Nou ja, deels bepaalt de maatschappij natuurlijk wel wat acceptabel is. Als 80% van het volk vindt dat je geen nieuwe heupprotheses zou moeten geven aan 90-plussers dan gaat daar wel wat mee gebeuren.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je doet net alsof het wel een keuze is met "zeg het maar".
Ik vind als het kan, men zorg moet kunnen ontvangen. En zeker niet dat 'de maatschappij' wel eens even gaat bepalen wat wel en niet kan. Bovendien kloppen je cijfers kennelijk niet, zie de post van Molo. Ten wordt er gekeken naar de zin van de operatie, zie tevens post Molo.
Eens. Dat zou ook mijn veronderstelling zijn. Je ziet echter dat OMT leden nog steeds spreken van 'we moeten het nog maar zien' als het gaat bijvoorbeeld om terug te gaan naar volle stadions, etc. Het zou mooi zijn dat het kabinet daarin wat meer stelling in durft te nemen.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk toch echt dat als het meeste gevaccineerd is en de ziekenhuizen stromen leeg, dat het volk niet meer te houden is. Zeker niet na meer dan een jaar ellende.
Klopt.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nou ja, deels bepaalt de maatschappij natuurlijk wel wat acceptabel is. Als 80% van het volk vindt dat je geen nieuwe heupprotheses zou moeten geven aan 90-plussers dan gaat daar wel wat mee gebeuren.
Ik roep hier al maanden om, men presenteert zeer spaarzaam de uitkomsten van de modellen, echter ik wil gewoon de ruwe data en berekeningen zien, ik heb namelijk sterk het vermoeden dat ze geen enkel idee hebben hoe je een fatsoenlijk model maakt.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:45 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Eens. Dat zou ook mijn veronderstelling zijn. Je ziet echter dat OMT leden nog steeds spreken van 'we moeten het nog maar zien' als het gaat bijvoorbeeld om terug te gaan naar volle stadions, etc. Het zou mooi zijn dat het kabinet daarin wat meer stelling in durft te nemen.
dat zegt hij toch ook, vorige week was er een IC arts Girbes meen ik die bij Op1 hetzelfde zei, het is nu teveel ingericht op covid en wordt te weinig aandacht besteed levens te redden van mensen met andere aandoeningen.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan moet hij dat zeggen
En dat er dingen anders zouden moeten worden gedaan, ben ik het wel mee eens. Ik vind het alleen niet zo simpel als gesteld wordt en ik vind niet dat 80+ op basis van puur leeftijd maar geen zorg moet krijgen.
Het hellend vlak waarop je je bevind is zeer gevaarlijk. Dat ben ik ook zeker met je eens.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt.
Je moet je alleen wel afvragen of je die kant op wil. Want die solidariteit in een bepaalde richting kan van het ene op het andere moment veranderen en dan is ineens niet meer alleen de 80plusser de dupe, maar ook de hartpatient, of degene met overgewicht, of de mensen met ASS, of degene die zich in coma gezopen heeft, of de wintersporter die zijn been breekt.
Volgens mij is er geen IC arts die dit probleem ontkent, je zit alleen met de ethische vraag waar je moet schuiven.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zegt hij toch ook, vorige week was er een IC arts Girbes meen ik die bij Op1 hetzelfde zei, het is nu teveel ingericht op covid en wordt te weinig aandacht besteed levens te redden van mensen met andere aandoeningen.
Enige waar ik het dan niet mee eens ben is dat wanneer je geen vaccin hebt genomen, je 2de rangs burger bent geworden. Je mag niks.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:04 schreef Oidipous het volgende:
Ter nuancering: in Israel hoor je er ook bij als je de infectie al hebt doorgemaakt.
Volledig terecht dat ze vaccins gelijk stellen aan infecties.
Ik vind het redelijk logisch dat ze in deze tijd geen uitspraken doen over wanneer we wat kunnen verwachten.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:45 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Eens. Dat zou ook mijn veronderstelling zijn. Je ziet echter dat OMT leden nog steeds spreken van 'we moeten het nog maar zien' als het gaat bijvoorbeeld om terug te gaan naar volle stadions, etc. Het zou mooi zijn dat het kabinet daarin wat meer stelling in durft te nemen.
Als je de kans hebt gekregen maar het hebt laten lopen is dat je eigen keus.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Enige waar ik het dan niet mee eens ben is dat wanneer je geen vaccin hebt genomen, je 2de rangs burger bent geworden. Je mag niks.
Gaat tegen lichamelijke integriteit in wat mij betreft.
Tja dat is dan toch je eigen keuze?quote:Op maandag 22 februari 2021 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Enige waar ik het dan niet mee eens ben is dat wanneer je geen vaccin hebt genomen, je 2de rangs burger bent geworden. Je mag niks.
Je zou verwachten dat zij juist daar tegen zijn en alles op alles zetten om dat te voorkomen...quote:Op maandag 22 februari 2021 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat van die stadions was wel een aparte ja. Zo'n OMT-lid die gewoon doodleuk roept "geen volle stadions tot 2022" . Zie je gelijk de voorzitter van de KNVB reageren (nu.nl)quote:Op maandag 22 februari 2021 11:45 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Die lui van het OMT hebben echt een tunnelvisie en ego van heb ik jou daar.quote:"Dit staat volledig haaks op alle gesprekken die wij met het kabinet hebben gevoerd", zegt Gijs de Jong, secretaris-generaal van de KNVB en tevens toernooidirecteur van het EK in Amsterdam, vrijdag.
En toch doen diverse leden van het OMT niet anders.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:52 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik vind het redelijk logisch dat ze in deze tijd geen uitspraken doen over wanneer we wat kunnen verwachten.
Dat is je eigen keus ja. De vraag is of daar zulke consequenties aan mogen hangen.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als je de kans hebt gekregen maar het hebt laten lopen is dat je eigen keus.
als ik @Lenny_Leonard die uit ervaring spreekt hier dan stelt dat een covid patient (te) veel IC tijd inneemt dan lijkt me de keuze niet zo moeilijk, hoe lullig ook.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen IC arts die dit probleem ontkent, je zit alleen met de ethische vraag waar je moet schuiven.
In dit stadium wel vind ik. Op de lange termijn niet, want dan is het niet meer nodig.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat is je eigen keus ja. De vraag is of daar zulke consequenties aan mogen hangen.
Voor sommige is het geen keus. En die kunnen nog geen vaccinatie krijgen. Dus zijn ze reduceert tot tweede rangs burger die niks kan en mag...quote:Op maandag 22 februari 2021 11:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat is je eigen keus ja. De vraag is of daar zulke consequenties aan mogen hangen.
Vertel waar komt dit je bekend van voor?quote:Op maandag 22 februari 2021 11:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Voor sommige is het geen keus. En die kunnen nog geen vaccinatie krijgen. Dus zijn ze reduceert tot tweede rangs burger die niks kan en mag...
Klinkt bekend.
Maar daar kun je pas onderscheid in maken zodra iedereen een kans heeft gehad, anders benadeel je ook mensen die nog niet aan de beurt konden zijn geweest.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In dit stadium wel vind ik. Op de lange termijn niet, want dan is het niet meer nodig.
Let wel: alleen als je dus de kans hebt gehad en het afslaat.
Volgens mij heeft het kabinet in het begin van de crisis geroepen dat ze een grotere groep steeds willen raadplegen aangaande maatregelen dan alleen het OMT.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:53 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat van die stadions was wel een aparte ja. Zo'n OMT-lid die gewoon doodleuk roept "geen volle stadions tot 2022" . Zie je gelijk de voorzitter van de KNVB reageren (nu.nl)
[..]
Die lui van het OMT hebben echt een tunnelvisie en ego van heb ik jou daar.
[..]
En toch doen diverse leden van het OMT niet anders.
Ja, en het duurt nog wel wat maanden voordat we in Nederland allemaal die kans hebben gehad.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
In dit stadium wel vind ik. Op de lange termijn niet, want dan is het niet meer nodig.
Let wel: alleen als je dus de kans hebt gehad en het afslaat.
Wellicht. Ik zie dat Israël het vooral gebruikt als stok achter de deur om ook skeptische jongeren over de streep te halen. Daar ben ik niet per se tegen.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:58 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar daar kun je pas onderscheid in maken zodra iedereen een kans heeft gehad, anders benadeel je ook mensen die nog niet aan de beurt konden zijn geweest.
En zodra dat moment daar is, dan is het, zoals jij zegt, niet meer nodig.
Precies. Uitgangspunt is altijd voor het kabinet de zorgcapaciteit geweest.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:53 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat van die stadions was wel een aparte ja. Zo'n OMT-lid die gewoon doodleuk roept "geen volle stadions tot 2022" . Zie je gelijk de voorzitter van de KNVB reageren (nu.nl)
[..]
Die lui van het OMT hebben echt een tunnelvisie en ego van heb ik jou daar.
[..]
En toch doen diverse leden van het OMT niet anders.
Klopt, dus tot die tijd sowieso geen tweedeling.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, en het duurt nog wel wat maanden voordat we in Nederland allemaal die kans hebben gehad.
Je bedoelt iedereen in Nederland behalve het kabinet?quote:Op maandag 22 februari 2021 11:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het kabinet in het begin van de crisis geroepen dat ze een grotere groep steeds willen raadplegen aangaande maatregelen dan alleen het OMT.
Waar oa economen, psychologen, maatschappelijke groepen, enzovoorts.
WOII. Toen de joden niks meer mochten. Onze donkere medemens in de USA tot ongeveer 60 jaar geleden.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:57 schreef Questular het volgende:
[..]
Vertel waar komt dit je bekend van voor?
Dat dacht ik alquote:Op maandag 22 februari 2021 12:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
WOII. Toen de joden niks meer mochten. Onze donkere medemens in de USA tot ongeveer 60 jaar geleden.
Daarna verwacht ik eerlijk gezegd ook niet veel van verplichte vaccinatiebewijzen elke keer als je ergens binnen wilt.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Klopt, dus tot die tijd sowieso geen tweedeling.
Ik acht dit slechts een serieuze optie wanneer duidelijk is dat de benodigde vaccinatiegraad niet wordt gehaald. Als die kans reëel zou zijn daar in Israël, kan ik me er iets bij voorstellen.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wellicht. Ik zie dat Israël het vooral gebruikt als stok achter de deur om ook skeptische jongeren over de streep te halen. Daar ben ik niet per se tegen.
Zolang er schaarste is natuurlijk wel. Maar vertel dat Hugo maar...
Daar ben ik het wel mee eens ja. Het probleem is voornamelijk dat Hugo's mond begint te wateren bij een indirecte verplichting al ver voor dat punt. Hoe vaak heeft hij dat proefballonnetje al opgelaten?quote:Op maandag 22 februari 2021 12:03 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik acht dit slechts een serieuze optie wanneer duidelijk is dat de benodigde vaccinatiegraad niet wordt gehaald. Als die kans reëel zou zijn daar in Israël, kan ik me er iets bij voorstellen.
Bij voorbaat al inzetten als chantagemiddel lijkt me een bijzonder slechte zaak.
Hij is in elk geval al teruggefloten door een medische belangengroep mbt zijn plannen voor testbewijzen. Zie eerder vandaag in dit topic.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens ja. Het probleem is voornamelijk dat Hugo's mond begint te wateren bij een indirecte verplichting al ver voor dat punt. Hoe vaak heeft hij dat proefballonnetje al opgelaten?
Oh die heb ik gemist, zal even zoeken.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hij is in elk geval al teruggefloten door een medische belangengroep mbt zijn plannen voor testbewijzen. Zie eerder vandaag in dit topic.
Da's wel een erg dure heup... gemiddeld kost een heupoperatie ¤ 22.000,00quote:Op maandag 22 februari 2021 11:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Even extreem trekken, maar dit gebeurd wel degelijk.
Oma van 90(+) valt en heeft haar heup gebroken. Heel vervelend natuurlijk.
De heup moet vervangen worden, en dat kost zo ver ik begrepen heb rond de 100.000 euro.
blog ad.nlquote:Onderzoekers in Schotland zeggen dat het aantal ziekenhuisopnamen vanwege Covid-19 sterk is gedaald sinds de aanvang van het vaccinatieprogramma. Wetenschappers aan de universiteiten van Edinburgh en Strathclyde en de Schotse gezondheidsdienst stelden vast dat het Pfizer-vaccin het aantal opnames met 85 procent verminderde en het vaccin van AstraZeneca zelfs met 94 procent.
Bij het onderzoek werd gekeken naar mensen die een eerste prik hadden ontvangen en zij die nog niet waren ingeënt. De data werd verzameld tussen 8 december en 15 februari. In die periode kreeg 21 procent van de Schotten hun eerste vaccinatie. ,,Deze resultaten geven ons reden optimistisch te zijn voor de toekomst'', zegt hoogleraar Azis Sheikh. ,,We hebben nu bewijs dat vaccinatie ziekenhuisopname met Covid-19 helpt voorkomen.''
Ze heeft voor de Heupoperatie+ waarbij de heup met goud ingelegd is.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:07 schreef diedrick het volgende:
[..]
Da's wel een erg dure heup... gemiddeld kost een heupoperatie ¤ 22.000,00
(bron: https://www.zorgwijzer.nl(...)gen%20en%20operaties.
Dat is het instapmodelletjequote:Op maandag 22 februari 2021 12:07 schreef diedrick het volgende:
[..]
Da's wel een erg dure heup... gemiddeld kost een heupoperatie ¤ 22.000,00
(bron: https://www.zorgwijzer.nl(...)gen%20en%20operaties.
Roel Coutinho opperde het gisteren bij Op1 ook al als een vanzelfsprekendheid...quote:Op maandag 22 februari 2021 12:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens ja. Het probleem is voornamelijk dat Hugo's mond begint te wateren bij een indirecte verplichting al ver voor dat punt. Hoe vaak heeft hij dat proefballonnetje al opgelaten?
Die Ad heeft het wel ver geschopt. Ik ken hem nog uit de tijd dat hij samen met Don filmpjes maakte.quote:
dat zou echt iets voor het RIVM zijn en dat Jaap niks controleert, maar de zooi gewoon verneemt.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik roep hier al maanden om, men presenteert zeer spaarzaam de uitkomsten van de modellen, echter ik wil gewoon de ruwe data en berekeningen zien, ik heb namelijk sterk het vermoeden dat ze geen enkel idee hebben hoe je een fatsoenlijk model maakt.
Hier:quote:Op maandag 22 februari 2021 12:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh die heb ik gemist, zal even zoeken.
Wat is lang? 2 dagen? 2 weken? 2 maanden, je zult dan toch weer ergens een grens moeten trekken.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
als ik @:Lenny_Leonard die uit ervaring spreekt hier dan stelt dat een covid patient (te) veel IC tijd inneemt dan lijkt me de keuze niet zo moeilijk, hoe lullig ook.
Dank je. Ik vind dat er goede punten gemaakt worden in dat stukje. Vooral de stelling dat mensen vrij willekeurig de maatregelen opvolgen zit wat in.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hier:
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1490
Valt mee, nog week of 10 voordat de kwetsbare groep klaar is.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Klopt, dus tot die tijd sowieso geen tweedeling.
staat in die post maar het gaat hier zo hard, ik meen 3 weken en in die tijd kan je 20 openhart patiënten behandelen/afhandelen op de IC, zoiets was hetquote:Op maandag 22 februari 2021 12:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat is lang? 2 dagen? 2 weken? 2 maanden, je zult dan toch weer ergens een grens moeten trekken.
Hij kan zich beter gaan focussen op voldoende vaccins binnenkrijgen en in armen zetten.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hij is in elk geval al teruggefloten door een medische belangengroep mbt zijn plannen voor testbewijzen. Zie eerder vandaag in dit topic.
Dat mag je flauw vinden, maar het zou juist wel zo moeten werken. Die keuze nu niet maken is echt zo achterlijk.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, precies. Dan is die keuze hier voorleggen nogal.. flauw vind ik.
Je laatste zin zou wel wat meer aandacht mogen krijgen in de media. Er zijn dus wel gegevens van (waar ik eerder van dacht dat dat niet zo zou zijn) en dus kan je ook zeggen; uitgestelde zorg kost X levens, we hebben X COVID levens gered; wat is het beste? Daar kan ik helemaal achter staan.
Ik kan alleen (voor mijzelf) niet verkopen dat je iemand laat gaan, terwijl er nog andere mogelijkheden waren/zijn.
Nouja, je komt over alsof je je kop in het zand steekt en zegt dat we iedereen moeten helpen als ze dat willen. Zo werkt de wereld op dit moment even niet.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap zeker wel dat er grenzen zijn aan capaciteit. Beetje minder denigrerend mag ook wel, dank je wel.
Ik leef tevens ook niet in een droom wereld waarin we alles maar kunnen doen. Kom op zeg, als je een discussie wil, moet je je ook niet zo opstellen.
Ik wil niet per se het leven van een 80plusser redden, maar ik wil het ook niet per definitie níet redden omdat 80plus.
Die 3 weken ken ik ja, was al bekent in het voorjaar, punt is natuurlijk dat men dat niet hardop gaat roepen of als strakke grens trekken, ik ben uiteraard geen arts, maar ik neem aan dat met name uit zal gaan van perspectief.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
staat in die post maar het gaat hier zo hard, ik meen 3 weken en in die tijd kan je 20 openhart patiënten behandelen/afhandelen op de IC, zoiets was het
Dat is wel eerlijk. Dat is de keuze die we zouden moeten maken. En die we nu ook impliciet al maken door volledig te focussen op covid. We sturen andere mensen de dood in of geven ze onherstelbaar letsel.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Scrummie was eerder met reageren, en ik sluit me daar wel bij aan.
Heel belangrijk zou ik vinden wat die 80-er zelf zou willen. Als je puur 20 tegen 1 doet, is het een heel gemakkelijke keuze, niet? Dus dat is niet helemaal eerlijk om zo voor te leggen.
Wat mij betreft moeten we er nu inderdaad over nadenken, maar ook na coronacrisis zouden we er kritisch naar moeten kijken. De zorgkosten stijgen de pan uit; in hoeverre moeten we iedereen gaan helpen en tegen welke kostenquote:Op maandag 22 februari 2021 12:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nouja, je komt over alsof je je kop in het zand steekt en zegt dat we iedereen moeten helpen als ze dat willen. Zo werkt de wereld op dit moment even niet.
uiteraard maar 1 persoon vs 20 personen dan is de kans dat er van die 20 meer goed uitkomen toch wel aanzienlijkquote:Op maandag 22 februari 2021 12:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die 3 weken ken ik ja, was al bekent in het voorjaar, punt is natuurlijk dat men dat niet hardop gaat roepen of als strakke grens trekken, ik ben uiteraard geen arts, maar ik neem aan dat met name uit zal gaan van perspectief.
quote:Op maandag 22 februari 2021 09:17 schreef Questular het volgende:
Collega van mijn broer heeft zijn 10e boete binnengehaald voor het overtreden van de avondklok, dan ben je best wel een simpel iemand
Zo zie je maar hoe effectief die walgelijke, onbewezen avondopsluiting is. Mensen die veel contacten houden/feesten, blijven dat lekker doen en als ze dat vroeg op de dag doen ook nog eens volstrekt legaal maar mensen die in de avond ter ontspanning solitair een stukje wilden wandelen/hardlopen/fietsen - en zich wel aan al die schijtmaatregelen houden - die wordt dat verboden.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:19 schreef Questular het volgende:
[..]
Tja hij gaat graag naar feestjes.... elke weekend weer.
Raak je bij massaal 'prettesten' van mensen die niks mankeert, voor toegang tot allerlei gelegenheden, niet juist ook het overzicht kwijt van de virusverspreiding? Dan zeggen de besmettingscijfers straks helemaal niks meer.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dank je. Ik vind dat er goede punten gemaakt worden in dat stukje. Vooral de stelling dat mensen vrij willekeurig de maatregelen opvolgen zit wat in.
Zelfs als ik zo overkom, kun je normaal en respectvol posten, lijkt me.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nouja, je komt over alsof je je kop in het zand steekt en zegt dat we iedereen moeten helpen als ze dat willen. Zo werkt de wereld op dit moment even niet.
Dat vind ik niet flauw, het ís flauw. Jij geeft ons hier de keuze tussen 20 non covid en 1 covid zonder alle extra variabelen waar jij wel de beschikking over hebt. Dus de keuze die jij hier ons voorlegt is niet de keuze die jij maakt.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat mag je flauw vinden, maar het zou juist wel zo moeten werken. Die keuze nu niet maken is echt zo achterlijk.
Ja eens, maar dan nog blijf je met het probleem zitten dat iemand een beslissing moet nemen, uiteraard zal die beslissing gelukkig steeds makkelijker worden de komende periode.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
uiteraard maar 1 persoon vs 20 personen dan is de kans dat er van die 20 meer goed uitkomen toch wel aanzienlijk
Omdat collega van een broer van een FOK!ker een hoop boetes heeft gehad houdt iedereen die veel contacten heeft zich niet aan de maatregelen?quote:Op maandag 22 februari 2021 12:37 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
[..]
Zo zie je maar hoe effectief die walgelijke, onbewezen avondopsluiting is. Mensen die veel contacten houden/feesten, blijven dat lekker doen en als ze dat vroeg op de dag doen ook nog eens volstrekt legaal maar mensen die in de avond ter ontspanning solitair een stukje wilden wandelen/hardlopen/fietsen - en zich wel aan al die schijtmaatregelen houden - die wordt dat verboden.![]()
![]()
![]()
Ik zeg dan ook al meerdere keren dat ik denk dat er best naar gekeken mag en moet worden hoe we met deze zaken omgaan, maar dat ik vind dat we niet de grens bij 80 trekken, omdat 80.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is wel eerlijk. Dat is de keuze die we zouden moeten maken. En die we nu ook impliciet al maken door volledig te focussen op covid. We sturen andere mensen de dood in of geven ze onherstelbaar letsel.
Nee, omdat de avondklok bezoek/contacten helemaal niet in de weg staat, hooguit maakt dat die iets eerder op de dag zullen plaatsvinden, zoals ik al schreef.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omdat collega van een broer van een FOK!ker een hoop boetes heeft gehad houdt iedereen die veel contacten heeft zich niet aan de maatregelen?
Iets met over een kam scheren jezus..
Als je het van een andere kant bekijkt is FOK! dat ook. Alleen daar zitten ze erop, hier hangen er een aantal eronder.quote:
Is er iemand die het tegenovergestelde beargumenteert?quote:Op maandag 22 februari 2021 12:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zelfs als ik zo overkom, kun je normaal en respectvol posten, lijkt me.
Ik steek mijn kop niet in het zand en ik zeg niet dat we iedereen moeten helpen.
Ik zeg letterlijk: Ik wil niet per se het leven van een 80plusser redden, maar ik wil het ook niet per definitie níet redden omdat 80plus.
Dat is toch echt iets anders.
Het is sowieso armoe om dit soort "regels" te moeten bedenken over wie er wel geholpen mag worden en wie niet. Uiteindelijk is dat symptoombestrijding waar je niks mee opschiet. Het moet bij de bron worden aangepakt: minder besmettingen. Het is echt jammer dat er nog veel zaken blijven liggen die waarschijnlijk een behoorlijk groot verschil kunnen maken, zoals een betere procedure rondom quarantaine, het beter afdwingen van thuiswerken en een grotere focus op het verplaatsen van activiteiten van binnen naar buiten. Dat zet misschien wel meer zoden aan de dijk dan het sluiten van winkels of die avondklok.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook al meerdere keren dat ik denk dat er best naar gekeken mag en moet worden hoe we met deze zaken omgaan, maar dat ik vind dat we niet de grens bij 80 trekken, omdat 80.
Waarmee kan worden bewezen dat mensen al reeds de ziekte hebben gehad?quote:Op maandag 22 februari 2021 12:44 schreef Freudie het volgende:
Vwb Israel is een kleine nuance wel op zijn plaats:
Er zijn twee soorten openstellingen, winkels e.d. zijn/gaan open voor iedereen. De zgn. groene pas zones, waarvoor een vaccinatiebewijs of een bewijs van dat je de ziekte al gehad hebt, zijn voor synagoges, sportscholen, hotels, zwembaden, etc. Dus er zit wel een verschil tussen de ene en de andere plek waar je zomaar in mag.
Verder krijgen ze de komende twee weken de laatste 1.5m doses, en dan zijn alle 10m doses geleverd.
quote:Op maandag 22 februari 2021 12:47 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Waarmee kan worden bewezen dat mensen al reeds de ziekte hebben gehad?
quote:It will also be possible to enter places that require the pass by presenting a vaccine certificate or a recovery certificate, which may be obtained online via the Health Ministry and health maintenance organizations' (HMOs) respective websites.
Weet jij ook op basis waarvan zo'n recovery certificate wordt uitgegeven? Doen ze dan ook tests op anitlichamen, bijvoorbeeld? Of verstrekken ze alleen een 'recovery certificate' aan de mensen die PCR positief zijn getest?quote:
Goed, laten we erover ophouden. Het was niet mijn bedoeling om respectloos te zijn. Sorry daarvoor.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook al meerdere keren dat ik denk dat er best naar gekeken mag en moet worden hoe we met deze zaken omgaan, maar dat ik vind dat we niet de grens bij 80 trekken, omdat 80.
nu.nl bijvoorbeeld blijft continu de reacties bij 'uitgelicht' plaatsen die het meest positieve zijn over het omt-kabinetsbeleid, maar dat zijn altijd ook toevallig de enige twee van de 500.quote:Op maandag 22 februari 2021 09:55 schreef Gunner het volgende:
Ik lees op andere fora, waar men over het algemeen wel erg braaf en volgzaam is, steeds meer geluiden dat men vraagtekens zet bij het voortzetten van de maatregelen. voor velen is de avondklok toch een soort druppel die de emmer deed overlopen. Vertrouwen in het beleid begint steeds minder te worden. opvallend.
Er is nog helemaal niet aangetoond dat vaccinatie infectie voorkomt, hooguit dat het een zwaar ziekteverloop zou voorkomen. (En er komen steeds meer verhalen van possitief getesten na beide vaccinaties.) Maar als je jong, fit en gezond bent is de kans al enorm groot dat je geen zwaar ziekteverloop zult kennen.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:51 schreef raptorix het volgende:
Over het weigeren van vaccinaties, ik wil daarbij benadrukken dat dit in principe geen probleem hoeft te zijn, het gaat erom dat je een bepaalde mate van groepsimmuniteit ontwikkelt, uiteraard zul je nog een periode hebben dat mensen het virus oplopen, maar dat zal snel kelderen.
Voor hier in ieder geval mag er geen enkele druk zijn om dat vaccin te laten zetten. 'Neem je het niet, dan wordt je ge-excommuniceert uit de maatschappij en mag je niks meer' is pittige druk.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daarom vraag ik me af of die verkiezingen polls nog wel kloppen.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
nu.nl bijvoorbeeld blijft continu de reacties bij 'uitgelicht' plaatsen die het meest positieve zijn over het omt-kabinetsbeleid, maar dat zijn altijd ook toevallig de enige twee van de 500.
Twitter zie je ook nauwelijks iets positiefs meer.
Dat zijn wel 2 riool plekken maar ook de serieuzere polls beginnen te schuiven. En wie waren er hier eerst positief en nu? Er is ook maar een marginaal groepje nu nog fanatiek positief in vergelijking met wat het was.
En weet je wat? Ik heb redelijk wat vvd stemmerts in mijn omgeving die allen hebben uitgesproken daar niet meer op te gaan stemmen nu. Vanwege 2 dingen: 'ongekend onrecht' en de onvrede over het corona beleid.
Vanaf het begin heb ik mijn twijfels al. Het angst zaaien, de beweging richting 'nieuw normaal' alsof we voor eeuwig zo moeten gaan leven, alle variaties op 'mag niet', de bizarre bevoegdheden in de eerste coronawet, alles in de afgelopen 3 maanden.
Totaal doorgeslagen. En of het nu incompetentie is of expres wil ik in het midden laten. Maar bij beide zijn ze gewoon ongeschikt om hun taken uit te voeren.
Het gaat toch niet om infecties? Het gaat toch om zwaar ziekteverloop en ziekenhuisopnames voorkomen?quote:Op maandag 22 februari 2021 12:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Er is nog helemaal niet aangetoond dat vaccinatie infectie voorkomt, hooguit dat het een zwaar ziekteverloop zou voorkomen. (En er komen steeds meer verhalen van possitief getesten na beide vaccinaties.) Maar als je jong, fit en gezond bent is de kans al enorm groot dat je geen zwaar ziekteverloop zult kennen.
Als jij extreem kwetsbaar bent en van een onschuldig infectietje doodziek kunt worden dan is dat jouw eigen probleem en geen reden om mij op te sluiten, te dwingen tot deelname aan medische experimentatie of uit te sluiten van de samenleving.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:53 schreef MoreDakka het volgende:
Ik kan het alleen maar hopen.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:56 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Daarom vraag ik me af of die verkiezingen polls nog wel kloppen.
Mijn hele omgeving is ook een groot VVD bolwerk. Nog maar een enkeling die nog VVD gaat stemmen, en dan ook nog omdat er geen beter alternatief is.
Nu is N=100 ofzo, maar kan me bijna niet voorstellen dat ze momenteel nog echt zover aan kop liggen.
Tja. Maar wat zijn de alternatieven? De meest voor de hand liggende zijn het cda en d66 maar die steunen dit beleid grotendeels ook .Dus ik denk eigenlijk wel dat vvd weer veruit het grootst gaat worden.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:56 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Daarom vraag ik me af of die verkiezingen polls nog wel kloppen.
Mijn hele omgeving is ook een groot VVD bolwerk. Nog maar een enkeling die nog VVD gaat stemmen, en dan ook nog omdat er geen beter alternatief is.
Nu is N=100 ofzo, maar kan me bijna niet voorstellen dat ze momenteel nog echt zover aan kop liggen.
Eens. En dat mogen ze bij mij ook doen mocht er een keer wat komen waar ik wel vatbaarder voor ben.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Als jij extreem kwetsbaar bent en van een onschuldig infectietje doodziek kunt worden dan is dat jouw eigen probleem en geen reden om mij op te sluiten, te dwingen tot deelname aan medische experimentatie of uit te sluiten van de samenleving.
Wat me vooral opviel is dat ze benadrukken de app te gebruiken, ongetwijfeld vergelijkbaar met de traceer-app die wij hebben, al weet ik niet of-ie daar ook pas aanslaat na 15 minuten. Hoe dan ook zat ik te denken: zo'n app heeft natuurlijk veel meer zin als er nauwelijks tot geen besmettingen zijn in je land. Dan betekent een seintje van die app echt iets. Op die manier kun je ook snel indammen. Ik kan me voorstellen dat in Nederland voor sommige mensen die app om de haverklap gaat loeien, bijvoorbeeld omdat ze een beroep hebben waarbij contact met anderen moeilijk te vermijden is. Ga je dan ook daadwerkelijk elke keer in quarantaine? Lijkt me toch sterk.quote:Covid 19 coronavirus: Auckland back to alert level 1 from midnight - face masks on public transport still mandatory throughout country
Auckland will move to alert level 1 at midnight tonight. Prime Minister Jacinda Ardern has just made the announcement. Masks will continue to be mandatory on public transport around New Zealand. Uber and taxi drivers will have to wear masks while their passengers will be encouraged to wear one. Bus drivers will not be asked to require their passengers to wear masks but can encourage them if they wish.
Children under 12 are exempt and masks can be removed for food and drink. Ardern said she wants to make face masks "part of normal life".
"In terms of the Covid Tracer app - please use it," the PM said. Ardern said using it would help prevent an outbreak spread.
Staying at level 1 required all New Zealanders to be vigilant and continue playing their part, she said.
Die zijn er ook niet. PVV komt dan nog het dichtst in de buurt als je een ander Corona beleid wilt. Maar dan weet je 90% zeker dat ze toch niet gaan regeren en/of zaken erdoor krijgen.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:59 schreef 297534 het volgende:
[..]
Tja. Maar wat zijn de alternatieven? De meest voor de hand liggende zijn het cda en d66 maar die steunen dit beleid grotendeels ook .Dus ik denk eigenlijk wel dat vvd weer veruit het grootst gaat worden.
De verstandige mensen blijven over ja.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:53 schreef Red_85 het volgende:
Dat zijn wel 2 riool plekken maar ook de serieuzere polls beginnen te schuiven. En wie waren er hier eerst positief en nu? Er is ook maar een marginaal groepje nu nog fanatiek positief in vergelijking met wat het was.
Je kunt ook gewoon proberen de post te lezen waar je op reageert.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Als jij extreem kwetsbaar bent en van een onschuldig infectietje doodziek kunt worden dan is dat jouw eigen probleem en geen reden om mij op te sluiten, te dwingen tot deelname aan medische experimentatie of uit te sluiten van de samenleving.
Stik erin.![]()
Tegenwoordig zijn er nog een paar alternatieven op fatsoenlijk centrum rechts. Neem een ja21 die al in de provincies en eerste kamer zit.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:59 schreef 297534 het volgende:
[..]
Tja. Maar wat zijn de alternatieven? De meest voor de hand liggende zijn het cda en d66 maar die steunen dit beleid grotendeels ook .Dus ik denk eigenlijk wel dat vvd weer veruit het grootst gaat worden.
Die zie ik echt niet de meerderheid van de VVD stemmers krijgen.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tegenwoordig zijn er nog een paar alternatieven op fatsoenlijk centrum rechts. Neem een ja21 die al in de provincies en eerste kamer zit.
Ik kan me niet voorstellen dat je nog 4 jaar lang liegbeleid wil hebben.
Tja, ik spreek voor mezelf: daar zou ik echt nooit op stemmen. En ik verwacht ook niet dat die veel stemmen gaan krijgen.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tegenwoordig zijn er nog een paar alternatieven op fatsoenlijk centrum rechts. Neem een ja21 die al in de provincies en eerste kamer zit.
Ik kan me niet voorstellen dat je nog 4 jaar lang liegbeleid wil hebben.
Staan nu op +/- 4 zetels.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:04 schreef 297534 het volgende:
[..]
Tja, ik spreek voor mezelf: daar zou ik echt nooit op stemmen. En ik verwacht ook niet dat die veel stemmen gaan krijgen.
ik zie ook weinig alternatieven voor een tellende stem, daarmee bedoel ik een potentiele regeringspartijquote:Op maandag 22 februari 2021 13:03 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Die zie ik echt niet de meerderheid van de VVD stemmers krijgen.
Ik ook niet. Maar ik zie het wel als een redelijk alternatief. Laat ze het maar bewijzen.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:03 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Die zie ik echt niet de meerderheid van de VVD stemmers krijgen.
quote:Op maandag 22 februari 2021 13:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zie ook weinig alternatieven voor een tellende stem, daarmee bedoel ik een potentiele regeringspartij
Snap je punt, maar ergens vind ik het een verloren stem. Idem voor de PVV.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar ik zie het wel als een redelijk alternatief. Laat ze het maar bewijzen.
Kennelijk heb je geen flauw idee waarover je zelf post dan; jij vindt het wel redelijk om mensen effectief te dwingen zich ergens mee in te laten spuiten en hen wanneer zij dat niet doen dan tot tweederangsburger te maken. Dat tweederangsburger gemaakt worden duid jij dan als "hun eigen keuze".quote:Op maandag 22 februari 2021 13:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon proberen de post te lezen waar je op reageert.
Ik vind juist een stem op de vvd een verloren stem omdat het bewezen is dat het een stem op onbetrouwbaarheid is.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:07 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
[..]
Snap je punt, maar ergens vind ik het een verloren stem. Idem voor de PVV.
Is het ook. Maar ik ben bang dat ze uiteindelijk toch nog veel stemmen gaan krijgen, juist omdat er zo gedacht wordt.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik vind juist een stem op de vvd een verloren stem omdat het bewezen is dat het een stem op onbetrouwbaarheid is.
je stemt dan wel op een (potentiele) regeringspartij ipv op zijlijn schreeuwertjes die het alleen maar over immigratie hebben, die Rotterdammer is nog te dom om te poepen, die Nanninga schat ik wel wat hoger in.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik vind juist een stem op de vvd een verloren stem omdat het bewezen is dat het een stem op onbetrouwbaarheid is.
Dit staat op de website:quote:Op maandag 22 februari 2021 12:51 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Weet jij ook op basis waarvan zo'n recovery certificate wordt uitgegeven? Doen ze dan ook tests op anitlichamen, bijvoorbeeld? Of verstrekken ze alleen een 'recovery certificate' aan de mensen die PCR positief zijn getest?
Volgens mij wordt iedereen geregistreerd die besmet is geweest EN getest is. Ik kan niets vinden of je ook een bloedtest kan doen om te kijken of je het al gehad hebt. Maar dat kan ook aan mijn Google skills liggen.quote:At least 10 days elapsed since the date of the first positive (or borderline positive) coronavirus test and within 7 days following to the test you have been considered a confirmed case
In the last three days, you had no symptoms: fever of 38 degrees Celsius or higher, difficulty breathing or shortness of breath, cough or any other respiratory symptom, which is not improving, vomiting or diarrhea. Nose discharge as a single symptom, loss of taste or smell and ongoing cough do not prevent assignment as a recovered patient
Mensen die nu nog fanatiek het magniet beleid verdedigen zijn niet goed snik. Hele maatschappij gaat naar de klote. Sociaal, economisch. Alles. Van alle kanten wordt nu geschoten op het kabinetsbeleid. mbk, vno-ncw, jongerenorganisaties, sportbonden, SCP en zelfs de rechtbank.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De verstandige mensen blijven over ja.
Meedenken wordt niet geaccepteerd op het moment. Alleen variaties op mag niet en sluiten. Aangevuld met symboolmaatregelen waarvan niet vast staat of ze werken maar wel een grote maatschappelijke impact hebben.quote:Maar ik vind het nogal flauw allemaal. Volgens mij zijn de mensen die ik nog onder 'verstandig' schaar juist de mensen die het meest kritisch waren op het kabinet het afgelopen jaar, inclusief ikzelf. Kritisch wanneer het moet, meedenkend wanneer het nodig is. Ik heb hier halve opstellen gemaakt over waarom het beleid verschrikkelijk slecht was in september, in oktober, in november, in december, kritisch op het vaccin beleid, kritisch op het testbeleid, kritisch op het BCO, kritisch op de GGD'en, kritisch op De Jonge en al zijn fouten, keer op keer.
Maar gut, nu is 'datzelfde groepje' wat minder kritisch en juist positief over het beleid omdat ze het wél logisch vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |