Uiteindelijk gaat het alleen maar om de fundamentals. Of denk je dat de koers van GME over een jaar nog steeds boven een tientje staat?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:36 schreef Refragmental het volgende:
De fundamentals zijn niet relevant.
quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:42 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Dan is statistiek en beurs analyses niet iets waar jij kaas van hebt gegeten.
[..]
Voor de laatste keer: GME heeft niets meer te maken met fundamentals.
Over een jaar boven een tientje? Jazeker.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het alleen maar om de fundamentals. Of denk je dat de koers van GME over een jaar nog steeds boven een tientje staat?
Niemand dwingt je om op dit topic te klikken.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:52 schreef Ericr het volgende:
[..]Dus heeft het niks te zoeken in een beurs analyse. Zelf niet op basis van TA want GME stijging heeft ook niks met TA te maken. Is gewoon een fluke door omstandigheden die iedere normale beurs analist nooit zal meenemen in zijn analyse.
Op Youtube wel maar dan zit je al in een schemergebied dat neigt naar boilerrooms.
Heb genoeg gedaytrade om te weten dat GME een leuke speculatieve bet is maar die bets horen niet thuis in een gedegen beursanalyse. Net zomin als pennystocks daarin thuis horen.
Probeer je me nou te cancellen?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:55 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Niemand dwingt je om op dit topic te klikken.
Zegt de persoon die een heel topic wil cancelen.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:56 schreef Ericr het volgende:
[..]
Probeer je me nou te cancellen?Maar succes met deze run. Komt vanzelf wel een nieuwe scherpe dip. Buy the dips!!!
Waar zeg ik dat? Ik vind het amusant wat er gebeurt maar als het aan jou ligt moet ik maar een ander topic zoeken.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:57 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Zegt de persoon die een heel topic wil cancelen.
En wat is hun edge tov die platforms van Sony, MS, Steam? Die al veel langer in de markt zitten? Die is er niet. Ik kan ook wel gaan roepen dat ik een gaming-platform ga oprichten. Daarmee is nog niks van de grond.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:54 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Over een jaar boven een tientje? Jazeker.
GME is bezig met een omvorming naar een eCommerce platform voor gaming. (Games, Hardware, Merch, eSports, etc), en zullen zowat alle winkels gaan sluiten. Heel veel onkosten zullen vervallen, en met de verkoop van panden krijgen ze ook nog eens geld in kas.
GME valt daardoor niet meer onder retail maar onder ecommerce waarbij analysten anders er tegen op gaan kijken,
Bij retail is de marketcap iets van 0,8 x revenue.
Bij ecommerce kan dit al snel 2 tot 10 keer revenue zijn.
Dus ja, daar waar de huidige adviesprijs van GME mogelijk terecht op 10 dollar staat, zal dat bij deze omvorming niet meer gelden en al snel richting de 100-200 kunnen gaan.
Ik heb er wel vertrouwen in.
Gaat deze short squeeze niks doen dan verandert het gewoon in een long term belegging. Daar is m'n average goed genoeg voor.
Ja dit dus. Op zich ook niets mis mee om zo'n aandeel te kopen, zolang je je maar beseft dat het gebakken lucht is en je afhankelijk bent van een greater fool voor je winst.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:26 schreef Ericr het volgende:
[..]
Denk dat er weinig beurs-analisten het daar mee eens zullen zijn. GME is en blijft een puur gokaandeel. Speculatief een aandeel aanprijzen is weinig zinnig omdat het dan kortlopende trades zijn en het niks met beleggen te maakt heeft.
Fundamenteel is het nog steeds een bedrijf van niks. Het is niet voor niks totaal naar de klote geshort natuurlijk. Hooguit kan je stellen dat er teveel geshort is t.o.v. de fundamentals maar dan zou je uitkomen op een waarde tussen de 20 en 30 dollar en niet op 100-300 dollar.
Nu ben je het naar jezelf aan het goedpraten. Een paar posts hierboven roep je nog (volkomen terecht) dat de fundamentals er niet toe doen. En nu ga je geforceerd proberen om die fundamentals recht te lullen.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:54 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dus ja, daar waar de huidige adviesprijs van GME mogelijk terecht op 10 dollar staat, zal dat bij deze omvorming niet meer gelden en al snel richting de 100-200 kunnen gaan.
Ik heb er wel vertrouwen in.
Gaat deze short squeeze niks doen dan verandert het gewoon in een long term belegging. Daar is m'n average goed genoeg voor.
In veel Europese landen was GME hét meest verhandelde aandeel een tijdje terug. Allemaal van die gastjes die hoopten snel voor -veel- meer door te verkopen. Dat alleen veroorzaakt al een spike, daar heb je helemaal geen hedgefunds met shortposities voor nodig bij een fonds met zo'n kleine marketcap.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 16:03 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ja dit dus. Op zich ook niets mis mee om zo'n aandeel te kopen, zolang je je maar beseft dat het gebakken lucht is en je afhankelijk bent van een greater fool voor je winst.
Ik ben erg benieuwd naar de theorieën over de shortposities. Volgens mij is daar maar weinig betrouwbare informatie over en is het met name speculatie. Zou kunnen natuurlijk, dat je straks een gigantische spike gaat krijgen, maar de winst lijkt tot nu toe vooral te komen van Reddit-users die elkaar gouden bergen beloven.
De aandachtsspanne van die groep is klein (want zitten erin voor het snelle geld), dus binnen een maand is dit volledig leeggelopen denk ik. En wie er dan nog in zit is de lul.
Die marketcap van 280 per aandeel gaat sowieso nooit meer uit het aandeel vloeien, op welke termijn dan ook.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 16:06 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Nu ben je het naar jezelf aan het goedpraten. Een paar posts hierboven roep je nog (volkomen terecht) dat de fundamentals er niet toe doen. En nu ga je geforceerd proberen om die fundamentals recht te lullen.
Doe nou niet, want voor de fundamentals zit je écht in het verkeerde aandeel.
Gast, hij heeft het over volgend jaar. Dan zijn de fundamentals waarschijnlijk wel weer relevant want dan is deze hele shitshow voorbij.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 16:06 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Nu ben je het naar jezelf aan het goedpraten. Een paar posts hierboven roep je nog (volkomen terecht) dat de fundamentals er niet toe doen. En nu ga je geforceerd proberen om die fundamentals recht te lullen.
Doe nou niet, want voor de fundamentals zit je écht in het verkeerde aandeel.
Oh wacht. Je denkt dat de shortsqueeze al geweest is?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 16:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
In veel Europese landen was GME hét meest verhandelde aandeel een tijdje terug. Allemaal van die gastjes die hoopten snel voor -veel- meer door te verkopen. Dat alleen veroorzaakt al een spike, daar heb je helemaal geen hedgefunds met shortposities voor nodig bij een fonds met zo'n kleine marketcap.
Het is echt een chicken-game van wie het langste durft vast te houden en het duurst durft te verkopen. De mensen die rond de top instappen zijn uiteindelijk de pineut.
Over het koersverloop kun je weinig zeggen. Ik had deze rebound echt nooit verwacht omdat dit tot nu toe nog onvertoond was bij een shortsqueze, dat waren altijd eenmalige pieken. Dus binnen een maand volledig leeg, daar durf ik niet op te wedden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |