SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Jazeker.quote:
Ik denk te zien dat de daling wat stagneert. Klopt dat, of zie ik dat verkeerd?quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:01 schreef _serial_ het volgende:
Nagekomen update:
Update van 17 februari (woensdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM
* Aangezien de teststraten dicht waren op 7 februari en gedeeltelijk op 15 februari zijn de cijfers vertekend, maar de data geeft wel interessante inzichten.
[ afbeelding ]
Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen
En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM
De huidige piekdag ligt (nog) op 14-12, met 12405 besmettingen (+3 tov vorige update)
Dit is dus veel meer als de vorige piekdag 19-10 (9982, 2 mutatie(s) tov vorige update) - e.e.a. is natuurlijk wel toe te schrijven aan verruimte testbeleid
Vermoedelijk komen hier nog hooguit enkele bij, het is dus wel terecht dat hier extra maatregelen ingesteld zijn.
De volgende piekdag ligt op 15-12 (12209, 5 mutatie(s) tov vorige update)
Dag met grootste mutatie : 16-2-2021 1236 (+414 tov vorige update)
Oudste mutatie : 30-9-2020
Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 2336 (+630 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 467(-11 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 147 nog ouder.
Vermoedelijk zitten in de besmettingen tot 5 dagen een hoop ingehaalde testen in van maandag in toen de teststraten voor een deel gesloten waren.
2-2-2021 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt.
De huidige totalen + mutaties over de laatste 5 dagen :
12-2-2021 2690 (257 mutaties)
13-2-2021 2201 (442 mutaties)
14-2-2021 1593 (379 mutaties)
15-2-2021 1124 (22 mutaties)
16-2-2021 1686 (1236 mutaties)
- De meeste mutaties vinden nog steeds de eerste 5 dagen plaatst.
- De piekdag ligt momenteel op 14(12405) december, 15(12209),16(11706) december zitten er zeer dicht op.
- Er worden bijna geen nieuwe besmettingen gemeld op 14 dec, daarna is de daling ingezet.
- Als we rekening houden met 10 dagen vertraging, dan is op 4 feb de daling tov 14 dec ca 8191 besmettingen.
Hieronder de grafiek van de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)
[ afbeelding ]
En op verzoek een van de afgelopen +/- 15 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.
[ afbeelding ]
Daarnaast nog een grafiek op verzoek van @:VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder
[ afbeelding ]
Wel als de data al beschikbaar was.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is geen meineed als dingen anders lopen dan je model had voorspeld.
Hoezo?quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jazeker.
En waarom; omdat ze nergens uitleggen hoe ze wat ze voorstellen willen gaan doen.
Over 2+ jaar, als die eventuele enquête plaatsvind, kraait en geen haan meer naar. Dan komen ze er weer makkelijk van af.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wel als de data al beschikbaar was.
Hij zal zich daar achter gaan verschuilen inderdaad, daarom ook voer voor een enquete waarin 'dingen' wat beter boven tafel en in de openbaarheid kunnen komen.
Dat wordt toch uitgelegd, of heb ik dat mis?quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jazeker.
En waarom; omdat ze nergens uitleggen hoe ze wat ze voorstellen willen gaan doen.
Als het plan zo simpel is, waarom leggen ze dan niet uit HOE ze het plan willen uitvoeren? Ik wil graag een miljoen euro op de bank, dat is mijn plan, maar als de uitvoering ontbreekt komt er nooit een miljoen op mijn bank.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:16 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoezo?
het plan is simpel: Ze willen de kwetsbaren beter beschermen en de samenleving weer van het slot halen. Dat ligt toch voor de hand?
Teringjantje.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:08 schreef Scrummie het volgende:
Trending op Twitter: https://herstel-nl.nl/het-plan/
[..]
Wat een goed doordacht plan zeg.
Ik zie geen uitleg hoor. Geen concrete uitleg.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat wordt toch uitgelegd, of heb ik dat mis?
Als ik zou moeten kiezen tussen dit beleid of een visieloos kwakkelbeleid zonder perspectief, dan ga ik voor dat plan. Iedere dag weer.
Ik denk dat de coronatijd een niveau heeft bereikt dat het nog wel een tijdje blijft nazingen in de hoofden van mensen. Er is immers zo enorm veel schade berokkend aan de maatschappij. Sociaal en economisch... Gaat wel iets verder van 'weet je nog toen?....'quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:18 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Over 2+ jaar, als die eventuele enquête plaatsvind, kraait en geen haan meer naar. Dan komen ze er weer makkelijk van af.
Ik denk dat ze nu al weten dat er een enquete gaat komen, die kans is nagenoeg 100%. Vrijwel geen enkel beleid ligt zo onder het vergrootglas als het coronabeleid, het wordt minutieus gevolgd wat er allemaal gebeurd. Ik geloof niet dat er iets in de moderne geschiedenis is geweest waarbij mensen zo betrokken waren, ik durf eigenlijk wel te stellen dat de strafprocessen na de oorlog minder werden gevolgd dan wat er nu gebeurd.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wel als de data al beschikbaar was.
Hij zal zich daar achter gaan verschuilen inderdaad, daarom ook voer voor een enquete waarin 'dingen' wat beter boven tafel en in de openbaarheid kunnen komen.
Het is nu wel beter gedocumenteerd, dat is het voordeel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nu al weten dat er een enquete gaat komen, die kans is nagenoeg 100%. Vrijwel geen enkel beleid ligt zo onder het vergrootglas als het coronabeleid, het wordt minutieus gevolgd wat er allemaal gebeurd. Ik geloof niet dat er iets in de moderne geschiedenis is geweest waarbij mensen zo betrokken waren, ik durf eigenlijk wel te stellen dat de strafprocessen na de oorlog minder werden gevolgd dan wat er nu gebeurd.
Ze kunnen zo de politiek in, die roepen ook van alles zonder te onderbouwen hoe ze dat willen uitvoeren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als het plan zo simpel is, waarom leggen ze dan niet uit HOE ze het plan willen uitvoeren? Ik wil graag een miljoen euro op de bank, dat is mijn plan, maar als de uitvoering ontbreekt komt er nooit een miljoen op mijn bank.
'quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:08 schreef Scrummie het volgende:
Trending op Twitter: https://herstel-nl.nl/het-plan/
[..]
Wat een goed doordacht plan zeg.
Plan is simpel, wachten tot er een situatie is waarbij het virus zich niet meer exponentieel kan verspreiden. En voordat het zover is de zorg proberen overeind te houden. Momenteel is de route nog steeds dat dat door vaccinatie moet worden behaald.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als ik zou moeten kiezen tussen dit beleid of een visieloos kwakkelbeleid zonder perspectief, dan ga ik voor dat plan. Iedere dag weer.
Ja precies, en dat is toch jammer. Ik ben helemaal voor alternatieven, maar zorg er dan wel voor dat je alternatief ook daadwerkelijk serieus te nemen is.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:22 schreef Caland het volgende:
[..]
'
Zag hem de laatste dagen al eens voorbij zien komen ja, het werd gepresenteerd als plan waar hooggeleide types achter stonden maar het plan an sich bevat toch wel aardig wat loopholes als je het mij vraagt.
Uiteraard.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alleen maar witte mensen. Kan niet goed gaan.quote:
Ja dat is veels te veel detail, je moet het gewoon zo gaan doen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als het plan zo simpel is, waarom leggen ze dan niet uit HOE ze het plan willen uitvoeren? Ik wil graag een miljoen euro op de bank, dat is mijn plan, maar als de uitvoering ontbreekt komt er nooit een miljoen op mijn bank.
Begint pas om 12:30.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:24 schreef falling_away het volgende:
Is er nog iets interessants gemeld tijdens het debat tot nu toe? Ik zie niks op nu.nl etc dus het zal wel niet.
ik zou na de verkiezingen toch de achtertuin van RIVM in de gaten houden op dikke rookwolken van het verbranden van de archievenquote:Op donderdag 18 februari 2021 12:20 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het is nu wel beter gedocumenteerd, dat is het voordeel.
Over 2 maanden, hacker breekt in bij RIVM alle data gewist.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:25 schreef zalkc het volgende:
[..]
ik zou na de verkiezingen toch de achtertuin van RIVM in de gaten houden op dikke rookwolken van het verbranden van de archieven
En als je witte rook ziet, heeft Van Dissel een opvolgerquote:Op donderdag 18 februari 2021 12:25 schreef zalkc het volgende:
[..]
ik zou na de verkiezingen toch de achtertuin van RIVM in de gaten houden op dikke rookwolken van het verbranden van de archieven
Klopt ook, alleen kwamen de antwoorden op vragen van de kamer pas kwart voor 11 binnen, en voor het debat was het handig om die wel even goed door te nemen, daarom uitstel tot 12:30.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:26 schreef falling_away het volgende:
[..]
ok thx, ik dacht dat ik eerst 11:00 uur zag staan
Meneer de professor stond niet onder ede.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Meineed en dat is misdaad.
Allemaal voer voor een parlementaire enquete ook.
Maar dan ga je er van uit dat het vaccin na inenting meteen actief beschermt...quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:23 schreef raptorix het volgende:
Zo moeilijk is het niet:
-Ziekenhuisopnames onder de 60 jaar komen nauwelijks voor
-Eind April zijn we klaar met vaccineren van 60+
-1 April kunnen we open
-Iedereen die dan nog zwak ziek of misselijk is wacht even tot hij zijn spuit heeft gehad
-Intussen vaccineren we door met de niet kwetsbare groep, daar zijn we 4 maanden klaar mee
Al het gedoe met avondklokken, open field labs, gedeeltelijke opheffing van de maatregelen zijn alleen maar in het leven geroepen door mensen die het fijn vinden om hun macht uit te oefenen.
Dat heb ik 10 seconden nadat het gebeurde al geroepen dat dat een schande was, net dat niet duidelijk was, in welke hoedanigheid hij getuige was.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Meneer de professor stond niet onder ede.
Dat is niet nodig, we hoeven geen 100 procent dekking te nemen, zolang het aantal ziekenhuisopnames niet toeneemt is het prima.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan ga je er van uit dat het vaccin na inenting meteen actief beschermt...
Ik vind dat ze alle rechtzaken voortaan maar in Bennekom moeten laten plaatsvinden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Meneer de professor stond niet onder ede.
Er is een mooie Koot en Bie aflevering over pasjes.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:31 schreef zalkc het volgende:
Het stelt me wel gerust dat ze naar een app gaan kijken voor het 'coronatestbewijs'
Eer ze daar mee klaar zijn zijn we een jaar verder.
Nee, dat wil niet automatisch zeggen dat hij gelogen heeft.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:08 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Mocht dit zo echt zijn, heeft Jaap gelogen in de rechtbank door te zeggen dat het hard gaat
Dat zie ik ook wel gebeuren ja. Al vraag ik me wel af hoe ze dat binnen de EU gaan controleren. Met het vliegtuig is het makkelijk, maar gaan ze alle grenspunten bemannen en daar controleren als je met de auto reist?quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Al was het alleen maar dat bepaalde landen (las al iets over ergens in Italië) een vaccinatiebewijs verplicht stellen om er heen te mogen. En velen van ons hebben zo'n bewijs niet deze zomer.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen steun van DENK, PVV, PvdD, 50PLUS en FvD voor het controversieel laten verklaren. Dat zal vermoedelijk meteen de uitslag van vanmiddag zijn als de stemming over de wet volgt.quote:
Watjes die andere partijen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Alleen steun van DENK, PVV, PvdD, 50PLUS en FvD voor het controversieel laten verklaren. Dat zal vermoedelijk meteen de uitslag van vanmiddag zijn als de stemming over de wet volgt.
Ik hoop dat het ze nog steeds om de ziekenhuizen te doen is en dat ze dat niet gaan verruimen zodra de ouderen en risico groepen gevaccineerd zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is niet nodig, we hoeven geen 100 procent dekking te nemen, zolang het aantal ziekenhuisopnames niet toeneemt is het prima.
quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Alleen steun van DENK, PVV, PvdD, 50PLUS Lijst Henk Krol en FvD voor het controversieel laten verklaren.
Zoiets lijkt mij ook alleen maar zin hebben als men elders een significant lagere vaccinatiegraad heeft. Als het allemaal gelijk opgaat dan lijkt mij dit vrij overbodig.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat zie ik ook wel gebeuren ja. Al vraag ik me wel af hoe ze dat binnen de EU gaan controleren. Met het vliegtuig is het makkelijk, maar gaan ze alle grenspunten bemannen en daar controleren als je met de auto reist?
Dank voor de correctie.quote:
Ziet er niet gezond uit iddquote:Op donderdag 18 februari 2021 12:37 schreef Bocaj het volgende:
Is Wilders uitgeschoten met scheren ofzo?
Gebasseerd op de situatie wanneer alles weer helemaal versoepeld is volgens een viroloog gister aan tafel bij op1quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat wil niet automatisch zeggen dat hij gelogen heeft.
Daarvoor moet eerst worden onderzocht op welke gegevens het RIVM hun conclusie heeft gebaseerd.
Jongeren komen niet in de ziekenhuizen, of althans niet substantieel, kortom als we 90 procent minder 60+ers krijgen, en 300 procent meer 60-ers dan dalen we keihard.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop dat het ze nog steeds om de ziekenhuizen te doen is en dat ze dat niet gaan verruimen zodra de ouderen en risico groepen gevaccineerd zijn.
Overbodig is het sowieso. Vorige zomer ging het ook gewoon goed. En toen waren er nog niet eens mensen met vaccinaties. Ik zou het echt heel erg kut vinden als ze dan dit jaar opeens moeilijk gaan doen. Een van mijn grootste passies, dus ik hoop van de zomer wel weer echt weg te kunnen. Al is het ergens in de natuur van Duitsland of zo.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Zoiets lijkt mij ook alleen maar zin hebben als men elders een significant lagere vaccinatiegraad heeft. Als het allemaal gelijk opgaat dan lijkt mij dit vrij overbodig.
Snap ik. Maar ik hoop dat dat ook genoeg gaat zijn voor het kabinet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jongeren komen niet in de ziekenhuizen, of althans niet substantieel, kortom als we 90 procent minder 60+ers krijgen, en 300 procent meer 60-ers dan dalen we keihard.
Het is wel mooi dat hij als eerste mag beginnen in debatten!quote:
Ja exact. Duizenden Nederlanders op vakantie naar Duitsland, en dezelfde hoeveelheid hierheen. Voor het virus moet het niets uitmaken, die kijkt niet naar nationaliteit.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Overbodig is het sowieso. Vorige zomer ging het ook gewoon goed. En toen waren er nog niet eens mensen met vaccinaties. Ik zou het echt heel erg kut vinden als ze dan dit jaar opeens moeilijk gaan doen. Een van mijn grootste passies, dus ik hoop van de zomer wel weer echt weg te kunnen. Al is het ergens in de natuur van Duitsland of zo.
Puur die gedachte om te willen gaan kijken doet mij heel wat anders denken aan de wens om mensen toch op grond van gedrag en voorkomen, te gaan beoordelen. Zelfs de kiem tot een gedachte moet in het begin van het ontstaan al worden gesmoord in de grootste weerstand van het bestaan.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:31 schreef zalkc het volgende:
Het stelt me wel gerust dat ze naar een app gaan kijken voor het 'coronatestbewijs'
Ik heb niet zoveel met WIlders zijn poliek, maar speechen kan hij welquote:Op donderdag 18 februari 2021 12:41 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het is wel mooi dat hij als eerste mag beginnen in debatten!
Het zijn geen bizarre beschuldigingen. Dezelfde beschuldigingen hebben gisteren in de kranten gestaan en een deel ervan is vanochtend door Wim Voermans gedaan.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:40 schreef Drekkoning het volgende:
Wilders weer volgas in de verkiezingsmodus met allerlei bizarre beschuldigingen
Ik hoop het ook, maar VVD zal wel weer ruim winnen. Toch veel mensen die (on)bewust automatisch voor dezelfde partij blijven stemmen. Tenzij ze zelf echt keihard geraakt worden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:42 schreef Djeez het volgende:
Wilders is een held! Hopelijk betaalt dit zich uit op 17 maart
Ik hoop het niet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:42 schreef Djeez het volgende:
Wilders is een held! Hopelijk betaalt dit zich uit op 17 maart
Wat, dat de rechters in de zak van Rutte zitten? Dat is echt een enorme beschuldiging zonder bewijs.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het zijn geen bizarre beschuldigingen. Dezelfde beschuldigingen hebben gisteren in de kranten gestaan en een deel ervan is vanochtend door Wim Voermans gedaan.
Weer een idee van Hugo?quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:31 schreef zalkc het volgende:
Ik moet er idd niet aan denken dat deze man MP zou zijn of uberhaupt in het kabinet zou zitten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:45 schreef Caland het volgende:
Wilders is vrijwel altijd in vorm he, dat hij echt alleen maar oppositie kan voeren moet je dan wel door de vingers zien maar dit soort rants zijn toch altijd wel genieten. Ook met humor er doorheen.
Helemaal eensquote:Op donderdag 18 februari 2021 12:45 schreef Caland het volgende:
Wilders is vrijwel altijd in vorm he, dat hij echt alleen maar oppositie kan voeren moet je dan wel door de vingers zien maar dit soort rants zijn toch altijd wel genieten. Ook met humor er doorheen.
Misschien 15 minuten later en eventueel de bierklok van tafel. Dat schijnt tegenwoordig het wisselgeld te zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:45 schreef Jed1Gam het volgende:
Al die laffe partijen willen straks meeregeren, dus verwacht niks anders dan dat er straks 2 zinnetjes in die spoedwet veranderd worden en morgen ingediend is.
Dat is toch een waardeloze dooddoener/oneliner?quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wilders verwoordt het uitstekend. Waren ze met het vaccineren maar zo snel als met het invoeren van al die beperkingen.
Ja, vanaf de zijlijn is het altijd gemakkelijk roepenquote:Op donderdag 18 februari 2021 12:45 schreef Caland het volgende:
Wat een visionair deze manquote:Op donderdag 18 februari 2021 12:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb echt het ultieme plan.
We zorgen ervoor dat iedereen morgen gevaccineerd is, dan kunnen we weer allemaal veilig de straat op. En als dat niet genoeg is schalen we gewoon de zorg verder op!
Gaan ze dat dan niet gewoon coveren met die spoedwet?quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ik dacht dat er morgen niet meer zoveel op het spel stond. Maar Wilders heeft gelijk: als het hoger beroep wordt verworpen, zijn de reeds uitgegeven boetes dan niet alsnog onrechtmatig?
Buiten de vorm is dat zo omdat de rechter zelf gesteld heeft dat zij niet wil tornen aan het kabinet om een jo-jo effect te voorkomen. Wat dat verder met rechtspraak anders dan de regering volgen, is mij onduidelijk.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat, dat de rechters in de zak van Rutte zitten? Dat is echt een enorme beschuldiging zonder bewijs.
Zeker, maar ik vind Wilders dan altijd wel een stuk beter dan Baudet. Al zou ik op beide nooit stemmen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, vanaf de zijlijn is het altijd gemakkelijk roepen
Maar die kunnen ze niet met terugwerkende kracht in laten gaan, lijkt me.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaan ze dat dan niet gewoon coveren met die spoedwet?
Al ben ik het met je eens hoor.
Tsja, de SGP is misschien niet helemaal de juiste partij om een flamboyante homofiele volksmenner bij te verwachten.quote:
Het is wel terechte kritiek. Ook als het een oneliner is. Wat ze er mee kunnen doen? Nou, meer vaart maken. Het écht zorgvuldig aanpakken (en dan niet de Hugo variant van zorgvuldig). Meer duidelijkheid scheppen. Wat perspectief. Maatregelen kunnen onderbouwen. Etc.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:49 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat is toch een waardeloze dooddoener/oneliner?
Wat kan je nu precies met die uitspraak?
Vooral als een andersdenkende kan worden genegeerd, de burger niet wordt gehoord noch als kiezer geraadpleegd en zonder directe instemming wordt besloten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, vanaf de zijlijn is het altijd gemakkelijk roepen
Beetje jammer van de inhoud, maar de vorm is wel goed ja.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:51 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Kees is een uitstekende parlementariër.
Waarom is daar oorlogsmentaliteit voor nodig?quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:47 schreef Simmertje het volgende:
Helaas heeft Wilders hier wel gelijk in. Waar is die oorlogsmentaliteit met het vaccineren?
1 van de weinige mensen waar ik op zou stemmen, helaas dat zijn partij mijn tegenstaat.quote:
Dat de scheiding der machten om diverse redenen op het spel staat. Voermans behandelt de kwestie naar eigen zeggen in zijn nieuwe boek:quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat, dat de rechters in de zak van Rutte zitten? Dat is echt een enorme beschuldiging zonder bewijs.
Ik noem hem ook niet slecht hoor, maar het is nogal een contrast met Wilders die hier net voor sprak.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:51 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad als Wildersquote:Op donderdag 18 februari 2021 12:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vooral als een andersdenkende kan worden genegeerd, de burger niet wordt gehoord noch als kiezer geraadpleegd en zonder directe instemming wordt besloten.
VOC mentaliteit dan?quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom is daar oorlogsmentaliteit voor nodig?
Alsof Nederland zo efficiënt is in Oorlogsvoering...
Dat ze dat belang inziet is niet zo raar toch? Ben tegen de avondklok maar snap dat we niet aan/uit/aan moeten gaan doen in een paar dagen tijd.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:49 schreef Vallon het volgende:
[..]
Buiten de vorm is dat zo omdat de rechter zelf gesteld heeft dat zij niet wil tornen aan het kabinet om een jo-jo effect te voorkomen. Wat dat verder met rechtspraak anders dan de regering volgen, is mij onduidelijk.
Eén van de weinigen die op een constructieve manier kritiek kan leveren, is mij opgevallen. De rest vervalt doorgaans grotendeels in populistische oneliners.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:51 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik herinner nog een keer aan z'n verdere standpunten:quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:50 schreef Djeez het volgende:
Van der Staaij is ook wel een held btw
quote:Op donderdag 18 februari 2021 10:26 schreef Claudia_x het volgende:
SGP:
- lastering van Gods naam moet strafbaar worden
- tegen gedoogbeleid, voor sluiting van coffeeshops
- tegen homohuwelijk
- tegen abortuswet
- echtscheiding moet van overheidswege zoveel mogelijk worden voorkomen
- tegen euthanasie
- mogelijkheden om te gokken moeten worden beperkt
- tegen prostitutie en porno
Niet helemaal ontopic, maar misschien goed om een ieder even aan te herinneren met de goede beurt die Kees v/d Staaij nu maakt.
Van een personificatie van conservatisme hoef je geen demagogische teksten te verwachten. Hij is verbaal echter uitstekend en geeft een goede onderbouwing bij hetgeen hij zegt, en dat is toch uiteindelijk waar het om draait. Of je nu wel of niet aan zijn kant staat.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:53 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik noem hem ook niet slecht hoor, maar het is nogal een contrast met Wilders die hier net voor sprak.
Dat maakt 'm geen mindere volksvertegenwoordigerquote:Op donderdag 18 februari 2021 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik herinner nog een keer aan z'n verdere standpunten:
[..]
Ojee de vorm en laat ik maar niet zeggen waar dat op lijkt nog los van een associatie om daarmee zichzelf voor schut te zetten. Beter die weg niet doen hierquote:Op donderdag 18 februari 2021 12:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad als Wilders
Prima standpunten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
[..]
Oh, die hebben we al, wij pikken als rijke landen alle vaccins in ten koste van de armere landen...quote:
Het gaat erom dat je mag vinden wat je wilt, als Homo ben ik ook tegen het homohuwelijk, net zoals ik uberhaupt tegen het huwelijk ben.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
[..]
Wat een held is Kees, Keesgodquote:Op donderdag 18 februari 2021 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij gaat ditquote:Op donderdag 18 februari 2021 12:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat de scheiding der machten om diverse redenen op het spel staat. Voermans behandelt de kwestie naar eigen zeggen in zijn nieuwe boek:
Besturen werd in elk geval in korte tijd belangrijker en technischer dan ooit, en bestuurders werden professioneler. Ze overvleugelen inmiddels onze volksvertegenwoordigingen, en onttrekken zich steeds meer aan de greep van regels en van de instanties die hen moeten controleren, die tegenwicht en tegenmacht moeten bieden, zoals gebeurde in de toeslagenaffaire. Een tendens die nog verder werd versterkt door het coronavirus.
Dat komt omdat Kees zijn positie niet afhankelijk is van politiek. De SGP is 100% verzekerd van twee zetels dus Kees kan gewoon lekker rustig zijn ding doen zonder na te denken over politieke gevolgen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Eén van de weinigen die op een constructieve manier kritiek kan leveren, is mij opgevallen. De rest vervalt doorgaans grotendeels in populistische oneliners.
Als mensen overwegen om op V/d Staaij te stemmen vanwege zijn voortreffelijke rol in dit debat, dan is dit geen onbelangrijke context. Maar hé, als jij onwelgevallige meningen liever uit dit topic wilt verbannen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Prima standpunten.
Maar kom op, kan dit niet in een ander topic?
Hoe is dat anders dan wat jij wil met de SGP? Hun mening of visie is jou blijkbaar ook onwelgevallig door ze zo af te serveren op hun standpunten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:57 schreef Claudia_x het volgende:
Maar hé, als jij onwelgevallige meningen liever uit dit topic wilt verbannen.
Kees is tegen Coffeeshops, uiteraard, Urk en Volendam voelen dat in hun portemonee!quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:56 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Wat een held is Kees, Keesgod
Het is gewoon offtopic.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als mensen overwegen om op V/d Staaij te stemmen vanwege zijn voortreffelijke rol in dit debat, dan is dit geen onbelangrijke context. Maar hé, als jij onwelgevallige meningen liever uit dit topic wilt verbannen.
Wilders is altijd veel retoriek vind ik.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Zeker, maar ik vind Wilders dan altijd wel een stuk beter dan Baudet. Al zou ik op beide nooit stemmen.
Retoriekquote:Op donderdag 18 februari 2021 12:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wilders is altijd veel retoriek vind ik.
Gewoon nog 1x 3 weken verlengen tot 21 maart en dan eraf dat ding. Voorgoed.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat ze dat belang inziet is niet zo raar toch? Ben tegen de avondklok maar snap dat we niet aan/uit/aan moeten gaan doen in een paar dagen tijd.
Ik ben zelf christen en kan me wel vinden in veel van deze standpunten. Sue me, maar ik ben tegen het homohuwelijk en tegen het uitvoeren van abortus, omdat je 'de pil was vergeten'. Abortus als gevolg van verkrachting of een ernstig gehandicapt kind is natuurlijk primaquote:Op donderdag 18 februari 2021 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
[..]
Waarom zou je tegen het huwelijk zijn?quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je mag vinden wat je wilt, als Homo ben ik ook tegen het homohuwelijk, net zoals ik uberhaupt tegen het huwelijk ben.
Sinds wanneer is dit een verkiezingstopic?quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als mensen overwegen om op V/d Staaij te stemmen vanwege zijn voortreffelijke rol in dit debat, dan is dit geen onbelangrijke context. Maar hé, als jij onwelgevallige meningen liever uit dit topic wilt verbannen.
Chris van Dam is prima. Het alternatief is Pieter Heerma en die kan niks.quote:
Chris van Damnquote:
Er zijn toch niet veel mensen die aangeven op hem te willen stemmen? Ik vind Azarkan een kwal, maar hij heeft ook best hard gevochten tegen de avondklok, en dat vind ik fijn. Datzelfde geldt voor mij bij van der Staaij.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat wordt lastig als de mogelijkheid daartoe verankerd zit in een wet. De regering verkoos eerder een noodtoestand wet te misbruiken en sorteert nu op voor om het toch onderdeel te maken van de Corona-Wet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon nog 1x 3 weken verlengen tot 21 maart en dan eraf dat ding. Voorgoed.
En dan ophouden met angstig over de schouder te blijven kijken maar doorstampen met vaccinaties en je samenleving weer open gooien en open houden.
Vlieguren maken. Vooralsnog, zal hij geen hoogvlieger worden.quote:
"We hebben een avondklok nodig omdat crematoria aangeven het drukker dan vorig jaar te hebben"quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:03 schreef Piles het volgende:
Sorry, maar van 1000 doden extra in een pandemie wordt niemand bang toch?
Ik schakel net in maar moest ook echt evenquote:Op donderdag 18 februari 2021 13:03 schreef Piles het volgende:
Sorry, maar van 1000 doden extra in een pandemie wordt niemand bang toch?
Ik snap niet waarom er niet ingegrepen word, alsof dat relevant is.quote:Op donderdag 18 februari 2021 13:04 schreef Abyss33 het volgende:
Gaat hij nou een verhaal houden over lijk kisten uit december.
lekker weer op het gevoel inspelen
Ik vind het lastig om te constateren, door sluiten van teststraten verschuiven er een hoop testen naar nieuwe dagen en zijn piekdagen weer anders.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk te zien dat de daling wat stagneert. Klopt dat, of zie ik dat verkeerd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |