abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198125193
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:03 schreef maan_man het volgende:
Ik vind het ook steeds verwonderlijker dat Engel de enige is die rechtszaken lijkt te voeren.

Als jij ziet hoe nijpend de situaties is, dan zou jij toch verwachten dat een brancheorganisatie of vermogende retailer opstaat en de maatregelen aanvecht omdat iedere proportionaliteit ontbreekt. En of ze dan gaan voor volledige heropening of om die belachelijk 4 uur tussen bestellen en afhalen eraf te krijgen, maakt mij nog niet zoveel uit. Maar dat iedereen gewoon als een konijn in de koplampen blijft staren en niks doet, verbaast mij wel.
Ik weet niet of er zo veel mensen in de spotlight positie willen staan waarbij je compleet afgemaakt kan worden door overheid/media. Je kan een complete shit-storm verwachten als je die regels wilt aanvechten.

De kans dat het iets oplevert, zoals we al hebben gemerkt, is nagenoeg niks.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jed1Gam op 21-02-2021 09:12:32 ]
  Moderator zondag 21 februari 2021 @ 09:08:06 #127
236264 crew  capricia
pi_198125196
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Medewerker staat er, is het een afgesloten terrein op de Veluwe?
Ja. Het is een afgesloten terrein. Park Hoge Veluwe.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198125208
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:02 schreef JosMert het volgende:
Brrrrrr

Voor het wandelen een gezondheidscheck

https://www.linkedin.com/(...)003025148203008-8iOT
Ik dacht dat dit een gefotoshopt was, maar ik heb de qr-code maar eens gescand: https://ikbezoek.nl/de-hoge-veluwe

Alleen die twee regels bij privacy die boven elkaar staan al:
quote:
• De gezondheidscheck is alleen ter controle en wordt niet opgeslagen

• Jouw gegevens worden automatisch na 2 weken verwijderd
  zondag 21 februari 2021 @ 09:10:52 #129
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198125210
Ik heb ook nog het idee dat ze de avondklok afschaffing als een soort worst gaan voorhouden, als de cijfers goed blijven gaan, dan misschien... zullen de cijfers het toelaten om hem voor ... datum af te schaffen.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198125221
Zo dadelijk weer richting de camping. Afgelopen week ook al geweest. Hele camperveld staat vol.
Heerlijk weer, lekker klussen en genieten van de zon. Even geen Corona in de hoofdrol.
pi_198125228
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:10 schreef popje het volgende:
Ik heb ook nog het idee dat ze de avondklok afschaffing als een soort worst gaan voorhouden, als de cijfers goed blijven gaan, dan misschien... zullen de cijfers het toelaten om hem voor ... datum af te schaffen.
Ze gaan hem verlengen tot april om in te ruilen tegen gedeeltelijke opening middelbare scholen. De avondklok als wisselgeld is de afgelopen dagen meerdere keren geintroduceerd.
pi_198125231
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:10 schreef popje het volgende:
Uhm ja dat geldt voor vrijwel alle maatregelen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198125244
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Uhm ja dat geldt voor vrijwel alle maatregelen.
Oh ja? Wanneer kan de mondkapjesplicht er weer af bijvoorbeeld?
pi_198125245
In Rusland zijn overigens voor het eerst 7 mensen besmet met vogelgriep meldt BNO
  zondag 21 februari 2021 @ 09:16:14 #135
3778 popje
pi_198125248
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:
In Rusland zijn overigens voor het eerst 7 mensen besmet met vogelgriep meldt BNO
Nou lullig voor die mensen.
pi_198125253
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Oh ja? Wanneer kan de mondkapjesplicht er weer af bijvoorbeeld?
Geen idee, sommige landen hebben dat al dat verlengd voor geheel 2021.
pi_198125263
quote:
Zou me niet verbazen dat de volgende pandemie uit die hoek komt, hier zijn vorig jaar ook weer flink wat bedrijven geruimd. Al gaat het tot nu toe steeds om voor mensen veilige varianten.
blablablabla
pi_198125264
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Geen idee, sommige landen hebben dat al dat verlengd voor geheel 2021.
Dan wordt het dus ook niet als worst voorgehouden ;)
pi_198125269
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:16 schreef popje het volgende:

[..]

Nou lullig voor die mensen.
Volgens mij besef je niet wat dit potentieel kan betekenen :)
  zondag 21 februari 2021 @ 09:19:34 #140
3778 popje
pi_198125285
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Volgens mij besef je niet wat dit potentieel kan betekenen :)
Volgende pandemie in de maak en nieuwe lockdown in 2022 vanwege de vogelgriep? We hebben al eerder problemen daarmee gehad en die bedrijven moesten toch gewoon geruimd worden...
pi_198125286
quote:
.

Israël verlicht vandaag de coronabeperkingen. Inwoners die zijn gevaccineerd of hersteld van de ziekte kunnen weer naar sportscholen, hotels, theaters en sportevenementen. Met een Groene Pas die ze kunnen laten zien op een app van het Ministerie van Gezondheid krijgen 3,2 miljoen burgers toegang.

Ad.nl
Ben echt zo benieuwd hoe wij dit hier gaan invullen. Tot nu toe blijkt het angstvallig stil, ondanks dat we de miljoen prikken voorbij zijn.
blablablabla
pi_198125300
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:19 schreef Elan het volgende:

[..]

Ben echt zo benieuwd hoe wij dit hier gaan invullen. Tot nu toe blijkt het angstvallig stil, ondanks dat we de miljoen prikken voorbij zijn.
Ik hoop niet. Gewoon maatregelen afbouwen en iedereen toegang geven. Geen groene passen hier, ook al krijgt Hugo er een harde plasser van.
pi_198125308
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Zou me niet verbazen dat de volgende pandemie uit die hoek komt, hier zijn vorig jaar ook weer flink wat bedrijven geruimd. Al gaat het tot nu toe steeds om voor mensen veilige varianten.
Denk dat de belangrijke vraag is, gaan de besmettingen alleen over van dier op mens of ook van mens op mens. Bij dat eerste kan het wel eens redelijk lokaal blijven, zoals Q-koorts. Heel vervelend voor hen die het treft, maar geen pandemie.
pi_198125311
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:19 schreef popje het volgende:

[..]

Volgende pandemie in de maak en nieuwe lockdown in 2022 vanwege de vogelgriep? We hebben al eerder problemen daarmee gehad en die bedrijven moesten toch gewoon geruimd worden...
Het is voor het eerst van dier op mens gegaan.. zo begon COVID-19 ook
pi_198125321
quote:
We worden alweer klaar gemaakt voor de volgende pandemie.
pi_198125355
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het is voor het eerst van dier op mens gegaan.. zo begon COVID-19 ook
Dat is nog steeds niet volledig zeker.
https://nos.nl/artikel/23(...)nwaarschijnlijk.html
pi_198125356
Dadelijk ga ik maar eens aanschouwen hoe duizenden de finalisten van Australian Open toebuigen.
pi_198125362
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 08:38 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Zo bleek woensdag uit een peiling dat het aantal Nederlanders dat in meer of mindere mate de lockdown wil versoepelen in vier weken tijd is verdubbeld. Inmiddels vindt ruim een op de drie Nederlanders dat de tijd daarvoor rijp is, concludeerde peilingsbureau I&O Research uit de peiling in opdracht van de NOS.

twee op de drie (66,6%) vind dus niet dat de lockdown weg kan.
Nou ja het is ook niet dat die 2/3 staat te juichen natuurlijk. Zal inderdaad een kwestie zijn van dat ze het gewoon nodig vinden gezien de al dan niet bestaande dreiging. Zo'n peiling is erg algemeen. Stel eens dezelfde vraag maar voeg eraan toe: "Zou u nog voor de maatregelen zijn als de steunpakketten versoberd/afgeschaft wordt? Als de werkloosheid naar 10-15% gaat?"

Vind de ontwikkeling wel interessant:

In maart vorig jaar kon je eigenlijk haast niet tegen de maatregelen zijn. Al waren er wel een paar roependen in de woestijn maar die werden door velen (ook ikzelf) gezien als kille economen die wel zin hadden om wat nutteloze eters op te offeren. Vanaf juni waren de 'maatregelen' dusdanig dat het ook niet zo moeilijk was om voor te zijn.

Toch interessant dat het vertrouwen begon te dalen in de periode van september. De periode van de "Ik doe niet meer mee actie" en de aanname dat het niet snel meer uit de hand zou lopen, maar je nog wel de hele tijd die "Corona is nog niet klaar met ons" reclames had. En daarna zie je eigenlijk dat het stijgt en daalt met de curve van de besmettingen.
pi_198125368
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:21 schreef maan_man het volgende:

[..]

Denk dat de belangrijke vraag is, gaan de besmettingen alleen over van dier op mens of ook van mens op mens. Bij dat eerste kan het wel eens redelijk lokaal blijven, zoals Q-koorts. Heel vervelend voor hen die het treft, maar geen pandemie.
H5N8 is zeer besmettelijk voor dieren, maar mensen krijgen het alleen bij zeer intensief contact. Er zijn een paar honderd geregistreerde casussen bekend, altijd van dier op mens. Dat lijkt allemaal niet zo problematisch maar er zijn ook tal van onschuldige coronavirussen. Het is wachten op een mutatie die wel bij mensen aan slaat. Dat kan morgen zijn of over 100 jaar of nooit.
blablablabla
  Moderator zondag 21 februari 2021 @ 09:29:43 #150
236264 crew  capricia
pi_198125389
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:19 schreef Elan het volgende:

[..]

Zweden en Denemarken werken er ook aan.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)cinatiebewijs-corona
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')