Ja, er zit niet zo heel veel tussen in. Of het is een partij die ik om andere zaken niet zou willen steunen. Lastig.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja de PVV zou nog kunnen, maar het is vooral schreeuwen en verder niets. Zelfde als de FVD, gezeik over de PCR test en intern veel issues, maar het zijn de enige twee partijen die er tegenin gaan en dat is jammer.
Heb je gelijk in. Vooralsnog lijkt de VVD gewoon weer te winnen, dus we zullen wel doorgaan met hetzelfde kabinet en beleid.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vraag het me af hoe stellig die partijen blijven die niet samen willen werken mocht PVV onverhoopt de grootste partij worden (wat gezien de peilingen nogal onrealistisch is, maar peilingen zitten er.. nogal vaak naast de laatste jaren).
Teleurstelling is wel een goede ja.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Teleurstelling, ook.
Daarbij argwaan en wantrouwen naar een overheid die de afgelopen jaren zich als bewezen onbetrouwbaar heeft gedragen.
Ik vraag mij ook serieus af naar welke dystopische samenleving we gaan na dit.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar wat is de meerwaarde van een vaccinatiebewijs voor het drinken van een kopje koffie op het terras als diezelfde persoon zonder bewijs wel vrolijk naar de supermarkt, het tuincentrum en de plaatselijke voetbalvereniging kan?
Voor de tussenliggende periode waarin niet iedereen nog is gevaccineerd zou je nog met blaastesten kunnen werken bij grote evenementen, die binnen 1 minuut aan de poort uitslag geven. Maar zodra het merendeel is gevaccineerd hebben die ook niet veel nut meer, want dan is je probleem al opgelost.
Ik denk dat we gewoon moeten accepteren dat mensen na volgende maand zelf de risico-afweging gaan maken, of zij 1 of 2 of 4 personen willen ontvangen, en of zij afstand willen houden tot anderen. Dat continue micromanagen werkt ook gewoon niet meer.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Same, merk dat voor veel mensen in mijn omgeving (en stiekem ook wel een beetje bij mezelf) dat de lente wel de grens is. Er moet dan gewoon weer meer mogelijk zijn en daarnaast ook perspectief zijn voor de zomer. Als het straks 20+ graden in is in April ga ik mij echt niet meer kunnen houden aan 1 iemand uitnodigen op mijn dakterras.
Wat mij betreft komt er niet zo'n vaccinatiebewijs en is er geen meerwaarde om bij de ene locatie samen te komen met en op de andere locatie zonder bewijs. Feit is dat het niet de eerste kromme maatregel zou zijn die binnen deze situatie wordt rechtgepraat. We wachten de werkelijke ontwikkelingen wel even af, deze discussie ging primair over de nu nog hypothetische situatie waar in vaccinatie of test bewijzen gevraagd worden voor deelname aan bepaalde activiteiten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar wat is de meerwaarde van een vaccinatiebewijs voor het drinken van een kopje koffie op het terras als diezelfde persoon zonder bewijs wel vrolijk naar de supermarkt, het tuincentrum en de plaatselijke voetbalvereniging kan?
Voor de tussenliggende periode waarin niet iedereen nog is gevaccineerd zou je nog met blaastesten kunnen werken bij grote evenementen, die binnen 1 minuut aan de poort uitslag geven. Maar zodra het merendeel is gevaccineerd hebben die ook niet veel nut meer, want dan is je probleem al opgelost.
Overal wel eigenlijk.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar zie jij nog meer realisme dan? Misschien zie ik het even beperkt nu in al mijn teleurstelling en argwaan.
Gewoon om een serieuze discussie te voeren en niet om elkaar af te fakkelen want ik zie graag wat lichtpunten.
Het jammere is dat we er als bevolking wel klaar mee kunnen zijn, maar dat dat niet betekent dat er ook echt meer dingen weer open gaan. Bij anderen op bezoek gaan mogen we gelukkig zelf bepalen, maar winkels ed mogen pas weer open als het kabinet er klaar mee is. En dat kan nog wel even duren, ook als het volk er massaal klaar mee is.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Same, merk dat voor veel mensen in mijn omgeving (en stiekem ook wel een beetje bij mezelf) dat de lente wel de grens is. Er moet dan gewoon weer meer mogelijk zijn en daarnaast ook perspectief zijn voor de zomer. Als het straks 20+ graden in is in April ga ik mij echt niet meer kunnen houden aan 1 iemand uitnodigen op mijn dakterras.
Dat is een beetje het punt. In mijn omgeving stemt zowat iedereen al decennia VVD. Er is op rechts geen serieus alternatief. En het PVV issue is o.a. dat het inderdaad een verloren stem is.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou best op de PVV willen stemmen want die maken echt een hoop goede punten, maar daar hangt toch een bepaald beeld aan vast. En geen enkele grote partij wil met ze samen werken. Dat vind ik best jammer, ik ben best benieuwd hoe het dan zou gaan. Dus stemmen op de PVV is een verloren stem. Maar ja, weet ook niet wat ik anders wil stemmen en ik wil wel iets doen. Kan wel zeiken op het beleid, maar dan moet ik wel gaan stemmen
Ben bang dat je nog wel even een langere adem nodig gaat hebben.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Is ook best logisch met de maatregelen en hoelang het allemaal duurt.
Ik ben er ook vooral klaar mee om uiteindelijk mee te mogen betalen voor het steunen van al die winkels en restaurants als dat nog een half jaar langer mag duren. En er is geen politieke keuze waarmee we dit kunnen stoppen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het jammere is dat we er als bevolking wel klaar mee kunnen zijn, maar dat dat niet betekent dat er ook echt meer dingen weer open gaan. Bij anderen op bezoek gaan mogen we gelukkig zelf bepalen, maar winkels ed mogen pas weer open als het kabinet er klaar mee is. En dat kan nog wel even duren, ook als het volk er massaal klaar mee is.
Dat gebeurd ook nu al natuurlijk. Of sterker nog, is die gehele tijd blijven gebeuren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat we gewoon moeten accepteren dat mensen na volgende maand zelf de risico-afweging gaan maken, of zij 1 of 2 of 4 personen willen ontvangen, en of zij afstand willen houden tot anderen. Dat continue micromanagen werkt ook gewoon niet meer.
Prik zsm die vaccins erin en daarna afbouwen al die kunstgrepen met spatschermen en pijlen op de vloer.
Mooie reeks hebben we, he?quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Topicreeks: Het grote SARS-CoV-2 topic
Mogelijk kopen mensen dan massaal partytenten en dergelijke, mits in bezit van een tuin, en viert men massaal thuis feestjes, of het wel of niet toegestaan is. Denk dat je het met de lente op komt bijna niet meer kan tegenhouden. Als hele straten gelijktijdig besluiten om met gezelschap in de tuin te zitten, ga je dan de hele straat ontruimen en op de bon slingeren? En dan is de ene straat ontruimd en een dorp verderop is er nog een straat die het zat is etc etc. Denk wat men iemand al aangeeft, met de komst van de lente gaan we iets in ons voelen wat vooral roept om naar buiten te gaan en plezier te maken, denk dat het een natuurlijke actie is.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het jammere is dat we er als bevolking wel klaar mee kunnen zijn, maar dat dat niet betekent dat er ook echt meer dingen weer open gaan. Bij anderen op bezoek gaan mogen we gelukkig zelf bepalen, maar winkels ed mogen pas weer open als het kabinet er klaar mee is. En dat kan nog wel even duren, ook als het volk er massaal klaar mee is.
Mijn persoonlijke mening is dat je iets zwaarwegends als medische gegevens/vaccinatiepaspoort/volksgezondheid nooit aan de verantwoordelijkheid zou mogen overlaten van horecapersoneel, supermarkteigenaren, kermisbazen of zwembadexploitanten. Vooral omdat de laksheid er na enige tijd toch weer insluipt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:43 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Wat mij betreft komt er niet zo'n vaccinatiebewijs en is er geen meerwaarde om bij de ene locatie samen te komen met en op de andere locatie zonder bewijs. Feit is dat het niet de eerste kromme maatregel zou zijn die binnen deze situatie wordt rechtgepraat. We wachten de werkelijke ontwikkelingen wel even af, deze discussie ging primair over de nu nog hypothetische situatie waar in vaccinatie of test bewijzen gevraagd worden voor deelname aan bepaalde activiteiten.
Ik heb nog nooit zoveel gepost als in deze reeks. Die cijfers worden regelmatig gedeeld, dan schrik ik soms wel een beetjequote:
Daar zitten die mensen ook echt niet op te wachten. Dat is hun taak/rol ook helemaal niet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke mening is dat je iets zwaarwegends als medische gegevens/vaccinatiepaspoort/volksgezondheid nooit aan de verantwoordelijkheid zou mogen overlaten van horecapersoneel, supermarkteigenaren, kermisbazen of zwembadexploitanten. Vooral omdat de laksheid er na enige tijd toch weer insluipt.
Je weet ongetwijfeld zelf hoe dat gaat in de praktijk: de eerste 2 weken wordt er nog streng gecontroleerd bij de poort, daarna kun je bij wijze van spreken je abonnement op de tv-gids onder de neus duwen bij de persoon aan de balie, knikken ze even 'ja is goed' en mag je doorlopen. Er zit echt geen ondernemer op dat soort controles te wachten.
Ik ook. Daarom vind ik dat al die tientallen miljarden aan steun weleens mogen worden betaald door de AOW drastisch te beperken en te korten op de pensioenen. Ieder bejaard stel mag het standaard doen met duizend euro per maand. Krijg je dit al uit je pensioen? Mooi, dan geen AOW! Ik vind als de bevolking al een jaar als een zombie leeft om de oudere generatie het leven te redden, die bejaarden er ook wel voor mogen betalenquote:Op donderdag 18 februari 2021 11:46 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik ben er ook vooral klaar mee om uiteindelijk mee te mogen betalen voor het steunen van al die winkels en restaurants als dat nog een half jaar langer mag duren. En er is geen politieke keuze waarmee we dit kunnen stoppen.
Enige wat ik hier aan kan toevoegen is dat voor mij de grens al eerder was bereikt met het invoeren van maatregelen die enkel waren om 'de urgentie er in te houden'.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Teleurstelling is wel een goede ja.
Ik heb tot eerder deze week het idee gehad dat alle maatregelen genomen werden puur en alleen omdat ze nodig waren, meer niet. Eerder deze week was het hoger beroep om de avondklok toch in stand te houden, ook al was ie niet wettelijk en sindsdien zit ik er wat anders in.
Tijdens de persconferentie heb ik 2 boze en drammende kabinetsleden gezien. Kabinetsleden die vooral boos waren dat hun maatregel afgepakt is en nu bereid lijken te zijn over lijken te gaan om die maatregel weer in stand te brengen, maar dan met nog meer inperkingen.
In plaats van een avondklok de mogelijkheid om mensen 24/7 in hun huis op te sluiten zonder (vooraf) tussenkomst van de tweede kamer is nu zo'n dingetje waarvan ik denk: Is dit nu echt proportioneel? Deze week is voor mij het punt waar de grens echt bereikt is. Ik vind dat we niet zo ver moeten gaan als we nu aan het gaan zijn.
Het voelt heel surrealistisch dat dit soort gesprekken in een land als Nederland überhaupt plaatsvinden. Vrijheidsberoving vanwege een virus gebaseerd op niet kloppende modellen. In plaats van toegeven dat de modellen waar het op gebaseerd is niet kloppen blijven ze het doorduwen, naar mijn gevoel om geen gezichtsverlies op te lopen.
Dat is iets dat ik ze heel zwaar aanreken, dat geeft mij het gevoel dat het niet gaat om de bevolking beschermen, maar dat het gaat om hun eigen zetel veilig te stellen.
Ik denk dat het sowieso verstandig is om niet afhankelijk te zijn van iets of iemand op het moment dat je gaat stoppen met werken en momenteel onder de 40 bent.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:49 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik ook. Daarom vind ik dat al die tientallen miljarden aan steun weleens mogen worden betaald door de AOW drastisch te beperken en te korten op de pensioenen. Ieder bejaard stel mag het standaard doen met duizend euro per maand. Krijg je dit al uit je pensioen? Mooi, dan geen AOW! Ik vind als de bevolking al een jaar als een zombie leeft om de oudere generatie het leven te redden, die bejaarden er ook wel voor mogen betalen
Tuurlijk. Maar daar gaan de winkels en horeca tenten nog niet van open zeg maar. Als je echt wil feesten dan kan dat nu ook al ja. Maar uit eten? Winkelen? Daar hebben we expliciet toestemming voor nodig als volk.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:48 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Mogelijk kopen mensen dan massaal partytenten en dergelijke, mits in bezit van een tuin, en viert men massaal thuis feestjes, of het wel of niet toegestaan is. Denk dat je het met de lente op komt bijna niet meer kan tegenhouden. Als hele straten gelijktijdig besluiten om met gezelschap in de tuin te zitten, ga je dan de hele straat ontruimen en op de bon slingeren? En dan is de ene straat ontruimd en een dorp verderop is er nog een straat die het zat is etc etc. Denk wat men iemand al aangeeft, met de komst van de lente gaan we iets in ons voelen wat vooral roept om naar buiten te gaan en plezier te maken, denk dat het een natuurlijke actie is.
Krijg je Italiaanse toestanden, gooit de horeca massaal de deuren open. Komen dan weer mensen op af. En warempel, geen stijging in de besmettingen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar daar gaan de winkels en horeca tenten nog niet van open zeg maar. Als je echt wil feesten dan kan dat nu ook al ja. Maar uit eten? Winkelen? Daar hebben we expliciet toestemming voor nodig als volk.
Maar tegen de zomer moet het sowieso mogelijk zijn om alle kwetsbare mensen ingeent te hebben (50+ en met onderliggend lijden, desnoods 40 of 45+). Dan zijn er weinig argumenten meer om nog veel maatregelen te hebben.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben bang dat je nog wel even een langere adem nodig gaat hebben.
Dit is niet van de zomer weg en dan horen we er nooit meer wat van.
Kan je hier ook specifiek in zijn?quote:
Zie mijn vorige post. #268. Sluit daar wel bij aan denk ik.quote:Enige waar ik mijn twijfels momenteel over heb is de strategie van het corona kabinet en wat ze daarover communiceren. Het lijkt erop dat ze van tactiek zijn overgegaan naar een meer 'zero covid' achtig idee, maar daar spreken ze zich dan vervolgens niet over uit maar gooien het constant op de storm van 'de Britse variant' die vervolgens dan uitblijft (vooralsnog, al zijn er tekenen te zien dat er een stijging komt/dat we op een plateau zitten). Wat vervolgens weer zorgt voor heel veel verwarring.
Sterker nog, dat is niet eens je mening, dat is hoe het geregeld is in de wet. Medische gegevens zijn bijzondere persoonsgegevens onder de AVG, daar moet een zwaarwegend belang voor zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke mening is dat je iets zwaarwegends als medische gegevens/vaccinatiepaspoort/volksgezondheid nooit aan de verantwoordelijkheid zou mogen overlaten van horecapersoneel, supermarkteigenaren, kermisbazen of zwembadexploitanten. Vooral omdat de laksheid er na enige tijd toch weer insluipt.
Je weet ongetwijfeld zelf hoe dat gaat in de praktijk: de eerste 2 weken wordt er nog streng gecontroleerd bij de poort, daarna kun je bij wijze van spreken je abonnement op de tv-gids onder de neus duwen bij de persoon aan de balie, knikken ze even 'ja is goed' en mag je doorlopen. Er zit echt geen ondernemer op dat soort controles te wachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |