De 60 cm deurtjes zijn nu zelfs helemaal online verdwenen... De Belgischen site toont ze nog wel, maar nergens leverbaar of online te bestellen. Erg irritant.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 22:56 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand hier toevallig iets over de hedeviken deurtjes van besta? Ze zijn nieuw in het assortiment, maar bij geen enkele vestiging of online verkrijgbaar.
bij onze ikea hing een bordje dat t restaurant op 1 september weer open gaatquote:Op maandag 23 augustus 2021 18:13 schreef Evertjan het volgende:
Hoi misschien is deze vraag al vaker gesteld maar hoe is het binnen in de IKEA qua coronaregels? Is het restaurant gewoon open??
In Amersfoort ook.quote:Op maandag 23 augustus 2021 18:21 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
bij onze ikea hing een bordje dat t restaurant op 1 september weer open gaat
Beleid in Duitsland is toch ook wel veel strikter en anders dan hier. Dat verbaast me niet zoquote:Op maandag 23 augustus 2021 23:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
In Amersfoort ook.
Wat me trouwens wel opvalt is dat in de toiletten die stomme handdrogers nog steeds in gebruik zijn, die waren in Duitsland bij Ikea echt wel uitgeschakeld en vervangen voor papier.
Punt is dat al heel lang bekend is dat die handdrogers juist ongezond zijn, ze blazen bacteriën de hele ruimte door, je moet ze dus eigenlijk zonder Corona ook al niet meer willen hebben hangen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 07:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Beleid in Duitsland is toch ook wel veel strikter en anders dan hier. Dat verbaast me niet zo
Breda is gewoon tot 21:00 open. Was er zondag ff.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:47 schreef rubbereend het volgende:
gaan IKEA's ook meteen weer tot 21.00 open, zou fijn zijn
Ik zag wel dat bij een aantal winkels de openingstijden vanaf volgende week minder uitgebreid worden. Onder andere Hengelo sluit op zaterdag weer om 18.00 uur.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:58 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Breda is gewoon tot 21:00 open. Was er zondag ff.
Deze kun je eventueel nabestellen via een 'onderdelenhuis' in de buurt. IKEA kan (kon...) ze in ieder geval niet voor je bestellen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 18:14 schreef Serinde het volgende:
Wij hebben de sleutel van onze nieuwe woning en daar zit een IKEA keuken in. Ik heb de binnenkant van de apothekerskast vervangen, handig dat dat gewoon standaardmaten zijn![]()
Helaas zijn de pannenhouders van de kookplaat beschadigd en smerig ... Weet iemand of IKEA ook losse onderdelen van dit soort dingen verkoopt?
Producten worden niet vanuit een vestiging geleverd, maar vanuit een distributiemagazijn. Wanneer een product daar niet voorradig is, kunnen zij dit niet leveren. Of in ieder geval niet gelijktijdig.quote:Op dinsdag 7 september 2021 21:34 schreef Hupje het volgende:
Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voor een Pax kast bezorgd kan worden als ik hem nu bestel?
(En waarom kan ik een aantal scharnieren niet meebestellen terwijl er in sommige filialen meer dan 700 stuks liggenHet idee van thuisbezorgen is dat ik niet naar de winkel hoef...)
Jammer. Geen idee wat je met een onderdelenhuis bedoelt maar ik ga op zoek. Doel je op zo’n “handyman” achtige winkel ?quote:Op dinsdag 7 september 2021 22:04 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Deze kun je eventueel nabestellen via een 'onderdelenhuis' in de buurt. IKEA kan (kon...) ze in ieder geval niet voor je bestellen.
Winkels als dit:quote:Op dinsdag 7 september 2021 23:12 schreef Serinde het volgende:
[..]
Jammer. Geen idee wat je met een onderdelenhuis bedoelt maar ik ga op zoek. Doel je op zo’n “handyman” achtige winkel ?
Precies dit presentatie is soms ook erg sneu te noemen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 22:52 schreef Elleska het volgende:
Ikea is momenteel echt drama met de voorraden. Ik was vandaag in de winkel en ik heb nog nooit zoveel lege schappen gezien. Medewerkers met het handen in het haar want zij horen al weken dat de producten die week binnen komt maar vervolgens komt er heel weinig of helemaal niets binnen.
Mijn zoektocht leidde zelfs naar de website van Onderdelenhuisquote:Op woensdag 8 september 2021 16:08 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Winkels als dit:
https://www.partsnl.nl/winkels
https://plentyparts.nl/
Ze hebben dan een typenummer nodig (staat op de sticker van het apparaat)
Je kunt denk ik beter naar een winkel gaan. Daar kunnen ze op modelnummer (je komt met artikelnummer/naam van IKEA niet ver ben ik bang) veel meer bestellen direct bij de leverancier. Op de site vermelden ze alleen de artikelen die veel gevraagd worden.quote:Op woensdag 8 september 2021 17:03 schreef Serinde het volgende:
[..]
Mijn zoektocht leidde zelfs naar de website van Onderdelenhuisdaar kan ik het type wel vinden maar hebben ze de houders helaas niet. Ik heb geen idee of en waar evt een sticker zit maar Ikea verkoopt het type nog steeds dus ik heb wel allerlei info.
Ik zal op de sites die jij noemt ook eens kijken. Dank.
Dit is zeker niet alleen bij IKEA een probleem he. Ook verschillende Actions hier hebben te maken met vele lege schappen en dit zal bij andere bedrijven ook zeker gaan spelen.quote:Op woensdag 8 september 2021 17:02 schreef Loll het volgende:
[..]
Precies dit presentatie is soms ook erg sneu te noemen.
Daar kunnen ze weinig aan doen. Ik begreep van een van de medewerkers dat ze de lege plekken proberen op te vullen met andere items maar dat kan niet altijd. En als de verwachting is dat een product morgen binnen komt ga je dat niet vol zetten met ander materiaal en de dag daarna weer leegtrekken.quote:Op woensdag 8 september 2021 17:02 schreef Loll het volgende:
[..]
Precies dit presentatie is soms ook erg sneu te noemen.
Ik ga die plaat er niet uitslopen …op die onderdelensite kon ik wel gewoon op het nummer van Ikea zoeken.quote:Op woensdag 8 september 2021 17:23 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Je kunt denk ik beter naar een winkel gaan. Daar kunnen ze op modelnummer (je komt met artikelnummer/naam van IKEA niet ver ben ik bang) veel meer bestellen direct bij de leverancier. Op de site vermelden ze alleen de artikelen die veel gevraagd worden.
Ikea gaat eigen boten charteren omdat de kosten te hoog liggen momenteel door crisis in verschepingsmarkt (containers kosten nu rustig vijf tot tien keer meer dan normaal) en levering gaat de komende maanden wel meer zaken treffen naar verwachting...quote:Op dinsdag 7 september 2021 22:52 schreef Elleska het volgende:
Ikea is momenteel echt drama met de voorraden. Ik was vandaag in de winkel en ik heb nog nooit zoveel lege schappen gezien. Medewerkers met het handen in het haar want zij horen al weken dat de producten die week binnen komt maar vervolgens komt er heel weinig of helemaal niets binnen.
Met de huidige leveringsproblemen verwacht ik ergens halverwege januariquote:Op woensdag 22 september 2021 06:33 schreef valentijn101 het volgende:
Weet iemand wanneer de Adventskalenders er weer zijn?
Ze hebben toch al jaren plastic ipv glas in lijsten?quote:Op woensdag 22 september 2021 12:52 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik hoorde van de week dat IKEA het glas van fotolijsten heeft vervangen voor plastic, want veiliger. Rare stap ivm duurzaamheid en producten te kunnen recyclen. Wel goedkoper te vervoeren dat wel.
Laat ik zeggen dat ik geen lijsten meer bij IKEA koop en mijn huidige verzameling koester.
Och verhipquote:Op woensdag 22 september 2021 12:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze hebben toch al jaren plastic ipv glas in lijsten?
quote:Op woensdag 22 september 2021 13:05 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Och verhipIk dacht dat ik glas had, maar dat is ook plastic.
Ik neem alles terug.
In Eindhoven stonden er gisteren nog voldoende op voorraadquote:Op woensdag 22 september 2021 06:33 schreef valentijn101 het volgende:
Weet iemand wanneer de Adventskalenders er weer zijn?
quote:Op woensdag 22 september 2021 15:13 schreef techcom het volgende:
[..]
In Eindhoven stonden er gisteren nog voldoende op voorraad
Even afgezien van punt dat het al lange tijd plastic is, breng je een kapot fotolijstje naar de milieustraat?quote:Op woensdag 22 september 2021 12:52 schreef ieniminimuis het volgende:
Rare stap ivm duurzaamheid en producten te kunnen recyclen.
Het argument dat ze destijds gaven was dat plexiglas niet breekt als een lijst kapot zou vallen. Glas doet dat wel en is dus inderdaad veiliger (vooral met kinderen). Ook zijn de lijsten lichter waardoor je minder (zware) materialen nodig hebt om een stevige lijst te maken en is het vervoer inderdaad goedkoper.quote:Op woensdag 22 september 2021 12:52 schreef ieniminimuis het volgende:
Rare stap ivm duurzaamheid en producten te kunnen recyclen. Wel goedkoper te vervoeren dat wel.
Wel stom dat daar niet actief over geïnformeerd is inderdaad, de update werd wel vlak voor de wissel aangekondigd op de site en bij de ontwerpmodule. Maar je slaat het ontwerp op je account op dus hadden ze best een mailing kunnen doen met "LET OP: Je keukenontwerp verdwijnt!"quote:Op vrijdag 24 september 2021 16:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Mag ik even vloeken? We hebben een paar maanden geleden een keuken laten ontwerpen (we hadden tekeningen nodig voor de aannemer) en toen werd ons al verteld dat die ¤39 alleen verrekend kan worden bij aanschaf van een keuken binnen 3 maanden. Ok, raar, maar goed, die ¤39 zijn we dus kwijt, daar hadden we ons al bij neergelegd, want het huis wordt pas over een jaar opgeleverd. Maar nu blijkt ons ontwerp ook verdwenen te zijn. Bij telefonisch contact werd verteld: ja, helaas, we hebben een update gehad en we kunnen het ontwerp niet meer terughalen, u kunt een nieuwe afspraak maken. Ja hallo, zo werkt het toch niet?
Het slaat echt helemaal nergens op, ik heb nergens communicatie over gezien, zo’n mailing was wel het minste geweest ja. En welke wissel?quote:Op vrijdag 24 september 2021 16:53 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Wel stom dat daar niet actief over geïnformeerd is inderdaad, de update werd wel vlak voor de wissel aangekondigd op de site en bij de ontwerpmodule. Maar je slaat het ontwerp op je account op dus hadden ze best een mailing kunnen doen met "LET OP: Je keukenontwerp verdwijnt!"
De planner is wel echt fijner nuquote:Op vrijdag 24 september 2021 17:14 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Het slaat echt helemaal nergens op, ik heb nergens communicatie over gezien, zo’n mailing was wel het minste geweest ja. En welke wissel?
We betalen verdorie voor dat ontwerp en dan issie foetsie. En dan gewoon doodleuk zeggen: je kunt een nieuwe afspraak maken. Ja joh, nog weer een uur daar zitten toekijken hoe een medewerker alle kastjes in het programma goedzet (het ontwerp had ik voordien zelf al gemaakt)
https://www.ikea.com/nl/nl/p/pepprig-schoonmaakset-50499558/quote:
quote:Op zaterdag 25 september 2021 09:53 schreef Elleska het volgende:
[..]
https://www.ikea.com/nl/nl/p/pepprig-schoonmaakset-50499558/
Deze?
Kom je er ook niet uit met de actiefoto's en het filmpje?
Ik snap hier echt niet zo veel van eigenlijk. Dat filmje is toch superduidelijk?quote:Op zaterdag 25 september 2021 09:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik vind dat erg beperkt. Ik wil gewoon een uitleg met dit is het, hier kun je het voor gebruiken, hiervoor niet en zo maak je het schoon. Zoveel minder moeite en zoveel bruikbaarder dan een handje foto's waarop je 1 vd gebruiksmogelijkheden ziet
Er zit ook aan elk onderdeel een compleet kraamverband met wasinstructies dat niemand er aan gaat laten zitten
Je snapt niet dat ik gewoon een boekje wil waar ik even in 3 seconden kan kijken wat ook de bedoeling was ipv iedere keer een filmpje op te moeten zoeken en dan te gaan zitten kijken? Daar snap ik echt niet zo veel van eigenlijkquote:Op zaterdag 25 september 2021 11:12 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik snap hier echt niet zo veel van eigenlijk. Dat filmje is toch superduidelijk?
Even benieuwd want Ikea heeft in principe geen apothekerskasten. Wij gaan mogelijk voor een Ikea keuken en we willen een apothekerskast. Alleen op de planner kunnen we die niet goed intekenen omdat de planner binnenlades boven borsthoogte niet goed vindt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 18:14 schreef Serinde het volgende:
Wij hebben de sleutel van onze nieuwe woning en daar zit een IKEA keuken in. Ik heb de binnenkant van de apothekerskast vervangen, handig dat dat gewoon standaardmaten zijn![]()
Helaas zijn de pannenhouders van de kookplaat beschadigd en smerig ... Weet iemand of IKEA ook losse onderdelen van dit soort dingen verkoopt?
Het is een kastJE eigenlijk, dezequote:Op zondag 26 september 2021 11:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Even benieuwd want Ikea heeft in principe geen apothekerskasten. Wij gaan mogelijk voor een Ikea keuken en we willen een apothekerskast. Alleen op de planner kunnen we die niet goed intekenen omdat de planner binnenlades boven borsthoogte niet goed vindt.
Welke lades heb je hiervoor gebruikt en zijn die bevestigd aan het front? Fotootje?
Oh die, dat vind ik echt de meest waardeloze keukenkastjes van Ikea, je kunt er zo weinig in kwijt. Helaas ontkomen wij er ook niet aan, we krijgen er twee: 1 van 20 cm breed en 1 van 30 cm. Ik ga tzt maar eens googlen of daar nog wat te hacken valt, Ikea is altijd van de enorm slimme oplossingen, maar dat geldt in mijn ogen niet voor dit kastje.quote:Op zondag 26 september 2021 11:36 schreef Serinde het volgende:
[..]
Het is een kastJE eigenlijk, deze
Je kunt toch gewoon lades kopen en monteren waar je wil. Dat de planner dat niet aankan wil niet zeggen dat je het niet kunt doen. Dat is het mooie van Ikea. En anders ergens anders apothekerskast inrichting op maat kopen en in de kast schroeven.quote:Op zondag 26 september 2021 11:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Even benieuwd want Ikea heeft in principe geen apothekerskasten. Wij gaan mogelijk voor een Ikea keuken en we willen een apothekerskast. Alleen op de planner kunnen we die niet goed intekenen omdat de planner binnenlades boven borsthoogte niet goed vindt.
Welke lades heb je hiervoor gebruikt en zijn die bevestigd aan het front? Fotootje?
Deze Ikea keuken zat al in het huis en is nog te goed om eruit te slopen. Anders zijn er wel wat dingen, waaronder dit, wat ik anders zou doen inderdaad. Het kastje dat erin zat was beter ontworpen, met metalen rekjes (chroomkleur) zonder van die rond lopende randen. Maar die hadden ze verkeerd gemonteerd, kastje kwam er maar half uitquote:Op zondag 26 september 2021 12:32 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh die, dat vind ik echt de meest waardeloze keukenkastjes van Ikea, je kunt er zo weinig in kwijt. Helaas ontkomen wij er ook niet aan, we krijgen er twee: 1 van 20 cm breed en 1 van 30 cm. Ik ga tzt maar eens googlen of daar nog wat te hacken valt, Ikea is altijd van de enorm slimme oplossingen, maar dat geldt in mijn ogen niet voor dit kastje.
Het meest bizarre is dat de 20 en 30cm brede kastjes later (na een jaar of 3/4) aan de METOD-serie zijn toegevoegd. Daarvoor was het 40, 60 of 80 cm.quote:Op zondag 26 september 2021 12:32 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh die, dat vind ik echt de meest waardeloze keukenkastjes van Ikea, je kunt er zo weinig in kwijt. Helaas ontkomen wij er ook niet aan, we krijgen er twee: 1 van 20 cm breed en 1 van 30 cm. Ik ga tzt maar eens googlen of daar nog wat te hacken valt, Ikea is altijd van de enorm slimme oplossingen, maar dat geldt in mijn ogen niet voor dit kastje.
Komt dat door het wereldwijde tekort aan hout?quote:Op zondag 26 september 2021 20:07 schreef Leandra het volgende:
En helaas nog steeds geen kasten van 100 en 120 cm breed
Nee, dat zit gewoon niet in de Metod collectie.quote:Op woensdag 29 september 2021 19:48 schreef Koekoekskind het volgende:
[..]
Komt dat door het wereldwijde tekort aan hout?
Moeten het perse zulke brede kasten zijn of mogen het ook bijvoorbeeld 2 kasten van 60 zijn met een 120 ladefront?quote:Op zondag 26 september 2021 20:07 schreef Leandra het volgende:
En helaas nog steeds geen kasten van 100 en 120 cm breed
Ik had in m'n oude huis lades van 100 en da's echt veel fijner dan 80. Ook in een eiland of wand van 2 meter heb je dan echt een veel mooiere oplossing.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 19:55 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Moeten het perse zulke brede kasten zijn of mogen het ook bijvoorbeeld 2 kasten van 60 zijn met een 120 ladefront?
(ben ik echt even benieuwd naar).
Ik me namelijk voorstellen dat IKEA verwacht (en getest heeft) in te moeten boeten op kwaliteit bij die maten.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 20:34 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik had in m'n oude huis lades van 100 en da's echt veel fijner dan 80. Ook in een eiland of wand van 2 meter heb je dan echt een veel mooiere oplossing.
Kan ik me ook voorstellen ja. Gelukkig is het eiland in ons nieuwe huis 2,40 en is de wand van 2 meter er eentje met twee vaatwassers links en rechts. We hebben dus heel veel kasten van 80quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 22:44 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ik me namelijk voorstellen dat IKEA verwacht (en getest heeft) in te moeten boeten op kwaliteit bij die maten.
Maar met bepaalde maatvoeringen kan ik me ook voorstellen dat het fijner is.
Nou, in een kast van 80 zou onze afzuigkap al niet passen zeg maarquote:Op vrijdag 1 oktober 2021 19:55 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Moeten het perse zulke brede kasten zijn of mogen het ook bijvoorbeeld 2 kasten van 60 zijn met een 120 ladefront?
(ben ik echt even benieuwd naar).
Ja oke... Vandaar ook de vraag of het echt een 100/120 brede kast moet zijn of dat het optisch die maatvoering moet hebben.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 23:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, in een kast van 80 zou onze afzuigkap al niet passen zeg maar
En een 90 cm kookplaat wordt m ook niet echt.
De 93,6 cm variant:quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 23:14 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ja oke... Vandaar ook de vraag of het echt een 100/120 brede kast moet zijn of dat het optisch die maatvoering moet hebben.
Weet je zeker dat de inbouwmaat van de kookplaat niet binnen de 80cm zit?. Al zou je dan nog steeds optisch gezien een bredere kast kiezen dnek ik...
De 80 cm variant:quote:Afmetingen van de uitsparing in mm (breedte) bij inbouw met rand 916
Dat gaat m dan dus ook al niet worden in een kastje van 80.quote:Afmetingen van de uitsparing in mm (breedte) bij inbouw met rand 780
Ah oke... Ja dan wordt het wel lastig inderdaadquote:Op vrijdag 1 oktober 2021 23:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
De 93,6 cm variant:
[..]
De 80 cm variant:
[..]
Dat gaat m dan dus ook al niet worden in een kastje van 80.
Als ik kijk wat voor enorme keukens Ikea in de showroom heeft staan dan zouden bredere kasten niet misstaan.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 23:31 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ah oke... Ja dan wordt het wel lastig inderdaad
Ik zou een 100/120 brede kast niet eens kwijt kunnen in mijn keukenMaar snap inderdaad wel dat je dat bij bepaalde keukens wel wilt. Zou er (wereldwijd) wel voldoende vraag naar zijn?
Ik zag net dat Ikea inmiddels dit heeft https://www.ikea.com/nl/n(...)rekfunctie-90515330/quote:Op zondag 26 september 2021 11:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wij hebben het gasfornuis over 2 kastjes van 60 verdeeld door een U-stuk uit de binnenwand van de kastjes te zagen zodat het gasfornuis (85cm inbouwbreedte) onder het blad kan hangen. Daaronder hebben we laden, het standaard scheidingsplaatje voor onder een kookplaat was te laag, dus daar heb ik een laag binnenladefront opgeschroefd om de voorkant van het gasfornuis uit het zicht te houden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 23:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
De 93,6 cm variant:
[..]
De 80 cm variant:
[..]
Dat gaat m dan dus ook al niet worden in een kastje van 80.
Er staan nu een aantal nieuwe onderdelen online. Mocht je andere onderdelen willen hebben, kun je deze vraag waarschijnlijk beter via Facebook bij IKEA stellen of IKEA bellen. Zij kunnen deze zaken nakijken in hun computersysteem.quote:Op maandag 4 oktober 2021 10:15 schreef elamanilo het volgende:
Weet iemand misschien vanaf wanneer de nieuwe Ivar onderdelen beschikbaar zijn in de winkels?
Jep. Volgens mij bij de lancering van EKET.quote:Op zondag 10 oktober 2021 16:07 schreef tpopml het volgende:
Wij zijn creatief aan het planneren voor een eket kast in de woonkamer. Doel: speelgoed etc opruimen voor de kleine.
We kunnen drie elementen naast elkaar breed, maar vind de pootjes dan zo lelijk: of je krijgt per element twee pootjes (tel even alleen de voorpootjes...) Of je krijgt twee pootjes ver uit elkaar en er dan nog twee dicht bij elkaar. Leluk.
Nu zag ik dit voorbij komen:
https://images.app.goo.gl/CchwJuJU1Bb6i8KB9
Maar een dergelijk onderstel vind ik niet terug op de ikea website. Iemand bekend met dit soort onderstellen? Werden ze in het verleden verkocht bij Ikea?
Marktplaats?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 21:02 schreef Doedezemaar het volgende:
En ja hoor, we hebben nu het tvmeubel en dressoir van de Stockholm serie en we willen volgend jaar er voor het nieuwe huis graag nog een tvmeubel erbij, maar je raadt het al: die hele kasten staan niet meer op de site
Het lijkt de enige optie en dan maar hopen dat er eentje beschikbaar komt die onbeschadigd is. Ik baal echt zo ontzettend. Ik weet alleen niet of die in de auto past.quote:
In het zicht in mijn kantoor, wel veel ruimte. Ik denk dat de kast ongeveer 2m x 2m wordt. Bonus uitdaging: de kast willen we links en rechts van een glazen wand opbouwen, zodat het lijkt dat de kast door de glazen wand doorloopt.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 10:43 schreef Doedezemaar het volgende:
Hoeveel ruimte heb je? Waar komt het, in het zicht in de woonkamer, in de berging? Is kallax met inzetten een optie? Dat is gegarandeerd goedkoper. En iets samenstellen met Platsa? Daar zit enorm veel flexibiliteit in en heeft 2 dieptes.
Qua linnen en diepte van de kast kun je natuurlijk op een andere manier vouwen, hier liggen bovenin een Godmorgen grote badlakens en die kast is niet diep. In een kallax kun je ze ook in zo’n bak zoals Lekman of Drona stoppen.
Die smiley na zaterdagmiddagquote:Op woensdag 20 oktober 2021 21:54 schreef tpopml het volgende:
Ik ging zaterdagmiddagkijken voor een eket om speelgoed etc in op te bergen in woonkamer, maar vind het echt meh kwaliteit/mooi vergeleken met Besta. Met Besta kan toch ook open vakken, deurtjes (ook halve) en laatjes?
Late reactie, maar wij hebben zo'n apothekerskast tot borsthoogte. Eerst vond ik dat stom maar nu begrijp ik het wel: je kunt spullen niet meer goed vinden in zo'n lade als je er niet goed in kunt kijken. Natuurlijk hangt het wel enigszins af van wat je er precies in zet, maar een apothekerskast is mijns inziens dus ook niet zo fijn op hoogte. Wij hebben nu een combinatie apothekerskast (laag) en planken (hoog) en dat bevalt prima.quote:Op zondag 26 september 2021 11:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wij hebben de Platsa als kledingkast. Het is bedoeld als een modulaire kast die genoeg flexibiliteit biedt om bijvoorbeeld op zolders opbergruimte zo optimaal mogelijk te benutten. Van de Platsa zijn er twee dieptes: 57 en 42 cm. Ik heb het getest en 42 cm is genoeg diepte voor ordners. Ik ben tevreden over de kwaliteit. Als je een kast vol wil zetten met zware ordners, weet ik alleen niet of de planken niet door gaan buigen. Dat is iets waar je naar zou moeten kijken.quote:
Die had ik ook voor plastic tassen maar daar staat nu cadeaupapier in.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:02 schreef Claudia_x het volgende:
Voor plastic tassen gebruiken wij de Variera alleshouder:
Die planken staan volgens mij scheef?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:02 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik ook nog bedacht is dat je zo'n open element misschien kunt gebruiken voor een en ander (printer en papier bijv.):
[ afbeelding ]
De printer zou je natuurlijk onderin zetten of bovenop (de kast is 120 cm hoog).quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:16 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Die planken staan volgens mij scheef?
Lijkt mij niet zo handig voor een printer![]()
Die ziet er ook handig uit!quote:Op donderdag 21 oktober 2021 10:20 schreef Elleska het volgende:
Die had ik ook voor plastic tassen maar daar staat nu cadeaupapier in.
Voor tassen bevalt de de VARIERA Afvalemmer beter
https://www.ikea.com/nl/nl/p/variera-afvalemmer-wit-80182237/
Oh daar heb ik ook echt niet aan gedacht, sorryquote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De printer zou je natuurlijk onderin zetten of bovenop (de kast is 120 cm hoog).
Het hangt er vanaf wat je ermee wil. Je kunt er bijvoorbeeld printpapier, gekleurd papier, karton, kleurplaten en kinderboeken op leggen. Niet heel efficiënt - het is een schoenenkast - maar wel geinig. De printer zou je ook in een gesloten kast kunnen zetten, maar je moet dan wel zelf achterin de kast een opening maken voor snoeren.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:21 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Oh daar heb ik ook echt niet aan gedacht, sorry![]()
Dan lijken mij de overige schuine planken nog steeds niet praktisch voor andere dingen trouwens, maar zoiets ziet er wel leuk uit in een verder dichte kastenwand.
Billy is er in 40x40, mijn 2e link. Maar de monitorstandaard is wel fraaiquote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:16 schreef Claudia_x het volgende:
Beide opties zijn helaas net te klein. De printer is namelijk 36,5 cm breed en 36 cm diep. Echt een rotmaat.
Maar ik ben een andere oplossing op het spoor, namelijk een andere printer kopen.En dan kan ik wel de monitorstandaard gebruiken.
er bestaan ook printerstandaards met lade(s) zag ik via google. Misschien zit daar wat tussen dan hoef je geen andere printer aan te schaffen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:16 schreef Claudia_x het volgende:
Beide opties zijn helaas net te klein. De printer is namelijk 36,5 cm breed en 36 cm diep. Echt een rotmaat.
Maar ik ben een andere oplossing op het spoor, namelijk een andere printer kopen.En dan kan ik wel de monitorstandaard gebruiken.
Zoiets als hieronder voldoet bijv. functioneel wel, maar is niet zo mooi en biedt geen mogelijkheden voor kabelmanagement. Het is echt lastig om iets goeds te vinden. Maar de nieuwe printer is eigenlijk wel ideaal (klein, mooi, smart, print ook foto's mooi en we kunnen een voordelig abonnement afsluiten voor de cartridges).quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:37 schreef Elleska het volgende:
[..]
er bestaan ook printerstandaards met lade(s) zag ik via google. Misschien zit daar wat tussen dan hoef je geen andere printer aan te schaffen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |