Is dat omdat als het zo erg is dat het mis gaat dat de beademing geen zin meer heeft eigenlijk waardoor ze niet naar de IC gaan?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Op de IC klopt. Maar de kliniek ligt juist vol met 80+ers.
Ongeveer 50% meende ik. Dus stel je hebt nu alle 80-plussers een prik gegeven betekent dat al de helft minder 80-plussers in het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Op wat voor percentage kunnen we Pfizer zetten na 1 vaccinatieronde? Hoeveel bescherming biedt het dan?
Mits je dan weer niet ve... dik bent.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op basis van Israël zat het ergens rond de 80% als ik me goed herinner.
Mijn gok is omdat de meeste 80+ die in het ziekenhuis terecht komen niet fysiek meer in staat zijn om zware IC opname te overleven.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:58 schreef OProg het volgende:
[..]
Is dat omdat als het zo erg is dat het mis gaat dat de beademing geen zin meer heeft eigenlijk waardoor ze niet naar de IC gaan?
Of Palestijns.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:59 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Mits je dan weer niet ve... dik bent.
In mijn regio:quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gaat het echt zo hard? Niet lang geleden stond in een artikel van de NOS dat ongeveer een kwart van de 80+ers zijn ingeënt.
Ja, in die verpleeghuizen gaat het wel hard geloof ik, ik kan me herinneren daar iets over gelezen te hebben.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
In mijn regio:
Ik weet dat de GGD bijna 50% van de 80+ers heeft gevaccineerd. Daar komen nog alle verpleeghuizen en instellingen bij, waar volgens mij bijna iedereen al is gevaccineerd (moet nog even in die cijfers duiken).
Klopt.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn gok is omdat de meeste 80+ die in het ziekenhuis terecht komen niet fysiek meer in staat zijn om zware IC opname te overleven.
Eensquote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik met te voorzichtig. Omdat ze elke Corona besmetting/opname/dood willen voorkomen. Zo komt het over in ieder geval. Ze moeten weer wat risico's durven te nemen om het volk tegemoet te komen imo.
Hoop dat ze snel klaar zijn, en over gaan op de 70+, is mijn moeder ook aan de beurt :-)quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
In mijn regio:
Ik weet dat de GGD bijna 50% van de 80+ers heeft gevaccineerd. Daar komen nog alle verpleeghuizen en instellingen bij, waar volgens mij bijna iedereen al is gevaccineerd (moet nog even in die cijfers duiken).
Zodra je ziekenhuisopnames niet meer snel oplopen terwijl je wel veel besmettingen hebt is het voldoende (wat mij betreft).quote:Op dinsdag 2 maart 2021 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wellicht. Maar op welk punt is dat helemaal veilig? Er zal altijd een risico aan vast zitten, ze moeten de sprong toch ooit maken. Het gevaar met wachten is dat ze maar blijven wachten. Zijn we weer twee maanden verder. En wat als er dan nog steeds ''te veel'' besmettingen zijn?
Ja, wanhopige pogingen bedoel ik om ons die dingen te laten delen. Dat doen we wel nadat iedereen 2 keer met de best werkende vaccins geprikt is zodat we allemaal weer gezellig normaal op een festival kunnen staan etc.... en vervolgens nog een voorraadje achter de hand voor de kwetsbaren opnieuw prikken als het weer moet. Daarna mag de rest weg. LOLquote:Op dinsdag 2 maart 2021 10:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nou ja ik denk niet dat ze ongelijk hebben. De WHO kijkt naar het mondiale plaatje en er zullen echt wel plekken zijn waar (door gebrek aan vaccinaties) het nog wel even duurt ja.
Voor de westerse wereld zal dat in vele mindere mate zijn.
Een goede vriend van mij heeft zijn opa verloren aan corona na besmetting in zijn verzorgingstehuis. Die hebben ze nooit naar het ziekenhuis gebracht, en heeft daar op het tehuis alleen zuurstof en pijnstillers gehad.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Klopt.
En veel 80+ers willen die strijd ook helemaal niet meer aangaan. Het is ontzettend zwaar.
Ik ook niet, je omschrijft op de maand nauwkeurig ongeveer het Engelse plan lolquote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zodra je ziekenhuisopnames niet meer snel oplopen terwijl je wel veel besmettingen hebt is het voldoende (wat mij betreft).
Ik zou daar geen twee maanden labeltje opplakken, maar 4-8 weken, waarbij je begin april begint met horeca buiten, teamsporten weer kunnen, etc. Zo'n beetje alles wat buiten kan, mag dan buiten. Ik zou dan ook restaurants weer opengooien onder strikte voorwaarden.
En dan begin mei de rest van de maatregelen eraf, op de basismaatregelen na (waar we later vanaf komen). Ik schat dat niet in als totaal onrealistisch.
Oh zou kunnen, niet bewust in elk geval maar het moge duidelijk zijn dat ik een voorstander ben van dat schemaatje.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:06 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik ook niet, je omschrijft op de maand nauwkeurig ongeveer het Engelse plan lol
Over die casus kan ik natuurlijk niks zeggen, maar dit doen ze veel te weinig (zuurstof en pijnstilling in tehuis geven).quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Een goede vriend van mij heeft zijn opa verloren aan corona na besmetting in zijn verzorgingstehuis. Die hebben ze nooit naar het ziekenhuis gebracht, en heeft daar op het tehuis alleen zuurstof en pijnstillers gehad.
Patiënten nu in het ziekenhuis:quote:
Hmbah.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:08 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Patiënten nu in het ziekenhuis:
(het verschil met gisteren)
1.917 (9)
Kliniek: 1.379 (32)
IC: 538 (-23)
Nieuwe opnames:
Kliniek: 199
lIC: 31
Wat ik ervan begreep is dat het al snel heel slecht ging en wisten dat hij het niet ging halen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Over die casus kan ik natuurlijk niks zeggen, maar dit doen ze veel te weinig (zuurstof en pijnstilling in tehuis geven).
Bij mijn broertje in het verzorgingstehuis is het vooral een soort noodgreep als het ziekenhuis aangeeft geen plek te hebben. Dat zou je juist eerder willen lijkt me, daarmee kun je best veel ziekenhuisopnames voorkomen lijkt me.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Over die casus kan ik natuurlijk niks zeggen, maar dit doen ze veel te weinig (zuurstof en pijnstilling in tehuis geven).
Ik vind dat idee ook niet bizar.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zodra je ziekenhuisopnames niet meer snel oplopen terwijl je wel veel besmettingen hebt is het voldoende (wat mij betreft).
Ik zou daar geen twee maanden labeltje opplakken, maar 4-8 weken, waarbij je begin april begint met horeca buiten, teamsporten weer kunnen, etc. Zo'n beetje alles wat buiten kan, mag dan buiten. Ik zou dan ook restaurants weer opengooien onder strikte voorwaarden.
En dan begin mei de rest van de maatregelen eraf, op de basismaatregelen na (waar we later vanaf komen). Ik schat dat niet in als totaal onrealistisch.
Kuipers sprak over mei/juni. Marcouch had het over mei/juni. Die maanden lijken me niet uit de lucht gegrepen, denk dat daar op de achtergrond dus al over gesproken wordt.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind dat idee ook niet bizar.
M'n angst is alleen dat ze het in april dan ook nog ''te vroeg'' vinden. Of dat er teveel risico aan verbonden zit. Dat bedoel ik. Ik zou zo tekenen voor jouw plan, maar ik heb zo'n idee dat ze het onnodig gaan rekken.
Helemaal als de besmettingscijfers door open scholen e.d. toch weer gaan stijgen. Wat hopelijk niet gebeurd. Maar als dat wel het geval is zijn die andere sectoren de klos; die wellicht al wel veilig open zouden kunnen. Maar ze houden zich aan een generieke volgorde waarin bepaalde sectoren altijd achteraan mogen aansluiten en dus afhankelijk zijn van hoe het gaat bij andere sectoren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |