Is hier na te luisterenquote:Op woensdag 17 februari 2021 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is dit een parafrase of heeft ie dat echt letterlijk zo gezegd? Zo triest is zelfs HdJ niet toch?
Laat ze nu haar kont zien?quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Valt mij ook op.
Ook Jinek laat de andere kant steeds meer zien.
Mooi.
Hier heb je het wetsvoorstel:quote:
Eens, alleen triest dat dit gesprek na een jaar pas gevoerd wordt. Niemand kan mij wijsmaken dat we dit niet aan zagen komen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 23:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind alle aanwezigen op een fijne en betrokken manier de zaak bespreken.
Artikel 8 wbbbg is uit m’n hoofd iets van “de commissaris van de koning en de minister van justitie zijn bevoegd het vertoeven in de open lucht te beperken.”quote:Op woensdag 17 februari 2021 23:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hier heb je het wetsvoorstel:
https://www.tweedekamer.n(...)stel%20van%20wet.pdf
Hier de wbbbg:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0007982/2021-01-22
In welke van de twee zie je het plaatje terug dat FvD tweette?
Hint: Het bespaart je tijd door in de wbbbg te beginnen bij artikel 8
Iedereen die het niet met me eens is is een wappiequote:Op woensdag 17 februari 2021 23:13 schreef mijntjexx het volgende:
WAT gigantisch veel wappies hier zeg. Nondekanonne ..verbaast me![]()
![]()
Ik denk, ik maak het even inzichtelijk in de echte bronnen voor Abyss, aangezien ik duidelijk niet geloofd wordquote:Op woensdag 17 februari 2021 23:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Artikel 8 wbbbg is uit m’n hoofd iets van “de commissaris van de koning en de minister van justitie zijn bevoegd het vertoeven in de open lucht te beperken.”
Scheelt wellicht zoeken.
Ik weet niet eens waar de discussie over gaat manquote:Op woensdag 17 februari 2021 23:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik denk, ik maak het even inzichtelijk in de echte bronnen voor Abyss, aangezien ik duidelijk niet geloofd word
Join the club.quote:Op woensdag 17 februari 2021 23:13 schreef mijntjexx het volgende:
WAT gigantisch veel wappies hier zeg. Nondekanonne ..verbaast me![]()
![]()
FvD die weer eens leugens verspreid op Twitter.quote:Op woensdag 17 februari 2021 23:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet niet eens waar de discussie over gaat man
Voorlopige tussenstand, na 43 stemmen: 83,7% oneens met de stelling 'De avondklok moet blijven'.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:27 schreef 4-elements het volgende:
Laten we voor de gein dezelfde poll hier houden.
[poll=1721]
"Dat het wenselijk is om de verspreiding van het SARS-CoV-2-virus zoveel mogelijk te belemmeren en in verband daarmee in de Wet publieke gezondheid een tijdelijke bevoegdheid te creren om het vertoeven in de openlucht te beperken"quote:Op woensdag 17 februari 2021 23:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hier heb je het wetsvoorstel:
https://www.tweedekamer.n(...)stel%20van%20wet.pdf
Hier de wbbbg:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0007982/2021-01-22
In welke van de twee zie je het plaatje terug dat FvD tweette?
Hint: Het bespaart je tijd door in de wbbbg te beginnen bij artikel 8
niet op happen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 23:14 schreef falling_away het volgende:
[..]
Inderdaad, verbazingwekkend aardig wat personen die blind meegaan met de avondklok etc.
Ik denk dat Gommers best een punt had net toen hij zei dat we misschien in eerste instantie te veel hebben gedacht dat het even een tijdelijk iets was waar we even doorheen moesten. En dat meer en meer bleek dat het complexer en langduriger zou zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 23:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Eens, alleen triest dat dit gesprek na een jaar pas gevoerd wordt. Niemand kan mij wijsmaken dat we dit niet aan zagen komen.
Nee, de rechter heeft geoordeeld dat de wbbbg niet gebruikt mag worden hiervoor. Dat gebeurt ook niet in het huidige voorstel.quote:Op woensdag 17 februari 2021 23:26 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
"Dat het wenselijk is om de verspreiding van het SARS-CoV-2-virus zoveel mogelijk te belemmeren en in verband daarmee in de Wet publieke gezondheid een tijdelijke bevoegdheid te creren om het vertoeven in de openlucht te beperken"
ze willen die wet zo aanpassen dat het nu mogelijk is onder het mom van covid..
Voorheen was dit dus niet mogelijk.
dat probeer ik je net aan te geven. Dat is dus net waar de rechter op heeft geoordeeld
Dus ook de opmerking die gemaakt werd dat het kabinet met de nieuwe wet zonder toestemming van de kamers zelf avondklokken mag invoeren en zelf tijden mag bedenken klopt niet.quote:Artikel 58c2
Een krachtens dit hoofdstuk vastgestelde ministerile regeling wordt binnen twee dagen nadat zij is vastgesteld aan beide Kamers der Staten-Generaal overgelegd. Zij treedt niet eerder in werking dan een week na deze overlegging. Indien binnen die termijn de Tweede Kamer besluit niet in te stemmen met de regeling, vervalt deze van rechtswege.
En dan is de gemiddelde ligtijd op de IC nog vijftien dagen ook en had Gommers het over liggende patinten, dus dan zit je zo rond het dubbele. Overigens had hij het daarna ineens ook over "de avondklok en andere maatregelen".quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we dat even doortrekken. Even uit mijn hoofd, dus heel ruw.
Er zijn gemiddeld zo’n 200 ziekenhuisopnames bij 4000 besmettingen, met zo’n 15/20 IC opnames.
Om op 600 IC opnames te komen zijn er dus 30 van zulke dagen nodig, houdt dus in dat er 120.000 besmettingen bij hangen.
Oftewel, de avondklok voorkomt 120.000 besmettingen volgens wat Gommers nu zegt?
Dan zou de avondklok in zijn eentje de R met 0,2/0,3 ofzo moeten drukken. Klinkt heel onlogisch.
Het zou toch wel aan enorme naviteit grenzen wanneer zelfs een RIVM of OMT vorig jaar (toen het notabene nog leek alsof de vaccins pas einde 2021/begin 2022 op de markt zouden verschijnen) er van uit gingen dat het "maar even ging duren".quote:Op woensdag 17 februari 2021 23:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat Gommers best een punt had net toen hij zei dat we misschien in eerste instantie te veel hebben gedacht dat het even een tijdelijk iets was waar we even doorheen moesten. En dat meer en meer bleek dat het complexer en langduriger zou zijn.
Beetje jammer is wel dat controversieel verklaren bedoeld is voor wetgeving zonder spoedeisend karakter. Ook een ongeschreven regel. Leuk verkiezingsstuntje dus, meer niet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
Femke Merel van Kooten gaat morgen proberen de tijdelijke wet beperking vertoeven in de openlucht covid-19 controversieel te laten verklaren. Argumentatie: een demissionair kabinet mag zich niet met controversile zaken bezighouden. Volgens haar is geen meerderheid nodig (die is er ook niet waarschijnlijk) omdat een ongeschreven regel is dat een significante minderheid genoeg is.
Ben benieuwd of we haar berhaupt terug gaan zien na de verkiezingen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 23:40 schreef freako het volgende:
[..]
Beetje jammer is wel dat controversieel verklaren bedoeld is voor wetgeving zonder spoedeisend karakter. Ook een ongeschreven regel. Leuk verkiezingsstuntje dus, meer niet.
Volgens mij is het de bedoeling dat dus dat plaatje waar je het over uit de wbbbg dus over dat vertoeven in de buitenlucht wordt overgezet naar die andere wet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 23:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, de rechter heeft geoordeeld dat de wbbbg niet gebruikt mag worden hiervoor. Dat gebeurt ook niet in het huidige voorstel.
FvD tweet een plaatje van de wbbbg terwijl ze het over het wetsvoorstel hebben. Dat zijn gewoon leugens of een enorme fout.
Als het wetsvoorstel wordt aangenomen wordt het mogelijk om via de Wpg een avondklok per ministerile regeling in te voeren. Dat moet echter gewoon langs de Eerste en Tweede kamer:
[..]
Dus ook de opmerking die gemaakt werd dat het kabinet met de nieuwe wet zonder toestemming van de kamers zelf avondklokken mag invoeren en zelf tijden mag bedenken klopt niet.
Wat FvD zegt isquote:Op woensdag 17 februari 2021 23:48 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Volgens mij is het de bedoeling dat dus dat plaatje waar je het over uit de wbbbg dus over dat vertoeven in de buitenlucht wordt overgezet naar die andere wet.
Dus in zoverre klopt het wel dat zeggen dat dit is wat ze willen met die nieuwe ingediende wet.
Dat klopt dus niet aangaande het nieuwe wetsvoorstel.quote:De "avondklokwet" van het kabinet is eigenlijk een ophokwet. Want de tijden 21:00 tot 4:30 staan helemaal niet in de wet. Met deze wet kan Rutte Nederland ook buiten de tijden van de avondklok opsluiten - zonder dat de Tweede Kamer daar eerst toestemming voor hoeft te geven.
Dat is pittig, maar zal wel weer onderuit geframed worden op een komma ofso.quote:
quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:29 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Deze gaat rond op Facebook, wat een goede actie.
Geen directe vluchten van/naar Wuhan he. #wijzijnveiligquote:Op woensdag 17 februari 2021 23:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het zou toch wel aan enorme naviteit grenzen wanneer zelfs een RIVM of OMT vorig jaar (toen het notabene nog leek alsof de vaccins pas einde 2021/begin 2022 op de markt zouden verschijnen) er van uit gingen dat het "maar even ging duren".
Omdat het veeeeeeel langer gaat duren. Dat is wel duidelijk nu. Want waarom zou je anders er zoveel moeite in steken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:35 schreef mir1986 het volgende:
Waarom trouwens een spoedwet als het maar tot 2 maart zou duren?
Zoals na ieder stukje kritiek, verzet of negeren.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zou ik denk ik ook wel terecht vinden voor een spoedwet waar gaan verder akkoord van de kamer meer nodig is..
Om n of andere reden voelt het (voor mij in elk geval) alsof we gestraft worden omdat we het gewaagd hebben te roepen dat de maatregel die er nu is juridisch niet in orde is
Of het schadeloos stellen van de slachtoffers van de toeslagen affaire.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind het vooral schokkend dat ze alles uit de kast trekken om de avondklok maar in stand te houden.
Waren ze maar zo voortvarend geweest met het vaccineren. Dan hadden we daar al veel verder geweest als ze daar dat tempo hadden aangehouden.
Als je in van die polls ziet hoe massaal VVD-stemmers verregaande maatregelen steunen - wat op zich hun goed recht is - maar dan t.o.v. mensen die op ongeveer lle andere partijen stemmen, dan lijkt het echt een doorgeslagen law-and-order mentaliteit te worden daar.quote:Op donderdag 18 februari 2021 00:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals na ieder stukje kritiek, verzet of negeren.
Ook zo bizar verregaand met het eerste corona wetsvoorstel. Veel te ruime bevoegdheden.
Rutte de dictator. En met deze wet krijgt hij ook nog eens de ruime bevoegdheid iedereen thuis op te sluiten.
Deze groep moet gestopt worden, per direct. Werkelijk een gevaar voor het land.
Gewoon emo-chantage, alleen nu vanuit de andere kant.quote:Op donderdag 18 februari 2021 00:29 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jij vind het geen indoctrinatie van kinderen?
Leugenaar. Dat is hdj dus.quote:Op woensdag 17 februari 2021 23:08 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
"Want als we dat niet zouden doen, ja dan worden alle vaders en moeders en alle opa’s en oma’s ziek, waarvan een flink deel ook in het ziekenhuis komen te delen. "
dit is de letterlijke quote
Ach van anderen mogen we al maanden horen dat 'de jeugd helemaal kapot gaat als we NU niet stoppen met de lockdown'.quote:
Volkomen normaal inderdaad.quote:Op donderdag 18 februari 2021 00:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gewoon emo-chantage, alleen nu vanuit de andere kant.
Rutte een dictator en onderdeel van een groep die NU gestopt moet worden als gevaar voor het land.quote:Op donderdag 18 februari 2021 00:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals na ieder stukje kritiek, verzet of negeren.
Ook zo bizar verregaand met het eerste corona wetsvoorstel. Veel te ruime bevoegdheden.
Rutte de dictator. En met deze wet krijgt hij ook nog eens de ruime bevoegdheid iedereen thuis op te sluiten.
Deze groep moet gestopt worden, per direct. Werkelijk een gevaar voor het land.
Gewoon een vraagje maar op dit moment 18-2-2021 om 1.07 mag jij uit vrije wil op straat komen?quote:Op donderdag 18 februari 2021 01:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vertel eens, hoe ben jij precies 'opgesloten in huis'?
Aangezien ik morgen gewoon moet werken - net als voor deze crisis - zie ik niet in hoe ik thans enorm in mijn vrijheid wordt belemmerd omdat ik nu niet naar buiten mag.quote:Op donderdag 18 februari 2021 01:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Gewoon een vraagje maar op dit moment 18-2-2021 om 1.07 mag jij uit vrije wil op straat komen?
Het gaat om het sentiment, pannekoek. De glijdende schaal die al jaren aan de gang isquote:Op donderdag 18 februari 2021 01:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Rutte een dictator en onderdeel van een groep die NU gestopt moet worden als gevaar voor het land.
De tering...
Eh nee. Ik heb het over dit moment niet over morgen of volgende week maar op dit moment. Dan zit je gewoon op gesloten in je huis. Daar kan je lang of kort over discussiren en ik vind termen als Rutte is een dictator ook onzin maar als nog zit je tijdens de avondklok gewoon opgesloten in je eigen huis.quote:Op donderdag 18 februari 2021 01:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Aangezien ik morgen gewoon moet werken - net als voor deze crisis - zie ik niet in hoe ik thans enorm in mijn vrijheid wordt belemmerd omdat ik nu niet naar buiten mag.
Of moet ik nu ineens heel hard gaan roepen dat het hier Noord-Korea is omdat ik niet midden in de nacht naar buiten kan, terwijl ik straks weer gewoon 'mag' werken, boodschappen 'mag' doen (mag zelfs nog sigaren kopen!), 'mag' wandelen... om daarna blij te zijn thuis te zijn en te kunnen rusten?
Echt, wat maken jullie je intens belachelijk.
Ga slapen, jankbalk.quote:Op donderdag 18 februari 2021 01:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Aangezien ik morgen gewoon moet werken - net als voor deze crisis - zie ik niet in hoe ik thans enorm in mijn vrijheid wordt belemmerd omdat ik nu niet naar buiten mag.
Of moet ik nu ineens heel hard gaan roepen dat het hier Noord-Korea is omdat ik niet midden in de nacht naar buiten kan, terwijl ik straks weer gewoon 'mag' werken, boodschappen 'mag' doen (mag zelfs nog sigaren kopen!), 'mag' wandelen... om daarna blij te zijn thuis te zijn en te kunnen rusten?
Echt, wat maken jullie je intens belachelijk.
Uiteraard gaat het 'om het sentiment'; dat is het enige wat de beroepsjankers hebben.quote:Op donderdag 18 februari 2021 01:10 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Het gaat om het sentiment, pannekoek. De glijdende schaal die al jaren aan de gang is
Lees het wetsvoorstel en kom dan terug ajb.quote:Op donderdag 18 februari 2021 01:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Rutte een dictator en onderdeel van een groep die NU gestopt moet worden als gevaar voor het land.
De tering...
Hoe vaak ging jij voor Corona er 's nachts op uit voor een wandelingetje?quote:Op donderdag 18 februari 2021 01:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Eh nee. Ik heb het over dit moment niet over morgen of volgende week maar op dit moment. Dan zit je gewoon op gesloten in je huis. Daar kan je lang of kort over discussiren en ik vind termen als Rutte is een dictator ook onzin maar als nog zit je tijdens de avondklok gewoon opgesloten in je eigen huis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |