Tokkiesquote:Op woensdag 24 februari 2021 19:35 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Mooi man. Mensen nemen het heft in eigen handen, werd tijd.
Daar komt het wel op neer ja. Vondelpark is sowieso altijd een teringzooi als het een paar dagen mooi weer is geweest.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:31 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik ben al in geen jaren meer in Amsterdam geweest. Als dit normaal is... Je woont er dus gewoon in een vuilnisbelt?
Precies. Als dit nou gewoon overal gebeurd kun je handhaving wel vergetenquote:Op woensdag 24 februari 2021 19:35 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Achterlijke proleten.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:35 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Sorry voor die agenten, die krijgen de volle laag nu, maar kunnen ook gaan zeggen met zn allen: ferd, zoek het uit ajb.quote:
Je zal toch politieagent of beveiliger zijnquote:Op woensdag 24 februari 2021 19:32 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Niks mis met naar het park gaan met dit weer. Al zou ik nou niet perse in grote groepen dicht op elkaar gaan staan al is de besmettingskans relatief klein. Je bent wel een flapdrol als je zo het park achterlaat.
Is prima uit te leggen hoor. Dat je het niet begrijpt zou ik toch ergens anders in zoeken.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sorry voor die agenten, die krijgen de volle laag nu, maar kunnen ook gaan zeggen met zn allen: ferd, zoek het uit ajb.
Dit beleid is niet meer uit te leggen.
Zoals elk stadspark in elke grote stad.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer ja. Vondelpark is sowieso altijd een teringzooi als het een paar dagen mooi weer is geweest.
Gemeente laat het opruimen dus het creëert wel weer werkgelegenheid, of zo.
Tja je kan ook besluiten niet een park te ontruimen. Ik snap die mensen ergens wel, ondanks dat dit gedrag ook enorm kut is.quote:
Geen begrip voor deze aso’s.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja je kan ook besluiten niet een park te ontruimen. Ik snap die mensen ergens wel, ondanks dat dit gedrag ook enorm kut is.
Terecht. Op straat ga je ook niet zitten. Of in de berm van de wiboutstraat.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:04 schreef falling_away het volgende:
[..]
Vind dit wel een sterke comment![]()
[ twitter ]
Precies. Neemt niet weg dat Halsema niet echt ingreep. Begrijpelijk hoor aan de ene kant; een BLM-demonstratie tegen (vermeend) institutioneel politiegeweld neerslaan met..... politiegeweld... zou wel ironisch zijn geweest immersquote:Op woensdag 24 februari 2021 19:34 schreef Momo het volgende:
[..]
En daarna werden BLM protesten soms afgelast als er teveel mensen kwamen. Op het malieveld zaten ze allemaal minimaal 1,5 m van elkaar af, zelfs met mondkapje af. Al is het die keer op de dam niet goed gegaan nee...
Ik vraag me af of deze 'interventies' ook maar enig effect sorteren. Het ís vaak al druk, wat is je doel dan nog.. Lijkt mij onhoudbaar om dit te blijven handhaven.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sorry voor die agenten, die krijgen de volle laag nu, maar kunnen ook gaan zeggen met zn allen: ferd, zoek het uit ajb.
Dit beleid is niet meer uit te leggen.
Vondelpark is wel extreem hoor, maar het is daar ook tyfusdruk en tyfusklein.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Zoals elk stadspark in elke grote stad.
Voor de overheid geldt gewoon "have the cake and eat it too"; het land maximaal volproppen met zoveel mogelijk inwoners per vierkante meter omdat dat als economische groei gezien wordt, maar niet accepteren dat al dat opgehokte mensenvee na maanden wel eens wat anders wil zien dan de vier muren van hun kleine mensenstalletje.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker, maar ik vind het wel flauw dat mensen die zich druk maken over de plek van hun loungeterras anderen de maat moeten meten. Ik geef het je te doen als jongere op zo'n krappe studentenkamer. En dan trappen ze je ook weer doodleuk het park uit.
Precies dat ja.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Voor de overheid geldt gewoon "have the cake and eat it too"; het land maximaal volproppen met zoveel mogelijk inwoners per vierkante meter omdat dat als economische groei gezien wordt, maar niet accepteren dat al dat opgehokte mensenvee na maanden wel eens wat anders wil zien dan de vier muren van hun kleine mensenstalletje.
Haha prachtig, meer van ditquote:Op woensdag 24 februari 2021 19:35 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Zoekt u ook nog hyperbolen? Meld u dan hier!quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Voor de overheid geldt gewoon "have the cake and eat it too"; het land maximaal volproppen met zoveel mogelijk inwoners per vierkante meter omdat dat als economische groei gezien wordt, maar niet accepteren dat al dat opgehokte mensenvee na maanden wel eens wat anders wil zien dan de vier muren van hun kleine mensenstalletje.
Zullen we dit ook een 'bijwerking' noemen?quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:39 schreef Noek het volgende:
Terwijl die proleten hun gang gaan lijkt me toch eerder dat dit een probleem is van de crisis:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-in-de-rij-tragisch
De helft had op een terrasje kunnen zitten.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Vondelpark is wel extreem hoor, maar het is daar ook tyfusdruk en tyfusklein.
Ik kan niet het hele artikel lezen, maar genoeg..quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:39 schreef Noek het volgende:
Terwijl die proleten hun gang gaan lijkt me toch eerder dat dit een probleem is van de crisis:
En de crisis moet nog beginnen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:39 schreef Noek het volgende:
Ook dat ja. De echte ellende komt als de NOW-regeling e.d. afloopt en de fiscus alle achterstallige belastingen komt innen bij getroffen bedrijven.quote:
Dit weten we natuurlijk al vanaf het begin eigenlijk.Solidariteit en samen is gewoon dat sommigen fallliet gaan, hun bedrijf naar de hel zien gaan, werkeloos worden, noem allemaal maar op, en anderen nergens last van hebben. En dat kon een tijd afgedaan worden met een overheid heeft diepe zakken verhaal. Maar nu ga je gewoon op een punt komen dat het zo langzamerhand niet meer houdbaar gaat zijn voor velen. Dat is meer pure noodzaak tot overleven dan onwil.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:39 schreef Noek het volgende:
Ze hebben nog een uur buitenspeeltijd, moet je wel gebruik van maken, vooral dat halve d66 uurtje.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:43 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Tsja euh, ze moesten toch elders heen...
Eh, er is nooit door ook maar iemand gezegd dat solidariteit, als je dat al zo wil noemen, geen kosten kan en zal hebben, volgens mij.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:44 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit weten we natuurlijk al vanaf het begin eigenlijk.Solidariteit en samen is gewoon dat sommigen fallliet gaan, hun bedrijf naar de hel zien gaan, werkeloos worden, noem allemaal maar op, en anderen nergens last van hebben. En dat kon een tijd afgedaan worden met een overheid heeft diepe zakken verhaal. Maar nu ga je gewoon op een punt komen dat het zo langzamerhand niet meer houdbaar gaat zijn voor velen. Dat is meer pure noodzaak tot overleven dan onwil.
Vandaar ook de grote onvrede en de aanzwellende grote kritiek nu de besluitvorming naar buiten komt. En dan snap ik het niet? Right.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Is prima uit te leggen hoor. Dat je het niet begrijpt zou ik toch ergens anders in zoeken.
Wij krijgen onze eigen versie van Berlijn '89quote:Op woensdag 24 februari 2021 18:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Kan natuurlijk niet, maar dit gaat de tendens worden
Toen dat afgelopen maart en april aan werd gesneden hier werd het ook gewoon door sommigen afgedaan als 'dat zien we dan wel weer'.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, er is nooit door ook maar iemand gezegd dat solidariteit, als je dat al zo wil noemen, geen kosten kan en zal hebben, volgens mij.
Dat is toch ook realistisch? Volgens mij kon er niemand voorspellen hoe de situatie in Februari 2021 zou zijn vorig jaar maart.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:47 schreef OProg het volgende:
[..]
Toen dat afgelopen maart en april aan werd gesneden hier werd het ook gewoon door sommigen afgedaan als 'dat zien we dan wel weer'.
Nogal voorbarige conclusie lijkt mij dat omdat er in Amsterdam wat mensen in het park zitten.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:49 schreef Koffieplanter het volgende:
Conclusie: dit land is het zat. C'est Ca.
Zou je AZ krijgen volgende week ? Jaap van Delden van RIVM vertelde dat AZ de levering van volgende week niet nakomt.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mijn vaccinatie is uitgesteld. Ik ben echt ziedend!
Ik wil een vaccinatiebewijs zodat ik weer naar de kroeg kan.
(Overigens was de vaccinatie niet voor mijn functie in het ziekenhuis)
Dat klopt. En we zijn er nog verder mee doorgegaan en eigenlijk is er voor veel gewoon nog steeds geen echt plan.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is toch ook realistisch? Volgens mij kon er niemand voorspellen hoe de situatie in Februari 2021 zou zijn vorig jaar maart.
En in Utrecht. En in Tilburg.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogal voorbarige conclusie lijkt mij dat omdat er in Amsterdam wat mensen in het park zitten.
Ja, ik wacht nog steeds op de Britse.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogal voorbarige conclusie lijkt mij dat omdat er in Amsterdam wat mensen in het park zitten.
Daarom de ontstane crisis volledig verhalen op de ouderen. AOW versoberen, sowieso geen AOW bij een pensioen van 1000 euro of meer. Eigen risico voor ouderen fors verhogen. Het hele volk heeft meer dan een jaar moeten bloeden omdat zij zonodig honderd willen worden. Dan moeten ze er ook maar voor betalenquote:Op woensdag 24 februari 2021 19:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ook dat ja. De echte ellende komt als de NOW-regeling e.d. afloopt en de fiscus alle achterstallige belastingen komt innen bij getroffen bedrijven.
Wie was dat dan?quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:47 schreef OProg het volgende:
[..]
Toen dat afgelopen maart en april aan werd gesneden hier werd het ook gewoon door sommigen afgedaan als 'dat zien we dan wel weer'.
Op een gegeven moment hadden we zelfs een ambtenaar hier die om de drie posts zei dat hij toch niet ontslagen kon worden en het voor de rest maar gewoon eigen risico was allemaal.
De Britse variant kan ieder moment tot ons komen. De derde golf is in aantocht.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja, ik wacht nog steeds op de Britse.
Ja, AZ. Specifieke datum had ik nog niet. Ik moest nog een dag en locatie kiezen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou je AZ krijgen volgende week ? Jaap van Delden van RIVM vertelde dat AZ de levering van volgende week niet nakomt.
Nog even volhoudenquote:Op woensdag 24 februari 2021 19:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja, ik wacht nog steeds op de Britse.
En in Maastricht en in Groningen en in Valkenburg. En in zowat compleet zuid-Limburg dat overvol was vandaag (uit eigen ervaring na een flink stuk toeren met de auto).quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:51 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
En in Utrecht. En in Tilburg.
Naam kwijt maar hij zat in wat topics over economie onder andere.quote:
Daar hebben die ouderen niet om gevraagd, die toegenomen levensverwachting is gewoon een gevolg van de medische wetenschap. Dezelfde medische wetenschap die ons de vaccins tegen corona bezorgt.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:53 schreef Djeez het volgende:
[..]
Daarom de ontstane crisis volledig verhalen op de ouderen. AOW versoberen, sowieso geen AOW bij een pensioen van 1000 euro of meer. Eigen risico voor ouderen fors verhogen. Het hele volk heeft meer dan een jaar moeten bloeden omdat zij zonodig honderd willen worden. Dan moeten ze er ook maar voor betalen
Zij willen dat niet zonodig. Alsof zij een keuze hadden. Zij werden ook gewoon opgesloten.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:53 schreef Djeez het volgende:
[..]
Daarom de ontstane crisis volledig verhalen op de ouderen. AOW versoberen, sowieso geen AOW bij een pensioen van 1000 euro of meer. Eigen risico voor ouderen fors verhogen. Het hele volk heeft meer dan een jaar moeten bloeden omdat zij zonodig honderd willen worden. Dan moeten ze er ook maar voor betalen
Wat een onzin.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:53 schreef Djeez het volgende:
[..]
Een ambtenaar die neoliberalisme propageert? Dat is een beetje hetzelfde als een multimiljardair die vanuit zijn privéjet orakelt dat burgers niet meer zo vaak met het vliegtuig op vakantie mogen omdat klimaat.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:58 schreef OProg het volgende:
[..]
Naam kwijt maar hij zat in wat topics over economie onder andere.
wel als de reguliere zorg door zou gaan...quote:Op woensdag 24 februari 2021 18:30 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee, en zelfs daar is geen sprake van trouwens.
quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:35 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:35 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Blijf dan als provinciaal ook vooral ver weg, we kunnen jullie missen als kiespijnquote:Op woensdag 24 februari 2021 19:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Eens. En verder: Amsterdam
Grootste kutstad van NL.
Wat bedoel je hier mee?quote:Op woensdag 24 februari 2021 20:18 schreef Harlon het volgende:
[..]![]()
Helden
![]()
Strijders die voorop lopen in de strijd tegen de vergrijzing.
Ik denk zomaar dat er staat dat hij heel veel mensen graag dood wil hebbenquote:
Dit is wel weer heel duister.quote:Op woensdag 24 februari 2021 20:18 schreef Harlon het volgende:
[..]![]()
Helden
![]()
Strijders die voorop lopen in de strijd tegen de vergrijzing.
https://www.nza.nl/actuee(...)aling-reguliere-zorgquote:Op woensdag 24 februari 2021 20:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
wel als de reguliere zorg door zou gaan...
Op hoeveel vaccinaties is dat? En in hoeveel tijd?quote:Op woensdag 24 februari 2021 20:24 schreef mir1986 het volgende:
Nieuws Vaccin
Miskramen, verlammingen, sterftes: een greep uit de voorvallen na corona-vaccinatie in het VK
14 februari 2021 11 reacties
De lijst met “bijwerkingen” blijft uiteraard aangroeien naarmate er meer en meer mensen ingeënt worden met het vermaledijde ‘coronavaccin’. Er zich werkelijk een wereldwijde misdaad tegen de mensheid aan het voltrekken…
In het Verenigd Koninkrijk zijn reeds meer dan 230 bevestigde gevallen van personen die kort na het ontvangen van het coronavaccin stierven. Verder zijn er reeds 8 bevestigde miskramen, ondanks het feit dat o.a. Pfizer zelf waarschuwde het vaccin niet te geven aan zwangere vrouwen. Maar overheid en media zeggen natuurlijk steevast dat zwangere vrouwen beter tóch gevaccineerd worden!
Een overzicht van alle aan de overheid van het VK gemelde “bijwerkingen” tot nu toe:
Pfizer/BioNTech
Er zijn reeds 59.614 gerapporteerde gevallen van zogenaamde “bijwerkingen” na toediening van het Pfizer-vaccin. Dit omvat:
1437 gevallen van stoornissen in het bloed
1204 gevallen van gezwollen lymfeklieren
712 hartstoornissen met o.a. hartritmestoornissen, hartaanvallen en versnelde hartslag
445 stoornissen aan het oor, inclusief gehoorverlies
823 stoornissen/aandoeningen aan het oog; waaronder blindheid
6605 stoornissen/aandoeningen aan de ingewanden; waaronder misselijkheid, diarree, braken,…
19.354 “algemene stoornissen” waaronder moeheid, koorts, rillingen…
308 stoornissen/aandoeningen aan het immuunsysteem, waaronder hypergevoeligheid en anafylactische reacties
8129 gevallen van spier – en weefselstoornissen, met spierpijnen en gewrichtspijnen
11.160 gevallen van zenuwstoornissen/aandoeningen, met hoofdpijnen, duizeligheid, stuiptrekkingen, verlamming…
5 miskramen
830 geestelijke stoornissen waaronder verwarring en paniekaanvallen
120 aars- en urinewegstoornissen met anale pijnen en incontinentie
2397 stoornissen aan de luchtwegen, met o.a. moeilijkheden in ademhalen, keelpijn en hoesten
3947 huidstoornissen/aandoeningen inclusief jeuk en uitslag
676 stoornissen in de bloedsomloop, waaronder opvliegers/vapeurs
https://www.artsenvoorvri(...)accinatie-in-het-vk/
Zie hier de bijwerkingen van het Pfizer vaccin. Ik hoef hem niet, ik neem hem niet. Ook al nemen ze alles van me af, ik hoef hem niet.
De vraag zijn deze bijwerkingen blijvend of nietquote:Op woensdag 24 februari 2021 20:24 schreef mir1986 het volgende:
Nieuws Vaccin
Miskramen, verlammingen, sterftes: een greep uit de voorvallen na corona-vaccinatie in het VK
De lijst met “bijwerkingen” blijft uiteraard aangroeien naarmate er meer en meer mensen ingeënt worden met het vermaledijde ‘coronavaccin’. Er zich werkelijk een wereldwijde misdaad tegen de mensheid aan het voltrekken…
In het Verenigd Koninkrijk zijn reeds meer dan 230 bevestigde gevallen van personen die kort na het ontvangen van het coronavaccin stierven. Verder zijn er reeds 8 bevestigde miskramen, ondanks het feit dat o.a. Pfizer zelf waarschuwde het vaccin niet te geven aan zwangere vrouwen. Maar overheid en media zeggen natuurlijk steevast dat zwangere vrouwen beter tóch gevaccineerd worden!
Een overzicht van alle aan de overheid van het VK gemelde “bijwerkingen” tot nu toe:
Pfizer/BioNTech
Er zijn reeds 59.614 gerapporteerde gevallen van zogenaamde “bijwerkingen” na toediening van het Pfizer-vaccin. Dit omvat:
712 hartstoornissen met o.a. hartritmestoornissen, hartaanvallen en versnelde hartslag
6605 stoornissen/aandoeningen aan de ingewanden; waaronder misselijkheid, diarree, braken,…
308 stoornissen/aandoeningen aan het immuunsysteem, waaronder hypergevoeligheid en anafylactische reacties
8129 gevallen van spier – en weefselstoornissen, met spierpijnen en gewrichtspijnen
11.160 gevallen van zenuwstoornissen/aandoeningen, met hoofdpijnen, duizeligheid, stuiptrekkingen, verlamming…
5 miskramen
2397 stoornissen aan de luchtwegen, met o.a. moeilijkheden in ademhalen, keelpijn en hoesten
Zie hier de bijwerkingen van het Pfizer vaccin. Ik hoef hem niet, ik neem hem niet. Ook al nemen ze alles van me af, ik hoef hem niet.
Het is maar de vraag of deze aandoeningen in deze hoeveelheden statistisch significant zijn.quote:Op woensdag 24 februari 2021 20:24 schreef mir1986 het volgende:
Nieuws Vaccin
Pfizer/BioNTech
5 miskramen
Precies.quote:Op woensdag 24 februari 2021 20:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Op hoeveel vaccinaties is dat? En in hoeveel tijd?
En hoe verschilt dat van de normale prevalentie onder die groepen zonder vaccin?
Ik mis context
Preciesquote:Op woensdag 24 februari 2021 20:30 schreef galantis het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of deze aandoeningen in deze hoeveelheden statistisch significant zijn.
Maw, erná betekent niet per se erdóór.
Het is je goed recht om hem niet te nemen en ik hoop van harte dat men op dit punt in zijn/haar waarde wordt gelaten.
Ik wil je alleen wel vertellen dat de waarschijnlijkheid dat je ziek wordt en/of iets overhoudt aan een coronabesmetting vele malen groter is dan aan een vaccinatie.
Uh, ik ben 34, er zijn nu zo'n 40.000 mensen ziek geworden met langdurige klachten van de drie miljoen besmettingen in Nederland. Nou ik maak me niet zo'n zorgen, en mocht ik wel pech hebben dan is dat zo. Hoort bij het leven. Ik ga geen vaccin nemen wat tot 2023 een experiment is. Ze zitten nog tot dan in fase 3 van het experiment.quote:Op woensdag 24 februari 2021 20:30 schreef galantis het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of deze aandoeningen in deze hoeveelheden statistisch significant zijn.
Het is je goed recht om hem niet te nemen en ik hoop van harte dat men op dit punt in zijn/haar waarde wordt gelaten.
Ik wil je alleen wel vertellen dat de waarschijnlijkheid dat je ziek wordt en/of iets overhoudt aan een coronabesmetting vele malen groter is dan aan een vaccinatie.
Is verboden boven de 27 jaar.quote:Op woensdag 24 februari 2021 20:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Speel de bal mensen, speel de bal.
Nee dat zijn de ziekenhuisopnames.quote:Op woensdag 24 februari 2021 20:34 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Uh, ik ben 34, er zijn nu zo'n 40.000 mensen ziek geworden met langdurige klachten van de drie miljoen besmettingen in Nederland. Nou ik maak me niet zo'n zorgen, en mocht ik wel pech hebben dan is dat zo. Hoort bij het leven. Ik ga geen vaccin nemen wat tot 2023 een experiment is. Ze zitten nog tot dan in fase 3 van het experiment.
40.000 mensen buiten de ziekenhuisopnames met langdurige covid klachten. Dat is net 1%, ik neem dat risico.. En dat is dan nog hoog geschat. Het wordt nu ook steeds duidelijker dat mensen wel herstellen van deze klachten.quote:
Het is geen experiment. Het is niet zo dat deze in een te rap tempo zijn ontwikkeld, het is juist dat de vaccins van 'vroeger' eerder traag waren.quote:Op woensdag 24 februari 2021 20:34 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Uh, ik ben 34, er zijn nu zo'n 40.000 mensen ziek geworden met langdurige klachten van de drie miljoen besmettingen in Nederland. Nou ik maak me niet zo'n zorgen, en mocht ik wel pech hebben dan is dat zo. Hoort bij het leven. Ik ga geen vaccin nemen wat tot 2023 een experiment is. Ze zitten nog tot dan in fase 3 van het experiment.
Blijkbaar kan dat wel als de persoon in kwestie tot een risicogroep behoort.quote:Op woensdag 24 februari 2021 20:37 schreef Noek het volgende:
Waar komen die miskramen eigenlijk vandaan? Zwangeren mogen niet gevaccineerd worden.
https://www.gov.uk/govern(...)ncy-or-breastfeedingquote:Here are the key points you should consider:
• if you are pregnant you should not be vaccinated unless you are at high risk – you can be vaccinated after your pregnancy is over
• if you have had the first dose and then become pregnant you should delay the second dose until after the pregnancy is over (unless you are at high risk)
If you are pregnant but think you are at high risk, you should discuss having or completing vaccination with your doctor or nurse.
Although the vaccine has not been tested in pregnancy, you may decide that the known risks from COVID-19 are so clear that you wish to go ahead with vaccination. There is no advice to avoid pregnancy after COVID-19 vaccination.
Dit. Trouwens een goed en vooral heel transparant document dat ze alles netjes bijhouden en openbaar maken. Overigens zit er ook een hoop bij als 'Pijn' en 'Pijn in arm na injectie' maar zelfs dat staat gewoon in de lijst.quote:Op woensdag 24 februari 2021 20:30 schreef galantis het volgende:
[..]
Scherpquote:Op woensdag 24 februari 2021 20:37 schreef Noek het volgende:
Waar komen die miskramen eigenlijk vandaan? Zwangeren mogen niet gevaccineerd worden.
Dit is het antwoord volgens de site:quote:Op woensdag 24 februari 2021 20:37 schreef Noek het volgende:
Maar goed. De werkelijkheid kan ook gewoon zijn dat iemand in december een vaccin kreeg, in januari ontdekte dat ze al zwanger was en wat vervolgens toch een miskraam werk. Dan kan je conclusies trekken zoals deze site doet.quote:Verder zijn er reeds 8 bevestigde miskramen, ondanks het feit dat o.a. Pfizer zelf waarschuwde het vaccin niet te geven aan zwangere vrouwen. Maar overheid en media zeggen natuurlijk steevast dat zwangere vrouwen beter tóch gevaccineerd worden!
https://www.sikkom.nl/pol(...)k-met-oog-op-corona/quote:“Politie was relaxt”
De politie ging volgens de getuige relaxt te werk. “Ze schaamden zich eerder voor wat ze moesten doen dan dat ze agressief waren. Ze moesten het doen omdat burgemeester Schuiling de opdracht had gegeven, zeiden ze. Daar voegde een agent aan toe dat als Schuiling een hek om het Plantsoen wilde plaatsen, hij dat zelf mocht doen.”
Dat is behoorlijk creatief geformuleerdquote:Op woensdag 24 februari 2021 20:46 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit is het antwoord volgens de site:
[..]
Maar goed. De werkelijkheid kan ook gewoon zijn dat iemand in december een vaccin kreeg, in januari ontdekte dat ze al zwanger was en wat vervolgens toch een miskraam werk. Dan kan je conclusies trekken zoals deze site doet.
Maar goed, iets met correlatie met causaliteit.
In vaccin studies mogen nooit zwangere vrouwen mee doen. Daarom is er geen data er over. Maar als je eenmaal gaat vaccineren dan heb je best kans dat je vrouwen vaccineert die nog niet weten dat ze zwanger zijn. Maar dan zit je in zo vroeg stadium van de zwangerschap dat er veel meer mis kan gaan dan dat het alleen door het vaccin komt. Meestal wordt die data verzameld tijdens het vaccinatie proces of het veilig is voor zwangere vrouwen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 20:46 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit is het antwoord volgens de site:
[..]
Maar goed. De werkelijkheid kan ook gewoon zijn dat iemand in december een vaccin kreeg, in januari ontdekte dat ze al zwanger was en wat vervolgens toch een miskraam werk. Dan kan je conclusies trekken zoals deze site doet.
Maar goed, iets met correlatie met causaliteit.
Vage site iddquote:Op woensdag 24 februari 2021 20:43 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit. Trouwens een goed en vooral heel transparant document dat ze alles netjes bijhouden en openbaar maken. Overigens zit er ook een hoop bij als 'Pijn' en 'Pijn in arm na injectie' maar zelfs dat staat gewoon in de lijst.
Ik vroeg me trouwens wel af wie deze '700 kritische artsen' zijn. Het lijkt zo op het eerste gezicht een Nederlands initiatief maar als je dan eens door gaat zoeken kom je er achter dat het vooral overal wel vandaan komt. Mijn postcode leverde een Amerikaan op ergens aan de Zuidkust.Voorts allerhande pluimage geloof ik.
quote:Op woensdag 24 februari 2021 20:47 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En dit helpt ook niet mee in mijn wantrouwen naar het vaccin.
Klopt. En in deze heb je dan een stel van die gevallen die ze in het kader van het onderzoek dus gewoon vermelden in plaats van het weg te moffelen.quote:Op woensdag 24 februari 2021 20:52 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In vaccin studies mogen nooit zwangere vrouwen mee doen. Daarom is er geen data er over. Maar als je eenmaal gaat vaccineren dan heb je best kans dat je vrouwen vaccineert die nog niet weten dat ze zwanger zijn. Maar dan zit je in zo vroeg stadium van de zwangerschap dat er veel meer mis kan gaan dan dat het alleen door het vaccin komt. Meestal wordt die data verzameld tijdens het vaccinatie proces of het veilig is voor zwangere vrouwen.
Dat klopt. Ik noem gewoon een mogelijke situatie hè.quote:Op woensdag 24 februari 2021 20:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is behoorlijk creatief geformuleerd
Er is gewoon nog geen (onderzoeks)data voor handen over risico's omdat er geen tot onvoldoende onderzoek is gedaan op zwangeren tot nu toe.
That's all
Als je een vaccin wel (itt nu in het VK) volledig zou ontraden bij zwangeren krijg je overigens nog steeds zwangeren die gevaccineerd zijn.
Waarom?
Omdat best veel vrouwen bijv. laat tot niet doorhebben dat ze zwanger zijn en dus dan foutief het vaccin krijgen
Je dacht inmiddels hier alles wel gelezen te hebben, maar "it's a gift that keeps on giving"quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:53 schreef Djeez het volgende:
[..]
Is niet verplichtquote:Op woensdag 24 februari 2021 20:50 schreef mir1986 het volgende:
Hoeveel kinderen zijn er nu eigenlijk positief getest, aangezien zij zich nu ook verplicht moeten laten testen bij corona in de klas. Lekker die kinderen een stok in de neus duwen.
Nee oké, dan mogen ze nog even vijf dagen thuis blijven. Nee dat is fijn voor de ontwikkeling van een kind, niet naar buiten mogen terwijl je je prima voelt, maar niet wilt laten testen.quote:
Niet verplichten en er vervolgens een straf op hangen als je het niet doet is eigenlijk ook gewoon verplichten.quote:
Uit de bijsluiter van de site van het rivm. Daar pak je al de helft uit die lijst mee. Niet echt bijzonder dus.quote:De meest frequent voorkomende bijwerkingen bij deelnemers van 16 jaar en ouder waren
injectieplaatspijn (> 80%), vermoeidheid (> 60%), hoofdpijn (> 50%), myalgie en koude rillingen
(> 30%), artralgie (> 20%), pyrexie en zwelling van injectieplaats (> 10%); ze waren doorgaans licht
of matig intens en verdwenen binnen een paar dagen na vaccinatie. Een iets lagere frequentie van
reactogeniciteitsvoorvallen ging gepaard met een hogere leeftijd
Dat er wat onvrede is is begrijpelijk en ook prima uit te leggen. Net als het huidige beleid prima uit te leggen is. Tja, sorry, ik vind je een prima kerel verder maar vanuit mijn optiek begrijp je het dan gewoon niet.quote:Op woensdag 24 februari 2021 19:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vandaar ook de grote onvrede en de aanzwellende grote kritiek nu de besluitvorming naar buiten komt. En dan snap ik het niet? Right.
Vooral in de stad? He hallo, nog net geen 50m2 hier, klein flatje. Dorpje. Het park ligt in een stad ergens verderop.quote:Even in de spiegel kijken ajb. Mensen willen naar buiten, vooral in de stad zitten ze al 3 maanden vast in hun flatje. Opgesloten door de staat, zonder een 'buiten'. Dan ga je in een park zitten als niks anders mag. Jeweetwel, waarom die parken zijn.
Wil ik best op reageren, maar dan wel graag wat specifieker; wat vind jij onbegrijpelijk? Ik ga niet in het algemeen het beleid/lijn/strategie verdedigen, want op verschillende punten heb ik zelf ook best wat kritiek.quote:En over het beleid wat niet uit te leggen is: zie jij een lijn, strategie of uitlegbaarheid in de maatregelen?
Klopt en het meeste komt gewoon door de opgewekte immuunrespons wat je wilt hebben bij een vaccin.quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:00 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Uit de bijsluiter. Daar pak je al de helft uit die lijst mee. Niet echt bijzonder dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |