Nou met mijn gelukquote:Op zondag 21 februari 2021 02:47 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans dat je er doodziek van wordt. 0,35% komt op de ic terecht en 1,5% in het ziekenhuis, dus hoezo doodziek?
Net begon je nog uit het niets over bloeddrinken en offers aan Moloch om feiten te ridiculiseren.quote:Op zondag 21 februari 2021 02:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de complottheorieën hoor.
quote:Op zondag 21 februari 2021 02:30 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het World Economic Forum, bekend van de pandemie response oefenronde Event 201 (oktober 2019) steekt het hele great reset/build back better verhaal nou niet bepaald onder stoelen of banken.
quote:Op zondag 21 februari 2021 02:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is echter geen reset met aan Moloch offerende politici en bloeddrinkende elitaire machthebbers. Eerder een reset om de boel een beetje leefbaar te houden voor ons allemaal. Ik weet het, deugneuzerij.
Ja, dat is namelijk de theorie die eraan gekoppeld is in Wappiestein. Lees je even in. Vergeet ook niet de pizzeria's erbij te betrekken, en uiteraard Soros.quote:Op zondag 21 februari 2021 02:50 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Net begon je nog uit het niets over bloeddrinken en offers aan Moloch om feiten te ridiculiseren.
[..]
[..]
Wie heeft het over "Wappiestein?"quote:Op zondag 21 februari 2021 02:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat is namelijk de theorie die eraan gekoppeld is in Wappiestein. Lees je even in. Vergeet ook niet de pizzeria's erbij te betrekken, en uiteraard Soros.
Zou kunnen maar ik kan dat niet rijmen met hoe mensen om mij heen zich gedragen.quote:Op zondag 21 februari 2021 02:45 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Komt het niet in je op dat mensen zich gewoon aan de maatregelen houden omdat ze geen zin hebben om doodziek te worden?
Ik ben nl niet in angst of bang voor corona.
Vind het alleen klote als ik het krijg dat ik dan afhankelijk moet gaan zijn van andere mensen.
Leg ik het zo goed uit zonder al te bot te zijn?
... wat is er dan precies zo erg aan die reset...quote:Op zondag 21 februari 2021 02:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wie heeft het over "Wappiestein?"
Tiger_m: "Ik zit nog steeds te wachten tot er eens iemand komt die daar bewijs voor heeft. Verder dan dat iemand een mening op papier gezet heeft komt het maar niet." (voor die agenda)
van_Lamehuizen: "Het World Economic Forum, bekend van de pandemie response oefenronde Event 201 (oktober 2019) steekt het hele great reset/build back better verhaal nou niet bepaald onder stoelen of banken."
Etto: "Ja die agenda is er dan wel maar het is niet met bloeddrinkende politici en Moloch"![]()
Heb je soms weer speciale kruiden door je tabak gemengd?
Ik constateer slechts dat die agenda er openlijk is en dat, dat dus geen complottheorie is. Alle onzin die jij er vervolgens ongevraagd aan verbindt... tja.quote:Op zondag 21 februari 2021 02:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... wat is er dan precies zo erg aan die reset...
Verder gewoon weer een lekkere dikke Cubaan.
Ja, het is dus een nogal nefaste agenda... en daar wordt corona nu handig bij gebruikt.quote:Op zondag 21 februari 2021 03:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik constateer slechts dat die agenda er openlijk is en dat, dat dus geen complottheorie is. Alle onzin die jij er vervolgens ongevraagd aan verbindt... tja.
Etto "Moloch. Bloeddrinken. Wap wap wap!"quote:Op zondag 21 februari 2021 03:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, het is dus een nogal nefaste agenda... en daar wordt corona nu handig bij gebruikt.
Dat is een beetje het narratief, toch?
Ergo: Wappelonia.
Ja, dat is een beetje waar het op neerkomt ja. Neem eens een kijkje in BNW.quote:Op zondag 21 februari 2021 03:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Etto "Moloch. Bloeddrinken. Wap wap wap!"![]()
Dank voor je waardevolle bijdrage weer.
Dat is geheel niet wat ik hier stel of post. Als je in discussie wilt daarover dan moet je dat lekker in BNW doen. Hier gaat het over de hervormingsagenda die wel degelijk bestaat.quote:Op zondag 21 februari 2021 03:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat is een beetje waar het op neerkomt ja. Neem eens een kijkje in BNW.
Ja, een malafide hervormingsagenda, toch?quote:Op zondag 21 februari 2021 03:04 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dat is geheel niet wat ik hier stel of post. Als je in discussie wilt daarover dan moet je dat lekker in BNW doen. Hier gaat het over de hervormingsagenda die wel degelijk bestaat.
Ik zou eerder van opportunisme spreken.quote:Op zondag 21 februari 2021 03:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, een malafide hervormingsagenda, toch?
Uiteraard sowieso kwade wil.quote:Op zondag 21 februari 2021 03:05 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik zou eerder van opportunisme spreken.
All animals are equal, but some animals are more equal than others.quote:Op zondag 21 februari 2021 03:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard sowieso kwade wil.
quote:Op zondag 21 februari 2021 03:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
All animals are equal, but some animals are more equal than others.
En dat is dus voor iedereen verschillend.quote:Op zondag 21 februari 2021 02:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zou kunnen maar ik kan dat niet rijmen met hoe mensen om mij heen zich gedragen.
heb jij geluk, de andere honden blaffen alleen maar.quote:Op zondag 21 februari 2021 01:43 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat een feest vandaag: mijn hont was jarig.
Heb 1 persoon op bezoek gehad en de wekker gezet dat hij ook weer op tijd naar huis was en dus niet gezellig kunnen verder kletsen.
zolang mijn pijp maar inhoud heeftquote:Op zondag 21 februari 2021 03:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Een inhoudelijk gesprek met Etto zit er op dit uur kennelijk niet in, dan maar zo.
Ik vind mensen die kritiekloos en zonder kennis meegaan in de waan van de dag nog gevaarlijker dan complotwappies.quote:Op zondag 21 februari 2021 03:15 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En dat is dus voor iedereen verschillend.
De mensen om mij heen leven niet in angst maar houden zich wel aan de maatregelen.
Inmiddels na een jaar is de rek er wel een beetje uit maar alsnog houden we ons aan de maatregelen.
Maar echt niemand vindt het normaal om thuis opgesloten te zitten na 21.00 uur.
Ik deed en doe het sowieso niet zozeer voor mijzelf hoor. Denk de meeste mensen niet.quote:Op zondag 21 februari 2021 03:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind mensen die kritiekloos en zonder kennis meegaan in de waan van de dag nog gevaarlijker dan complotwappies.
Het begon heel simpel met mondkapjes. Op de dag dat het geadviseerd werd ze te dragen in supermarkten droeg een ruime meerderheid ze opeens omdat men bang was als wappie gezien te worden. Het is hoe massapsychologie werkt.
Er zullen vast mensen bang zijn voor het virus maar nogmaals ik kan dat niet goed rijmen met wat ik zie. Angst voor corona is in ieder geval niet massaal naar de supermarkt gaan. Het blijkt nergens uit.
Respect hebben voor de maatregelen is vooral omdat men bang is om als aso weg gezet te worden en niet omdat men bang is om ziek te worden.
Wat ik zeg, we worden geindoctrineerd met de gedachte dat we allemaal mogelijke moordernaars zijn. maar goed schijnbaar is dat te bizar om te geloven ofzo.quote:Op zondag 21 februari 2021 03:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik deed en doe het sowieso niet zozeer voor mijzelf hoor. Denk de meeste mensen niet.
zuchtquote:Op zondag 21 februari 2021 03:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat ik zeg, we worden geindoctrineerd met de gedachte dat we allemaal mogelijke moordernaars zijn. maar goed schijnbaar is dat te bizar om te geloven ofzo.
Wie vorig jaar durfde te beweren dat de tweede kamer de eerste kamer buitenspel zou zetten zou als wappie gezien worden.
Je kunt er inderdaad voor kiezen om weg te kijken en anderen weg te zetten als debielen.quote:
Het echte aantal van vandaag was 2850 besmettingen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:28 schreef chratnox het volgende:
Zijn we vergeten dat zelfs het OMT heeft gezegd dat de cijfers deze week een rommeltje zijn vanwege het winterweer? Laten we nou gewoon week op week vergelijken.
Ik ben heel benieuwd of je berekening klopt Zaquote:Op zondag 21 februari 2021 05:30 schreef Za het volgende:
[..]
Het echte aantal van vandaag was 2850 besmettingen.
In de periode voor de vorst, sneeuw en gladheid werden volgens het RIVM dagelijks 30.000 mensen getest, toen een dag of 10 veel minder om bovenstaande reden.
Dat wordt nu ingelopen.
Omdat het percentage positief 9,5 % is en er 4750 besmettingen zijn doorgegeven, zijn er dus al een paar dagen 50.000 mensen getest, bijna het dubbele van voor de 10 dagen vorst. Indien er dagelijks gewoon 30.000 waren gekomen voor een test zou het aantal bij een positief percentage van 9,5 op 2850 liggen. IMO
Dit gaat nog door tot maandag, de verwachting is dat dan eea grotendeels is ingelopen.
Wat voor hond en hoe oud is ie geworden?quote:Op zondag 21 februari 2021 01:43 schreef mascara-klodder het volgende:
Wat een feest vandaag: mijn hont was jarig.
Heb 1 persoon op bezoek gehad en de wekker gezet dat hij ook weer op tijd naar huis was en dus niet gezellig kunnen verder kletsen.
Dit kan niet vaak genoeg benadrukt wordenquote:Op zondag 21 februari 2021 00:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Tot eind vorig jaar was het in grote lijnen nog simpel: stijgende cijfers is aanscherping, dalende cijfers is versoepeling. Een erg begrijpelijke strategie gezien we in dit stadium niet de luxe hebben één of andere risicovolle containment aanpak te hanteren, dus dan maar doorsudderen als compromis.
Inmiddels zijn we echter zo ver dat slechts speculatie en geruchten al genoeg grond bieden voor strengere maatregelen. Je zou dan verwachten dat gezien de stijgende vaccinatiegraad dit evenwel de kant van versoepeling op zou mogen gebeuren maar daar heb ik nog vrij weinig over gehoord.
Dus de dagelijkse cijfers koop je vrij weinig meer voor. Het is bij de gratie kabinets dat er op een gegeven moment weer zaken hun deuren mogen openen.
Hoe hebben ze dat gedaan dan?quote:Op zondag 21 februari 2021 03:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wie vorig jaar durfde te beweren dat de tweede kamer de eerste kamer buitenspel zou zetten zou als wappie gezien worden.
Ze gaan nu besluiten nemen voor de komende maand (voor de periode vanaf 2 maart), daar vallen de verkiezingen in...quote:Op zondag 21 februari 2021 08:11 schreef Zwansen het volgende:
De grote vraag is wel wanneer de politieke belangen zwaarder gaan wegen dan de mogelijke virologische consequenties. Nu zijn we nog ‘relatief’ ver af van de verkiezingen. Maar hoe zal het kabinet over een week of over twee weken besluiten nemen?
Plus gyms open en avondklok eraf en ik ben al blij. triest eigenlijk.quote:Op zondag 21 februari 2021 08:19 schreef Noek het volgende:
Kapper open en middelbare school.
Volk helemaal euforisch want ze krijgen toch iets.
Deze twee gaan echt nog niet gebeuren vrees ik.quote:Op zondag 21 februari 2021 08:24 schreef josja het volgende:
[..]
Plus gyms open en avondklok eraf en ik ben al blij. triest eigenlijk.
Teckel en ze is 2 jaar gewordenquote:Op zondag 21 februari 2021 07:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat voor hond en hoe oud is ie geworden?
Alleen individueel trainen (kan ik nog niet werken maar soit) en avondklok naar 23.00 doe ik het ook voor.quote:Op zondag 21 februari 2021 08:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Deze twee gaan echt nog niet gebeuren vrees ik.
Awwwquote:Op zondag 21 februari 2021 08:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Teckel en ze is 2 jaar geworden
http://imgur.com/a/nTsZfoo
quote:Op zondag 21 februari 2021 08:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Teckel en ze is 2 jaar geworden
http://imgur.com/a/nTsZfoo
Ik ben al blij als we niet zo afschuwelijk spastisch hoeven te gaan doen.quote:Op zondag 21 februari 2021 08:24 schreef josja het volgende:
[..]
Plus gyms open en avondklok eraf en ik ben al blij. triest eigenlijk.
ik geloof die peiling niet zo, tenzij ze alleen bejaarden hebben gevraagd.quote:Op zondag 21 februari 2021 08:04 schreef popje het volgende:
Nos.nl: De coronamaatregelen versoepelen of niet? In het Catshuis buigt het demissionaire kabinet zich vandaag weer over dit dilemma. Afgelopen week werd duidelijk dat er steeds meer druk op de ketel staat.
Zo bleek woensdag uit een peiling dat het aantal Nederlanders dat in meer of mindere mate de lockdown wil versoepelen in vier weken tijd is verdubbeld. Inmiddels vindt ruim een op de drie Nederlanders dat de tijd daarvoor rijp is, concludeerde peilingsbureau I&O Research uit de peiling in opdracht van de NOS.
Avondklok aan het wankelen
Een nipte meerderheid is nog altijd voor het handhaven of zelfs verscherpen van de lockdown. Bijna een op de tien ondervraagden vindt zelfs dat alle maatregelen helemaal losgelaten mogen worden.
Het was ook een week waarin allerlei partijen inspeelden op de groeiende roep om versoepelingen. Actiegroep Viruswaarheid bracht deze week in de rechtszaal de avondklok aan het wankelen.
Werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland presenteerden een plan om de economie komende maand in stappen te heropenen. Dat zou mogelijk zijn als er massaal getest zou worden.
En ook een groep medici, wetenschappers, economen en ondernemers kwam met een plan om Nederland weer open te gooien. "We zien dat de maatregelen leiden tot veel schade aan de volksgezondheid", zei internist-endocrinoloog Evelien Peters namens Herstel NL, zoals de groep zich noemt.
'Allemaal signalen'
"Het zijn allemaal signalen die een beetje dezelfde kant op wijzen", zegt onderzoeker Peter Kanne van I&O Research. "Ik denk ook zeker dat het de discussie kan aanzwengelen."
Ook vanuit het onderwijs werd de druk opgevoerd. De koepel van scholen in het voorgezet onderwijs, de VO-Raad, pleitte ervoor om leerlingen vanaf 1 maart minstens een dag in de week weer naar school te laten gaan. De middelbare scholen zijn sinds half december gesloten voor het overgrote deel van de leerlingen.
"Weer je computer pakken en achter het scherm zitten. Dat is het enige wat je de hele dag doet", zei Fatima, die heel graag weer fysiek les wil krijgen:
1:38
Hoe Fatima de schooldag doorkomt: 'Weer een paar dagen naar school zou fijn zijn'
Het kabinet heeft aangegeven te werken aan een plan om buurthallen, sporthallen of bibliotheken open te stellen voor jongeren, zodat ze weer kunnen samenkomen. Naar verwachting komt er de komende dagen meer duidelijkheid over.
Dinsdag is er weer coronapersconferentie van het kabinet. Minister De Jonge van Volksgezondheid en premier Rutte zien weinig ruimte voor versoepeling, benadrukten ze deze week al. Het gemiddelde aantal besmettingen stijgt immers weer licht en de derde golf is aanstaande, zei Rutte donderdag.
'Rek is eruit'
Maar die boodschap wordt steeds moeilijker te verkopen, ziet politiek verslaggever Ron Fresen. "Je merkt aan alles dat de rek eruit is. Steeds meer mensen zien de coronastatistieken en vragen zich af of dit allemaal wel nodig is, ook in de politiek."
De vooraf geschetste doemscenario's rondom de vele virusvarianten zijn vooralsnog uitgebleven. Met de belangrijke kanttekening dat het kabinet er juist op hamert dat de situatie veel slechter was geweest als er niet al twee maanden een strenge lockdown was geweest. Maar de peiling geeft aan dat een steeds groter deel van de bevolking geen genoegen meer neemt met die uitleg.
Volop steun
Het onderzoek laat overigens ook zien dat zeker twee derde van de Nederlanders nog volledig of grotendeels achter de coronamaatregelen van het kabinet staat:
NOS / DATA I&O RESEARCH
"Het basisvertrouwen is nog steeds heel groot", zegt Fresen. "Maar we zien wel dat erop is ingeleverd. Bijvoorbeeld door dingen als het datalek bij de GGD, kritiek op het vaccinatieprogramma en ook de avondklok-uitspraak. Die laatste zaak versterkt bij een deel van bevolking het gevoel van 'heeft de overheid zijn zaakjes wel op orde?'"
Het aandeel ondervraagden dat zegt veel tot vrij veel vertrouwen te hebben in bijvoorbeeld de GGD's is de afgelopen vier weken fors gedaald: van 74 procent in januari tot 49 procent in februari.
Ook het vertrouwen in de landelijke overheid (van 67 procent naar 52 procent), het RIVM (van 76 procent naar 66 procent) en demissionair 'coronaminister' De Jonge (van 57 procent naar 49 procent) heeft een knauw opgelopen. Het vertrouwen in Rutte is licht gedaald, maar nagenoeg hetzelfde gebleven.
Kleine stapjes
De grote vraag is nu hoe ver het kabinet durft te gaan met eventuele versoepelingen. "Wat wij horen, is dat het kabinet zoekt naar kleine stapjes", zegt Fresen. Die zijn immers veiliger dan de grote, met het risico dat de IC's straks vol liggen met covid-19-patiënten.
Welke peiling? Dat 45% graag versoepelingen wil?quote:Op zondag 21 februari 2021 08:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik geloof die peiling niet zo, tenzij ze alleen bejaarden hebben gevraagd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |