Het kan allemaal wel snel, als het in hun eigen belang is.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:15 schreef Vallon het volgende:
Wetsvoorstel aangenomen en het was weer een leuke fopshow
Natuurlijk, blijf even zelf nadenken mensen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:15 schreef Ronald het volgende:
De buitenlucht zal toch de openbare ruimte zijn? Anders zou je zelfs je balkon niet kunnen betreden.
Ja echt he, bizarre situatie. Na 21.00 mag ik dus niet eens meer een vuilniszak in m'n container gooien die in m'n eigen tuin staatquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:14 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Dat is nog al wat.
Toen de ingang van de avondklok bekend werd gemaakt, werd gezegd dat je wel in je eigen tuin of balkon mocht zijn. Maar inmiddels dus ook niet meer.
Maar het Rutte kabinet (demissionair of niet) is écht geen gevaar voor de samenleving hoor!quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Te zot en krankzinnig voor woorden
Ik sta achter de meeste maatregelen, maar die avondklok en dat hele gebeuren eromheen is een héle grote brug te ver
Welke partijen waren voor en welke tegen?quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:15 schreef Vallon het volgende:
Wetsvoorstel aangenomen en het was weer een leuke fopshow
Ok, lekker bizar weer.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:09 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik hoorde net in het debat dat je bij iemand anders thuis in de tuin ook in overtreding bent.. toen ze het over het sigaretje hadden die je dan maar van binnen naar buiten moet blazen (Grapperhaus zei dat)
Lockdown tot 1 meiquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:16 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Weer een nieuwe variant jongensvol op de paniekmodus. Ik snap die spoedwet wel hoor
De 1 bezoeker die bij je op bezoek is, mag tijdens de avondklok niet in de tuin/ op het balkon zijn, aldus Grapperhaus net.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:15 schreef Ronald het volgende:
De buitenlucht zal toch de openbare ruimte zijn? Anders zou je zelfs je balkon niet kunnen betreden.
En Rutte wordt weer de grootste. Ik weet niet eens op wie ik het meest boos moet zijn. Dit achterbakse clubje of mijn medelanders.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:16 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ja echt he, bizarre situatie. Na 21.00 mag ik dus niet eens meer een vuilniszak in m'n container gooien die in m'n eigen tuin staat
Echt dikke middelvinger dan.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:16 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ja echt he, bizarre situatie. Na 21.00 mag ik dus niet eens meer een vuilniszak in m'n container gooien die in m'n eigen tuin staat
Dat bepaal ik zelf wel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De 1 bezoeker die bij je op bezoek is, mag tijdens de avondklok niet in de tuin/ op het balkon zijn, aldus Grapperhaus net.
En in die 2e kamer vindt iedereen dat maar normaal?quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De 1 bezoeker die bij je op bezoek is, mag tijdens de avondklok niet in de tuin/ op het balkon zijn, aldus Grapperhaus net.
What the fuck. Moet je straks als het lekker weer wordt om 21u naar binnen als je in je eigen tuin zit?quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:13 schreef falling_away het volgende:
[..]
Je bevindt je dan in de open lucht
In strijd met persoonlijke levenssfeer en mag niet achter de voordeur controleren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Vandaag toont maar weer aan wat we aan de 2e kamer hebben.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En in die 2e kamer vindt iedereen dat maar normaal?
Nederland heeft hierop gestemd. Gefeliciteerd ermee.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
What the fuck. Moet je straks als het lekker weer wordt om 21u naar binnen als je in je eigen tuin zit?
Het wordt met de dag bizarder in dit land.quote:
Tuurlijk niet, komop zeg wat een paniek hier. Alsof men in ieders tuinen wil en kan controlerenquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
What the fuck. Moet je straks als het lekker weer wordt om 21u naar binnen als je in je eigen tuin zit?
Ferd zij het zojuistquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, komop zeg wat een paniek hier. Alsof men in ieders tuinen wil en kan controleren
De SP vroeg zich nog af wat er precies bedoeld werd met begrippen als 'eigen huis' en 'eigen tuin', want privébezit is eigenlijk ook maar iets raars.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En in die 2e kamer vindt iedereen dat maar normaal?
Waar staat die onzin dan?quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hier:quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Dit is de tekst van 22 januari. Toen mocht dat dus wel. Is die nu veranderd dan. Waar is de huidige tekst te vinden dan?
Artikel 2
Artikel 1 geldt niet voor degene die in de openlucht vertoeft:
a.in een gedeelte van zijn woning;
b.op een bij zijn woning behorend erf;
c.in het woongedeelte van zijn voertuig of vaartuig.
Avondklok en geen alcoholverkoop na 20u zijn de meest idiote regels. Maar die niet-werkende mondkapjes staan op een mooie derde plek.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Te zot en krankzinnig voor woorden
Ik sta achter de meeste maatregelen, maar die avondklok en dat hele gebeuren eromheen is een héle grote brug te ver
Het gaat er niet om of je het doet en er gehoor aan geeft. Het gaat het er om dat het zo opgenomen zou zijn in de wet. Dat is toch van de zotte.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, komop zeg wat een paniek hier. Alsof men in ieders tuinen wil en kan controleren
quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nog even volhouden. We doen dit SAMEN.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:22 schreef DX11 het volgende:
Ik ga dit jaar sowieso IETS doen in de zomer. Als ik nog steeds niet mag vliegen, dan rij ik wel met de auto naar Spanje. We kunnen niet met de hele wereld meerdere JAREN van ons leven alle vakanties en andere "leuke" dingen opgeven, toch?
Hoezo zou dat niet mogenquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:23 schreef falling_away het volgende:
Hier dus vanaf 8:06:08 komt het nog eens ter sprake dat eventueel bezoek zich ook niet in de patio / balkon / tuin etc. mag bevinden na 21:00 uur. Ik was benieuwd wat vlak daarvoor hierover gezegd is maar bij mij werkt het geluid op stad iig niet.
Nee, je eigen tuin/balkon/patio vormt een uitzondering op de nieuwe wet. Maar als je in andermans tuin zit na 9 uur val je dus niet onder die uitzondering.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kan is een uitstekend dwangmiddel om iemand's wil te breken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En wat is daar de toegevoegde waarde van? Dat ie verplicht binnen moet zijn waar het gevaarlijker is dan buiten? Niet meer te volgen dit.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Totaal onhaalbaar.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of je het doet en er gehoor aan geeft. Het gaat het er om dat het zo opgenomen zou zijn in de wet. Dat is toch van de zotte.
Kan me oprecht niet voorstellen dat ze dat gaan controleren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:24 schreef GemMagic het volgende:
Jammer dat je in NL niet het eigen erf mag verschonen van trespassers.. dat zou ze wel afleren te controleren of je na 21h00 in de tuin zit. (waarvan het verbod mij nog steeds sterk lijkt)
Vaag toch. Er mag 1 persoon op bezoek, als deze nu blijft slapen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, je eigen tuin/balkon/patio vormt een uitzondering op de nieuwe wet. Maar als je in andermans tuin zit na 9 uur val je dus niet onder die uitzondering.
Je mag alleen niet na 9 uur buiten bij het huisje, want het is niet je eigen tuin.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:24 schreef Haags het volgende:
Ik ga toch eens dat idee van @:caland opperen hier in de groep. Huisje huren voor een weekend en daar lekker feesten.
Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb
Ik voel een Fok!-meet aankomenquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:24 schreef Haags het volgende:
Ik ga toch eens dat idee van @:caland opperen hier in de groep. Huisje huren voor een weekend en daar lekker feesten.
Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb
Zeg, doe eens niet zo rationeel gekquote:Op donderdag 18 februari 2021 19:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En wat is daar de toegevoegde waarde van? Dat ie verplicht binnen moet zijn waar het gevaarlijker is dan buiten? Niet meer te volgen dit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |