abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198026800

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198026803
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:23 schreef falling_away het volgende:

[..]

De USA heeft maatregelen genomen maar de winkels en horeca zijn al zeer geruime tijd open, wel met beperkingen. Daar beseffen ze namelijk wel dat er meer opties zijn dan enkel een harde lockdown en dat het leven ook doorgaat.
Ik denk dat de gemiddelde Amerikaan ook pas naar het ziekenhuis gaat als het echt niet anders kan, het zou mij niet verbazen dat veel mensen in Nederland zich al willen laten opnemen als ze wat benauwd zijn, nu rook ik 2/3 pakjes per dag, dus ik ben kei goed getrained :D
pi_198026808
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:25 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

oh het gaat toch wel goed in Nepal?
Waar wordt dat ontkend dan?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198026816
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:25 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

oh het gaat toch wel goed in Nepal?
Gaat het daar goed? Of zijn de cijfers te laag?
Als ze te laag zijn, hoe komt dat?
Als het daar goed gaat, hoe komt dat?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198026817
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk dat de gemiddelde Amerikaan ook pas naar het ziekenhuis gaat als het echt niet anders kan, het zou mij niet verbazen dat veel mensen in Nederland zich al willen laten opnemen als ze wat benauwd zijn, nu rook ik 2/3 pakjes per dag, dus ik ben kei goed getrained :D
Daarnaast is er in de VS geen eenduidend beleid, net als in de EU niet het geval is.
pi_198026821
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:26 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waar wordt dat ontkend dan?
Door letterlijk elk bericht van jouw.

" ze testen daar niet"

" cijfers zijn onbetrouwbaar"

"wie zegt dat het daar niet explosief stijgt"
pi_198026826

[ Bericht 100% gewijzigd door zalkc op 15-02-2021 23:28:44 ]
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198026833
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

Daarnaast is er in de VS geen eenduidend beleid, net als in de EU niet het geval is.
Klopt, net zoals niet onderschat moet worden dat in sommige landen het not done is om te zeggen: Sorry, u ben 90 jaar, is het nog verstandig om op de IC te gaan liggen? Italie en Duitsland zijn natuurlijk behoorlijk religieus, het is een zonde om een "handje" mee te helpen.
pi_198026843
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:27 schreef zalkc het volgende:

[..]

Gaat het daar goed? Of zijn de cijfers te laag?
Als ze te laag zijn, hoe komt dat?
Als het daar goed gaat, hoe komt dat?
de cijfers zijn te laag? lol?

Ze zijn te laag. je wil ze liever hoger hebben?

Ik dacht dat lage cijfers iets goed is? of mis ik iets?

Hey de besmettingen zijn echt te laag hoor. we moeten deze snel weer opkrikken..
dit kan echt niet langer zo... die lage besmettingen.

dat willen we niet
pi_198026850
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:28 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Door letterlijk elk bericht van jouw.

" ze testen daar niet"

" cijfers zijn onbetrouwbaar"

"wie zegt dat het daar niet explosief stijgt"
Hoezo is dat negatief dan?
Dat lees je er r geen zelf in.

Ik geef enkel aan dat je vanaf goed beeld kunt hebben van de situatie in Nepal.
Nepal wordt opeens op handen gedragen als het lichtend voorbeeld van hoe het hier in Nederland zou moeten.
Terwijl daarvoor gewoon veel te weinig bekend is over hoe het virus zich daar heeft verspreid.
Dat wil niet zeggen dat het daar heel slecht gaat.
Een reden dat het daar beter gaat dan hier is al aangedragen: jongere bevolking, en het is inmiddels wel bekend dat jonge, vitale mensen minder vatbaar zijn.
Maar als je dat als reden aan haalt word je hier bijna gelynched.
Nepal moet en zal de blauwdruk worden van hoe het In Nederland had moeten zijn.
  maandag 15 februari 2021 @ 23:31:58 #11
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198026851
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:30 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

de cijfers zijn te laag? lol?

Ze zijn te laag. je wil ze liever hoger hebben?

Ik dacht dat lage cijfers iets goed is? of mis ik iets?

Hey de besmettingen zijn echt te laag hoor. we moeten deze snel weer opkrikken..
dit kan echt niet langer zo... die lage cijfers
Je begrijpt me wel liefje, met te laag bedoel ik dat ze lager zijn dan in werkelijkheid en te laag om representatief te zijn.
pi_198026855
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Steden hebben wel een probleem gehad hoor in de VS en Brazilie, we moeten niet gaan doen dat het helemaal soepel ging natuurlijk, op sommige plekken was het gewoon kantje bord, ook in Italie.
Dan nog is het opmerkelijk te noemen dat het dan blijft bij kantje boord en niet tot een totale collapse van de ziekenhuizen leidt aldaar, zoals het hier in Nederland en sommige users van dit topic gesteld wordt als we kroegen, restaurants en scholen open zouden hebben. Dat is in die landen die ik opnoem gewoon wel het geval namelijk.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_198026861
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

In alle staten zijn de restaurants en winkels open. In een enkele staat mag je alleen buiten op de terrassen eten, maar bijna overal ook binnen.

Het beleid van de Nederlandse overheid is waanzin en de angst regeert.
Alpha kenny one
pi_198026869
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:31 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je begrijpt me wel liefje, met te laag bedoel ik dat ze lager zijn dan in werkelijkheid en te laag om representatief te zijn.
Tenzij je de illusie hebt dat werkelijk iedereen zich laat testen (in Nederland, Nepal of whatever), is het cijfer bevestigde coronagevallen altijd te laag.
  maandag 15 februari 2021 @ 23:33:35 #15
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198026870
quote:
Dat geldt toch voor 50% van de statistieken? Die andere 50% zijn juist weer te hoog.
So we just called him Fred
pi_198026876
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hoezo is dat negatief dan?
Dat lees je er r geen zelf in.

Ik geef enkel aan dat je vanaf goed beeld kunt hebben van de situatie in Nepal.
Nepal wordt opeens op handen gedragen als het lichtend voorbeeld van hoe het hier in Nederland zou moeten.
Terwijl daarvoor gewoon veel te weinig bekend is over hoe het virus zich daar heeft verspreid.
Dat wil niet zeggen dat het daar heel slecht gaat.
Een reden dat het daar beter gaat dan hier is al aangedragen: jongere bevolking, en het is inmiddels wel bekend dat jonge, vitale mensen minder vatbaar zijn.
Maar als je dat als reden aan haalt word je hier bijna gelynched.
Nepal moet en zal de blauwdruk worden van hoe het In Nederland had moeten zijn.
Nee je draait het om. Jij zegt lage cijfers in Nepal. Dat klopt niet.. dat kan niet hoor dat het daar laag is.

Die cijfers moeten dan niet kloppen want dat kan echt niet.

Wat bedoel je nu te zeggen dan? dat ze rommelen met de cijfers of wat?

Of dat de niet genoeg testen in jouw optiek.
Maar dat verklaart niet waarom Waarom er voorheen wel 3000 besmettingen per dag waren en nu maar 200.

Tenzij je roept dat ze toen met die hoge besmettingen veel en veel meer testen dan dat ze nu doen. Maar dan zie ik graag een bron.

Laten we er misschien vanuit gaan dat die cijfers gewoon kloppen? Zoals ik zeg anders kun je niet discussieren.
Als je zegt die cijfers kloppen niet kom dan met een bron.
  maandag 15 februari 2021 @ 23:35:21 #17
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198026880
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Tenzij je de illusie hebt dat werkelijk iedereen zich laat testen (in Nederland, Nepal of whatever), is het cijfer bevestigde coronagevallen altijd te laag.
lager, te laag duid meer op het niet bruikbaar meer zijn. Je mag ervan uitgaan dat de meeste metingen een afwijking hebben. Als de meting 'te laag' uitvalt betekend het ook dat je methode niet meer effectief id om het goed te kunnen meten.
pi_198026882
Dat 'voortschrijdend inzicht' van het RIVM is ook vreselijk irritant. Ze gebruiken het om immuun te zijn voor kritiek. En dat onder de noemer van wetenschap.

Lekker elke dag je modellen fitten met nieuwe data. "Nee derde golf komt nu in Maart" En dan in maart wordt het april en in april mei. Het is gewoon puur surveillance wat ze doen, maar gebruik alsjeblieft die modellen gewoon niet om te voorspellen, want dat werkt niet.

Het is wetenschapsfilosofisch wel een interessante vraag welk doel wiskundige/epidemiologische modellen nou dienen. Wat kan zo'n model wel en niet en wat mag het wel of niet doen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198026890
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

In Nederland wordt ook geschat dat het onder de 50% ligt. De enige betrouwbare statistiek is ziekenhuisopnames, dat is al de hele pandemie zo.

Puur gekeken naar ziekenhuisopnames gaan we nog steeds de goede kant op en komt er lucht. Zolang er dus niet drastisch iets meetbaars veranderd is er geen enkele reden op 2 maart niet te versoepelen.
pi_198026896
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:33 schreef falling_away het volgende:

[..]

In alle staten zijn de restaurants en winkels open. In een enkele staat mag je alleen buiten op de terrassen eten, maar bijna overal ook binnen.

Het beleid van de Nederlandse overheid is waanzin en de angst regeert.
Oh, van mij mag de horeca morgen open hoor.
Maar kijk bijv. naar het VK in december: bijna verticale stijging van de cijfers, met als gevolg dat Boris in de stress schiet en met harde maatregelen komt..
Het is gewoon lastig om naar andere landen te kijken om te bepalen wat hier wel of niet kan.
We zijn inmiddels zo ver hier dat we Nepal als voorbeeld gebruiken om de maatregelen van tafel te krijgen.
pi_198026905
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dan nog is het opmerkelijk te noemen dat het dan blijft bij kantje boord en niet tot een totale collapse van de ziekenhuizen leidt aldaar, zoals het hier in Nederland en sommige users van dit topic gesteld wordt als we kroegen, restaurants en scholen open zouden hebben. Dat is in die landen die ik opnoem gewoon wel het geval namelijk.
Ik heb je gewoon aangegeven hoe dat zit, in het kort: Tibet en Brazilie hebben een hele jonge bevolking, Zweden hield zich aan adviezen zodat zware maatregelen niet hoefden, en Wit Rusland is lastig om te zeggen omdat dat gewoon een keiharde dictatuur zonder persvrijheid is.
pi_198026912
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:34 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Nee je draait het om. Jij zegt lage cijfers in Nepal. Dat klopt niet.. dat kan niet hoor dat het daar laag is.
Nee, dat leg jij in mijn mond.
Ik geef enkel aan dat de beschikbare informatie te weinig is om dat naar Nederland te trekken. Waarom zijn die cijfers laag? Jij kunt daar geen antwoord op geven. En zolang jij daar geen antwoord op hebt, hebben we niets aan die informatie.

[quote]
pi_198026913
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:36 schreef Wantie het volgende:

[..]

Oh, van mij mag de horeca morgen open hoor.
Maar kijk bijv. naar het VK in december: bijna verticale stijging van de cijfers, met als gevolg dat Boris in de stress schiet en met harde maatregelen komt..
Het is gewoon lastig om naar andere landen te kijken om te bepalen wat hier wel of niet kan.
We zijn inmiddels zo ver hier dat we Nepal als voorbeeld gebruiken om de maatregelen van tafel te krijgen.
Hoeveel van die stijging van het VK zou te wijten zijn geweest aan de Britse variant en hoeveel aan versoepelen op het verkeerde moment?
pi_198026919
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:35 schreef Discombobulate het volgende:
Dat 'voortschrijdend inzicht' van het RIVM is ook vreselijk irritant. Ze gebruiken het om immuun te zijn voor kritiek. En dat onder de noemer van wetenschap.

Lekker elke dag je modellen fitten met nieuwe data. "Nee derde golf komt nu in Maart" En dan in maart wordt het april en in april mei. Het is gewoon puur surveillance wat ze doen, maar gebruik alsjeblieft die modellen gewoon niet om te voorspellen, want dat werkt niet.

Het is wetenschapsfilosofisch wel een interessante vraag welk doel wiskundige/epidemiologische modellen nou dienen. Wat kan zo'n model wel en niet en wat mag het wel of niet doen.
Het hele concept van een model is juist dat je uitgaat van parameters binnen een bepaalde bandbreedte, het RIVM snapt kennelijk niet hoe een model werkt, want als hun model niet uitkomt gaan ze in 1 keer naar oorzaken zoeken die hun oude model kan corrigeren, het komt kennelijk niet in hun hoofd op dat hun parameters buiten de bandbreedte zitten.
pi_198026926
quote:

[..]

Ok dus dat is ook jouw antwoord.

Lage cijfers betekent.. Misschien kloppen de cijfers niet?

Wat is dit nu voor een antwoord?

We discussieren toch op cijfers? dan noemen we cijfers. En dan roept iedereen ineens misschien kloppen die cijfers niet.

Hoe kom je daar dan bij? Kloppen de cijfers in Nederland ook niet? of dat weer wel.

We gaan ervan uit dat cijfers die we krijgen kloppen toch. dat is even de eerste voorwaarde van een discussie over cijfers.

Als je zegt ze kloppen misschien niet.
Basseer je dit dan ook ergens op?
Want dan is een discussie zinloos. Als je de ene cijfers wel mag gebruiken en anderen niet omdat ze volgens jou niet kloppen. Maar waarom kloppen ze niet dan? heb je daar dan ook harde bewijzen voor.
  maandag 15 februari 2021 @ 23:40:45 #26
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198026928
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:34 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Die cijfers moeten dan niet kloppen want dat kan echt niet.

Wat bedoel je nu te zeggen dan? dat ze rommelen met de cijfers of wat?

Of dat de niet genoeg testen in jouw optiek.
Maar dat verklaart niet waarom Waarom er voorheen wel 3000 besmettingen per dag waren en nu maar 200.

Tenzij je roept dat ze toen met die hoge besmettingen veel en veel meer testen dan dat ze nu doen. Maar dan zie ik graag een bron.

Laten we er misschien vanuit gaan dat die cijfers gewoon kloppen? Zoals ik zeg anders kun je niet discussieren.
Als je zegt die cijfers kloppen niet kom dan met een bron.
Aangezien je de optie van meetonnauwkeurigheden impliciet uitsluit, moet het wel aan iets anders liggen. Wat is dat volgems jou?

Ik doe ook een gok die nergens op gebaseerd is, in hun dichtbevolkte gebied aan de grens met India is het vandaag lekker zonnig en 30 graden. Ik ben het met je eens dat als het in NL ook 30 graden en lekker zonnig is we de maatregelen moeten versoepelen 8-)
pi_198026929
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:35 schreef Discombobulate het volgende:

Vanaf maart vorig jaar is toch al duidelijk gesteld dat ze adviezen moeten geven op te weinig data. Dus dat ze niet altijd geljik zullen hebben.
Waarom dan nog steeds net doen alsof alles 100% kloppend moet zijn en mensen daarop afgerekend moeten worden?
pi_198026936
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het hele concept van een model is juist dat je uitgaat van parameters binnen een bepaalde bandbreedte, het RIVM snapt kennelijk niet hoe een model werkt, want als hun model niet uitkomt gaan ze in 1 keer naar oorzaken zoeken die hun oude model kan corrigeren, het komt kennelijk niet in hun hoofd op dat hun parameters buiten de bandbreedte zitten.
Heb je die bandbreedtes wel eens gezien? Alles tussen een R van 0,3 en een R van 1,8 valt er binnen. Alsof ik tegen mn vrouw zeg dat ik komend jaar tussen de 50 euro en 20.000 bonus krijg, en ze alvast gaat uitgeven op basis van de 20.000
pi_198026939
Wanneer komt Jaap eigenlijk weer Dia's tonen in de kamer?
pi_198026951
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Heb je die bandbreedtes wel eens gezien? Alles tussen een R van 0,3 en een R van 1,8 valt er binnen. Alsof ik tegen mn vrouw zeg dat ik komend jaar tussen de 50 euro en 20.000 bonus krijg, en ze alvast gaat uitgeven op basis van de 20.000
Ik weet niet wat erger is.....
Een collega van me toonde vorige week even een simpel stukje code van 50 regels met een Covid-19 Model simulator die meer accuraat was dan de voorspelling van het RIVM :') :') :')
  maandag 15 februari 2021 @ 23:42:41 #31
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198026952
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:40 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Ok dus dat is ook jouw antwoord.

Lage cijfers betekent.. Misschien kloppen de cijfers niet?

Wat is dit nu voor een antwoord?

We discussieren toch op cijfers? dan noemen we cijfers. En dan roept iedereen ineens misschien kloppen die cijfers niet.

Hoe kom je daar dan bij? Kloppen de cijfers in Nederland ook niet? of dat weer wel.

We gaan ervan uit dat cijfers die we krijgen kloppen toch. dat is even de eerste voorwaarde van een discussie over cijfers.

Als je zegt ze kloppen misschien niet.
Basseer je dit dan ook ergens op?
Want dan is een discussie zinloos. Als je de ene cijfers wel mag gebruiken en anderen niet omdat ze volgens jou niet kloppen. Maar waarom kloppen ze niet dan? heb je daar dan ook harde bewijzen voor.
Ik stelde jou de vraag welke van de twee opties het zou kunnen zijn.
Is de meting of de omstandigheid anders? En dat is een valide vraag lijkt me. Weet je nog een derde optie?
pi_198026955
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoeveel van die stijging van het VK zou te wijten zijn geweest aan de Britse variant en hoeveel aan versoepelen op het verkeerde moment?
Geen idee, het lijkt er op dat vooral de versoepeling de boosdoender is, terwijl men eerder uitging van de britse variant.
Maar het geeft wel aan dat je dus niet zomaar kunt stellen dat omdat in land X de restaurants open zijn, het ook in land Y moet kunnen.
  maandag 15 februari 2021 @ 23:43:42 #33
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198026957
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:41 schreef raptorix het volgende:
Niet want ze zijn met reces vanaf nu tot eind maart
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198026961
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:43 schreef popje het volgende:

[..]

Oh ik schrok al, dacht namelijk dat het Virus wel door ging met werken.
pi_198026962
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:43 schreef popje het volgende:

[..]

De nood is zo aan de man dat ze wel even zes weken met vakantie kunnen. Die crisis is zo erg hier.
pi_198026967
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:38 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, dat leg jij in mijn mond.
Ik geef enkel aan dat de beschikbare informatie te weinig is om dat naar Nederland te trekken. Waarom zijn die cijfers laag? Jij kunt daar geen antwoord op geven. En zolang jij daar geen antwoord op hebt, hebben we niets aan die informatie.

[quote]
Hoezo beschikbare informatie te weinig?
Waar baseer je dit op?

Waarom is de informatie in Nepal te weinig maar niet in een ander land?
Kom eens met een redenatie.

Hoeveel testen ze daar volgens jou?
Ik gok dat je geen idee hebt?

Geef mij eens reden waarom de informatie uit Nepal niet zou kloppen of die informatie te weinig zou zijn?
pi_198026968
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Geen idee, het lijkt er op dat vooral de versoepeling de boosdoender is, terwijl men eerder uitging van de britse variant.
Maar het geeft wel aan dat je dus niet zomaar kunt stellen dat omdat in land X de restaurants open zijn, het ook in land Y moet kunnen.
Maar dat geldt ook andersom.

Net als het niet gegarandeerd is restaurants open kunnen is het ook niet gegarandeerd dat de situatie die in Ierland/VK speelde hier ook gaat gebeuren.

Aan de ene kant wordt er over versoepelingen gezegd: Je kunt het model van een ander land niet op Nederland plakken. Maar bij verzwaringen wordt er gezegd: Daar is het ook en loopt het helemaal uit de klauwen
pi_198026969
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb je gewoon aangegeven hoe dat zit, in het kort: Tibet en Brazilie hebben een hele jonge bevolking, Zweden hield zich aan adviezen zodat zware maatregelen niet hoefden, en Wit Rusland is lastig om te zeggen omdat dat gewoon een keiharde dictatuur zonder persvrijheid is.
Ik kan mij hier niet in vinden, sorry.
pi_198026991
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Oh ik schrok al, dacht namelijk dat het Virus wel door ging met werken.
Het virus sleet, schaatst en verkleed zich wel mee en drinkt ook graag een pilsje mee, maar meevergaderen ho maar...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198026993
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik kan mij hier niet in vinden, sorry.
Daar kan ik niet mee zitten.
pi_198026996
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:40 schreef zalkc het volgende:

[..]

Aangezien je de optie van meetonnauwkeurigheden impliciet uitsluit, moet het wel aan iets anders liggen. Wat is dat volgems jou?

Ik doe ook een gok die nergens op gebaseerd is, in hun dichtbevolkte gebied aan de grens met India is het vandaag lekker zonnig en 30 graden. Ik ben het met je eens dat als het in NL ook 30 graden en lekker zonnig is we de maatregelen moeten versoepelen 8-)
We discussieren over cijfers. En als ik lage cijfers noem.. Dan is het antwoord. Ja die cijfers kunnen daar te laag zijn dan de werkelijkheid. of die cijfers kloppen niet. of is het onnauwkeurig.

Ok prima.

Doen we dit dan ook bij Nederland? bij cijfers in Belgie.

Meet onnauwkeurigenheuden zoals je het noemt?

Wat is de discussie nu precies?
We zijn cijfers aan het vergelijken en we komen niet eens verder dat men gelijk roept Ja maar die cijfers kloppen niet of kunnen mogelijk niet kloppen.

Tja.. Kan ook in Nederland niet kloppen.

en nu?

Stoppen met discussieren over cijfers dan?
  maandag 15 februari 2021 @ 23:49:25 #42
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198027001
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 22:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Hoor eens, van mij part gooien we alles los en bijten we door de zure appel heen, het evenaart bij lange na niet de verloren levensjaren, mentale en economische malaise door de lockdowns voor gezonde mensen in de bloei van hun leven. Het is dus subjectief inderdaad of je er een probleem van maakt of niet.

Ingrijpen en maatregelen nemen zijn altijd een keuze, dat doet het virus niet.
Ja, wat jou betreft gaan er duizenden mensen dood omdat er geen bedden beschikbaar meer zijn en gaat de zorg verder volledig op slot.

Je hebt geen enkel benul van wat die implicaties van 'jouw keuze' gaan hebben.
pi_198027002
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het virus sleet, schaatst en verkleed zich wel mee en drinkt ook graag een pilsje mee, maar meevergaderen ho maar...
Gelukkig worden de verkiezingen uitgesteld, met de slogan: "Een stem nu, is een stem op het virus straks!"
pi_198027016
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:49 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

We discussieren over cijfers. En als ik lage cijfers noem.. Dan is het antwoord. Ja die cijfers kunnen daar te laag zijn dan de werkelijkheid. of die cijfers kloppen niet. of is het onnauwkeurig.

Ok prima.

We zijn cijfers aan het vergelijken en we komen niet eens verder dat men gelijk roept Ja maar die cijfers kloppen niet of kunnen mogelijk niet kloppen.

en nu?

Cijfers uit andere landen zijn alleen accuraat als vergelijkingsmateriaal met Nederland als het daar uit de klauwen loopt. Als we nu niet ingrijpen kan het hier ook gebeuren.

Wanneer het ergens goed gaat is het niet te vergelijken en dus niet relevant.
pi_198027028
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Cijfers uit andere landen zijn alleen accuraat als vergelijkingsmateriaal met Nederland als het daar uit de klauwen loopt. Als we nu niet ingrijpen kan het hier ook gebeuren.

Je word een beetje een langspeelplaat, punt is duidelijk.
  maandag 15 februari 2021 @ 23:52:59 #46
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198027033
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:49 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Ok prima.

en nu?

Wat is de oorzaak dat de cijfers laag zijn?
pi_198027043
Kan dat gezeik over die cijfers stoppen, anders stuur ik fucking Jaap op je af.
pi_198027049
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:49 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ja, wat jou betreft gaan er duizenden mensen dood omdat er geen bedden beschikbaar meer zijn en gaat de zorg verder volledig op slot.

Wat mij betreft mag de lockdown verlengd worden tot de risicogroepen gevaccineerd zijn (of daar de kans toe hebben gekregen), met als voorwaarde dat de scholen gewoon geopend worden. Incl. middelbare scholen, hogescholen en universiteiten.

Maar het aanhouden van maatregelen wanneer de vaccinatiegraad hoog genoeg is, is reden genoeg voor burgerlijke ongehoorzaamheid.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198027053
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:49 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Andere landen waar geen of nauwelijks maatregelen zijn bewijzen het tegendeel, de soep wordt nooit zo heet gegeten als deze opgediend wordt. Daar zijn nauwelijks maatregelen en code zwart blijft uit, hoogstens kantje boord. Opmerkelijk wel, want bij open kroegen, restaurants, winkels en scholen zou het hele zorgsysteem moeten instorten volgens jou. Hoe kan dit?
pi_198027057
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Gelukkig worden de verkiezingen uitgesteld, met de slogan: "Een stem nu, is een stem op het virus straks!"
Democratie is een klap in het gezicht van de zorg!
  maandag 15 februari 2021 @ 23:55:16 #51
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198027058
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
Maar het aanhouden van maatregelen wanneer de vaccinatiegraad hoog genoeg is, is reden genoeg voor burgerlijke ongehoorzaamheid.
Wanneer is de vaccinatiegraad hoog genoeg?
So we just called him Fred
  maandag 15 februari 2021 @ 23:56:31 #52
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198027072
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:53 schreef raptorix het volgende:
Nee, ik wil van hem een stellingname. De lage cijfers in Nepal worden veroorzaakt door. ..
Ik ga niet achter rondvliegende doelpalen aanrennen. Hij impliceert dat daar iets is wat er voor zorgt dat het goed gaat, nou toon dan maar aan wat dat is. Ik heb al stelling genomen en sta er ook achter, het is daar nu 30 graden en zonnig als dat hier ook zo is kunnen we ook versoepelen.
pi_198027079
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:55 schreef Fred het volgende:

[..]

Eind april, is oud/ziek/zwak/misselijk geprikt, 1 mei ben ik ook afgetrained en ga ik alles doen wat god verboden heeft.
pi_198027085
quote:

[..]

Wanneer de groep, die de druk op de zorg veroorzaakt, gevaccineerd is. Voornamelijk de zestigers dus.
  maandag 15 februari 2021 @ 23:57:47 #55
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_198027087
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:41 schreef raptorix het volgende:
Dat zal volgende week wel zijn, aangezien de Kamer dan terugkomt van reces voor een coronadebat.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_198027088
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Je kunt echt geen openlijke discussie met mensen voeren.

Wil je puur inhoudelijk op cijfers discussieren. Roept men ja maar die cijfers in dat land waar het lager is kloppen niet..

Dan wordt de discussie gelijk doodgemaakt.

Maar laten we het omdraaien,.
Britse variant zo gevaarlijk kijk naar het VK. cijfers stijgen de pan uit. we moeten nu een avondklok..

Roep dan maar eens.. Ja maar die cijfers kloppen niet.

Nee dan klopt het uiteraard wel. dan mag je wel vergelijken. Want wat in VK gebeurd gaat hier zowiezo ook gebeuren.

Je kunt gewoon niet discussieren.
Je komt met lagere cijfers. en voordat je ook maar discussiert over het waarom van die lagere cijfers wordt er al gezegd ja die cijfers kloppen niet.

Dan is het toch klaar.. Dan kun je toch niks meer met enige discussie over cijfers. Als mensen bepaalde cijfers uitsluiten en andere cijfers ophemelen..

Vraag je vervolgens om een bron waarom die cijfers niet zouden kloppen. dan is het weer tja.. onderbuik gevoel.. corruptie misschien? armoede. " ik geloof die cijfers gewoon niet dat ze daar laag zijn"

Hou toch op mensen.
  maandag 15 februari 2021 @ 23:57:56 #57
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198027090
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:54 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag de lockdown verlengd worden tot de risicogroepen gevaccineerd zijn (of daar de kans toe hebben gekregen), met als voorwaarde dat de scholen gewoon geopend worden. Incl. middelbare scholen, hogescholen en universiteiten.
Eens.
quote:
10s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Andere landen waar geen of nauwelijks maatregelen zijn bewijzen het tegendeel, de soep wordt nooit zo heet gegeten als deze opgediend wordt. Daar zijn nauwelijks maatregelen en code zwart blijft uit, hoogstens kantje boord. Opmerkelijk wel, want bij open kroegen, restaurants, winkels en scholen zou het hele zorgsysteem moeten instorten volgens jou. Hoe kan dit?
Juist ja, al die maatregelen hebben geen zin en de overheid doet dit om ons te onderdrukken. Hou toch op.
pi_198027099
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:56 schreef zalkc het volgende:

[..]

Nee, ik wil van hem een stellingname. De lage cijfers in Nepal worden veroorzaakt door. ..
Ik ga niet achter rondvliegende doelpalen aanrennen. Hij impliceert dat daar iets is wat er voor zorgt dat het goed gaat, nou toon dan maar aan wat dat is. Ik heb al stelling genomen en sta er ook achter, het is daar nu 30 graden en zonnig als dat hier ook zo is kunnen we ook versoepelen.
Dat is toch heel simpel, heb ik ook al geschreven, Nepal heeft een jonge bevolking, dus dan heb je niet zoveel opnames, zie je in elk land met een jonge bevolkinspyramide.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 00:00:11 #59
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198027111
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is toch heel simpel, heb ik ook al geschreven, Nepal heeft een jonge bevolking, dus dan heb je niet zoveel opnames, zie je in elk land met een jonge bevolkinspyramide.
Daar lag het niet aan volgens hem, meende ik, dus ik wil weten wat het dan wel is.

Maar het is gewoon iemand die liever elke keer weer een rondje wil gaan rijden op zijn stokpaardje, denk ik.
pi_198027122
Daarnaast zul je ook niet veel ziekenhuis opnames zien in landen waar geen ziekenhuizen zijn of waar je een jaarsalaris betaalt voor een weekje opname :') :') :')
Als ik 60K per week zou betalen zou ik ook liever een weekje liggen creperen in bed met een kans van 5 procent dat ik dood ga.
pi_198027125
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:41 schreef Wantie het volgende:

[..]

Vanaf maart vorig jaar is toch al duidelijk gesteld dat ze adviezen moeten geven op te weinig data. Dus dat ze niet altijd geljik zullen hebben.
Waarom dan nog steeds net doen alsof alles 100% kloppend moet zijn en mensen daarop afgerekend moeten worden?
Ja, dat zal allemaal wel maar daar had ik het niet over.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198027129
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 00:00 schreef zalkc het volgende:

[..]

Daar lag het niet aan volgens hem, meende ik, dus ik wil weten wat het dan wel is.

Maar het is gewoon iemand die liever elke keer weer een rondje wil gaan rijden op zijn stokpaardje, denk ik.
Daarom ook gedreigt Jaap op jullie af te sturen, ga er niet op in als hij niet verder komt als: daar neem ik geen genoegen mee.
pi_198027132
quote:
10s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:57 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Eens.
[..]

Juist ja, al die maatregelen hebben geen zin en de overheid doet dit om ons te onderdrukken. Hou toch op.
Je ontwijkt mijn vraag en gaat op de complottheorie tour. Waar stel ik in mijn bewering dat het een complot van de overheid is? Deze tactiek is old but gold.
pi_198027149
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:46 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Hoezo beschikbare informatie te weinig?
Waar baseer je dit op?
Op de hoeveelheid informatie die je hebt aangedragen. Dat is te weinig
quote:
Waarom is de informatie in Nepal te weinig maar niet in een ander land?
Kom eens met een redenatie.
Welk ander land? Ik dacht dat we het alleen over Nepal hadden. Welk ander land wil je er bij slepen?
Laat meteen alle informatie die je hebt over dat land, zodat we een eerlijk vergelijk kunnen maken.

quote:
Hoeveel testen ze daar volgens jou?
Ik gok dat je geen idee hebt?
Waarom deel je die informatie niet als je denkt dat die ontbreekt?

quote:
Geef mij eens reden waarom de informatie uit Nepal niet zou kloppen of die informatie te weinig zou zijn?
Je komt met onvoldoende informatie om te kunnen vaststellen waarom er in Nepal een daling gaande is en wat dat zegt over het beleid in Nederland.
pi_198027151
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:52 schreef zalkc het volgende:

[..]

Wat is de oorzaak dat de cijfers laag zijn?
Ja nogmaals. We moeten het eerst zijn over het feit dat de cijfers/besmettingen in dat land inderdaad laag zijn?
en dat het klopt.

Als je dat niet geloofd hoeven we niet eens te discussieren of waarom er in een bepaald land weinig besmettingen zijn.

Het is ook erg vervelend als je hele insteek al zo negatief is dat je er niks van geloofd dat het uberhaupt laag is..
Dan sta je niet met een open vizier ergens in he.. Dan kan ik wel van alles roepen, maar je hebt je eigen tunnelvisie dat die het niet kan dat er weinig besmettingen daar zijn..

Dus in je hoofd alles wat ik zeg ga je dan weer verantwoorden voor jezelf waarom het zo zou kunnen zijn dat het laag is.
pi_198027158
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:53 schreef raptorix het volgende:
Jaap kan ik nog handelen. Zolang Gommers maar niet langs komt
  dinsdag 16 februari 2021 @ 00:06:58 #67
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198027175
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 00:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Daarom ook gedreigt Jaap op jullie af te sturen, ga er niet op in als hij niet verder komt als: daar neem ik geen genoegen mee.
Joh, dit is een bekende debat truc, je gaat in debat op een grond waar je sterk staat, en als je daar niet bent werk je de ander er naar toe. Het is als gaan modderworstelen met een varken, de tegenpartij geniet er net iets te veel van ;)
pi_198027182
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar dat geldt ook andersom.

Net als het niet gegarandeerd is restaurants open kunnen is het ook niet gegarandeerd dat de situatie die in Ierland/VK speelde hier ook gaat gebeuren.

Aan de ene kant wordt er over versoepelingen gezegd: Je kunt het model van een ander land niet op Nederland plakken. Maar bij verzwaringen wordt er gezegd: Daar is het ook en loopt het helemaal uit de klauwen
Klopt, en we baseren ons beleid volgens mij ook niet op het buitenland, enige uitzondering is de vermeende dreiging van de Britse variant, waar men op heeft voorgesorteerd.
Kan zijn dat dat voorbarig was geweest. Maar de keerzijde is dat als men het niet had gedaan en de Britse variant is de oorzaak van de verticale stijging in het VK, we die hier ook hadden gezien.
pi_198027191
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 00:05 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Jaap kan ik nog handelen. Zolang Gommers maar niet langs komt
En waarom niet? Die man heeft immers overal verstand van en overal een mening over.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 00:10:12 #70
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198027201
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 00:04 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Ja nogmaals. We moeten het eerst zijn over het feit dat de cijfers/besmettingen in dat land inderdaad laag zijn?
en dat het klopt.

Als je dat niet geloofd hoeven we niet eens te discussieren of waarom er in een bepaald land weinig besmettingen zijn.

Het is ook erg vervelend als je hele insteek al zo negatief is dat je er niks van geloofd dat het uberhaupt laag is..
Dan sta je niet met een open vizier ergens in he.. Dan kan ik wel van alles roepen, maar je hebt je eigen tunnelvisie dat die het niet kan dat er weinig besmettingen daar zijn..

Dus in je hoofd alles wat ik zeg ga je dan weer verantwoorden voor jezelf waarom het zo zou kunnen zijn dat het laag is.
Ik houd liever opties open, ook omdat ik niks wil uitsluiten op voorhand. Ik had eerder al gezegd dat de cijfers mij niet zo heel veel boeien, maar als ze kloppen moet er wel een oorzaak zijn waarom het daar beter gaat dan hier toch? Die hoor ik nog steeds graag van je.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 00:10:22 #71
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198027204
Gaat de verkeerde kant op in dit topic...
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198027208
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 00:04 schreef Wantie het volgende:

[..]

Op de hoeveelheid informatie die je hebt aangedragen. Dat is te weinig
[..]

Welk ander land? Ik dacht dat we het alleen over Nepal hadden. Welk ander land wil je er bij slepen?
Laat meteen alle informatie die je hebt over dat land, zodat we een eerlijk vergelijk kunnen maken.
[..]

Waarom deel je die informatie niet als je denkt dat die ontbreekt?
[..]

Je komt met onvoldoende informatie om te kunnen vaststellen waarom er in Nepal een daling gaande is en wat dat zegt over het beleid in Nederland.
ik volg je niet meer..

we vergelijken besmettingen.. dus positieve pcr tests van het ene land met het andere land.

Jij roept dat de informatie van Nepal niet klopt of te weinig info is?

Bedoel je dat weinig positieve pcr testen te weinig informatie is. Want je wil meer positieve pcr teesten?

we vergelijken gewoon positieve besmettingen van land met land.
Ik begrijp je punt niet helemaal waarom het voor Nepal te weinig informatie is?

het is precies dezelfde informatie namelijk. Aantal postieve testen in het land.

Kom op leg het nu eens uit .welke informatie er te weinig volgens jou
  dinsdag 16 februari 2021 @ 00:10:50 #73
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198027210
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 00:10 schreef DonDruiper het volgende:
knor knor
pi_198027213
Kunnen jullie anders je eigen topic starten? En anders open ik er wel 1 voor jullie.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 00:12:33 #75
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198027221
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 00:11 schreef raptorix het volgende:
Kunnen jullie anders je eigen topic starten? En anders open ik er wel 1 voor jullie.
Ik hou er mee op. Hij komt niet meer van zijn stokpaardje af. ;)
pi_198027229
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 00:08 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

En waarom niet? Die man heeft immers overal verstand van en overal een mening over.
precies om die reden.. veel te intimederend die wijsheid van die man.. Dat handle ik niet.

Jaap is tenminste nog puur Viroloog.. en staart zich blind op virus indammen..
Die heeft complete tunnelvisie.
pi_198027264
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 00:10 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik houd liever opties open, ook omdat ik niks wil uitsluiten op voorhand. Ik had eerder al gezegd dat de cijfers mij niet zo heel veel boeien, maar als ze kloppen moet er wel een oorzaak zijn waarom het daar beter gaat dan hier toch? Die hoor ik nog steeds graag van je.
omdat maatregelen eigenlijk niet zoveel doen,. maatregeltje meer maatregeltje minder,

Virus doet wat het doet,.
Dus landen om elkaar heen hebben veelal zelfde trends en cijfers..

Dus als we het over Nepal hebben,. India. doe het nu ook heel goed. ( weet niet precies de maatregelen) .
Maarja blijkaar gedijt het virus goed in die regio daar op dit moment. ongeacht de maatregelen.

Zoals we eigenlijk overal zien.

In europa in een jaar tijd zie je eigenlijk de grote curve of trend in elk land hetzelfde zijn

Piek in Maart April. daling in de zomer.. Oktober November opmars..
Nu weer een daling.

Die trend is overal in Europa..

kleine nuances hier en daar. weekje later . beetje meer beetje minder. Maar de curve is overal hetzelfde

[ Bericht 0% gewijzigd door Abyss33 op 16-02-2021 00:28:48 ]
pi_198027275
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 00:08 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Jaap is ekte baas, maar het is alsof Cruyff moet excelleren in een G-Team, Gommers lijkt me best een aardig man, maar zo lust ik er nog wel 1 ;)
pi_198027282
quote:

[..]

Ik ben vrijdag bij zo'n priklocatie geweest en sinds dien ben ik ervan overtuigd dat dat nog wel even gaat duren met het tempo dat ik daar heb gezien
pi_198027318
quote:
En wie ben jij om dat criterium te bepalen? Sommige dingen moeten we het gewoon over hebben, ergens klopt er iets niet in de doemdenkerij van alles loslaten = een totale collapse van de zorg. Er zijn legio voorbeelden van landen waar er weinig tot geen maatregelen zijn en er geen totale collapse van de zorg is, terwijl dat een gegeven zou moeten zijn volgens users hier.
pi_198027327
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Sterk.
Dus, wanneer gaat het omt-kabinet uitgeven op basis van die 20.000 als het gaat om vrijheden?? Wel gedaan om beperkingen op te leggen en hun 15 minutes of fame te binnen te harken
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198027330
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:57 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Je kunt echt geen openlijke discussie met mensen voeren.

Wil je puur inhoudelijk op cijfers discussieren. Roept men ja maar die cijfers in dat land waar het lager is kloppen niet..

Dan wordt de discussie gelijk doodgemaakt.

Maar laten we het omdraaien,.
Britse variant zo gevaarlijk kijk naar het VK. cijfers stijgen de pan uit. we moeten nu een avondklok..

Roep dan maar eens.. Ja maar die cijfers kloppen niet.

Nee dan klopt het uiteraard wel. dan mag je wel vergelijken. Want wat in VK gebeurd gaat hier zowiezo ook gebeuren.

Je kunt gewoon niet discussieren.
Je komt met lagere cijfers. en voordat je ook maar discussiert over het waarom van die lagere cijfers wordt er al gezegd ja die cijfers kloppen niet.

Dan is het toch klaar.. Dan kun je toch niks meer met enige discussie over cijfers. Als mensen bepaalde cijfers uitsluiten en andere cijfers ophemelen..

Vraag je vervolgens om een bron waarom die cijfers niet zouden kloppen. dan is het weer tja.. onderbuik gevoel.. corruptie misschien? armoede. " ik geloof die cijfers gewoon niet dat ze daar laag zijn"

Hou toch op mensen.
Waren politici maar zo mondig.
Het slaat werkelijk nergens meer op.
1947-2016
pi_198027351
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 00:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Sterk.
Dus, wanneer gaat het omt-kabinet uitgeven op basis van die 20.000 als het gaat om vrijheden?? Wel gedaan om beperkingen op te leggen en hun 15 minutes of fame te binnen te harken
Die lui zitten in een situatie dat ze altijd winnen, komt de 3e golf dan zeggen ze: zie je wel! Komt ie niet en word het vrijgegeven dan hoor je er niets meer van.
pi_198027357
quote:
Wat bedoel je? Zie niet zoveel anders dan de afgelopen maanden? :/
#WeesGeenWhales
pi_198027372
geen idee waarom het topic de verkeerde kant op gaat.

dat soort los staande berichten kun je op elke manier intrepereren.
pi_198027380
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 00:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die lui zitten in een situatie dat ze altijd winnen, komt de 3e golf dan zeggen ze: zie je wel! Komt ie niet en word het vrijgegeven dan hoor je er niets meer van.
Nee. Dan hebben hun adviezen gewerkt alles in te dammen.

Ze zitten er gewoonweg naast en willen tijd rekken tot de meeste mensen een vaccin hebben gehad.
En dan nog, dan is er wel weer wat anders.
1947-2016
pi_198027384
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 00:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee. Dan hebben hun adviezen gewerkt alles in te dammen.

Ze zitten er gewoonweg naast en willen tijd rekken tot de meeste mensen een vaccin hebben gehad.
En dan nog, dan is er wel weer wat anders.
tuurlijk winnen ze altijd.

hogere cijfers = we hadden gelijk over gevaarlijke britste variant,
lagere cijfers = de avondklok werkt als een gekke, dat zelfs die variant er niet tegen op bokst..
  dinsdag 16 februari 2021 @ 00:45:48 #88
445514 DonDruiper
pi_198027401
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 00:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

En wie ben jij om dat criterium te bepalen? Sommige dingen moeten we het gewoon over hebben, ergens klopt er iets niet in de doemdenkerij van alles loslaten = een totale collapse van de zorg. Er zijn legio voorbeelden van landen waar er weinig tot geen maatregelen zijn en er geen totale collapse van de zorg is, terwijl dat een gegeven zou moeten zijn volgens users hier.
Ik ben helemaal niemand hier.

Ik stel gewoon dat het sfeertje hier steeds grimmiger wordt. En dat komt o.a. door een paar langspeelplaat-users.

Wie de schoen past....
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198027407
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 00:45 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik stel gewoon dat het sfeertje hier steeds grimmiger wordt. En dat komt o.a. door een paar langspeelplaat-users.

Wie de schoen past....
grimmig sfeertje, de spanningen lopen op..

de bom kan elk moment barsten..

lol wat lul je nou joh..
  dinsdag 16 februari 2021 @ 00:49:45 #90
445514 DonDruiper
pi_198027418
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 00:47 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

grimmig sfeertje, de spanningen lopen op..

de bom kan elk moment barsten..

lol wat lul je nou joh..
Nouja.. precies dit dus :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198027429
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 00:45 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Wie de schoen past....
En wie bepaald dat die schoen past! Ik hoor dat in Tibet iedereen elke schoen past en uit Belarus en Brazil hoor ik ook geen klachten!
  dinsdag 16 februari 2021 @ 00:54:05 #92
445514 DonDruiper
pi_198027437
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 00:51 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

zo grimmig.. schokerend..

ben jij zo iemand die een scheet zelfs spannend vindt?
Voordat je reageert
Speel de bal, niet de persoon.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198027445
En maak je eens fucking nuttig, plus mijn idee: COR / [Idee]Mega Feest ter viering einde Corona

Vergeet niet op het belletje te klikken zodat je altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen!
  dinsdag 16 februari 2021 @ 00:58:41 #94
445514 DonDruiper
pi_198027468
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 00:51 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

zo grimmig.. schokerend..

ben jij zo iemand die een scheet zelfs spannend vindt?
Van wie ben jij een kloontje eigenlijk? :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198027491
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 00:54 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Voordat je reageert
Speel de bal, niet de persoon.
ik had al gereageerd..

nu moet jij reageren.. of niet. dat kan ook.

maar je bewandelt de weg van dreigen met een ban ofzo?

eerst roepen dat er zo'n grimmige sfeer is en nu roep je ohjee speel de bal..

Ik denk dat het bed tijd is.. en tijd om te slapen..

Druiper af...
pi_198027492
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 00:58 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

1300 posts in 3 dagen, schijnbaar iemand die werkeloos is geworden door covid-19
pi_198027494
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 01:06 schreef THEFXR het volgende:

[..]

1300 posts in 3 dagen, schijnbaar iemand die werkeloos is geworden door covid-19
werkeloos 3 dagen geleden?
pi_198027497
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 01:06 schreef THEFXR het volgende:

[..]

oh het ging over iemand anders. ik heb maar 200 posts..
pi_198027498
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 00:58 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik weet het :)
  dinsdag 16 februari 2021 @ 01:10:28 #100
445514 DonDruiper
pi_198027500
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 01:06 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

ik had al gereageerd..

nu moet jij reageren.. of niet. dat kan ook.

maar je bewandelt de weg van dreigen met een ban ofzo?

eerst roepen dat er zo'n grimmige sfeer is en nu roep je ohjee speel de bal..

Ik denk dat het bed tijd is.. en tijd om te slapen..

Druiper af...
Waar wil je dat ik op reageer dan?

En alsof ik een ban kan uitdelen :')

Je moet niet op alles en iedereen zo agressief reageren..
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 16 februari 2021 @ 01:20:14 #101
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198027515
Kan dit niet naar onzin inmiddels?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')