SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Jazeker.quote:
Ik denk te zien dat de daling wat stagneert. Klopt dat, of zie ik dat verkeerd?quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:01 schreef _serial_ het volgende:
Nagekomen update:
Update van 17 februari (woensdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM
* Aangezien de teststraten dicht waren op 7 februari en gedeeltelijk op 15 februari zijn de cijfers vertekend, maar de data geeft wel interessante inzichten.
[ afbeelding ]
Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen
En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM
De huidige piekdag ligt (nog) op 14-12, met 12405 besmettingen (+3 tov vorige update)
Dit is dus veel meer als de vorige piekdag 19-10 (9982, 2 mutatie(s) tov vorige update) - e.e.a. is natuurlijk wel toe te schrijven aan verruimte testbeleid
Vermoedelijk komen hier nog hooguit enkele bij, het is dus wel terecht dat hier extra maatregelen ingesteld zijn.
De volgende piekdag ligt op 15-12 (12209, 5 mutatie(s) tov vorige update)
Dag met grootste mutatie : 16-2-2021 1236 (+414 tov vorige update)
Oudste mutatie : 30-9-2020
Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 2336 (+630 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 467(-11 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 147 nog ouder.
Vermoedelijk zitten in de besmettingen tot 5 dagen een hoop ingehaalde testen in van maandag in toen de teststraten voor een deel gesloten waren.
2-2-2021 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt.
De huidige totalen + mutaties over de laatste 5 dagen :
12-2-2021 2690 (257 mutaties)
13-2-2021 2201 (442 mutaties)
14-2-2021 1593 (379 mutaties)
15-2-2021 1124 (22 mutaties)
16-2-2021 1686 (1236 mutaties)
- De meeste mutaties vinden nog steeds de eerste 5 dagen plaatst.
- De piekdag ligt momenteel op 14(12405) december, 15(12209),16(11706) december zitten er zeer dicht op.
- Er worden bijna geen nieuwe besmettingen gemeld op 14 dec, daarna is de daling ingezet.
- Als we rekening houden met 10 dagen vertraging, dan is op 4 feb de daling tov 14 dec ca 8191 besmettingen.
Hieronder de grafiek van de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)
[ afbeelding ]
En op verzoek een van de afgelopen +/- 15 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.
[ afbeelding ]
Daarnaast nog een grafiek op verzoek van @:VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder
[ afbeelding ]
Wel als de data al beschikbaar was.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is geen meineed als dingen anders lopen dan je model had voorspeld.
Hoezo?quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jazeker.
En waarom; omdat ze nergens uitleggen hoe ze wat ze voorstellen willen gaan doen.
Over 2+ jaar, als die eventuele enquête plaatsvind, kraait en geen haan meer naar. Dan komen ze er weer makkelijk van af.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wel als de data al beschikbaar was.
Hij zal zich daar achter gaan verschuilen inderdaad, daarom ook voer voor een enquete waarin 'dingen' wat beter boven tafel en in de openbaarheid kunnen komen.
Dat wordt toch uitgelegd, of heb ik dat mis?quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jazeker.
En waarom; omdat ze nergens uitleggen hoe ze wat ze voorstellen willen gaan doen.
Als het plan zo simpel is, waarom leggen ze dan niet uit HOE ze het plan willen uitvoeren? Ik wil graag een miljoen euro op de bank, dat is mijn plan, maar als de uitvoering ontbreekt komt er nooit een miljoen op mijn bank.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:16 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoezo?
het plan is simpel: Ze willen de kwetsbaren beter beschermen en de samenleving weer van het slot halen. Dat ligt toch voor de hand?
Teringjantje.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:08 schreef Scrummie het volgende:
Trending op Twitter: https://herstel-nl.nl/het-plan/
[..]
Wat een goed doordacht plan zeg.
Ik zie geen uitleg hoor. Geen concrete uitleg.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat wordt toch uitgelegd, of heb ik dat mis?
Als ik zou moeten kiezen tussen dit beleid of een visieloos kwakkelbeleid zonder perspectief, dan ga ik voor dat plan. Iedere dag weer.
Ik denk dat de coronatijd een niveau heeft bereikt dat het nog wel een tijdje blijft nazingen in de hoofden van mensen. Er is immers zo enorm veel schade berokkend aan de maatschappij. Sociaal en economisch... Gaat wel iets verder van 'weet je nog toen?....'quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:18 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Over 2+ jaar, als die eventuele enquête plaatsvind, kraait en geen haan meer naar. Dan komen ze er weer makkelijk van af.
Ik denk dat ze nu al weten dat er een enquete gaat komen, die kans is nagenoeg 100%. Vrijwel geen enkel beleid ligt zo onder het vergrootglas als het coronabeleid, het wordt minutieus gevolgd wat er allemaal gebeurd. Ik geloof niet dat er iets in de moderne geschiedenis is geweest waarbij mensen zo betrokken waren, ik durf eigenlijk wel te stellen dat de strafprocessen na de oorlog minder werden gevolgd dan wat er nu gebeurd.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wel als de data al beschikbaar was.
Hij zal zich daar achter gaan verschuilen inderdaad, daarom ook voer voor een enquete waarin 'dingen' wat beter boven tafel en in de openbaarheid kunnen komen.
Het is nu wel beter gedocumenteerd, dat is het voordeel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nu al weten dat er een enquete gaat komen, die kans is nagenoeg 100%. Vrijwel geen enkel beleid ligt zo onder het vergrootglas als het coronabeleid, het wordt minutieus gevolgd wat er allemaal gebeurd. Ik geloof niet dat er iets in de moderne geschiedenis is geweest waarbij mensen zo betrokken waren, ik durf eigenlijk wel te stellen dat de strafprocessen na de oorlog minder werden gevolgd dan wat er nu gebeurd.
Ze kunnen zo de politiek in, die roepen ook van alles zonder te onderbouwen hoe ze dat willen uitvoeren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als het plan zo simpel is, waarom leggen ze dan niet uit HOE ze het plan willen uitvoeren? Ik wil graag een miljoen euro op de bank, dat is mijn plan, maar als de uitvoering ontbreekt komt er nooit een miljoen op mijn bank.
'quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:08 schreef Scrummie het volgende:
Trending op Twitter: https://herstel-nl.nl/het-plan/
[..]
Wat een goed doordacht plan zeg.
Plan is simpel, wachten tot er een situatie is waarbij het virus zich niet meer exponentieel kan verspreiden. En voordat het zover is de zorg proberen overeind te houden. Momenteel is de route nog steeds dat dat door vaccinatie moet worden behaald.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als ik zou moeten kiezen tussen dit beleid of een visieloos kwakkelbeleid zonder perspectief, dan ga ik voor dat plan. Iedere dag weer.
Ja precies, en dat is toch jammer. Ik ben helemaal voor alternatieven, maar zorg er dan wel voor dat je alternatief ook daadwerkelijk serieus te nemen is.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:22 schreef Caland het volgende:
[..]
'
Zag hem de laatste dagen al eens voorbij zien komen ja, het werd gepresenteerd als plan waar hooggeleide types achter stonden maar het plan an sich bevat toch wel aardig wat loopholes als je het mij vraagt.
Uiteraard.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alleen maar witte mensen. Kan niet goed gaan.quote:
Ja dat is veels te veel detail, je moet het gewoon zo gaan doen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als het plan zo simpel is, waarom leggen ze dan niet uit HOE ze het plan willen uitvoeren? Ik wil graag een miljoen euro op de bank, dat is mijn plan, maar als de uitvoering ontbreekt komt er nooit een miljoen op mijn bank.
Begint pas om 12:30.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:24 schreef falling_away het volgende:
Is er nog iets interessants gemeld tijdens het debat tot nu toe? Ik zie niks op nu.nl etc dus het zal wel niet.
ik zou na de verkiezingen toch de achtertuin van RIVM in de gaten houden op dikke rookwolken van het verbranden van de archievenquote:Op donderdag 18 februari 2021 12:20 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het is nu wel beter gedocumenteerd, dat is het voordeel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |