abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198333837
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dus een transactie van 10 euro binnen 3 seconden kost hiermee een euro of 5? Dat is voor niemand acceptabel.
Daarom is Bitcoin als alledaags betaalmiddel niet heel handig, echter voor erg grote bedragen wel, of als je er voor wilt zorgen dat een betaling als openbaar bewijs zichtbaar is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198333849
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar het is echt een misvatting dat de waarde van iets betaald wordt door de kosten om het te maken! De waarde wordt bepaald door dat wat het gaat opleveren!
Een auto met 500.000 kilometer op de teller kost veel meer om te maken dan een auto met 5 km op de teller, maar je wil toch niet beweren dat hij daarom meer waard is?
En als die auto van Elvis is geweest, is ie daarom in 1 keer meer waard?
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:05:37 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198333870
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

En als die auto van Elvis is geweest, is ie daarom in 1 keer meer waard?
Als daar vraag naar is waarschijnlijk wel. Maar ik zie niet in wat dat met BTC te maken heeft.
The End Times are wild
pi_198334065
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als daar vraag naar is waarschijnlijk wel. Maar ik zie niet in wat dat met BTC te maken heeft.
Schaarste.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:21:01 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198334146
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:15 schreef raptorix het volgende:

[..]

Schaarste.
Al die duizenden crypto-valuta zijn in zekere zin schaars. Toch is de een meer waard dan de ander. Er kunnen ook onbeperkt nieuwe crypto-valuta aangemaakt worden.
De waarde van btc stijgt zolang mensen bereid blijven er meer geld in te stoppen dat uit te halen. In dat opzicht gaat het netto nooit ook maar 1 cent opleveren.
The End Times are wild
pi_198334248
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Al die duizenden crypto-valuta zijn in zekere zin schaars. Toch is de een meer waard dan de ander. Er kunnen ook onbeperkt nieuwe crypto-valuta aangemaakt worden.
De waarde van btc stijgt zolang mensen bereid blijven er meer geld in te stoppen dat uit te halen. In dat opzicht gaat het netto nooit ook maar 1 cent opleveren.
Nee want de schaarste hangt af van hoeveel tijd het kost om te maken, maar goed ga voor je zelf nog maar eens eigenschappen na van: wat maakt iets waardevol, dan kom je zelf uit bij een aantal eigenschappen die Bitcoin ook heeft.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:03:17 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198334931
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee want de schaarste hangt af van hoeveel tijd het kost om te maken, maar goed ga voor je zelf nog maar eens eigenschappen na van: wat maakt iets waardevol, dan kom je zelf uit bij een aantal eigenschappen die Bitcoin ook heeft.
De waarde van iets komt voor uit het gebruikersnut, bijvoorbeeld een schaar, of uit de hoeveelheid geld die het genereert, bijvoorbeeld een aandeel Shell.
BTC heeft geen van beide aspecten
The End Times are wild
pi_198335078
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

De waarde van iets komt voor uit het gebruikersnut, bijvoorbeeld een schaar, of uit de hoeveelheid geld die het genereert, bijvoorbeeld een aandeel Shell.
Het nut is voornamelijk: store of value.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:21:36 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198335294
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het nut is voornamelijk: store of value.
Ik denk dat de overgrote meerderheid van de mensen die crypto koopt dit doet om te speculeren, dat wil zeggen in de hoop het uiteindelijk voor meer te verkopen aan iemand anders. Voor al die mensen die nu hun vakantiegeld in crypto stoppen is dat 'store of value'-principe helemaal niet interessant. Wel het idee dat hun 3500 euro vakantiegeld volgend jaar 35.000 euro waard is.
The End Times are wild
pi_198335498
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat de overgrote meerderheid van de mensen die crypto koopt dit doet om te speculeren, dat wil zeggen in de hoop het uiteindelijk voor meer te verkopen aan iemand anders. Voor al die mensen die nu hun vakantiegeld in crypto stoppen is dat 'store of value'-principe helemaal niet interessant. Wel het idee dat hun 3500 euro vakantiegeld volgend jaar 35.000 euro waard is.
Eens, maar dat is eigenlijk met alles wat nieuw is en makkelijk te verhandelen, ik denk dat na deze bubbel we geen grote schokken meer gaan zien.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:38:07 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198335551
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Eens, maar dat is eigenlijk met alles wat nieuw is en makkelijk te verhandelen, ik denk dat na deze bubbel we geen grote schokken meer gaan zien.
Ik durf helemaal geen uitspraken over het koersverloop te doen want daar heb ik te vaak fout in gezeten. Ik zou het ook geen bubble durven noemen, want het is onmogelijk te bepalen of BTC over- of ondergewaardeerd is. \
Ik verwacht wel dat BTC altijd erg volatiel zal blijven. Van andere assets is de waarde immers te bepalen aan de hand van bijvoorbeeld de rentevoet. Stijgt de rente met 5% dan valt te berekenen hoeveel een obligatie in een bepaalde risico-classe met een bepaalde looptijd en rendement zou moeten stijgen. De waarde van BTC zal altijd puur bepaald worden door wat de markt er voor wil betalen, zonder enig verder houvast, en daarom is het dus volatiel.
Ik denk ook dat wanneer de volatiliteit verdwijnt, de aantrekkelijkheid van BTC al snel verloren zou gaan. er valt dan immers niks meer mee te verdienen via speculatie.
The End Times are wild
pi_198335637
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik durf helemaal geen uitspraken over het koersverloop te doen want daar heb ik te vaak fout in gezeten. Ik zou het ook geen bubble durven noemen, want het is onmogelijk te bepalen of BTC over- of ondergewaardeerd is. \
Ik verwacht wel dat BTC altijd erg volatiel zal blijven. Van andere assets is de waarde immers te bepalen aan de hand van bijvoorbeeld de rentevoet. Stijgt de rente met 5% dan valt te berekenen hoeveel een obligatie in een bepaalde risico-classe met een bepaalde looptijd en rendement zou moeten stijgen. De waarde van BTC zal altijd puur bepaald worden door wat de markt er voor wil betalen, zonder enig verder houvast, en daarom is het dus volatiel.
Ik denk ook dat wanneer de volatiliteit verdwijnt, de aantrekkelijkheid van BTC al snel verloren zou gaan. er valt dan immers niks meer mee te verdienen via speculatie.
Het grootste voordeel van Bitcoin is ook het nadeel, en dat is dat de markt krimpt.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:45:51 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198335668
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het grootste voordeel van Bitcoin is ook het nadeel, en dat is dat de markt krimpt.
Welke markt? Het aanbod door mining?
The End Times are wild
pi_198335694
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Welke markt? Het aanbod door mining?
Het punt is dat steeds meer institutionele beleggers grote aantallen kopen en dit met het oog doen om het zeer lang te bewaren.
pi_198335700
NOU EFFE GOED HODL EN RIJK WORDEN
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 12:52:34 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198335769
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het punt is dat steeds meer institutionele beleggers grote aantallen kopen en dit met het oog doen om het zeer lang te bewaren.
Pensioenfondsen of cowboys? Ik denk het laatste.
The End Times are wild
pi_198335817
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Pensioenfondsen of cowboys? Ik denk het laatste.
De laatste, punt is alleen dat ze dat vaak niet mogen/kunnen, dus er zijn nu een aantal ETFs in oprichting waar ze dat wel kunnen, o.a. Blackrock en verwanten overwegen in te stappen.

Overigens zijn er ook bedrijven onbewust nu exposed aan de Cryptos, Nvidia bijvoorbeeld, die koers loopt bijna gelijk met Bitcoin :D
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:02:56 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198335935
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

De laatste, punt is alleen dat ze dat vaak niet mogen/kunnen, dus er zijn nu een aantal ETFs in oprichting waar ze dat wel kunnen, o.a. Blackrock en verwanten overwegen in te stappen.

Overigens zijn er ook bedrijven onbewust nu exposed aan de Cryptos, Nvidia bijvoorbeeld, die koers loopt bijna gelijk met Bitcoin :D
Maar NVDIA creeert gewoon waarde. En is neit eens afhankelijk van BTC
The End Times are wild
pi_198336785
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar NVDIA creeert gewoon waarde. En is neit eens afhankelijk van BTC
Dat snap ik, maar vond het gewoon grappig dat ze mee profiteren op iets waar ze zelf helemaal nooit op gerekend hadden :)
pi_198338940
Heeft er überhaupt al eens iemand gegamed op die nieuwe 30xx kaarten? Die gaan 1 op 1 de mining in volgens mij :D

Zijn de bitcoins die bepaalde overheden hebben niet gewoon geconfisqueerd bij het oppakken van darknet handelsplaatsen/drugsdealers?
pi_198339567

Stijgt nog gewoon lekker door :')
pi_198339722
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 16:30 schreef Heph844 het volgende:
[ afbeelding ]

Stijgt nog gewoon lekker door :')
149 zelfs nu :?
pi_198339788
HODL
-nee-
pi_198339799
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Uhm als je wel eens pretstickers hebt opgezocht op het donkere internet dan zou je wel weten dat dit lariekoek is :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 5 maart 2021 @ 16:51:57 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198339933
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 16:44 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Uhm als je wel eens pretstickers hebt opgezocht op het donkere internet dan zou je wel weten dat dit lariekoek is :')
Wat zijn pretstickers?
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')