abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198184330
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat snap ik ook niet. Zelfde met reizen. Kon allemaal prima vorige zomer. Dit jaar heb je als het goed is miljoenen mensen rondlopen die gevaccineerd zijn...waaronder de risico groepen. Waarom dan nu opeens moeilijk gaan doen.
Dit krijg je met al die nieuwe hippe ideetjes en continu je referentiekader aan het verleggen.
I'll give you something to do
  woensdag 24 februari 2021 @ 18:25:58 #102
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198184351
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:22 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Nou ja die mentaliteit ga je inderdaad krijgen als je met helemaal niks over de brug komt. Als je geen gecontroleerde uitlaatklep toelaat. Als je boodschap tot een week geleden was: "Wees blij dat we je niet volledig in je eigen woning opsluiten."

Er dreigt een verlies aan controle, niet alleen op de R, wat al lastig genoeg is, maar ook op het hele verhaal van de overheid. Het narratief van: het is voor ons allemaal vervelend maar we doen het wel ergens voor. Als mensen dat niet meer geloven, succes ermee dan.
Gewoon een sneeuwbaleffect. Sinds vorige maand is er iets veranderd bij veel mensen, er is iets aan het rollen gegaan en ik vrees voor Rutte c.s. dat dit niet meer te stoppen gaat zijn.
pi_198184353

Bazen _O_ , en 1 april de cafés/restaurants + meer.
pi_198184357
quote:

[..]

Dat snap ik ook niet. Zelfde met reizen. Kon allemaal prima vorige zomer. Dit jaar heb je als het goed is miljoenen mensen rondlopen die gevaccineerd zijn...waaronder de risico groepen. Waarom dan nu opeens moeilijk gaan doen.
Ik snap die hele zero covid-religie en maatregelenfetish eerlijk gezegd überhaupt niet wanneer we het over de situatie over een paar maanden hebben. Risicogroepen gevaccineerd en maximale seizoensinvloed, veel meer dan dat kun je je toch niet wensen?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198184377
quote:

[..]

Het reizen vorige zomer is de opmaat geweest naar de tweede golf. Ook waren er toen nog geen risicovolle mutaties die je als land zijnde liever niet binnen je grenzen krijgt. Daarom vind ik het niet vreemd dat er dit jaar meer restricties zijn wat betreft reizen.
  woensdag 24 februari 2021 @ 18:27:27 #106
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_198184379
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:24 schreef Ronald het volgende:
Net op 1vandaag een tuincentrum dat dicht zit en tegenover hem een Welkoop die wel open mag. Mooi voorbeeldje weer van kromme regels.
Ja het is vreselijk , dat zie ik hier ook precies het zelfde
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 24 februari 2021 @ 18:28:44 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198184391
quote:
Net op 1vandaag een tuincentrum dat dicht zit en tegenover hem een Welkoop die wel open mag. Mooi voorbeeldje weer van kromme regels.
Tijdje terug kon je bij de Welkoop ook alleen maar 'essentiële' dingen kopen.

Dus een zak kippenvoer mocht wel, maar een zak speelzand niet :')
pi_198184412
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ah dus als alle gewone ziekenhuisbedden vol zitten en er pastn iemand meer bij is geen code zwart? :O
Nee, en zelfs daar is geen sprake van trouwens.
Alpha kenny one
pi_198184416
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:27 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het reizen vorige zomer is de opmaat geweest naar de tweede golf. Ook waren er toen nog geen risicovolle mutaties die je als land zijnde liever niet binnen je grenzen krijgt. Daarom vind ik het niet vreemd dat er dit jaar meer restricties zijn wat betreft reizen.
Mwah, en volgens anderen ging het vooral rond door de scholen die eind van de zomer weer open gingen. Meer mensen ook die weer binnen zaten en weer aan het werk gingen. Maar ja, vakantie kan best een rol hebben gespeeld.

En dit jaar heb je dus miljoenen gevaccineerde mensen rondlopen, dat helpt echt wel. Geen enkele reden dus om nu opeens met vaccinatie of test bewijzen te gaan werken. Vaccinatiebewijzen al helemaal niet.
pi_198184432
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:22 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Nou ja die mentaliteit ga je inderdaad krijgen als je met helemaal niks over de brug komt. Als je geen gecontroleerde uitlaatklep toelaat. Als je boodschap tot een week geleden was: "Wees blij dat we je niet volledig in je eigen woning opsluiten."

Er dreigt een verlies aan controle, niet alleen op de R, wat al lastig genoeg is, maar ook op het hele verhaal van de overheid. Het narratief van: het is voor ons allemaal vervelend maar we doen het wel ergens voor. Als mensen dat niet meer geloven, succes ermee dan.
Ja eens, je voelt het aan alle kanten wegslippen. En we hebben nu eenmaal geen volgzame samenleving, dus als de urgentie niet wordt gevoeld, dan gaan de besmettingen gewoon weer oplopen.

En eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe de overheid dat had kunnen voorkomen. Het is gewoon enorm lastig om na een jaar nog steeds dat gevoel van urgentie vast te houden, zonder de angst en zonder filmpjes van huilende verpleegsters op overvolle ziekenhuis-zalen.
  woensdag 24 februari 2021 @ 18:32:10 #111
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198184446
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:27 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Voor (vlieg)reizen vind ik een testbewijs wat anders dan voor b.v. een bezoek aan de kroeg bij jouw op de hoek.

Dat eerste ben ik geen tegenstander van, het tweede vind ik onnodig zolang we ook afstands- en andere richtlijnen hebben.
pi_198184452
quote:
Ik wou afgelopen vrijdag een grote zak valkparkietenvoer bij de Welkoop halen, maar besloot voor de zekerheid even te bellen om te achterhalen of ze überhaupt geopend waren. Ja dat waren ze, maar ik mocht het voer bestellen en vier uur later ophalen. Dan laat maar...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198184500
quote:
2s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Mwah, en volgens anderen ging het vooral rond door de scholen die eind van de zomer weer open gingen. Meer mensen ook die weer binnen zaten en weer aan het werk gingen. Maar ja, vakantie kan best een rol hebben gespeeld.

En dit jaar heb je dus miljoenen gevaccineerde mensen rondlopen, dat helpt echt wel. Geen enkele reden dus om nu opeens met vaccinatie of test bewijzen te gaan werken. Vaccinatiebewijzen al helemaal niet.
Volgens het RIVM is de tweede golf vanuit Spanje en Zuid Frankrijk naar Nederland gekomen.

https://nos.nl/artikel/23(...)derland-gekomen.html

Er zijn dan wel miljoenen gevaccineerd, maar het is nog hoogstens onzeker of in de zomermaanden alle risicogroepen wel gevaccineerd zijn in alle landen. Lijkt me niet vreemd dat landen met vaccinatiebewijzen of testbewijzen gaan werken om die groep tegen een nieuwe opleving te beschermen. Volgend jaar zullen we wel weer zonder restricties binnen Europa op vakantie mogen.
pi_198184523
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Voor (vlieg)reizen vind ik een testbewijs wat anders dan voor b.v. een bezoek aan de kroeg bij jouw op de hoek.

Dat eerste ben ik geen tegenstander van, het tweede vind ik onnodig zolang we ook afstands- en andere richtlijnen hebben.
Ik heb het nu puur over reizen. Het is mij al vanaf het begin van een pandemie een doorn in het oog dat het vliegverkeer voor personen niet volledig is platgelegd. Helpt de verspreiding van het virus en mutanten alleen maar.
pi_198184558
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Volgens het RIVM is de tweede golf vanuit Spanje en Zuid Frankrijk naar Nederland gekomen.

Er zijn dan wel miljoenen gevaccineerd, maar het is nog hoogstens onzeker of in de zomermaanden alle risicogroepen wel gevaccineerd zijn in alle landen. Lijkt me niet vreemd dat landen met vaccinatiebewijzen of testbewijzen gaan werken om die groep tegen een nieuwe opleving te beschermen. Volgend jaar zullen we wel weer zonder restricties binnen Europa op vakantie mogen.
WIllen ze de Belgische en Franse grenzen dichtgooien opeens in de zomervakantie en iedereen gaan checken of je vaccinatie hebt gehad? Lijkt me sterk...
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198184594
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Die koppen van die twee dwazen weer. Ze houden zich nu bezig met wat geweest is, omdat er weinig nieuws meer te melden is :')
pi_198184610
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:40 schreef RipCity het volgende:

[..]

WIllen ze de Belgische en Franse grenzen dichtgooien opeens in de zomervakantie en iedereen gaan checken of je vaccinatie hebt gehad? Lijkt me sterk...
Dat denk ik niet. Wel kunnen ze reizen gaan ontmoedigen door negatieve reisadviezen en verplichte quarantaine bij aankomst.
pi_198184628
Als het kabinet, burgemeesters en dergelijke al zo in hun broek schijten voor de volle parken nu dan mogen ze alvast gaan bedenken wat ze straks kunnen doen om de volksfeesten in buurten en pleinen en zulks in toom te gaan houden tijdens het EK voetbal *O*
Zonder wrijving geen glans
pi_198184647
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:42 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Wel kunnen ze reizen gaan ontmoedigen door negatieve reisadviezen en verplichte quarantaine bij aankomst.
Is net als in UK totaal niet te controleren dus dan krijg je weer overloze discussies dat het wanbeleid is etc.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:43 schreef Haags het volgende:
Als het kabinet, burgemeesters en dergelijke al zo in hun broek schijten voor de volle parken nu dan mogen ze alvast gaan bedenken wat ze straks kunnen doen om de volksfeesten in buurten en pleinen en zulks in toom te gaan houden tijdens het EK voetbal *O*
Hangen de oranje vlaggetjes en Wuppies al in de schilderswijk?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198184651
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ah dus als alle gewone ziekenhuisbedden vol zitten en er pastn iemand meer bij is geen code zwart? :O
denk het wel....

maar dan zitten verpleegkundigen en artsen met Burn-out klachten of zelf ziek thuis........
  woensdag 24 februari 2021 @ 18:47:04 #121
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198184678
Zijn er al Kamervragen gesteld over het compleet negeren van de zwemlessen wat hoe dan ook extra verdrinkingen deze zomer gaat veroorzaken?

Bloed aan hun handen :r
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 24 februari 2021 @ 18:47:24 #122
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198184686
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:44 schreef RipCity het volgende:

[..]

Is net als in UK totaal niet te controleren dus dan krijg je weer overloze discussies dat het wanbeleid is etc.
[..]

Hangen de oranje vlaggetjes en Wuppies al in de schilderswijk?
In de Schilderswijk hangen heel andere vlaggetjes.
Van die zwarte met Arabische teksten erop O-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198184691
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:47 schreef DonDruiper het volgende:
Zijn er al Kamervragen gesteld over het compleet negeren van de zwemlessen wat hoe dan ook extra verdrinkingen deze zomer gaat veroorzaken?

Dat moet gewoon onder essentieel/scholing vallen. Tering beleid.
blablablabla
pi_198184694
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gewoon een sneeuwbaleffect. Sinds vorige maand is er iets veranderd bij veel mensen, er is iets aan het rollen gegaan en ik vrees voor Rutte c.s. dat dit niet meer te stoppen gaat zijn.
Laten we het hopen.
  woensdag 24 februari 2021 @ 18:48:36 #125
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198184700
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 18:47 schreef DonDruiper het volgende:

Hoezo, je hoeft je kinderen toch niet te laten zwemmen? Die kunnen best een zomertje zonder
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')