SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
In je eigen tuin wel, bij iemand waar je op bezoek bent niet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:45 schreef PicoMMP het volgende:
Oke, dus nu het mooie weer eraan komt mag je niet meer 's avonds in je tuin zitten?
Nee hoor. Verklaring van eer op zak hebben is voldoende. Kun je zo downloaden en invullen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:46 schreef D_A het volgende: [..] Bij de grens zijn ze NL kentekens aan 't vissen dus dan kan je met ¤250 boete weer terug naar huis
![]()
Behalve dat dit dan niet opgaat voor de ander indien dit niet zijn/haar eigen woonverblijf betreft.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Heeft dezelfde juridische status als je eigen woning, voor de handhaving.
En wie controleert dat?quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
In je eigen tuin wel, bij iemand waar je op bezoek bent niet.
Precies.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:49 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Maar mijn vriendin mag er niet bij zitten (ze woont niet bij mij)?
Dat zou kunnen. Dat betekent dat het parlement niet doet wat het geacht wordt te doen en dat kun je ze kwalijk nemen. Maar dat betekent niet dat we niet meer in een democratie leven.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is wel in mijn ogen terechte kritiek op de wijze waar het parlement haar controlerende functie vervult.
Drones...... google mobile data, je lieve buurtjes die wat boos kunnen zijn.quote:
Dus overdag trek ik haar helemaal uit elkaar en na 21.00 heb ik lekker wat tijd voor mezelf met een koud biertje in de tuin.quote:
Wel een mondkapje opdoen bij het uit elkaar trekken, hè?quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:51 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Dus overdag trek ik haar helemaal uit elkaar en heb ik lekker wat tijd voor mezelf met een koud biertje in de tuin.
Ruttegod
Heb je een link? Mijn vrouw is Vlaamse en heeft haar ouders al een half jaar niet gezienquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:49 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Nee hoor. Verklaring van eer op zak hebben is voldoende. Kun je zo downloaden en invullen.
Steek meerdere keren per week de grens over zonder enig probleem.
quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Drones...... google mobile data, je lieve buurtjes die wat boos kunnen zijn.
België.quote:
Je mag toch 1 bezoeker ontvangen?quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:49 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
In je eigen tuin wel, bij iemand waar je op bezoek bent niet.
Kan, maar drones en Google mobility data? Nee..quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:53 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zulke mensen zijn er hoor.. Genoeg
https://travel.info-coronavirus.be/nl/essentiele-reisquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:52 schreef Djeez het volgende:
[..]
Heb je een link? Mijn vrouw is Vlaamse en heeft haar ouders al een half jaar niet gezien
Advies ja, maar met de nieuwe avondklok mag je als bezoek zijnde niet meer in de tuin/ op het balkon zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je mag toch 1 bezoeker ontvangen?
Op papier dan, in praktijk meer.
Volgende de routekaart al weer 6 in bepaalde gebieden:quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja maar die mag (mogen) na 21 uur niet in de tuin zitten, en ook niet naar huis rijden. Maar als je de tuindeur open zet mogen ze wel aan de binnenkant zitten terwijl jij buiten zit.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben afgelopen oktober naar Duitsland verhuisd en daar ben ik nu nog tevredener mee dan ik van tevoren gedacht had. Nadeel is dan wel weer dat vrienden in Nederland op een normale manier kunnen bezoeken er nog maandenlang niet in zit.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:47 schreef halfway het volgende:
[..]
Tegen mijn meerderjarige kinderen heb ik gezegd, als je de kans krijgt maak dan dat je wegkomt uit Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |