Zoals je het nu stelt heeft het vooral te maken met of je kind al dan niet naar school mag of je het laat testen?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Goed dat je de reactie al aan zag komen. Dan voel je dus zelf ook wel aan dat het een beetje ongepast is. Wij bellen netjes de school op en overleggen met de juf. Moet ze thuisblijven, doen we een test. Mag ze naar school, dan uiteraard niet.
Het risico minimaliseren dat bij het verplicht thuis moeten zitten het gezin ongezien besmet wordt. Het zal je gebeuren, kind straks van snotneus verlost maar ondertussen wel beide ouders aangestoken die vrolijk verder zijn gegaan met de dagelijkse dingen
Eens. Ben bij één van mijn kinderen eens gaan kijken van hoeveel ouders ik wist dat ze tot een kwetsbare groep behoorden (opa's en oma;s even links laten liggen) en dat waren er best schokkend veel. Vind het een beangstigend idee dat mensen kennelijk dit risico gewoon nemen voor een ander. Bovendien blijven we zo dus aan de gang. De regels zijn niet voor niets strikter geworden met kinderen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit dus, Dit probleem gaat niet vanzelf weg, daarvoor is nodig dat we met zijn allen even in de pas lopen. Hoe langer mensen weigeren bij te dragen aan het indammen van de verspreiding omdat het op de korte termijn meer voordeel voor henzelf oplevert, hoe langer het voor iedereen gaat duren en op de lange termijn meer schade voor meer mensen optreedt.
En ja, ik jankte vroeger ook mee bij prikken en onderzoeken (en dat waren er nogal veel, heb drie kinderen waarvan twee chronisch ziek) maar ze kregen de onderzoeken en prikken wel.
Je verplicht het kind dan ook niet. Jij bent toch ook niet verplicht om te testen. Niemand is dat.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard, dus hou je voor jezelf ook een quarantaine aan dan. Als dat mogelijk is. Het zijn keuzes. Ik vind de verplichting tot testen bij een kind nogal wat. Ik vind dat je ook je verantwoordelijkheid neemt door je kind en je gezin te isoleren van de rest van de wereld tot er geen klachten meer zijn. En indien mijn kind eerst klachten heeft en ik daarna, ga ik mezelf wel testen.
Overigens zou ik mijn kind wel laten testen indien ik echt denk dat het voor haar gezondheid het beste is. Zoals ze ook gewoon vaccinaties krijgt en naar de tandarts gaat, etc.
Dit.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard, dus hou je voor jezelf ook een quarantaine aan dan. Als dat mogelijk is. Het zijn keuzes. Ik vind de verplichting tot testen bij een kind nogal wat. Ik vind dat je ook je verantwoordelijkheid neemt door je kind en je gezin te isoleren van de rest van de wereld tot er geen klachten meer zijn. En indien mijn kind eerst klachten heeft en ik daarna, ga ik mezelf wel testen.
Overigens zou ik mijn kind wel laten testen indien ik echt denk dat het voor haar gezondheid het beste is. Zoals ze ook gewoon vaccinaties krijgt en naar de tandarts gaat, etc.
Het zorgt er wel voor dat die gezinsleden thuisblijven toch?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:43 schreef capricia het volgende:
Een test gaat er echt niet voor zorgen dat gezinsleden het niet oplopen.
Ik zie geen enkel medische noodzaak om mijn kind te laten testen bij een snotneus, het is enkel statistiek waarvoor het is. Mijn kind blijft dan gewoon thuis, en we volgen gewoon de richtlijnen verders op.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh wacht, ik zie het ja. Niet heel duidelijk trouwens:
[..]
[..]
Nee klopt, maar als het meer dan een snotneusje is weer wel blijkbaar.
Desondanks was de vraag van mij: hoe zie jij het nut niet in van een Corona-test bij kinderen? Is dat uit praktische overwegingen omdat je kind dan minder schooldagen mist waarschijnlijk? Of twijfel je aan de besmettelijkheid van Corona bij kinderen?
Hoezo? Als er hier iemand positief is, reken maar dat die in isolatie gaat. Ik heb twee chronisch zieke kinderen en een chronisch meervoudig zieke partner waarvoor besmetting levensgevaarlijk kan zijn. Dat kun je een kind best uitleggen en je kunt het inkleden op een manier dat het te behappen is voor iedereen. Het is niet dat je het in een hoek schopt en een trauma bezorgt.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij zet dan een kind in isolatie thuis, weg van andere gezinsleden? Onbegrijpelijk.
Nee, de test beschermt niet tegen besmetting zelf want die is al opgetreden of niet op het moment dat je de test afneemt maar kan wel aangeven of er besmettingsgevaar voor anderen is en er dus de noodzaak is je hiertegen te beschermen?quote:Een test gaat er echt niet voor zorgen dat gezinsleden het niet oplopen.
Mwah, als ze wel positief is en ze heeft de dagen ervoor nog met anderen gespeeld is het toch wel handig om te weten toch. Of begrijp ik je verkeerd?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie geen enkel medische noodzaak om mijn kind te laten testen bij een snotneus, het is enkel statistiek waarvoor het is. Mijn kind blijft dan gewoon thuis, en we volgen gewoon de richtlijnen verders op.
Nee joh, zou jij contacten van het kind niet inlichten als je wist dat het Corona had? Of willen inlichten dat het vals alarm was? Ik denk dat bijvoorbeeld de docent van je klas graag wil weten of er een potentiële besmettingshaard in de klas heeft gezeten.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie geen enkel medische noodzaak om mijn kind te laten testen bij een snotneus, het is enkel statistiek waarvoor het is. Mijn kind blijft dan gewoon thuis, en we volgen gewoon de richtlijnen verders op.
Ik kan je verzekeren dat mijn kind van 11 niet gaat voor een doosje potloden.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:43 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Beide kinderen vorige week dus getest. 7 en 10 jaar oud. Geen geklaag, beetje tranen in de ogen door het kietelen bovenin de neus. Kregen een doosje potloden mee en klaar.
Ze gaan zo nog een keer hoor voor een doosje potloden. Geen probleem
Hier krijg ik al netjes geld terug van de BSO. Vanaf half december tot 31 januari hebben we al een gedeelte terug gekregen. De rest moet van de overheid terugkomen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:47 schreef Gunner het volgende:
Ik vraag me af wanneer de BSO's weer open gaan. Ik betaal nu al maanden netjes de rekening nog maar ik krijg er (nog) geen reet voor terug.
En dat betalen doe ik alleen maar om geen gezeik te krijgen met toeslagen, want voordat je het weet sta je te boek als fraudeur.
Wij wachten ook. Geen toeslagen hier verders. Maar wel iedere maand het volle pond aftikken.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:47 schreef Gunner het volgende:
Ik vraag me af wanneer de BSO's weer open gaan. Ik betaal nu al maanden netjes de rekening nog maar ik krijg er (nog) geen reet voor terug.
En dat betalen doe ik alleen maar om geen gezeik te krijgen met toeslagen, want voordat je het weet sta je te boek als fraudeur.
Oh?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:48 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Hier krijg ik al netjes geld terug van de BSO. Vanaf half december tot 31 januari hebben we al een gedeelte terug gekregen. De rest moet van de overheid terugkomen.
Dat laatste lijkt me inderdaad een extra dimensie hieraan voor mensen met jonge kinderen. Wat een puinzooi is dat zeg!quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:47 schreef Gunner het volgende:
Ook prima toch. Gaat mij er alleen om dat we niet moeten doen alsof het een opgave van jewelste is om je te laten testen. Tuurlijk kan men er even tegenop zien, maar uiteindelijk viel het heel erg mee. Mensen die kindermishandeling roepen zijn dezelfde mensen waarschijnlijk waarbij het kind niet mag spelen in een speeltuin omdat ze bang zijn dat ze eraf vallen. Maar dat is weer een andere discussie.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan je verzekeren dat mijn kind van 11 niet gaat voor een doosje potloden.
En dat is wat mij betreft ook niet nodig. Als ze moet, gaat ze, ook zonder potloden. Als het niet per se noodzakeiljk is en anders opgelost kan worden en ze wil niet, dan gaat ze niet en lossen we het anders op.
Je krijgt wel compensatie...quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Wij wachten ook. Geen toeslagen hier verders. Maar wel iedere maand het volle pond aftikken.
Dit MOET een grap zijnquote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:50 schreef Nober het volgende:
Is dit ook in Nederland het geval?
[ twitter ]
En dat doe ik allemaal. En mijn kind hoeft van mij niet te testen om het testen bij milde klachten. Dan zijn er andere oplossingen waarmee we niemand in gevaar brengen en zij toch niet getest hoeft te worden.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:44 schreef Noek het volgende:
[..]
Je verplicht het kind dan ook niet. Jij bent toch ook niet verplicht om te testen. Niemand is dat.
Om een pandemie te bestrijden want dat zijn we immers aan het doen, laten we ons testen bij klachten en blijven we thuis, wassen onze handen stuk en gaan failliet. Zo doen we dat!
Wanneer? Kan het nog niet eens doorgeven omdat geen toeslagen.quote:
Waarom?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Het zorgt er wel voor dat die gezinsleden thuisblijven toch?
Hier ook! Dat bedoeld ik ook!quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh?
Van de BSO heb ik alleen die euro's boven het uurtarief terug gekregen.
Je krijgt het wel maar vanuit de opvangorganisatie is het stil. Over twee weken hebben we al drie maanden er geen gebruik van mogen maken. Heb maar eens een over geinformeerd bij de opvangorganisatie.quote:
Uit interesse; waarom krijg je geen toeslagen? een ouder die bewust niet werkt o.i.d?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Wanneer? Kan het nog niet eens doorgeven omdat geen toeslagen.
Klopt van de SVB. net zoals vorig jaarquote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:52 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Hier ook! Dat bedoeld ik ook!
De rest komt van de overheid als de sluiting voorbij is begreep ik.
En dan staat er verderop steeds overal dat het een dringend advies is. Dat is niet "moeten", hèquote:Voor kinderen van 4-12 jaar die naar het primair onderwijs* gaan, is het thuisblijf- en testbeleid vanaf 8 februari aangepast en gelijkgetrokken met dat voor oudere kinderen in het voortgezet onderwijs en volwassenen. Zij moeten met alle klachten passend bij COVID-19 thuisblijven en getest worden, dus ook bij verkoudheidsklachten (zoals loopneus, neusverkoudheid, niezen en keelpijn).
...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |