Oh die, dat vind ik echt de meest waardeloze keukenkastjes van Ikea, je kunt er zo weinig in kwijt. Helaas ontkomen wij er ook niet aan, we krijgen er twee: 1 van 20 cm breed en 1 van 30 cm. Ik ga tzt maar eens googlen of daar nog wat te hacken valt, Ikea is altijd van de enorm slimme oplossingen, maar dat geldt in mijn ogen niet voor dit kastje.quote:Op zondag 26 september 2021 11:36 schreef Serinde het volgende:
[..]
Het is een kastJE eigenlijk, deze
Je kunt toch gewoon lades kopen en monteren waar je wil. Dat de planner dat niet aankan wil niet zeggen dat je het niet kunt doen. Dat is het mooie van Ikea. En anders ergens anders apothekerskast inrichting op maat kopen en in de kast schroeven.quote:Op zondag 26 september 2021 11:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Even benieuwd want Ikea heeft in principe geen apothekerskasten. Wij gaan mogelijk voor een Ikea keuken en we willen een apothekerskast. Alleen op de planner kunnen we die niet goed intekenen omdat de planner binnenlades boven borsthoogte niet goed vindt.
Welke lades heb je hiervoor gebruikt en zijn die bevestigd aan het front? Fotootje?
Deze Ikea keuken zat al in het huis en is nog te goed om eruit te slopen. Anders zijn er wel wat dingen, waaronder dit, wat ik anders zou doen inderdaad. Het kastje dat erin zat was beter ontworpen, met metalen rekjes (chroomkleur) zonder van die rond lopende randen. Maar die hadden ze verkeerd gemonteerd, kastje kwam er maar half uitquote:Op zondag 26 september 2021 12:32 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh die, dat vind ik echt de meest waardeloze keukenkastjes van Ikea, je kunt er zo weinig in kwijt. Helaas ontkomen wij er ook niet aan, we krijgen er twee: 1 van 20 cm breed en 1 van 30 cm. Ik ga tzt maar eens googlen of daar nog wat te hacken valt, Ikea is altijd van de enorm slimme oplossingen, maar dat geldt in mijn ogen niet voor dit kastje.
Het meest bizarre is dat de 20 en 30cm brede kastjes later (na een jaar of 3/4) aan de METOD-serie zijn toegevoegd. Daarvoor was het 40, 60 of 80 cm.quote:Op zondag 26 september 2021 12:32 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh die, dat vind ik echt de meest waardeloze keukenkastjes van Ikea, je kunt er zo weinig in kwijt. Helaas ontkomen wij er ook niet aan, we krijgen er twee: 1 van 20 cm breed en 1 van 30 cm. Ik ga tzt maar eens googlen of daar nog wat te hacken valt, Ikea is altijd van de enorm slimme oplossingen, maar dat geldt in mijn ogen niet voor dit kastje.
Komt dat door het wereldwijde tekort aan hout?quote:Op zondag 26 september 2021 20:07 schreef Leandra het volgende:
En helaas nog steeds geen kasten van 100 en 120 cm breed
Nee, dat zit gewoon niet in de Metod collectie.quote:Op woensdag 29 september 2021 19:48 schreef Koekoekskind het volgende:
[..]
Komt dat door het wereldwijde tekort aan hout?
Moeten het perse zulke brede kasten zijn of mogen het ook bijvoorbeeld 2 kasten van 60 zijn met een 120 ladefront?quote:Op zondag 26 september 2021 20:07 schreef Leandra het volgende:
En helaas nog steeds geen kasten van 100 en 120 cm breed
Ik had in m'n oude huis lades van 100 en da's echt veel fijner dan 80. Ook in een eiland of wand van 2 meter heb je dan echt een veel mooiere oplossing.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 19:55 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Moeten het perse zulke brede kasten zijn of mogen het ook bijvoorbeeld 2 kasten van 60 zijn met een 120 ladefront?
(ben ik echt even benieuwd naar).
Ik me namelijk voorstellen dat IKEA verwacht (en getest heeft) in te moeten boeten op kwaliteit bij die maten.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 20:34 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik had in m'n oude huis lades van 100 en da's echt veel fijner dan 80. Ook in een eiland of wand van 2 meter heb je dan echt een veel mooiere oplossing.
Kan ik me ook voorstellen ja. Gelukkig is het eiland in ons nieuwe huis 2,40 en is de wand van 2 meter er eentje met twee vaatwassers links en rechts. We hebben dus heel veel kasten van 80quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 22:44 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ik me namelijk voorstellen dat IKEA verwacht (en getest heeft) in te moeten boeten op kwaliteit bij die maten.
Maar met bepaalde maatvoeringen kan ik me ook voorstellen dat het fijner is.
Nou, in een kast van 80 zou onze afzuigkap al niet passen zeg maarquote:Op vrijdag 1 oktober 2021 19:55 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Moeten het perse zulke brede kasten zijn of mogen het ook bijvoorbeeld 2 kasten van 60 zijn met een 120 ladefront?
(ben ik echt even benieuwd naar).
Ja oke... Vandaar ook de vraag of het echt een 100/120 brede kast moet zijn of dat het optisch die maatvoering moet hebben.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 23:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, in een kast van 80 zou onze afzuigkap al niet passen zeg maar
En een 90 cm kookplaat wordt m ook niet echt.
De 93,6 cm variant:quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 23:14 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ja oke... Vandaar ook de vraag of het echt een 100/120 brede kast moet zijn of dat het optisch die maatvoering moet hebben.
Weet je zeker dat de inbouwmaat van de kookplaat niet binnen de 80cm zit?. Al zou je dan nog steeds optisch gezien een bredere kast kiezen dnek ik...
De 80 cm variant:quote:Afmetingen van de uitsparing in mm (breedte) bij inbouw met rand 916
Dat gaat m dan dus ook al niet worden in een kastje van 80.quote:Afmetingen van de uitsparing in mm (breedte) bij inbouw met rand 780
Ah oke... Ja dan wordt het wel lastig inderdaadquote:Op vrijdag 1 oktober 2021 23:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
De 93,6 cm variant:
[..]
De 80 cm variant:
[..]
Dat gaat m dan dus ook al niet worden in een kastje van 80.
Als ik kijk wat voor enorme keukens Ikea in de showroom heeft staan dan zouden bredere kasten niet misstaan.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 23:31 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ah oke... Ja dan wordt het wel lastig inderdaad
Ik zou een 100/120 brede kast niet eens kwijt kunnen in mijn keukenMaar snap inderdaad wel dat je dat bij bepaalde keukens wel wilt. Zou er (wereldwijd) wel voldoende vraag naar zijn?
Ik zag net dat Ikea inmiddels dit heeft https://www.ikea.com/nl/n(...)rekfunctie-90515330/quote:Op zondag 26 september 2021 11:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Even benieuwd want Ikea heeft in principe geen apothekerskasten. Wij gaan mogelijk voor een Ikea keuken en we willen een apothekerskast. Alleen op de planner kunnen we die niet goed intekenen omdat de planner binnenlades boven borsthoogte niet goed vindt.
Welke lades heb je hiervoor gebruikt en zijn die bevestigd aan het front? Fotootje?
Wij hebben het gasfornuis over 2 kastjes van 60 verdeeld door een U-stuk uit de binnenwand van de kastjes te zagen zodat het gasfornuis (85cm inbouwbreedte) onder het blad kan hangen. Daaronder hebben we laden, het standaard scheidingsplaatje voor onder een kookplaat was te laag, dus daar heb ik een laag binnenladefront opgeschroefd om de voorkant van het gasfornuis uit het zicht te houden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 23:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
De 93,6 cm variant:
[..]
De 80 cm variant:
[..]
Dat gaat m dan dus ook al niet worden in een kastje van 80.
Er staan nu een aantal nieuwe onderdelen online. Mocht je andere onderdelen willen hebben, kun je deze vraag waarschijnlijk beter via Facebook bij IKEA stellen of IKEA bellen. Zij kunnen deze zaken nakijken in hun computersysteem.quote:Op maandag 4 oktober 2021 10:15 schreef elamanilo het volgende:
Weet iemand misschien vanaf wanneer de nieuwe Ivar onderdelen beschikbaar zijn in de winkels?
Jep. Volgens mij bij de lancering van EKET.quote:Op zondag 10 oktober 2021 16:07 schreef tpopml het volgende:
Wij zijn creatief aan het planneren voor een eket kast in de woonkamer. Doel: speelgoed etc opruimen voor de kleine.
We kunnen drie elementen naast elkaar breed, maar vind de pootjes dan zo lelijk: of je krijgt per element twee pootjes (tel even alleen de voorpootjes...) Of je krijgt twee pootjes ver uit elkaar en er dan nog twee dicht bij elkaar. Leluk.
Nu zag ik dit voorbij komen:
https://images.app.goo.gl/CchwJuJU1Bb6i8KB9
Maar een dergelijk onderstel vind ik niet terug op de ikea website. Iemand bekend met dit soort onderstellen? Werden ze in het verleden verkocht bij Ikea?
Marktplaats?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 21:02 schreef Doedezemaar het volgende:
En ja hoor, we hebben nu het tvmeubel en dressoir van de Stockholm serie en we willen volgend jaar er voor het nieuwe huis graag nog een tvmeubel erbij, maar je raadt het al: die hele kasten staan niet meer op de site
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |