SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiėnten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
In je eigen tuin wel, bij iemand waar je op bezoek bent niet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:45 schreef PicoMMP het volgende:
Oke, dus nu het mooie weer eraan komt mag je niet meer 's avonds in je tuin zitten?
Nee hoor. Verklaring van eer op zak hebben is voldoende. Kun je zo downloaden en invullen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:46 schreef D_A het volgende: [..] Bij de grens zijn ze NL kentekens aan 't vissen dus dan kan je met ¤250 boete weer terug naar huis
![]()
Behalve dat dit dan niet opgaat voor de ander indien dit niet zijn/haar eigen woonverblijf betreft.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Heeft dezelfde juridische status als je eigen woning, voor de handhaving.
En wie controleert dat?quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
In je eigen tuin wel, bij iemand waar je op bezoek bent niet.
Precies.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:49 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Maar mijn vriendin mag er niet bij zitten (ze woont niet bij mij)?
Dat zou kunnen. Dat betekent dat het parlement niet doet wat het geacht wordt te doen en dat kun je ze kwalijk nemen. Maar dat betekent niet dat we niet meer in een democratie leven.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is wel in mijn ogen terechte kritiek op de wijze waar het parlement haar controlerende functie vervult.
Drones...... google mobile data, je lieve buurtjes die wat boos kunnen zijn.quote:
Dus overdag trek ik haar helemaal uit elkaar en na 21.00 heb ik lekker wat tijd voor mezelf met een koud biertje in de tuin.quote:
Wel een mondkapje opdoen bij het uit elkaar trekken, hč?quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:51 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Dus overdag trek ik haar helemaal uit elkaar en heb ik lekker wat tijd voor mezelf met een koud biertje in de tuin.
Ruttegod
Heb je een link? Mijn vrouw is Vlaamse en heeft haar ouders al een half jaar niet gezienquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:49 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Nee hoor. Verklaring van eer op zak hebben is voldoende. Kun je zo downloaden en invullen.
Steek meerdere keren per week de grens over zonder enig probleem.
quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Drones...... google mobile data, je lieve buurtjes die wat boos kunnen zijn.
Belgiė.quote:
Je mag toch 1 bezoeker ontvangen?quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
In je eigen tuin wel, bij iemand waar je op bezoek bent niet.
Kan, maar drones en Google mobility data? Nee..quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:53 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zulke mensen zijn er hoor.. Genoeg
https://travel.info-coronavirus.be/nl/essentiele-reisquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:52 schreef Djeez het volgende:
[..]
Heb je een link? Mijn vrouw is Vlaamse en heeft haar ouders al een half jaar niet gezien
Advies ja, maar met de nieuwe avondklok mag je als bezoek zijnde niet meer in de tuin/ op het balkon zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je mag toch 1 bezoeker ontvangen?
Op papier dan, in praktijk meer.
Volgende de routekaart al weer 6 in bepaalde gebieden:quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja maar die mag (mogen) na 21 uur niet in de tuin zitten, en ook niet naar huis rijden. Maar als je de tuindeur open zet mogen ze wel aan de binnenkant zitten terwijl jij buiten zit.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben afgelopen oktober naar Duitsland verhuisd en daar ben ik nu nog tevredener mee dan ik van tevoren gedacht had. Nadeel is dan wel weer dat vrienden in Nederland op een normale manier kunnen bezoeken er nog maandenlang niet in zit.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:47 schreef halfway het volgende:
[..]
Tegen mijn meerderjarige kinderen heb ik gezegd, als je de kans krijgt maak dan dat je wegkomt uit Nederland.
Maar niet in je tuin!quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tuin is toch geen openbare ruimte?quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:54 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ja maar die mag (mogen) na 21 uur niet in de tuin zitten, en ook niet naar huis rijden. Maar als je de tuindeur open zet mogen ze wel aan de binnenkant zitten terwijl jij buiten zit.
Hier (Kreis Viersen) iig nog niet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:49 schreef DX11 het volgende:
Zijn ze zwembaden in Duitsland eigenlijk al weer open? Ik ga toch echt niet de hele zomer niet zwemmen...
Klopt. Maar het gaat in deze spoedwet om de open lucht, niet om de openbare ruimte.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tuin is toch geen openbare ruimte?
Maar wel openlucht.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tuin is toch geen openbare ruimte?
Ik heb niet eens een mondkapje in huisquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wel een mondkapje opdoen bij het uit elkaar trekken, hč?
Oh okee.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt. Maar het gaat in deze spoedwet om de open lucht, niet om de openbare ruimte.
Zul je wel de enige zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oh okee.
Het zal wel. Ga ik me niet aan houden in elk geval.
Alsof ditquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hebben ze meteen het huisbezoek verder ontmoedigd. Win-win-situatie voor het kabinet.
Heerlijk man. Als dat nou het nieuwe normaal wordt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:51 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Dus overdag trek ik haar helemaal uit elkaar en na 21.00 heb ik lekker wat tijd voor mezelf met een koud biertje in de tuin.
Ruttegod
https://nos.nl/artikel/23(...)edwet-avondklok.htmlquote:"Maar het kabinet moet niet opnieuw nat gaan", waarschuwde PvdA-Kamerlid Kuiken in het debat over de kwestie.
De logica is door het kabinet al een poosje in quarantaine geplaatst.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:59 schreef PicoMMP het volgende:
Dus ik word sneller besmet in m'n tuin dan in een ongeventileerd klein kamertje met mijn bezoek. Euh, oke.
Nee, want het virus zwemt meequote:Op donderdag 18 februari 2021 19:49 schreef DX11 het volgende:
Zijn ze zwembaden in Duitsland eigenlijk al weer open? Ik ga toch echt niet de hele zomer niet zwemmen...
Nee, dat kan je namelijk niet meten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:02 schreef PicoMMP het volgende:
Is er inmiddels ook maar enige informatie over het nut van de avondklok?
Ja?quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Politie, boa's, handhaving en de Koninklijke Marechaussee misschien
Is de paus protestant?quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:02 schreef PicoMMP het volgende:
Is er inmiddels ook maar enige informatie over het nut van de avondklok?
Heeft zelfs een hele mammoettanker tot zijn beschikking! Zie dan nog maar eens van je zwembad gebruik te maken...quote:
Lijkt me wel met de hoeveelheid besmettingen? Maar die schommelen nogal.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nee, dat kan je namelijk niet meten.
De kans zal niet zo groot zijn, maar als jij in de tuin een feestje viert of aan het barbecueėn bent met vrienden/familie, zul je net zien dat een overijverige buurvrouw de politie belt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja?
Hoe dan exact?
Iedere dag 7mln huizen langs gaan? Razzias houden?
Tsjah. Ik ken inderdaad mensen die nu of met hun eigen bedrijf naar een exitplan toewerken omdat ze er niet eindeloos geld in blijven pompen. Wat in het geval van mijn maat vooral nog niet gedaan is omdat een deel van zijn personeel dan gewoon de lul is. Zelf kan hij gewoon weer verder maar hij probeert het nog te redden voor zijn mensen. Dat is niet eens horeca.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:03 schreef Ronald het volgende:
Zowaar opent de NOS zojuist het staats journaal met de boodschap dat de roep om versoepelingen toeneemt. Er begint iets te kantelen.
Niks anders als nu. Als ik besluit de avondklok te negeren en na 21u bij mijn schoonouders buiten nog een borrel te drinken, dan ben ik toch al in overtreding en neem ik zelf dat risico.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:06 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De kans zal niet zo groot zijn, maar als jij in de tuin een feestje viert of aan het barbecueėn bent met vrienden/familie, zul je zien net dat een overijverige buurvrouw de politie belt.
Ik zit inmiddels bijna iedere maand wel weer in een Landal /CenterParcs huisje (zeker toen we thuisonderwijs deden, nog vakerquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Behalve dat dit dan niet opgaat voor de ander indien dit niet zijn/haar eigen woonverblijf betreft.
't zijn haarkloverijtjes die in deze tijden wel van belang blijken te zijn.
Nee, nu mag dat nog, als je maar tot 4.30 blijft, straks niet meer.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niks anders als nu. Als ik besluit de avondklok te negeren en na 21u bij mijn schoonouders buiten nog een borrel te drinken, dan ben ik toch al in overtreding en neem ik zelf dat risico.
Wtf, dit is een klap in het gezicht van Ferdquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:06 schreef vPlien het volgende:
Nouja tot zover dus het kunnen houden aan de avondklokRoken doe ik gewoon buiten op het balkon als ik bij mijn partner logeer, dit gaat echt helemaal nergens meer over.
Ja, dat virus is ook nog niet dood idd. Het nsb virus.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:06 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De kans zal niet zo groot zijn, maar als jij in de tuin een feestje viert of aan het barbecueėn bent met vrienden/familie, zul je zien net dat een overijverige buurvrouw de politie belt.
Wat willen ze doen dan? Alsof ze weten dat jij daar niet woont en je vanaf de straat vragen om je te identificeren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:06 schreef vPlien het volgende:
Nouja tot zover dus het kunnen houden aan de avondklokRoken doe ik gewoon buiten op het balkon als ik bij mijn partner logeer, dit gaat echt helemaal nergens meer over.
Dat het ook echt Grapperhaus die dit zegt. Die man is alle schaamte voorbij.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:06 schreef vPlien het volgende:
Slecht getimed van je.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:08 schreef Kickinalfa het volgende:
Godver 20:05 en het bier is op.
Kut omt
Op het balkon / in de tuin staan kan je natuurlijk ook doen zonder te rokenquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:09 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Wat willen ze doen dan? Alsof ze weten dat jij daar niet woont en je vanaf de straat vragen om je te identificeren.
Je hoeft ook de deur niet open te doen. Ik zou bijna beginnen met roken om bij vrienden de hele nacht op het balkon te staan.
Ja, maar dan is het vrij nutteloos met dit weerquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:10 schreef DX11 het volgende:
[..]
Op het balkon / in de tuin staan kan je natuurlijk ook doen zonder te roken
Dat is ook het beeld dat ik bij een aantal van mijn klanten heb. En die opereren dan nog niet eens direct in de echt getroffen sectoren, maar zijn bijvoorbeeld toeleverancier.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:06 schreef OProg het volgende:
[..]
Tsjah. Ik ken inderdaad mensen die nu of met hun eigen bedrijf naar een exitplan toewerken omdat ze er niet eindeloos geld in blijven pompen. Wat in het geval van mijn maat vooral nog niet gedaan is omdat een deel van zijn personeel dan gewoon de lul is. Zelf kan hij gewoon weer verder maar hij probeert het nog te redden voor zijn mensen. Dat is niet eens horeca.
Maar ook mensen bij wie het water echt langzaam aan de lippen staat en het echt uitzichtloos begint te worden zo.
Wie had ooit gedacht dat we daarheen moesten vertrekken om in vrijheid te leven.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ben afgelopen oktober naar Duitsland verhuisd en daar ben ik nu nog tevredener mee dan ik van tevoren gedacht had. Nadeel is dan wel weer dat vrienden in Nederland op een normale manier kunnen bezoeken er nog maandenlang niet in zit.
Zou wel lekker zijn met die oplopende staatsschuld.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:12 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat is ook het beeld dat ik bij een aantal van mijn klanten heb. En die opereren dan nog niet eens direct in de echt getroffen sectoren, maar zijn bijvoorbeeld toeleverancier.
Ik geloof ook echt niks van die jubelberichten vandaag dat de ww-uitkeringen gedaald zijn. Dat strookt 0,0 met de praktijk die ik zie.
We draaien onszelf de nek om. Wil Rutte naar een wereld waar geld geen waarde meer heeft ofzo?
Nee, dan mag alleen de hond roken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:09 schreef DX11 het volgende:
Als je nou een hond hebt, mag je dan samen met de buurman die ook een hond heeft, beide de hond gaan uitlaten, en buiten je huis wel roken?
Als je de hond op zijn balkon laat poepen, en de papieren bij je hebt, in principe wel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:13 schreef PicoMMP het volgende:
Ik ga nu vaak met de hond naar een vriend van me na 21.00. Mag ik met mijn hond op zijn balkon staan?
Alleen als je een mondkapje op hebt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:13 schreef PicoMMP het volgende:
Ik ga nu vaak met de hond naar een vriend van me na 21.00. Mag ik met mijn hond op zijn balkon staan?
Alleen als je vier uur van te voren reserveert.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:13 schreef PicoMMP het volgende:
quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:13 schreef PicoMMP het volgende:
Moet de hont ook een mondkapje op?quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alleen als je een mondkapje op hebt.
Het gaat niet om dat er wordt gehandhaafd maar dat het kan waarmee is voldaan aan een voorwaarde om de bevolking aan regels te houden. De Staat maakt en bepaalt op deze wijze of de burger wordt vervolgd voor overtredingen en de burger is bij voorbaat al schuldig mocht het zover komen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja?
Hoe dan exact?
Iedere dag 7mln huizen langs gaan? Razzias houden?
En de hond moet minstens 48 uur Covid-vrij zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:15 schreef ijs. het volgende:
[..]
Alleen als je vier uur van te voren reserveert.
Papieren? Ik heb van die papieren hondenpoepzakjes. Geldt dat ook?quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:14 schreef DX11 het volgende:
[..]
Als je de hond op zijn balkon laat poepen, en de papieren bij je hebt, in principe wel.
De hond wel, jij hebt nog minder rechten dan je hond.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:13 schreef PicoMMP het volgende:
Een chirurgisch masker.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:15 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Moet de hont ook een mondkapje op?
Some animals are more equal than others.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De hond wel, jij hebt nog minder rechten dan je hond.
Nu je het zegtquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De hond wel, jij hebt nog minder rechten dan je hond.
Nou ja, ww-uitkeringen kunnen natuurlijk op 2 manieren stoppen: de werkzoekende vindt werk of het ww-recht raakt op en de werkzoekende verdwijnt de bijstand in.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:12 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat is ook het beeld dat ik bij een aantal van mijn klanten heb. En die opereren dan nog niet eens direct in de echt getroffen sectoren, maar zijn bijvoorbeeld toeleverancier.
Ik geloof ook echt niks van die jubelberichten vandaag dat de ww-uitkeringen gedaald zijn. Dat strookt 0,0 met de praktijk die ik zie.
We draaien onszelf de nek om. Wil Rutte naar een wereld waar geld geen waarde meer heeft ofzo?
Als je er ‘Ausweis’ op schrijft wel denk ik.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:15 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Papieren? Ik heb van die papieren hondenpoepzakjes. Geldt dat ook?
Kan niet naar Duitsland, daar zijn ze zo strengquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:12 schreef ijs. het volgende:
[..]
Wie had ooit gedacht dat we daarheen moesten vertrekken om in vrijheid te leven.
Je wordt er zo langzamerhand wel enorm cynisch van ja.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:15 schreef Drekkoning het volgende:
Wat een heerlijk cynisme hier mensen
Wil niet naar Den Haag, daar doen ze zo eng.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Kan niet naar Duitsland, daar zijn ze zo streng
Een hondkapjequote:Op donderdag 18 februari 2021 20:15 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Moet de hont ook een mondkapje op?
Rutte wil naar een online samenleving. Alle bakstenen winkels kapot. Komen al die panden in de binnenstad goedkoop op de markt voor de huisjesmelkers. Online winkels hebben de toekomst, want alleen giraal geld. Dus geen zwart geld. Win-win voor de kapitalistische dictatuurquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:12 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Net alsof verlengen van de lockdown goed gaat vallen bij zijn kiezers?quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:17 schreef michiel_merk het volgende:
Rutte is gewoon aan het rekken tot de verkiezingen. Doodsbang dat de verkeerde versoepeling toch een piek oplevert en het hem de kop kost.
Precies en VVD wordt gewoon de grootste hoor..quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:19 schreef DX11 het volgende:
[..]
Net alsof verlengen van de lockdown goed gaat vallen bij zijn kiezers?
Tot nu toe komt hij overal mee weg. Als je op Rutte hebt gestemd wordt je volgens mij de volgende dag afgesloten van radio, tv en internet of zo. Anders kan ik het ook niet verklaren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:19 schreef DX11 het volgende:
[..]
Zou mooi zijn om massaal op te komen. Gaat alleen niet gebeuren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar even serieus, dit kan toch echt niet mensen?
Het virus is al lang onze vijand niet meer.
Goede aanvulling,niet bij stil gestaan.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:16 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Nou ja, ww-uitkeringen kunnen natuurlijk op 2 manieren stoppen: de werkzoekende vindt werk of het ww-recht raakt op en de werkzoekende verdwijnt de bijstand in.
Als je bedenkt dat vooral jongeren tot nu toe geraakt zullen zijn en die over het algemeen weinig ww-recht hebben opgebouwd dan zou het nog best kunnen.
Ik denk dat hij er op gokt dat een verlengde lockdown hem minder kiezers kost.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:19 schreef DX11 het volgende:
Gelijk dat je hebt om in de omstandigheden en mogelijkheden daartoe hebbend, er wat van te maken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zit inmiddels bijna iedere maand wel weer in een Landal /CenterParcs huisje (zeker toen we thuisonderwijs deden, nog vaker).
Je moet gewoon iedereen opgeven als legale bewoner op het online formulier. Dus als medegast. Kosten zijn één lakenset.
Wij doen dat wel netjes binnen de richtlijnen (7 dagen verblijf is max 7 keer 1 gast..en daar zitten we flink onder), maar er is tot nu toe nooit op gecontroleerd.
Volgend weekend gaan we weer voor een week. Bubbelbad, sauna, openhaard. Misschien een bootje huren?
10 pers huisje. 3 nachten komt mijn moeder mee. En daarna nog 3 nachten mijn alleenstaande zus met 3 kinderen.
Heerlijk. En volledig binnen de regels.![]()
Nuance is toch een vies woord?quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Het zou de media sieren als ze die nuance er dan ook bij zetten in hun bericht.
De hond wel en jij niet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:13 schreef PicoMMP het volgende:
Het is jammer dat het merendeel van ons volk zo laf is.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:21 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Zou mooi zijn om massaal op te komen. Gaat alleen niet gebeuren.
Waar staat dat/waar kan ik teruglezen?quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:54 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ja maar die mag (mogen) na 21 uur niet in de tuin zitten, en ook niet naar huis rijden. Maar als je de tuindeur open zet mogen ze wel aan de binnenkant zitten terwijl jij buiten zit.
Daar hebben we onvoldoende bewijs voor.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zit het RIVM na een jaar nou nog steeds in de ontkenningsfase als het gaat om binnen- en buitensettings en risico?
Rutte zijn stemmers zijn over het algemeen de mensen die de inhoud van hun portemonnee belangrijker vinden dan wat dan ook. Die stemmen ondanks alles dus gewoon weer op de VVD en de wortel die de VVD hun voorhoudt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:19 schreef DX11 het volgende:
[..]
Weet niet of het laf is. Maar organiseer het maar eensquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:23 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Het is jammer dat het merendeel van ons volk zo laf is.
Maar Jaap mag wel zijn modelletjes tot in het oneindige extrapoleren. Echt, hou op hoor.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:23 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Daar hebben we onvoldoende bewijs voor.
Laf zijn is één ding, deze kliek herkiezen een tweede.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:23 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Het is jammer dat het merendeel van ons volk zo laf is.
Krijg je de Fiod op je dak.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:24 schreef Drekkoning het volgende:
Je kan ook een mesje meenemen en wat onkruid tussen de tegels vandaan krabben.
Als je maat je dan een tientje geeft dan ben je bij hem aan het werk in de tuin.
Even de formuliertjes invullen en niks aan de hand!
Merk toch wel in m'n omgeving dat iedereen het maar (met tegenzin) accepteert.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:24 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Weet niet of het laf is. Maar organiseer het maar eens
https://twitter.com/IkNet/status/1362465820828446729quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kan iemand me vertellen waar die aanstaande nwe regels over bezoekers die niet op het balkon of in de tuin mogen zijn tijdens de avondklok vandaag komen?
Dank je!quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:28 schreef falling_away het volgende:
[..]
https://twitter.com/IkNet/status/1362465820828446729
Het eigen perceel is uitgezonderd van de avondklok maar niet dat van iemand anders. Grapperhaus bevestigd dat in deze tweet.
Zeker en vast.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zit het RIVM na een jaar nou nog steeds in de ontkenningsfase als het gaat om binnen- en buitensettings en risico?
Elke x als ik denk dat ze echt écht niks idioters meer kunnen bedenken dan lukt het hun toch weer.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:28 schreef falling_away het volgende:
[..]
Het eigen perceel is uitgezonderd van de avondklok maar niet dat van iemand anders. Grapperhaus bevestigd dat in deze tweet.
Als je als iets wilt betekenen moet het massaal.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:27 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Merk toch wel in m'n omgeving dat iedereen het maar (met tegenzin) accepteert.
Ik heb zelf sinds begin corona slechts één keer een mondkapje op gehad, toen ik met de trein moest. Man, dat zat vervelend
Van de 13k geteste kinderen hadden er 1394 corona.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:30 schreef Elan het volgende:
1 op de tien snotneusjes op basisscholen zijn blijkbaar Corona aldus de Televaag. Uiteraard alleen premium te lezen.
Neem aan dat dat een sensatieverhaal is?
Dit is hier serieus het punt. De reden dat geen partij zich gaat branden aan het voorzorgsprincipe. Hoe zeer ze ook voor de bühne zg kritisch zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:17 schreef michiel_merk het volgende:
Rutte is gewoon aan het rekken tot de verkiezingen. Doodsbang dat de verkeerde versoepeling toch een piek oplevert en het hem de kop kost.
Dat zou idioot zijn. En niet te handhaven.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:28 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik kan er ook moeilijk aan wennen. Maar ik loop op sommige dagen dus een uur of 9 met zo'n kapje.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:27 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Merk toch wel in m'n omgeving dat iedereen het maar (met tegenzin) accepteert.
Ik heb zelf sinds begin corona slechts één keer een mondkapje op gehad, toen ik met de trein moest. Man, dat zat vervelend
Ah dat is al een genuanceerder verhaal (zoals altijd met die premium sensatie koppen)quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Van de 13k geteste kinderen hadden er 1394 corona.
Er staat niet bij om welke reden de kinderen getest zijn en of het daadwerkelijk snotneuzen waren.
Het kan net zo goed zijn dat er al corona in het gezin was en de kinderen daarom getest zijn.
Tja, het publiek in dit topic is helaas niet representatief voor Nederland. Grootste deel accepteert het allemaal maar, want ja, corona...quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:33 schreef Ronald het volgende:
N.a.v. het item op NOS journaal even de hashtag #HerstelNL bekeken, maar daar lees ik vooral veel haat over deze club.
Van schandalig tot misdadig, toch nog wel veel lockdown fetisjisten die het allemaal niet streng genoeg kan allemaal.
Ik denk dat het ook onzin is wat Grapperhaus daar over zei.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zou idioot zijn. En niet te handhaven.
Nee ik heb een werkende tool dat soort doeleinden. Voor nuttige kranten betaal ik wel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah dat is al een genuanceerder verhaal (zoals altijd met die premium sensatie koppen)
Jij hebt een abonnement ?
Hoezo is het onzin? Er is volgens mij niet veel tegenin te brengen. Het is natuurlijk bedoeld om excessen tegen te gaan zoals tuinfeestjes tot 4:30. De politie zal niet bij je aankloppen als je 1 gast in de tuin hebt, maar het is wel verboden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:36 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook onzin is wat Grapperhaus daar over zei.
Is dat legaal die tool?quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee ik heb een werkende tool dat soort doeleinden. Voor nuttige kranten betaal ik wel.
Die "avondklok op eigen perceel" klonk ook eigenlijk een beetje als een statement van Grapperhaus om even het volk te straffen voor het feit dat ze het gore lef hadden om er over naar de rechter te stappen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:36 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook onzin is wat Grapperhaus daar over zei.
Precies, alle plezier ist VERBOTENquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:39 schreef falling_away het volgende:
[..]
Hoezo is het onzin? Er is volgens mij niet veel tegenin te brengen. Het is natuurlijk bedoeld om excessen tegen te gaan zoals tuinfeestjes tot 4:30. De politie zal niet bij je aankloppen als je 1 gast in de tuin hebt, maar het is wel verboden.
Nou, zelfs op Nu,nl begint het tij te keren. Op een enkele engnek na die de suggestie doet om speciale teams in te stellen die kappers bellen om te kijken of ze ook illegaal knippen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:35 schreef Piles het volgende:
[..]
Tja, het publiek in dit topic is helaas niet representatief voor Nederland. Grootste deel accepteert het allemaal maar, want ja, corona...
Sterkte. Zie het als "uniform" en regel zo mogelijk loonsverhoging ivm ongemak of bereken een toeslag.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik kan er ook moeilijk aan wennen. Maar ik loop op sommige dagen dus een uur of 9 met zo'n kapje.
Ik mag hem zelfs niet af om te drinken. 1x met lunch, dan daarna een nieuwe pakken.
Zelfs in mijn eigen kantoor, waar ik meestal alleen ben, mag ik hem niet af.
CORRED.
Dit een exces noemenquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:39 schreef falling_away het volgende:
[..]
Hoezo is het onzin? Er is volgens mij niet veel tegenin te brengen. Het is natuurlijk bedoeld om excessen tegen te gaan zoals tuinfeestjes tot 4:30. De politie zal niet bij je aankloppen als je 1 gast in de tuin hebt, maar het is wel verboden.
Haha dat zie ik niet zitten. Ik ben gewoon (tijdelijk) in loondienst.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Sterkte. Zie het als "uniform" en regel zo mogelijk loonsverhoging ivm ongemak of bereken een toeslag.
Ik heb zelf ooit ook ergens gewerkt waarbij ik mij moest omkleden en op de factuur daarvoor dan 30 min extra rekende. Vanaf dat moment werd het ongemak een inkomstenbron. Net zoals voor een bureau in pak te moeten verschijnen, gelijk kleed- en stomerijgeld regelen. Nog steeds kut dat iets moet op vorm, maar voelt wel anders dat het betaald wordt.
Lekker selectieve dikgedrukt gemaakt. Tuinfeestje is geen exces. Tot half 5 wel. Dat is wat hij zegtquote:
Afgezien daarvan kan de politie een tuinfeestje al met de bestaande maatregelen aanpakken, zonder avondklok nodig te hebben.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
Lekker selectieve dikgedrukt gemaakt. Tuinfeestje is geen exces. Tot half 5 wel. Dat is wat hij zegt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |