Daarom vraag ik me af of die verkiezingen polls nog wel kloppen.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
nu.nl bijvoorbeeld blijft continu de reacties bij 'uitgelicht' plaatsen die het meest positieve zijn over het omt-kabinetsbeleid, maar dat zijn altijd ook toevallig de enige twee van de 500.
Twitter zie je ook nauwelijks iets positiefs meer.
Dat zijn wel 2 riool plekken maar ook de serieuzere polls beginnen te schuiven. En wie waren er hier eerst positief en nu? Er is ook maar een marginaal groepje nu nog fanatiek positief in vergelijking met wat het was.
En weet je wat? Ik heb redelijk wat vvd stemmerts in mijn omgeving die allen hebben uitgesproken daar niet meer op te gaan stemmen nu. Vanwege 2 dingen: 'ongekend onrecht' en de onvrede over het corona beleid.
Vanaf het begin heb ik mijn twijfels al. Het angst zaaien, de beweging richting 'nieuw normaal' alsof we voor eeuwig zo moeten gaan leven, alle variaties op 'mag niet', de bizarre bevoegdheden in de eerste coronawet, alles in de afgelopen 3 maanden.
Totaal doorgeslagen. En of het nu incompetentie is of expres wil ik in het midden laten. Maar bij beide zijn ze gewoon ongeschikt om hun taken uit te voeren.
Het gaat toch niet om infecties? Het gaat toch om zwaar ziekteverloop en ziekenhuisopnames voorkomen?quote:Op maandag 22 februari 2021 12:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Er is nog helemaal niet aangetoond dat vaccinatie infectie voorkomt, hooguit dat het een zwaar ziekteverloop zou voorkomen. (En er komen steeds meer verhalen van possitief getesten na beide vaccinaties.) Maar als je jong, fit en gezond bent is de kans al enorm groot dat je geen zwaar ziekteverloop zult kennen.
Als jij extreem kwetsbaar bent en van een onschuldig infectietje doodziek kunt worden dan is dat jouw eigen probleem en geen reden om mij op te sluiten, te dwingen tot deelname aan medische experimentatie of uit te sluiten van de samenleving.quote:Op maandag 22 februari 2021 11:53 schreef MoreDakka het volgende:
Als je de kans hebt gekregen maar het hebt laten lopen is dat je eigen keus.
Ik kan het alleen maar hopen.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:56 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Daarom vraag ik me af of die verkiezingen polls nog wel kloppen.
Mijn hele omgeving is ook een groot VVD bolwerk. Nog maar een enkeling die nog VVD gaat stemmen, en dan ook nog omdat er geen beter alternatief is.
Nu is N=100 ofzo, maar kan me bijna niet voorstellen dat ze momenteel nog echt zover aan kop liggen.
Tja. Maar wat zijn de alternatieven? De meest voor de hand liggende zijn het cda en d66 maar die steunen dit beleid grotendeels ook .Dus ik denk eigenlijk wel dat vvd weer veruit het grootst gaat worden.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:56 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Daarom vraag ik me af of die verkiezingen polls nog wel kloppen.
Mijn hele omgeving is ook een groot VVD bolwerk. Nog maar een enkeling die nog VVD gaat stemmen, en dan ook nog omdat er geen beter alternatief is.
Nu is N=100 ofzo, maar kan me bijna niet voorstellen dat ze momenteel nog echt zover aan kop liggen.
Eens. En dat mogen ze bij mij ook doen mocht er een keer wat komen waar ik wel vatbaarder voor ben.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Als jij extreem kwetsbaar bent en van een onschuldig infectietje doodziek kunt worden dan is dat jouw eigen probleem en geen reden om mij op te sluiten, te dwingen tot deelname aan medische experimentatie of uit te sluiten van de samenleving.
Wat me vooral opviel is dat ze benadrukken de app te gebruiken, ongetwijfeld vergelijkbaar met de traceer-app die wij hebben, al weet ik niet of-ie daar ook pas aanslaat na 15 minuten. Hoe dan ook zat ik te denken: zo'n app heeft natuurlijk veel meer zin als er nauwelijks tot geen besmettingen zijn in je land. Dan betekent een seintje van die app echt iets. Op die manier kun je ook snel indammen. Ik kan me voorstellen dat in Nederland voor sommige mensen die app om de haverklap gaat loeien, bijvoorbeeld omdat ze een beroep hebben waarbij contact met anderen moeilijk te vermijden is. Ga je dan ook daadwerkelijk elke keer in quarantaine? Lijkt me toch sterk.quote:Covid 19 coronavirus: Auckland back to alert level 1 from midnight - face masks on public transport still mandatory throughout country
Auckland will move to alert level 1 at midnight tonight. Prime Minister Jacinda Ardern has just made the announcement. Masks will continue to be mandatory on public transport around New Zealand. Uber and taxi drivers will have to wear masks while their passengers will be encouraged to wear one. Bus drivers will not be asked to require their passengers to wear masks but can encourage them if they wish.
Children under 12 are exempt and masks can be removed for food and drink. Ardern said she wants to make face masks "part of normal life".
"In terms of the Covid Tracer app - please use it," the PM said. Ardern said using it would help prevent an outbreak spread.
Staying at level 1 required all New Zealanders to be vigilant and continue playing their part, she said.
Die zijn er ook niet. PVV komt dan nog het dichtst in de buurt als je een ander Corona beleid wilt. Maar dan weet je 90% zeker dat ze toch niet gaan regeren en/of zaken erdoor krijgen.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:59 schreef 297534 het volgende:
[..]
Tja. Maar wat zijn de alternatieven? De meest voor de hand liggende zijn het cda en d66 maar die steunen dit beleid grotendeels ook .Dus ik denk eigenlijk wel dat vvd weer veruit het grootst gaat worden.
De verstandige mensen blijven over ja.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:53 schreef Red_85 het volgende:
Dat zijn wel 2 riool plekken maar ook de serieuzere polls beginnen te schuiven. En wie waren er hier eerst positief en nu? Er is ook maar een marginaal groepje nu nog fanatiek positief in vergelijking met wat het was.
Je kunt ook gewoon proberen de post te lezen waar je op reageert.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Als jij extreem kwetsbaar bent en van een onschuldig infectietje doodziek kunt worden dan is dat jouw eigen probleem en geen reden om mij op te sluiten, te dwingen tot deelname aan medische experimentatie of uit te sluiten van de samenleving.
Stik erin.![]()
Tegenwoordig zijn er nog een paar alternatieven op fatsoenlijk centrum rechts. Neem een ja21 die al in de provincies en eerste kamer zit.quote:Op maandag 22 februari 2021 12:59 schreef 297534 het volgende:
[..]
Tja. Maar wat zijn de alternatieven? De meest voor de hand liggende zijn het cda en d66 maar die steunen dit beleid grotendeels ook .Dus ik denk eigenlijk wel dat vvd weer veruit het grootst gaat worden.
Die zie ik echt niet de meerderheid van de VVD stemmers krijgen.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tegenwoordig zijn er nog een paar alternatieven op fatsoenlijk centrum rechts. Neem een ja21 die al in de provincies en eerste kamer zit.
Ik kan me niet voorstellen dat je nog 4 jaar lang liegbeleid wil hebben.
Tja, ik spreek voor mezelf: daar zou ik echt nooit op stemmen. En ik verwacht ook niet dat die veel stemmen gaan krijgen.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tegenwoordig zijn er nog een paar alternatieven op fatsoenlijk centrum rechts. Neem een ja21 die al in de provincies en eerste kamer zit.
Ik kan me niet voorstellen dat je nog 4 jaar lang liegbeleid wil hebben.
Staan nu op +/- 4 zetels.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:04 schreef 297534 het volgende:
[..]
Tja, ik spreek voor mezelf: daar zou ik echt nooit op stemmen. En ik verwacht ook niet dat die veel stemmen gaan krijgen.
ik zie ook weinig alternatieven voor een tellende stem, daarmee bedoel ik een potentiele regeringspartijquote:Op maandag 22 februari 2021 13:03 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Die zie ik echt niet de meerderheid van de VVD stemmers krijgen.
Ik ook niet. Maar ik zie het wel als een redelijk alternatief. Laat ze het maar bewijzen.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:03 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Die zie ik echt niet de meerderheid van de VVD stemmers krijgen.
quote:Op maandag 22 februari 2021 13:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zie ook weinig alternatieven voor een tellende stem, daarmee bedoel ik een potentiele regeringspartij
Snap je punt, maar ergens vind ik het een verloren stem. Idem voor de PVV.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar ik zie het wel als een redelijk alternatief. Laat ze het maar bewijzen.
Kennelijk heb je geen flauw idee waarover je zelf post dan; jij vindt het wel redelijk om mensen effectief te dwingen zich ergens mee in te laten spuiten en hen wanneer zij dat niet doen dan tot tweederangsburger te maken. Dat tweederangsburger gemaakt worden duid jij dan als "hun eigen keuze".quote:Op maandag 22 februari 2021 13:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon proberen de post te lezen waar je op reageert.
Ik vind juist een stem op de vvd een verloren stem omdat het bewezen is dat het een stem op onbetrouwbaarheid is.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:07 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
[..]
Snap je punt, maar ergens vind ik het een verloren stem. Idem voor de PVV.
Is het ook. Maar ik ben bang dat ze uiteindelijk toch nog veel stemmen gaan krijgen, juist omdat er zo gedacht wordt.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik vind juist een stem op de vvd een verloren stem omdat het bewezen is dat het een stem op onbetrouwbaarheid is.
je stemt dan wel op een (potentiele) regeringspartij ipv op zijlijn schreeuwertjes die het alleen maar over immigratie hebben, die Rotterdammer is nog te dom om te poepen, die Nanninga schat ik wel wat hoger in.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik vind juist een stem op de vvd een verloren stem omdat het bewezen is dat het een stem op onbetrouwbaarheid is.
Dit staat op de website:quote:Op maandag 22 februari 2021 12:51 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Weet jij ook op basis waarvan zo'n recovery certificate wordt uitgegeven? Doen ze dan ook tests op anitlichamen, bijvoorbeeld? Of verstrekken ze alleen een 'recovery certificate' aan de mensen die PCR positief zijn getest?
Volgens mij wordt iedereen geregistreerd die besmet is geweest EN getest is. Ik kan niets vinden of je ook een bloedtest kan doen om te kijken of je het al gehad hebt. Maar dat kan ook aan mijn Google skills liggen.quote:At least 10 days elapsed since the date of the first positive (or borderline positive) coronavirus test and within 7 days following to the test you have been considered a confirmed case
In the last three days, you had no symptoms: fever of 38 degrees Celsius or higher, difficulty breathing or shortness of breath, cough or any other respiratory symptom, which is not improving, vomiting or diarrhea. Nose discharge as a single symptom, loss of taste or smell and ongoing cough do not prevent assignment as a recovered patient
Mensen die nu nog fanatiek het magniet beleid verdedigen zijn niet goed snik. Hele maatschappij gaat naar de klote. Sociaal, economisch. Alles. Van alle kanten wordt nu geschoten op het kabinetsbeleid. mbk, vno-ncw, jongerenorganisaties, sportbonden, SCP en zelfs de rechtbank.quote:Op maandag 22 februari 2021 13:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De verstandige mensen blijven over ja.
Meedenken wordt niet geaccepteerd op het moment. Alleen variaties op mag niet en sluiten. Aangevuld met symboolmaatregelen waarvan niet vast staat of ze werken maar wel een grote maatschappelijke impact hebben.quote:Maar ik vind het nogal flauw allemaal. Volgens mij zijn de mensen die ik nog onder 'verstandig' schaar juist de mensen die het meest kritisch waren op het kabinet het afgelopen jaar, inclusief ikzelf. Kritisch wanneer het moet, meedenkend wanneer het nodig is. Ik heb hier halve opstellen gemaakt over waarom het beleid verschrikkelijk slecht was in september, in oktober, in november, in december, kritisch op het vaccin beleid, kritisch op het testbeleid, kritisch op het BCO, kritisch op de GGD'en, kritisch op De Jonge en al zijn fouten, keer op keer.
Maar gut, nu is 'datzelfde groepje' wat minder kritisch en juist positief over het beleid omdat ze het wél logisch vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |