We zitten hier niet in onzin.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 12:27 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Aandeel TSLA staat op 700 ofzo nu.
Je zou em dus niet kopen voor 350?
Dit was de context:quote:
Dan voel ik me niet genoodzaakt argumenten te geven neequote:Op vrijdag 12 maart 2021 12:27 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Aandeel TSLA staat op 700 ofzo nu.
Je zou em dus niet kopen voor 350?
Weet je wat, we maken er een amazon aandedl van. Misschien heb je gewoon geen vertrouwen in tesla. Zou je AMZN kopen voor 350?
En ik ben al een paar keer bedankt voor het aanraden van GME.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 12:30 schreef raptorix het volgende:
En Amazon, heb ik al heel heel heel lang geadviseerd, sterker nog ik ben nog bedankt er voor een tijdje terug.
Bedankt Hans, dat klinkt inderdaad als een strategie waarbij je nooit kan verliezenquote:Op vrijdag 12 maart 2021 13:23 schreef Refragmental het volgende:
[..]
En ik ben al een paar keer bedankt voor het aanraden van GME.
Komt niet vaak voor dat je in een dag tijd duizenden euro's winst ziet verschijnen bovenop je al (tien)duizenden euro's winst van de vorige dagen en weken, en met de dag meer en meer.
En als je op tijd bent ingestapt, en dat zijn we... hebben we genoeg tijd om uit te stappen met flinke winst mocht het omlaag gaan.
Maar wat doe je hier eigenlijk? Je hebt overduidelijk geen GME aandelen. Ben je zo erg begaan met andermans geld?
Wie zegt dat je nooit kunt verliezen?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 13:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bedankt Hans, dat klinkt inderdaad als een strategie waarbij je nooit kan verliezen
De like-knop is weer stuk dus dan maar zo:quote:Op vrijdag 12 maart 2021 13:47 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wie zegt dat je nooit kunt verliezen?
Elke euro van mij die in GME zit beschouw ik al als verloren.
Je bent duidelijk een traditionele belegger die vooral neigt naar de boomer stocks en stoffige obligaties en dividend etf's. Prima hoor. Niks mis mee.
Zo ken ik er nog een paar. En het is me opgevallen dat ze totaal niet weten hoe ze met GME om moeten gaan. Ze kijken naar fundamentals, en roepen dan dat de stock is overgewaardeerd. Totaal niet verder kijkende dan dat.
Niks onderzoek doen naar de reden waarom deze stock op dit moment nou doet wat het doet.... nee, de fundamentals en stockprijs komen niet overeen, dus kijken we niet meer verder
Fuck de fundamentals, die zijn al maanden niet meer relevant bij GME.
Er zijn andere krachten in het spel.
De hedgefunds die zoveel hebben geshort dat de short interest keihoog is, alle 63 ETF's waarin GME zit zijn ook compleet geshort. En waarbij, mocht de prijs ergens tussen de 400-800 komen, de eerste paar hedgefunds gemargincalled zullen worden en daarmee een sneeuwbaleffect gaan creeëren.
De options call chain waarbij bij steeds hogere strikes er meer en meer options zijn die waarschijnlijk niet gecovered zijn. Alles boven de 200 zal waarschijnlijk nauwelijks gecovered zijn want men had nooit gedacht dat de prijs ooit zo hoog zou komen. Ergo, naked calls of bijna naked calls die ervoor gaan zorgen dat er miljoenen aandelen gekocht moeten worden wanneer deze calls ITM zijn.
En laat nou net de float van GME heel laag zijn, 15-20mil zijn vrij verhandelbaar. Miljoenen aandelen moeten kopen om je calls te coveren heeft nogal wat impact op de prijs bij zo'n lage float.
Sterker nog, de impact is nog groter wanneer je allemaal mongolen hebt die niks willen weten van verkopen en alleen maar kopen en holden.
Deze onbalans tussen vraag en aanbod zorgt voor een stijging in prijs waardoor nog meer calls ITM komen en er een nog grotere onbalans ontstaat, en zoals eerder gezegd, de kleinste hedgefunds die al jaren hebben geshort worden waarschijnlijk gemargincalled ergens vanaf 400.
Daar gaat de raket.
Dit weet jij ook allemaal, mag ik hopen. Maar omdat je zo'n stoffige boomer investor bent kun je hier niks mee. 1 oor in andere oor uit en maar door hameren op fundamentals en technical analyses.
Stellig?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 13:55 schreef raptorix het volgende:
Stoffig? Goh ik was al met Bitcoin bezig toen ze op een tientje stonden, het meest bizarre is ook dat figuren van jouw heel stelig posten dat ze weten hoe dit gaat aflopen, knap hoor.
Ik snap ze beide ja.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je snapt het concept van beleggen en het concept van gokken?
Report voor het stellen van een vraag?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik laat me niet door jouw wegsturen hier, tevens reported.
quote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ben je een trol ofzo![]()
![]()
![]()
![]()
Je snapt het concept van beleggen en het concept van gokken?
Ik ben nog steeds benieuwd naar wat je punt nou was....quote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:11 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik snap ze beide ja.
GME is een korte termijn gok, de rest van m'n portfolio is lange termijn beleggen.
En nu? Wat is je punt?
Uitgelegd worden? Het herhalen van wat theorieën van Reddit gebruikers waarbij er idd gehoopt wordt dat er een hedgefonds domino effect zal gaan ontstaan, wat totaal niet zeker is.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:18 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Report voor het stellen van een vraag?Yeh right.
En dat je je niet laat wegsturen is helemaal prima natuurlijk, dat is mijn doel ook niet, maar het lijkt er simpelweg op dat het je wel 10 keer uitgelegd kan worden, maar je jezelf beperkt tot 1 enkel perspectief die in het andere topic simpelweg beter tot zijn recht komt.
Dat snapt iedereen, want dat hangt af van de eerder genoemde variabelen. Dat de mogelijkheid zelf aanwezig is, is evident. Dus wat is je punt precies?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Uitgelegd worden? Het herhalen van wat theorieën van Reddit gebruikers waarbij er idd gehoopt wordt dat er een hedgefonds domino effect zal gaan ontstaan, wat totaal niet zeker is.
Dat weten ze zelf niet.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:42 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Dus wat is je punt precies?
Blijkbaar snapten velen het niet omdat we hier ook verhalen lezen van, mensen die al flinke verliezen gemaakt hebben. De hossanna verhalen moeten gewoon een tegengeluid hebben anders maken oppertunisten met stalen zenuwen als refrag en anderen nog meer onschuldige gok slachtoffers.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:42 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Dat snapt iedereen, want dat hangt af van de eerder genoemde variabelen. Dat de mogelijkheid zelf aanwezig is, is evident. Dus wat is je punt precies?
Regel nummer 1 met beleggen: Niet beleggen met geld dat je niet kunt missen.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Blijkbaar snapten velen het niet omdat we hier ook verhalen lezen van, mensen die al flinke verliezen gemaakt hebben. De hossanna verhalen moeten gewoon een tegengeluid hebben anders maken oppertunisten met stalen zenuwen als refrag en anderen nog meer onschuldige gok slachtoffers.
Goed, oke, daar kan ik je wel in begrijpen inderdaadquote:Op vrijdag 12 maart 2021 14:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Blijkbaar snapten velen het niet omdat we hier ook verhalen lezen van, mensen die al flinke verliezen gemaakt hebben. De hossanna verhalen moeten gewoon een tegengeluid hebben anders maken oppertunisten met stalen zenuwen als refrag en anderen nog meer onschuldige gok slachtoffers.
Een Forbes auteur noemt et zelfs hyperrationeel.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:00 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Als je overigens puur op de analytische basis af gaat met betrekking tot het koersverloop van GME afgezet tegen de float, dan is GME eigenlijk de meest rationele belegging die je in 2021 had kunnen maken, vind ik althans.
Ik heb nu de zin en tijd niet om dit helemaal uit te diepen, maar ik durf er op te wedden dat er met wat googlen een artikel te vinden is van gerenommeerde beurs-analysten die hetzelfde zullen beweren.
Denk dat er weinig beurs-analisten het daar mee eens zullen zijn. GME is en blijft een puur gokaandeel. Speculatief een aandeel aanprijzen is weinig zinnig omdat het dan kortlopende trades zijn en het niks met beleggen te maakt heeft.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:00 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Als je overigens puur op de analytische basis af gaat met betrekking tot het koersverloop van GME afgezet tegen de float, dan is GME eigenlijk de meest rationele belegging die je in 2021 had kunnen maken, vind ik althans.
Ik heb nu de zin en tijd niet om dit helemaal uit te diepen, maar ik durf er op te wedden dat er met wat googlen een artikel te vinden is van gerenommeerde beurs-analysten die hetzelfde zullen beweren.
De fundamentals rechtvaardigen geen prijs van boven een tientje.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:26 schreef Ericr het volgende:
[..]
Denk dat er weinig beurs-analisten het daar mee eens zullen zijn. GME is en blijft een puur gokaandeel. Speculatief een aandeel aanprijzen is weinig zinnig omdat het dan kortlopende trades zijn en het niks met beleggen te maakt heeft.
Fundamenteel is het nog steeds een bedrijf van niks. Het is niet voor niks totaal naar de klote geshort natuurlijk. Hooguit kan je stellen dat er teveel geshort is t.o.v. de fundamentals maar dan zou je uitkomen op een waarde tussen de 20 en 30 dollar en niet op 100-300 dollar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |