SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Verstandig, met paard en wagen is het niet te doen.quote:Op zondag 14 februari 2021 19:33 schreef Djeez het volgende:
Hier in Assen zijn alle scholen morgen uit voorzorg gesloten
Is toch ook krokusvakantie morgen?quote:Op zondag 14 februari 2021 19:33 schreef Djeez het volgende:
Hier in Assen zijn alle scholen morgen uit voorzorg gesloten
Alleen in het zuiden, rest van het land een week later.quote:Op zondag 14 februari 2021 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is toch ook krokusvakantie morgen?
Iedere keer dat er ijzel is.quote:Op zondag 14 februari 2021 19:42 schreef Frutsel het volgende:
Komt niet vaak voor code rood voor ijzel?
Als dat nodig zal zijn.. wacht ik een paar uurtjes om naar het werk te gaan ..quote:Op zondag 14 februari 2021 20:21 schreef Drass het volgende:
Je gewoon als pinguin voortbewegen morgenvroeg, dan kom je er wel
Bomen kunnen wel wat hebben.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:19 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Oh dan valt het reuze mee. Hopelijk dat de boom niet al teveel beschadigd is.
Een week geleden nogquote:Op zondag 14 februari 2021 19:42 schreef Frutsel het volgende:
Komt niet vaak voor code rood voor ijzel?
Ik ben vanmiddag nog even naar buiten geweest. Maar het is nu op de meeste plaatsen echt een spekbaan hoor. Nou even wachten tot alles echt weg is.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:56 schreef Starhopper het volgende:
Laatste rondje door de snil gelopen. Morgen is alles weg. Ik ben nu best verdrietig
Wees niet verdrietig omdat het voorbij is, glimlach omdat het gebeurd is.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:56 schreef Starhopper het volgende:
Laatste rondje door de snil gelopen. Morgen is alles weg. Ik ben nu best verdrietig
Voor het zuiden ijzel. Voor het noorden voor de snilstormquote:Op zondag 14 februari 2021 21:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat was volgens mij niet voor ijzel toch
Ja das waarquote:Op zondag 14 februari 2021 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben vanmiddag nog even naar buiten geweest. Maar het is nu op de meeste plaatsen echt een spekbaan hoor. Nou even wachten tot alles echt weg is.
Jaquote:Op zondag 14 februari 2021 21:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wees niet verdrietig omdat het voorbij is, glimlach omdat het gebeurd is.
Bij nader inzien je eerdere reacties toch maar verwijderd?quote:
Sneu voor de mensen die de weg op moeten. Eigenwijsjes verdienen het gewoonquote:Op zondag 14 februari 2021 21:58 schreef Scheepskok het volgende:
Dat wordt morgen weer genieten op het nieuws!!
Altijd weer van die gasten die TOCH de weg op gaan en dan hun auto in puin rijden. Net als toen bij de eerste sneeuw een week geleden. Hardleers is hard botsen.
Code rood is niet de weg op gaan. Ook vrachtwagens niet.quote:Op zondag 14 februari 2021 22:16 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Sneu voor de mensen die de weg op moeten. Eigenwijsjes verdienen het gewoon
Aww, geen Elfstedentocht meer in zicht dan ?quote:Op zondag 14 februari 2021 19:24 schreef Arizona het volgende:
Ik hoop echt dat de voorspellingen voor volgend weekend uitkomen, 17 graden op zondag hier![]()
En dan ook nog droog en zonnig
mensen moeten naar het werk, niet alles kan via thuiswerken.quote:Op zondag 14 februari 2021 22:16 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Sneu voor de mensen die de weg op moeten. Eigenwijsjes verdienen het gewoon
wat een onzin:quote:Op zondag 14 februari 2021 22:26 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
Code rood is niet de weg op gaan. Ook vrachtwagens niet.
Mja, als je bijvoorbeeld in de zorg werkt moet je er toch op een of andere manier komen. Het is niet zo dat het OV in zulke situaties een goed alternatief biedtquote:Op zondag 14 februari 2021 21:58 schreef Scheepskok het volgende:
Dat wordt morgen weer genieten op het nieuws!!
Altijd weer van die gasten die TOCH de weg op gaan en dan hun auto in puin rijden. Net als toen bij de eerste sneeuw een week geleden. Hardleers is hard botsen.
Mijn post bestond ook uit 2 delen.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mensen moeten naar het werk, niet alles kan via thuiswerken.
Ja duh, lente kan niet vroeg genoeg beginnen en niet lang genoeg duren.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:49 schreef cherrycoke het volgende:
het is half februari en mensen lopen al te schreeuwen naar lente
Vertrut of niet, ijzel is levensgevaarlijk.quote:Op maandag 15 februari 2021 00:28 schreef ondeugend het volgende:
Ik kan mij niet heugen dat in mijn schoolperiode ik niet naar school kon omdat de school dicht was wegens sneeuw of ijzel.
En de winters waren strenger, witter en gladder dan nu.
We zijn ook wel een beetje aan het vertrutten geloof ik.
omdat we er nu heel weinig mee te maken hebben zijn we het ook niet meer gewend..en weten er ook niet goed meer mee om te gaanquote:Op maandag 15 februari 2021 00:28 schreef ondeugend het volgende:
Ik kan mij niet heugen dat in mijn schoolperiode ik niet naar school kon omdat de school dicht was wegens sneeuw of ijzel.
Idd spekglad in het noordenquote:Op maandag 15 februari 2021 06:28 schreef Starhopper het volgende:
De stoeptegels en klinkers zijn ijsAlles wat asfalt is, is gewoon nat
quote:
weggedooid #taalnaziquote:Op maandag 15 februari 2021 08:05 schreef Blik het volgende:
In Utrecht lijkt het mee te vallen, toch voor de zekerheid mijn vrouw de weg opgestuurd om de kids naar school te brengen
Overigens nog niet het idee dat er heel veel sneeuw is weggedooit
Ik twijfelde al, maar mijn telefoon zei dat het een t moest. Bij twijfel volg ik mijn telefoonquote:
Kofschip, maar alleen de medeklinkers tellenquote:Op maandag 15 februari 2021 08:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik twijfelde al, maar mijn telefoon zei dat het een t moest. Bij twijfel volg ik mijn telefoon
‘t Kofschip zelfs. Of ‘soft ketchup’ zag ik netquote:Op maandag 15 februari 2021 08:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kofschip, maar alleen de medeklinkers tellen
't ex kofschipquote:Op maandag 15 februari 2021 08:41 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
‘t Kofschip zelfs. Of ‘soft ketchup’ zag ik net
Is het vertrutting? De wereld is nu heel anders dan tientallen jaren geleden: meer mensen op de weg omdat iedereen het halve land door moet om op werk te komen, betere weersverwachtingen waardoor dit soort situaties geen volkomen verrassing zijn, alternatieven voor het NU op kantoor moeten zijn (thuiswerken, flexibele werktijden), etc.quote:Op maandag 15 februari 2021 00:28 schreef ondeugend het volgende:
Het ijsregen? Seriously?quote:
quote:Op maandag 15 februari 2021 09:28 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Glibberen op sommige plaatsen in het land
Sympathiekquote:Op maandag 15 februari 2021 08:05 schreef Blik het volgende:
In Utrecht lijkt het mee te vallen, toch voor de zekerheid mijn vrouw de weg opgestuurd
Deels natuurlijk wel een punt. De bedrijven, scholen en supermarkten gaan toch ook niet allemaal dicht?! Waarom de scholen dan wel zo makkelijk.quote:Op maandag 15 februari 2021 08:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Is het vertrutting? De wereld is nu heel anders dan tientallen jaren geleden: meer mensen op de weg omdat iedereen het halve land door moet om op werk te komen, betere weersverwachtingen waardoor dit soort situaties geen volkomen verrassing zijn, alternatieven voor het NU op kantoor moeten zijn (thuiswerken, flexibele werktijden), etc.
Waarom zou je geen rekening houden met (potentieel) gevaarlijke weersomstandigheden? Als je dan niet per se de weg op hoeft, dan is het veel verstandiger om dat niet te doen. Dat heeft niks met vertrutting te maken. Niet alles hoeft altijd, no matter what, door te gaan: is het het waard wanneer iedereen en z'n moeder de sloot in glibbert? Persoonlijk leed, maar ook een hoop maatschappelijke kosten.
Conclusie: ben blij dat je gewaarschuwd wordt.
Heeft 2 kanten; het online onderwijs is "toch al ingericht" dus de les volgen vanuit huis is een kleine moeite.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Deels natuurlijk wel een punt. De bedrijven, scholen en supermarkten gaan toch ook niet allemaal dicht?! Waarom de scholen dan wel zo makkelijk.
Die waarschuwing voor het weer is overigens wel terecht
Je begaat ook een misdrijf als je op eigen initiatief je kinderen thuis laat. Idiote controle cultuur tegenwoordig.quote:Op maandag 15 februari 2021 09:11 schreef qajariaq het volgende:
Wat ik me herinner was dat je vroeger (jaren 60/70) bij slecht weer ook half volle klassen had. De helft kwam dan vanwege storm of ijzel gewoon niet opdagen zonder of met afbericht. Tegenwoordig nemen mensen (ouders) die beslissing niet meer maar verwachten dat de school of club die verantwoording neemt.
edit: Onderwijzend personeel woonde toen meestal in het dorp. Voor hen was het niet een onoverkomelijk probleem wel te komen. Anders had je een dubbelklas, altijd gezellig was dat.
Die scholen zijn de laatste maanden toch al ingesteld op onderwijs op afstand, dan maakt dat ene dagje het verschil ook niet. Daarnaast: de kinderen op school krijgen zal het probleem ook niet zijn, maar die docenten moeten er ook zien te komen. Als een vakkenvuller niet (of te laat) bij de Appie verschijnt dan is dat voor de bedrijfsvoering niet zo'n probleem, maar als een docent uitvalt dan zitten ze, nu met die coronamaatregelen, op school met een lastige situatie.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Deels natuurlijk wel een punt. De bedrijven, scholen en supermarkten gaan toch ook niet allemaal dicht?! Waarom de scholen dan wel zo makkelijk.
Die waarschuwing voor het weer is overigens wel terecht
Als een juf of meester een uurtje later is, zet je die kinderen toch ff in de aula met iemand erbij of iets.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die scholen zijn de laatste maanden toch al ingesteld op onderwijs op afstand, dan maakt dat ene dagje het verschil ook niet. Daarnaast: de kinderen op school krijgen zal het probleem ook niet zijn, maar die docenten moeten er ook zien te komen. Als een vakkenvuller niet (of te laat) bij de Appie verschijnt dan is dat voor de bedrijfsvoering niet zo'n probleem, maar als een docent uitvalt dan zitten ze, nu met die coronamaatregelen, op school met een lastige situatie.
Volgens mij gaan de meeste scholen echt dicht, dus geen onderwijs op afstand ook. Maar ja, ook dat is maar 1 dagje natuurlijk.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die scholen zijn de laatste maanden toch al ingesteld op onderwijs op afstand, dan maakt dat ene dagje het verschil ook niet. Daarnaast: de kinderen op school krijgen zal het probleem ook niet zijn, maar die docenten moeten er ook zien te komen. Als een vakkenvuller niet (of te laat) bij de Appie verschijnt dan is dat voor de bedrijfsvoering niet zo'n probleem, maar als een docent uitvalt dan zitten ze, nu met die coronamaatregelen, op school met een lastige situatie.
Klassen mogen niet mengen en men werkt met gespreide schooltijden en gespreide pauzes. Dat lijkt me sowieso al een hoop gedoe, laat staan wanneer er één (of meerdere) klassen de aula bezetten.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:19 schreef Leonos het volgende:
[..]
Als een juf of meester een uurtje later is, zet je die kinderen toch ff in de aula met iemand erbij of iets.
Valt vast wel iets te verzinnen.
Volgens mij had ik het over scholen en niet over werk waar je bijvoorbeeld het hele land voor door moet. Misschien is het omdat wij naar school liepen en niet gebracht werden zoals nu veel gebeurd. Maar er ging geen school dicht. De reis er naar toe was spannend en avontuur. Zelfs misschien een beetje gevaarlijk. Ach men reed destijds ook zonder gordels nog.quote:Op maandag 15 februari 2021 08:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Is het vertrutting? De wereld is nu heel anders dan tientallen jaren geleden: meer mensen op de weg omdat iedereen het halve land door moet om op werk te komen, betere weersverwachtingen waardoor dit soort situaties geen volkomen verrassing zijn, alternatieven voor het NU op kantoor moeten zijn (thuiswerken, flexibele werktijden), etc.
Waarom zou je geen rekening houden met (potentieel) gevaarlijke weersomstandigheden? Als je dan niet per se de weg op hoeft, dan is het veel verstandiger om dat niet te doen. Dat heeft niks met vertrutting te maken. Niet alles hoeft altijd, no matter what, door te gaan: is het het waard wanneer iedereen en z'n moeder de sloot in glibbert? Persoonlijk leed, maar ook een hoop maatschappelijke kosten.
Conclusie: ben blij dat je gewaarschuwd wordt.
Zie het als tussenfase naar het heerlijke weer van aankomend weekend.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:48 schreef LTVDK het volgende:
Wel gelijk een deprimerende grauwe teringbende nu buiten in vergelijking met die zonnige dagen met strakblauwe lucht van de afgelopen week
Overmacht bestaat nog steeds hoor. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat het voor kinderen niet leuk is niet naar school te gaan als de rest dat wel doet.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:12 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Je begaat ook een misdrijf als je op eigen initiatief je kinderen thuis laat. Idiote controle cultuur tegenwoordig.
Belbomenquote:Op maandag 15 februari 2021 10:50 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Overmacht bestaat nog steeds hoor. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat het voor kinderen niet leuk is niet naar school te gaan als de rest dat wel doet.
Vroeger had je ook niet de communicatie middelen. Iedereen bellen was nog al een onderneming.
Die leerlingen op school krijgen is ook niet het grote probleem en wanneer er een paar niet op komen dagen maakt dat niet veel uit, maar docenten moeten er ook komen en die wonen niet allemaal om de hoek. Wanneer die te laat zijn of niet op komen dagen dan is het met de coronamaatregelen niet zo vanzelfsprekend om voor die klassen een makkelijke oplossing te vinden. Het samenvoegen van klassen is al geen optie.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:37 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Volgens mij had ik het over scholen en niet over werk waar je bijvoorbeeld het hele land voor door moet. Misschien is het omdat wij naar school liepen en niet gebracht werden zoals nu veel gebeurd. Maar er ging geen school dicht. De reis er naar toe was spannend en avontuur. Zelfs misschien een beetje gevaarlijk. Ach men reed destijds ook zonder gordels nog.
Ook mijn middelbare school periode heeft nooit stil gelegen door de weersomstandigheden. Misschien waren er wat leerlingen niet aanwezig omdat ze van ver moesten komen op de fiets en miste je er daardoor een paar in de klas. Maar dicht? Nee hoor. Je werd desnoods opgevangen door een andere leraar of de klas werd samengevoegd met een andere klas.
Waarom zouden de scholen die besluiten vandaag (deels) gesloten te blijven daar niet op een verstandige manier mee omgaan?quote:Dus ja ik vind dat we een beetje aan het vertrutten zijn. Ik ontken niet dat ijzel levensgevaarlijk is maar vind wel dat je er op een verstandige manier best mee om mag leren gaan.
Hier 1 keertje en dat liep de soep in. Ik stond bovenaan omdat ik het verst weg woonde. Maar de 2 die ik moest bellen namen niet opquote:Op maandag 15 februari 2021 10:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Belbomen
Volgens mij nooit gebruikt
De elfstedentocht over de wegquote:Op maandag 15 februari 2021 11:16 schreef ondeugend het volgende:
Dit meisje zou gewoon naar school schaatsen als ie open was!
[ twitter ]
Ze heeft buiten dat maar één probleem; 'op welk schoeisel kom ik terug?'
Overal blubberquote:Op maandag 15 februari 2021 11:30 schreef Nattekat het volgende:
Alle plekken waar nog een beetje sneeuwbrij lag zijn nu met die regen echt bijna onbegaanbaar
Alsof er een centimeter modder ligt overal.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |