abonnement Unibet Coolblue
pi_198223291
quote:
Memelords op Reddit kosten Wall Street miljoenen met Gamestop-actie

Krijgen steun van Elon Musk

Een groep amateur handelaren op een Reddit-forum zorgt voor lichte paniek op Wall Street. De groep richt zich onder meer op hedgefund Melvin Capital door de aandelen van het bedrijf Gamestop op te kopen en zo de koers te laten stijgen. Melvin heeft juist heel veel geshorte aandelen in Gamestop en verliest hevig als de koers stijgt.

De koers van Gamestop daalde jarenlang en kende vorig jaar rond april het dieptepunt rond 2,8 dollar. Sindsdien heeft het bedrijf een deal gesloten met Microsoft en ging het iets beter, maar pas vanaf het moment dat het Reddit-forum Wallstreetbets de schouders onder het bedrijf zette, is de koers echt explosief gestegen. Waar het aandeel op de eerste handelsdag van 2021 nog rond 17 dollar waard was, is dat inmiddels gestegen naar 150 dollar.

En dit doet pijn bij de grote hedgefunds die massaal short gingen op Gamestop. Volgens databedrijf S3 Partners hebben speculanten die tegen GameStop hebben gehandeld dit jaar in totaal 3,3 miljard dollar verloren. Het eerder genoemde Melvin Capital staat door de actie 30 procent in de min en had een extra investering van 2,7 miljard dollar nodig van bevriende investeringsfondsen om niet failliet te gaan.

Ondertussen lijkt het einde van de Gamestop-sprint nog niet in zicht. Tesla-opperhoofd Elon Musk bemoeide zich gisteren met de zaak door alleen het woord 'Gamestonk!!' en een link naar de subreddit te twitteren. Het zorgde voor een extra na-markt piek voor Gamestop, waarbij het aandeel boven de 200 dollar uitkwam. Daarmee is het bedrijf enorm overgewaardeerd, maar dat lijkt de kleine investeerders niet te interesseren. Alle logica is uit het raam in deze strijd met de grote jongens.

https://www.nieuwnieuws.n(...)-met-gamestop-actie/
Originele OP:

Heerlijk feel good verhaal. O+

Een short seller leent een aandeel een verkoop deze meteen door. Hij moet het aandeel wel op een bepaalde datum teruggeven. Hij gokt erop dat, wanneer hij het aandeel moet terugkopen, de koers gedaald is. Het verschil steekt hij in zijn zak.

Short sellen is een manier om snel veel geld te verdienen op de beurs. Je gokt erop dat het slecht gaat met een bedrijf, of zelfs op faillissement. Desnoods help je ze een handje door bijvoorbeeld het verspreiden van geruchten of aandelen te dumpen. Daarom doen vooral de aasgieren van Wall Street (Hedge Fonds) dit. Je maakt een bedrijf bewust kapot en zorgt er voor dat een boel mensen werkloos worden.

Een Hedge Fund had er zwaar in gegokt dat de koers van Gamestop (soort Gamemania in de VS) zou dalen. Op reddit hebben een groep gebruikers er nu voor gezorgd dat de aandelenkoers van Gamestop juist enorm gestegen is. Dit kost dat hedge fonds tot nu toe al 3+ miljard dollar (!) aangezien ze aandelen moeten terugkopen. En die reddit-ers verdienen er goud geld aan, al was dat niet het doel.

En dit is slechts het begin. Er zijn meer hedge fonds die dit kunstje flikken. Dit zou wel eens het einde van die parasieten kunnen betekenen aangezien het nu meer bekendheid krijgt en er meer mensen meedoen. Verslagen in hun eigen spel.

Het is een soort virtueel Occupy Wall Street geworden zeg maar.

Gamestop aandeel op yahoo:
https://finance.yahoo.com/quote/GME?p=GME&.tsrc=fin-srch

De beruchte subreddit waar het allemaal gaande is:
https://www.reddit.com/r/Wallstreetbets
pi_198223346
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 19:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor een paar honderd euro is het natuurlijk gewoon fun. Maar er zijn mensen die hun halve jaarsalars inzettenl
Ik vind het altijd lastig om dat soort berichten in te schatten. Zit natuurlijk enorm veel gelul tussen.

Koers nu rond de 100, schoot bij opening even omhoog maar daarna gewoon dalend. Dipte op 86 en ging snel weer richting de 100 waar het nu al even staat. Volume ook een stuk minder tov gisteren.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 20:29:40 #3
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_198223363
Dicht
pi_198226811

dfv
pi_198270320
Ik zie steeds meer signalen dat veel mensen echt compleet geen idee hebben wat ze kopen.
Man man man, dat gamestop is toch een potje een lege huls.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198270337
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:33 schreef raptorix het volgende:
Ik zie steeds meer signalen dat veel mensen echt compleet geen idee hebben wat ze kopen.
Man man man, dat gamestop is toch een potje een lege huls.
Dat was het hele idee natuurlijk :P
-nee-
pi_198270507
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:33 schreef raptorix het volgende:
Ik zie steeds meer signalen dat veel mensen echt compleet geen idee hebben wat ze kopen.
Man man man, dat gamestop is toch een potje een lege huls.
De 'huls' is vooral de hoge short interest waar ze op speculeren. De business van Gamestop is volstrekt irrelevant voor de meesten.

Die Shkreli heeft ooit een short squeeze op een failliet bedrijf gedaan :')
pi_198277149
$119.47 +17.73 (+17.43%)

Market Cap $8.682B
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:31:20 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198309361
Wat ik bizar vind is dat de koers zo relatief stabiel is. Ik bedoel, een shortsqueeze kennen we, een korte heftige piek omdat de shorters in paniek moeten opkopen. Als de boel gesettled is volgt al heel snel een koersdaling naar realistische niveau;s. Maar hij is nu alweer een week vrij stabiel rond de 100!.
Wie koopt er op deze prijzen en waarom?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198309486
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:31 schreef LXIV het volgende:
Wat ik bizar vind is dat de koers zo relatief stabiel is. Ik bedoel, een shortsqueeze kennen we, een korte heftige piek omdat de shorters in paniek moeten opkopen. Als de boel gesettled is volgt al heel snel een koersdaling naar realistische niveau;s. Maar hij is nu alweer een week vrij stabiel rond de 100!.
Wie koopt er op deze prijzen en waarom?
Als je de reddit mag geloven, wordt er rond 19 maart weer een squeeze verwacht die ons allemaal de moeder squozed. Geen touw aan vast te knopen _O-
-nee-
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:50:13 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198309765
quote:
14s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:36 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Als je de reddit mag geloven, wordt er rond 19 maart weer een squeeze verwacht die ons allemaal de moeder squozed. Geen touw aan vast te knopen _O-
Mooi dat ze dat op de dag kunnen timen. Alhoewel zoiets ook self-fullfilling kan zijn natuurlijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198309775
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:31 schreef LXIV het volgende:
Wat ik bizar vind is dat de koers zo relatief stabiel is. Ik bedoel, een shortsqueeze kennen we, een korte heftige piek omdat de shorters in paniek moeten opkopen. Als de boel gesettled is volgt al heel snel een koersdaling naar realistische niveau;s. Maar hij is nu alweer een week vrij stabiel rond de 100!.
Wie koopt er op deze prijzen en waarom?
De CFO zal wel blij zijn, die is eruit gezet en daarmee komen (denk ik) ook z'n aandelen vrij om te verkopen. Ik zie op Yahoo dat hij er iets van 238.000 517.000 heeft. Dat is nog eens een mooi cadeautje op een koers van $120 :D

Jaartje geleden was die positie nog geen miljoen net anderhalf waard, nu iets van $62 miljoen



https://finance.yahoo.com/quote/GME/insider-transactions?p=GME

[ Bericht 8% gewijzigd door tjoptjop op 03-03-2021 21:57:39 ]
pi_198309933
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mooi dat ze dat op de dag kunnen timen. Alhoewel zoiets ook self-fullfilling kan zijn natuurlijk.
Precies, avond ervoor weer even iedereen opjutten. Denk dat die datum samenvalt met het expireren van opties, maar het zijn Amerikaanse opties dus dan is dat effect toch niet zo groot?
pi_198316745
Je moet eens op Tweakers in de Crypto slowchat kijken, dan verbaast het me niet dat dit soort dingen gebeuren, die lui daar denken dat ze een soort pro-traders zijn en snappen niet een koers ook een keiharde val kan maken en nooit meer terugkomen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 17:58:11 #15
414785 sirdanilot
pi_198322070
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 20:28 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik vind het altijd lastig om dat soort berichten in te schatten. Zit natuurlijk enorm veel gelul tussen.

Koers nu rond de 100, schoot bij opening even omhoog maar daarna gewoon dalend. Dipte op 86 en ging snel weer richting de 100 waar het nu al even staat. Volume ook een stuk minder tov gisteren.
Nou er zit genoeg gelul tussen maar ook genoeg screenshots van echt hoge bedragen die hierin worden geïnvesteerd. En er was er laatst ook eentje die z'n eigen van kant had gemaakt omdat die dacht veel geld te hebben verloen met Gamestop. En zelfs op de NOS een bericht van een Nederlandse jongen die al het spaargeld dat hij van z'n ouders gekregen had erin had gestopt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 4 maart 2021 @ 18:18:12 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198322414
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:47 schreef raptorix het volgende:
Je moet eens op Tweakers in de Crypto slowchat kijken, dan verbaast het me niet dat dit soort dingen gebeuren, die lui daar denken dat ze een soort pro-traders zijn en snappen niet een koers ook een keiharde val kan maken en nooit meer terugkomen.
Wat die mensen niet begrijpen is dat de waarde van een asset bepaald wordt door de verwachtte returns. En dat het varieren van die verwachtingen de reden is van schommelingen in een koers.
De verwachte returns van GME zijn ongeveer nul. BTC zal nooit iets opleveren, daar moet alleen maar geld (electriciteit) in.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198324499
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:58 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nou er zit genoeg gelul tussen maar ook genoeg screenshots van echt hoge bedragen die hierin worden geïnvesteerd. En er was er laatst ook eentje die z'n eigen van kant had gemaakt omdat die dacht veel geld te hebben verloen met Gamestop. En zelfs op de NOS een bericht van een Nederlandse jongen die al het spaargeld dat hij van z'n ouders gekregen had erin had gestopt.
Die screenshots heb ik ook gezien, maar de hoeveelheid screenshots met echt grote bedragen is nou ook weer niet heel veel. Daarnaast barst het van de tekstberichten a la "bought 2000 @ 115, to the moon" tja, dat neem ik niet zo heel serieus. Dat bedoel ik met lastig in te schatten, wil niet zeggen dat het dus niet gebeurt. Zoals je al aangeeft in dat voorbeeld van die Nederlandse knul.

Die zelfmoord was dacht ik niet ivm GME, maar betrof wel RobinHood. Treurig verhaal, zeker omdat het gewoon een fout was van RH.
pi_198327043
Toch weer effe bijna de 140 aangetikt, en blijft comfortabel boven de 130 nu :P
-nee-
pi_198328152
quote:
14s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:28 schreef Marsenal het volgende:
Toch weer effe bijna de 140 aangetikt, en blijft comfortabel boven de 130 nu :P
Gesloten op $131,76

Snap er geen reet meer van, bij de vorige piek kon je nog spreken van een squeeze, die ging namelijk ook heel hard weer naar de +/- $50.

Maar nu zit het al een week op een soort vloertje van >100, en zelfs stijgend van 100 naar 108, 124 en nu dus 131
pi_198328201
Haha al die short posities van FOK! die het zo goed doen op GME
  donderdag 4 maart 2021 @ 22:33:29 #21
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_198328580
quote:
14s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:36 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Als je de reddit mag geloven, wordt er rond 19 maart weer een squeeze verwacht die ons allemaal de moeder squozed. Geen touw aan vast te knopen _O-
Weer op GameStop? Dat zou de verklaring zijn waarom de koers zo hoog blijft. Maar de meeste short posities zijn toch nu wel gesloten. (Dacht ik)
pi_198329047
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:17 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Haha al die short posities van FOK! die het zo goed doen op GME
Wie zitten er hier short dan?


Nog steeds geen aankondiging van een extra emissie. Had ik eigenlijk toch wel verwacht, goede manier om even geld op te halen. Het is niet zo dat de huidige beleggers de onderliggende waarde ook maar iets interesseert. AMC heeft tenminste van de gelegenheid gebruik gemaakt om even $600 miljoen schuld weg te poetsen.
pi_198329079
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:33 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Weer op GameStop? Dat zou de verklaring zijn waarom de koers zo hoog blijft. Maar de meeste short posities zijn toch nu wel gesloten. (Dacht ik)
Het idee op Reddit is juist dat er nog heel veel (naked) short posities open staan, al dan niet gecamoufleerd met ETF's die geshort worden. En dat vroeg of laat die posities gesloten moeten gaan worden en de prijs weer door het dak gaat.

Oftewel, de echte short squeeze zou nog moeten komen. En daar zitten ze nu allemaal op te wachten :')
pi_198331384
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat die mensen niet begrijpen is dat de waarde van een asset bepaald wordt door de verwachtte returns. En dat het varieren van die verwachtingen de reden is van schommelingen in een koers.
De verwachte returns van GME zijn ongeveer nul. BTC zal nooit iets opleveren, daar moet alleen maar geld (electriciteit) in.
Het verschil tussen GME en BTC is dat BTC net zoals goud een Store of Value is, net als goud, als je gaat kijken naar wat iets een geschikte store of Value maakt dan staan goud en btc qua eigenschappen ongeveer gelijk:
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 5 maart 2021 @ 08:42:00 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198332034
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 06:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het verschil tussen GME en BTC is dat BTC net zoals goud een Store of Value is, net als goud, als je gaat kijken naar wat iets een geschikte store of Value maakt dan staan goud en btc qua eigenschappen ongeveer gelijk:
[ afbeelding ]
Ik vind het geen store of value maar een ordinaire Ponzi. Dat is een mening. Uiteindelijk telt alleen de marktwaarde.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198332124
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind het geen store of value maar een ordinaire Ponzi. Dat is een mening. Uiteindelijk telt alleen de marktwaarde.
Het enige wat enigsins Ponzi is, is dat het algoritme het voor de eerste makkelijker maakte om te minen, maar aangezien dit gewoon openbaar en onderdeel is van het algoritme niet helemaal waar, je zou dan goud namelijk ook een Ponzi scheme kunnen noemen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 5 maart 2021 @ 09:01:45 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198332215
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het enige wat enigsins Ponzi is, is dat het algoritme het voor de eerste makkelijker maakte om te minen, maar aangezien dit gewoon openbaar en onderdeel is van het algoritme niet helemaal waar, je zou dan goud namelijk ook een Ponzi scheme kunnen noemen.
Nee, het is een Ponzi omdat er binnen BTC zelf geen waardeschepping is, waardoor er meer geld uit kan stromen dan er oorspronkelijk is ingestopt. Dit is bij bijv. RD wel. Daar is door beleggers oorspronkelijk 100M in gestopt en ondertussen al 50G uitbetaald. Bij BTC is de waardestijging en de 'winst' volledig afhankelijk van de bereidheid van nieuwe mensen om tegen een hoger bedrag ook in te stappen. Dat kan lang, heel erg lang, goed gaan. Maar ooit stopt dat. Per definitie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198332233
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, het is een Ponzi omdat er binnen BTC zelf geen waardeschepping is, waardoor er meer geld uit kan stromen dan er oorspronkelijk is ingestopt. Dit is bij bijv. RD wel. Daar is door beleggers oorspronkelijk 100M in gestopt en ondertussen al 50G uitbetaald. Bij BTC is de waardestijging en de 'winst' volledig afhankelijk van de bereidheid van nieuwe mensen om tegen een hoger bedrag ook in te stappen. Dat kan lang, heel erg lang, goed gaan. Maar ooit stopt dat. Per definitie.
Er is wel degelijk waarde in gestopt, namelijk triljarden berekeningen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 5 maart 2021 @ 09:08:11 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198332273
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er is wel degelijk waarde in gestopt, namelijk triljarden berekeningen.
In gestopt, ja. Maar dat is verdampt. Hoe kan BTC waarde genereren? Dus hoe komen die miljarden euro's aan stroomkosten terug dan? Laat staan dat ze meervoudig terugkomen?

Ik zeg niet dat BTC niet naar de 100K kan. Waarom niet? Als het naar 50K kan vanuit praktisch niets, dan is 100K nog maar een klein stukje. Het kan zelfs naar de 1M. Juist omdat het puur speculatief is valt er helemaal geen waarde op te plakken.

Maar waardecreatie is er niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198332293
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

In gestopt, ja. Maar dat is verdampt. Hoe kan BTC waarde genereren? Dus hoe komen die miljarden euro's aan stroomkosten terug dan? Laat staan dat ze meervoudig terugkomen?

Ik zeg niet dat BTC niet naar de 100K kan. Waarom niet? Als het naar 50K kan vanuit praktisch niets, dan is 100K nog maar een klein stukje. Het kan zelfs naar de 1M. Juist omdat het puur speculatief is valt er helemaal geen waarde op te plakken.

Maar waardecreatie is er niet.
Maar jij gaat er dan vanuit dat waarde zich alleen ontleent aan dat gene wat er ingestopt is, er zijn meer eigenschappen waar een store of value aan kan voldoen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198332313
Overigens is het niet waar dat Bitcoin geen nut heeft, het kan onder andere gebruikt worden om bijvoorbeeld als brandstof voor andere digitale cryptocurrencies te dienen welke wel een direct doel hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 5 maart 2021 @ 09:14:16 #32
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_198332336
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, het is een Ponzi omdat er binnen BTC zelf geen waardeschepping is, waardoor er meer geld uit kan stromen dan er oorspronkelijk is ingestopt. Dit is bij bijv. RD wel. Daar is door beleggers oorspronkelijk 100M in gestopt en ondertussen al 50G uitbetaald. Bij BTC is de waardestijging en de 'winst' volledig afhankelijk van de bereidheid van nieuwe mensen om tegen een hoger bedrag ook in te stappen. Dat kan lang, heel erg lang, goed gaan. Maar ooit stopt dat. Per definitie.
Wat ik persoonlijk ook raar vind aan Bitcoin is dat er in principe wel een limiet aan bitcoins is, wat schaarste betekent. Maar, er is natuurlijk geen limiet aan het aantal bitcoin cloons die je kunt maken. Die allemaal dezelfde eigenschappen hebben. Het enige verschil, en blijkbaar de waarde van bitcoins is de markt acceptatie en naamsbekendheid.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_198332433
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:14 schreef nixxx het volgende:

[..]

Wat ik persoonlijk ook raar vind aan Bitcoin is dat er in principe wel een limiet aan bitcoins is, wat schaarste betekent. Maar, er is natuurlijk geen limiet aan het aantal bitcoin cloons die je kunt maken. Die allemaal dezelfde eigenschappen hebben. Het enige verschil, en blijkbaar de waarde van bitcoins is de markt acceptatie en naamsbekendheid.
Ik kan ook fotokopietjes verkopen van de Mona Lisa.
Overigens zijn er ook gewoon kopietjes van de Bitcoin, alleen is dat technisch dus niet de orginele blockchain.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 5 maart 2021 @ 09:28:45 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198332511
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Maar jij gaat er dan vanuit dat waarde zich alleen ontleent aan dat gene wat er ingestopt is, er zijn meer eigenschappen waar een store of value aan kan voldoen.
Ik ga er niet vanuit dat waarde ontleent wordt aan hetgeen er ingestopt is, maar aan hetgeen dat er weer uit komt.

Als store of value... Tja. Dat begrip is eigenlijk nieuw. Zaken als land, grondstoffen zijn niet alleen een 'store of value' maar hebben ook een intrinsieke waarde omdat er economisch waarde mee te scheppen valt. Het enige dat geen intrinsieke waarde heeft (net als crypto) is fiat-geld. Maar dat faalt dan ook als 'store of value' omdat het gestaag minder waard wordt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 09:29:34 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198332521
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:14 schreef nixxx het volgende:

[..]

Wat ik persoonlijk ook raar vind aan Bitcoin is dat er in principe wel een limiet aan bitcoins is, wat schaarste betekent. Maar, er is natuurlijk geen limiet aan het aantal bitcoin cloons die je kunt maken. Die allemaal dezelfde eigenschappen hebben. Het enige verschil, en blijkbaar de waarde van bitcoins is de markt acceptatie en naamsbekendheid.
Dat ook.
En schaarste is niet automatisch waarde. Het wordt pas waarde als er ook vraag naar is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198332549
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ga er niet vanuit dat waarde ontleent wordt aan hetgeen er ingestopt is, maar aan hetgeen dat er weer uit komt.

Als store of value... Tja. Dat begrip is eigenlijk nieuw. Zaken als land, grondstoffen zijn niet alleen een 'store of value' maar hebben ook een intrinsieke waarde omdat er economisch waarde mee te scheppen valt. Het enige dat geen intrinsieke waarde heeft (net als crypto) is fiat-geld. Maar dat faalt dan ook als 'store of value' omdat het gestaag minder waard wordt.
Als we goud zouden beoordelen op haar intrinsieke economische waarde, is het ook een gigantische luchtbel natuurlijk.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 09:39:34 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198332654
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:31 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Als we goud zouden beoordelen op haar intrinsieke economische waarde, is het ook een gigantische luchtbel natuurlijk.
Het is tenminste tastbaar, er is geen alternatief voor (itt honderden alternatieve currencies), je kunt er sierraden van maken of het industrieel aanwenden. Het is concreet en onnoemelijk minder abstract dan crypto.
Als er over 1000 jaar nog mensen rondlopen dan heeft goud nog waarde. Van BTC is dat volstrekt onzeker.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 09:42:54 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198332693
Ik zal niks zeggen over de koersontwikkeling. Wie weet is de bitcoinkoers over 5 jaar echt een miljoen. Als het van 10 cent naar 50K kan stijgen, dan is van 50K naar 1M nog maar een stukje.
Maar ongeacht de koers zit er geen waarde achter.
Daarnaast is er nog het reeele risico dat BTC gewoon verboden gaat worden vanwege het exorbitante energieverbruik.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198332726
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:42 schreef LXIV het volgende:
Ik zal niks zeggen over de koersontwikkeling. Wie weet is de bitcoinkoers over 5 jaar echt een miljoen. Als het van 10 cent naar 50K kan stijgen, dan is van 50K naar 1M nog maar een stukje.
Maar ongeacht de koers zit er geen waarde achter.
Daarnaast is er nog het reeele risico dat BTC gewoon verboden gaat worden vanwege het exorbitante energieverbruik.
Verboden? Je gaat het algoritme verbieden?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198332812
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is tenminste tastbaar, er is geen alternatief voor (itt honderden alternatieve currencies), je kunt er sierraden van maken of het industrieel aanwenden. Het is concreet en onnoemelijk minder abstract dan crypto.
Als er over 1000 jaar nog mensen rondlopen dan heeft goud nog waarde. Van BTC is dat volstrekt onzeker.
Nu haal je er weer andere criteria bij (tastbaarheid), maar je oorspronkelijke punt ging over de economische waarde die je ergens mee kan creëren.

Als we dat op goud toepassen en het puur als grondstof zien voor sieraden en wat electronica, is het een schijntje waard tov waar het nu voor verhandeld wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2021 09:51:22 ]
pi_198332841
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Verboden? Je gaat het algoritme verbieden?
Je kan natuurlijk best de infrastructuur eromheen kapot maken als overheid. Als niemand meer op een exchange bitcoins kan verkopen voor echte valuta, gaat de waarde als een malle omlaag.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2021 09:55:21 ]
  vrijdag 5 maart 2021 @ 09:53:28 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198332854
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Verboden? Je gaat het algoritme verbieden?
Je kunt mining verbieden, je kunt exchanges verbieden, de conversie van btc naar valuta veel moeilijker maken. ALs je het bezit van BTC verbied dan zullen veel mensen al de handdoek in de ring gooien.
Je zult het, net als drugs, nooit helemaal kunnen afschaffen, maar wel veel minder aantrekkelijk maken. Wat een enorm negatief effect op de koers zal hebben.
Stel dat de EU, de VS en China het bezit van BTC verbieden en enigzins hier achterheen gaan jagen. Wat denk je dat dit met de koers doet?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 09:55:16 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198332889
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:51 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Nu haal je er weer andere criteria bij (tastbaarheid), maar je oorspronkelijke punt ging over de economische waarde die je ergens mee kan creëren.

Als we dat op goud toepassen en het puur als grondstof zien voor sieraden en wat electronica, is het een schijntje waard tov waar het nu voor verhandeld wordt.
Een stuk minder, klopt. Het is nog steeds natuurlijk een uiterst waardevol metaal. zeer goede geleider van warmte en electriciteit, zeer goed te bewerken, corrosie-vrij. Maar zonder goud als waardeopslag zou het de waarde beduidend lager zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198332890
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:52 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk best de infrastructuur eromheen kapot maken als overheid. Als niemand meer op een exchange bitcoins kan verkopen voor echte valuta, gaat de waarde als een malle omlaag natuurlijk.
Echte valuta? Zoals?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198332912
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt mining verbieden, je kunt exchanges verbieden, de conversie van btc naar valuta veel moeilijker maken. ALs je het bezit van BTC verbied dan zullen veel mensen al de handdoek in de ring gooien.
Je zult het, net als drugs, nooit helemaal kunnen afschaffen, maar wel veel minder aantrekkelijk maken. Wat een enorm negatief effect op de koers zal hebben.
Stel dat de EU, de VS en China het bezit van BTC verbieden en enigzins hier achterheen gaan jagen. Wat denk je dat dit met de koers doet?
Geen idee, maar het feit dat veel landen nu massaal BTC inslaan zegt genoeg.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198332969
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een stuk minder, klopt. Het is nog steeds natuurlijk een uiterst waardevol metaal. zeer goede geleider van warmte en electriciteit, zeer goed te bewerken, corrosie-vrij. Maar zonder goud als waardeopslag zou het de waarde beduidend lager zijn.
Goud heeft nauwelijks chemische waarde zeker niet ten opzichte van zilver.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198332972
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Echte valuta? Zoals?
Zoals euro's, dollars. Die stukjes papier waarmee je dingen kan kopen.

Met bitcoin kan je vast als gimmick ergens een pizza bestellen, maar alleen omdat het dan omgerekend wordt naar echte valuta. Al die heisa om bitcoin is er ook alleen omdat de waarde in euro's stijgt. En dat is logisch, want in euro's kan je een auto kopen.

Ik ken geen autodealer die je een auto wil verkopen voor 1 bitcoin, ongeacht wat die bitcoin waard is in euro's.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2021 10:01:02 ]
pi_198333023
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:00 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Zoals euro's, dollars. Die stukjes papier waarmee je dingen kan kopen.

Met bitcoin kan je vast als gimmick ergens een pizza bestellen, maar alleen omdat het dan omgerekend wordt naar echte valuta. Al die heisa om bitcoin is er ook alleen omdat de waarde in euro's stijgt. En dat is logisch, want in euro's kan je een auto kopen.

Ik ken geen autodealer die je een auto wil verkopen voor 1 bitcoin, ongeacht wat die bitcoin waard is in euro's.
En wat kun je met die stukjes papier? Kun je er mee naar de bank en je tegenwaarde vragen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:04:59 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198333050
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Geen idee, maar het feit dat veel landen nu massaal BTC inslaan zegt genoeg.
Welke landen slaan nu massaal BTC in?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198333081
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

En wat kun je met die stukjes papier? Kun je er mee naar de bank en je tegenwaarde vragen?
Ik kan er een huis mee kopen. Of een auto. Of brood bij de bakker.

En het mooie is dat geen van die verkopers me dan zal vragen wat de tegenwaarde is, of hoeveel een euro eigenlijk waard is uitgedrukt in dollars of bitcoin.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:12:00 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198333162
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

En wat kun je met die stukjes papier? Kun je er mee naar de bank en je tegenwaarde vragen?
Dat stukje papier heeft een functie als ruilmiddel, valuta. Niemand zal je aanraden om in valuta te investeren en dat weg te leggen. Die waarde kalft immers gestaag af.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198333190
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Welke landen slaan nu massaal BTC in?
China
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198333206
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:06 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik kan er een huis mee kopen. Of een auto. Of brood bij de bakker.

En het mooie is dat geen van die verkopers me dan zal vragen wat de tegenwaarde is, of hoeveel een euro eigenlijk waard is uitgedrukt in dollars of bitcoin.
Oh er zijn ook gewoon Bitcoin kassa's hoor, of anders kan ik het binnen enkele seconden omzetten in Fiat.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:19:06 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198333272
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Oh er zijn ook gewoon Bitcoin kassa's hoor, of anders kan ik het binnen enkele seconden omzetten in Fiat.
Als ik een brood van 3 euro met BTC wil betalen, wat zijn de transactie-kosten, hoe snel gaat het en hoeveel energie kost het?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:19:43 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198333276
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

China
Dat is enkelvoud. En ik haat het om het te vragen, maar heb je hier een bron van? Dat dit massaal gebeurd?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198333281
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Oh er zijn ook gewoon Bitcoin kassa's hoor, of anders kan ik het binnen enkele seconden omzetten in Fiat.
Nou ja, dat is mijn punt dus: dat je het moet omzetten naar fiat voordat je er wat mee kan.

Ik moet wel zeggen dat ik bitcoin onderschat heb. Het is dan wel geen valuta geworden en de verhalen over de blockchain zijn nooit uitgekomen,maar het heeft wel zijn waarde goed behouden.

En tegelijkertijd is er niemand die weet wat voor effect al die geldcreatie van de centrale banken heeft. Dus als we in hyperinflatie terecht komen, ben je spekkoper als bitcoin-houder.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:22:31 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198333309
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:19 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Nou ja, dat is mijn punt dus: dat je het moet omzetten naar fiat voordat je er wat mee kan.

Ik moet wel zeggen dat ik bitcoin onderschat heb. Het is dan wel geen valuta geworden en de verhalen over de blockchain zijn nooit uitgekomen,maar het heeft wel zijn waarde goed behouden.

En tegelijkertijd is er niemand die weet wat voor effect al die geldcreatie van de centrale banken heeft. Dus als we in hyperinflatie terecht komen, ben je spekkoper als bitcoin-houder.
Of daar zitten we al in en de explosieve koers van BTC is precies het resultaat.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198333327
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als ik een brood van 3 euro met BTC wil betalen, wat zijn de transactie-kosten, hoe snel gaat het en hoeveel energie kost het?
Doe je het native op het BTC netwerk dan is het vrij prijzig en traag, echter er zijn prima alternatieven om dit op een andere manier te doen. Overigens is er vorige week een transactie van 1.5 miljard geweest, koste een paar euro.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198333343
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:19 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Nou ja, dat is mijn punt dus: dat je het moet omzetten naar fiat voordat je er wat mee kan.

Ik moet wel zeggen dat ik bitcoin onderschat heb. Het is dan wel geen valuta geworden en de verhalen over de blockchain zijn nooit uitgekomen,maar het heeft wel zijn waarde goed behouden.

En tegelijkertijd is er niemand die weet wat voor effect al die geldcreatie van de centrale banken heeft. Dus als we in hyperinflatie terecht komen, ben je spekkoper als bitcoin-houder.
Oh eens hoor, het oorspronkelijke doel is het deels niet geworden, maar vergeet niet dat het een uit de hand gelopen proof of concept is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198333359
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is enkelvoud. En ik haat het om het te vragen, maar heb je hier een bron van? Dat dit massaal gebeurd?
Dat zou ik moeten opzoeken, ik meen dat Bulgarije ook Bitcoin heeft, overigens maken de meeste landen het niet bekent dat ze Bitcoin hebben, net zoals wel meer organisaties niet vertellen wat hun assets zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198333374
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of daar zitten we al in en de explosieve koers van BTC is precies het resultaat.
Het is inderdaad te veel hype op het moment, nooit heel lekker voor een asset, tenzij je van plan was toch al te verkopen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:27:21 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198333376
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Doe je het native op het BTC netwerk dan is het vrij prijzig en traag, echter er zijn prima alternatieven om dit op een andere manier te doen. Overigens is er vorige week een transactie van 1.5 miljard geweest, koste een paar euro.
Dus eigenlijk op grote schaal (zoals nu de euro) en voor kleine transacties, is het helemaal niet zo praktisch. Dat maakt het dus niet zo geschikt als valuta. Dan blijft er maar weinig anders over dan idd die ''store of value', wat dat ook moge zijn en als niche-valuta om obscure transacties te kunnen doen buiten het zicht van overheden en banken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198333401
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dus eigenlijk op grote schaal (zoals nu de euro) en voor kleine transacties, is het helemaal niet zo praktisch. Dat maakt het dus niet zo geschikt als valuta. Dan blijft er maar weinig anders over dan idd die ''store of value', wat dat ook moge zijn en als niche-valuta om obscure transacties te kunnen doen buiten het zicht van overheden en banken.
Als jij een Euro naar mij stuurt, dan maak je toch ook niet druk hoe dat onderwater gebeurt? Voor Bitcoin heb je daar o.a. het Lightning netwerk voor. Werkt ongeveer volgens het zelfde principe als banken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:35:30 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198333452
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als jij een Euro naar mij stuurt, dan maak je toch ook niet druk hoe dat onderwater gebeurt? Voor Bitcoin heb je daar o.a. het Lightning netwerk voor. Werkt ongeveer volgens het zelfde principe als banken.
Wel wat het kost en hoe snel het gaat en hoe veilig het is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:47:22 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198333598
Ik lees dat de mediane tranactiekosten zo'n 8 dollar zijn.
quote:
While a number of digital currencies have seen price gains the two leading crypto assets, bitcoin and ethereum have seen transaction fees skyrocket. For instance, data shows that the median fee for a bitcoin transaction is $8.58, while the median fee is $9.35 when spending ether. Meanwhile, the average transaction fee for both networks has been much higher between $14 to over $20 per transfer.
https://news.bitcoin.com/(...)ansfer-follows-suit/
(dit is dus van 2021).
Dan kan het zo zijn dat je voor $20 een miljard kunt overmaken, maar dat doe ik bijna nooit. Ik moet wel dagelijks een paar keer een bedrag rond de 10 euro betalen. Nu kost mij dat praktisch niets. Al zou mij dit 25 cent per transactie kosten, dan nog zou ik het te duur vinden en overstappen op briefgeld. Maar het kost wel 30x zoveel!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198333602
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wel wat het kost en hoe snel het gaat en hoe veilig het is.
Kosten zijn nihil, maar er worden of zijn ook al alternatieven die volgens het zelfde principe werken, snelheid, minder dan een seconde. Veilig, an sich wel, maar ook hier kan misbruik plaats vinden.

Het principe is ongeveer als volgt, in plaats dat je het stukje bitcoin verstuurt zet je hem in een soort Escrow, vanuit het escrow netwerk doe je vervolgens betalingen aan elkaar, die streep je tegen elkaar weg, waardoor in jouw vakje meer of minder valuta zit, vervolgens mag jij weer je vakje terughalen als je het nodig hebt. Het mooie is dat je dit principe eigenlijk op alles kunt toepassen omdat het netwerk als een huls werkt.

Ik snap jouw aversie tegen crypto, maar je hebt veel soorten en maten, jij bent erg van het fysieke, wat je kunt doen is naar een notaris gaan en daar jouw goud deponeren, vervolgens zou je een notarieele akte aan kunnen gaan waarbij de notaris je 1000 stukjes goud aan "toonder" terug geeft, digitaal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198333616
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:47 schreef LXIV het volgende:
Ik lees dat de mediane tranactiekosten zo'n 8 dollar zijn.
[..]

https://news.bitcoin.com/(...)ansfer-follows-suit/
(dit is dus van 2021).
Dan kan het zo zijn dat je voor $20 een miljard kunt overmaken, maar dat doe ik bijna nooit. Ik moet wel dagelijks een paar keer een bedrag rond de 10 euro betalen. Nu kost mij dat praktisch niets. Al zou mij dit 25 cent per transactie kosten, dan nog zou ik het te duur vinden en overstappen op briefgeld. Maar het kost wel 30x zoveel!
En hoeveel kost het om 100 kilo goud uit de VS hier te laten bezorgen om een veilige manier?
Overigens zijn de kosten van Bitcoin variabel, hoe sneller je het verwerkt wilt hebben hoe duurder.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:50:25 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198333643
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Kosten zijn nihil, maar er worden of zijn ook al alternatieven die volgens het zelfde principe werken, snelheid, minder dan een seconde. Veilig, an sich wel, maar ook hier kan misbruik plaats vinden.

Het principe is ongeveer als volgt, in plaats dat je het stukje bitcoin verstuurt zet je hem in een soort Escrow, vanuit het escrow netwerk doe je vervolgens betalingen aan elkaar, die streep je tegen elkaar weg, waardoor in jouw vakje meer of minder valuta zit, vervolgens mag jij weer je vakje terughalen als je het nodig hebt. Het mooie is dat je dit principe eigenlijk op alles kunt toepassen omdat het netwerk als een huls werkt.

Ik snap jouw aversie tegen crypto, maar je hebt veel soorten en maten, jij bent erg van het fysieke, wat je kunt doen is naar een notaris gaan en daar jouw goud deponeren, vervolgens zou je een notarieele akte aan kunnen gaan waarbij de notaris je 1000 stukjes goud aan "toonder" terug geeft, digitaal.
Ik lees juist dat een transactie in bitcoin erg duur is. Of is Escrow dan de valuata waar de transacties mee gemaakt worden en BTC de onderliggende waarde? Net als papiergeld en goud vroeger?

Ik heb geen aversie tegen crypto. Ik beleg er niet in omdat ik de waarde ervan op geen enkele manier kan vaststellen, en het daarmee voor mij dus speculatie is. Misschien stijgt het wel tot de miljoen, wie kan het zeggen? Ik heb geen positie voor of tegen bitcoin en ben dus neutraal.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:51:02 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198333657
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

En hoeveel kost het om 100 kilo goud uit de VS hier te laten bezorgen om een veilige manier?
Overigens zijn de kosten van Bitcoin variabel, hoe sneller je het verwerkt wilt hebben hoe duurder.
Ik hoef geen goud uit de VS. Waarom zou ik dat willen?

En wat is snel? Aan de kassa lijkt me binnen 3 seconden voldoende snel. Wat kost dat op 10 euro?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198333684
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik lees juist dat een transactie in bitcoin erg duur is. Of is Escrow dan de valuata waar de transacties mee gemaakt worden en BTC de onderliggende waarde? Net als papiergeld en goud vroeger?

Ik heb geen aversie tegen crypto. Ik beleg er niet in omdat ik de waarde ervan op geen enkele manier kan vaststellen, en het daarmee voor mij dus speculatie is. Misschien stijgt het wel tot de miljoen, wie kan het zeggen? Ik heb geen positie voor of tegen bitcoin en ben dus neutraal.
In bitcoin is het inderdaad duur en traag voor lagere bedragen, maar dat is inherrent aan het systeem, als wij bankbetalingen aan elkaar doen gaat de bank het natuurlijk ook niet heen en weer rijden, dat word gewoon met elkaar verrekend. En de waarde, daar ben ik mee eens, persoonlijk denk ik zeker geen miljoenen, en ook geen 10.000, ergens er tussenin. Overigens heb ik zelf alleen wat crypto voor de lol, 187 euro op het moment :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:54:43 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198333718
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

In bitcoin is het inderdaad duur en traag voor lagere bedragen, maar dat is inherrent aan het systeem, als wij bankbetalingen aan elkaar doen gaat de bank het natuurlijk ook niet heen en weer rijden, dat word gewoon met elkaar verrekend. En de waarde, daar ben ik mee eens, persoonlijk denk ik zeker geen miljoenen, en ook geen 10.000, ergens er tussenin. Overigens heb ik zelf alleen wat crypto voor de lol, 187 euro op het moment :)
Maar op welke manier kun je dan een waarde aan een BTC toekennen? Waarom is 10K te weinig en 1M te veel?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198333719
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik hoef geen goud uit de VS. Waarom zou ik dat willen?

En wat is snel? Aan de kassa lijkt me binnen 3 seconden voldoende snel. Wat kost dat op 10 euro?
De transactie kosten van Bitcoin zijn niet afhankelijk van de hoogte, je schrijft je transactie in het kasboek, en daar betaal je voor en andere mensen verdienen daar mee, als je wilt dat je transactie met spoed word gedaan is het dus slim om een hoge beloning te geven :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198333758
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar op welke manier kun je dan een waarde aan een BTC toekennen? Waarom is 10K te weinig en 1M te veel?
Een hele ruwe inschatting op basis van kosten voor hardware en stroom, zie het als goud zoeken, daar zul je ook moeite en kosten voor moeten doen. Maar het is daarom onlogisch om te denken dat Bitcoins 1000 keer de productiekosten zullen zijn. Maar goed dat is puur mijn gevoel, het zelfde zou je kunnen afvragen bij zeldzame postzegels.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:01:05 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198333811
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

De transactie kosten van Bitcoin zijn niet afhankelijk van de hoogte, je schrijft je transactie in het kasboek, en daar betaal je voor en andere mensen verdienen daar mee, als je wilt dat je transactie met spoed word gedaan is het dus slim om een hoge beloning te geven :)
Dus een transactie van 10 euro binnen 3 seconden kost hiermee een euro of 5? Dat is voor niemand acceptabel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:02:39 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198333835
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een hele ruwe inschatting op basis van kosten voor hardware en stroom, zie het als goud zoeken, daar zul je ook moeite en kosten voor moeten doen. Maar het is daarom onlogisch om te denken dat Bitcoins 1000 keer de productiekosten zullen zijn. Maar goed dat is puur mijn gevoel, het zelfde zou je kunnen afvragen bij zeldzame postzegels.
Maar het is echt een misvatting dat de waarde van iets betaald wordt door de kosten om het te maken! De waarde wordt bepaald door dat wat het gaat opleveren!
Een auto met 500.000 kilometer op de teller kost veel meer om te maken dan een auto met 5 km op de teller, maar je wil toch niet beweren dat hij daarom meer waard is?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198333837
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dus een transactie van 10 euro binnen 3 seconden kost hiermee een euro of 5? Dat is voor niemand acceptabel.
Daarom is Bitcoin als alledaags betaalmiddel niet heel handig, echter voor erg grote bedragen wel, of als je er voor wilt zorgen dat een betaling als openbaar bewijs zichtbaar is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198333849
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar het is echt een misvatting dat de waarde van iets betaald wordt door de kosten om het te maken! De waarde wordt bepaald door dat wat het gaat opleveren!
Een auto met 500.000 kilometer op de teller kost veel meer om te maken dan een auto met 5 km op de teller, maar je wil toch niet beweren dat hij daarom meer waard is?
En als die auto van Elvis is geweest, is ie daarom in 1 keer meer waard?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:05:37 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198333870
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

En als die auto van Elvis is geweest, is ie daarom in 1 keer meer waard?
Als daar vraag naar is waarschijnlijk wel. Maar ik zie niet in wat dat met BTC te maken heeft.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198334065
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als daar vraag naar is waarschijnlijk wel. Maar ik zie niet in wat dat met BTC te maken heeft.
Schaarste.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:21:01 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198334146
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Schaarste.
Al die duizenden crypto-valuta zijn in zekere zin schaars. Toch is de een meer waard dan de ander. Er kunnen ook onbeperkt nieuwe crypto-valuta aangemaakt worden.
De waarde van btc stijgt zolang mensen bereid blijven er meer geld in te stoppen dat uit te halen. In dat opzicht gaat het netto nooit ook maar 1 cent opleveren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198334248
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Al die duizenden crypto-valuta zijn in zekere zin schaars. Toch is de een meer waard dan de ander. Er kunnen ook onbeperkt nieuwe crypto-valuta aangemaakt worden.
De waarde van btc stijgt zolang mensen bereid blijven er meer geld in te stoppen dat uit te halen. In dat opzicht gaat het netto nooit ook maar 1 cent opleveren.
Nee want de schaarste hangt af van hoeveel tijd het kost om te maken, maar goed ga voor je zelf nog maar eens eigenschappen na van: wat maakt iets waardevol, dan kom je zelf uit bij een aantal eigenschappen die Bitcoin ook heeft.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:03:17 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198334931
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee want de schaarste hangt af van hoeveel tijd het kost om te maken, maar goed ga voor je zelf nog maar eens eigenschappen na van: wat maakt iets waardevol, dan kom je zelf uit bij een aantal eigenschappen die Bitcoin ook heeft.
De waarde van iets komt voor uit het gebruikersnut, bijvoorbeeld een schaar, of uit de hoeveelheid geld die het genereert, bijvoorbeeld een aandeel Shell.
BTC heeft geen van beide aspecten
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198335078
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

De waarde van iets komt voor uit het gebruikersnut, bijvoorbeeld een schaar, of uit de hoeveelheid geld die het genereert, bijvoorbeeld een aandeel Shell.
BTC heeft geen van beide aspecten
Het nut is voornamelijk: store of value.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:21:36 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198335294
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het nut is voornamelijk: store of value.
Ik denk dat de overgrote meerderheid van de mensen die crypto koopt dit doet om te speculeren, dat wil zeggen in de hoop het uiteindelijk voor meer te verkopen aan iemand anders. Voor al die mensen die nu hun vakantiegeld in crypto stoppen is dat 'store of value'-principe helemaal niet interessant. Wel het idee dat hun 3500 euro vakantiegeld volgend jaar 35.000 euro waard is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198335498
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat de overgrote meerderheid van de mensen die crypto koopt dit doet om te speculeren, dat wil zeggen in de hoop het uiteindelijk voor meer te verkopen aan iemand anders. Voor al die mensen die nu hun vakantiegeld in crypto stoppen is dat 'store of value'-principe helemaal niet interessant. Wel het idee dat hun 3500 euro vakantiegeld volgend jaar 35.000 euro waard is.
Eens, maar dat is eigenlijk met alles wat nieuw is en makkelijk te verhandelen, ik denk dat na deze bubbel we geen grote schokken meer gaan zien.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:38:07 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198335551
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Eens, maar dat is eigenlijk met alles wat nieuw is en makkelijk te verhandelen, ik denk dat na deze bubbel we geen grote schokken meer gaan zien.
Ik durf helemaal geen uitspraken over het koersverloop te doen want daar heb ik te vaak fout in gezeten. Ik zou het ook geen bubble durven noemen, want het is onmogelijk te bepalen of BTC over- of ondergewaardeerd is. \
Ik verwacht wel dat BTC altijd erg volatiel zal blijven. Van andere assets is de waarde immers te bepalen aan de hand van bijvoorbeeld de rentevoet. Stijgt de rente met 5% dan valt te berekenen hoeveel een obligatie in een bepaalde risico-classe met een bepaalde looptijd en rendement zou moeten stijgen. De waarde van BTC zal altijd puur bepaald worden door wat de markt er voor wil betalen, zonder enig verder houvast, en daarom is het dus volatiel.
Ik denk ook dat wanneer de volatiliteit verdwijnt, de aantrekkelijkheid van BTC al snel verloren zou gaan. er valt dan immers niks meer mee te verdienen via speculatie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198335637
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik durf helemaal geen uitspraken over het koersverloop te doen want daar heb ik te vaak fout in gezeten. Ik zou het ook geen bubble durven noemen, want het is onmogelijk te bepalen of BTC over- of ondergewaardeerd is. \
Ik verwacht wel dat BTC altijd erg volatiel zal blijven. Van andere assets is de waarde immers te bepalen aan de hand van bijvoorbeeld de rentevoet. Stijgt de rente met 5% dan valt te berekenen hoeveel een obligatie in een bepaalde risico-classe met een bepaalde looptijd en rendement zou moeten stijgen. De waarde van BTC zal altijd puur bepaald worden door wat de markt er voor wil betalen, zonder enig verder houvast, en daarom is het dus volatiel.
Ik denk ook dat wanneer de volatiliteit verdwijnt, de aantrekkelijkheid van BTC al snel verloren zou gaan. er valt dan immers niks meer mee te verdienen via speculatie.
Het grootste voordeel van Bitcoin is ook het nadeel, en dat is dat de markt krimpt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:45:51 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198335668
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het grootste voordeel van Bitcoin is ook het nadeel, en dat is dat de markt krimpt.
Welke markt? Het aanbod door mining?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198335694
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Welke markt? Het aanbod door mining?
Het punt is dat steeds meer institutionele beleggers grote aantallen kopen en dit met het oog doen om het zeer lang te bewaren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198335700
NOU EFFE GOED HODL EN RIJK WORDEN
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:52:34 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198335769
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het punt is dat steeds meer institutionele beleggers grote aantallen kopen en dit met het oog doen om het zeer lang te bewaren.
Pensioenfondsen of cowboys? Ik denk het laatste.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198335817
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Pensioenfondsen of cowboys? Ik denk het laatste.
De laatste, punt is alleen dat ze dat vaak niet mogen/kunnen, dus er zijn nu een aantal ETFs in oprichting waar ze dat wel kunnen, o.a. Blackrock en verwanten overwegen in te stappen.

Overigens zijn er ook bedrijven onbewust nu exposed aan de Cryptos, Nvidia bijvoorbeeld, die koers loopt bijna gelijk met Bitcoin :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:02:56 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198335935
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

De laatste, punt is alleen dat ze dat vaak niet mogen/kunnen, dus er zijn nu een aantal ETFs in oprichting waar ze dat wel kunnen, o.a. Blackrock en verwanten overwegen in te stappen.

Overigens zijn er ook bedrijven onbewust nu exposed aan de Cryptos, Nvidia bijvoorbeeld, die koers loopt bijna gelijk met Bitcoin :D
Maar NVDIA creeert gewoon waarde. En is neit eens afhankelijk van BTC
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198336785
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar NVDIA creeert gewoon waarde. En is neit eens afhankelijk van BTC
Dat snap ik, maar vond het gewoon grappig dat ze mee profiteren op iets waar ze zelf helemaal nooit op gerekend hadden :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198338940
Heeft er überhaupt al eens iemand gegamed op die nieuwe 30xx kaarten? Die gaan 1 op 1 de mining in volgens mij :D


Zijn de bitcoins die bepaalde overheden hebben niet gewoon geconfisqueerd bij het oppakken van darknet handelsplaatsen/drugsdealers?
pi_198339567


Stijgt nog gewoon lekker door :')
pi_198339722
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 16:30 schreef Heph844 het volgende:
[ afbeelding ]

Stijgt nog gewoon lekker door :')
149 zelfs nu :?
pi_198339788
HODL
-nee-
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 5 maart 2021 @ 16:44:58 #99
414785 sirdanilot
pi_198339799
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

De waarde van iets komt voor uit het gebruikersnut, bijvoorbeeld een schaar, of uit de hoeveelheid geld die het genereert, bijvoorbeeld een aandeel Shell.
BTC heeft geen van beide aspecten
Uhm als je wel eens pretstickers hebt opgezocht op het donkere internet dan zou je wel weten dat dit lariekoek is :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 5 maart 2021 @ 16:51:57 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198339933
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 16:44 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Uhm als je wel eens pretstickers hebt opgezocht op het donkere internet dan zou je wel weten dat dit lariekoek is :')
Wat zijn pretstickers?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198339990
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 16:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat zijn pretstickers?
Ik denk drugs? Bitcoins zijn als anoniem betaalmiddel natuurlijk wel enigzins nuttig, hoewel ik me afvraag wie er nog vellen LSD haalt met een munt die over 10 jaar een ton waard kan zijn. :P
-nee-
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 5 maart 2021 @ 16:55:49 #102
414785 sirdanilot
pi_198339997
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 16:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat zijn pretstickers?
Illegale psychedelische drugs.

Dat kun je echt niet gewoon betalen met iDeal hoor, als je dat soms denkt. Heel het donkere web (en ook semi donkner , zoals telegramgroepen e.d.) gaat met bitcoin.

Qua legale toepassingen zie ik niet per se een grote toegevoegde waarde in bitcoin ten opzichte van bestaande systemen, maar wellicht dat het in de toekomst steeds meer een vervanging kan worden voor cash of zo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 5 maart 2021 @ 17:03:37 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198340128
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 16:55 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Illegale psychedelische drugs.

Dat kun je echt niet gewoon betalen met iDeal hoor, als je dat soms denkt. Heel het donkere web (en ook semi donkner , zoals telegramgroepen e.d.) gaat met bitcoin.

Qua legale toepassingen zie ik niet per se een grote toegevoegde waarde in bitcoin ten opzichte van bestaande systemen, maar wellicht dat het in de toekomst steeds meer een vervanging kan worden voor cash of zo.
Voor dat soort transacties wel, maar of je daar dan al je waarde op wil zetten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 5 maart 2021 @ 17:06:33 #104
414785 sirdanilot
pi_198340172
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor dat soort transacties wel, maar of je daar dan al je waarde op wil zetten.
Al je spaargeld in één crypto lijkt me sowieso vragen om problemen.

Ik zie wel wat potentie in dat je bijvoorbeeld een soort van 'indexfonds' hebt maar dan voor crypto, dus als je 1 ding van dat fonds koopt heb je honderden verschillende soorten crypto in je bezit, wat de hoge volatiliteit een beetje afvlakt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 5 maart 2021 @ 17:09:31 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198340217
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:06 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Al je spaargeld in één crypto lijkt me sowieso vragen om problemen.

Ik zie wel wat potentie in dat je bijvoorbeeld een soort van 'indexfonds' hebt maar dan voor crypto, dus als je 1 ding van dat fonds koopt heb je honderden verschillende soorten crypto in je bezit, wat de hoge volatiliteit een beetje afvlakt.
Al die crypto’s correleren juist heel sterk met elkaar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198348013
$137,74 +5,39 (+4,07%)

Stijging blijft doorzetten
pi_198348086
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor dat soort transacties wel, maar of je daar dan al je waarde op wil zetten.
BTC is momenteel ongeschikt om reserves in aan te houden. Transacties is 1 ding, maar het gaat erom wat er daarna gebeurt.

Zelfde verhaal als in welke valuta olie wordt afgerekend, is ook niet zo relevant. Gaat erom waarin de reserves gehouden worden. Geen enkel bedrijf gaat dat in Bitcoin doen met deze volatiliteit.
pi_198380565
De stimulus cheques komen er weer aan _O_ Tijd om deze rally weer even een tandje te versnellen :D
pi_198386104
Ik koop er morgen ook weer eentje voor de lol. Die is dan gratis door m'n vorige trade haha
pi_198386114
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 23:37 schreef appeleibanaan het volgende:
Ik koop er morgen ook weer eentje voor de lol. Die is dan gratis door m'n vorige trade haha
Koop je dan op Frankfurt of New York?
pi_198386125
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 23:38 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Koop je dan op Frankfurt of New York?
New York natuurlijk
pi_198386135
Indexbeleggen is ontiegelijk saai, dus dit soort meuk compenseert dat een beetje. :7
pi_198386186
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 23:41 schreef appeleibanaan het volgende:

[..]

New York natuurlijk
Groot gelijk, keek net even bij DeGiro en Frankfurt is dúúr! :D
pi_198391818
Pre-market is lekker hoor.
Staat nu op 154.

Ben toch blij met mn aandelen <3
  maandag 8 maart 2021 @ 14:00:34 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198391927
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:50 schreef Refragmental het volgende:
Pre-market is lekker hoor.
Staat nu op 154.

Ben toch blij met mn aandelen <3
Onvoorstelbaar!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198392053
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar!
Verheug me al op volgende week vrijdag.
pi_198392100
Ontzettend benieuwd of er nog vuurwerk kan komen, zoals LXIV al zei, het kan zomaar een self-fulfilling prophecy worden, het ultieme bewijs van de reddit dat het systeem intrinsiek gemankeerd is. Misschien ga ik ooit nog van mn aandelen af met groene cijfers zelfs :+
-nee-
  maandag 8 maart 2021 @ 14:26:22 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198392280
quote:
14s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:13 schreef Marsenal het volgende:
Ontzettend benieuwd of er nog vuurwerk kan komen, zoals LXIV al zei, het kan zomaar een self-fulfilling prophecy worden, het ultieme bewijs van de reddit dat het systeem intrinsiek gemankeerd is. Misschien ga ik ooit nog van mn aandelen af met groene cijfers zelfs :+
Ja, dat kan.
Maar de vraag is of dit een weddenschap is die in jouw voordeel is. Dus of de winstkans opweegt tegen het risico.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198392340
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, dat kan.
Maar de vraag is of dit een weddenschap is die in jouw voordeel is. Dus of de winstkans opweegt tegen het risico.
Absoluut, geld is maar geld wat dat betreft, de rit is het leukst.
-nee-
  maandag 8 maart 2021 @ 14:33:59 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198392377
quote:
7s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:31 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Absoluut, geld is maar geld wat dat betreft, de rit is het leukst.
Als je er voor een paar euro inzit wel. Als je er voor een half jaarsalaris inzit niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198392480
Ik vraag me af of de short float klopt, want deze is waarschijnlijk veel hoger dan bijvoorbeeld finviz doet vermoeden. Institutional ownership ook gigantisch, maar klopt dit? Failure to deliver neemt wel toe...
Dan heb je nog passieve indexfondsen die op intervallen ook gedwongen GME moeten kopen door toenemende market cap, maar kan zijn dat dit pas in april is of later.
Steeds meer calls komen in the money, maar ja mensen oefenen ze niet uit...
pi_198393211
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar!
Komen weer stimmi cheques aan :Y
pi_198393439
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:40 schreef appeleibanaan het volgende:
Ik vraag me af of de short float klopt, want deze is waarschijnlijk veel hoger dan bijvoorbeeld finviz doet vermoeden. Institutional ownership ook gigantisch, maar klopt dit? Failure to deliver neemt wel toe...
Dan heb je nog passieve indexfondsen die op intervallen ook gedwongen GME moeten kopen door toenemende market cap, maar kan zijn dat dit pas in april is of later.
Steeds meer calls komen in the money, maar ja mensen oefenen ze niet uit...
Volgens mij is het onmogelijk om daar (als particulier) echt goede data over te vinden. De enige 'verplichte' registratie is een momentopname van datum x die vervolgens 2 weken later pas gepubliceerd wordt. Wellicht zullen insiders die data wel sneller hebben. Maar verplicht tussen " " omdat foutief/gelogen/achtergehouden info slechts een relatief kleine boete op zou kunnen leveren. Fondsen kunnen dus een afweging maken hoeveel ze bekendmaken.
pi_198393638
Mensen zijn niet goed in hun pan, 2 miljoen per winkeltje dat ook niet verliesgevend is. In een markt die compleet niet meer bestaat, een uitgever zou wel gek zijn om zijn spel nog in een hoesje uit te brengen, en de grote jongens doen het ook nog eens via hun eigen platform, Gamestop gaat op zijn best wat kruimels opruimen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198393809
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 15:51 schreef raptorix het volgende:
Mensen zijn niet goed in hun pan, 2 miljoen per winkeltje dat ook niet verliesgevend is. In een markt die compleet niet meer bestaat, een uitgever zou wel gek zijn om zijn spel nog in een hoesje uit te brengen, en de grote jongens doen het ook nog eens via hun eigen platform, Gamestop gaat op zijn best wat kruimels opruimen.
Die gast van Chewy gaat e-commerce doen, maar lijkt me ook een wel too little, too late
pi_198393909
Heb in paniek nog wat aandelen gekocht. Oeps.
pi_198393911
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:03 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Die gast van Chewy gaat e-commerce doen, maar lijkt me ook een wel too little, too late
E-commerce van wat? In 2020 heb je geen spellenwinkel nodig maar een platform, en steam ga je met een marktaandeel van rond de 50-70 procent niet van de troon stoten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198393987
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

E-commerce van wat? In 2020 heb je geen spellenwinkel nodig maar een platform, en steam ga je met een marktaandeel van rond de 50-70 procent niet van de troon stoten.
Ja weet ik veel :( :D

https://www.fool.com/inve(...)tor-to-lead-e-comme/
pi_198394015
$156 nu

pi_198394051
quote:
Het enige waar je een beetje mee verder zou kunnen komen als je een platform kunt aanbieden waar je de game fabrikanten en spelers eerlijker behandeld, daar is wellicht nog wel een plekje over, maar dat gaat je niet even in 5 jaar lukken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198394114
Nog harder lachen om figuren die 2 keer op de top hebben gekocht en verloren :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198394287
Zit ondertussen wel alweer gewoon op 4x van wat het 2 weken geleden stond ($38)
pi_198394298
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het enige waar je een beetje mee verder zou kunnen komen als je een platform kunt aanbieden waar je de game fabrikanten en spelers eerlijker behandeld, daar is wellicht nog wel een plekje over, maar dat gaat je niet even in 5 jaar lukken.
Ik ben geen gamer noch e-commerce expert dus ik geloof je direct
  maandag 8 maart 2021 @ 16:30:41 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198394302
quote:
11s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:29 schreef tjoptjop het volgende:
Zit ondertussen wel alweer gewoon op 4x van wat het 2 weken geleden stond ($38)
Dat had ik nooit verwacht. Zo'n squeeze is altijd maar eenmalig. Gelukkig niet geshort toen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198394390
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat had ik nooit verwacht. Zo'n squeeze is altijd maar eenmalig. Gelukkig niet geshort toen!
Dat 'bodempje' van 50 waar het een week of 2 op zat heeft denk ik veel nieuwe shorters aangetrokken. Laten we eerlijk zijn, Gamestop is geen 50 waard. Waardoor het hele circus weer opnieuw is begonnen :D

Kan me ook niet herinneren dat dit vaker zo gebeurt is
  maandag 8 maart 2021 @ 16:36:35 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198394422
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:34 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat 'bodempje' van 50 waar het een week of 2 op zat heeft denk ik veel nieuwe shorters aangetrokken. Laten we eerlijk zijn, Gamestop is geen 50 waard. Waardoor het hele circus weer opnieuw is begonnen :D

Kan me ook niet herinneren dat dit vaker zo gebeurt is
In principe is zo'n squeeze altijd een 'spike'
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198394692
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

In principe is zo'n squeeze altijd een 'spike'
Dat impliceert de naam wel idd, maar bij de bekende short squeezes uit het verleden was de long kant eigenlijk altijd wel gecoördineerd en zeer beperkt aanbod op de markt. Bij VW bijv was de vrije float effectief maar iets van een paar procent. Bij short squeezes in kleine fondsen is het ook vaak een groot belang wat op de achtergrond wordt genomen wat de trigger is.

Ik vraag me of of het op deze schaal (relatief aan het fonds natuurlijk) wel eens gedaan is. Ik kan zo even uit m'n hoofd geen vergelijkbare bedenken, toegeven ik ben verre van een encyclopedie :D . Dat maakt het misschien toch wel anders dan anders.

$162 inmiddels
pi_198394917
$176 _O-

Als dat zo door gaat wordt het een Margincall Monday _O_
pi_198395070
193, snel instappen, anders mis je de boot!
Op reddit roepen ze dat ie makkelijk naar 20.000 kan deze week!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198395074
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:16 schreef raptorix het volgende:
193, snel instappen, anders mis je de boot!
Op reddit roepen ze dat ie makkelijk naar 20.000 kan deze week!
Maar nog wel vasthouden dan :D
-nee-
pi_198395097
In 2027 zal iedereen die 1 aandeel gamestock heeft Miljonair zijn!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198395130
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:16 schreef raptorix het volgende:
193, snel instappen, anders mis je de boot!
Op reddit roepen ze dat ie makkelijk naar 20.000 kan deze week!
Blijf lachen zou ik zeggen :)
pi_198395152
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:19 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Blijf lachen zou ik zeggen :)
Het maakt mij niet uit, wat hier gebeurt is gewoon een spelletje Chicken met aandelen spelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198395175
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het maakt mij niet uit, wat hier gebeurt is gewoon een spelletje Chicken met aandelen spelen.
Het maakt je niet uit zeg je, terwijl je een hysterische meltdown lijkt te hebben :')
pi_198395191
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:21 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Het maakt je niet uit zeg je, terwijl je een hysterische meltdown lijkt te hebben :')
Meltdown omdat?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 8 maart 2021 @ 17:26:46 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198395256
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:18 schreef raptorix het volgende:
In 2027 zal iedereen die 1 aandeel gamestock heeft Miljonair zijn!
In 2030 zal de marketcap van GME die van alle andere aandelen gezamelijk overtreffen. Ook zijn alle nationale valuta’s dan vervangen door (fracties van) GME-aandelen. De kleinste fractie (0,0000001 aandeel GME) heet een DeepF
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198395378
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

In 2030 zal de marketcap van GME die van alle andere aandelen gezamelijk overtreffen. Ook zijn alle nationale valuta’s dan vervangen door (fracties van) GME-aandelen. De kleinste fractie (0,0000001 aandeel GME) heet een DeepF
Daarom ook tegen die tijd naar mars want hier op aarde is dan de rek er wel uit :Y
pi_198396409
Lol bijna 200 had ik toch maar wat gekocht.
No bitch to me
pi_198396713
Voorbij de 200
-nee-
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 8 maart 2021 @ 19:19:27 #150
206731 Mortaxx
Doomer
pi_198397718
Bizar dit
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  maandag 8 maart 2021 @ 19:27:37 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198397943
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:28 schreef TornadoDK het volgende:
Lol bijna 200 had ik toch maar wat gekocht.
Ik vind je beslissing om niet te kopen verstandig. Ongeacht de koersen nu.

Iemand vertelde me over zijn plan om zijn huis te verkopen en voor het volledige bedrag staatsloten te kopen. De hoofdprijs was 12 miljoen. Ik zei hem dat het waanzin was.
Natuurlijk luisterde hij niet, verkocht zijn huis en kocht loten. En raad eens? Hij won de hoofdprijs!

Heb ik hem nu verkeerd advies gegeven?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198399013
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 17:16 schreef raptorix het volgende:

Op reddit roepen ze dat ie makkelijk naar 20.000 kan deze week!
  maandag 8 maart 2021 @ 20:03:44 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198399117
quote:
80s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:00 schreef Heph844 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Met 70M shares outstanding is dat een marketcap van 7 triljoen dollar. Dat is zeven keer Apple.
Het is zeker dat niet iedere shareholder in staat zal zijn om hierop te cashen1
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 8 maart 2021 @ 20:08:42 #154
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_198399255
Dit is niet beleggen meer, maar gewoon gokken.
pi_198401092
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 19:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind je beslissing om niet te kopen verstandig. Ongeacht de koersen nu.

Iemand vertelde me over zijn plan om zijn huis te verkopen en voor het volledige bedrag staatsloten te kopen. De hoofdprijs was 12 miljoen. Ik zei hem dat het waanzin was.
Natuurlijk luisterde hij niet, verkocht zijn huis en kocht loten. En raad eens? Hij won de hoofdprijs!

Heb ik hem nu verkeerd advies gegeven?
Het was meer een opmerking van had ik maar 3-0 voorspelt ipv 2-0 want dit is gewoon gokken natuurlijk
No bitch to me
pi_198401615
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:08 schreef Tlaloc het volgende:
Dit is niet beleggen meer, maar gewoon gokken.
Nee, dit is juist het tegenovergestelde van gokken. Dit is kijken naar publiek beschikbare data en daarin kansen zien omdat hedgefunds een flinke fuckup hebben gedaan.

https://www.forbes.com/si(...)wds/?sh=6257a4e225d0
pi_198401674
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met 70M shares outstanding is dat een marketcap van 7 triljoen dollar. Dat is zeven keer Apple.
Het is zeker dat niet iedere shareholder in staat zal zijn om hierop te cashen1
Marketcap en fundamentals zijn totaal niet relevant meer, al 2 maanden niet meer. Sowieso kunnen maar max iets van 15-20mil van de 70mil vrij getrade worden.
100k klinkt belachelijk, en is het waarschijnlijk ook... maar is theoretisch zeker een mogelijkheid.
  maandag 8 maart 2021 @ 22:02:11 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198401901
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 21:51 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Marketcap en fundamentals zijn totaal niet relevant meer, al 2 maanden niet meer. Sowieso kunnen maar max iets van 15-20mil van de 70mil vrij getrade worden.
100k klinkt belachelijk, en is het waarschijnlijk ook... maar is theoretisch zeker een mogelijkheid.
Totaal idioot maar niet onmogelijk
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198403331
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 22:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Totaal idioot maar niet onmogelijk
In theorie misschien, in de praktijk is vér voor die koers de handel al platgelegd en hebben overheid of toezichthouders al ingegrepen.
pi_198403865
Gesloten op $194.50 +56.76 (+41.21%)

_O_ Margincall Monday _O_
pi_198407951
GME goes brrrrrrr.
Pre-market tikte ff de 237 aan. Nu zweeft ie tussen de 220-230.
Gaat een leuke dag worden.
pi_198407966
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 23:21 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

In theorie misschien, in de praktijk is vér voor die koers de handel al platgelegd en hebben overheid of toezichthouders al ingegrepen.
Op grond van wat zouden ze in moeten grijpen?

Je snapt dat het vertrouwen in de amerikaanse markt dan volledig in stort. Frankfurt, London en Hong Kong staan alvast klaar om de fakkel over te namen.
pi_198408072
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Op grond van wat zouden ze in moeten grijpen?

Je snapt dat het vertrouwen in de amerikaanse markt dan volledig in stort. Frankfurt, London en Hong Kong staan alvast klaar om de fakkel over te namen.
'never bet against America'
pi_198408447
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:08 schreef Tlaloc het volgende:
Dit is niet beleggen meer, maar gewoon gokken.
Bijna vergelijkbaar met wat hedgefondsen ook doen met hun leverage waarmee ze normaliter altijd winsten kunnen boeken.
pi_198409586
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Op grond van wat zouden ze in moeten grijpen?

Je snapt dat het vertrouwen in de amerikaanse markt dan volledig in stort. Frankfurt, London en Hong Kong staan alvast klaar om de fakkel over te namen.
Daar verzinnen ze wel wat voor. Dan bedoel ik dus als GME $100k gaat

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:41 schreef Refragmental het volgende:
GME goes brrrrrrr.
Pre-market tikte ff de 237 aan. Nu zweeft ie tussen de 220-230.
Gaat een leuke dag worden.
To the moon :D

Blijft mooi om te volgen 8-)
  dinsdag 9 maart 2021 @ 13:44:38 #166
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_198409767
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 20:08 schreef Tlaloc het volgende:
Dit is niet beleggen meer, maar gewoon gokken.
Nee.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_198410083
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 11:51 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

'never bet against America'
Berkshire tikt inderdaad records aan, ondertussen is AAPL behoorlijk gezakt.
pi_198410299
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 14:01 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Berkshire tikt inderdaad records aan, ondertussen is AAPL behoorlijk gezakt.
Dat A aandeel blijft ook wel hilarisch. $390.000 en gaat per dag een keer of 10 over de toonbank :D
pi_198410472
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 14:13 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat A aandeel blijft ook wel hilarisch. $390.000 en gaat per dag een keer of 10 over de toonbank :D
Bizar weinig eigenlijk, veel grote investeerders hebben immers Berkshire.
Je kan ze ook laten omzetten naar B-class, vraag mij af hoe vaak men dat doet.


Heb zelf ook alleen de B editie.
pi_198410501
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 14:23 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Bizar weinig eigenlijk, veel grote investeerders hebben immers Berkshire.
Je kan ze ook laten omzetten naar B-class, vraag mij af hoe vaak men dat doet.
Denk dat het vooral market makers/fondsen zijn die arbitrage met de B-class doen. De handel in B gaat wel gewoon om miljoenen per dag.

B is dacht ik 1/1500 van A, maar 1/10000 stem tov A
pi_198411734
Staat alweer 15% hoger :')
pi_198411830
230 wordt een gevecht. Als ie daar door breekt en blijft, zal ie doorschieten naar 250 waarna et volgende gevecht gebeurt.

Breekt ie door 250 dan zal er weinig weerstand zijn tot aan 300.
pi_198414213
Voorbij de 240 gekomen
-nee-
pi_198418011
Gesloten op $246.90 +52.40 (+26.94%), tevens hoogste koers van de dag

Blijft maar doorgaan :D
  dinsdag 9 maart 2021 @ 23:48:41 #175
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_198420023
Mijn retarded ape aankoop heeft zich goed terugverdiend :)
Dus de les is altijd, als je op 80% verlies staat, verdubbel je aandelen voor een minimaal extra bedrag _O-
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_198420151
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 23:48 schreef MacorgaZ het volgende:
Mijn retarded ape aankoop heeft zich goed terugverdiend :)
Dus de les is altijd, als je op 80% verlies staat, verdubbel je aandelen voor een minimaal extra bedrag _O-
[ link | afbeelding ]
En ff winst gepakt, groot gelijk :Y
  woensdag 10 maart 2021 @ 00:20:34 #177
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_198420329
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 23:58 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

En ff winst gepakt, groot gelijk :Y
Ja, ik ging uit van een jarenlange hold na de crash van een shitcoin zoals ik van crypto gewend ben maar door de double-down en de tweede wave stond ik opeens op winst en nu een deel van de double-down weer eruit gehaald. Ik ben slecht in winst pakken maar wil als de hype er weer uit is niet blijven zitten met juist een dubbele lading $GME :')
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  woensdag 10 maart 2021 @ 00:20:47 #178
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_198420332
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-gamestop-geen-spijt

Hopelijk heeft deze gast niet alles verkocht.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_198420550
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 00:20 schreef sweetlady-o het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-gamestop-geen-spijt

Hopelijk heeft deze gast niet alles verkocht.
Die heeft ook wel echt op de top gekocht voor $470 :{
pi_198422961
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 23:48 schreef MacorgaZ het volgende:
Mijn retarded ape aankoop heeft zich goed terugverdiend :)
Dus de les is altijd, als je op 80% verlies staat, verdubbel je aandelen voor een minimaal extra bedrag _O-
[ link | afbeelding ]
Je bent uitgestapt tijdens de busrit naar de raket?
Nice. :D
pi_198422995
Premarket kan leuk worden.
Frankfurt staat al op 282, 36 meer dan gisteren.
pi_198426129
286 voorbeurs nu _O-
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_198427246
quote:
10s.gif Op woensdag 10 maart 2021 13:18 schreef yosander het volgende:
286 voorbeurs nu _O-
2 dagen geleden werd hier nog gelachen en geroepen dat 150 de top was ofzo.
pi_198427520
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 14:26 schreef Refragmental het volgende:

[..]

2 dagen geleden werd hier nog gelachen en geroepen dat 150 de top was ofzo.
Wat denk jij dat de top gaat worden dan?
  woensdag 10 maart 2021 @ 14:44:05 #185
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_198427537
Welke hedgefunds gaan we nu de nek omdraaien eigenlijk met deze shortsqueeze?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_198428479
Hoppa, openen op 275 _O_
pi_198428562
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 14:42 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Wat denk jij dat de top gaat worden dan?
Paar weken geleden werd door de hedgefunds zelfs gezegd tijdens die hearing dat de stock naar "thousands" had kunnen stijgen hadden robinhood en anderen het kopen van aandelen niet tegengehouden in januari.

Intussen hebben de hedgefunds nog meer en meer geshort, zijn er meer FTD, en zijn er meer retarded diamondhands bijgekomen.
Daarnaast zijn de calls ook nog eens veel gunstiger opgezet de komende weken om de squeeze te faciliteren.

Komen we boven de 800, dan zijn alle calls voor de komende weken diep In The Money.
Rekening houdende met het feit dat calls boven de 400 waarschijnlijk steeds minder en minder gehedged zijn, houdt dus in dat per week miljoenen aandelen moeten worden gekocht om de calls te coveren. Dit zal de prijs alleen maar opstuwen.

Daarnaast is ook berekend dat bij een prijs van 600+ er op z'n minst 1 hedgefund gemargincalled wordt. Alle openstaande shorts moeten dan gecovered worden. We hebben het hier ook weer over miljoenen shares die gekocht moeten worden. Nog een extra opwaarste druk.
En als 1 hedgefund wordt gemargincalled is door deze opwaartse druk binnen no time de volgende aan de beurt. Er zijn een tiental hedgefunds die zo de sjaak zijn. De kleinste moeten waarschijnlijk coveren bij 600+ en de grootste pas bij 50k+, zit veel ruimte tussen, maar tis als een sneeuwbal effect, vooral wanneer mensen niet verkopen.

Alles hangt dus af van het feit of we de komende dagen boven de 400-600 kunnen komen. Daarna is het een wilde rit naar ver in de duizenden, en waarschijnlijk tienduizenden per aandeel.
pi_198428578
quote:
10s.gif Op woensdag 10 maart 2021 15:35 schreef tjoptjop het volgende:
Hoppa, openen op 275 _O_
Lekker, market open en meteen een paar duizend extra (ongerealiseerde) winst.
pi_198428726
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:51 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je bent uitgestapt tijdens de busrit naar de raket?
Nice. :D
Voor de helft toch? 10 gekocht, 2+3 verkocht

$290 :D
pi_198428741
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 15:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Voor de helft toch? 10 gekocht, 2+3 verkocht
Klopt
pi_198430618
Flinke spurt naar $317
pi_198430668
Geneigd om uit te stappen, nu ik een bescheiden winstje kan pakken in plaats van 4 ruggen verlies :P
-nee-
  woensdag 10 maart 2021 @ 17:51:26 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198430938
$328

GME MADNESS!!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198430965
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 17:49 schreef Refragmental het volgende:
Paperhands :')
💎💎💎
-nee-
  woensdag 10 maart 2021 @ 18:08:20 #197
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198431208
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 18:06 schreef WammesWaggel het volgende:
341 :D
345,58

Wat een spektakel!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198431391
Heb helaas alles Maandag tijdens de dip in AAPL gestopt dus stap nu even niet in.
  woensdag 10 maart 2021 @ 18:21:43 #199
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_198431405
Iemand een verklaring waarom dit nu gebeurt ? Een oproep geweest ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_198431425
Stort opeens weer in naar de 300
-nee-
pi_198431426
Van 346 naar 302 in een paar minuten :D
pi_198431439
wow wat gebeurt hier
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_198431451
quote:
10s.gif Op woensdag 10 maart 2021 18:24 schreef yosander het volgende:
wow wat gebeurt hier
Iemand een paar nulletjes teveel bij een bestens verkooporder? :D

Handel gelijk maar even stilgelegd
pi_198431458
Stilgelegd ook?
-nee-
pi_198431472
Lo
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 18:25 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Iemand een paar nulletjes teveel bij een bestens verkooporder? :D

Handel gelijk maar even stilgelegd
Ik stond eindelijk weer in de winst, nu net in de min _O-
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_198431490
Li
quote:
14s.gif Op woensdag 10 maart 2021 18:25 schreef Marsenal het volgende:
Stilgelegd ook?
Yep https://www.nyse.com/trade-halt-current
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_198431498
En verder op 280 -O-
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_198431534
248 :D

ff 100 eraf in een span van 10 minuten

En weer stilgelegd ook
pi_198431557
Dat was geen achtbaan maar gewoon een vrije val.

Worden kooporders weer massaal geblokt oid?
pi_198431631
216 en weer stilgelegd?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_198431632
Weer open en van 248 direct naar 216 en handel weer stil, wtf _O-
pi_198431721
Nou dat was weer 10 seconde handel. Van 216 -> 175 172 -> 198 en weer stilgelegd. Volume +/-900.000

De hele vraagkant lijkt opgedroogd, of de aanbodkant overspoeld
pi_198431762


lol, die 200 @ 172
pi_198431774
Nou, weer tijd om te kopen :P
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_198431884
En alweer 238
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_198431899
lol wat een puinhoop.
-nee-
pi_198431906
Jezus, lag stil op 203,50 en binnen een paar seconde na hervatting alweer op 260 _O-
pi_198431915
260, en weer stilgelegd
-nee-
pi_198431961


Net de 2 minuten handel niet gehaald van 203,50 naar 262,46 _O-
  woensdag 10 maart 2021 @ 19:02:15 #220
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_198432062
Van diep in het rood naar diep in het groen naar rood naar groen in 3 dagen. Wat een rit.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  woensdag 10 maart 2021 @ 19:44:35 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198432783
Sluiten we vandaag op 150 of op 450? Wie zal het zeggen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198433482
Had vanochtend een redditpost van iemand die precies voorspelde dat ie zou kunnen droppen naar 193 en het daarna zou kunnen knallen naar boven.
Probeer de post te vinden maar geen geluk tot nu toe.
pi_198433601
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 20:17 schreef Refragmental het volgende:
Had vanochtend een redditpost van iemand die precies voorspelde dat ie zou kunnen droppen naar 193 en het daarna zou kunnen knallen naar boven.
Probeer de post te vinden maar geen geluk tot nu toe.
Die dagthreads hebben 70k comments ofzo, daar is geen beginnen aan met zoeken :D
  woensdag 10 maart 2021 @ 20:42:40 #224
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_198433925
Gevalletje short ladder attack dit denk ik. Maar goed, we gaan weer organisch naar boven,
pi_198434109
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 20:25 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Die dagthreads hebben 70k comments ofzo, daar is geen beginnen aan met zoeken :D
Was geen comment maar een post.
Gevonden:
https://www.reddit.com/r/(...)ctions_for_march_10/


"My thinking for tomorrow, and obviously don’t listen to me (because it doesn’t matter, THE SQUEEZE HASN’T SQUOOZE) is the uptrend pattern will continue. However, don’t be surprised if we retrace to the 193-194 area. If this happens, I am even more bullish on the technicals short term here. My price prediction today of 400+ came from me factoring in the percent increases we saw in the previous runs relative to their correlating days now. Not super accurate, but does it even matter at this point?

We all know what is coming, and my main reason for posting these updates/predictions is

Do what I can to confirm your bias
Give ape price points to watch throughout the day
We seemed tohold Gap support at 211 in premarket, as I talked about in my previous post. In terms of tomorrow, volume will be our deciding factor. Should we fall back to 193 to fill the gap, bless the tendieman! He’s giving us ONE FINAL CHANCE to snag shares for cheap before this rocket really leaves the stratosphere.

“Be greedy when others are fearful. Be fearful when others are greedy” -Barren Wuffet or somethin like that

Hedgies are scared shitless. CNBC won’t even cover this shit on the news. Shills are changing their tactics every day, but I LIKE THE STOCK and I know these bad boys’ true value.

In terms of what I think the price can hit tomorrow, assuming we fill the gap back to 193, I would say 400+ is not unreasonable. I would assume, if price action mimics that of the last run, we would see 400+ before coming back to 193, but what do I know. I just look at red and green crayons on my computer all day (quite literally though)."
pi_198434716
Toch maar ingestapt met mijn boodschappengeld, en weer uitgestapt.
Genoeg winst om een Thaise maaltijd te laten bezorgen :P
pi_198436285
Alle intraday gekheid even daargelaten, toch gesloten op ruim 6% tov gisteren.

$262.24 +15.34 (+6.21%)

Opvallend dat AMC en GME vandaag een enigszins vergelijkbaar koersverloop hadden, beiden een vrije val rond 12:20 (lokaal). Dit gebeurde een paar weken geleden ook al een paar keer


  woensdag 10 maart 2021 @ 22:04:30 #229
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_198436368
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 22:01 schreef tjoptjop het volgende:
Alle intraday gekheid even daargelaten, toch gesloten op ruim 6% tov gisteren.

$262.24 +15.34 (+6.21%)

Opvallend dat AMC en GME vandaag een zeer vergelijkbaar koersverloop hadden, beiden een vrije val rond 12:20 (lokaal). Dit gebeurde een paar weken geleden ook vaak

Ja. Maar waar GME weer terug klimt blijft AMC liggen.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_198436741
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 22:04 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Ja. Maar waar GME weer terug klimt blijft AMC liggen.
AMC was dan ook een afleiding.

Overigens gme gesloten op 265, +7,33%, niet 262.
pi_198436965
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 22:19 schreef Refragmental het volgende:

[..]

AMC was dan ook een afleiding.

Overigens gme gesloten op 265, +7,33%, niet 262.
Ik zie het, dat zijn meestal (insider) trades/wijzigingen die dan afgehandeld worden. Groot verschil wel, meestal is dat centenwerk
pi_198437172
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 22:29 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik zie het, dat zijn meestal (insider) trades/wijzigingen die dan afgehandeld worden. Groot verschil wel, meestal is dat centenwerk
Niks is normaal meer bij gme.
After en pre market kunnen nog wel eens leuk gaan worden.
Een opening morgen op 300+ zou me echt niks verbazen.
  donderdag 11 maart 2021 @ 00:23:09 #233
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_198438641
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:51 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je bent uitgestapt tijdens de busrit naar de raket?
Nice. :D
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 15:49 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Voor de helft toch? 10 gekocht, 2+3 verkocht

$290 :D
Ik had er 10@240 tijdens de falling knife naar $50, dacht er een resistance te zien maar technicals werken niet bij deze meme stocks, niet zo leuk maar oké boeiend. Tijdje later was de retarded ape move om dan maar te dubbelen met 10@45 voor gemiddeld 20@140 (afgerond), als ie dan opeens op 150 zou staan kon ik eraf ipv te wachten op 250 ofzo.
Inmiddels dus 5 verkocht puur om de winst van die double-down een beetje te pakken, eventueel verkoop ik die andere 5 nog op een leuk bedrag en die 10 hou ik langer aan voor de squeeze. Als je bij DeGiro gewoon kon invullen sell 5 @ 350 had ik dat gedaan maar er zit daarbij een blokkade op zulke "hoge percentuele verschillen" ofzo. Ik ben maar een retard gambler, hard geworden door crypto die voor 90% verdampte in 2018 vanaf 200% winst.... en inmiddels weer op 40% winst staat.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  donderdag 11 maart 2021 @ 08:59:33 #234
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_198440723
Sinds afgelopen maand stond ik aardig in het rood - Gelukkig heb ik nu mijn trade kunnen sluiten met zeer beperkt verlies. Ik was handig genoeg om bij 350 te kopen. :7 Heb nu bij de 300 verkocht.

Nu blijf ik weg van Gamestop - Dit heeft niets meer met investeren te maken, het is eerder roulette bij het casino.. :+
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_198442041
Jesus man wat zijn fokkers toch zulke paperhands :D
Doe toch je DD!!
pi_198442064
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 00:23 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

[..]

Ik had er 10@240 tijdens de falling knife naar $50, dacht er een resistance te zien maar technicals werken niet bij deze meme stocks, niet zo leuk maar oké boeiend. Tijdje later was de retarded ape move om dan maar te dubbelen met 10@45 voor gemiddeld 20@140 (afgerond), als ie dan opeens op 150 zou staan kon ik eraf ipv te wachten op 250 ofzo.
Inmiddels dus 5 verkocht puur om de winst van die double-down een beetje te pakken, eventueel verkoop ik die andere 5 nog op een leuk bedrag en die 10 hou ik langer aan voor de squeeze. Als je bij DeGiro gewoon kon invullen sell 5 @ 350 had ik dat gedaan maar er zit daarbij een blokkade op zulke "hoge percentuele verschillen" ofzo. Ik ben maar een retard gambler, hard geworden door crypto die voor 90% verdampte in 2018 vanaf 200% winst.... en inmiddels weer op 40% winst staat.
Op het sellen en de aantallen na hier nagenoeg hetzelfde.

Op 2 feb ingestapt op 236, daarna average down op 112, nog een average down op 70, nog een average down op 55, nog een average down op 45, nog een average down op 44... dan weer een average up op 118, en weer op 190.
Nu is het wel prima zo.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 11 maart 2021 @ 13:02:29 #237
414785 sirdanilot
pi_198443890
Ik heb 2 van mijn 3 aandelen op quitte verkocht (of heel kleine winst).

Ik speel nog mee met 1 aandeel, want ik beschouw dit hele verhaal eerder als een loterij dan als investeren.

Ook AMC heb ik op quitte verkocht.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_198445582
Ik ga ook regelmatig naar het casino met 100 euro, om dan misschien te dippen naar 50 euro. En vervolgens naar buiten te rennen met 90-101 euro. Want phew, casino was toch eng hoor.

Fuck dat.
Die 100 euro worden er 1000 of 0. Niks ertussen.
Uitstappen bij quitte? Waarom ben je dan uberhaupt ingestapt?

Disclaimer, ik gok nooit en ben nog nooit naar het casino geweest.
pi_198447021
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 08:59 schreef Kaizen_ het volgende:
Sinds afgelopen maand stond ik aardig in het rood - Gelukkig heb ik nu mijn trade kunnen sluiten met zeer beperkt verlies. Ik was handig genoeg om bij 350 te kopen. :7 Heb nu bij de 300 verkocht.

Nu blijf ik weg van Gamestop - Dit heeft niets meer met investeren te maken, het is eerder roulette bij het casino.. :+
Hier begrijp ik dus echt niets van. Fomo van de bovenste plank.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_198451800
Saai dagje :O
pi_198453516
Gesloten op $255.77 -9.23 (-3.48%)

Wat ups en downs maar niks spannends, volume ook ver onder het gemiddelde
pi_198456497
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 08:59 schreef Kaizen_ het volgende:
Sinds afgelopen maand stond ik aardig in het rood - Gelukkig heb ik nu mijn trade kunnen sluiten met zeer beperkt verlies. Ik was handig genoeg om bij 350 te kopen. :7 Heb nu bij de 300 verkocht.

Nu blijf ik weg van Gamestop - Dit heeft niets meer met investeren te maken, het is eerder roulette bij het casino.. :+
Bij 350 kopen :') :') :') :') :')
Je hebt uberhaupt het idee wat een aandeel is?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 12 maart 2021 @ 07:23:03 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198456749
350 is niet wezenlijk gekker dan 100
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 09:06:01 #244
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_198457567
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 16:29 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Hier begrijp ik dus echt niets van. Fomo van de bovenste plank.
Couldn't agree more. 100% FOMO om nog even snel met de trein mee te springen. Was ook een mooie les om meer m'n verstand te gebruiken. Achteraf is het ook makkelijk praten dat 350 de absolute max was. In het moment leek het alsof de stijging nog lang niet voorbij was.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_198458351
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 05:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bij 350 kopen :') :') :') :') :')
Je hebt uberhaupt het idee wat een aandeel is?
TSLA is een aandeel... zou jij die nu niet kopen bij 350?
pi_198458377
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 22:17 schreef tjoptjop het volgende:
Gesloten op $255.77 -9.23 (-3.48%)

Wat ups en downs maar niks spannends, volume ook ver onder het gemiddelde
Volume was ontzettend laag. Horizontale dag gisteren met niet te veel gekke dingen behalve die precisie snipe naar net onder 238 om op de SSR list te komen vandaag.

Benieuwd wat vandaag gaat doen.
pi_198459742
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 10:08 schreef Refragmental het volgende:

[..]

TSLA is een aandeel... zou jij die nu niet kopen bij 350?
Never
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198459956
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 11:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Never
:')
pi_198460053
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 12:02 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

:')
Goed argument ook.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198460256
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 12:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Goed argument ook.
Aandeel TSLA staat op 700 ofzo nu.
Je zou em dus niet kopen voor 350?

Weet je wat, we maken er een amazon aandedl van. Misschien heb je gewoon geen vertrouwen in tesla. Zou je AMZN kopen voor 350?
pi_198460272
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 12:27 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Aandeel TSLA staat op 700 ofzo nu.
Je zou em dus niet kopen voor 350?
We zitten hier niet in onzin.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198460280
En Amazon, heb ik al heel heel heel lang geadviseerd, sterker nog ik ben nog bedankt er voor een tijdje terug.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198460419
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 12:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Goed argument ook.
Dit was de context:

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 12:27 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Aandeel TSLA staat op 700 ofzo nu.
Je zou em dus niet kopen voor 350?

Weet je wat, we maken er een amazon aandedl van. Misschien heb je gewoon geen vertrouwen in tesla. Zou je AMZN kopen voor 350?
Dan voel ik me niet genoodzaakt argumenten te geven nee :P
pi_198460437
Maar goed, geschiedenis leert dat automerken meestal geen rooskleurige toekomst hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198460870
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 12:30 schreef raptorix het volgende:
En Amazon, heb ik al heel heel heel lang geadviseerd, sterker nog ik ben nog bedankt er voor een tijdje terug.
En ik ben al een paar keer bedankt voor het aanraden van GME.

Komt niet vaak voor dat je in een dag tijd duizenden euro's winst ziet verschijnen bovenop je al (tien)duizenden euro's winst van de vorige dagen en weken, en met de dag meer en meer.
En als je op tijd bent ingestapt, en dat zijn we... hebben we genoeg tijd om uit te stappen met flinke winst mocht het omlaag gaan.

Maar wat doe je hier eigenlijk? Je hebt overduidelijk geen GME aandelen. Ben je zo erg begaan met andermans geld?
pi_198460957
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 13:23 schreef Refragmental het volgende:

[..]

En ik ben al een paar keer bedankt voor het aanraden van GME.

Komt niet vaak voor dat je in een dag tijd duizenden euro's winst ziet verschijnen bovenop je al (tien)duizenden euro's winst van de vorige dagen en weken, en met de dag meer en meer.
En als je op tijd bent ingestapt, en dat zijn we... hebben we genoeg tijd om uit te stappen met flinke winst mocht het omlaag gaan.

Maar wat doe je hier eigenlijk? Je hebt overduidelijk geen GME aandelen. Ben je zo erg begaan met andermans geld?
Bedankt Hans, dat klinkt inderdaad als een strategie waarbij je nooit kan verliezen :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 12 maart 2021 @ 13:41:14 #257
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198461117
De tijd waarin hier op niveau gediscussieerd kon worden over de beurs is voorbij. Het is nu de tijd van noobs die denken dat beleggen gokken is op koersstijgingen van wezenlijk waardeloze assets.
De echte belegger weet natuurlijk dat hij op termijn altijd gelijk krijgt. Bij GME al heel snel waarschijnlijk. Dus gewoon nog even geduld, R. Jouw dag komt nog wel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198461192
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 13:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bedankt Hans, dat klinkt inderdaad als een strategie waarbij je nooit kan verliezen :')
Wie zegt dat je nooit kunt verliezen?
Elke euro van mij die in GME zit beschouw ik al als verloren.

Je bent duidelijk een traditionele belegger die vooral neigt naar de boomer stocks en stoffige obligaties en dividend etf's. Prima hoor. Niks mis mee.

Zo ken ik er nog een paar. En het is me opgevallen dat ze totaal niet weten hoe ze met GME om moeten gaan. Ze kijken naar fundamentals, en roepen dan dat de stock is overgewaardeerd. Totaal niet verder kijkende dan dat.
Niks onderzoek doen naar de reden waarom deze stock op dit moment nou doet wat het doet.... nee, de fundamentals en stockprijs komen niet overeen, dus kijken we niet meer verder :')

Fuck de fundamentals, die zijn al maanden niet meer relevant bij GME.
Er zijn andere krachten in het spel.
De hedgefunds die zoveel hebben geshort dat de short interest keihoog is, alle 63 ETF's waarin GME zit zijn ook compleet geshort. En waarbij, mocht de prijs ergens tussen de 400-800 komen, de eerste paar hedgefunds gemargincalled zullen worden en daarmee een sneeuwbaleffect gaan creeëren.
De options call chain waarbij bij steeds hogere strikes er meer en meer options zijn die waarschijnlijk niet gecovered zijn. Alles boven de 200 zal waarschijnlijk nauwelijks gecovered zijn want men had nooit gedacht dat de prijs ooit zo hoog zou komen. Ergo, naked calls of bijna naked calls die ervoor gaan zorgen dat er miljoenen aandelen gekocht moeten worden wanneer deze calls ITM zijn.
En laat nou net de float van GME heel laag zijn, 15-20mil zijn vrij verhandelbaar. Miljoenen aandelen moeten kopen om je calls te coveren heeft nogal wat impact op de prijs bij zo'n lage float.
Sterker nog, de impact is nog groter wanneer je allemaal mongolen hebt die niks willen weten van verkopen en alleen maar kopen en holden.
Deze onbalans tussen vraag en aanbod zorgt voor een stijging in prijs waardoor nog meer calls ITM komen en er een nog grotere onbalans ontstaat, en zoals eerder gezegd, de kleinste hedgefunds die al jaren hebben geshort worden waarschijnlijk gemargincalled ergens vanaf 400.
Daar gaat de raket.

Dit weet jij ook allemaal, mag ik hopen. Maar omdat je zo'n stoffige boomer investor bent kun je hier niks mee. 1 oor in andere oor uit en maar door hameren op fundamentals en technical analyses. :')
pi_198461282
Stoffig? Goh ik was al met Bitcoin bezig toen ze op een tientje stonden, het meest bizarre is ook dat figuren van jouw heel stelig posten dat ze weten hoe dit gaat aflopen, knap hoor.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198461288
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 13:47 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wie zegt dat je nooit kunt verliezen?
Elke euro van mij die in GME zit beschouw ik al als verloren.

Je bent duidelijk een traditionele belegger die vooral neigt naar de boomer stocks en stoffige obligaties en dividend etf's. Prima hoor. Niks mis mee.

Zo ken ik er nog een paar. En het is me opgevallen dat ze totaal niet weten hoe ze met GME om moeten gaan. Ze kijken naar fundamentals, en roepen dan dat de stock is overgewaardeerd. Totaal niet verder kijkende dan dat.
Niks onderzoek doen naar de reden waarom deze stock op dit moment nou doet wat het doet.... nee, de fundamentals en stockprijs komen niet overeen, dus kijken we niet meer verder :')

Fuck de fundamentals, die zijn al maanden niet meer relevant bij GME.
Er zijn andere krachten in het spel.
De hedgefunds die zoveel hebben geshort dat de short interest keihoog is, alle 63 ETF's waarin GME zit zijn ook compleet geshort. En waarbij, mocht de prijs ergens tussen de 400-800 komen, de eerste paar hedgefunds gemargincalled zullen worden en daarmee een sneeuwbaleffect gaan creeëren.
De options call chain waarbij bij steeds hogere strikes er meer en meer options zijn die waarschijnlijk niet gecovered zijn. Alles boven de 200 zal waarschijnlijk nauwelijks gecovered zijn want men had nooit gedacht dat de prijs ooit zo hoog zou komen. Ergo, naked calls of bijna naked calls die ervoor gaan zorgen dat er miljoenen aandelen gekocht moeten worden wanneer deze calls ITM zijn.
En laat nou net de float van GME heel laag zijn, 15-20mil zijn vrij verhandelbaar. Miljoenen aandelen moeten kopen om je calls te coveren heeft nogal wat impact op de prijs bij zo'n lage float.
Sterker nog, de impact is nog groter wanneer je allemaal mongolen hebt die niks willen weten van verkopen en alleen maar kopen en holden.
Deze onbalans tussen vraag en aanbod zorgt voor een stijging in prijs waardoor nog meer calls ITM komen en er een nog grotere onbalans ontstaat, en zoals eerder gezegd, de kleinste hedgefunds die al jaren hebben geshort worden waarschijnlijk gemargincalled ergens vanaf 400.
Daar gaat de raket.

Dit weet jij ook allemaal, mag ik hopen. Maar omdat je zo'n stoffige boomer investor bent kun je hier niks mee. 1 oor in andere oor uit en maar door hameren op fundamentals en technical analyses. :')
De like-knop is weer stuk dus dan maar zo:

Amen.
pi_198461418
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 13:55 schreef raptorix het volgende:
Stoffig? Goh ik was al met Bitcoin bezig toen ze op een tientje stonden, het meest bizarre is ook dat figuren van jouw heel stelig posten dat ze weten hoe dit gaat aflopen, knap hoor.
Stellig?
Ik heb geen enkel idee waar dit naar toe gaat. Ik weet alleen wat ik lees, en veel wijst erop dat dit een hele unieke situatie is.

Maar zoals ik al zei, alles of niets.
Of ik houd er ¤0 aan over of ik houd er ¤FUCKYOU aan over. Niks ertussen.
En dat laatste gaat volledig in tegen de intuities van de stoffige belegger. Daarom kunnen ze hier niks mee... krijgen een soort kortsluiting.

[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 12-03-2021 16:27:46 ]
pi_198461526
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:06 schreef raptorix het volgende:

[..]


Je snapt het concept van beleggen en het concept van gokken?
Ik snap ze beide ja.
GME is een korte termijn gok, de rest van m'n portfolio is lange termijn beleggen.
En nu? Wat is je punt?

[ Bericht 25% gewijzigd door capricia op 12-03-2021 16:29:35 ]
pi_198461660
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik laat me niet door jouw wegsturen hier, tevens reported.
Report voor het stellen van een vraag? :') Yeh right.

En dat je je niet laat wegsturen is helemaal prima natuurlijk, dat is mijn doel ook niet, maar het lijkt er simpelweg op dat het je wel 10 keer uitgelegd kan worden, maar je jezelf beperkt tot 1 enkel perspectief die in het andere topic simpelweg beter tot zijn recht komt.
pi_198461795
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ben je een trol ofzo :') :') :') :')
Je snapt het concept van beleggen en het concept van gokken?
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:11 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik snap ze beide ja.
GME is een korte termijn gok, de rest van m'n portfolio is lange termijn beleggen.
En nu? Wat is je punt?
Ik ben nog steeds benieuwd naar wat je punt nou was....
pi_198461865
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:18 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Report voor het stellen van een vraag? :') Yeh right.

En dat je je niet laat wegsturen is helemaal prima natuurlijk, dat is mijn doel ook niet, maar het lijkt er simpelweg op dat het je wel 10 keer uitgelegd kan worden, maar je jezelf beperkt tot 1 enkel perspectief die in het andere topic simpelweg beter tot zijn recht komt.
Uitgelegd worden? Het herhalen van wat theorieën van Reddit gebruikers waarbij er idd gehoopt wordt dat er een hedgefonds domino effect zal gaan ontstaan, wat totaal niet zeker is. _O-
pi_198462026
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Uitgelegd worden? Het herhalen van wat theorieën van Reddit gebruikers waarbij er idd gehoopt wordt dat er een hedgefonds domino effect zal gaan ontstaan, wat totaal niet zeker is. _O-
Dat snapt iedereen, want dat hangt af van de eerder genoemde variabelen. Dat de mogelijkheid zelf aanwezig is, is evident. Dus wat is je punt precies?
pi_198462111
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:42 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]
Dus wat is je punt precies?
Dat weten ze zelf niet.
pi_198462134
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:42 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Dat snapt iedereen, want dat hangt af van de eerder genoemde variabelen. Dat de mogelijkheid zelf aanwezig is, is evident. Dus wat is je punt precies?
Blijkbaar snapten velen het niet omdat we hier ook verhalen lezen van, mensen die al flinke verliezen gemaakt hebben. De hossanna verhalen moeten gewoon een tegengeluid hebben anders maken oppertunisten met stalen zenuwen als refrag en anderen nog meer onschuldige gok slachtoffers. :D
pi_198462212
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Blijkbaar snapten velen het niet omdat we hier ook verhalen lezen van, mensen die al flinke verliezen gemaakt hebben. De hossanna verhalen moeten gewoon een tegengeluid hebben anders maken oppertunisten met stalen zenuwen als refrag en anderen nog meer onschuldige gok slachtoffers. :D
Regel nummer 1 met beleggen: Niet beleggen met geld dat je niet kunt missen.
pi_198462282
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Blijkbaar snapten velen het niet omdat we hier ook verhalen lezen van, mensen die al flinke verliezen gemaakt hebben. De hossanna verhalen moeten gewoon een tegengeluid hebben anders maken oppertunisten met stalen zenuwen als refrag en anderen nog meer onschuldige gok slachtoffers. :D
Goed, oke, daar kan ik je wel in begrijpen inderdaad :P Dat is ook zeker waar.

Laat het duidelijk zijn dat je een GME positie inderdaad alleen inneemt als je het geld in gedachte afschrijft om mee te kunnen doen aan het verhaal eromheen, wat in potentie grote gevolgen kan hebben voor de financieringsstructuur van grote beleggingsfondsen. Of simpelweg brokers, zie bijvoorbeeld hoe RobinHood in grote liquiditeitsproblemen kwam.

Dat het in theorie (!!) tot oneindig hoge winsten kan leiden, en in het beste geval praktisch tot hoge winsten kan leiden, moet daaraan ondergeschikt zijn. Of je houdt inderdaad gewoon van een gokje.

Het is wel pijnlijk om te zien hoe sommige retail beleggers voor veel geld het bos in werden gestuurd.
pi_198462319
Als je overigens puur op de analytische basis af gaat met betrekking tot het koersverloop van GME afgezet tegen de float, dan is GME eigenlijk de meest rationele belegging die je in 2021 had kunnen maken, vind ik althans.

Ik heb nu de zin en tijd niet om dit helemaal uit te diepen, maar ik durf er op te wedden dat er met wat googlen een artikel te vinden is van gerenommeerde beurs-analysten die hetzelfde zullen beweren.
pi_198462356
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:00 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Als je overigens puur op de analytische basis af gaat met betrekking tot het koersverloop van GME afgezet tegen de float, dan is GME eigenlijk de meest rationele belegging die je in 2021 had kunnen maken, vind ik althans.

Ik heb nu de zin en tijd niet om dit helemaal uit te diepen, maar ik durf er op te wedden dat er met wat googlen een artikel te vinden is van gerenommeerde beurs-analysten die hetzelfde zullen beweren.
Een Forbes auteur noemt et zelfs hyperrationeel.

Anyway, GME kost me behoorlijk wat geld, maar het levert me al meer dan een maand echte top entertainment.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 15:26:51 #273
40566 Ericr
Livewrong
pi_198462735
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:00 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Als je overigens puur op de analytische basis af gaat met betrekking tot het koersverloop van GME afgezet tegen de float, dan is GME eigenlijk de meest rationele belegging die je in 2021 had kunnen maken, vind ik althans.

Ik heb nu de zin en tijd niet om dit helemaal uit te diepen, maar ik durf er op te wedden dat er met wat googlen een artikel te vinden is van gerenommeerde beurs-analysten die hetzelfde zullen beweren.
Denk dat er weinig beurs-analisten het daar mee eens zullen zijn. GME is en blijft een puur gokaandeel. Speculatief een aandeel aanprijzen is weinig zinnig omdat het dan kortlopende trades zijn en het niks met beleggen te maakt heeft.

Fundamenteel is het nog steeds een bedrijf van niks. Het is niet voor niks totaal naar de klote geshort natuurlijk. Hooguit kan je stellen dat er teveel geshort is t.o.v. de fundamentals maar dan zou je uitkomen op een waarde tussen de 20 en 30 dollar en niet op 100-300 dollar.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 15:32:59 #274
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198462829
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:26 schreef Ericr het volgende:

[..]

Denk dat er weinig beurs-analisten het daar mee eens zullen zijn. GME is en blijft een puur gokaandeel. Speculatief een aandeel aanprijzen is weinig zinnig omdat het dan kortlopende trades zijn en het niks met beleggen te maakt heeft.

Fundamenteel is het nog steeds een bedrijf van niks. Het is niet voor niks totaal naar de klote geshort natuurlijk. Hooguit kan je stellen dat er teveel geshort is t.o.v. de fundamentals maar dan zou je uitkomen op een waarde tussen de 20 en 30 dollar en niet op 100-300 dollar.
De fundamentals rechtvaardigen geen prijs van boven een tientje.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198462887
De fundamentals zijn niet relevant.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 15:38:02 #276
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198462915
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:36 schreef Refragmental het volgende:
De fundamentals zijn niet relevant.
Uiteindelijk gaat het alleen maar om de fundamentals. Of denk je dat de koers van GME over een jaar nog steeds boven een tientje staat?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198463007
We openen op 270 :)
-nee-
pi_198463010
Laat ook maar

[ Bericht 52% gewijzigd door tuinkabouter5000 op 12-03-2021 15:49:24 ]
  vrijdag 12 maart 2021 @ 15:52:01 #279
40566 Ericr
Livewrong
pi_198463220
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:42 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

Dan is statistiek en beurs analyses niet iets waar jij kaas van hebt gegeten.
[..]

Voor de laatste keer: GME heeft niets meer te maken met fundamentals.
:') Dus heeft het niks te zoeken in een beurs analyse. Zelf niet op basis van TA want GME stijging heeft ook niks met TA te maken. Is gewoon een fluke door omstandigheden die iedere normale beurs analist nooit zal meenemen in zijn analyse.

Op Youtube wel maar dan zit je al in een schemergebied dat neigt naar boilerrooms.

Heb genoeg gedaytrade om te weten dat GME een leuke speculatieve bet is maar die bets horen niet thuis in een gedegen beursanalyse. Net zomin als pennystocks daarin thuis horen.
pi_198463255
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Uiteindelijk gaat het alleen maar om de fundamentals. Of denk je dat de koers van GME over een jaar nog steeds boven een tientje staat?
Over een jaar boven een tientje? Jazeker.
GME is bezig met een omvorming naar een eCommerce platform voor gaming. (Games, Hardware, Merch, eSports, etc), en zullen zowat alle winkels gaan sluiten. Heel veel onkosten zullen vervallen, en met de verkoop van panden krijgen ze ook nog eens geld in kas.
GME valt daardoor niet meer onder retail maar onder ecommerce waarbij analysten anders er tegen op gaan kijken,
Bij retail is de marketcap iets van 0,8 x revenue.
Bij ecommerce kan dit al snel 2 tot 10 keer revenue zijn.

Dus ja, daar waar de huidige adviesprijs van GME mogelijk terecht op 10 dollar staat, zal dat bij deze omvorming niet meer gelden en al snel richting de 100-200 kunnen gaan.

Ik heb er wel vertrouwen in.
Gaat deze short squeeze niks doen dan verandert het gewoon in een long term belegging. Daar is m'n average goed genoeg voor.

[ Bericht 2% gewijzigd door Refragmental op 12-03-2021 15:59:21 ]
pi_198463271
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:52 schreef Ericr het volgende:

[..]

:') Dus heeft het niks te zoeken in een beurs analyse. Zelf niet op basis van TA want GME stijging heeft ook niks met TA te maken. Is gewoon een fluke door omstandigheden die iedere normale beurs analist nooit zal meenemen in zijn analyse.

Op Youtube wel maar dan zit je al in een schemergebied dat neigt naar boilerrooms.

Heb genoeg gedaytrade om te weten dat GME een leuke speculatieve bet is maar die bets horen niet thuis in een gedegen beursanalyse. Net zomin als pennystocks daarin thuis horen.
Niemand dwingt je om op dit topic te klikken.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 15:56:16 #282
40566 Ericr
Livewrong
pi_198463287
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:55 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Niemand dwingt je om op dit topic te klikken.
Probeer je me nou te cancellen? :') Maar succes met deze run. Komt vanzelf wel een nieuwe scherpe dip. Buy the dips!!!
pi_198463314
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:56 schreef Ericr het volgende:

[..]

Probeer je me nou te cancellen? :') Maar succes met deze run. Komt vanzelf wel een nieuwe scherpe dip. Buy the dips!!!
Zegt de persoon die een heel topic wil cancelen. :')
  vrijdag 12 maart 2021 @ 15:58:52 #284
40566 Ericr
Livewrong
pi_198463336
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Zegt de persoon die een heel topic wil cancelen. :')
Waar zeg ik dat? Ik vind het amusant wat er gebeurt maar als het aan jou ligt moet ik maar een ander topic zoeken.

Deed overigens 20 jaar terug al mee aan dit soort pump and dump achtige acties. Ook al is dat bij GME wel een stuk groter. Maar ik zou die shuffles van toen toch vooral willen zien al leukje gokjes waarbij degenen die het laatste instapten eigenlijk altijd de sjaak waren.

https://www.nu.nl/beurs/9(...)geen-voorkennis.html

En nee ik ben niet die Martijn maar heb wel aantal jaar nauw contact met 'Hercules' gehad en regelmatig wat shuffles opgezet met hem en anderen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Ericr op 12-03-2021 16:07:11 ]
  vrijdag 12 maart 2021 @ 16:02:41 #285
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198463410
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:54 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Over een jaar boven een tientje? Jazeker.
GME is bezig met een omvorming naar een eCommerce platform voor gaming. (Games, Hardware, Merch, eSports, etc), en zullen zowat alle winkels gaan sluiten. Heel veel onkosten zullen vervallen, en met de verkoop van panden krijgen ze ook nog eens geld in kas.
GME valt daardoor niet meer onder retail maar onder ecommerce waarbij analysten anders er tegen op gaan kijken,
Bij retail is de marketcap iets van 0,8 x revenue.
Bij ecommerce kan dit al snel 2 tot 10 keer revenue zijn.

Dus ja, daar waar de huidige adviesprijs van GME mogelijk terecht op 10 dollar staat, zal dat bij deze omvorming niet meer gelden en al snel richting de 100-200 kunnen gaan.

Ik heb er wel vertrouwen in.
Gaat deze short squeeze niks doen dan verandert het gewoon in een long term belegging. Daar is m'n average goed genoeg voor.
En wat is hun edge tov die platforms van Sony, MS, Steam? Die al veel langer in de markt zitten? Die is er niet. Ik kan ook wel gaan roepen dat ik een gaming-platform ga oprichten. Daarmee is nog niks van de grond.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198463418
280 :)
-nee-
pi_198463430
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:26 schreef Ericr het volgende:

[..]

Denk dat er weinig beurs-analisten het daar mee eens zullen zijn. GME is en blijft een puur gokaandeel. Speculatief een aandeel aanprijzen is weinig zinnig omdat het dan kortlopende trades zijn en het niks met beleggen te maakt heeft.

Fundamenteel is het nog steeds een bedrijf van niks. Het is niet voor niks totaal naar de klote geshort natuurlijk. Hooguit kan je stellen dat er teveel geshort is t.o.v. de fundamentals maar dan zou je uitkomen op een waarde tussen de 20 en 30 dollar en niet op 100-300 dollar.
Ja dit dus. Op zich ook niets mis mee om zo'n aandeel te kopen, zolang je je maar beseft dat het gebakken lucht is en je afhankelijk bent van een greater fool voor je winst.

Ik ben erg benieuwd naar de theorieën over de shortposities. Volgens mij is daar maar weinig betrouwbare informatie over en is het met name speculatie. Zou kunnen natuurlijk, dat je straks een gigantische spike gaat krijgen, maar de winst lijkt tot nu toe vooral te komen van Reddit-users die elkaar gouden bergen beloven.

De aandachtsspanne van die groep is klein (want zitten erin voor het snelle geld), dus binnen een maand is dit volledig leeggelopen denk ik. En wie er dan nog in zit is de lul.
pi_198463475
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:54 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dus ja, daar waar de huidige adviesprijs van GME mogelijk terecht op 10 dollar staat, zal dat bij deze omvorming niet meer gelden en al snel richting de 100-200 kunnen gaan.

Ik heb er wel vertrouwen in.
Gaat deze short squeeze niks doen dan verandert het gewoon in een long term belegging. Daar is m'n average goed genoeg voor.
Nu ben je het naar jezelf aan het goedpraten. Een paar posts hierboven roep je nog (volkomen terecht) dat de fundamentals er niet toe doen. En nu ga je geforceerd proberen om die fundamentals recht te lullen.

Doe nou niet, want voor de fundamentals zit je écht in het verkeerde aandeel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2021 16:06:55 ]
  vrijdag 12 maart 2021 @ 16:08:20 #289
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198463515
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:03 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ja dit dus. Op zich ook niets mis mee om zo'n aandeel te kopen, zolang je je maar beseft dat het gebakken lucht is en je afhankelijk bent van een greater fool voor je winst.

Ik ben erg benieuwd naar de theorieën over de shortposities. Volgens mij is daar maar weinig betrouwbare informatie over en is het met name speculatie. Zou kunnen natuurlijk, dat je straks een gigantische spike gaat krijgen, maar de winst lijkt tot nu toe vooral te komen van Reddit-users die elkaar gouden bergen beloven.

De aandachtsspanne van die groep is klein (want zitten erin voor het snelle geld), dus binnen een maand is dit volledig leeggelopen denk ik. En wie er dan nog in zit is de lul.
In veel Europese landen was GME hét meest verhandelde aandeel een tijdje terug. Allemaal van die gastjes die hoopten snel voor -veel- meer door te verkopen. Dat alleen veroorzaakt al een spike, daar heb je helemaal geen hedgefunds met shortposities voor nodig bij een fonds met zo'n kleine marketcap.
Het is echt een chicken-game van wie het langste durft vast te houden en het duurst durft te verkopen. De mensen die rond de top instappen zijn uiteindelijk de pineut.
Over het koersverloop kun je weinig zeggen. Ik had deze rebound echt nooit verwacht omdat dit tot nu toe nog onvertoond was bij een shortsqueze, dat waren altijd eenmalige pieken. Dus binnen een maand volledig leeg, daar durf ik niet op te wedden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 16:09:19 #290
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198463532
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:06 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Nu ben je het naar jezelf aan het goedpraten. Een paar posts hierboven roep je nog (volkomen terecht) dat de fundamentals er niet toe doen. En nu ga je geforceerd proberen om die fundamentals recht te lullen.

Doe nou niet, want voor de fundamentals zit je écht in het verkeerde aandeel.
Die marketcap van 280 per aandeel gaat sowieso nooit meer uit het aandeel vloeien, op welke termijn dan ook.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198463720
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:06 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Nu ben je het naar jezelf aan het goedpraten. Een paar posts hierboven roep je nog (volkomen terecht) dat de fundamentals er niet toe doen. En nu ga je geforceerd proberen om die fundamentals recht te lullen.

Doe nou niet, want voor de fundamentals zit je écht in het verkeerde aandeel.
Gast, hij heeft het over volgend jaar. Dan zijn de fundamentals waarschijnlijk wel weer relevant want dan is deze hele shitshow voorbij.
Nu, en de komende weken, zijn fundamentals totaal niet relevant.
Waarom is dat zo moeilijk om te snappen?
pi_198463749
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

In veel Europese landen was GME hét meest verhandelde aandeel een tijdje terug. Allemaal van die gastjes die hoopten snel voor -veel- meer door te verkopen. Dat alleen veroorzaakt al een spike, daar heb je helemaal geen hedgefunds met shortposities voor nodig bij een fonds met zo'n kleine marketcap.
Het is echt een chicken-game van wie het langste durft vast te houden en het duurst durft te verkopen. De mensen die rond de top instappen zijn uiteindelijk de pineut.
Over het koersverloop kun je weinig zeggen. Ik had deze rebound echt nooit verwacht omdat dit tot nu toe nog onvertoond was bij een shortsqueze, dat waren altijd eenmalige pieken. Dus binnen een maand volledig leeg, daar durf ik niet op te wedden.
Oh wacht. Je denkt dat de shortsqueeze al geweest is? :D
pi_198463932
290 :)
-nee-
pi_198464079
289 :{
-nee-
pi_198464087
290 :@
-nee-
pi_198464090
Wacht
-nee-
pi_198464094
Ik
-nee-
pi_198464097
Gooi
-nee-
pi_198464102
Wel
-nee-
pi_198464103
Even
-nee-
pi_198464106
Vol
-nee-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')