Het kan allemaal wel snel, als het in hun eigen belang is.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:15 schreef Vallon het volgende:
Wetsvoorstel aangenomen en het was weer een leuke fopshow
Natuurlijk, blijf even zelf nadenken mensen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:15 schreef Ronald het volgende:
De buitenlucht zal toch de openbare ruimte zijn? Anders zou je zelfs je balkon niet kunnen betreden.
Ja echt he, bizarre situatie. Na 21.00 mag ik dus niet eens meer een vuilniszak in m'n container gooien die in m'n eigen tuin staatquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:14 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Dat is nog al wat.
Toen de ingang van de avondklok bekend werd gemaakt, werd gezegd dat je wel in je eigen tuin of balkon mocht zijn. Maar inmiddels dus ook niet meer.
Maar het Rutte kabinet (demissionair of niet) is écht geen gevaar voor de samenleving hoor!quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Te zot en krankzinnig voor woorden
Ik sta achter de meeste maatregelen, maar die avondklok en dat hele gebeuren eromheen is een héle grote brug te ver
Welke partijen waren voor en welke tegen?quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:15 schreef Vallon het volgende:
Wetsvoorstel aangenomen en het was weer een leuke fopshow
Ok, lekker bizar weer.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:09 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik hoorde net in het debat dat je bij iemand anders thuis in de tuin ook in overtreding bent.. toen ze het over het sigaretje hadden die je dan maar van binnen naar buiten moet blazen (Grapperhaus zei dat)
Lockdown tot 1 meiquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:16 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Weer een nieuwe variant jongensvol op de paniekmodus. Ik snap die spoedwet wel hoor
De 1 bezoeker die bij je op bezoek is, mag tijdens de avondklok niet in de tuin/ op het balkon zijn, aldus Grapperhaus net.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:15 schreef Ronald het volgende:
De buitenlucht zal toch de openbare ruimte zijn? Anders zou je zelfs je balkon niet kunnen betreden.
En Rutte wordt weer de grootste. Ik weet niet eens op wie ik het meest boos moet zijn. Dit achterbakse clubje of mijn medelanders.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:16 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ja echt he, bizarre situatie. Na 21.00 mag ik dus niet eens meer een vuilniszak in m'n container gooien die in m'n eigen tuin staat
Echt dikke middelvinger dan.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:16 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ja echt he, bizarre situatie. Na 21.00 mag ik dus niet eens meer een vuilniszak in m'n container gooien die in m'n eigen tuin staat
Dat bepaal ik zelf wel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De 1 bezoeker die bij je op bezoek is, mag tijdens de avondklok niet in de tuin/ op het balkon zijn, aldus Grapperhaus net.
En in die 2e kamer vindt iedereen dat maar normaal?quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De 1 bezoeker die bij je op bezoek is, mag tijdens de avondklok niet in de tuin/ op het balkon zijn, aldus Grapperhaus net.
What the fuck. Moet je straks als het lekker weer wordt om 21u naar binnen als je in je eigen tuin zit?quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:13 schreef falling_away het volgende:
[..]
Je bevindt je dan in de open lucht
In strijd met persoonlijke levenssfeer en mag niet achter de voordeur controleren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Vandaag toont maar weer aan wat we aan de 2e kamer hebben.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En in die 2e kamer vindt iedereen dat maar normaal?
Nederland heeft hierop gestemd. Gefeliciteerd ermee.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
What the fuck. Moet je straks als het lekker weer wordt om 21u naar binnen als je in je eigen tuin zit?
Het wordt met de dag bizarder in dit land.quote:
Tuurlijk niet, komop zeg wat een paniek hier. Alsof men in ieders tuinen wil en kan controlerenquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
What the fuck. Moet je straks als het lekker weer wordt om 21u naar binnen als je in je eigen tuin zit?
Ferd zij het zojuistquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, komop zeg wat een paniek hier. Alsof men in ieders tuinen wil en kan controleren
De SP vroeg zich nog af wat er precies bedoeld werd met begrippen als 'eigen huis' en 'eigen tuin', want privébezit is eigenlijk ook maar iets raars.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En in die 2e kamer vindt iedereen dat maar normaal?
Waar staat die onzin dan?quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hier:quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Dit is de tekst van 22 januari. Toen mocht dat dus wel. Is die nu veranderd dan. Waar is de huidige tekst te vinden dan?
Artikel 2
Artikel 1 geldt niet voor degene die in de openlucht vertoeft:
a.in een gedeelte van zijn woning;
b.op een bij zijn woning behorend erf;
c.in het woongedeelte van zijn voertuig of vaartuig.
Avondklok en geen alcoholverkoop na 20u zijn de meest idiote regels. Maar die niet-werkende mondkapjes staan op een mooie derde plek.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Te zot en krankzinnig voor woorden
Ik sta achter de meeste maatregelen, maar die avondklok en dat hele gebeuren eromheen is een héle grote brug te ver
Het gaat er niet om of je het doet en er gehoor aan geeft. Het gaat het er om dat het zo opgenomen zou zijn in de wet. Dat is toch van de zotte.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, komop zeg wat een paniek hier. Alsof men in ieders tuinen wil en kan controleren
quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nog even volhouden. We doen dit SAMEN.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:22 schreef DX11 het volgende:
Ik ga dit jaar sowieso IETS doen in de zomer. Als ik nog steeds niet mag vliegen, dan rij ik wel met de auto naar Spanje. We kunnen niet met de hele wereld meerdere JAREN van ons leven alle vakanties en andere "leuke" dingen opgeven, toch?
Hoezo zou dat niet mogenquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:23 schreef falling_away het volgende:
Hier dus vanaf 8:06:08 komt het nog eens ter sprake dat eventueel bezoek zich ook niet in de patio / balkon / tuin etc. mag bevinden na 21:00 uur. Ik was benieuwd wat vlak daarvoor hierover gezegd is maar bij mij werkt het geluid op stad iig niet.
Nee, je eigen tuin/balkon/patio vormt een uitzondering op de nieuwe wet. Maar als je in andermans tuin zit na 9 uur val je dus niet onder die uitzondering.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kan is een uitstekend dwangmiddel om iemand's wil te breken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En wat is daar de toegevoegde waarde van? Dat ie verplicht binnen moet zijn waar het gevaarlijker is dan buiten? Niet meer te volgen dit.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Totaal onhaalbaar.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of je het doet en er gehoor aan geeft. Het gaat het er om dat het zo opgenomen zou zijn in de wet. Dat is toch van de zotte.
Kan me oprecht niet voorstellen dat ze dat gaan controleren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:24 schreef GemMagic het volgende:
Jammer dat je in NL niet het eigen erf mag verschonen van trespassers.. dat zou ze wel afleren te controleren of je na 21h00 in de tuin zit. (waarvan het verbod mij nog steeds sterk lijkt)
Vaag toch. Er mag 1 persoon op bezoek, als deze nu blijft slapen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, je eigen tuin/balkon/patio vormt een uitzondering op de nieuwe wet. Maar als je in andermans tuin zit na 9 uur val je dus niet onder die uitzondering.
Je mag alleen niet na 9 uur buiten bij het huisje, want het is niet je eigen tuin.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:24 schreef Haags het volgende:
Ik ga toch eens dat idee van @:caland opperen hier in de groep. Huisje huren voor een weekend en daar lekker feesten.
Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb
Ik voel een Fok!-meet aankomenquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:24 schreef Haags het volgende:
Ik ga toch eens dat idee van @:caland opperen hier in de groep. Huisje huren voor een weekend en daar lekker feesten.
Zeg, doe eens niet zo rationeel gekquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En wat is daar de toegevoegde waarde van? Dat ie verplicht binnen moet zijn waar het gevaarlijker is dan buiten? Niet meer te volgen dit.
Waar staat dat in die nieuwe wet dan?quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, je eigen tuin/balkon/patio vormt een uitzondering op de nieuwe wet. Maar als je in andermans tuin zit na 9 uur val je dus niet onder die uitzondering.
Hebben ze meteen het huisbezoek verder ontmoedigd. Win-win-situatie voor het kabinet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:25 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Vaag toch. Er mag 1 persoon op bezoek, als deze nu blijft slapen.
Dan mag ik wel na 21 in de tuin zitten, maar bezoek niet
Net als die bewijzen voor buiten zijn tijdens de avondklok zeker?quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:25 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Kan me oprecht niet voorstellen dat ze dat gaan controleren.
Dat weet ik niet, maar dat is wat Grapperhaus zei.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Waar staat dat in die nieuwe wet dan?
Owja, ik zou bijna gaan lachen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je mag alleen niet na 9 uur buiten bij het huisje, want het is niet je eigen tuin.
B1. 525quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:16 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Weer een nieuwe variant jongensvol op de paniekmodus. Ik snap die spoedwet wel hoor
Staat dat al vast dan? Nee.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Waarom wordt het dan in een wet opgenomen?
Even sneaky tussendoor geflanst dus.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hebben ze meteen het huisbezoek verder ontmoedigd. Win-win-situatie voor het kabinet.
Ik zie het nergens staan hoor.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:22 schreef verita het volgende:
[..]
Hier:
https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2021A01265
en dan 35732
Ik werd deze week nog voor gek verklaard toen ik zei dat we pas na 1 mei zouden gaan versoepelen. Maar volgens mij niet eens voor 1 juliquote:
Beter dan b100, we hebben al zoveel pech dit jaar.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:27 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
B1. 525gister werd virus variant X127B al gepost, die is veel gevaarlijker.
Blijkbaarquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:26 schreef josja het volgende:
Maar wacht, je mag 1 persoon op bezoek. Die mag dus ook bij jou blijven slapen/blijven zitten tot 4.30 uur 's ochtends. Maar, dan mag je niet samen een peukie roken in de tuin? Serieus?
Hoe zag je dat precies voor je? In Nederland kijk je veelal gewoon vanaf openbare ruimte een tuin in. Het is niet alsof er honderden meters over eigen terrein moet worden gebanjerd alvorens er in een tuin gekeken kan worden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:24 schreef GemMagic het volgende:
Jammer dat je in NL niet het eigen erf mag verschonen van trespassers.. dat zou ze wel afleren te controleren of je na 21h00 in de tuin zit. (waarvan het verbod mij nog steeds sterk lijkt)
Er is een amendement over ingediend om al het eigen terrein (ongeacht of het van jezelf is) uit te zonderen, maar dat is door het kabinet verworpen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:27 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Even sneaky tussendoor geflanst dus.
Er is echt een toevoegingquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:24 schreef GemMagic het volgende:
quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:29 schreef GemMagic het volgende:
Alleen zelf nemen we onze vrijheid terug.
Hoe zit dat dan? Dan ben je ook niet op je eigen erf.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:24 schreef Haags het volgende:
Maak daar maar een Grand Canyon van.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:29 schreef GemMagic het volgende:
Alleen zelf nemen we onze vrijheid terug. De hele avondklokaffaire heeft in elk geval weer wat nieuwe haarscheurtjes in het draagvlak opgeleverd, daar ben ik dan wel weer blij mee.. hoe meer er nu ontstaan, hoe harder het explodeert als het lente wordt.
Het wordt dit weekend al lente. Dat wordt lachen dusquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:29 schreef GemMagic het volgende:
Alleen zelf nemen we onze vrijheid terug. De hele avondklokaffaire heeft in elk geval weer wat nieuwe haarscheurtjes in het draagvlak opgeleverd, daar ben ik dan wel weer blij mee.. hoe meer er nu ontstaan, hoe harder het explodeert als het lente wordt.
Heeft dezelfde juridische status als je eigen woning, voor de handhaving.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan? Dan ben je ook niet op je eigen erf.
En vervolgens zijn alle restaurants en cafe's etc. failliet waardoor je alsnog niks kan doen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:28 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik werd deze week nog voor gek verklaard toen ik zei dat we pas na 1 mei zouden gaan versoepelen. Maar volgens mij niet eens voor 1 juli
Dat ze in het beleid nog steeds niet een verschil erkennen tussen binnen en buiten vind ik echt een stukje faalbeleid. Je zou er juist meer draagvlak mee creëren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:31 schreef Drekkoning het volgende:
Nouja, het zal afhangen van wat er in de ministeriële regeling komt te staan. Ben benieuwd.
Snap zelf het idee niet echt. Volgens mij kan je beter mensen bij elkaar in de tuin hebben dan binnen, maar het zal wel aan mij liggen
Het idee zal wel zijn, zoals @Claudia_x aanhaalt, het bezoek te ontmoedigen. Na 21 uur moet je kennelijk niet alleen thuis zijn, maar zeker ook alleen thuis zijn, zonder bezoek. Of logées.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:31 schreef Drekkoning het volgende:
Nouja, het zal afhangen van wat er in de ministeriële regeling komt te staan. Ben benieuwd.
Snap zelf het idee niet echt. Volgens mij kan je beter mensen bij elkaar in de tuin hebben dan binnen, maar het zal wel aan mij liggen
BBQ aan. En bezoekquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:32 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het wordt dit weekend al lente. Dat wordt lachen dus
Nouja dat is visueel wat makkelijker over algemeen. Ik heb er een 'bewijs' voor. Nooit gevraagd nog. En ik toer elke dag een uurtje met de auto zo tussen 22 en 23. Doe ik al jaren standaard. Ook geen moment mee gestopt trouwens.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:26 schreef ijs. het volgende:
[..]
Net als die bewijzen voor buiten zijn tijdens de avondklok zeker?
Ook in Assen?quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:32 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het wordt dit weekend al lente. Dat wordt lachen dus
Niet inzien dat juist hierdoor alles veel langer duurtquote:
Je link is niet zo lekker.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:29 schreef verita het volgende:
Zelfs het verslag staat al online
Hier:
https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2021A01265
en dan 35732
Net geleerd dat het binnen veiliger isquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat ze in het beleid nog steeds niet een verschil erkennen tussen binnen en buiten vind ik echt een stukje faalbeleid. Je zou er juist meer draagvlak mee creëren.
4fmp is nog beter.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:27 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
B1. 525gister werd virus variant X127B al gepost, die is veel gevaarlijker.
Bezoek aan? op de BBQ? Ik weet niet of ze dan nog komenquote:
Nee, regen en een graad of 5. Dan maar halve liters Tap 6 klappen op straatquote:
Onthouden van zaken voor de rechter is natuurlijk in een andere context.quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
De rechter gaf/geeft duidelijk aan dat de onderbouwing voor de avondklok, laat staan in een verkeerde wet, niet te vinden was.
Het is een nuance die imo wordt gemist.
De uitspraak van morgen zou daarom moeten worden afgewacht voordat men nu in de Tweede Kamer zich een instemmend oordeel vormt voor (al of niet terechte) redenen.
Normaal onthoudt de Kamer (en Kabinet) zich van zaken die onder de rechter liggen.
Je hebt werkelijk 0 invloed op het beleid. Men doet toch wat ze willen. Verkiezingen geven je ook geen realistische optie om voor een ander beleid te kiezen. Dan krijg je dat mensen dus maar gewoon gaan doen wat ze willen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet inzien dat juist hierdoor alles veel langer duurt
Geloof je zelf dat als je dat niet doet het korter duurt? Ik geloof er geen zak van.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb een trap in m'n tuin, heerlijk dat hoogteverschil nuquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe zag je dat precies voor je? In Nederland kijk je veelal gewoon vanaf openbare ruimte een tuin in. Het is niet alsof er honderden meters over eigen terrein moet worden gebanjerd alvorens er in een tuin gekeken kan worden.
Bovendien beletten dat soort wetten handhavers niet om wat aan strafbaar feiten op eigen terrein te doen.
Dat maakt nu ook allemaal niets meer uit.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bezoek aan? op de BBQ? Ik weet niet of ze dan nog komen
Niet mee eens.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:36 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Je hebt werkelijk 0 invloed op het beleid.
Nee, want de nieuwe wet gaat alleen over de openlucht. Dus binnen mag je nog iedereen over de vloer hebben.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het idee zal wel zijn, zoals @:Claudia_x aanhaalt, het bezoek te ontmoedigen. Na 21 uur moet je kennelijk niet alleen thuis zijn, maar zeker ook alleen thuis zijn, zonder bezoek. Of logées.
Ik vind het erg ver gaan. Ben benieuwd of het inderdaad zo in de wet komt te staan.
Dat is de hele reden juist van de avondklok. Niet om mensen te pesten of omdat het op straat zo gevaarlijk is... het is puur om huisbezoek te ontmoedigen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hebben ze meteen het huisbezoek verder ontmoedigd. Win-win-situatie voor het kabinet.
Zou toch graag vanaf April weer wat versoepeld zijn en jij?quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat maakt nu ook allemaal niets meer uit.
Nou eentje mag, dat is niet veranderd.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, want de nieuwe wet gaat alleen over de openlucht. Dus binnen mag je nog iedereen over de vloer hebben.
Ik ken een hele grote club die er een hele grote puinhoop van maakt. Dat zegt dus niet zo veel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:37 schreef Scrummie het volgende:
Als dit het type clubjes is dat we serieus gaan nemen en ruimte krijgen op onze staatsomroep, gaat het nog veel slechter dan ik dacht.
[ twitter ]
Blijkbaar is dat makkelijker dan bedrijven aanpakken waar men niet meer mag thuiswerken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat is de hele reden juist van de avondklok. Niet om mensen te pesten of omdat het op straat zo gevaarlijk is... het is puur om huisbezoek te ontmoedigen.
Dan moeten ze dat gewoon zeggen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat is de hele reden juist van de avondklok. Niet om mensen te pesten of omdat het op straat zo gevaarlijk is... het is puur om huisbezoek te ontmoedigen.
Feyenoord?quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ken een hele grote club die er een hele grote puinhoop van maakt. Dat zegt dus niet zo veel.
Dat is economie, dan liggen de belangen andersquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
Blijkbaar is dat makkelijker dan bedrijven aanpakken waar men niet meer mag thuiswerken.
quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:40 schreef leolinedance het volgende:
We moeten trots zijn op onze democratie!
Idem hier.quote:
Vanaf volgende week woensdag( na de persconferntie op 23-2) alles open, dat zou het beste zijnquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zou toch graag vanaf April weer wat versoepeld zijn en jij?
Dat is een advies, geen wetquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:38 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Nou eentje mag, dat is niet veranderd.
Ik ben hier eigenlijk wel blij mee.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:40 schreef leolinedance het volgende:
Laat de smiley maar weg want volgens mij is dat ook gewoon zo.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:40 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Dat is economie, dan liggen de belangen anders
Als het er meer zijn bel ik met de kliklijnquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Idem hier.
Heb de ribs al ontvangen.
Zaterdag marineren. Zondag slow op de BBQ.
Lekker buiten eten.
We hebben wellicht 1 gast.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
De kleintjes laten ze stikken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:41 schreef Gunner het volgende:
[..]
Laat de smiley maar weg want volgens mij is dat ook gewoon zo.
Maar aan de andere kant laten ze genoeg sectoren gewoon stikken nu.
Invloed die we al bijna een jaar uitoefenen: ons massaal aan de regels houden waardoor de ziekenhuizen het (net) aankunnen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:41 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Welke serieuze invloed hebben we als burger?
Doeiquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:42 schreef Scrummie het volgende:
Oh, het is weer 'we hebben geen democratie' avondje (in 1 van de meest democratische landen ter wereld) hier. Ik sla over.
quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:42 schreef Pvt.Webster het volgende:
1 maart kappertje pakkenMet z'n allen naar DuitslandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
1 maart kappertje pakkenIn België al mogelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nou ja, er is over gedebatteerd en de kamer heeft ingestemd. Dat is dus wel democratie. Wellicht niet met de uitkomst die we liever hadden gezien, maar dat is niet per se een belangrijk onderdeel van diezelfde democratie: krijgen wat je wil.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:40 schreef leolinedance het volgende:
Ik zeg gewoon dat ik in een hippie commune woon. Een grote gemeenschap van vrije liefde.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Als het er meer zijn bel ik met de kliklijn
Hoe kan je dat nu zeggen? We mogen straks niet eens meer in de tuin zijn bij vrienden. Of als het mooier weer wordt na 21.00u op straat zijn. Bovendien wordt de uitspraak van een rechter bedoezelt met een nog strengere wet die gaat duren tot 1 juni. Dus hoezo democratie?quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:42 schreef Scrummie het volgende:
Oh, het is weer 'we hebben geen democratie' avondje (in 1 van de meest democratische landen ter wereld) hier. Ik sla over.
1 maart kappertje pakkenIk heb mijn kapper een facebook berichtje gestuurd of ze ook thuis wil knippen. Ben benieuwd. Hoop het, lekkere middelvinger naar Rutte en co.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Inderdaad. En nu is dat voor de meesten niet zo erg, maar met oplopende temperaturen gaat het steeds lastiger vol te houden worden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Oh vanaf deze week of vorige week?quote:
Nou joehoe, we mogen straks weer naar de kapper. Hoeveel zullen er al failliet gegaan zijn? En ze zeggen minder werklozen toch, ze vergeten alleen even alle mensen die nu naar de bijstand vertrokken zijn. Zij worden toch niet meegerekend.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:44 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Oh vanaf deze week of vorige week?
Hmm België is net iets te ver weg.
Maar ik denk dat NL snel volgt hier in
Er is wel in mijn ogen terechte kritiek op de wijze waar het parlement haar controlerende functie vervult.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, er is over gedebatteerd en de kamer heeft ingestemd. Dat is dus wel democratie. Wellicht niet met de uitkomst die we liever hadden gezien, maar dat is niet per se een belangrijk onderdeel van diezelfde democratie: krijgen wat je wil.
Nee hoor, Nederland is er niet geknipt voor op het gebied van versoepelingen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:44 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Oh vanaf deze week of vorige week?
Hmm België is net iets te ver weg.
Maar ik denk dat NL snel volgt hier in
Wel in je eigen tuin.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:45 schreef PicoMMP het volgende:
Oke, dus nu het mooie weer eraan komt mag je niet meer 's avonds in je tuin zitten?
1 maart kappertje pakkenGerapporteerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je mag toevallig volgende maand weer je stem uitbrengen en dus ook de huidige regering afstraffen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:43 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoe kan je dat nu zeggen? We mogen straks niet eens meer in de tuin zijn bij vrienden. Of als het mooier weer wordt na 21.00u op straat zijn. Bovendien wordt de uitspraak van een rechter bedoezelt met een nog strengere wet die gaat duren tot 1 juni. Dus hoezo democratie?
Dit:quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik zie het nergens staan hoor.
Duur kappertje, maar ik heb het er bijna voor overquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:44 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dan riskeer je wel een boete van 250¤
Zullen vast wat failliet gegaan zijn, maar bij die van mij kan ik niet pinnenquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:45 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nou joehoe, we mogen straks weer naar de kapper. Hoeveel zullen er al failliet gegaan zijn? En ze zeggen minder werklozen toch, ze vergeten alleen even alle mensen die nu naar de bijstand vertrokken zijn. Zij worden toch niet meegerekend.
Bij de grens zijn ze NL kentekens aan 't vissen dus dan kan je met ¤250 boete weer terug naar huisquote:
Ze zijn geen knip voor de vingers waard. Maar ja, je moet ook niet alles over 1 kam scheren natuurlijk.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:46 schreef Haags het volgende:
[..]
Nee hoor, Nederland is er niet geknipt voor op het gebied van versoepelingen.
Don't mention de verkiezingen!quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je mag toevallig volgende maand weer je stem uitbrengen en dus ook de huidige regering afstraffen.
Zoals je net zag, in een post, op het FOK!forum.quote:
Jawel hoor. Alleen tijdelijk niet na 21:00 als ik het goed begrijp. Tijdelijk, crisistijd. Tja.quote:We mogen straks niet eens meer in de tuin zijn bij vrienden.
Nu niet, straks wel weer. Maandje, misschien eerder, misschien iets later.quote:Of als het mooier weer wordt na 21.00u op straat zijn.
Nee, er is gewoon zoals het hoort een hoger beroep ingediend en dat zal behandeld worden. In een niet-democratie was dat helemaal niet aan de orde en had je helemaal niet de mogelijkheid gehad om een rechtszaak tegen de staat aan te spannen. Of je kan het proberen om vervolgens ergens dood gevonden te worden.quote:Bovendien wordt de uitspraak van een rechter bedoezelt met een nog strengere wet die gaat duren tot 1 juni.
Gewoon, alles wat er de afgelopen week is gebeurt heeft alles te maken met een goed werkende democratie. Hell, je kan zelfs over minder dan een maand opnieuw stemmen. Dus hoezo geen democratie?quote:Dus hoezo democratie?
Dat is geen directe invloed hebben. Zeker niet als de doelpalen blijven verschuiven.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Invloed die we al bijna een jaar uitoefenen: ons massaal aan de regels houden waardoor de ziekenhuizen het (net) aankunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |