quote:Op maandag 15 februari 2021 19:40 schreef RipCity het volgende:
En de annuleringen beginnen al:
Zware klap voor festivalseizoen: Defqon.1 gaat in 2021 helemaal niet meer door
https://www.ad.nl/show/zw(...)-meer-door~a0e56a27/
Ik denk dat ook niet onderschat moet worden dat het aantal ziekmeldingen lager ligt omdat mensen niet meer een weekend keihard doorgezakt zijn, en daarnaast als ze al een kater hebben gewoon rustig aan thuis werkenquote:Op maandag 15 februari 2021 22:09 schreef xFriendx het volgende:
Dat we midden in een griepseizoen nu minder klachten hebben lijkt mij toch vrij logisch?Normaal op kantoor alleen al kwam er altijd wel 1 half ziek toch opdagen en met 2 maanden was iedereen een keer aan de beurt. Kinderen onderling minder contact, minder bij elkaar op bezoek. Zo zijn er vast nog wel wat situaties. Vreemd dat ze in dat artikel het dan onwaarschijnlijk achten dat we minder klachten hebben.
Nederlands niet Duits..quote:Op maandag 15 februari 2021 22:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Je vergelijkt een Duits verzorgingshuis met de halve bevolking van een land.
Wel klote, had je eens een plek waar jongeren massaal medicamenten nemen waarvan de werkzaamheid onduidelijk is, gaat het weer niet doorquote:Op maandag 15 februari 2021 19:40 schreef RipCity het volgende:
En de annuleringen beginnen al:
Zware klap voor festivalseizoen: Defqon.1 gaat in 2021 helemaal niet meer door
https://www.ad.nl/show/zw(...)-meer-door~a0e56a27/
Ja, dat zou prima zijn als dat ook alleen consequenties voor jezelf zou hebben. En dat is nu net het punt: je neemt een beslissing waarmee je vooral anderen in gevaar brengt.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, daarnaast zijn er ook genoeg vitale ouderen (zoals mijn ouders) die zeggen:
-Ik ga niet de rest van mijn mooie jaren binnen zitten
-Ik doe desnoods zelf wel wat voorzichtiger
-Ja, dan ga je maar dood.
En daar moet ik blij om zijn? Belachelijke parameters houden zij aan voor versoepelingen en signaalwaardes waardoor het extra lang duurt. En bij een beetje opleving zitten we weer opgesloten. De signaalwaardes zijn zo ingedeeld dat verstrengen eerder komt dan versoepelingen bij dezelfde waardes.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hier lees je overheen:
. Zo ligt het dagelijks aantal nieuwe ziekenhuisopnames nu boven de 120. Het kabinet wil pas serieus gaan versoepelen als er minstens twee weken minder dan 80 ziekenhuisopnames per dag zijn.
hou toch eens op met die negativiteit en die constante angst cultuur.. stop ermee. klaar.. zit niemand op te wachtenquote:Op maandag 15 februari 2021 22:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De absolute cijfers dalen maar het percentage positief geteste mensen niet. Dan is het niet vreemd dat er zorgen zijn over testbereidheid.
Wij ook niet.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die zitten niet in de EU en hoeven hun spuitjes niet met Roemenie te delen.
De IC-opnames zijn nog steeds vrij hoog, maar dat is inderdaad nog een factor.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Haha, nu kan er niet versoepeld worden omdat de testbereidheid is gedaald. Ze vinden telkens weer wat anders waar ze zorgen over hebben. Smoesjes noemden we dat op de basisschool.
En er wordt geen woord meer gerept over de britse variant.
Wat wil je dan? Dat 98 procent van het land zich maar moet aanpassen aan die 2 procent? Ik weet niet of jij de bonnetjes op dit betaalt, maar een groot deel van het land ligt plat, als in: Geen inkomsten. Het is heel simpel, we zijn geen Dubai die dat zomer nog maanden kan permitteren.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:12 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, dat zou prima zijn als dat ook alleen consequenties voor jezelf zou hebben. En dat is nu net het punt: je neemt een beslissing waarmee je vooral anderen in gevaar brengt.
mea culpa, ik haal het door elkaar met het verhaal uit Duitslandquote:
Waarom zou ik je blij moeten maken?quote:Op maandag 15 februari 2021 22:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En daar moet ik blij om zijn? Belachelijke parameters houden zij aan voor versoepelingen en signaalwaardes waardoor het extra lang duurt. En bij een beetje opleving zitten we weer opgesloten. De signaalwaardes zijn zo ingedeeld dat verstrengen eerder komt dan versoepelingen bij dezelfde waardes.
Welke andere waarden zou men dan als criteria moeten aannemen?quote:Op maandag 15 februari 2021 22:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En daar moet ik blij om zijn? Belachelijke parameters houden zij aan voor versoepelingen en signaalwaardes waardoor het extra lang duurt.
Dit heb ik al 30 minuten na de maatregelen gezegd, het draaiboek is zo streng dat je net zo goed had kunnen roepen dat we helemaal dicht blijven tot Augustus, hij doet net of het realistisch is, dat we ook maar enigszins de eerste 5 maanden naar dit soort getallen kunnen gaan. Daarnaast 80 per dag is helemaal niets, dat kunnen we prima afhandelen.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En daar moet ik blij om zijn? Belachelijke parameters houden zij aan voor versoepelingen en signaalwaardes waardoor het extra lang duurt. En bij een beetje opleving zitten we weer opgesloten. De signaalwaardes zijn zo ingedeeld dat verstrengen eerder komt dan versoepelingen bij dezelfde waardes.
Jawel hoor, Nederland had zijn eigen spuitjes geregeld, alleen beetje dom geweest om ze later af te geven aan de EU.quote:
Dan kunnen zij zich wellicht aanpassen i.p.v. 17 miljoen mensen.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:12 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, dat zou prima zijn als dat ook alleen consequenties voor jezelf zou hebben. En dat is nu net het punt: je neemt een beslissing waarmee je vooral anderen in gevaar brengt.
Dat maakt toch niet uit. Zolang er maar veel meer ontslagen worden dan er opgenomen ga je per saldo erop vooruit.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:13 schreef Poem_ het volgende:
[..]
De IC-opnames zijn nog steeds vrij hoog, maar dat is inderdaad nog een factor.
Dat is dus onmogelijk.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan kunnen zij zich wellicht aanpassen i.p.v. 17 miljoen mensen.
Dat VK een voorsprong heeft komt vooral doordat ze veel eerder zijn begonnen.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jawel hoor, Nederland had zijn eigen spuitjes geregeld, alleen beetje dom geweest om ze later af te geven aan de EU.
Dat heeft te maken met de vertraging door de incubatietijd hequote:Op maandag 15 februari 2021 22:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Rutte wilde dat hele draaiboek dan ook niet. Dus dan maak je hem gewoon op deze manier.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit heb ik al 30 minuten na de maatregelen gezegd, het draaiboek is zo streng dat je net zo goed had kunnen roepen dat we helemaal dicht blijven tot Augustus, hij doet net of het realistisch is, dat we ook maar enigszins de eerste 5 maanden naar dit soort getallen kunnen gaan. Daarnaast 80 per dag is helemaal niets, dat kunnen we prima afhandelen.
Ik vergelijk trouwens niks. We analyseren toch data? ik maak geen conclusies dat vaccinaties betekent dat je nog besmettelijk, ik laat alleen zien wat ik voorbij zie komen. Dat mensen na de eerste prik in een tehuis allemaal besmet zijn geraakt.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:14 schreef zalkc het volgende:
[..]
mea culpa, ik haal het door elkaar met het verhaal uit Duitsland
Dit is allemaal subjectief. Het hoeft geen probleem te zijn, het is altijd een keuze.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met de vertraging door de incubatietijd heals de ziekenhuiscijfers omhoog beginnen te gaan dan ben je al te laat. Je moet dan eigenlijk de lijn twee weken doortrekken en maatregelen nemen alsof het al zo ver is (want dat is het al).
Eenvoudig tochals je het wílt begrijpen tenminste.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |