Zal wel gespind kunnen worden als volkgezondheid.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sterker nog, dat is niet eens je mening, dat is hoe het geregeld is in de wet. Medische gegevens zijn bijzondere persoonsgegevens onder de AVG, daar moet een zwaarwegend belang voor zijn.
Ik denk dat het controleren van een papiertje voor toegang tot een restaurant niet zal voldoen aan 'zwaarwegend belang'. Zal het eens vragen aan de AVG/GDPR advocaten op mn werk
Ja. Ik heb daar ook goede hoop op.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:52 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar tegen de zomer moet het sowieso mogelijk zijn om alle kwetsbare mensen ingeent te hebben (50+ en met onderliggend lijden, desnoods 40 of 45+). Dan zijn er weinig argumenten meer om nog veel maatregelen te hebben.
Maar daar gaat het niet om...quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:55 schreef Red_85 het volgende:
Maar of het voldoende is voor een ziekte die een cfr/ifr heeft van 0,015% kan je je dan afvragen.
Dat is 1 manier om er mee om te gaan. Ik verwacht zelf van de overheid dat wanner ze de winkels en horeca durven te sluiten, dan ze dan elke dag 24 uur bezig zijn om het mogelijkheid te maken voor deze sectoren om op een zo veilig en verantwoord mogelijke manier weer verder te kunnen met ondernemen en daarbij ten minste grotendeels hun eigen broek weer mogen ophouden. Ik vind dat realistisch en de risico's aanvaardbaar.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:49 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik ook. Daarom vind ik dat al die tientallen miljarden aan steun weleens mogen worden betaald door de AOW drastisch te beperken en te korten op de pensioenen. Ieder bejaard stel mag het standaard doen met duizend euro per maand. Krijg je dit al uit je pensioen? Mooi, dan geen AOW! Ik vind als de bevolking al een jaar als een zombie leeft om de oudere generatie het leven te redden, die bejaarden er ook wel voor mogen betalen
Dan draai ik het even om; waar zie jij geen realisme?quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:52 schreef Red_85 het volgende:
Kan je hier ook specifiek in zijn?
Want ik zie het serieus niet namelijk. Als dat er wel is, wil ik graag mij argaan oogkleppen af kunnen doen.
Ja, maar als ze dat niet doen moeten ze weer dicht, want er is een nieuwe mutatie die paar weken later voor een onwijze piek gaat zorgen anders! Noodzaak dus zo’n vaccinatie bewijs! Cynisch, maar ik zie het best gebeuren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sterker nog, dat is niet eens je mening, dat is hoe het geregeld is in de wet. Medische gegevens zijn bijzondere persoonsgegevens onder de AVG, daar moet een zwaarwegend belang voor zijn.
Ik denk dat het controleren van een papiertje voor toegang tot een restaurant niet zal voldoen aan 'zwaarwegend belang'. Zal het eens vragen aan de AVG/GDPR advocaten op mn werk
Laat ze eerst iedereen maar eens vaccineren. Daar zijn we nog wel wat maanden zoet mee in Nederland.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar als ze dat niet doen moeten ze weer dicht, want er is een nieuwe mutatie die paar weken later voor een onwijze piek gaat zorgen anders! Noodzaak dus zo’n vaccinatie bewijs! Cynisch, maar ik zie het best gebeuren.
Ze hebben me al zo vaak verrast dit afgelopen jaar.
Zolang je blijft vasthouden aan 1,5 meter kun je nog steeds vrij weinig. Dan blijf je op niveau zomer 2020 hangen met overal beperkingen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik heb daar ook goede hoop op.![]()
En als de ziekenhuizen dan leeg zijn, is het over met de maatregelen. Dat hoop ik echt, die lege ziekenhuizen.
Maar ik hou wel rekening met een opleving eind dit jaar. En dat bijv 1,5 meter nog gewoon nodig is.
En dat je overal vaccinatiebewijzen of negatieve tests moet kunnen laten zien. Dat soort zaken.
Dus ja, een lange adem.
Willen ze zich een keer voorbereiden is het weer niet goedquote:Op donderdag 18 februari 2021 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Laat ze eerst iedereen maar eens vaccineren. Daar zijn we nog wel wat maanden zoet mee in Nederland.
Dat zou de logische zet zijn. Net als dat het logisch zou zijn om de samenleving weer te openen als de risico groepen en ouderen een vaccinatie gehad hebben. Ik denk alleen niet dat het zo gaat werken en dat ze heel snel veel aandacht gaan schenken aan zo’n paspoort. Het Nederlandse kabinet werkt niet echt op logica heb ik het idee.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Laat ze eerst iedereen maar eens vaccineren. Daar zijn we nog wel wat maanden zoet mee in Nederland.
Ze kunnen nog zoveel mooie plannen hebben, maar als tegen de zomer iedereen zo'n beetje gevaccineerd is of bijna word in combinatie met lege ziekenhuizen, dan keert de wal gewoon het schip. Enige invloed die je dan nog hebt is evenementenvergunningen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zolang je blijft vasthouden aan 1,5 meter kun je nog steeds vrij weinig. Dan blijf je op niveau zomer 2020 hangen.
Zodra die prikken er massaal inzitten straks gaat niemand zich daar meer aan houden. Afgelopen zomer was het ook al onbegonnen werk in b.v. de voetbalkantines om die afstanden te waarborgen, en dat was zonder vaccins.
Ik geef alleen aan dat ik er rekening mee hou dat het nog niet over is in en na de zomer.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zolang je blijft vasthouden aan 1,5 meter kun je nog steeds vrij weinig. Dan blijf je op niveau zomer 2020 hangen met overal beperkingen.
Zodra die prikken er massaal inzitten straks gaat niemand zich daar meer aan houden. Afgelopen zomer was het ook al onbegonnen werk in b.v. de voetbalkantines om die afstanden te waarborgen, en dat was zonder vaccins.
Beleid.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:57 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dan draai ik het even om; waar zie jij geen realisme?
Ik stel voor dat we op 1 april met zijn allen weer normaal gaan doen, wat willen ze doen? Boos worden? Boetes uitdelen? Veel succes met het afhandelen van je boetes.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ze kunnen nog zoveel mooie plannen hebben, maar als tegen de zomer iedereen zo'n beetje gevaccineerd is of bijna word in combinatie met lege ziekenhuizen, dan keert de wal gewoon het schip. Enige invloed die je dan nog hebt is evenementenvergunningen.
Wat een goed doordacht plan zeg.quote:1 Kwetsbaren beter beschermen
Tijdelijke invulling van de ziektewet voor kwetsbaren die niet thuis kunnen werken. Gebruik maken van leegstaande taxi’s, hotels en vakantiehuizen om kwetsbaren die dat nodig hebben en willen te vervoeren of tijdelijk op te vangen
2 Veilige zones inrichten
Hier gelden strenge veiligheidsregels bedoeld om kwetsbaren te beschermen in het maatschappelijke verkeer. Zones kunnen plekken zijn, maar ook bepaalde tijdstippen. Buiten de zones is alles weer mogelijk
3 Per 1 maart Nederland weer open
Einde avondklok, einde lockdown, winkels, horeca, onderwijs, cultuur open. Testen alleen bij klachten, massaal sneltesten alleen bij hoge uitzondering. Mensen gewoon weer aan het werk, kwetsbaren werken of vanuit huis of gaan tijdelijk in de ziektewet
Exact. Dan kun je hoogstens nog sturen op de capaciteit van evenementen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ze kunnen nog zoveel mooie plannen hebben, maar als tegen de zomer iedereen zo'n beetje gevaccineerd is of bijna word in combinatie met lege ziekenhuizen, dan keert de wal gewoon het schip. Enige invloed die je dan nog hebt is evenementenvergunningen.
Zou kunnen, maar ik vraag me af wat we daar aan hebben. Wordt daardoor het virus beter bestreden? Ik zie dat niet zo.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:04 schreef raptorix het volgende:
Het meest treurige vind ik nog wel dat we na een jaar kloten nog steeds geen fucking real time data hebben, zitten we in fucking Somalie ofzo dat we dat niet kunnen fixen? Er zijn 2 miljoen mensen zonder werk in dit land die betaalt worden door de overheid, ik stel voor dat we op elke lokatie waar we ook maar iets doen met Corona een "teller" neerzetten die 2 keer per dag de geturfde getallen doorgeeft op een centraal nummer waar men het in een excel sheet zet, godverdomme is het nou echt allemaal zo moeilijk in dit land.
Ze zullen ook wel moeilijk gaan doen over nieuwe mutaties waar het vaccin misschien niet goed genoeg tegen werkt. Dat er daarom weer wat meer dicht moet ed. En als een Gommers maar hard genoeg roept dat de ziekenhuizen anders weer in gevaar komen (ook als dat niet zo is) dan zie ik het kabinet nog rare sprongen maken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik geef alleen aan dat ik er rekening mee hou dat het nog niet over is in en na de zomer.
Meineed en dat is misdaad.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:08 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Mocht dit zo echt zijn, heeft Jaap gelogen in de rechtbank door te zeggen dat het hard gaat
Sarcasme?quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:08 schreef Scrummie het volgende:
Trending op Twitter: https://herstel-nl.nl/het-plan/
[..]
Wat een goed doordacht plan zeg.
Het is geen meineed als dingen anders lopen dan je model had voorspeld.quote:Op donderdag 18 februari 2021 12:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Meineed en dat is misdaad.
Allemaal voer voor een parlementaire enquete ook.
Wat is daar niet realistisch aan? Er is een doel; de zorg niet over laten stromen. En dat doel proberen ze te bereiken met middelen.quote:
Nouja, volgens mij is er wel een plan, maar twijfel ik wel over de communicatie ervan.quote:Geen plan, waaien met alle windrichten en whats hot.
Ik zie niet in hoe je een crisis als deze wil bestrijden anders dan door middel van modellen eigenlijk. Dat spinnen zie ik niet echt.quote:Baseren op datamodellen gefundeerd op aannames en schattingen. Maar zodra de praktijk anders zegt, het toch spinnen naar je eigen gelijk.
Die is er wel. Vaccinaties.quote:Geen stip op de horizon.
Ik vond die uitleg anders prima hoor. Het was onhandig, maar tja.quote:Cijfers aanpassen zodra ze niet naar het zin zijn. Zie bijvoorbeeld wat er gebeurde in het vaccinatieprogramma. hugo kreeg grote kritiek en vond opeens cijfers op basis van schattingen belangrijker ipv de geconfirmeerde cijfers.
Ik zie dat op angst inspelen niet zo, anders dan het uitspreken van de vrees van die Britse variant. Maar ik geloof er wel in dat ze daar echt angstig voor zijn (en dat kunnen ze ook wel onderbouwen, maar ja, modellen).quote:Continu maar op angst inspelen met een paternalistische ondertoon
Ik kan het me voorstellen, maar ik zie het toch wat anders.quote:Dat soort. Werkt niet echt op vertrouwen zeg maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |