abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198071640
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik merk in mijn omgeving ook wel steeds meer frustratie. En ik heb het gevoel dat de media ook wel een beetje aan het bijdraaien is. Je hoort wat meer tegengeluid. Ik hoop dat dat door zet.

Zou fijn zijn als ze een betere balans zouden vinden tussen maatregelen en vrijheid. Wat meer buiten opties, etc.
Ja, vooral omdat het zo uitzichtloos is en ik denk dat het vooral bepaalde groepen treft, jongeren/singles/ondernemers. De ouderen die ik spreek vinden het wel vervelend, maar vooral voor de jongeren en kunnen er zelf best prima mee leven. Wat dat tegengeluid betreft ben ik het wel eens en verder las ik gisteren ook dag het draagvlak begint af te nemen, wat mij betreft ook helemaal prima!

Ook het bericht dat ze massaal mensen willen testen vind ik positief, als we maar weer een beetje normaal kunnen leven.
  donderdag 18 februari 2021 @ 11:17:28 #227
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198071643
quote:

[..]

Ik merk in mijn omgeving ook wel steeds meer frustratie. En ik heb het gevoel dat de media ook wel een beetje aan het bijdraaien is. Je hoort wat meer tegengeluid. Ik hoop dat dat door zet.

Zou fijn zijn als ze een betere balans zouden vinden tussen maatregelen en vrijheid. Wat meer buiten opties, etc.
Gewoon in maart winkels en kappers etc weer open met de richtlijnen van voor 15 dec. Die extreme angst om iets open te doen moet echt gaan verdwijnen.
pi_198071644
A 'semi-normal summer'? Greece says talks under way with UK about holidays

Haris Theoharis, the Greek tourism minister, says he hopes "we can have a semi-normal summer" and confirms discussions are under way with UK government officials with the aim of letting travel restart later in the year.

"Technical discussions are under way to see if that's feasible," he tells BBC Radio 4's Today programme.

"I'm very hopeful that we can reach some kind of solution."

Mr Theoharis confirms vaccine certificates are part of those discussions - and would negate the need for travellers to get a negative antigen test before they depart or then have any further tests once they arrive.

"Of course we cannot set things in stone yet, it's a dynamic situation," he cautions.

"For the time being I would say things are not that worrisome, but things could change, I recognise that."

+++

Weet je iig waar je niet heen moet met die tienduizenden chavs en Engelsen. Arme politie op cherso :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198071671
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:08 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Is vooral frustratie
Ik ben ook behoorlijk gefrustreerd, boos en depri. En hoe langer het duurt, het minder zin ik nog heb om te denken aan de mensen op de IC en de zwakkeren van de samenleving.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198071672
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:16 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja, vooral omdat het zo uitzichtloos is en ik denk dat het vooral bepaalde groepen treft, jongeren/singles/ondernemers. De ouderen die ik spreek vinden het wel vervelend, maar vooral voor de jongeren en kunnen er zelf best prima mee leven. Wat dat tegengeluid betreft ben ik het wel eens en verder las ik gisteren ook dag het draagvlak begint af te nemen, wat mij betreft ook helemaal prima!

Ook het bericht dat ze massaal mensen willen testen vind ik positief, als we maar weer een beetje normaal kunnen leven.
Grotendeels eens ja. Ik denk alleen niet dat het specifiek bepaalde groepen meer treft. Iedereen wordt er wel door geraakt. Voor ouderen is het weer heel naar dat ze minder bezoek krijgen, etc. Mn schoonvader heeft zn kleinkinderen bijvoorbeeld alweer een paar maanden niet gezien. Zo heeft iedere groep wel iets.
  donderdag 18 februari 2021 @ 11:23:24 #231
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_198071691
twitter

Maurice de God.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 18 februari 2021 @ 11:26:02 #232
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198071730
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Grotendeels eens ja. Ik denk alleen niet dat het specifiek bepaalde groepen meer treft. Iedereen wordt er wel door geraakt. Voor ouderen is het weer heel naar dat ze minder bezoek krijgen, etc. Mn schoonvader heeft zn kleinkinderen bijvoorbeeld alweer een paar maanden niet gezien. Zo heeft iedere groep wel iets.
Het moment waarop je weer dingen moet openen of toestaan zal toch een keer moeten komen. Kan Rutte die beslissing wel weer 3 weken voor zich uit schuiven volgende week, maar het getuigt allemaal niet van veel visie. Er is altijd wel een bepaald risico aan verbonden, tenzij je daadwerkelijk alles tot september op slot wilt houden omdat je eerst iedereen wilt inenten.
  donderdag 18 februari 2021 @ 11:28:41 #233
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198071778
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:14 schreef daNpy het volgende:

[..]

Bedrijven zoals
Albert Heijn?
De drie gezusters?
Extrema outdoor?
H&M?

Oftewel, eigenlijk alles?
Ja, de impact is enorm. Ik verwacht niet dat je niet zonder vaccin of test naar de AH of H&M kan, maar die andere zijn niet ondenkbaar. Daarom denk ik dat het zeer onwenselijk is zo'n tweedeling te creëren, desalniettemin verwacht ik dat wanneer (recreatie) bedrijven gedwongen worden zich aan strenge vaccinatie eisen te houden, er veel kleinschalige initiatieven zullen ontstaan, buiten de controleerbare sectoren om. Zodra de bezoekbeperking er af is, hebben wij de plannen al klaarliggen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198071794
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Welkom. Je bent niet de enige hier. O+
Teleurstelling, ook.
Daarbij argwaan en wantrouwen naar een overheid die de afgelopen jaren zich als bewezen onbetrouwbaar heeft gedragen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198071800
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het moment waarop je weer dingen moet openen of toestaan zal toch een keer moeten komen. Kan Rutte die beslissing wel weer 3 weken voor zich uit schuiven volgende week, maar het getuigt allemaal niet van veel visie. Er is altijd wel een bepaald risico aan verbonden, tenzij je daadwerkelijk alles tot september op slot wilt houden omdat je eerst iedereen wilt inenten.
Helemaal eens ja.

Ze zijn een beetje doorgeslagen in de voorzichtigheid. Een paar weken geleden begreep ik dat ook echt wel. Liever iets te voorzichtig dan onderschatting. Maar op een gegeven moment moet je dingen ook weer los durven te laten. Of als je dat niet wil alternatieven bedenken zodat je het volk tegemoet komt.

Ik denk dat het grootste probleem is dat de beleidsmakers zo ver af staan van de samenleving. Ik hoor Rutte telkens zeggen dat het goed gaat in zijn omgeving ed, maar ik vraag me af wat voor omgeving dat is. Heb niet het idee alsof hij zich volledig beseft van wat er onder zijn bevolking speelt.

Al helpt het ook niet dat veel mensen alsnog automatisch voor de VVD stemmen, dan geef je hem ook niet het signaal dat het beter moet.
  donderdag 18 februari 2021 @ 11:32:19 #236
14505 OProg
A Life in Music
pi_198071817
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kan Rutte die beslissing wel weer 3 weken voor zich uit schuiven volgende week, maar het getuigt allemaal niet van veel visie.
Visie is volgens Rutte toch als een olifant die het zicht belemmert?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198071824
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Al helpt het ook niet dat veel mensen alsnog automatisch voor de VVD stemmen, dan geef je hem ook niet het signaal dat het beter moet.
Vroeger stemde ik ook op de VVD, maar er zijn ook weinig alternatieven op het moment en dan bedoel ik juist corona gerelateerd. Dat de VVD mijn stem dit keer mijn stem krijgt is uitgesloten.
pi_198071825
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:23 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]

Maurice de God.
Het is zo triest geworden dat realisme moet afkomen van viruswaarheid en de hond.

Wat is dit land aan het afglijden naar bedenkelijk niveau.
1947-2016
pi_198071839
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het is zo triest geworden dat realisme moet afkomen van viruswaarheid en de hond.

Viruswaarheid is idd wel heel erg triest, maar volgens mij heeft de Hond nou nog niet echt hele gekke dingen gezegd waar achteraf niets van waar was. Maar kan het mis hebben want ik volg hem verder niet of zo. Maar wel respect voor hem dat hij er tegen in gaat ondankds dat het misschien niet overal mee eens hoef te zijn.
pi_198071841
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als je daadwerkelijk meent dat realisme van viruswaarheid en de Hond afkomt, zijn we inderdaad aan het afglijden naar bedenkelijk niveau.
pi_198071851
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:32 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Vroeger stemde ik ook op de VVD, maar er zijn ook weinig alternatieven op het moment en dan bedoel ik juist corona gerelateerd. Dat de VVD mijn stem dit keer mijn stem krijgt is uitgesloten.
Ik zou best op de PVV willen stemmen want die maken echt een hoop goede punten, maar daar hangt toch een bepaald beeld aan vast. En geen enkele grote partij wil met ze samen werken. Dat vind ik best jammer, ik ben best benieuwd hoe het dan zou gaan. Dus stemmen op de PVV is een verloren stem. Maar ja, weet ook niet wat ik anders wil stemmen en ik wil wel iets doen. Kan wel zeiken op het beleid, maar dan moet ik wel gaan stemmen :P
  donderdag 18 februari 2021 @ 11:36:01 #242
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198071855
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:28 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Ja, de impact is enorm. Ik verwacht niet dat je niet zonder vaccin of test naar de AH of H&M kan, maar die andere zijn niet ondenkbaar. Daarom denk ik dat het zeer onwenselijk is zo'n tweedeling te creëren, desalniettemin verwacht ik dat wanneer (recreatie) bedrijven gedwongen worden zich aan strenge vaccinatie eisen te houden, er veel kleinschalige initiatieven zullen ontstaan, buiten de controleerbare sectoren om. Zodra de bezoekbeperking er af is, hebben wij de plannen al klaarliggen.
Maar wat is de meerwaarde van een vaccinatiebewijs voor het drinken van een kopje koffie op het terras als diezelfde persoon zonder bewijs wel vrolijk naar de supermarkt, het tuincentrum en de plaatselijke voetbalvereniging kan?

Voor de tussenliggende periode waarin niet iedereen nog is gevaccineerd zou je nog met blaastesten kunnen werken bij grote evenementen, die binnen 1 minuut aan de poort uitslag geven. Maar zodra het merendeel is gevaccineerd hebben die ook niet veel nut meer, want dan is je probleem al opgelost.
  donderdag 18 februari 2021 @ 11:36:37 #243
14505 OProg
A Life in Music
pi_198071863
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:34 schreef Anton91 het volgende:
maar volgens mij heeft de Hond nou nog niet echt hele gekke dingen gezegd waar achteraf niets van waar was.
We kunnen inmiddels wel stellen dat het stuk uit het voorjaar van hem "Er komt geen tweede golf" niet helemaal uit is gekomen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198071882
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zou best op de PVV willen stemmen want die maken echt een hoop goede punten, maar daar hangt toch een bepaald beeld aan vast. En geen enkele grote partij wil met ze samen werken. Dat vind ik best jammer, ik ben best benieuwd hoe het dan zou gaan. Dus stemmen op de PVV is een verloren stem. Maar ja, weet ook niet wat ik anders wil stemmen en ik wil wel iets doen. Kan wel zeiken op het beleid, maar dan moet ik wel gaan stemmen :P
Ik vraag het me af hoe stellig die partijen blijven die niet samen willen werken mocht PVV onverhoopt de grootste partij worden (wat gezien de peilingen nogal onrealistisch is, maar peilingen zitten er.. nogal vaak naast de laatste jaren).
pi_198071883
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:11 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En waar we op zoek kunnen naar nuance O+
Waar? O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198071888
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:34 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Als je daadwerkelijk meent dat realisme van viruswaarheid en de Hond afkomt, zijn we inderdaad aan het afglijden naar bedenkelijk niveau.
Waar zie jij nog meer realisme dan? Misschien zie ik het even beperkt nu in al mijn teleurstelling en argwaan.
Gewoon om een serieuze discussie te voeren en niet om elkaar af te fakkelen want ik zie graag wat lichtpunten.
1947-2016
pi_198071890
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja de PVV zou nog kunnen, maar het is vooral schreeuwen en verder niets. Zelfde als de FVD, gezeik over de PCR test en intern veel issues, maar het zijn de enige twee partijen die er tegenin gaan en dat is jammer.
pi_198071908
quote:

[..]

Same, merk dat voor veel mensen in mijn omgeving (en stiekem ook wel een beetje bij mezelf) dat de lente wel de grens is. Er moet dan gewoon weer meer mogelijk zijn en daarnaast ook perspectief zijn voor de zomer. Als het straks 20+ graden in is in April ga ik mij echt niet meer kunnen houden aan 1 iemand uitnodigen op mijn dakterras.
pi_198071914
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja de PVV zou nog kunnen, maar het is vooral schreeuwen en verder niets. Zelfde als de FVD, gezeik over de PCR test en intern veel issues, maar het zijn de enige twee partijen die er tegenin gaan en dat is jammer.
Het suffe aan FvD en in iets mindere mate aan de PVV is dat ze alleenmaar B zeggen omdat de regering A zegt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')