Ergens blijf ik het boek 1984 toch wel zeer overtuigend overeenkomen met de huidige situatie.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ze willen de cijfers gewoon zo laag mogelijk houden tot we eind 2039 een keer iedereen gevaccineerd hebben terwijl de rest van de wereld inmiddels allang vergeten is dat er een virusje geweest is.
Ik las het, de post gaat het weer druk krijgenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:06 schreef hemarookworst het volgende:
Mug doodgeslagen? Stuur hem op naar de universiteit van Wageningen
https://nos.nl/artikel/23(...)-van-wageningen.html
Ikzelf had het over de dagelijkse cijfers die hier steeds op de Frontpage gepost worden; die daalden toch ook steeds? (Lag aan het winterweer zeiden ze steeds, waardoor het niet representatief zou zijn en nu ineens wordt gezegd dat die cijfers NIET daalden.)quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:05 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik weet niet of de cijfers verdraaid worden. Dit is wereldwijd he, kan elders wel heel erg dalen en ergens anders weer heel erg stijgen. Maar wat Maz poste was goed nieuws
Dit was wat Mazaru vanmiddag hier neer zetten
WHO-baas Tedros Ghebreyesus meldt op Twitter dat het aantal nieuwe positieve tests wereldwijd voor de vijfde week op rij is gedaald. "Dit jaar is het aantal wekelijks gemelde besmettingen met bijna de helft afgenomen. Van vijf miljoen gevallen in de week van 4 januari tot 2,6 miljoen gevallen in de week van 8 februari."
Tijd voor een nieuwe username dus?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:06 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
huh?
ik volg the voice niet meer zo
vind het niet meer zoveel aan, zou heel graag nieuwe start, 4 nieuwe coaches willen, nieuw concept en alles, die show is toe aan vernieuwing
Gaan ze 'm genetisch manipuleren om er een olifant van te maken?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:06 schreef hemarookworst het volgende:
Mug doodgeslagen? Stuur hem op naar de universiteit van Wageningen
https://nos.nl/artikel/23(...)-van-wageningen.html
Ja dat is moeilijk, er is natuurlijk een paar dagen niet en een paar dagen minimaal getest de afgelopen tijd. Gisteren is er ook niet getestquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Ikzelf had het over de dagelijkse cijfers die hier steeds op de Frontpage gepost worden; die daalden toch ook steeds? (Lag aan het winterweer zeiden ze steeds, waardoor het niet representatief zou zijn en nu ineens wordt gezegd dat die cijfers NIET daalden.)
De enige reden voor de daling die men aan kan dragen die nog enigszins correct is, is het feit dat ouderen de afgelopen dagen zich niet durfden te laten testen vanwege de gladde wegen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Ikzelf had het over de dagelijkse cijfers die hier steeds op de Frontpage gepost worden; die daalden toch ook steeds? (Lag aan het winterweer zeiden ze steeds, waardoor het niet representatief zou zijn en nu ineens wordt gezegd dat die cijfers NIET daalden.)
Ik moet altijd zo lachen om jou, je floept het er ook zo uitquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Gaan ze 'm genetisch manipuleren om er een olifant van te maken?
En DUS moet de avondklok door blijven gaan, want code zwart, volle ic's en meer van dat soort doemscenario's.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:13 schreef m1st1g het volgende:
[..]
De enige reden voor de daling die men aan kan dragen die nog enigszins correct is, is het feit dat ouderen de afgelopen dagen zich niet durfden te laten testen vanwege de gladde wegen.
Daar staat tegenover dat die ouderen dus ook niet ergens op bezoek zijn geweest en dus niemand hebben kunnen infecteren of zelf geïnfecteerd konden worden
Omdat anti anti wappiesquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:15 schreef ToT het volgende:
[..]
En DUS moet de avondklok door blijven gaan, want code zwart, volle ic's en meer van dat soort doemscenario's.
Waarom wordt gezegd dat de cijfers niet echt gedaald zijn de afgelopen dagen, terwijl dat juist wel zo is, ongeacht de achterliggende redenen?
Toch wel duidelijk een dalende lijn in alle tabellenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:10 schreef _serial_ het volgende:
Nagekomen update:
Update van 15 februari (maandag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM
* Aangezien de teststraten dicht waren op 7 februari en gedeeltelijk op 15 februari zijn de cijfers vertekend, maar de data geeft wel interessante inzichten.
[ afbeelding ]
Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen
En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM
De huidige piekdag ligt (nog) op 14-12, met 12387 besmettingen (+2 tov vorige update)
Dit is dus veel meer als de vorige piekdag 19-10 (9978, 3 mutatie(s) tov vorige update) - e.e.a. is natuurlijk wel toe te schrijven aan verruimte testbeleid
Vermoedelijk komen hier nog hooguit enkele bij, het is dus wel terecht dat hier extra maatregelen ingesteld zijn.
De volgende piekdag ligt op 15-12 (12203, 1 mutatie(s) tov vorige update)
Dag met grootste mutatie : 14-2-2021 1008 (-95 tov vorige update)
Oudste mutatie : 4-7-2020
Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 1927 (-334 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 504 (-182 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 99 nog ouder.
2-2-2021 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt.
De huidige totalen + mutaties over de laatste 5 dagen :
10-2-2021 3015 (276 mutaties)
11-2-2021 2708 (354 mutaties)
12-2-2021 2050 (383 mutaties)
13-2-2021 1387 (-94 mutaties)
14-2-2021 1324 (1008 mutaties)
- De meeste mutaties vinden nog steeds de eerste 5 dagen plaatst.
- De piekdag ligt momenteel op 14(12387) december, 15(12203),16(11704) december zitten er zeer dicht op.
- Er worden bijna geen nieuwe besmettingen gemeld op 14 dec, daarna is de daling ingezet.
- Als we rekening houden met 10 dagen vertraging, dan is op 4 feb de daling tov 14 dec ca 8191 besmettingen.
Hieronder de grafiek van de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)
[ afbeelding ]
En op verzoek een van de afgelopen +/- 15 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.
[ afbeelding ]
Daarnaast nog een grafiek op verzoek van @:VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:15 schreef Dotteke het volgende:
Aantal besmettingen iets toegenomen, reproductiegetal stijgt ondanks avondklok
Het RIVM heeft de afgelopen week iets meer besmettingen geregistreerd dan een week eerder. Het waren er 25.229, ten opzichte van 24.668 de week daarvoor. De nieuwe cijfers zijn de eerste waarin het effect van de avondklok, die inmiddels op de helling staat, door zou moeten werken.
https://www.gelderlander.(...)-avondklok~aa4520d5/
Fikkie! Fikkie! Hier jongen! Kom dan! Hier Fikkie! Je mag mijn portie hebben! Goed zo, brave jongen, eet maar lekker op!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:16 schreef m1st1g het volgende:
Met dank
[..]
Toch wel duidelijk een dalende lijn in alle tabellen
En ‘dus’ tijd voor strengere maatregelen?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:16 schreef m1st1g het volgende:
Met dank
[..]
Toch wel duidelijk een dalende lijn in alle tabellen
Dat het voor britten besmettelijker en gevaarlijker is betekent niet dat het voor Nederlanders ook zo gevaarlijk is. Wij zijn genetisch anders dan die eilandbewoners. Hebben minder regen, minder rioollucht etc.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:17 schreef Dotteke het volgende:
Het RIVM gaat er inmiddels vanuit dat de Britse variant niet alleen besmettelijker is, maar ook gevaarlijker. ,,Inmiddels is uit onderzoek in het Verenigd Koninkrijk duidelijk geworden dat mensen die daar besmet waren met de Britse variant zieker werden en vaker kwamen te overlijden dan dat het geval was bij de oude varianten. Dit is nog een extra reden om je goed aan de maatregelen te houden.”
De avondklok is een doel op zich geworden, geen middel meer.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
En ‘dus’ tijd voor strengere maatregelen?
Beetje à la Spaan & Vermeegen:quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja daar was toch ook nog onduidelijkheid over?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:17 schreef Dotteke het volgende:
Het RIVM gaat er inmiddels vanuit dat de Britse variant niet alleen besmettelijker is, maar ook gevaarlijker. ,,Inmiddels is uit onderzoek in het Verenigd Koninkrijk duidelijk geworden dat mensen die daar besmet waren met de Britse variant zieker werden en vaker kwamen te overlijden dan dat het geval was bij de oude varianten. Dit is nog een extra reden om je goed aan de maatregelen te houden.”
Ik lees weer wat anders, geen dalende lijn maar een stijging van het R getal en dan zijn de testen nog steeksgewijs het kan dus nog meer zijnquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mini-bolk moet het nog maar eens uitleggen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:18 schreef ToT het volgende:
[..]
[..]
Fikkie! Fikkie! Hier jongen! Kom dan! Hier Fikkie! Je mag mijn portie hebben! Goed zo, brave jongen, eet maar lekker op!
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:18 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben wijzer geworden dat het tijd is voor een nieuwe minister president
Ja buienradag zegt Zon en weeronline zegt regenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Beetje à la Spaan & Vermeegen:
En De Bilt zegt dat je morgen binnen blijven moet
Zeker weten dat we morgen lekker zweten
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Mini-bolk moet het nog maar eens uitleggen.
En idd dat vind ik zo extreem cool aan oa jou dat je van die heerlijke humor hebt. dat houdt DTS Leuk.
Mijn beleid als dictator van het universum is dat mods nimmer een mini dictatortje mogen wordenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:21 schreef Fogel het volgende:
Later als ik groot ben ga ik dictator worden
Het zijn gelukkig niet mijn bevinden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja daar was toch ook nog onduidelijkheid over?
Ze hebben al moeite om het weer van gisteren te voorspellen hequote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:21 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja buienradag zegt Zon en weeronline zegt regen
Da’s jammer voor jequote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:22 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Mijn beleid als dictator van het universum is dat mods nimmer een mini dictatortje mogen worden
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze hebben al moeite om het weer van gisteren te voorspellen he
Ja ook dat, maar ik doelde meer nu op de berichtgeving omtrent het virus Het een zegt die de ander dt Dus gaf even een vergelijk met verschillende weerberichtgevingenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze hebben al moeite om het weer van gisteren te voorspellen he
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:22 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Mijn beleid als dictator van het universum is dat mods nimmer een mini dictatortje mogen worden
Je kloon?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:26 schreef ToT het volgende:
[..]Dit kan ik echter wel weer waarderen!
https://forum.fok.nl/user/history/467263
De link met kluun kan ik niet echt snappenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:26 schreef ToT het volgende:
[..]Dit kan ik echter wel weer waarderen!
https://forum.fok.nl/user/history/467263
quote:
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:29 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
De link met kluun kan ik niet echt snappen
Eindelijk doen ze eens wat!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:30 schreef ToT het volgende:
[..]Whehe!
Neuh!
[..]Z'n topics worden nu steeds vrijwel direct op slot gepleurd, door bijna elk modje!
Ik kom niet rond van mijn modsalaris, dus werk ik full-time erbijquote:
Een flikker konijnquote:
Dit zijn jouw woorden.quote:
Nee flikker in de zin van knipperend licht, niet in de zin van homoquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:34 schreef ToT het volgende:
[..]Foei toch!
Je bedoelt een LGBTQ+ konijn!
Ow!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:36 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Nee flikker in de zin van knipperend licht, niet in de zin van homo
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:37 schreef Maanvis het volgende:
Ik ben niet echt van de bestialiteit maar ik moet wel zeggen dat ik vandaag over een homijn heen gegaan ben en dat dat toch bevredigend was
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:37 schreef Maanvis het volgende:
Ik ben niet echt van de bestialiteit maar ik moet wel zeggen dat ik vandaag over een homijn heen gegaan ben en dat dat toch bevredigend was
Ff in nieuw tabje geopend, lijkt me interessant om te zien hoe zulke mensen denken.quote:
Hey Brady vertel wat is er?quote:
Wazzup?quote:
Ik word al een tijdje gestalkt door een clubje wat niet te pakken is.quote:
Wat een vieze nare streek.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:41 schreef VloggendeChipsZak het volgende:
[..]
Ik word al een tijdje gestalkt door een clubje wat niet te pakken is.
Vanmiddag was de uitvaart en die kon je streamen.
Mijn oma heeft die streamlink op openbaar gezet op Facebook voor al haar vrienden die een laatste eer wilde bewijzen maar er niet bij konden zijn.
Hebben die achterlijke lui van dat stalkclubje dus óók die dienst zitten kijken en op Twitter verslag gedaan..... Ik wil ze zo graag achter de tralies hebben, BAH.
(ik ben overigens wél gegaan last minute)
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:41 schreef VloggendeChipsZak het volgende:
[..]
Mijn oma heeft die streamlink op openbaar gezet op Facebook voor al haar vrienden die een laatste eer wilde bewijzen maar er niet bij konden zijn.
Hebben die achterlijke lui van dat stalkclubje dus óók die dienst zitten kijken en op Twitter verslag gedaan..... Ik wil ze zo graag achter de tralies hebben, BAH.
Dat is echt een hele vieze lage minne streek zegquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:41 schreef VloggendeChipsZak het volgende:
[..]
Ik heb tussen de middag al warm gegeten. Witlof met kaas en een varksenhaasjequote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:42 schreef Fogel het volgende:
Je kan beter eten koken dan woede op zich.
Wat zal ik eens eten vandaag?
Tjezus wat een schoftenstreek van die lui.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:41 schreef VloggendeChipsZak het volgende:
[..]
Ik denk dat z'n pc gehackt is.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:43 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat is echt een hele vieze lage minne streek zeg
Maar hoe wisten ze dan dat linkje te vinden. Dan moeten ze ook weten hoe jou oma heet?
Het klopt voor mij niet iig. Denk dat het iets te op kind gefocust is?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:39 schreef ToT het volgende:
[..]
Ff in nieuw tabje geopend, lijkt me interessant om te zien hoe zulke mensen denken.
Of ze volgens via zijn fb mensen. Maar kan dit met hacken en hoe kan je dat zien en of voorkomen?quote:
tijd om de FOK! knokploeg weer van stal te halenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:41 schreef VloggendeChipsZak het volgende:
[..]
Geen idee, ik kijk het later ff. Nu staat dit hier op:quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het klopt voor mij niet iig. Denk dat het iets te op kind gefocust is?
Lekker!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:44 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik heb tussen de middag al warm gegeten. Witlof met kaas en een varksenhaasje
Ah, vandaar.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:46 schreef VloggendeChipsZak het volgende:
Linkje hebben ze gevonden omdat ze inderdaad weten wie mijn oma is, die staat op mijn facebook als "oma" en dan d'r naam.
Ze had perongeluk dat streamlinkje openbaar staan dus iedereen kon het zien
Viespeuken zijn het, maar heb jij die lui dan nog op je FB? Die kan je in de blok gooien toch?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:46 schreef VloggendeChipsZak het volgende:
Linkje hebben ze gevonden omdat ze inderdaad weten wie mijn oma is, die staat op mijn facebook als "oma" en dan d'r naam.
Sterkte!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Geen idee, ik kijk het later ff. Nu staat dit hier op:
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:47 schreef ToT het volgende:
Maar vaak als men het over autisme heeft, gaat men idd wel van kinderen uit bij uitleg er over.
quote:
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het onvoorstelbaar dat mensen zoiets doen, maar waarom deel je zoveel persoonlijke dingen? Het is triest dat het moet, maar probeer die persoonlijke dingen voor je te houden als je weet dat je in de gaten gehouden wordt.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:46 schreef VloggendeChipsZak het volgende:
O dat is jammer? is ook echt lekker, ik eet het zeker 1 tot 2 keer perweekquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:47 schreef Fogel het volgende:
[..]
Lekker!
Witlof... da’s echt al jaaaaaaaren geleden dat ik dat at, ligt hier niet in de winkels.
gebonden champignonsoep en daarna mac en cheese.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:42 schreef Fogel het volgende:
Je kan beter eten koken dan woede op zich.
Wat zal ik eens eten vandaag?
Hierover mag je best pissig zijnquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:41 schreef VloggendeChipsZak het volgende:
[..]
Dit stond bij zijn oma op Facebook. Het lijkt wel of ze alles van hem in de gaten houden.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:52 schreef shiitake het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het onvoorstelbaar dat mensen zoiets doen, maar waarom deel je zoveel persoonlijke dingen? Het is triest dat het moet, maar probeer die persoonlijke dingen voor je te houden als je weet dat je in de gaten gehouden wordt.
Sowieso triest dat mensen zoveel negatieve energie kunnen stoppen in het stalken en volgen van een ander. Ik kan er niet bij eerlijk gezegd.
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:51 schreef DerRabbit het volgende:
De glitter brigade is nog steeds bezig
FF heeft er zin in vandaagquote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:51 schreef DerRabbit het volgende:
De glitter brigade is nog steeds bezig
Ik moet altijd aan iemand denken als iemand glitter plaatstquote:
Jipske.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:58 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik moet altijd aan iemand denken als iemand glitter plaatst
Nee,quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |