SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Verstandig, met paard en wagen is het niet te doen.quote:Op zondag 14 februari 2021 19:33 schreef Djeez het volgende:
Hier in Assen zijn alle scholen morgen uit voorzorg gesloten
Is toch ook krokusvakantie morgen?quote:Op zondag 14 februari 2021 19:33 schreef Djeez het volgende:
Hier in Assen zijn alle scholen morgen uit voorzorg gesloten
Alleen in het zuiden, rest van het land een week later.quote:Op zondag 14 februari 2021 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is toch ook krokusvakantie morgen?
Iedere keer dat er ijzel is.quote:Op zondag 14 februari 2021 19:42 schreef Frutsel het volgende:
Komt niet vaak voor code rood voor ijzel?
Als dat nodig zal zijn.. wacht ik een paar uurtjes om naar het werk te gaan ..quote:Op zondag 14 februari 2021 20:21 schreef Drass het volgende:
Je gewoon als pinguin voortbewegen morgenvroeg, dan kom je er wel
Bomen kunnen wel wat hebben.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:19 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Oh dan valt het reuze mee. Hopelijk dat de boom niet al teveel beschadigd is.
Een week geleden nogquote:Op zondag 14 februari 2021 19:42 schreef Frutsel het volgende:
Komt niet vaak voor code rood voor ijzel?
Ik ben vanmiddag nog even naar buiten geweest. Maar het is nu op de meeste plaatsen echt een spekbaan hoor. Nou even wachten tot alles echt weg is.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:56 schreef Starhopper het volgende:
Laatste rondje door de snil gelopen. Morgen is alles weg. Ik ben nu best verdrietig
Wees niet verdrietig omdat het voorbij is, glimlach omdat het gebeurd is.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:56 schreef Starhopper het volgende:
Laatste rondje door de snil gelopen. Morgen is alles weg. Ik ben nu best verdrietig
Voor het zuiden ijzel. Voor het noorden voor de snilstormquote:Op zondag 14 februari 2021 21:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat was volgens mij niet voor ijzel toch
Ja das waarquote:Op zondag 14 februari 2021 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben vanmiddag nog even naar buiten geweest. Maar het is nu op de meeste plaatsen echt een spekbaan hoor. Nou even wachten tot alles echt weg is.
Jaquote:Op zondag 14 februari 2021 21:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wees niet verdrietig omdat het voorbij is, glimlach omdat het gebeurd is.
Bij nader inzien je eerdere reacties toch maar verwijderd?quote:
Sneu voor de mensen die de weg op moeten. Eigenwijsjes verdienen het gewoonquote:Op zondag 14 februari 2021 21:58 schreef Scheepskok het volgende:
Dat wordt morgen weer genieten op het nieuws!!
Altijd weer van die gasten die TOCH de weg op gaan en dan hun auto in puin rijden. Net als toen bij de eerste sneeuw een week geleden. Hardleers is hard botsen.
Code rood is niet de weg op gaan. Ook vrachtwagens niet.quote:Op zondag 14 februari 2021 22:16 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Sneu voor de mensen die de weg op moeten. Eigenwijsjes verdienen het gewoon
Aww, geen Elfstedentocht meer in zicht dan ?quote:Op zondag 14 februari 2021 19:24 schreef Arizona het volgende:
Ik hoop echt dat de voorspellingen voor volgend weekend uitkomen, 17 graden op zondag hier![]()
En dan ook nog droog en zonnig
mensen moeten naar het werk, niet alles kan via thuiswerken.quote:Op zondag 14 februari 2021 22:16 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Sneu voor de mensen die de weg op moeten. Eigenwijsjes verdienen het gewoon
wat een onzin:quote:Op zondag 14 februari 2021 22:26 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Code rood is niet de weg op gaan. Ook vrachtwagens niet.
Mja, als je bijvoorbeeld in de zorg werkt moet je er toch op een of andere manier komen. Het is niet zo dat het OV in zulke situaties een goed alternatief biedtquote:Op zondag 14 februari 2021 21:58 schreef Scheepskok het volgende:
Dat wordt morgen weer genieten op het nieuws!!
Altijd weer van die gasten die TOCH de weg op gaan en dan hun auto in puin rijden. Net als toen bij de eerste sneeuw een week geleden. Hardleers is hard botsen.
Mijn post bestond ook uit 2 delen.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mensen moeten naar het werk, niet alles kan via thuiswerken.
Ja duh, lente kan niet vroeg genoeg beginnen en niet lang genoeg duren.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:49 schreef cherrycoke het volgende:
het is half februari en mensen lopen al te schreeuwen naar lente
Vertrut of niet, ijzel is levensgevaarlijk.quote:Op maandag 15 februari 2021 00:28 schreef ondeugend het volgende:
Ik kan mij niet heugen dat in mijn schoolperiode ik niet naar school kon omdat de school dicht was wegens sneeuw of ijzel.
En de winters waren strenger, witter en gladder dan nu.
We zijn ook wel een beetje aan het vertrutten geloof ik.
omdat we er nu heel weinig mee te maken hebben zijn we het ook niet meer gewend..en weten er ook niet goed meer mee om te gaanquote:Op maandag 15 februari 2021 00:28 schreef ondeugend het volgende:
Ik kan mij niet heugen dat in mijn schoolperiode ik niet naar school kon omdat de school dicht was wegens sneeuw of ijzel.
Idd spekglad in het noordenquote:Op maandag 15 februari 2021 06:28 schreef Starhopper het volgende:
De stoeptegels en klinkers zijn ijsAlles wat asfalt is, is gewoon nat
quote:
weggedooid #taalnaziquote:Op maandag 15 februari 2021 08:05 schreef Blik het volgende:
In Utrecht lijkt het mee te vallen, toch voor de zekerheid mijn vrouw de weg opgestuurd om de kids naar school te brengen
Overigens nog niet het idee dat er heel veel sneeuw is weggedooit
Ik twijfelde al, maar mijn telefoon zei dat het een t moest. Bij twijfel volg ik mijn telefoonquote:
Kofschip, maar alleen de medeklinkers tellenquote:Op maandag 15 februari 2021 08:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik twijfelde al, maar mijn telefoon zei dat het een t moest. Bij twijfel volg ik mijn telefoon
‘t Kofschip zelfs. Of ‘soft ketchup’ zag ik netquote:Op maandag 15 februari 2021 08:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kofschip, maar alleen de medeklinkers tellen
't ex kofschipquote:Op maandag 15 februari 2021 08:41 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
‘t Kofschip zelfs. Of ‘soft ketchup’ zag ik net
Is het vertrutting? De wereld is nu heel anders dan tientallen jaren geleden: meer mensen op de weg omdat iedereen het halve land door moet om op werk te komen, betere weersverwachtingen waardoor dit soort situaties geen volkomen verrassing zijn, alternatieven voor het NU op kantoor moeten zijn (thuiswerken, flexibele werktijden), etc.quote:Op maandag 15 februari 2021 00:28 schreef ondeugend het volgende:
Het ijsregen? Seriously?quote:
quote:Op maandag 15 februari 2021 09:28 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Glibberen op sommige plaatsen in het land
Sympathiekquote:Op maandag 15 februari 2021 08:05 schreef Blik het volgende:
In Utrecht lijkt het mee te vallen, toch voor de zekerheid mijn vrouw de weg opgestuurd
Deels natuurlijk wel een punt. De bedrijven, scholen en supermarkten gaan toch ook niet allemaal dicht?! Waarom de scholen dan wel zo makkelijk.quote:Op maandag 15 februari 2021 08:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Is het vertrutting? De wereld is nu heel anders dan tientallen jaren geleden: meer mensen op de weg omdat iedereen het halve land door moet om op werk te komen, betere weersverwachtingen waardoor dit soort situaties geen volkomen verrassing zijn, alternatieven voor het NU op kantoor moeten zijn (thuiswerken, flexibele werktijden), etc.
Waarom zou je geen rekening houden met (potentieel) gevaarlijke weersomstandigheden? Als je dan niet per se de weg op hoeft, dan is het veel verstandiger om dat niet te doen. Dat heeft niks met vertrutting te maken. Niet alles hoeft altijd, no matter what, door te gaan: is het het waard wanneer iedereen en z'n moeder de sloot in glibbert? Persoonlijk leed, maar ook een hoop maatschappelijke kosten.
Conclusie: ben blij dat je gewaarschuwd wordt.
Heeft 2 kanten; het online onderwijs is "toch al ingericht" dus de les volgen vanuit huis is een kleine moeite.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Deels natuurlijk wel een punt. De bedrijven, scholen en supermarkten gaan toch ook niet allemaal dicht?! Waarom de scholen dan wel zo makkelijk.
Die waarschuwing voor het weer is overigens wel terecht
Je begaat ook een misdrijf als je op eigen initiatief je kinderen thuis laat. Idiote controle cultuur tegenwoordig.quote:Op maandag 15 februari 2021 09:11 schreef qajariaq het volgende:
Wat ik me herinner was dat je vroeger (jaren 60/70) bij slecht weer ook half volle klassen had. De helft kwam dan vanwege storm of ijzel gewoon niet opdagen zonder of met afbericht. Tegenwoordig nemen mensen (ouders) die beslissing niet meer maar verwachten dat de school of club die verantwoording neemt.
edit: Onderwijzend personeel woonde toen meestal in het dorp. Voor hen was het niet een onoverkomelijk probleem wel te komen. Anders had je een dubbelklas, altijd gezellig was dat.
Die scholen zijn de laatste maanden toch al ingesteld op onderwijs op afstand, dan maakt dat ene dagje het verschil ook niet. Daarnaast: de kinderen op school krijgen zal het probleem ook niet zijn, maar die docenten moeten er ook zien te komen. Als een vakkenvuller niet (of te laat) bij de Appie verschijnt dan is dat voor de bedrijfsvoering niet zo'n probleem, maar als een docent uitvalt dan zitten ze, nu met die coronamaatregelen, op school met een lastige situatie.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Deels natuurlijk wel een punt. De bedrijven, scholen en supermarkten gaan toch ook niet allemaal dicht?! Waarom de scholen dan wel zo makkelijk.
Die waarschuwing voor het weer is overigens wel terecht
Als een juf of meester een uurtje later is, zet je die kinderen toch ff in de aula met iemand erbij of iets.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die scholen zijn de laatste maanden toch al ingesteld op onderwijs op afstand, dan maakt dat ene dagje het verschil ook niet. Daarnaast: de kinderen op school krijgen zal het probleem ook niet zijn, maar die docenten moeten er ook zien te komen. Als een vakkenvuller niet (of te laat) bij de Appie verschijnt dan is dat voor de bedrijfsvoering niet zo'n probleem, maar als een docent uitvalt dan zitten ze, nu met die coronamaatregelen, op school met een lastige situatie.
Volgens mij gaan de meeste scholen echt dicht, dus geen onderwijs op afstand ook. Maar ja, ook dat is maar 1 dagje natuurlijk.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die scholen zijn de laatste maanden toch al ingesteld op onderwijs op afstand, dan maakt dat ene dagje het verschil ook niet. Daarnaast: de kinderen op school krijgen zal het probleem ook niet zijn, maar die docenten moeten er ook zien te komen. Als een vakkenvuller niet (of te laat) bij de Appie verschijnt dan is dat voor de bedrijfsvoering niet zo'n probleem, maar als een docent uitvalt dan zitten ze, nu met die coronamaatregelen, op school met een lastige situatie.
Klassen mogen niet mengen en men werkt met gespreide schooltijden en gespreide pauzes. Dat lijkt me sowieso al een hoop gedoe, laat staan wanneer er één (of meerdere) klassen de aula bezetten.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:19 schreef Leonos het volgende:
[..]
Als een juf of meester een uurtje later is, zet je die kinderen toch ff in de aula met iemand erbij of iets.
Valt vast wel iets te verzinnen.
Volgens mij had ik het over scholen en niet over werk waar je bijvoorbeeld het hele land voor door moet. Misschien is het omdat wij naar school liepen en niet gebracht werden zoals nu veel gebeurd. Maar er ging geen school dicht. De reis er naar toe was spannend en avontuur. Zelfs misschien een beetje gevaarlijk. Ach men reed destijds ook zonder gordels nog.quote:Op maandag 15 februari 2021 08:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Is het vertrutting? De wereld is nu heel anders dan tientallen jaren geleden: meer mensen op de weg omdat iedereen het halve land door moet om op werk te komen, betere weersverwachtingen waardoor dit soort situaties geen volkomen verrassing zijn, alternatieven voor het NU op kantoor moeten zijn (thuiswerken, flexibele werktijden), etc.
Waarom zou je geen rekening houden met (potentieel) gevaarlijke weersomstandigheden? Als je dan niet per se de weg op hoeft, dan is het veel verstandiger om dat niet te doen. Dat heeft niks met vertrutting te maken. Niet alles hoeft altijd, no matter what, door te gaan: is het het waard wanneer iedereen en z'n moeder de sloot in glibbert? Persoonlijk leed, maar ook een hoop maatschappelijke kosten.
Conclusie: ben blij dat je gewaarschuwd wordt.
Zie het als tussenfase naar het heerlijke weer van aankomend weekend.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:48 schreef LTVDK het volgende:
Wel gelijk een deprimerende grauwe teringbende nu buiten in vergelijking met die zonnige dagen met strakblauwe lucht van de afgelopen week
Overmacht bestaat nog steeds hoor. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat het voor kinderen niet leuk is niet naar school te gaan als de rest dat wel doet.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:12 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Je begaat ook een misdrijf als je op eigen initiatief je kinderen thuis laat. Idiote controle cultuur tegenwoordig.
Belbomenquote:Op maandag 15 februari 2021 10:50 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Overmacht bestaat nog steeds hoor. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat het voor kinderen niet leuk is niet naar school te gaan als de rest dat wel doet.
Vroeger had je ook niet de communicatie middelen. Iedereen bellen was nog al een onderneming.
Die leerlingen op school krijgen is ook niet het grote probleem en wanneer er een paar niet op komen dagen maakt dat niet veel uit, maar docenten moeten er ook komen en die wonen niet allemaal om de hoek. Wanneer die te laat zijn of niet op komen dagen dan is het met de coronamaatregelen niet zo vanzelfsprekend om voor die klassen een makkelijke oplossing te vinden. Het samenvoegen van klassen is al geen optie.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:37 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Volgens mij had ik het over scholen en niet over werk waar je bijvoorbeeld het hele land voor door moet. Misschien is het omdat wij naar school liepen en niet gebracht werden zoals nu veel gebeurd. Maar er ging geen school dicht. De reis er naar toe was spannend en avontuur. Zelfs misschien een beetje gevaarlijk. Ach men reed destijds ook zonder gordels nog.
Ook mijn middelbare school periode heeft nooit stil gelegen door de weersomstandigheden. Misschien waren er wat leerlingen niet aanwezig omdat ze van ver moesten komen op de fiets en miste je er daardoor een paar in de klas. Maar dicht? Nee hoor. Je werd desnoods opgevangen door een andere leraar of de klas werd samengevoegd met een andere klas.
Waarom zouden de scholen die besluiten vandaag (deels) gesloten te blijven daar niet op een verstandige manier mee omgaan?quote:Dus ja ik vind dat we een beetje aan het vertrutten zijn. Ik ontken niet dat ijzel levensgevaarlijk is maar vind wel dat je er op een verstandige manier best mee om mag leren gaan.
Hier 1 keertje en dat liep de soep in. Ik stond bovenaan omdat ik het verst weg woonde. Maar de 2 die ik moest bellen namen niet opquote:Op maandag 15 februari 2021 10:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Belbomen
Volgens mij nooit gebruikt
De elfstedentocht over de wegquote:Op maandag 15 februari 2021 11:16 schreef ondeugend het volgende:
Dit meisje zou gewoon naar school schaatsen als ie open was!
[ twitter ]
Ze heeft buiten dat maar één probleem; 'op welk schoeisel kom ik terug?'
Overal blubberquote:Op maandag 15 februari 2021 11:30 schreef Nattekat het volgende:
Alle plekken waar nog een beetje sneeuwbrij lag zijn nu met die regen echt bijna onbegaanbaar
Alsof er een centimeter modder ligt overal.
quote:
Ik heb mijn lunchwandeling geskipt vandaag, het was aan het regenen en het is nu wel wat glad.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:37 schreef Leonos het volgende:
Windkracht 5 en regen, ik wil gewoon weer in het zonnetje lopen
quote:Op maandag 15 februari 2021 13:59 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb mijn lunchwandeling geskipt vandaag, het was aan het regenen en het is nu wel wat glad.
Haal het dit weekend wel in met lange, droge, zonnige wandelingen
lekker genieten dit weekend elan lekker kort broekie niks mis meequote:Op maandag 15 februari 2021 13:31 schreef Elan het volgende:
Grappig de temperatuur loopt straks alleen maar verder op als de zon onder gaat.
Ik ga gewoon lekker naar het vondelparkquote:Op maandag 15 februari 2021 13:59 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb mijn lunchwandeling geskipt vandaag, het was aan het regenen en het is nu wel wat glad.
Naar de kroe...oh wachtquote:Op maandag 15 februari 2021 17:33 schreef KingRoland het volgende:
zomer dit weekend boys! @:scrummie @:ggmm @:wereldgozer @:coco
Geen probleem voor mij. Ik heb liever toch coca-cola en als ik naar de kroeg ga dan is het maar omdat iedereen bier wil drinken.quote:
Ik sla even overquote:Op maandag 15 februari 2021 17:38 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik ga gewoon lekker naar het vondelpark
@:karina
Heb je de vooruitzichten voor komend weekend niet gezien?quote:Op maandag 15 februari 2021 17:51 schreef PzKpfw het volgende:
Nou mensen daar hebben jullie je dooi, echt prachtig hoor
Ja, dit is natuurlijk 3x ruk maar daar moet je even doorheen.quote:Op maandag 15 februari 2021 17:51 schreef PzKpfw het volgende:
Terrasje pakken MIEN VATTEN ZE NIETquote:Op maandag 15 februari 2021 17:33 schreef KingRoland het volgende:
zomer dit weekend boys! @:scrummie @:ggmm @:wereldgozer @:coco
Precies....Ben benieuwd wie er als eerste gaat zeiken over de regen....quote:Op maandag 15 februari 2021 17:51 schreef PzKpfw het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
Laatste activiteit: twee week geledenquote:Op maandag 15 februari 2021 19:10 schreef KingRoland het volgende:
@:yvonne lekker genieten dit weekend
Prima wel. Lente nadert, dus laat maar komen. Sinds begin oktober geen aangename temperaturen meer gehadquote:Op maandag 15 februari 2021 18:29 schreef aloa het volgende:
Kijkend naar de nao ao index, is winterweer voorlopig ver weg.
Stukje wandelenquote:Op maandag 15 februari 2021 19:15 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Laatste activiteit: twee week geleden
Hier netzo.. maar ik had het gister al een beetje voorzien.. had sowieso erg veel geschaatst afgelopen dagen en gister een heerlijk extra lange sneeuw winter wandeling gemaakt,.. dus die keer lunch pauze wandeling overslaan mocht wel een keerquote:Op maandag 15 februari 2021 13:59 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik hoopte daar ook op.. zat er net lekker in met die sneeuw.. koude en heerlijk schaatsen.. en dan deze natte bendequote:
December weer een kansquote:Op maandag 15 februari 2021 18:29 schreef aloa het volgende:
Kijkend naar de nao ao index, is winterweer voorlopig ver weg.
Komend weekend piep je wel andersquote:Op maandag 15 februari 2021 20:58 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik hoopte daar ook op.. zat er net lekker in met die sneeuw.. koude en heerlijk schaatsen.. en dan deze natte bende![]()
ben oprecht verdrietig al de hele dag
quote:Op maandag 15 februari 2021 21:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komend weekend piep je wel anders
quote:Op maandag 15 februari 2021 21:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Holy moly. Zo'n pluim zou zelfs in April als behoorlijk prima bestempeld worden, laat staan in Februari!quote:
Zal hier nog wel even duren. De straat is hoop ik donderdag een beetje vrij van sneeuw. De enorme bulten liggen er in het weekend ook nog welquote:
WTF 20 GRADEN??????????????quote:
Heb jij ook weleens dat je je irrationeel kunt ergeren aan iets? Ik heb dat met dat snil gelul de laatste tijd.quote:
Bedankt voor de tip. Ik moet nog op zoek naar een nieuwe barbecuequote:Op maandag 15 februari 2021 22:36 schreef KingRoland het volgende:
Als marketingstudent raad ik jullie aan om snel mogelijk ijsjes in te kopen voor dit weekend en het begin van volgende week. Doe het nu voordat alles uitverkocht is.
Ach de seizoenen zijn toch al zo raar de laatste jaren. Ik kijk hier niet meer van op. Paar jaar geleden was het in deze maand ook al zo warm en bleef het maandenlang warm.quote:Op maandag 15 februari 2021 22:17 schreef KingRoland het volgende:
[..]
WTF 20 GRADEN??????????????
20 GRADEN????????????????? IN FUCKING FEBRUARI????
maar het was verdomme -6 vorige week
Bizar.quote:
Behalve uitgerekend in het zuiden, waar volgende week het WK langlaufen begint. Of nou ja, nu ligt het er nog wel, maar er komen meerdere dagen van 10+ graden aan, dat is niet leukquote:Op maandag 15 februari 2021 21:27 schreef ACT-F het volgende:
In Duitsland nog volop snil:
[ twitter ]
Doe dit maar gewoon in mei ofzo, niet nuquote:
Crybabiesquote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:48 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, er komt mooi lenteachtig weer aan. Even een quote van weerwoord hoe men er daar op reageert:
"We zijn definitief verloren, diep weggedrukt in de gedrochten van ons nieuwe klimaat"
[ afbeelding ]
Hoezo niet nu????quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Doe dit maar gewoon in mei ofzo, niet nu
Maar ja, in mei krijgen we vast weer 25+ en voor je het weet zit je alweer weg te smelten want dan begint de maandenlange zomer
Ik kan me broek ook voor je uittrekken hoor dan krijg je ook 22-25 te zien. Geen celsius maar in cmquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:51 schreef Dr_Flash het volgende:
12-15 graden in mei dan voel ik me ook wel bekocht hoor. In mei wil ik wel 22-25 zien
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:48 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, er komt mooi lenteachtig weer aan. Even een quote van weerwoord hoe men er daar op reageert:
"We zijn definitief verloren, diep weggedrukt in de gedrochten van ons nieuwe klimaat"
[ afbeelding ]
Sorry ik zal het niet meer doen @Cocoquote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat doe je toch weer ordinair ventje.
Dat kan. Als ik tegen @Elan zou zeggen dat het ij februari keihard zou vriezen met ladingen sneeuw dan zou hij mij keihard uitlachen.quote:
Altijd wat te janken hequote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:28 schreef VacaLoca het volgende:
Jammer dat er nu windkracht 3/4 staat voor volgende week ipv windkracht 0/1 wat eergister nog stond.
Liever 14 graden en windstil dan 17 en windkracht 4.
Mits droge warmte is het voor mij dragelijkquote:Op maandag 15 februari 2021 21:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
vanaf het weekend kump het sunnekequote:Op dinsdag 16 februari 2021 19:44 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Mits droge warmte is het voor mij dragelijkdeze natte smeltzooi en regen ga ik helemaal niet lekker op
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:16 schreef DemonRage het volgende:
Een gemiddeld draadje op weerwoord:
- "Die warmte die op komst is echt niet meer normaal. Nooit gedacht dat we dit zouden meemaken!"
* DemonRage kruist Nooit gedacht dat we dit zouden meemaken aan op zijn bingokaart.
- "Ja echt ongekend dit"
* DemonRage kruist ongekend aan op zijn bingokaart.
- "Dit is echt niet goed hoor! Straks heel de natuur weer van slag."
* DemonRage kruist natuur van slag aan op zijn bingokaart.
- "Welkom in klimaat 2.0. De zomer zal wel weer gortdroog en heet worden."
* DemonRage kruist Klimaat 2.0 aan op zijn bingokaart.
- "Die kaarten maken mij droevig. Doe mij liever nog maar een paar weken winter."
* DemonRage kruist Ik wil winter aan op zijn bingokaart.
BINGO!![]()
Ja en nee. Normaal is het niet, maar fijn is het wel. 20 is wel een zeldzaamheid, hoor. 12-18 gaan we wel halen. Maar het is wel ellendig lang grijs en dat is vanaf oktober t/m begin maart gewon vaak het geval, dus het zal mij een zorg zijn dat het eindelijk warmer gaat worden met zon erbij. Dikke primaquote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:56 schreef pietkanarie het volgende:
Ik vind die reacties op weerwoord wel terecht. Volgens mij gaan we temperaturen normaal vinden in februari wat een x aantal jaar geleden gewoon bijna ondenkbaar was. Als de verwachtingen er dan al zo uit zag was dat een zeldzaamheid, het wordt, verwacht ik, nu normaal en ben inmiddels al een soort van blij als de eerste 20 graden in februari uitblijft.
Daarmee is de lat toch wel ver naar beneden gelegd. Voor winterfans als ik zijn deze verwachting niks om tevreden over te zijn, de lente en zomerliefhebbers vinden het misschien ook ongewoon maar de meesten zijn er waarschijnlijk wel blij mee.
Net als dat ik een sneeuwbui in mei erg zou waarderen, maar ongewoon is het wel.
Nu ook nog regen bijgekomen vanaf dinsdag. Dus waar eerst een week droog en zonnig met weinig wind stond is dat paar dagen later ineens nat en winderig.quote:
Alleen zitten die pipos zelf ook te azen op zeer ongebruikelijk weer voor Nederlandse begrippen. Begin oktober wordt er al driftig gezocht naar koude oplossingen of hele extreme uitwassen zoals sneeuw. Mocht dat dan uitkomen hoor je ze niet over het feit dat het de natuur verstoort danwel hoogst ongebruikelijk is.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:56 schreef pietkanarie het volgende:
Ik vind die reacties op weerwoord wel terecht. Volgens mij gaan we temperaturen normaal vinden in februari wat een x aantal jaar geleden gewoon bijna ondenkbaar was. Als de verwachtingen er dan al zo uit zag was dat een zeldzaamheid, het wordt, verwacht ik, nu normaal en ben inmiddels al een soort van blij als de eerste 20 graden in februari uitblijft.
Daarmee is de lat toch wel ver naar beneden gelegd. Voor winterfans als ik zijn deze verwachting niks om tevreden over te zijn, de lente en zomerliefhebbers vinden het misschien ook ongewoon maar de meesten zijn er waarschijnlijk wel blij mee.
Net als dat ik een sneeuwbui in mei erg zou waarderen, maar ongewoon is het wel.
Okee. En nu?quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:28 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Nu ook nog regen bijgekomen vanaf dinsdag. Dus waar eerst een week droog en zonnig met weinig wind stond is dat paar dagen later ineens nat en winderig.
Sloot ligt hier nog volquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Trouwens op een paar vuile hopen na is vrijwel alles weer weg hier
Wat winterweer betreft hebben we een vrij strenge winter gehad. Bovengemiddeld koud zelfs voor de 20e eeuw begrippen. Winters zijn van oudsher herfst en kwakkelweer, koudeprikjes zijn altijd maar een week of twee. Dubbele cijfers in februari zijn ook helemaal niet zo raar, de zon is alweer genoeg aangesterkt om even flink te verwarmen als de wind goed staat.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 21:56 schreef pietkanarie het volgende:
Precies. We wonen in Nederland, niet in Canada of Rusland. Winters hier kunnen bijna niet meer worden dan wat we hebben gehad, hooguit iets langer zoals aanvankelijk voorspeld werd.quote:
Het was in ieder geval lang en continu redelijk koud voor het gevoel deze winterquote:Op woensdag 17 februari 2021 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Precies. We wonen in Nederland, niet in Canada of Rusland. Winters hier kunnen bijna niet meer worden dan wat we hebben gehad, hooguit iets langer zoals aanvankelijk voorspeld werd.
Het was kouder dan gemiddeld de laatste jaren, maar nog steeds gemiddeld, of zelfs wat warmer dan gemiddeld gezien het langdurig gemiddelde deze winter:quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Precies. We wonen in Nederland, niet in Canada of Rusland. Winters hier kunnen bijna niet meer worden dan wat we hebben gehad, hooguit iets langer zoals aanvankelijk voorspeld werd.
Je haalt het e.e.a. door elkaar volgens mij.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wablief. Maak dat maar hard dan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat winterweer betreft hebben we een vrij strenge winter gehad.
Continu 5 graden is even warm als continu 8 graden met twee ijskoude weken ergens tussen gepropt. Zegt bijna niks.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het was kouder dan gemiddeld de laatste jaren, maar nog steeds gemiddeld, of zelfs wat warmer dan gemiddeld gezien het langdurig gemiddelde deze winter:
https://weerstatistieken.nl
Het kan nog best een stuk kouder, ook in het huidige klimaat.
Huh, grapje zeker?, het is echt maar 1 week winter geweest(beetje vriezen+sneeuw)! De rest van de tijd waren het lage temperaturen maar niet abnormaal laag voor de tijd vh jaar.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:18 schreef Nattekat het volgende:
Wat winterweer betreft hebben we een vrij strenge winter gehad.
Nee, het zegt niet alles, maar we hebben maar 1.5 week echt winterse temperaturen gehad. Als je naar het Hellman getal kijkt is dat ook niet spectaculair.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Continu 5 graden is even warm als continu 8 graden met twee ijskoude weken ergens tussen gepropt. Zegt bijna niks.
Beetje kou is niet erg, als die sneeuw maar wegblijftquote:Op woensdag 17 februari 2021 19:09 schreef aloa het volgende:
Of de winter keert nog even terug begin maart.
[ link | afbeelding ]
Veel sneeuw toen iddquote:Op woensdag 17 februari 2021 19:16 schreef Snowsquall het volgende:
Remember 4/5 mrt 2005;
Op 4 maart 2005 kwam zeer strenge vorst voor en daalde in Marknesse de temperatuur boven een sneeuwdek van 25 cm naar -20.7 graden (!), een landelijk maandrecord. Het Drentse Wijster (amateurstation) noteerde -21.0. Het oude record stond daarvoor op naam van Wageningen met -18.7 op 7 maart 1971. Andere waarden op deze 4de maart in 2005:
Hoogeveen en Nieuw-Beerta -19.3, Stavoren -18.9, Berkhout -18.7, Eelde -18.4, Lelystad -17.7, Hupsel -17.5, Heino -17.2, Deelen -16.9, Leeuwarden -16.3 (Lauwersoog daarentegen ´maar´ -7.4), Twenthe -16.1, Schiphol en Herwijnen -15.9, Cabauw -15.3, Valkenburg -15.0. Bijzonder was ook de matige tot lokaal zelfs even strenge vorst op de Waddeneilanden met -8 op Terschelling en -11 op een amateurstation in Cocksdorp.
en
Op 5 maart viel er 2 tot 10 cm verse sneeuw bij, het meeste viel in het midden, westen en zuidwesten van het land. Na de sneeuw werd het 2 weken later erg zacht, op 16 maart werd het boven de 20° in het zuiden van het land. Dat was een record temperatuur verschil voor maart, namelijk ruim 40 graden!
Was wel voornamelijk in het midden en Noorden vh landquote:
Als ik hiervoor kon tekenen... meteenquote:Op woensdag 17 februari 2021 19:09 schreef aloa het volgende:
Of de winter keert nog even terug begin maart.
[ link | afbeelding ]
Bij mij idd. Lag bijna een halve meter hier.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:31 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Was wel voornamelijk in het midden en Noorden vh land
In Drenthe zelfs 40cm sneeuw gevallen. Geweldig was datquote:Op woensdag 17 februari 2021 19:16 schreef Snowsquall het volgende:
Remember 4/5 mrt 2005;
Op 4 maart 2005 kwam zeer strenge vorst voor en daalde in Marknesse de temperatuur boven een sneeuwdek van 25 cm naar -20.7 graden (!), een landelijk maandrecord. Het Drentse Wijster (amateurstation) noteerde -21.0. Het oude record stond daarvoor op naam van Wageningen met -18.7 op 7 maart 1971. Andere waarden op deze 4de maart in 2005:
Hoogeveen en Nieuw-Beerta -19.3, Stavoren -18.9, Berkhout -18.7, Eelde -18.4, Lelystad -17.7, Hupsel -17.5, Heino -17.2, Deelen -16.9, Leeuwarden -16.3 (Lauwersoog daarentegen ´maar´ -7.4), Twenthe -16.1, Schiphol en Herwijnen -15.9, Cabauw -15.3, Valkenburg -15.0. Bijzonder was ook de matige tot lokaal zelfs even strenge vorst op de Waddeneilanden met -8 op Terschelling en -11 op een amateurstation in Cocksdorp.
en
Op 5 maart viel er 2 tot 10 cm verse sneeuw bij, het meeste viel in het midden, westen en zuidwesten van het land. Na de sneeuw werd het 2 weken later erg zacht, op 16 maart werd het boven de 20° in het zuiden van het land. Dat was een record temperatuur verschil voor maart, namelijk ruim 40 graden!
Ja, begin oktober kun je ook nog geen winterweer verwachten inderdaad. Dat zou net zo goed ongewoon zijn, als de winter dan al begint.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Alleen zitten die pipos zelf ook te azen op zeer ongebruikelijk weer voor Nederlandse begrippen. Begin oktober wordt er al driftig gezocht naar koude oplossingen of hele extreme uitwassen zoals sneeuw. Mocht dat dan uitkomen hoor je ze niet over het feit dat het de natuur verstoort danwel hoogst ongebruikelijk is.
Ze hebben in de kern wel een punt, klimaatverandering is een feit en het gaat nogal rap. Ze zijn alleen heerlijk hypocriet.
Lange termijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:02 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Als ik hiervoor kon tekenen... meteen
Remember 2013.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:09 schreef INViCTuS het volgende:
Begin maart is het te laat voor winter. Mooi geweest.
Laten we dat niet gaan herhalen. Tyfus koudquote:
Bijzondere maand was dat. Waddenzee hier werd gewoon leeggeblazen door de oostenwindquote:Op woensdag 17 februari 2021 21:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Laten we dat niet gaan herhalen. Tyfus koud
Zie je vaker hier idd. Het blijft echt niet vanaf nu +15 gradenquote:Op woensdag 17 februari 2021 21:52 schreef INViCTuS het volgende:
Ik kan wel weer makkelijk wennen aan die dubbele cijfers. Zal niet te vroeg juichen want normaal is het natuurlijk nog niet, maar die achtbaan temperaturen gaan we steeds vaker zien in Nederland. Ongetwijfeld zal het in maart of april nog wel een (paar) keer koud gaan worden
Al lang niet in gepost denk ik.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:56 schreef INViCTuS het volgende:
Waar is trouwens het severe weather topic? Tornado topic? Is die weg?
[ twitter ]
WKN / [ACTUEEL] Tornado's in de VS #27quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:56 schreef INViCTuS het volgende:
Waar is trouwens het severe weather topic? Tornado topic? Is die weg?
[ twitter ]
Ze zien een patroon met 2011. 2011, never forget:quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:00 schreef aloa het volgende:
[..]
Al lang niet in gepost denk ik.
Maar gister ook al een tornado die veel schade heeft veroorzaakt. Nu ook weer een redelijke kans in het zuiden.
Deze was echt niet normaalquote:Op woensdag 17 februari 2021 22:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ze zien een patroon met 2011. 2011, never forget:
Alleen in april al 700 stuks. Ik ben benieuwd. Die in Joplin was wel zo'n enorm beest, dat is niet te bevatten.
https://www.youtube.com/results?search_query=tornado+2011+joplin
Klopt, die en die in Joplin zijn wel de meest heftige die ik ken.quote:
Ik volgde het al een tijdje, maar toen ik deze voorbij zag komenquote:Op woensdag 17 februari 2021 22:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Klopt, die en die in Joplin zijn wel de meest heftige die ik ken.
Compleet onvergelijkbare condities. Geen bergmassief waarvandaan de koude arctische lucht de wat hogere luchtlagen binnen kan trekken en geen warme zee in de buurt waarvandaan de warme en vochtige lucht in gevecht kan gaan met de koude droge lucht. Voeg dan de droge en hete lucht die zich ook nog eens vanuit de Mexicaanse woestijnen in het gevecht kan mengen en je kan explosieve situaties krijgen die zich inderdaad nergens anders ter wereld voortdoen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 10:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel raar dat zulke dingen alleen in de US gebeuren eigenlijkJe zou denken dat dat op de steppes van Kazachstan en Mongoliė toch ook vaak zat gebeurt?
Of zou er vocht bij nodig zijn of zo?
Horrortornado. Je weet wel net als in horrorfilms dat alleen tijdens een bliksemflits een glimp op te vangen is van het monster dat zich in de duisternis verschuilt.quote:
De Europese "Tornado Alley" ligt toch in een strook van Noord-Frankrijk tot in Duitsland?quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:00 schreef Dven het volgende:
Nederland ligt overigens min of meer in de Europese variant van de tornado alley maar uiteraard kinderspel in vergelijking met wat zich daar kan voordoen.
In feite de gehele noordelijke sectie van de Noord-Europese vlakte.quote:Op donderdag 18 februari 2021 11:07 schreef DemonRage het volgende:
[..]
De Europese "Tornado Alley" ligt toch in een strook van Noord-Frankrijk tot in Duitsland?
En de Europese "Thunder Alley" in Noord-Italiė.
's Wereld's heftigste Tornado Alley ligt in Bangladesh, maar dat komt weinig in het nieuws. Schijnbaar bereiken CAPE-waarden daar zelfs 9000 J/kg.
Wat heb je aan kou zonder sneeuw, vorige week was juist zo prettig vanwege de sneeuwpret die erbij komt.quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:15 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Beetje kou is niet erg, als die sneeuw maar wegblijft
De actuele temperatuur van het zeewater, maar ook van grote binnenwateren als het IJsselmeer, is van groot belang voor het weer.quote:Op donderdag 18 februari 2021 10:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Compleet onvergelijkbare condities. Geen bergmassief waarvandaan de koude arctische lucht de wat hogere luchtlagen binnen kan trekken en geen warme zee in de buurt waarvandaan de warme en vochtige lucht in gevecht kan gaan met de koude droge lucht. Voeg dan de droge en hete lucht die zich ook nog eens vanuit de Mexicaanse woestijnen in het gevecht kan mengen en je kan explosieve situaties krijgen die zich inderdaad nergens anders ter wereld voortdoen.
Voor mij hoeft het niet. Leuk dat andere er plezier aan hebben, maar ik pas.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat heb je aan kou zonder sneeuw, vorige week was juist zo prettig vanwege de sneeuwpret die erbij komt.
watquote:Op donderdag 18 februari 2021 14:37 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
De actuele temperatuur van het zeewater, maar ook van grote binnenwateren als het IJsselmeer, is van groot belang voor het weer.
Lekker man, ijskoude wind terwijl het helemaal niet zo koud was qua temperatuur. Alleen alle warmte werd uit je huus en lichaam geblazen.quote:
Het zal in het noorden het koudst geweest zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lekker man, ijskoude wind terwijl het helemaal niet zo koud was qua temperatuur. Alleen alle warmte werd uit je huus en lichaam geblazen.
Dat mag echt wegblijven. Vorige week op herhaling is wat anders. Minus de sneeuw dan.
Erg bijzonder ja.quote:Op donderdag 18 februari 2021 14:09 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
Binnenvaart erbij, bijzonder mooi!
Grou is niet bepaald in de buurt van het Veluwe meer. Dus nee. En ja, ongelukken gebeuren op het ijs maar ziekenhuis opname daardoor blijft gelukkig zeldzaam.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Erg bijzonder ja.
Is die gast later afgevoerd door de traumahelikopter?
https://www.destentor.nl/(...)n-lelystad~a48a58d7/
quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Erg bijzonder ja.
Is die gast later afgevoerd door de traumahelikopter?
https://www.destentor.nl/(...)n-lelystad~a48a58d7/
Ik durf wel een gokje te maken wie van de twee het is.quote:Op recreatieplas het Bovenwater in Lelystad zijn vanmiddag een ijszeiler en een schaatser op elkaar gebotst. Een van hen is met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.
Na deze week accepteer ik dat niet meerquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:55 schreef aloa het volgende:
GFS laat weer hogedruk zien boven Scandinaviė. Lange termijn, maar Maart roert mischien wel zijn staart
Pech gehadquote:Op donderdag 18 februari 2021 18:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Na deze week accepteer ik dat niet meer
Weekje lente, dan nog een weekje op de schaatsen en dan de winter uitzwaaien, genot hoor.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:55 schreef aloa het volgende:
GFS laat weer hogedruk zien boven Scandinaviė. Lange termijn, maar Maart roert mischien wel zijn staart
Niks mis mee. Moet eerst nog uitkomen uiteraard.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Weekje lente, dan nog een weekje op de schaatsen en dan de winter uitzwaaien, genot hoor.
Wel slecht voor de natuur.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Niks mis mee. Moet eerst nog uitkomen uiteraard.
Eerst maar ff genieten van de komende rokjesdagen
En dan in de mei de eerste hittegolfquote:Op donderdag 18 februari 2021 18:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Weekje lente, dan nog een weekje op de schaatsen en dan de winter uitzwaaien, genot hoor.
Maar dat is niet goed voor de natuur.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:12 schreef Elan het volgende:
[..]
En dan in de mei de eerste hittegolf![]()
40-45 graden in juli en augustus.
Tja, klimaatverandering hč. Omdat Straatcommando zijn vrachtwagen niet wil laten staan.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Maar dat is niet goed voor de natuur.
Wat gaan we daar aan doen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tja, klimaatverandering hč. Omdat Straatcommando zijn vrachtwagen niet wil laten staan.
Nee lekker jojoen tussen +18 en -15 is dat wel wil je zeggen?quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Tja, je zou maar een realistisch naar het weer kijken ipv met een roze bril vanuit je warme computerruimtequote:Op donderdag 18 februari 2021 18:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tja, klimaatverandering hč. Omdat Straatcommando zijn vrachtwagen niet wil laten staan.
Je druk maken over het weer waar je niks aan kan veranderenquote:Op donderdag 18 februari 2021 18:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja, je zou maar een realistisch naar het weer kijken ipv met een roze bril vanuit je warme computerruimte
Zodra er keiharde pegels in het spel zijn maak ik me druk ja.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Je druk maken over het weer waar je niks aan kan veranderen
En om de fruittelers scherp te houden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:21 schreef Nattekat het volgende:
Een winterprikkie in april is eigenlijk ideaal voor insectenoverlast.
Ook fout. Te zachte winters zijn het beste tegen insectenoverlast.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:21 schreef Nattekat het volgende:
Een winterprikkie in april is eigenlijk ideaal voor insectenoverlast.
Daar kwamen er vanmiddag wel een aantal van uit de lucht.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zodra er keiharde pegels in het spel zijn maak ik me druk ja.
Sterkte dan maar.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat ze lekker kapot moesten vriezen?quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ook fout. Te zachte winters zijn het beste tegen insectenoverlast.
Zolang de sneeuw opgetieft blijft hoor je me niet hoorquote:
Voorjaar is belangrijker. Of wanneer insecten denken dat het voorjaar is.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee daar kunnen de eitjes tegen. Te warme omstandigheden zorgen ervoor dat de jagers van die eitjes langer actief blijven, schimmels en verrotting doen de rest.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat ze lekker kapot moesten vriezen?
Komt de biodiversiteit alleen maar ten goede wat meer warmtequote:Op donderdag 18 februari 2021 18:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Wat meer afwisseling misschien. Goed heetquote:Op donderdag 18 februari 2021 18:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Komt de biodiversiteit alleen maar ten goede wat meer warmte
Dat is inmiddels ook alweer jaren geleden. Een vette onweerssituatie that is..quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:32 schreef aloa het volgende:
[..]
Wat meer afwisseling misschien. Goed heetafgewisseld met stevige onweersbuien.
Vorig jaar wel hoor. Hier pissen we toch altijd naast de pot.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is inmiddels ook alweer jaren geleden. Een vette onweerssituatie that is..
Idem hierquote:Op donderdag 18 februari 2021 18:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Vorig jaar wel hoor. Hier pissen we toch altijd naast de pot.
IJspegels beste pegels.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Op die ene week na, was het net weer nietquote:Op donderdag 18 februari 2021 18:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
IJspegels beste pegels.
't Wordt tijd dat Nederland weer eens een echte winter ervaart. Dat ene weekje was prachtig, maar ook winter 20/21 leek natuurlijk nergens op.
Ik las laatst ergens dat droge vorst het beste is. Dan drogen die eitjes en larves uit.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Joplin tornado was 1.6 km breed, volgens mijquote:Op woensdag 17 februari 2021 22:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik volgde het al een tijdje, maar toen ik deze voorbij zag komenEen kilometer breed gewoon.
Heb je dat dik pak sneeuw gezien wat in t Midden-Oosten ligt ?quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:17 schreef DemonRage het volgende:
Texas in de vrieskou
https://9gag.com/gag/aV7DNo8
Te bedenken dat de staat Texas op dezelfde breedtegraden als Marokko ligt.
Ik las wel ergens dat er in Jerusalem 40 cm gevallen was.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:20 schreef TLC het volgende:
[..]
Heb je dat dik pak sneeuw gezien wat in t Midden-Oosten ligt ?
Valt natuurlijk niet 1 op 1 te vergelijkenquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:17 schreef DemonRage het volgende:
Texas in de vrieskou
https://9gag.com/gag/aV7DNo8
Te bedenken dat de staat Texas op dezelfde breedtegraden als Marokko ligt.
Schimmels zijn de grote vijanden blijkbaar.quote:Op donderdag 18 februari 2021 19:08 schreef pietkanarie het volgende:
Verschilt misschien per diersoort? Met het oog op tekenoverlast is lenteweer gevolgd door vorst het beste scenario. Ze zijn actief door de hoge temperaturen en zitten dus niet verscholen diep in de bodem als het ineens weer vriest. Een deel zal dan doodvriezen. Ook overdag zacht en s nachts nog vorst kan daarvoor zorgen.
quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:21 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik las wel ergens dat er in Jerusalem 40 cm gevallen was.
Nope. Sowieso heeft de VS altijd veel grotere kans op winterweer, door de hoogtestroming die van nature van west naar oost gaat.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Valt natuurlijk niet 1 op 1 te vergelijken
Da's helemaal aan het einde van de run.quote:
Met zijn weerprimeurlijnquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:30 schreef aloa het volgende:
[..]
Dan noem je er ook een zeg. Putto![]()
Maar goed, de kaarten laten het zeker zien ja
Bovenlucht temperatuur... da's meestal op zo'n 5 km hoogte denk ik.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:38 schreef DX11 het volgende:
Wat is die -35 dan bij nederland op het 2e kaartje?
Dacht al tering we gaan dood aan Texas taferelen straks, valt dus mee gelukkig.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:49 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Bovenlucht temperatuur... da's meestal op zo'n 5 km hoogte denk ik.
Was het maar zo'n feestquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |