Je bent gewoon jaloersquote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:23 schreef Noek het volgende:
Nou ja, whatever. Die scholen open doen is fantastisch. Dat blijkt wel.
Nu de rest nog ipv die wel te laten spartelen.
Vind dit zeker wel goed.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:24 schreef Simmertje het volgende:
De vaccinatiestraat in Houten krijgt binnenkort hulp van scholieren en mbo'ers uit Utrecht en Amersfoort, meldt RTV Utrecht. Studenten van de opleiding doktersassistentie en verpleegkunde van ROC Midden Nederland en MBO Amersfoort worden opgeleid om de GGD Regio Utrecht vanaf volgende week woensdag te ondersteunen bij het vaccineren met het coronavaccin.
Normaal gesproken mogen alleen afgestudeerde zorgprofessionals injecties geven. Vanaf overmorgen krijgen nu ook stagiairs in het hoger onderwijs die in hun opleiding al vaker hebben gevaccineerd extra instructies om beter te leren prikken. Hun vorderingen worden streng beoordeeld, laten de opleidingsinstituten weten. Vooralsnog gaat het om een pilot.
"Het mes snijdt aan twee kanten", zegt Maaike Schaap, manager bij de GGD Utrecht. "Wij kunnen hulp gebruiken bij het vaccineren. Aan de andere kant kunnen wij studenten een mooie stage-ervaring bieden."
Bron: nos.nl
doorpakken.
Goed dat je de reactie al aan zag komen. Dan voel je dus zelf ook wel aan dat het een beetje ongepast is. Wij bellen netjes de school op en overleggen met de juf. Moet ze thuisblijven, doen we een test. Mag ze naar school, dan uiteraard niet.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja hoor. De reactie die ik wist die komen zou.
Weet je, je kind bij ieder snotneusje laten testen is bizar. Maar veel succes ermee.
Was een paar maanden terug al in andere regio's.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Vind dit zeker wel goed.
Wat ik mij wel afvraag is of dit altijd al het idee was om in te zetten voor de verhoging van het aantal te kunnen zetten prikken, of dat het iets is van afgelopen week zeg maar
quote:DI 15 DECEMBER, 07:00
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)e-uren-te-komen.htmlquote:Er is een groot tekort aan stages voor mbo-studenten. Werkgevers, zeker zorginstellingen, hebben vanwege het coronavirus liever geen stagiairs rondlopen. Voor zorgstudenten zijn er daardoor 3400 plekken te weinig.
Tegelijkertijd zijn veel mensen nodig voor de vaccinatiecampagne. Eén en één is twee, dachten ze in Zuidoost-Brabant. Daar gaat de GGD mbo-studenten inzetten bij het vaccineren, als alternatief voor een stage.
Uit dezelfde link die je gaf:quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:25 schreef capricia het volgende:
Dus ik begrijp dat kinderen die al een keer positief getest zijn, nog steeds bij iedere snotneus een test ondergaan?
Of hoe doen scholen dat dan?
Nee, want er staat in je eigen bron toch ook:quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Geheel volgens de regels. Huisgenoten hoeven niet thuis te blijven.
https://lci.rivm.nl/langdurig-neusverkouden-kinderen
Overigens mag een kind na 24 uur geen snotneusje of na 1 week wel eentje, gewoon weer naar school.
Als je kind maandag een snotneusje heeft, en je kunt het woensdag laten testen, waarbij vrijdag de negatieve uitslag, dan ben je dus ook die schoolweek kwijt.
quote:Voor kinderen van 4-12 jaar die naar het primair onderwijs* gaan, is het thuisblijf- en testbeleid vanaf 8 februari aangepast en gelijkgetrokken met dat voor oudere kinderen in het voortgezet onderwijs en volwassenen. Zij moeten met alle klachten passend bij COVID-19 thuisblijven en getest worden, dus ook bij verkoudheidsklachten (zoals loopneus, neusverkoudheid, niezen en keelpijn).
Zeker goed nieuws, maar heb ergens dezelfde vraag als jij.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Vind dit zeker wel goed.
Wat ik mij wel afvraag is of dit altijd al het idee was om in te zetten voor de verhoging van het aantal te kunnen zetten prikken, of dat het iets is van afgelopen week zeg maar
Neuh..ik ken mijn Pappenheimers hier.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Goed dat je de reactie al aan zag komen. Dan voel je dus zelf ook wel aan dat het een beetje ongepast is. Wij bellen netjes de school op en overleggen met de juf. Moet ze thuisblijven, doen we een test. Mag ze naar school, dan uiteraard niet.
Ook diezelfde bron:quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, want er staat in je eigen bron toch ook:
[..]
Prima toch..hou ik me aan. En huisgenoten hoeven niet in quarantaine bij een snotneusje.quote:Wat als een kind met klachten niet getest wordt?
Een kind met klachten dat niet is getest, mag weer naar de kinderopvang of school als het 24 uur volledig klachtenvrij is (met een maximum van 7 dagen na de 1e ziektedag in het geval van aanhoudende milde klachten). Daarna mogen kinderen met milde klachten* weer naar kinderopvang of school.
*Hieronder vallen verkoudheidsklachten (zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn) en af en toe hoesten.
klopt ja, maar volgens mij was daarvoor al de hele opschaling van hoe en wat qua prikken toch?quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:33 schreef MichaelScott het volgende:
Was een paar maanden terug al in andere regio's.
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)e-uren-te-komen.html
Dat natuurlijk ook, zolang het maar gebeurd.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:34 schreef aartstyle het volgende:
Zeker goed nieuws, maar heb ergens dezelfde vraag als jij.
Moet ik mij ook maar niet druk om maken. Als Hugo het voor elkaar krijgt om straks 2,5 miljoen prikken per week op een goede manier te kunnen zetten ben ik zeer tevreden. Hoe die dat dan gedaan heeft maakt mij even niet uit.
Hier moesten dus 150 kinderen in quarantaine gedurende de voorjaarsvakantie omdat er 1 positief was en die speelde tegelijk buiten met die andere 149 kinderen op school. Kids moesten 10 dagen in quarantaine en na dag 5 een test afnemen. Dit bericht kwam op de vrijdag voor de vakantie. Onze dochter moest al in quarantaine toevallig omdat mijn vrouw positief was, dus voor haar maakte het niet uit.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Uit dezelfde link die je gaf:
* Bovenstaande geldt niet voor een kind met klachten waarbij eerder (<8 weken) een SARS-CoV-2-infectie is vastgesteld. Bij een hersteld kind die een SARS-CoV-2-infectie heeft doorgemaakt, met een eerste ziektedag minder dan 8 weken geleden, en die nu een nieuwe klachtenepisode heeft, is opnieuw testen en isolatie niet nodig. Zie ook de richtlijn COVID-19.
O, en hou je deze ook in de gaten?
Als een kind met milde klachten en koorts en/of benauwdheid niet wordt getest, blijven de huisgenoten thuis tot het kind 24 uur volledig klachtenvrij is (met een maximum van 7 dagen na de 1e ziektedag in het geval van aanhoudende milde klachten). Daarna mogen kinderen met milde klachten* weer naar kinderopvang of school en de huisgenoten uit quarantaine.
Dit dus, Dit probleem gaat niet vanzelf weg, daarvoor is nodig dat we met zijn allen even in de pas lopen. Hoe langer mensen weigeren bij te dragen aan het indammen van de verspreiding omdat het op de korte termijn meer voordeel voor henzelf oplevert, hoe langer het voor iedereen gaat duren en op de lange termijn meer schade voor meer mensen optreedt.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:35 schreef Vasilevski het volgende:
Heb zelf geen kinderen dus heb de hele kinderen-testendiscussie niet zo meegekregen. Wat is nu de stand van zaken over de besmettelijkheid van kinderen, wat weten we daar nu van?
Ik snap de afwegingen van ouders wel, van de "Het is maar een testje, stel je niet aan" tot de "Kindermishandeling!!!" roepers. Het is uiteindelijk toch een kwestie van waar je eigen grenzen liggen, wat je proportioneel vindt. Even los van of je zelf gelooft dat "Snottebel, direct testen!" nut heeft is dit blijkbaar een manier om het onderwijs weer doorgang te laten vinden.
Dus voor de leek: na acht weken weer testen bij een snotneus of een uitbraak op school.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Uit dezelfde link die je gaf:
* Bovenstaande geldt niet voor een kind met klachten waarbij eerder (<8 weken) een SARS-CoV-2-infectie is vastgesteld. Bij een hersteld kind die een SARS-CoV-2-infectie heeft doorgemaakt, met een eerste ziektedag minder dan 8 weken geleden, en die nu een nieuwe klachtenepisode heeft, is opnieuw testen en isolatie niet nodig. Zie ook de richtlijn COVID-19.
O, en hou je deze ook in de gaten?
Als een kind met milde klachten en koorts en/of benauwdheid niet wordt getest, blijven de huisgenoten thuis tot het kind 24 uur volledig klachtenvrij is (met een maximum van 7 dagen na de 1e ziektedag in het geval van aanhoudende milde klachten). Daarna mogen kinderen met milde klachten* weer naar kinderopvang of school en de huisgenoten uit quarantaine.
Begrijpelijk ook.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:38 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)handhaving-grijpt-in
Ook alweer dicht.
Uiteraard, dus hou je voor jezelf ook een quarantaine aan dan. Als dat mogelijk is. Het zijn keuzes. Ik vind de verplichting tot testen bij een kind nogal wat. Ik vind dat je ook je verantwoordelijkheid neemt door je kind en je gezin te isoleren van de rest van de wereld tot er geen klachten meer zijn. En indien mijn kind eerst klachten heeft en ik daarna, ga ik mezelf wel testen.quote:
Beide kinderen vorige week dus getest. 7 en 10 jaar oud. Geen geklaag, beetje tranen in de ogen door het kietelen bovenin de neus. Kregen een doosje potloden mee en klaar.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard, dus hou je voor jezelf ook een quarantaine aan dan. Als dat mogelijk is. Het zijn keuzes. Ik vind de verplichting tot testen bij een kind nogal wat. Ik vind dat je ook je verantwoordelijkheid neemt door je kind en je gezin te isoleren van de rest van de wereld tot er geen klachten meer zijn. En indien mijn kind eerst klachten heeft en ik daarna, ga ik mezelf wel testen.
Overigens zou ik mijn kind wel laten testen indien ik echt denk dat het voor haar gezondheid het beste is. Zoals ze ook gewoon vaccinaties krijgt en naar de tandarts gaat, etc.
Oh wacht, ik zie het ja. Niet heel duidelijk trouwens:quote:
quote:Wat als een kind met klachten niet getest wordt?
Een kind met klachten dat niet is getest, mag weer naar de kinderopvang of school als het 24 uur volledig klachtenvrij is (met een maximum van 7 dagen na de 1e ziektedag in het geval van aanhoudende milde klachten). Daarna mogen kinderen met milde klachten* weer naar kinderopvang of school.
*Hieronder vallen verkoudheidsklachten (zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn) en af en toe hoesten.
Nee klopt, maar als het meer dan een snotneusje is weer wel blijkbaar.quote:Prima toch..hou ik me aan. En huisgenoten hoeven niet in quarantaine bij een snotneusje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |