zuchtquote:Op zondag 21 februari 2021 03:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat ik zeg, we worden geindoctrineerd met de gedachte dat we allemaal mogelijke moordernaars zijn. maar goed schijnbaar is dat te bizar om te geloven ofzo.
Wie vorig jaar durfde te beweren dat de tweede kamer de eerste kamer buitenspel zou zetten zou als wappie gezien worden.
Je kunt er inderdaad voor kiezen om weg te kijken en anderen weg te zetten als debielen.quote:
Het echte aantal van vandaag was 2850 besmettingen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:28 schreef chratnox het volgende:
Zijn we vergeten dat zelfs het OMT heeft gezegd dat de cijfers deze week een rommeltje zijn vanwege het winterweer? Laten we nou gewoon week op week vergelijken.
Ik ben heel benieuwd of je berekening klopt Zaquote:Op zondag 21 februari 2021 05:30 schreef Za het volgende:
[..]
Het echte aantal van vandaag was 2850 besmettingen.
In de periode voor de vorst, sneeuw en gladheid werden volgens het RIVM dagelijks 30.000 mensen getest, toen een dag of 10 veel minder om bovenstaande reden.
Dat wordt nu ingelopen.
Omdat het percentage positief 9,5 % is en er 4750 besmettingen zijn doorgegeven, zijn er dus al een paar dagen 50.000 mensen getest, bijna het dubbele van voor de 10 dagen vorst. Indien er dagelijks gewoon 30.000 waren gekomen voor een test zou het aantal bij een positief percentage van 9,5 op 2850 liggen. IMO
Dit gaat nog door tot maandag, de verwachting is dat dan eea grotendeels is ingelopen.
Wat voor hond en hoe oud is ie geworden?quote:Op zondag 21 februari 2021 01:43 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat een feest vandaag: mijn hont was jarig.
Heb 1 persoon op bezoek gehad en de wekker gezet dat hij ook weer op tijd naar huis was en dus niet gezellig kunnen verder kletsen.
Dit kan niet vaak genoeg benadrukt wordenquote:Op zondag 21 februari 2021 00:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Tot eind vorig jaar was het in grote lijnen nog simpel: stijgende cijfers is aanscherping, dalende cijfers is versoepeling. Een erg begrijpelijke strategie gezien we in dit stadium niet de luxe hebben één of andere risicovolle containment aanpak te hanteren, dus dan maar doorsudderen als compromis.
Inmiddels zijn we echter zo ver dat slechts speculatie en geruchten al genoeg grond bieden voor strengere maatregelen. Je zou dan verwachten dat gezien de stijgende vaccinatiegraad dit evenwel de kant van versoepeling op zou mogen gebeuren maar daar heb ik nog vrij weinig over gehoord.
Dus de dagelijkse cijfers koop je vrij weinig meer voor. Het is bij de gratie kabinets dat er op een gegeven moment weer zaken hun deuren mogen openen.
Hoe hebben ze dat gedaan dan?quote:Op zondag 21 februari 2021 03:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wie vorig jaar durfde te beweren dat de tweede kamer de eerste kamer buitenspel zou zetten zou als wappie gezien worden.
Ze gaan nu besluiten nemen voor de komende maand (voor de periode vanaf 2 maart), daar vallen de verkiezingen in...quote:Op zondag 21 februari 2021 08:11 schreef Zwansen het volgende:
De grote vraag is wel wanneer de politieke belangen zwaarder gaan wegen dan de mogelijke virologische consequenties. Nu zijn we nog ‘relatief’ ver af van de verkiezingen. Maar hoe zal het kabinet over een week of over twee weken besluiten nemen?
Plus gyms open en avondklok eraf en ik ben al blij. triest eigenlijk.quote:Op zondag 21 februari 2021 08:19 schreef Noek het volgende:
Kapper open en middelbare school.
Volk helemaal euforisch want ze krijgen toch iets.
Deze twee gaan echt nog niet gebeuren vrees ik.quote:Op zondag 21 februari 2021 08:24 schreef josja het volgende:
[..]
Plus gyms open en avondklok eraf en ik ben al blij. triest eigenlijk.
Teckel en ze is 2 jaar gewordenquote:Op zondag 21 februari 2021 07:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat voor hond en hoe oud is ie geworden?
Alleen individueel trainen (kan ik nog niet werken maar soit) en avondklok naar 23.00 doe ik het ook voor.quote:Op zondag 21 februari 2021 08:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Deze twee gaan echt nog niet gebeuren vrees ik.
Awwwquote:Op zondag 21 februari 2021 08:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Teckel en ze is 2 jaar geworden
http://imgur.com/a/nTsZfoo
quote:Op zondag 21 februari 2021 08:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Teckel en ze is 2 jaar geworden
http://imgur.com/a/nTsZfoo
Ik ben al blij als we niet zo afschuwelijk spastisch hoeven te gaan doen.quote:Op zondag 21 februari 2021 08:24 schreef josja het volgende:
[..]
Plus gyms open en avondklok eraf en ik ben al blij. triest eigenlijk.
ik geloof die peiling niet zo, tenzij ze alleen bejaarden hebben gevraagd.quote:Op zondag 21 februari 2021 08:04 schreef popje het volgende:
Nos.nl: De coronamaatregelen versoepelen of niet? In het Catshuis buigt het demissionaire kabinet zich vandaag weer over dit dilemma. Afgelopen week werd duidelijk dat er steeds meer druk op de ketel staat.
Zo bleek woensdag uit een peiling dat het aantal Nederlanders dat in meer of mindere mate de lockdown wil versoepelen in vier weken tijd is verdubbeld. Inmiddels vindt ruim een op de drie Nederlanders dat de tijd daarvoor rijp is, concludeerde peilingsbureau I&O Research uit de peiling in opdracht van de NOS.
Avondklok aan het wankelen
Een nipte meerderheid is nog altijd voor het handhaven of zelfs verscherpen van de lockdown. Bijna een op de tien ondervraagden vindt zelfs dat alle maatregelen helemaal losgelaten mogen worden.
Het was ook een week waarin allerlei partijen inspeelden op de groeiende roep om versoepelingen. Actiegroep Viruswaarheid bracht deze week in de rechtszaal de avondklok aan het wankelen.
Werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland presenteerden een plan om de economie komende maand in stappen te heropenen. Dat zou mogelijk zijn als er massaal getest zou worden.
En ook een groep medici, wetenschappers, economen en ondernemers kwam met een plan om Nederland weer open te gooien. "We zien dat de maatregelen leiden tot veel schade aan de volksgezondheid", zei internist-endocrinoloog Evelien Peters namens Herstel NL, zoals de groep zich noemt.
'Allemaal signalen'
"Het zijn allemaal signalen die een beetje dezelfde kant op wijzen", zegt onderzoeker Peter Kanne van I&O Research. "Ik denk ook zeker dat het de discussie kan aanzwengelen."
Ook vanuit het onderwijs werd de druk opgevoerd. De koepel van scholen in het voorgezet onderwijs, de VO-Raad, pleitte ervoor om leerlingen vanaf 1 maart minstens een dag in de week weer naar school te laten gaan. De middelbare scholen zijn sinds half december gesloten voor het overgrote deel van de leerlingen.
"Weer je computer pakken en achter het scherm zitten. Dat is het enige wat je de hele dag doet", zei Fatima, die heel graag weer fysiek les wil krijgen:
1:38
Hoe Fatima de schooldag doorkomt: 'Weer een paar dagen naar school zou fijn zijn'
Het kabinet heeft aangegeven te werken aan een plan om buurthallen, sporthallen of bibliotheken open te stellen voor jongeren, zodat ze weer kunnen samenkomen. Naar verwachting komt er de komende dagen meer duidelijkheid over.
Dinsdag is er weer coronapersconferentie van het kabinet. Minister De Jonge van Volksgezondheid en premier Rutte zien weinig ruimte voor versoepeling, benadrukten ze deze week al. Het gemiddelde aantal besmettingen stijgt immers weer licht en de derde golf is aanstaande, zei Rutte donderdag.
'Rek is eruit'
Maar die boodschap wordt steeds moeilijker te verkopen, ziet politiek verslaggever Ron Fresen. "Je merkt aan alles dat de rek eruit is. Steeds meer mensen zien de coronastatistieken en vragen zich af of dit allemaal wel nodig is, ook in de politiek."
De vooraf geschetste doemscenario's rondom de vele virusvarianten zijn vooralsnog uitgebleven. Met de belangrijke kanttekening dat het kabinet er juist op hamert dat de situatie veel slechter was geweest als er niet al twee maanden een strenge lockdown was geweest. Maar de peiling geeft aan dat een steeds groter deel van de bevolking geen genoegen meer neemt met die uitleg.
Volop steun
Het onderzoek laat overigens ook zien dat zeker twee derde van de Nederlanders nog volledig of grotendeels achter de coronamaatregelen van het kabinet staat:
NOS / DATA I&O RESEARCH
"Het basisvertrouwen is nog steeds heel groot", zegt Fresen. "Maar we zien wel dat erop is ingeleverd. Bijvoorbeeld door dingen als het datalek bij de GGD, kritiek op het vaccinatieprogramma en ook de avondklok-uitspraak. Die laatste zaak versterkt bij een deel van bevolking het gevoel van 'heeft de overheid zijn zaakjes wel op orde?'"
Het aandeel ondervraagden dat zegt veel tot vrij veel vertrouwen te hebben in bijvoorbeeld de GGD's is de afgelopen vier weken fors gedaald: van 74 procent in januari tot 49 procent in februari.
Ook het vertrouwen in de landelijke overheid (van 67 procent naar 52 procent), het RIVM (van 76 procent naar 66 procent) en demissionair 'coronaminister' De Jonge (van 57 procent naar 49 procent) heeft een knauw opgelopen. Het vertrouwen in Rutte is licht gedaald, maar nagenoeg hetzelfde gebleven.
Kleine stapjes
De grote vraag is nu hoe ver het kabinet durft te gaan met eventuele versoepelingen. "Wat wij horen, is dat het kabinet zoekt naar kleine stapjes", zegt Fresen. Die zijn immers veiliger dan de grote, met het risico dat de IC's straks vol liggen met covid-19-patiënten.
Welke peiling? Dat 45% graag versoepelingen wil?quote:Op zondag 21 februari 2021 08:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik geloof die peiling niet zo, tenzij ze alleen bejaarden hebben gevraagd.
Ja jij hebt ook zo'n leuk beestje.quote:Op zondag 21 februari 2021 08:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mijn boerenfoxje wordt over anderhalve week 3
Dit. Dom naief volk.quote:Op zondag 21 februari 2021 08:19 schreef Noek het volgende:
Kapper open en middelbare school.
Volk helemaal euforisch want ze krijgen toch iets.
Zo bleek woensdag uit een peiling dat het aantal Nederlanders dat in meer of mindere mate de lockdown wil versoepelen in vier weken tijd is verdubbeld. Inmiddels vindt ruim een op de drie Nederlanders dat de tijd daarvoor rijp is, concludeerde peilingsbureau I&O Research uit de peiling in opdracht van de NOS.quote:Op zondag 21 februari 2021 08:35 schreef popje het volgende:
[..]
Welke peiling? Dat 45% graag versoepelingen wil?
Nee die willen graag een dagklok... die heb je hier soms ook (ook al vraag ik me af of dat geen trollen zijn)quote:Op zondag 21 februari 2021 08:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Zo bleek woensdag uit een peiling dat het aantal Nederlanders dat in meer of mindere mate de lockdown wil versoepelen in vier weken tijd is verdubbeld. Inmiddels vindt ruim een op de drie Nederlanders dat de tijd daarvoor rijp is, concludeerde peilingsbureau I&O Research uit de peiling in opdracht van de NOS.
twee op de drie (66,6%) vind dus niet dat de lockdown weg kan.
volgens de spoedwet kan dat, omdat de klok er algemeen in staat.quote:Op zondag 21 februari 2021 08:40 schreef popje het volgende:
[..]
Nee die willen graag een dagklok... die heb je hier soms ook (ook al vraag ik me af of dat geen trollen zijn)
Ik heb er nu al zin in *exits sarcastic mode*quote:Op zondag 21 februari 2021 08:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
volgens de spoedwet kan dat, omdat de klok er algemeen in staat.
max 1400 IC bedden, waarvan 500 bezet met covid-19quote:Op zondag 21 februari 2021 08:39 schreef tja77 het volgende:
Iedereen wil versoepelingen natuurlijk. Maar door het angstzaaien en gebruik maken van “verkeerde rekenmodellen” zijn mensen bang voor de consequenties ervan.
En klampen zich van aan de zalvende woorden van Rutte en de Jong “nog even volhouden”.
Tief toch een eind op.
Zitten we al aan de 170k besmettingen per dag?
Nee hè, opzouten met die avondklok.
Ik kan het echt niet voorstellen dat ze tijdens de presentatie 170.000 besmettingen per dag een aannemelijk getal vonden. Die gasten kan je ook alles voorschotelen.quote:Op zondag 21 februari 2021 08:39 schreef tja77 het volgende:
Iedereen wil versoepelingen natuurlijk. Maar door het angstzaaien en gebruik maken van “verkeerde rekenmodellen” zijn mensen bang voor de consequenties ervan.
En klampen zich van aan de zalvende woorden van Rutte en de Jong “nog even volhouden”.
Tief toch een eind op.
Nee, gewoon als vanouds, want dat was de vraag. Maar goed, al zou het volgend jaar zijn, in die persconferentie konden ze ineens wel perspectief geven en weer als tijdje terug zelf ook zeggen hoe ze het missen etc en dat met z'n allen zingen in het stadion het einddoel is... hij was beter dan voor volwassenen.quote:Op zondag 21 februari 2021 00:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Met mondkapjes, ratels en 1,5 meter afstand. Opspringen en juichen, laat staan zingen ten strengsten VERBOTEN!!!
mensen hebben geen zin in een boete en zeik omdat Covid-19 misschien overdreven wordt.quote:Op zondag 21 februari 2021 08:39 schreef tja77 het volgende:
Tief toch een eind op.
Als IC-bedden de bottleneck zijn in het beleid, dan zijn wij de verkeerde mensen aan het vaccineren.quote:Op zondag 21 februari 2021 08:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
max 1400 IC bedden, waarvan 500 bezet met covid-19
Ach gewoon niet zeuren, nog EVEN volhouden! Je doet het voor een ander! *exits sarcastic mode*quote:Op zondag 21 februari 2021 08:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als IC-bedden de bottleneck zijn in het beleid, dan zijn wij de verkeerde mensen aan het vaccineren.
Met dat aantal ben je in 3 maanden klaar met het virus, omdat heel Nederland besmet is of is geweest. Veel doden onder de mensen die toch al dood zouden gaan en obese 60+ers.quote:Op zondag 21 februari 2021 08:44 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik kan het echt niet voorstellen dat ze tijdens de presentatie 170.000 besmettingen per dag een aannemelijk getal vonden. Die gasten kan je ook alles voorschotelen.
Tja dat zeg ik al weken maar Hugo vindt het prima. Er is altijd veel gezeik op hem geweest, soms wat mij betreft overdreven of niet terecht. Maar dit kun je hem en hem alleen aanrekenen. Hij heeft zelf persoonlijk de beslissing genomen om (tegen het advies van de gezondheidsraad) vaccins uit te delen aan mensen buiten de risicogroepen. Dat heeft gevolgen, primair dat de ziekenhuizen langer vol zitten en de lockdown dus langer duurt.quote:Op zondag 21 februari 2021 08:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als IC-bedden de bottleneck zijn in het beleid, dan zijn wij de verkeerde mensen aan het vaccineren.
Bijna 1 miljoen, volgens Hugo zijn bijgestelde cijfers!quote:Op zondag 21 februari 2021 08:56 schreef tja77 het volgende:
In het VK hebben ze al 17 miljoen mensen gevaccineerd. Dat is 1 op de 3 volwassenen.
En hier?
Yo dit is echt bizar, een gezondheidscheck om een NATUURPARK BUITEN in te mogen?quote:Op zondag 21 februari 2021 09:02 schreef JosMert het volgende:
Brrrrrr
Voor het wandelen een gezondheidscheck
https://www.linkedin.com/(...)003025148203008-8iOT
Ik denk dat zij nog wachten tot 2 maart. Als er dan geen verlichting komt zullen de rechtszaken en protestacties wel starten gok ik.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:03 schreef maan_man het volgende:
Ik vind het ook steeds verwonderlijker dat Engel de enige is die rechtszaken lijkt te voeren.
Als jij ziet hoe nijpend de situaties is, dan zou jij toch verwachten dat een brancheorganisatie of vermogende retailer opstaat en de maatregelen aanvecht omdat iedere proportionaliteit ontbreekt. En of ze dan gaan voor volledige heropening of om die belachelijk 4 uur tussen bestellen en afhalen eraf te krijgen, maakt mij nog niet zoveel uit. Maar dat iedereen gewoon als een konijn in de koplampen blijft staren en niks doet, verbaast mij wel.
Best schandelig dat in een relatief klein land dat dichtbevolkt is (waardoor het virus ook sneller om zich heen kan grijpen) we niet in staat zijn om sneller te vaccineren dan landen die minder dicht bevolkt/groter zijn.quote:Op zondag 21 februari 2021 08:59 schreef popje het volgende:
[..]
Bijna 1 miljoen, volgens Hugo zijn bijgestelde cijfers!
Medewerker staat er, is het een afgesloten terrein op de Veluwe?quote:Op zondag 21 februari 2021 09:03 schreef popje het volgende:
[..]
Yo dit is echt bizar, een gezondheidscheck om een NATUURPARK BUITEN in te mogen?
Dat is particulier terrein.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:02 schreef JosMert het volgende:
Brrrrrr
Ik weet niet of er zo veel mensen in de spotlight positie willen staan waarbij je compleet afgemaakt kan worden door overheid/media. Je kan een complete shit-storm verwachten als je die regels wilt aanvechten.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:03 schreef maan_man het volgende:
Ik vind het ook steeds verwonderlijker dat Engel de enige is die rechtszaken lijkt te voeren.
Als jij ziet hoe nijpend de situaties is, dan zou jij toch verwachten dat een brancheorganisatie of vermogende retailer opstaat en de maatregelen aanvecht omdat iedere proportionaliteit ontbreekt. En of ze dan gaan voor volledige heropening of om die belachelijk 4 uur tussen bestellen en afhalen eraf te krijgen, maakt mij nog niet zoveel uit. Maar dat iedereen gewoon als een konijn in de koplampen blijft staren en niks doet, verbaast mij wel.
Ja. Het is een afgesloten terrein. Park Hoge Veluwe.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Medewerker staat er, is het een afgesloten terrein op de Veluwe?
Ik dacht dat dit een gefotoshopt was, maar ik heb de qr-code maar eens gescand: https://ikbezoek.nl/de-hoge-veluwequote:Op zondag 21 februari 2021 09:02 schreef JosMert het volgende:
Brrrrrr
quote:• De gezondheidscheck is alleen ter controle en wordt niet opgeslagen
• Jouw gegevens worden automatisch na 2 weken verwijderd
Ze gaan hem verlengen tot april om in te ruilen tegen gedeeltelijke opening middelbare scholen. De avondklok als wisselgeld is de afgelopen dagen meerdere keren geintroduceerd.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:10 schreef popje het volgende:
Ik heb ook nog het idee dat ze de avondklok afschaffing als een soort worst gaan voorhouden, als de cijfers goed blijven gaan, dan misschien... zullen de cijfers het toelaten om hem voor ... datum af te schaffen.
Uhm ja dat geldt voor vrijwel alle maatregelen.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:10 schreef popje het volgende:
Ik heb ook nog het idee dat ze de avondklok afschaffing als een soort worst gaan voorhouden, als de cijfers goed blijven gaan, dan misschien... zullen de cijfers het toelaten om hem voor ... datum af te schaffen.
Oh ja? Wanneer kan de mondkapjesplicht er weer af bijvoorbeeld?quote:Op zondag 21 februari 2021 09:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Uhm ja dat geldt voor vrijwel alle maatregelen.
Nou lullig voor die mensen.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:
In Rusland zijn overigens voor het eerst 7 mensen besmet met vogelgriep meldt BNO
Geen idee, sommige landen hebben dat al dat verlengd voor geheel 2021.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh ja? Wanneer kan de mondkapjesplicht er weer af bijvoorbeeld?
Zou me niet verbazen dat de volgende pandemie uit die hoek komt, hier zijn vorig jaar ook weer flink wat bedrijven geruimd. Al gaat het tot nu toe steeds om voor mensen veilige varianten.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:
In Rusland zijn overigens voor het eerst 7 mensen besmet met vogelgriep meldt BNO
Dan wordt het dus ook niet als worst voorgehoudenquote:Op zondag 21 februari 2021 09:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen idee, sommige landen hebben dat al dat verlengd voor geheel 2021.
Volgens mij besef je niet wat dit potentieel kan betekenenquote:
Volgende pandemie in de maak en nieuwe lockdown in 2022 vanwege de vogelgriep? We hebben al eerder problemen daarmee gehad en die bedrijven moesten toch gewoon geruimd worden...quote:Op zondag 21 februari 2021 09:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij besef je niet wat dit potentieel kan betekenen
Ben echt zo benieuwd hoe wij dit hier gaan invullen. Tot nu toe blijkt het angstvallig stil, ondanks dat we de miljoen prikken voorbij zijn.quote:.
Israël verlicht vandaag de coronabeperkingen. Inwoners die zijn gevaccineerd of hersteld van de ziekte kunnen weer naar sportscholen, hotels, theaters en sportevenementen. Met een Groene Pas die ze kunnen laten zien op een app van het Ministerie van Gezondheid krijgen 3,2 miljoen burgers toegang.
Ad.nl
Ik hoop niet. Gewoon maatregelen afbouwen en iedereen toegang geven. Geen groene passen hier, ook al krijgt Hugo er een harde plasser van.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben echt zo benieuwd hoe wij dit hier gaan invullen. Tot nu toe blijkt het angstvallig stil, ondanks dat we de miljoen prikken voorbij zijn.
Denk dat de belangrijke vraag is, gaan de besmettingen alleen over van dier op mens of ook van mens op mens. Bij dat eerste kan het wel eens redelijk lokaal blijven, zoals Q-koorts. Heel vervelend voor hen die het treft, maar geen pandemie.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen dat de volgende pandemie uit die hoek komt, hier zijn vorig jaar ook weer flink wat bedrijven geruimd. Al gaat het tot nu toe steeds om voor mensen veilige varianten.
Het is voor het eerst van dier op mens gegaan.. zo begon COVID-19 ookquote:Op zondag 21 februari 2021 09:19 schreef popje het volgende:
[..]
Volgende pandemie in de maak en nieuwe lockdown in 2022 vanwege de vogelgriep? We hebben al eerder problemen daarmee gehad en die bedrijven moesten toch gewoon geruimd worden...
We worden alweer klaar gemaakt voor de volgende pandemie.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat is nog steeds niet volledig zeker.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is voor het eerst van dier op mens gegaan.. zo begon COVID-19 ook
Nou ja het is ook niet dat die 2/3 staat te juichen natuurlijk. Zal inderdaad een kwestie zijn van dat ze het gewoon nodig vinden gezien de al dan niet bestaande dreiging. Zo'n peiling is erg algemeen. Stel eens dezelfde vraag maar voeg eraan toe: "Zou u nog voor de maatregelen zijn als de steunpakketten versoberd/afgeschaft wordt? Als de werkloosheid naar 10-15% gaat?"quote:Op zondag 21 februari 2021 08:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
twee op de drie (66,6%) vind dus niet dat de lockdown weg kan.
H5N8 is zeer besmettelijk voor dieren, maar mensen krijgen het alleen bij zeer intensief contact. Er zijn een paar honderd geregistreerde casussen bekend, altijd van dier op mens. Dat lijkt allemaal niet zo problematisch maar er zijn ook tal van onschuldige coronavirussen. Het is wachten op een mutatie die wel bij mensen aan slaat. Dat kan morgen zijn of over 100 jaar of nooit.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:21 schreef maan_man het volgende:
[..]
Denk dat de belangrijke vraag is, gaan de besmettingen alleen over van dier op mens of ook van mens op mens. Bij dat eerste kan het wel eens redelijk lokaal blijven, zoals Q-koorts. Heel vervelend voor hen die het treft, maar geen pandemie.
Zweden en Denemarken werken er ook aan.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben echt zo benieuwd hoe wij dit hier gaan invullen. Tot nu toe blijkt het angstvallig stil, ondanks dat we de miljoen prikken voorbij zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |