'Te laat'? Dit is zoals hierboven gezegd gewoon subjectief. Zo zou je ook kunnen zeggen dat we met maatregelen 'te vroeg' zijn.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met de vertraging door de incubatietijd heals de ziekenhuiscijfers omhoog beginnen te gaan dan ben je al te laat. Je moet dan eigenlijk de lijn twee weken doortrekken en maatregelen nemen alsof het al zo ver is (want dat is het al).
Eenvoudig tochals je het wílt begrijpen tenminste.
Wie zegt dit? Bron? Waar?quote:Op maandag 15 februari 2021 21:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze zijn er vroeg bij deze keer.
Niet echt, die cijfers zijn niet subjectief.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit is allemaal subjectief.
Nee, want als je de incubatietijd in acht neemt loop je altijd achter de feiten aan.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:24 schreef galantis het volgende:
[..]
'Te laat'? Dit is zoals hierboven gezegd gewoon subjectief. Zo zou je ook kunnen zeggen dat we met maatregelen 'te vroeg' zijn.
En wat maakt de hoge cijfers exact een probleem dan?quote:Op maandag 15 februari 2021 22:24 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Niet echt, die cijfers zijn niet subjectief.
Paar posts boven me, Telegraafartikel. Meestal komen een dag of vier van tevoren alle usual suspects één voor één in de media om te verklaren dat we toch echt niet kunnen versoepelen. Nu duurt de persco nog meer dan een week.quote:
Was het ook subjectief toen we te laat waren met de tweede lockdown? Of was dat objectief?quote:Op maandag 15 februari 2021 22:24 schreef galantis het volgende:
[..]
'Te laat'? Dit is zoals hierboven gezegd gewoon subjectief. Zo zou je ook kunnen zeggen dat we met maatregelen 'te vroeg' zijn.
De bezetting op de IC-bedden. Dit is allemaal niet echt nieuw voor je geloof ik.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En wat maakt de hoge cijfers exact een probleem dan?
Ja als je alleen met oogkleppen op naar virusverspreiding kijkt.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:25 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nee, want als je de incubatietijd in acht neemt loop je altijd achter de feiten aan.
Wat een flutreactiequote:Op maandag 15 februari 2021 22:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit is allemaal subjectief. Het hoeft geen probleem te zijn, het is altijd een keuze.
Maar je had toch ook gewoon strengere eisen kunnen stellen voor toelating op de IC, in plaats van de rest van de samenleving op slot te gooien?quote:Op maandag 15 februari 2021 22:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zo zwart/wit zou ik het niet stellen, zonder maatregelen zouden we wel degelijk tegen een zwart scenario zijn aangelopen, zeker omdat we in Nederland het heel lastig vinden om simpele instructies op te volgen.
Subjectief. Het is maar net wat je nastreeft als samenleving, maar dit is een keuze, geen harde natuurwet.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Was het ook subjectief toen we te laat waren met de tweede lockdown? Of was dat objectief?
Bezetting op de ic is niet meer dan andere jaren rond februari / maart..quote:Op maandag 15 februari 2021 22:26 schreef Poem_ het volgende:
[..]
De bezetting op de IC-bedden. Dit is allemaal niet echt nieuw voor je geloof ik.
Nee, de VK heeft gewoon veel meer ingekocht, anders hadden we nu al gelijk gelegen.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat VK een voorsprong heeft komt vooral doordat ze veel eerder zijn begonnen.
Hoor eens, van mij part gooien we alles los en bijten we door de zure appel heen, het evenaart bij lange na niet de verloren levensjaren, mentale en economische malaise door de lockdowns voor gezonde mensen in de bloei van hun leven. Het is dus subjectief inderdaad of je er een probleem van maakt of niet.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:26 schreef Poem_ het volgende:
[..]
De bezetting op de IC-bedden. Dit is allemaal niet echt nieuw voor je geloof ik.
Dat is vooral een ethische keuze, daarnaast ging het niet alleen om IC's natuurlijk.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar je had toch ook gewoon strengere eisen kunnen stellen voor toelating op de IC, in plaats van de rest van de samenleving op slot te gooien?
In Rusland en de VS is dat al aan de gang.
Misschien stoppen met obese zeventig en tachtig plussers toelaten, of mag je dat niet zeggen?quote:Op maandag 15 februari 2021 22:26 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ik durf te stellen dat als we alles open gooien dat er in de lente en zomermaanden de ic bedden ver onder de 1000 coronapatienten blijven..quote:Op maandag 15 februari 2021 22:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hoor eens, van mij part gooien we alles los en bijten we door de zure appel heen, het evenaart bij lange na niet de verloren levensjaren, mentale en economische malaise door de lockdowns voor gezonde mensen in de bloei van hun leven. Het is dus subjectief inderdaad of je er een probleem van maakt of niet.
Klopt, iedereen doet alsof we dan een miljoen ziekenhuisopnames krijgen en honderdduizenden doden krijgen, wat een quatsch. In Brazilië, Zweden en Belarus gaat het prima.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:32 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ik durf te stellen dat als we alles open gooien dat er in de lente en zomermaanden de ic bedden ver onder de 1000 coronapatienten blijven..
enkel in maart zal het dan wat harder oplopen..omdat het nog het griepseizoen is..
Dit blijft toch een heel ingewikkeld concept.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:28 schreef galantis het volgende:
maar dit is een keuze, geen harde natuurwet.
mag je zeggen, maar warom zou je die niet toelaten?quote:Op maandag 15 februari 2021 22:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien stoppen met obese zeventig en tachtig plussers toelaten, of mag je dat niet zeggen?
Ik stel dan ook voor dat iedere sukkel die dit weekend zijn pols gebroken heeft, of zijn schouder uit de komt heeft gemaakt dat die ook wacht tot juni, eigen schuld lijkt me.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:34 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
mag je zeggen, maar warom zou je die niet toelaten?
noem eens een reden?
ik gok iets met ongezond zijn?. maar wat suggereer je dan verder? als je rookt geen bed? drinken?
teveel friet?
dan kom je bij gezonde mensen mogen op de ic belanden. wat eigenlijk een beetje paradox is..
want ic bedden is voor zieke mensen
Dan houd ik overigens wel mijn hart vast. Vermoed niet dat dat heel erg goed gaat tenzij je kan vertrouwen op de verantwoordelijkheid of voorzichtigheid van mensen, maar ik vrees het ergste.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:32 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ik durf te stellen dat als we alles open gooien dat er in de lente en zomermaanden de ic bedden ver onder de 1000 coronapatienten blijven..
enkel in maart zal het dan wat harder oplopen..omdat het nog het griepseizoen is..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |