Vooral een clown.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:12 schreef Grishenko_ het volgende:
'Thierry Baudet doet racistische uitspraken in WhatsApp-groepen'
Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet en andere kandidaten op de kieslijst van de partij hebben racistische uitspraken gedaan in WhatsApp-groepen, zo meldt het Elsevier Weekblad (EW) dinsdag. Het weekblad heeft de hand weten te leggen op de conversaties.
Volgens het blad zei Baudet in de zomer van vorig jaar dat "blanken gemiddeld een IQ scoren van 110", en dat dat voor Hispanics 90 en voor Afro-Amerikanen 75 is.
Ook zou hij in een gesprek met Gideon van Meijeren en Yanick Chevalier, beiden op de kandidatenlijst, hebben gezegd: "wil jij dat je zus met een neger thuiskomt". EW meldt dat Van Meijeren hierop "hell no" antwoordde.
Baudet laat dinsdag in een video weten dat hij "er niet meer op ingaat. Deze gekkigheid, deze stupide heksenjacht. Dit zijn de technieken van een totalitair regime". Daarna zegt hij: "misschien is er in privécontext ooit een grapje gemaakt. Ik zou willen zeggen: wie heeft dat niet?"
EW laat weten dat het blad een groot aantal van de berichten zal afdrukken en hierbij ook een schermafbeelding voegt, "als bewijs voor de authenticiteit van het materiaal".
Eind vorig jaar ontstond wederom onrust in de partij door een artikel in Het Parool, waarin antisemitische uitingen van de jongerenpartij van FVD in chatgroepen werden aangehaald. Meerdere bestuursleden en Forum-politici zijn opgestapt vanwege ontevredenheid over de wijze waarop Baudet omging met de uitlatingen.
_______________________________________________________________________________________
https://www.nu.nl/politie(...)hatsapp-groepen.html
Wat vinden jullie: is Baudet een smerige racist of voert de media een heksenjacht op deze voorman?
Precies.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:18 schreef ikbenrond het volgende:
Hoeveel bewijs willen zijn trouwe volgers nog hebben dat hij antisemitisch en racistisch is? Oh wacht, het interesseert ze niks, want ze zijn het zelf ook.
Baudet is zeker een clown. Daarover ga ik niet in discussie, want er zijn wel meerdere clowns in de Tweede Kamer die een functie hebben als parlementslid en/of als minister. Denk aan De Jonge of Graus van de PVV.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vooral een clown.
Maar ras en IQ gelul doet het goed onder bepaalde rechtsdraaiende lieden, dus de clown kan doen wat hij wil, het blijft voor die Gobineau-klonen een messias.
Niks heksenjacht. Hij zaait wat hij oogst. Blij dat die ranzige club eindelijk door de mand valt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:23 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Baudet is zeker een clown. Daarover ga ik niet in discussie, want er zijn wel meerdere clowns in de Tweede Kamer die een functie hebben als parlementslid en/of als minister. Denk aan De Jonge of Graus van de PVV.
Mijn vraag bestaat uit de stelling of Baudet een uitgesproken racist is met idem achterban of dat het een spelletje is van de media om een oppositiepartij de mond te snoeren. Destijds met Fortuyn hadden de media daar ook een smerige hand in. Alleen is het verschil dat Fortuyn geen racist was, maar Baudet heeft een hele waslijst met dubieuze uitspraken.
Al met al vind ik Baudet als persoon niet oké en als parlementslid is hij al helemaal uitermate ongeschikt om een maatschappelijk debat aan te zwengelen. Dat hij in verband wordt gebracht met rare uitspraken verbaast me dan ook niet.
Hou toch op man.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:23 schreef Grishenko_ het volgende:
een spelletje is van de media om een oppositiepartij de mond te snoeren
Bedoel je de trouwe volgers van FvD of de cultvolgelingen van Baudet zelf?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:18 schreef ikbenrond het volgende:
Hoeveel bewijs willen zijn trouwe volgers nog hebben dat hij antisemitisch en racistisch is? Oh wacht, het interesseert ze niks, want ze zijn het zelf ook.
Mwa "de media" controleert en brengt dit soort dingen naar buiten, niet alleen bij oppositie. Kijk naar de toeslagenaffaire, de hele zittende macht door de media onderuit gehaald.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:23 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Baudet is zeker een clown. Daarover ga ik niet in discussie, want er zijn wel meerdere clowns in de Tweede Kamer die een functie hebben als parlementslid en/of als minister. Denk aan De Jonge of Graus van de PVV.
Mijn vraag bestaat uit de stelling of Baudet een uitgesproken racist is met idem achterban of dat het een spelletje is van de media om een oppositiepartij de mond te snoeren. Destijds met Fortuyn hadden de media daar ook een smerige hand in. Alleen is het verschil dat Fortuyn geen racist was, maar Baudet heeft een hele waslijst met dubieuze uitspraken.
Al met al vind ik Baudet als persoon niet oké en als parlementslid is hij al helemaal uitermate ongeschikt om een maatschappelijk debat aan te zwengelen. Dat hij in verband wordt gebracht met rare uitspraken verbaast me dan ook niet.
Er zijn genoeg voorbeelden geweest waarbij oppositiepartijen buitenspel werd gezet door de coalitie.quote:
De pers is echter vaak niet kritisch genoeg. De banden tussen politiek en media zijn veel te innig waardoor er geen adequate tegenmacht is. En dat is zorgwekkend.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:28 schreef koemleit het volgende:
[..]
Mwa "de media" controleert en brengt dit soort dingen naar buiten, niet alleen bij oppositie. Kijk naar de toeslagenaffaire, de hele zittende macht door de media onderuit gehaald.
Ik weet dat dit niet in je denkbeeld past. Maar de msm is niet regeringsgezind ofzo.
Ik denk dat dit niet zo is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:30 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
De pers is echter vaak niet kritisch genoeg. De banden tussen politiek en media zijn veel te innig waardoor er geen adequate tegenmacht is. En dat is zorgwekkend.
Allebei. Die paar zetels in de peilingen die nog over zijn zijn namelijk die Baudet minions.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:25 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Bedoel je de trouwe volgers van FvD of de cultvolgelingen van Baudet zelf?
Met het partijprogramma is namelijk helemaal niets mis mee, maar wel met de voorman die het partijprogramma behoort te verkondigen.
Oef... hier lult hij zich niet onderuit. Einde verhaal voor Thierry.quote:Ook zou hij in een gesprek met Gideon van Meijeren en Yanick Chevalier, beiden op de kandidatenlijst, hebben gezegd: "wil jij dat je zus met een neger thuiskomt". EW meldt dat Van Meijeren hierop "hell no" antwoordde.
Moet je eens voor de grap de beschouwing van Omtzigt maar eens terugkijken. Hij stelde dat de media en de coalitie met een enkele mond spreken, alsof het twee handen op een buik betreft. De media kon al veel eerder berichten over de toeslagenaffaire, maar journalisten die dit onderwerp hadden uitgekozen zaten al snel zonder een baan. Belangrijke dingen werden onder het tapijt geveegd onder het mom van journalistiek. Kijk maar eens terug; je kijkt je ogen uit.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:28 schreef koemleit het volgende:
[..]
Mwa "de media" controleert en brengt dit soort dingen naar buiten, niet alleen bij oppositie. Kijk naar de toeslagenaffaire, de hele zittende macht door de media onderuit gehaald.
Ik weet dat dit niet in je denkbeeld past. Maar de msm is niet regeringsgezind ofzo.
Gozer, hoeveel bewijs wil je nog hebben dat Thierry antisemitisch en racistisch is? Dat doet de media niet hoor, al die dingen zegt hij gewoon zelf.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:30 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Er zijn genoeg voorbeelden geweest waarbij oppositiepartijen buitenspel werd gezet door de coalitie.
Vandaar dat ik het in een stelling verpakte, zodat er een zinnige discussie eruit kon vloeien. Het is niet mijn persoonlijke mening, maar eerder twee discussiepunten die partijen kunnen innemen.
Met je 'hou toch op man' laat je zien dat je niet leest, aangezien mijn persoonlijke mening niet overeenkomt met deze stelling. Daarnaast voer je geen enkele argumenten aan om jouw standpunt te ondersteunen. Zo blijkt maar weer eens dat dialectiek een kunst is die voorbehouden is aan de enkeling.
Ik reageerde zo omdat het een totale kul-stelling is. Er is bakken bewijs dat Baudet uiterst twijfelachtige denkbeelden heeft, als je dan nog durft te suggereren dat dit misschien "een spelletje van de media" is, verwacht je nou echt dat we daar serieus op in gaan? Baudet krijgt nota bene nog steeds keer op keer een podium op tv en in andere media, omdat ie zo lekker veel ophef (en dus kijkcijfers en views!) genereert. Als we het over spelletjes van de media hebben, dan zou ik het liever daarover hebben: bewust een podium geven aan controversiele en verwerpelijke figuren alleen om zelf lekker in de picture te komen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:30 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Er zijn genoeg voorbeelden geweest waarbij oppositiepartijen buitenspel werd gezet door de coalitie.
Vandaar dat ik het in een stelling verpakte, zodat er een zinnige discussie eruit kon vloeien. Het is niet mijn persoonlijke mening, maar eerder twee discussiepunten die partijen kunnen innemen.
Met je 'hou toch op man' laat je zien dat je niet leest, aangezien mijn persoonlijke mening niet overeenkomt met deze stelling. Daarnaast voer je geen enkele argumenten aan om jouw standpunt te ondersteunen. Zo blijkt maar weer eens dat dialectiek een kunst is die voorbehouden is aan de enkeling.
Zucht, ik moet nogmaals benadrukken dat ik niet sympathiseer met Baudet. Ik vind hem een lulletje rozenwater eerste klas, een nepintellectueel en iemand die onwaarschijnlijk arrogant overkomt. Maar daarnaast ben ik ook kritisch op de media. Of mag dat ook niet meer?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:35 schreef ikbenrond het volgende:
[..]
Gozer, hoeveel bewijs wil je nog hebben dat Thierry antisemitisch en racistisch is? Dat doet de media niet hoor, al die dingen zegt hij gewoon zelf.
Een Speld artikel was nog nooit zo raak: https://speld.nl/2018/03/(...)tterlijk-te-citeren/
Ik ben ook kritisch op de mediaquote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:40 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Zucht, ik moet nogmaals benadrukken dat ik niet sympathiseer met Baudet. Ik vind hem een lulletje rozenwater eerste klas, een nepintellectueel en iemand die onwaarschijnlijk arrogant overkomt. Maar daarnaast ben ik ook kritisch op de media. Of mag dat ook niet meer?
Maar goed, als deze partij wordt gedecimeerd zal ik geen enkele traan laten hoor. Sinds het gehele coronadiner-debacle, afscheiding met Otten, de speech met de uil van Minerva, liet hij zien dat hij intellectueel gezien ruimschoots onder de 110 bungelt.
Zou zijn iq niet te laag zijn?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:42 schreef Chia het volgende:
Yernaz Ramautarsing kan gewoon weer kandidaatslid raadslid van de FvD worden lijkt me.
Sorry voor de offtopic maar wat een draak van een kapsel. Was met semi langhaar nog wel een knappe vent om te zien maar schijnbaar prefereert hij de koorknaap-lookquote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
Sneuneus Sjerrie waant zich weer het zielige slachtoffer:
[ twitter ]
Ben wel benieuwd welke kapper hij heeft, dan ga ik daar ook even langs.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:44 schreef 2dope het volgende:
[..]
Sorry voor de offtopic maar wat een draak van een kapsel. Was met semi langhaar nog wel een knappe vent om te zien maar schijnbaar prefereert hij de koorknaap-look
Persoonlijk vind ik die suggestie ook belachelijk, maar er zijn genoeg mensen die in deze heksenjacht van de media geloven. Mensen die een andere mening hebben, wil ik niet meteen wegzetten als 'idioot' of 'wappie'. Maar ik vraag me wel telkens af hoe ze deze uitspraken telkens kunnen/willen verdedigen. Door met hen in gesprek te gaan, zou ik graag willen achterhalen waarom ze opzien tegen een randfiguur als Baudet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:40 schreef ikbenrond het volgende:
[..]
Ik ben ook kritisch op de mediaMaar alleen de suggestie al dat zelfs dit nog een spelletje van de media zou kunnen zijn.. sorry, maar dat is echt belachelijk.
Of het het resultaat van zijn haren laten knippen door iemand die geen kapper is. Dan spreekt het voor hem dat hij niet naar de coronakapper is geweest.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:44 schreef 2dope het volgende:
[..]
Sorry voor de offtopic maar wat een draak van een kapsel. Was met semi langhaar nog wel een knappe vent om te zien maar schijnbaar prefereert hij de koorknaap-look
Dat compenseert hij door antisemiet te zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zou zijn iq niet te laag zijn?
Dit soort cijfers zijn vaak uit shit onderzoek (zoals de Bell curve) en daarbij zegt het droppen van dit soort data niks over de variabelen (land waar mensen in wonen, onderwijs, armoede, enz) en daarmee niks over de oorzaak. Neonazi/alt right en twijfelachtige clubs gooien er gretig mee en insinueren zo een correlatie tussen ras en intelligentie die nooit is aangetoond. Zelfde gebeurt vaak met het hogere percentage van criminaliteit bij minderheidsgroepen die ook sociologisch te verklaren zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:38 schreef Zorro het volgende:
Als die IQ statistieken juist zijn (ALS zeg ik he) zie ik er weinig racistisch in. Als het onzingetallen zijn dan zijn het gewoon leugens en wordt het een ander verhaal.
"Stijgt in de peilingen" 1 zeteltje erbij(bij de Hond) na maandenlang alleen maar verloren te hebben.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
Sneuneus Sjerrie waant zich weer het zielige slachtoffer:
[ twitter ]
Mwah. Dit is een zacht nabriesje vergeleken bij de storm van een paar maanden terug. En mensen zoals Baudet gaan alleen aan tafel bij jaknikkers. Laatst was hij zelfs bij Ongehoord Nederlandquote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:23 schreef DarkwingDuck het volgende:
Wat een stripfiguur. Vanavond of morgen krijgt hij weer volop aandacht in een actualiteitenprogramma om het uit te leggen...
Maar wel bij buitenhof laatst.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Mwah. Dit is een zacht nabriesje vergeleken bij de storm van een paar maanden terug. En mensen zoals Baudet gaan alleen aan tafel bij jaknikkers. Laatst was hij zelfs bij Ongehoord Nederland
U kan het weten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:52 schreef Gehrman het volgende:
Afro-Amerikanen hebben gemiddeld een grotere penis dan blanken en Hispanics.
Dit ter info.
JA21 is ook geen knip voor de neus waard. Nanninga heeft zelf hele dubieuze uitspraken gedaan, met Thierry jarenlang opgetrokken en een dolksteek gegeven op het moment dat Baudet zwak stond. Ook is de rol van Eerdmans ook zeer discutabel door wisselgeld te eisen voor de vermeende racistische appgroepjes stil te houden in ruil voor een paar plaatsen hoger op de kieslijst.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:49 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dit soort cijfers zijn vaak uit shit onderzoek (zoals de Bell curve) en daarbij zegt het droppen van dit soort data niks over de variabelen (land waar mensen in wonen, onderwijs, armoede, enz) en daarmee niks over de oorzaak. Neonazi/alt right en twijfelachtige clubs gooien er gretig mee en insinueren zo een correlatie tussen ras en intelligentie die nooit is aangetoond. Zelfde gebeurt vaak met het hogere percentage van criminaliteit bij minderheidsgroepen die ook sociologisch te verklaren zijn.
Ik kon de nieuwste reactievideo niet langer dan 5 seconden bekijken, maar laat me raden. Het is de schuld van links/media/ex-leden. 'Screenshots' tussen aanhalingstekens maar nergens inhoudelijke verklaring van waarom de screenshots fake/uit context zijn gehaald. + Wat holle verkiezingretoriek.
Ik erger me echt kapot aan deze doorzichtige fascistoïde propogandamethoden en vraag me serieus af of Baudet nog wel in staat is politiek te bedrijven of dat hij gewoon gek is.
Gelukkig dat JA21 als alternatief is opgedoken en gezien de peilingen wat terrein van dat ellendige clubje kan afsnoepen.
Het spelletje is natuurlijk de timing. Zo vlak voor de verkiezingen hebben deze berichten het meeste effect hopen ze.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:40 schreef ikbenrond het volgende:
[..]
Ik ben ook kritisch op de mediaMaar alleen de suggestie al dat zelfs dit nog een spelletje van de media zou kunnen zijn.. sorry, maar dat is echt belachelijk.
Ben geen fan van JA21 of überhaupt populistisch rechts (of überhaupt rechts). Nanninga zei eens wat over dobbernegers, gooit graag met het knuppel in het linkse hoenderhok van Amsterdam. Eerdmans zal ook wel wat shit op z'n kerfstok hebben, geloof ik best.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:55 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
JA21 is ook geen knip voor de neus waard. Nanninga heeft zelf hele dubieuze uitspraken gedaan, met Thierry jarenlang opgetrokken en een dolksteek gegeven op het moment dat Baudet zwak stond. Ook is de rol van Eerdmans ook zeer discutabel door wisselgeld te eisen voor de vermeende racistische appgroepjes stil te houden in ruil voor een paar plaatsen hoger op de kieslijst.
Het zijn allemaal hypocriete wappies die elkaar allemaal behoren te verdienen - JA21, FvD en lijst Otten.
Nu heb ik niks met het nazisme dus ik praat niks goed. Maar als 1 kant de laatste tijd extreem veel met ras en kleur bezig is, dan zijn het wel de trouwe volgers van de linkse kerk.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vooral een clown.
Maar ras en IQ gelul doet het goed onder bepaalde rechtsdraaiende lieden, dus de clown kan doen wat hij wil, het blijft voor die Gobineau-klonen een messias.
... die linkse kerk heeft het echter niet nodig op basis van pseudo-wetenschap en ander geleuter hele volksstammen te degraderen to IQ-loos en crimineel.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nu heb ik niks met het nazisme dus ik praat niks goed. Maar als er 1 kant van de politieke as de laatste tijd extreem veel met ras en kleur bezig is, dan zijn het wel de trouwe volgers van de linkse kerk.
Eens. Het wordt niet aan IQ gekoppeld. Echter helaas in bepaalde extremere uithoeken wel degelijk aan bepaald voorbestemd crimineel gedrag. Bijvoorbeeld: blanke mensen dragen een erfzonde van de slavernij. Alleen blanke mensen zijn racistich. Blanke mensen zijn pedo. Blanke mensen hebben een privilege die zij uitbuiten ten nadele van de gekleurde medemens. Etcquote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... die linkse kerk heeft het echter niet nodig op basis van pseudo-wetenschap en ander geleuter hele volksstammen te degraderen to IQ-loos en crimineel.
Ho ho, linkse partijen moet de hand boven het hoofd worden gehouden natuurlijk. Het is alleen leuk om rechtsgeoriënteerde partijen in een kwaad daglicht te zetten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens Halsmema was hij een hindoestaan, dus dan niet. Hoog tijd om eens even lekker GL priveberichten door te spitten en te publiceren dus.
Indirect wordt dit wel gedaan. Voornamelijk door links-en progressief ingestelden. Al heeft het hier voornamelijk een infantiliserend karakter, dus wellicht maakt dat het inhoudelijk iets anders.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... die linkse kerk heeft het echter niet nodig op basis van pseudo-wetenschap en ander geleuter hele volksstammen te degraderen to IQ-loos en crimineel.
Je zou kunnen zeggen dat ze juist racisme aantonen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:38 schreef Zorro het volgende:
Als die IQ statistieken juist zijn (ALS zeg ik he) zie ik er weinig racistisch in. Als het onzingetallen zijn dan zijn het gewoon leugens en wordt het een ander verhaal.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:43 schreef Confetti het volgende:
Het verhaal over het IQ is een ongemakkelijke waarheid. Sommige volkeren zitten tot wel 50 IQ punten lager dan hier. Dat ga je niet verklaren met slecht onderwijs. Maar dat zijn ook gewoon mensen en superieuriteitsdenken heeft nooit tot iets goeds geleid. Ik snap ook niet waar de obsessie van Fvd met de 'neger' vandaan komt. Er zijn zoveel andere problemen in Nederland. Daarom zal het nooit wat meer worden dan een splinterpartijtje. Baudet heeft ook niks anders dan de Kamer. Zonder dat salaris staat hij weer op straat.
50 is misschien hoog ingeschat. 30-40 dan. In Nederland was het ongeveer 105? Ja die IQ test is natuurlijk Westers georiënteerd etc. maar dan nog is het een grof verschil van tientallen punten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]50 IQpunten onder ons betekent zwaar verstandelijk beperkt.
Werkelijk ja? Werkelijk?
Nee 100.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
50 is misschien hoog ingeschat. 30-40 dan. In Nederland was het ongeveer 105? Ja die IQ test is natuurlijk Westers georiënteerd etc. maar dan nog is het een grof verschil van tientallen punten.
De aanval is ingezet. Hier intrappen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:12 schreef Grishenko_ het volgende:
'Thierry Baudet doet racistische uitspraken in WhatsApp-groepen'
Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet en andere kandidaten op de kieslijst van de partij hebben racistische uitspraken gedaan in WhatsApp-groepen, zo meldt het Elsevier Weekblad (EW) dinsdag. Het weekblad heeft de hand weten te leggen op de conversaties.
Volgens het blad zei Baudet in de zomer van vorig jaar dat "blanken gemiddeld een IQ scoren van 110", en dat dat voor Hispanics 90 en voor Afro-Amerikanen 75 is.
Ook zou hij in een gesprek met Gideon van Meijeren en Yanick Chevalier, beiden op de kandidatenlijst, hebben gezegd: "wil jij dat je zus met een neger thuiskomt". EW meldt dat Van Meijeren hierop "hell no" antwoordde.
Baudet laat dinsdag in een video weten dat hij "er niet meer op ingaat. Deze gekkigheid, deze stupide heksenjacht. Dit zijn de technieken van een totalitair regime". Daarna zegt hij: "misschien is er in privécontext ooit een grapje gemaakt. Ik zou willen zeggen: wie heeft dat niet?"
EW laat weten dat het blad een groot aantal van de berichten zal afdrukken en hierbij ook een schermafbeelding voegt, "als bewijs voor de authenticiteit van het materiaal".
Eind vorig jaar ontstond wederom onrust in de partij door een artikel in Het Parool, waarin antisemitische uitingen van de jongerenpartij van FVD in chatgroepen werden aangehaald. Meerdere bestuursleden en Forum-politici zijn opgestapt vanwege ontevredenheid over de wijze waarop Baudet omging met de uitlatingen.
_______________________________________________________________________________________
https://www.nu.nl/politie(...)hatsapp-groepen.html
Wat vinden jullie: is Baudet een smerige racist of voert de media een heksenjacht op deze voorman?
Doet me hieraan denken 'tis ironie' 'tis poezië' daar kan 'tis filosofie' zo bij. En dan is van Haga de nieuwe Hiddema.quote:
Wil je nu niet meer met hem daten dan?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:44 schreef 2dope het volgende:
Ze moeten wel een beetje hè, omdat ze gedwongen worden te reageren op het gestook van rechts daarover.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nu heb ik niks met het nazisme dus ik praat niks goed. Maar als 1 kant de laatste tijd extreem veel met ras en kleur bezig is, dan zijn het wel de trouwe volgers van de linkse kerk.
Ja.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:12 schreef Grishenko_ het volgende:
Eens jaquote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niks heksenjacht. Hij zaait wat hij oogst. Blij dat die ranzige club eindelijk door de mand valt.
Ego manducare pullum ergo sumquote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:37 schreef archito het volgende:
[..]
Hahahaha.
'Wil jij dat je zus met een neger thuiskomt?' is inderdaad een filosofische vraag.
Eindelijk door de mand valt? Voor de hoeveelste keer inmiddels?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niks heksenjacht. Hij zaait wat hij oogst. Blij dat die ranzige club eindelijk door de mand valt.
Ja dat is racistisch. Ik zou namelijk willen dat als ik een dochter had ze met een goede man thuis zou komen, blank of zwart maakt dan niet uit. Genoeg blanke tokkies die hun vrouw verlaten. Kijk alleen maar naar de figuren waar een Barbie elke keer mee thuiskomt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:48 schreef AToontje87 het volgende:
Even buiten het feit of je de uitspraken verwerpelijk vindt of niet...
Is het ook daadwerkelijk racistisch? Wat nou als de uitspraak op waarheid berust en valt te onderbouwen met bronnen? Ben ik ook een racist als ik zeg dat Marokkanen verhoudingsgewijs meer misdrijven plegen, wanneer dit een feit is?
Ben ik bijvoorbeeld een racist als ik liever niet heb dat een dochter thuis komt met een donkere man, als de cijfers zouden laten zien dat donkere mannen eerder bij hun vrouw/kind weg gaan dan blanke mannen?
Ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
Als je het al niet racistisch wilt noemen is het in ieder geval extreem kortzichtig.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:48 schreef AToontje87 het volgende:
Even buiten het feit of je de uitspraken verwerpelijk vindt of niet...
Is het ook daadwerkelijk racistisch? Wat nou als de uitspraak op waarheid berust en valt te onderbouwen met bronnen? Ben ik ook een racist als ik zeg dat Marokkanen verhoudingsgewijs meer misdrijven plegen, wanneer dit een feit is?
Ben ik bijvoorbeeld een racist als ik liever niet heb dat een dochter thuis komt met een donkere man, als de cijfers zouden laten zien dat donkere mannen eerder bij hun vrouw/kind weg gaan dan blanke mannen?
Ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
Is niet elke vraag filosofisch?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:37 schreef archito het volgende:
[..]
Hahahaha.
'Wil jij dat je zus met een neger thuiskomt?' is inderdaad een filosofische vraag.
Het partijprogramma lijkt mij nogal irrelevant als het opzij geschoven wordt zodra Baudet dat goed uitkomt net als kandidaten of volksvertegenwoordigers.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:25 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Bedoel je de trouwe volgers van FvD of de cultvolgelingen van Baudet zelf?
Met het partijprogramma is namelijk helemaal niets mis mee, maar wel met de voorman die het partijprogramma behoort te verkondigen.
Nu dat niet van toepassing omdat het in EW staat is dat een kenmerk van een totalitair regime, natuurlijk, Baudet is altijd wel bereid om de de grenzen van het ridicule te overschrijden.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:34 schreef Ringo het volgende:
Whehe, het vijandsbeeld van ‘de linkse media’ is met deze Elsevier-onthullingen wel een beetje achterhaald.
Iedereen met een brein en een ziel wist dit natuurlijk al.
Cliteur geen anti-semiet op de universiteit van Leiden betekent volgens mij niet dat Baudet ergens van vrijgepleit is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:54 schreef Nober het volgende:
[..]
De aanval is ingezet. Hier intrappen.
[ twitter ]
Sowieso is mij niet duidelijk wat er 'totalitair' is aan media die onthullingen doen die prominente politici in verlegenheid brengen. Sterker, zoiets gebeurt niet in een totalitaire staat.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu dat niet van toepassing omdat het in EW staat is dat een kenmerk van een totalitair regime, natuurlijk, Baudet is altijd wel bereid om de de grenzen van het ridicule te overschrijden.
Zoiets zal wel de bedoeling zijn, ja, ik zou zijn volgers even vragen hoe hij dat bedoelt, we hebben er hier een rondlopen die altijd wel bereid is om uit te leggen wat hij bedoelde in plaats van wat hij zeiquote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sowieso is mij niet duidelijk wat er 'totalitair' is aan media die onthullingen doen die prominente politici in verlegenheid brengen. Sterker, zoiets gebeurt niet in een totalitaire staat.
Of suggereert Baudet dat EW handelt in opdracht van de regering?
Minder immigratie, minder EU, minder islamisering en meer integratie zijn standpunten die ik van harte toejuich. Dat deze standpunten in de handen zijn gevallen van een demagoog is daarom ook uitermate jammer.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het partijprogramma lijkt mij nogal irrelevant als het opzij geschoven wordt zodra Baudet dat goed uitkomt net als kandidaten of volksvertegenwoordigers.
En zelfs op papier is het een drama, het is een verzameling one-liners zonder onderbouwing.
Ongetwijfeld waar maar hoeveel van die appjes zijn afkomstig van leiders van politieke partijen. Dat er zat racisten rondlopen is geen geheim.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:33 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
Ah de dagelijkse rel over de FvD. Ik zie hier niets wat dagelijks te zien is in honderden, zo niet duizenden, WhatsApp en Telegram groepen.
Maar het zijn allemaal one liners zonder inhoud. En dus altijd in handen geweest van demagogen, het is populisme zonder inhoud of consequenties.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:34 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Minder immigratie, minder EU, minder islamisering en meer integratie zijn standpunten die ik van harte toejuich. Dat deze standpunten in de handen zijn gevallen van een demagoog is daarom ook uitermate jammer.
Een goed bestuurder zou hier een heel goed beleid op kunnen maken - een functie waar Baudet ongeschikt voor is.
Als er uitspraken, die over een grens gaan, worden gedaan door Rutte of Klaver in hun whatsapp groepjes dan mag dat ook van mij prima uitgemeten worden in de pers.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:33 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
Ah de dagelijkse rel over de FvD. Ik zie hier niets wat dagelijks te zien is in honderden, zo niet duizenden, WhatsApp en Telegram groepen.
Wat een rare en instabiele indruk maakt deze man.quote:
Dat zijn alleen geen volksvertegenwoordigers he?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:33 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
Maar je mag nog steeds op je grote held stemmen hoor. Wat een mafklapper het ook is. Democratie genoemd.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:33 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
Ik zit in meerdere groepapps van m'n werk. In die chats worden nooit racistische uitlatingen gedaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:33 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
Rare vraag trouwens, wat doe je als je zus thuiskomt met een neger. Alsof jij daar wat over te zeggen hebt of mee te maken hebt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zit in meerdere groepapps van m'n werk. In die chats worden nooit racistische uitlatingen gedaan.
Zelfs in vriendenapps gebeurt dat niet of nauwelijks. Niet omdat de mensen met wie ik omga roomser zijn de paus, maar omdat het niet bij ons opkomt om zulke gesprekken te voeren, en al helemaal niet via de app.
Binnen FvD bestaat er blijkbaar een dwingende behoefte om dat soort onderwerpen te bespreken (IQ van andere rassen en wat je doet als je zus thuiskomt met een neger).
Hetzelfde geldt dan ook voor D66 en GroenLinks.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar het zijn allemaal one liners zonder inhoud. En dus altijd in handen geweest van demagogen, het is populisme zonder inhoud of consequenties.
Ja, want Rutte en Kaag worden niet zo ondervraagd als Thierry.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sowieso is mij niet duidelijk wat er 'totalitair' is aan media die onthullingen doen die prominente politici in verlegenheid brengen. Sterker, zoiets gebeurt niet in een totalitaire staat.
Of suggereert Baudet dat EW handelt in opdracht van de regering?
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:12 schreef Grishenko_ het volgende:
voert de media een heksenjacht op deze voorman?
Nee daarvoor ligt de lat iets hoger of eigenlijk iets minder laag inderdaad. Heel vreemd is dat.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat zijn alleen geen volksvertegenwoordigers he?
Dan wordt het gezien als `mannen onder elkaar' `kantinepraat'. Je mag jezelf wel achter je oren krabben als je ervoor kiest om in zulke appgroepen te verblijven.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:00 schreef Chia het volgende:
[..]
Nee daarvoor ligt de lat iets hoger of eigenlijk iets minder laag inderdaad. Heel vreemd is dat.
Hij wil zich met deze huilende kleuter act voor aankomende zondag verzekeren van een item in ZML denk ik.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:01 schreef Fugue het volgende:
[..]
Haha de enige die nogal bang overkomt is Thierry
Zou het? Hij zit al zeker een jaar of vijf overduidelijk op deze lijn. Dat resulteerde in prima resultaten voor TK en PS. Het type aanhang van dit soort partijen vergeet nog snel en selectief.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Oef... hier lult hij zich niet onderuit. Einde verhaal voor Thierry.
Vindt het anders best wel sneu dat er een neonazistische feut in ons hoogste wetgevend orgaan zit.quote:
Nou nou overdrijven is ook een vak.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:10 schreef Puddington het volgende:
[..]
Vindt het anders best wel sneu dat er een neonazistische feut in ons hoogste wetgevend orgaan zit.
Media voert heksenjacht, en bedient zich inderdaad van totalitaire technieken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:12 schreef Grishenko_ het volgende:
Oh, nouja gewoon leven en laten leven toch.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:10 schreef Puddington het volgende:
[..]
Vindt het anders best wel sneu dat er een neonazistische feut in ons hoogste wetgevend orgaan zit.
Heeft weinig met persoonlijk worden te maken. Lijkt me logisch dat iedereen die dit afkeurt geen FvD stemt of ex-FvD is en zijn uitspraken `eindelijk' eens een tikkeltje vergezocht gaan vinden. De aanhang vindt het allemaal wel meevallen, kan er wel om lachen, of maakt zich drukker dat de journalisten geen mondkapje dragen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oeh meteen persoonlijk worden.
Het is zo diep treurig dat mensen zich door deze man (Baudet) zo uit het veld laten slaan. Boos..emoties...
Klopt, met z’n gehuil over het partijkartel kan hij zichzelf en de partij tegenover alles&iedereen zetten, het Establishment van links tot rechts, de meute machthebbende deugburgers versus de vrije strijders van Forum.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:08 schreef Tijger_m het volgende:
Nu dat niet van toepassing omdat het in EW staat is dat een kenmerk van een totalitair regime, natuurlijk, Baudet is altijd wel bereid om de de grenzen van het ridicule te overschrijden.
Waarom moet iedereen een aanhanger zijn van Baudet of juist een tegenstander?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Heeft weinig met persoonlijk worden te maken. Lijkt me logisch dat iedereen die dit afkeurt geen FvD stemt of ex-FvD is en zijn uitspraken `eindelijk' eens een tikkeltje vergezocht gaan vinden. De aanhang vindt het allemaal wel meevallen, kan er wel om lachen, of maakt zich drukker dat de journalisten geen mondkapje dragen.
Wat? Waarom droegen die heen mondkapjes, was er even geen caronah als ze Thierry kunnen bashen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Heeft weinig met persoonlijk worden te maken. Lijkt me logisch dat iedereen die dit afkeurt geen FvD stemt of ex-FvD is en zijn uitspraken `eindelijk' eens een tikkeltje vergezocht gaan vinden. De aanhang vindt het allemaal wel meevallen, kan er wel om lachen, of maakt zich drukker dat de journalisten geen mondkapje dragen.
Omdat je geen neutrale mening kan hebben over iemand die een provocerend gedachtegoed aanhangt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom moet iedereen een aanhanger zijn van Baudet of juist een tegenstander?
Dat vind ik zo raar steeds.
Laat die corpsbal toch kraaien.
Wat denk je dat de belangen van die twee genoemden hierin zijn?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:19 schreef Pedroso het volgende:
Hij krijgt weer aandacht dus missie geslaagd.
Negatieve aandacht is ook aandacht en dus ook zetelwinst.
Hoop niet dat de OP1 en Jineks van deze wereld hier weer gaan intrappen.
Verder wel raar inderdaad. Was er volgens mij maar 1 bij die hem droeg. Als ze hem nou echt hadden willen pakken hadden ze allemaal een mondkapje moeten dragen zodat hij niet over corona kon beginnen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat? Waarom droegen die heen mondkapjes, was er even geen caronah als ze Thierry kunnen bashen.
Jawel.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:19 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Omdat je geen neutrale mening kan hebben over iemand die een provocerend gedachtegoed aanhangt.
En de minutes of fame missen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Verder wel raar inderdaad. Was er volgens mij maar 1 bij die hem droeg. Als ze hem nou echt hadden willen pakken hadden ze allemaal een mondkapje moeten dragen zodat hij niet over corona kon beginnen.
Nee want het is niet grappig. Het is een volksvertegenwoordiger. Je kan Trump grappig vinden, dat snap ik nog wel enigszins, want dat is ver van je bed.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jawel.
Dat is nou net wat er mis is met nederland. Je moet polariseren. Je moet voor of tegen zijn.
Mag iemand gewoon vinden: goh wat een geflipte blaakkaak maar wel grappig dat die steeds iedereen op de kast krijgt? Zonder dat die links of rechts wordt bestempeld?
Gewoon een “this my world of wathever.”
Ware het niet dat FvD het altijd al vooral in die hoek heeft gezocht.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:32 schreef Gehrman het volgende:
FvD had de grootste partij kunnen worden als Sjerrie er gewoon een iets rechtsere VVD van had gemaakt. Ipv daarvan is hij op de wappietour gegaan en heeft hij zichzelf volledig belachelijk gemaakt. Echt te dom te dom om te poepen die man.
Dan kan ik niet anders concluderen dat je dan bewust bang bent voor de man.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee want het is niet grappig. Het is een volksvertegenwoordiger. Je kan Trump grappig vinden, dat snap ik nog wel enigszins, want dat is ver van je bed.
Of een gekkie op Twitter, die kan je ook grappig vinden. Geen partijleider van de oppositie.
Bang? Nou nee, want ik ben niet bang dat hij ooit op een dusdanige manier invloed zal uitoefenen of veranderingen zal aanbrengen op ons politieke bestel. Maar ik vind het wel zorgwekkend hoe sommige Nederlanders op hem reageren ja. Ware aard komt bij een hoop mensen naar boven, sowieso al tijdens de hele corona-crisis.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan kan ik niet anders concluderen dat je dan bewust bang bent voor de man.
Onderschat niet hoe knetterrechts Nederland is (qua buitenlanders dan, verder valt het wel mee).quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ware het niet dat FvD het altijd al vooral in die hoek heeft gezocht.
Wat ook logisch is, want voor een iets rechtsere VVD is electoraal geen echt ruimte. Wil je in die hoek iets voor elkaar krijgen, dan moet je het grotendeels gewoon van de PVV afsnoepen.
Nee. Leg de programma's maar naast elkaar en dan zie je dat.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:42 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt dan ook voor D66 en GroenLinks.
Ja maar nee, ja maar hunnie!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Leg de programma's maar naast elkaar en dan zie je dat.
Nouja, hij is vrij veel gedaald in de peilingen met al die negatieve aandacht.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:19 schreef Pedroso het volgende:
Hij krijgt weer aandacht dus missie geslaagd.
Negatieve aandacht is ook aandacht en dus ook zetelwinst.
Hoop niet dat de OP1 en Jineks van deze wereld hier weer gaan intrappen.
Waarom zou dat niet mogen? Ik snap dit soort, ik noem het maar slachtoffer gedrag, niet, als jij dat vind dan vind jij dat. Anderen vinden iets anders, dat moet volgens mij ook prima zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jawel.
Dat is nou net wat er mis is met nederland. Je moet polariseren. Je moet voor of tegen zijn.
Mag iemand gewoon vinden: goh wat een geflipte blaakkaak maar wel grappig dat die steeds iedereen op de kast krijgt? Zonder dat die links of rechts wordt bestempeld?
Gewoon een “this my world of wathever.”
Baudet blijkt toch wel een aardige goochelaar met cijfers te zijn en het ontkennen van zaken die die hij zegt en vervolgens met een paar seconden op google zijn terug te vinden. Maar op zich als hij met dat goochelen en het belazeren van kiezers stemmen wint is daar niks mis mee. Politiek gezien.quote:
Oh, dat zeker. Maar de VVD weet dat in het min of meer beschaafde al prima af te dekken. Wil je daar rechts van, dan zit je gewoon in het PVV-electoraat te vissen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Onderschat niet hoe knetterrechts Nederland is (qua buitenlanders dan, verder valt het wel mee).
Ik refereerde aan de uit de lucht gegrepen jijbak van een user hier. Niet aan Thierry.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:46 schreef Megumi het volgende:
[..]
Baudet blijkt toch wel een aardige goochelaar met cijfers te zijn en het ontkennen van zaken die die hij zegt en vervolgens met een paar seconden op google zijn terug te vinden. Maar op zich als hij met dat goochelen en het belazeren van kiezers stemmen wint is daar niks mis mee. Politiek gezien.
Dat is lastig te zeggen omdat de gemiddelde neger niet bestaat. Het gemiddelde van de Nederlandse neger zal namelijk schrikbarend veel schelen met het gemiddelde van bijvoorbeeld de Somalische neger. Het is daarom nogal raar om over het gemiddelde IQ van negers te praten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:38 schreef Zorro het volgende:
Iets vinden en dan een discussie aangaan en dan zo af en toe nog wel van visie/standpunt/mening veranderen daar is wellicht niet mis mee. En iets vinden is natuurlijk nooit en feit maar altijd een mening.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen? Ik snap dit soort, ik noem het maar slachtoffer gedrag, niet, als jij dat vind dan vind jij dat. Anderen vinden iets anders, dat moet volgens mij ook prima zijn.
Hier zitten nogal veel partijlijsttrekkers racistische praat te posten, volgens jou?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:13 schreef Maharski het volgende:
[..]
Media voert heksenjacht, en bedient zich inderdaad van totalitaire technieken.
Wie maakt er niet eens een lekker 'fout' geintje over vooroordelen in privésfeer. Kijken alleen hier op Fok al.
Wat die IQ's betreft trouwens: dat is gewoon onderzocht en gedocumenteerd. Heeft Baudet helemaal niet van zichzelf.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, dat zeker. Maar de VVD weet dat in het min of meer beschaafde al prima af te dekken. Wil je daar rechts van, dan zit je gewoon in het PVV-electoraat te vissen.
Omdat Omtzigt goed scoort bij zijn achterban. Bij zijn zakenkabinet, toen hij vorige verkiezingen nog niet helemaal doorgedraaid was, was Omtzigt volgens mij ook een naam die genoemd werd door FvD.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:46 schreef Grishenko_ het volgende:
Waarom heeft Baudet trouwens een uitgesproken haat naar Omtzigt? Die man hoort toch een medaille te krijgen vanwege zijn rol in de toeslagenaffaire?
Overigens, mijn zus kwam ooit eens met een neger thuis, keurige intelligente jongen die bij de Mariniers zat. Die hebben wij toendertijd gewoon geaccepteerd en ik zou bij god niet weten waarom niet. Maar dat zal wel iets bijzonders zijn of zo.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zit in meerdere groepapps van m'n werk. In die chats worden nooit racistische uitlatingen gedaan.
Zelfs in vriendenapps gebeurt dat niet of nauwelijks. Niet omdat de mensen met wie ik omga roomser zijn de paus, maar omdat het niet bij ons opkomt om zulke gesprekken te voeren, en al helemaal niet via de app.
Binnen FvD bestaat er blijkbaar een dwingende behoefte om dat soort onderwerpen te bespreken (IQ van andere rassen en wat je doet als je zus thuiskomt met een neger).
de partij is niet voor niks ingestort en gedecimeerd vergeleken met de PSquote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zou het? Hij zit al zeker een jaar of vijf overduidelijk op deze lijn. Dat resulteerde in prima resultaten voor TK en PS. Het type aanhang van dit soort partijen vergeet nog snel en selectief.
Als hij gewoon de lijn Otten had gekozen en dat als zijn belangrijkste adviseur had blijven houden, had de partij er een stuk beter voorgestaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:32 schreef Gehrman het volgende:
FvD had de grootste partij kunnen worden als Sjerrie er gewoon een iets rechtsere VVD van had gemaakt. Ipv daarvan is hij op de wappietour gegaan en heeft hij zichzelf volledig belachelijk gemaakt. Echt te dom te dom om te poepen die man.
Laatste en komende verkiezing zat/zit zo'n 40% van het electoraat vanaf de VVD en verder naar rechts. Vergelijk dat eens met hoeveel linkse partijen aan het strijden zijn voor een kleiner electoraat.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, dat zeker. Maar de VVD weet dat in het min of meer beschaafde al prima af te dekken. Wil je daar rechts van, dan zit je gewoon in het PVV-electoraat te vissen.
Het is moderne schedelmeterij. Uiteraard al jaren populair bij de FvD-top en -aanhang. Maar ook gewoon klassiek racisme. Smerige gewoonte in die hoek helaas.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is lastig te zeggen omdat de gemiddelde neger niet bestaat. Het gemiddelde van de Nederlandse neger zal namelijk schrikbarend veel schelen met het gemiddelde van bijvoorbeeld de Somalische neger. Het is daarom nogal raar om over het gemiddelde IQ van negers te praten.
Het zou best kunnen kloppen, als je het allemaal bij elkaar op gaat tellen. Afrika is nou eenmaal het minst ontwikkelde continent en men zal daar laag scoren op onze tests. Het heeft echter weinig zin om dat in een discussie op te brengen, want het zegt helemaal niks.
Baudet zegt ook dat het IQ van African-Americans 40 IQ-punten lager is. Dat lijkt me gewoon een kant-en-klare leugen. Als je bedenkt dat het gemiddelde natuurlijk gewoon 100 is en je onder de 70 verstandelijk gehandicapt bent, moet dat haast wel verzonnen zijn.
Oh maar ‘rechts van de VVD’ proberen keer op keer allerlei partijen het. Maar zoals gezegd dekken VVD en PVV die kant gewoon prima af.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Laatste en komende verkiezing zat/zit zo'n 40% van het electoraat vanaf de VVD en verder naar rechts. Vergelijk dat eens met hoeveel linkse partijen aan het strijden zijn voor een kleiner electoraat.
Ik geloof inderdaad niet dat Baudet het van zichzelf heeft, die heb ik nog nooit op een origineel idee kunnen betrappen. Maar laat me eens zien, die onderzoeken en documentaties? Nu ben ik toch wel benieuwd.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:13 schreef Maharski het volgende:
[..]
Media voert heksenjacht, en bedient zich inderdaad van totalitaire technieken.
Wie maakt er niet eens een lekker 'fout' geintje over vooroordelen in privésfeer. Kijken alleen hier op Fok al.
Wat die IQ's betreft trouwens: dat is gewoon onderzocht en gedocumenteerd. Heeft Baudet helemaal niet van zichzelf.
Dat weet ik niet. Als je laat blijken dat het je niet veel boeit of dat je zegt laat die man toch blaten. Dan ben je direct “een ultrarechtse neonazistische FVD wappie” in de ogen van de linkse schreeuwers dan.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen? Ik snap dit soort, ik noem het maar slachtoffer gedrag, niet, als jij dat vind dan vind jij dat. Anderen vinden iets anders, dat moet volgens mij ook prima zijn.
Die posts gaan dan ook de kliko in, hequote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Als je laat blijken dat het je niet veel boeit of dat je zegt laat die man toch blaten. Dan ben je direct “een ultrarechtse neonazistische FVD wappie” in de ogen van de linkse schreeuwers dan.
Gematigd rechts kan niet meer in die ogen.
Ja dat zal, alleen geldt dat wel voor het hele sentiment in NL.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die posts gaan dan ook de kliko in, he
Dat betwijfel ik, sterker nog, ik denk dat de meerderheid in Nederland zich niet of nauwelijks bezig houdt met die zaken en nauwelijks bezig is met polarisatie.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat zal, alleen geldt dat wel voor het hele sentiment in NL.
Je bent of VOOR maatregelen of een Wappie.
Tegen Trump of een smerige egoïst.
Voor klimaatverandering of een smerige ontkenner.
Voor vaccinatie of een domme Corona ontkenner
Enz.
Als je je ergens gewoon genuanceerd over uitlaat dan ben je niet gelijk ingedeeld in een van de uiterste hoeken hoor. Niemand zegt dat. Ik zei alleen dat je in dit geval niet genuanceerd erover kan praten omdat dit geen genuanceerde uitspraken zijn. Ik moedig gematigdheid juist aan. Graag zelfs. Aan beide kanten van het spectrumquote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Enz.
Dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, sterker nog, ik denk dat de meerderheid in Nederland zich niet of nauwelijks bezig houdt met die zaken en nauwelijks bezig is met polarisatie.
Nuff said.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik zei alleen dat je in dit geval niet genuanceerd erover kan praten
Goed, ik zal het anders verwoorden. Je kunt er geen genuanceerde mening over vormen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nuff said.
Je kunt ALTIJD ergens genuanceerd over praten.
Dat klinkt al beter.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Goed, ik zal het anders verwoorden. Je kunt er geen genuanceerde mening over vormen.
Ik denk dat ze het in de appgroepen hebben over het type dat de hele dag wiet rookt, uitkering trekt, en je zus elke week de tyfus in slaat.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Overigens, mijn zus kwam ooit eens met een neger thuis, keurige intelligente jongen die bij de Mariniers zat. Die hebben wij toendertijd gewoon geaccepteerd en ik zou bij god niet weten waarom niet. Maar dat zal wel iets bijzonders zijn of zo.
Dat Wij vs. Zij denken is wel iets wat ontzettend leeft bij de FvD-stemmer. Volgens hen is het de nobele ridder Thierry die het opneemt tegen de rest van de wereld.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom moet iedereen een aanhanger zijn van Baudet of juist een tegenstander?
Dat vind ik zo raar steeds.
Laat die corpsbal toch kraaien.
Dat is impliciet aan het woord neger jaquote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het in de appgroepen hebben over het type dat de hele dag wiet rookt, uitkering trekt, en je zus elke week de tyfus in slaat.
'Mainsteam' Media zijn helemaal niet zo links. Links- of rechts georiënteerd hooguit. De Telegraaf pakt andere onderwerpen en zoomt in op andere thema's dan De Volkskrant maar allebei zijn ze gewoon bezig met waarheidsvinding. Nu staan GeenStijl, NOS en RTL ook hand in hand Baudet te confronteren.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:34 schreef Ringo het volgende:
Whehe, het vijandsbeeld van ‘de linkse media’ is met deze Elsevier-onthullingen wel een beetje achterhaald.
Iedereen met een brein en een ziel wist dit natuurlijk al.
Mag je blijkbaar niet benoemen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:49 schreef halfway het volgende:
Wat is er mis met het IQ dan? Zijn gewoon feiten.
Je mag natuurlijk geen ras aan IQ koppelen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:49 schreef halfway het volgende:
Dat is het dus niet. Zie post van Timquote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:49 schreef halfway het volgende:
Nee joh, dit soort moderne schedelmeterij is gewoon ouderwets racisme. Niks meer en niks minder.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:49 schreef halfway het volgende:
Ik zou graag de bron willen zien. Dan controleer ik die bron wel op betrouwbaarheid.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:49 schreef halfway het volgende:
Deze reactie is te eigenlijk te dom voor woorden.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:28 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dat Wij vs. Zij denken is wel iets wat ontzettend leeft bij de FvD-stemmer. Volgens hen is het de nobele ridder Thierry die het opneemt tegen de rest van de wereld.
Een keer een foute grap is tot dan aan toe. Dit komt wel heel vaak voor in die kring. Dan zegt het wel iets over hoe zij over anderen denken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:47 schreef Magister_Artium het volgende:
Hoe veel me dit hele patroon ook zegt over FvD, en hoe klein de kans ook al was dat ik op FvD zou stemmen, ze zijn niet de enigen die dit doen. Duik voor de grap eens wat apps op van Jovd, Cdja en SGP-jongeren. Genoeg ongeleide projectielen, die onder de radar blijven en het schoppen tot een leuke overheidsfunctie, die zich in de politieke zandbak laven aan plaatjes van elkaar met een homofobe of seksistische aard. Racistische apps zijn mij bij de drie genoemde partijen niet onder ogen gekomen.
Niettemin typisch hoe Baudet dit wegzet als een schop na van Eerdmans/Nanninga, terwijl dit bij een andere partij een grof schandaal was geweest.
Als je dat daadwerkelijk denkt moet je inderdaad FvD stemmen. Want hoe graag Thierry zich ook bediend van allerhande moeilijke woorden om intelligent over te komen, hij heeft in veel gevallen de klepel niet bepaald weten te vinden.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:49 schreef halfway het volgende:
Onzin. Het mag wel, maar dan moet je ook niet zielig gaan doen als je vervolgens keihard afgeserveerd wordt als een achterlijke tokkie die niet snapt hoe dingen werken.quote:
Genoeg partijen hebben rechts-van-VVD geprobeerd maar zijn er niet doorgekomen. Thierry heeft met z'n pseudo-intellectuele populisme een groep boze twintigers en dertigers weten te bereiken die zich niet thuis voelen bij tokkiepartij PVV. Die willen 'terug' naar een verzonnen geschiedenis waarin alles beter was en ongeneerd afgeven op de SJW linkse golf van 2016/2017 en 'de linkse media'. Maar ja de aap komt nu voor de zoveelste keer uit de mauw, dit is gewoon een popi alt right kutpartij die nu ook in de Trumperiaanse samenzweringssferen zit.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:32 schreef Gehrman het volgende:
Dat is zeker zo. Toch is elk incident er een, waarvan ik hoop dat ze op een dag voorgoed voorbij zijn. Niet voor die zielige lijsttrekkers, maar voor hen die hierdoor gekwetst worden.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:50 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Een keer een foute grap is tot dan aan toe. Dit komt wel heel vaak voor in die kring. Dan zegt het wel iets over hoe zij over anderen denken.
En welke twintigers zijn dat? Hbo’ers die aan een universiteit studeren, vooral rechten en accountancy, enkel balletje van geneeskunde (al zal die in de coronadiscussie zijn afgehaakt). Kroegentocht in je vroegere studentenstad en je oren open zetten, dan hoor je het al.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Genoeg partijen hebben rechts-van-VVD geprobeerd maar zijn er niet doorgekomen. Thierry heeft met z'n pseudo-intellectuele populisme een groep boze twintigers en dertigers weten te bereiken die zich niet thuis voelen bij tokkiepartij PVV. Die willen 'terug' naar een verzonnen geschiedenis waarin alles beter was en ongeneerd afgeven op de SJW linkse golf van 2016/2017 en 'de linkse media'. Maar ja de aap komt nu voor de zoveelste keer uit de mauw, dit is gewoon een popi alt right kutpartij die nu ook in de Trumperiaanse samenzweringssferen zit.
Misschien dat het wel ruimte geeft aan een rechts-van-VVDpartij zonder mongool aan het roer (JA21??)
Mag dit op een tegeltje?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 21:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Genoeg partijen hebben rechts-van-VVD geprobeerd maar zijn er niet doorgekomen. Thierry heeft met z'n pseudo-intellectuele populisme een groep boze twintigers en dertigers weten te bereiken die zich niet thuis voelen bij tokkiepartij PVV. Die willen 'terug' naar een verzonnen geschiedenis waarin alles beter was en ongeneerd afgeven op de SJW linkse golf van 2016/2017 en 'de linkse media'. Maar ja de aap komt nu voor de zoveelste keer uit de mauw, dit is gewoon een popi alt right kutpartij die nu ook in de Trumperiaanse samenzweringssferen zit.
Misschien dat het wel ruimte geeft aan een rechts-van-VVDpartij zonder mongool aan het roer (JA21??)
DOE EENS EEN KEER ECHT ONDERZOEK.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 20:49 schreef halfway het volgende:
Hey. Maar in onze bedachte testen zijn wij het beste. Hoe toevallig!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
DOE EENS EEN KEER ECHT ONDERZOEK.
Goeiedag zeg... lepelt alles op wat 'ie op internet ziet...
Die hele 'statistiek' is gebaseerd op een tot de grond toe afgebrand flutonderzoek van Lynn en Vanhanen...
Echt, zoveel domheid... en dan over IQ beginnen... Ironisch.
Ja, hij is partijlijsttrekker. Maar hij is óók gewoon Thierry, die vrienden heeft, waarmee die soms ff wat minder formele gesprekken heeft, waarin af en toe ff minder de zware, serieuze dwangbuis aanwezig is van het publieke leven met de camera's op de snufferd. Angstige mensen en mensen die 't goed uit komt denken dat ze met dit soort uitspraken van een politicus nu ' eindelijk z'n duistere wáre aard' te zien krijgen. Wat een bullshit toch.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:58 schreef Tijger_m het volgende:
Hier zitten nogal veel partijlijsttrekkers racistische praat te posten, volgens jou?
quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:06 schreef Maharski het volgende:
Grappen als 'je dochter zou maar met een neger thuiskomen', wie maakt ze niet zo nu en dan? Super mainstream, in alle lage van de bevolking. Werkt altijd in informele settingen waarin ff een 'foute grap' past.
Er wordt niets serieus mee bedoeld. Ironisch genoeg heet het nog wel 'zwarte humor'.
Ik geloof echt werkelijk voor geen nul procent dat Baudet in het diepst van zijn denken heimelijk zou denken als een of andere racistische uber-nazi. Ga toch weg. Dit past echt zo niet bij deze man. Hij is echt wel even wat intelligenter dan dat niveau. Derhalve zijn mensen die hier in trappen m.i. ook niet bijster snugger.
Om een idee te geven van hoe krom de statistieken zijn: hier een stukje over hoe het 'gemiddelde IQ' van niet Westerse landen wordt bepaald:quote:Op dinsdag 9 februari 2021 22:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
DOE EENS EEN KEER ECHT ONDERZOEK.
Goeiedag zeg... lepelt alles op wat 'ie op internet ziet...
Die hele 'statistiek' is gebaseerd op een tot de grond toe afgebrand flutonderzoek van Lynn en Vanhanen...
Echt, zoveel domheid... en dan over IQ beginnen... Ironisch.
Er kan gewoon niets redelijke worden hierover, want de data hebben we niet. En dan hebben we het nog niet eens over culturele invloed op de testen en meer van dit soort zaken.quote:Evidently, the data quality issues persist in the most recent
iteration of the national IQ estimates (the ‘NIQ_QNWSAS’
dataset, Becker, 2019). A full review of the methodological issues is beyond the scope of this note, but to give a sense of the issues with data quality, we list a few examples. The estimate for Somalia (national IQ: 67.7) is based on a single sam-
ple of Somali refugees aged 8-18 tested in the Daadab refugee camp in Kenya (Bakhiet et al., 2017). The estimate for Haiti (national IQ: 83.9) is based on a sample of 133 rural 6-year-olds (de Ronceray and Petit-Frere, 1975) and a sample of 54
individuals with a mean age of 10 years (Cotten, 1985). The estimate for Botswana (national IQ: 69.5) is based on a singlesample of 104 ethnically Tswana high-school students aged 17-20 (natively Tswana-speaking), tested in English in South
Africa (Maqsud, 1997). The estimate for Burkina Faso (national IQ: 73.8) is based on a single sample of rural children aged 5-15 (Bagby, 2011). The estimate for Nepal (national IQ: 43.0) is based on samples of rural vitamin-A-deficient children (Buckley et al., 2013), rural mothers in experimental nutrient supplement trials (Christian et al., 2010) and rural rice paddy and wheat farmers surveyed in the agricultural year 1977-1978 (Jamison and Moock, 1984). The estimate for Nabimia (national IQ: 66.2) is based on a single sample
of 103 Herero-speaking children aged 7-12 (Veii, 2003). The estimate for Saint Vincent and the Grenadines (national IQ: 63.4) is based on a single sample of 174 rural children aged 8-11 (Durbrow et al., 2002). The estimate for Malawi (national IQ: 69.7) is based on a sample of children aged 7-14 (7.5% never having attended school, 14.6% school dropouts) from villages in a rural district where 76.1% of the popula-
tion lives below the World Bank’s international poverty line (Van de Vijver and Brouwers, 2009).
From these examples, it is clear that the problem of ’national IQ’ as a metric of cognitive ability is not just that IQ tests are inherently culturally biased, or that the mathematical strategy used to standardize raw IQ scores from one country to a common ’national IQ’-standard is unreliable. Rather, the underlying raw data is so extremely unrepresentative that it is
impossible to correct these data for biased sampling.
De enige lagen waarin ik deze grappen tegenkom zonder dat ergens lijkt dat de deelnemers het niet serieus menen zijn die waarvan ik niet zoveel verwacht. Van een Kamerlid verwacht ik nogal wat meer dan dat.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:06 schreef Maharski het volgende:
Grappen als 'je dochter zou maar met een neger thuiskomen', wie maakt ze niet zo nu en dan? Super mainstream, in alle lage van de bevolking. Werkt altijd in informele settingen waarin ff een 'foute grap' past.
Er wordt niets serieus mee bedoeld. Ironisch genoeg heet het nog wel 'zwarte humor'.
Ik geloof echt werkelijk voor geen nul procent dat Baudet in het diepst van zijn denken heimelijk zou denken als een of andere racistische uber-nazi. Ga toch weg. Dit past echt zo niet bij deze man. Hij is echt wel even wat intelligenter dan dat niveau. Derhalve zijn mensen die hier in trappen m.i. ook niet bijster snugger.
IQ is inderdaad leeftijd- en cultuurafhankelijk. Het is een vrij achterhaald concept voor het meten van algemene intelligentie. Ook kun je je IQ verbeteren als je veel IQ tests doet. Dan ben je dus niet daadwerkelijk slimmer, maar gewoon beter getraind in IQ-tests. In de psychologie wordt geprobeerd cultuuronafhankelijke IQ-tests te ontwikkelen, maar dat is nog niet zo makkelijk.quote:Op woensdag 10 februari 2021 00:58 schreef kipknots het volgende:
[..]
Om een idee te geven van hoe krom de statistieken zijn: hier een stukje over hoe het 'gemiddelde IQ' van niet Westerse landen wordt bepaald:
[..]
Er kan gewoon niets redelijke worden hierover, want de data hebben we niet. En dan hebben we het nog niet eens over culturele invloed op de testen en meer van dit soort zaken.
Net zolang aan sleutelen tot iedereen precies 100 heeft.quote:Op woensdag 10 februari 2021 03:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
IQ is inderdaad leeftijd- en cultuurafhankelijk. Het is een vrij achterhaald concept voor het meten van algemene intelligentie. Ook kun je je IQ verbeteren als je veel IQ tests doet. Dan ben je dus niet daadwerkelijk slimmer, maar gewoon beter getraind in IQ-tests. In de psychologie wordt geprobeerd cultuuronafhankelijke IQ-tests te ontwikkelen, maar dat is nog niet zo makkelijk.
IQ-tests slaan sowieso nergens opquote:Op woensdag 10 februari 2021 07:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Net zolang aan sleutelen tot iedereen precies 100 heeft.
Het zou ook wel bizar zijn als je dat niet zou doen, enkel vanwege van de kleur van iemand zijn huid. Nochtans een nietsbetekenend aspect van iemand zijn uiterlijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Overigens, mijn zus kwam ooit eens met een neger thuis, keurige intelligente jongen die bij de Mariniers zat. Die hebben wij toendertijd gewoon geaccepteerd en ik zou bij god niet weten waarom niet. Maar dat zal wel iets bijzonders zijn of zo.
Als deze uitspraken zijn gebaseerd op studies is het niet direct als dusdanig te classificeren. Je kunt enkel de reden om met dit soort studies aan te halen als racistisch zien, omdat er dan blijkbaar een waarde aan wordt gehecht. Maar de uitkomsten van zo'n studie an sich zijn niet racistisch.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is moderne schedelmeterij. Uiteraard al jaren populair bij de FvD-top en -aanhang. Maar ook gewoon klassiek racisme. Smerige gewoonte in die hoek helaas.
Dit klopt. En het doel is hier: clusteren en collectief demoniseren. Kortom: eigenlijk is het dwingen om mensen met een bepaald standpunt eens te zijn. En als je dat niet bent? Dan sta je aan de compleet andere kant. Het is 'us vs. them' denken, wat sommigen heerlijk vinden. Dit omdat men dan vol kan uithalen en iemand compleet kan demoniseren vanwege een meningsverschil.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Enz.
In categorie IQ-testen scoren voornamelijk Aziatische mensen/landen het hoogst schijnbaar. Dus dit gaat niet op. Sowieso is het overigens wel opmerkelijk dat dit soort testjes op basis van nationaliteit heel gewoon zijn. Daar lees je om de zoveel tijd wel eens een artikel over.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Hey. Maar in onze bedachte testen zijn wij het beste. Hoe toevallig!
Op zich moet je er als politicus op letten dat je geen domme uitspraken doet. En Thierry is daar dus heel dom in geweest. En het mag wel duidelijk zijn dat hij een pseudo intellectuele racist is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:58 schreef Maharski het volgende:
[..]
Ja, hij is partijlijsttrekker. Maar hij is óók gewoon Thierry, die vrienden heeft, waarmee die soms ff wat minder formele gesprekken heeft, waarin af en toe ff minder de zware, serieuze dwangbuis aanwezig is van het publieke leven met de camera's op de snufferd. Angstige mensen en mensen die 't goed uit komt denken dat ze met dit soort uitspraken van een politicus nu ' eindelijk z'n duistere wáre aard' te zien krijgen. Wat een bullshit toch.
Politiek is een ontzettende slangenkuil. Ik zou er voor geen goud in willen als ik zie hoe 't gaat in de praktijk.
Daarbij was het een partij whatsapp-groep en geen vrienden whatsapp-groep.quote:Op woensdag 10 februari 2021 09:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich moet je er als politicus op letten dat je geen domme uitspraken doet. En Thierry is daar dus heel dom in geweest. En het mag wel duidelijk zijn dat hij een pseudo intellectuele racist is.
Ras en IQ gelul doet het goed onder alle lieden. Het is maar in welke context je het ziet of gebruikt. Lijkt me juist belangrijk om het te (kunnen) benoemen. Moet je je voorstellen dat je als Afrikaan een sollicitatiegesprek hebt met een IQ test die laag uitvalt en je wordt weer eens wordt afgewezen. Een blanke wordt met een laag IQ ook afgewezen en je wilt voor de realiteit niet voor weglopen neem ik aan. Door het niet te benoemen ben je in principe een echte racist want men beoordeelt je dus op kleur ipv op IQ.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maar ras en IQ gelul doet het goed onder bepaalde rechtsdraaiende lieden
Denk het niet, maat.quote:Op woensdag 10 februari 2021 10:00 schreef Ixnay het volgende:
Typisch iets van politiek correct links om heel veel gewicht te hangen aan quasi-serieuze communicatie op een quasi-serieus programmatje voor je smartphone.
Daarnaast zaten er politieke tegenstanders van hem destijds nog in die partij. Vraag je zelf eens af hoe objectief dat oordeel is.
Hoe makkelijk is het om op zo'n app een groepje te openen met een paar vrienden en je slaat die contacten op als "Thierry Baudet" etc. Dan maak je in no time een screenshot.
Zal ik dat eens doen met Rob Jetten, Mark Rutte en Jesse Klaver. In 3 minuten heb je een screenshot vol met racistische praat.
Ik kan niet wachten. De tijd gaat in op het moment dat je deze post leest.quote:Op woensdag 10 februari 2021 10:00 schreef Ixnay het volgende:
Typisch iets van politiek correct links om heel veel gewicht te hangen aan quasi-serieuze communicatie op een quasi-serieus programmatje voor je smartphone.
Daarnaast zaten er politieke tegenstanders van hem destijds nog in die partij. Vraag je zelf eens af hoe objectief dat oordeel is.
Hoe makkelijk is het om op zo'n app een groepje te openen met een paar vrienden en je slaat die contacten op als "Thierry Baudet" etc. Dan maak je in no time een screenshot.
Zal ik dat eens doen met Rob Jetten, Mark Rutte en Jesse Klaver. In 3 minuten heb je een screenshot vol met racistische praat.
Helaas worden IQ-tests tegenwoordig steeds meer de norm. Dacht je dat een diploma nog écht iets waard is? Het is meer een toegangsbewijs om überhaupt in de rij te mogen aanschuiven waarna je allerlei 'capaciteitentests' of assessments mag doen, dit zijn geregeld ook verkapte IQ-tests.quote:Op woensdag 10 februari 2021 09:54 schreef VoMy het volgende:
Mensen die belang hechten aan IQ-testen en onzinnige dingen als gemiddeld IQ, zouden hun basisschooldiploma moeten inleveren. Vooral ook omdat iedereen die schermt met onderzoeken over die IQ's, zelf nog niet in staat is om een oliebollentest goed op te zetten en dus de waarde van die onderzoeken (nihil) niet op waarde kan schatten.
Op zich maakt dit niets uit. Het gaat er om dat meneer Baudet een aantal stomme uitspraken heeft gedaan. Het gebruikte communicatie middel is daarin niet van belang. Of maakt de hele zaak eerder nog dommer. En kom inderdaad maar eens met voorbeelden dat andere politici negers dom vinden of een collega als Pieter Omtzigt afkraken.quote:Op woensdag 10 februari 2021 10:00 schreef Ixnay het volgende:
Als je het maar recht(s) kan lullen voor jezelf of niet?quote:Op woensdag 10 februari 2021 10:00 schreef Ixnay het volgende:
Veel wetenschap die aan de Faculteit Maatschappij en Gedrag wordt gegeven (Ik voeg daar ook even Economie aan toe en alle wetenschap die met voorspellende, niet te valideren modellen werkt) is sterk onderhevig aan gevoeligheid voor tijdsgeest en politieke bias door de beoefenaars. Terecht dat daar aan getwijfeld wordt.quote:Op woensdag 10 februari 2021 07:16 schreef Haushofer het volgende:
Persoonlijk denk ik dat veel van die appjes wel met een lepeltje humor zijn bedoeld, maar dat er onder wel een vorm van superioriteit schuilhoudt. Thierry is gek op pseudowetenschap, getuige zijn uitspraken over klimaat en IQ en geflirt met complottheorieën.
Het laat je wel nadenken over wat een "promotie in de rechten" dan precies inhoudt; blijkbaar kun je promoveren en nog steeds geen benul hebben van wetenschap en haar methodiek.
We wachten in spanning af.quote:Op woensdag 10 februari 2021 10:00 schreef Ixnay het volgende:
Nee hoor, de aziaten zijn de beste. En de Asjkenazische Joden schijnen ook gemiddeld een hoog IQ te hebben. Mag dat wel gezegd worden?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Nouja, puur theoretisch kan je als je een heel klein beetje rechts van de VVD gaat zitten bijna alle stemmen afpakken. Er kan iig competitie zijn om al die stemmen. Inderdaad, VVD en PVV doen dat heel goed, maar dat is historisch determinisme. Er zijn tijden geweest dat PvdA links van de PvdA goed afdekte, maar daar bleek ook weer ruimte. Het is best denkbaar dat de PVV en/of VVD verslappen of een nieuwe partij meer aansprekend is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:26 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh maar ‘rechts van de VVD’ proberen keer op keer allerlei partijen het. Maar zoals gezegd dekken VVD en PVV die kant gewoon prima af.
Mwah, als je even kijkt naar de onderzoeken naar IQ per land, dan zul je zien dat van Afrika heel weinig gegevens bekend zijn en dat de samples vaak ook onder zeer selecte groepen gedaan worden. Een serieus academicus zal daar dus ook geen waarde aan hechten.quote:Op woensdag 10 februari 2021 09:13 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Het zou ook wel bizar zijn als je dat niet zou doen, enkel vanwege van de kleur van iemand zijn huid. Nochtans een nietsbetekenend aspect van iemand zijn uiterlijk.
[..]
Als deze uitspraken zijn gebaseerd op studies is het niet direct als dusdanig te classificeren. Je kunt enkel de reden om met dit soort studies aan te halen als racistisch zien, omdat er dan blijkbaar een waarde aan wordt gehecht. Maar de uitkomsten van zo'n studie an sich zijn niet racistisch.
[..]
Dit klopt. En het doel is hier: clusteren en collectief demoniseren. Kortom: eigenlijk is het dwingen om mensen met een bepaald standpunt eens te zijn. En als je dat niet bent? Dan sta je aan de compleet andere kant. Het is 'us vs. them' denken, wat sommigen heerlijk vinden. Dit omdat men dan vol kan uithalen en iemand compleet kan demoniseren vanwege een meningsverschil.
[..]
In categorie IQ-testen scoren voornamelijk Aziatische mensen/landen het hoogst schijnbaar. Dus dit gaat niet op. Sowieso is het overigens wel opmerkelijk dat dit soort testjes op basis van nationaliteit heel gewoon zijn. Daar lees je om de zoveel tijd wel eens een artikel over.
Doorgaans weten politici heel goed wat er wel en niet gezegd kan worden. Als het zo makkelijk zou zijn om politici domme uitspraken zoals die van Baudet te ontfutselen dan was dat al lang en breed gedaan en uitgelekt. Zoals we dat bijvoorbeeld ook bij enkele PvdA politici hebben gezien de afgelopen 30 jaar. Maar dat zijn dan uitzonderingen. (De ophef over kutmarokaantjes bijvoorbeeld)quote:Op woensdag 10 februari 2021 10:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich maakt dit niets uit. Het gaat er om dat meneer Baudet een aantal stomme uitspraken heeft gedaan. Het gebruikte communicatie middel is daarin niet van belang. Of maakt de hele zaak eerder nog dommer. En kom inderdaad maar eens met voorbeelden dat andere politici negers dom vinden of een collega als Pieter Omtzigt afkraken.
Met je eens en snap Baudet ook daarom niet helemaal. En zijn recente optreden in Buitenhof was althans in mijn ogen ook niet sterkt.quote:Op woensdag 10 februari 2021 10:45 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Doorgaans weten politici heel goed wat er wel en niet gezegd kan worden. Als het zo makkelijk zou zijn om politici domme uitspraken zoals die van Baudet te ontfutselen dan was dat al lang en breed gedaan en uitgelekt. Zoals we dat bijvoorbeeld ook bij enkele PvdA politici hebben gezien de afgelopen 30 jaar. Maar dat zijn dan uitzonderingen. (De ophef over kutmarokaantjes bijvoorbeeld)
Het is vandaag de dag eigenlijk enkel het clubje van Baudet wat zich hiermee bezighoud heb ik het idee.
Nee, het wordt de personen aangerekend. Als je op de FvD stemt, stem je op racisten. Dat dat even duidelijk is.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is ook het enige clubje waarbij privegesprekken worden gepubliceerd en de uitsrpaken vervolgens behandeld worden alsof het partijstandpunten zijn.
Denk jij echt dat wanneer in de groepsapp van de VVD Rutte zulke uitspraken doet dat niet gepubliceerd wordt?quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is ook het enige clubje waarbij privegesprekken worden gepubliceerd en de uitsrpaken vervolgens behandeld worden alsof het partijstandpunten zijn.
Dan zal er bij de andere clubjes wel geen reden zijn om 'prive'gesprekken te publiceren.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als er binnen de VVD, PvdA, D66, etc (welke partij dan ook) zulke uitspraken worden gedaan in groepsapp, dan wordt dat ook gewoon breed uitgemeten in de media. En terecht.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zou jij er eigenlijk willen dat je zus met een neger thuis komt?quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als er binnen de VVD, PvdA, D66, etc (welke partij dan ook) zulke uitspraken worden gedaan in groepsapp, dan wordt dat ook gewoon breed uitgemeten in de media. En terecht.
Maar jij vindt de berichten die Baudet en zijn kameraden hebben verstuurd verder niet zo schokkend? Jij vraagt aan je collega's of ze er problemen mee zouden hebben wanneer hun zus thuis zou komen met een neger?
Waarschijnlijk nog breder uitgemeten en waarschijnlijk is dat dan ook meteen het einde van de carrière van die politici.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als er binnen de VVD, PvdA, D66, etc (welke partij dan ook) zulke uitspraken worden gedaan in groepsapp, dan wordt dat ook gewoon breed uitgemeten in de media. En terecht.
Maar jij vindt de berichten die Baudet en zijn kameraden hebben verstuurd verder niet zo schokkend? Jij vraagt aan je collega's of ze er problemen mee zouden hebben wanneer hun zus thuis zou komen met een neger?
Ja, hij mag zo'n gesprek ook best voeren. Maar de persoon van een politicus is ook van belang en het is de vraag of je op zo'n figuur wilt stemmen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Privégesprekken is de clou hier.
Waarom zou men niet wat mogen vinden van wat een publiek persoon privé zegt?quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Weet dat op de FvD-lijst, naast de openlijk nationaalsocialisten, dus ook mensen 'privé' (dat is de clou hier) racisten zijn. Zoals de lijsttrekker.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
M'n neefje en nichtje zijn half-Egyptisch.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:09 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zou jij er eigenlijk willen dat je zus met een neger thuis komt?
Aziaten zijn de beste.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 23:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Privégesprekken geven inzicht in het denken van een persoon.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Egyptenaren zijn geen negers, ik vind het verdacht dat je de vraag ontwijktquote:Op woensdag 10 februari 2021 11:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
M'n neefje en nichtje zijn half-Egyptisch.
Een appgroep beschouw ik niet als een privegesprek. En ook in een daadwerkelijk privegesprek heb je je gewoon te gedragen zonder domme uitspraken.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Neef en nicht-huwelijken zijn in die culturen nog heel normaal.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
M'n neefje en nichtje zijn half-Egyptisch.
Want intelligentere mensen hebben meer recht op hulp dan minder intelligente mensen?quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Aziaten zijn de beste.
Dat is ook waarom dat onderzoek interessant is.
Als Afrikanen daadwerkelijk dommer zijn zou je geen immigratie uit die regio moeten toelaten, maar immigratie uit Azië moeten bevorderen.
Nee. Een continue herhaling van racistische drek is de clou hier.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Voor zijn perfecte uberras-staat is dat wel zo gewenst.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:19 schreef 297534 het volgende:
[..]
Want intelligentere mensen hebben meer recht op hulp dan minder intelligente mensen?
De gesprekken worden dan ook gelekt door deelnemers. Twee weken geleden kreeg ik ook talloze Telegram-screenshots toegestuurd en daar citeerden wij ook gewoon uit. Dat is namelijk nieuwswaardig.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, een groepsapp is een besloten gesprek. Het is not done om daaruit te publiceren als deelnemer, en als je daar als jij daar als journalist je zelf toegang toe verschaft pleeg je een misdrijf, net als wanneer dat verder verspreidt. Daarom zien we dat ook nooit behalve bij het FvD aldoor.
In welke context vraag jij aan je collega's of ze er vrede mee zouden hebben als hun zus thuis zou komen met een neger?quote:Ik ken de context niet.
Ik zou graag willen dat het kamerlid waar ik op stem in privégesprekken net zo'n persoon is als in zijn rol als kamerlid. Baudet speelt schijnbaar publiekelijk een toneelstukje en zijn overgebleven aanhang vind dat schijnbaar goed.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:19 schreef timmmmm het volgende:
Mij is nog steeds niet uitgelegd waarom wij niks zouden mogen vinden van een privégesprek van een publiek persoon.
Ik vind dat echt heel raar.
Of ik er moeite mee hebt, ligt aan de persoon. Ik ken zowel vriendelijke als vervelende 'negers', net zoals da ik zowel aardige als nare landgenoten ken. Als het een topgozer is, heb ik er geen moeite mee, ongeacht zijn (of haar) huidskleur.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Egyptenaren zijn geen negers, ik vind het verdacht dat je de vraag ontwijkt
Hier wordt als ik me niet vergis ook al rekening mee gehouden. Alleen dan niet de discriminerende variant die jij aanhoudt, volgens mij gaat dat dan op basis van wat voor werk je hier komt doen en is het makkelijker voor gespecialiseerd werk bij een DSM te immigreren dan voor bouwvakker.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:16 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Aziaten zijn de beste.
Dat is ook waarom dat onderzoek interessant is.
Als Afrikanen daadwerkelijk dommer zijn zou je geen immigratie uit die regio moeten toelaten, maar immigratie uit Azië moeten bevorderen.
Het zou gunstiger zijn dat er wegens onze kenniseconomie intelligentere mensen komen ja.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:19 schreef 297534 het volgende:
[..]
Want intelligentere mensen hebben meer recht op hulp dan minder intelligente mensen?
Neger geen probleem dus, als het maar niet @sp3c is. Duidelijkquote:Op woensdag 10 februari 2021 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of ik er moeite mee hebt, ligt aan de persoon. Ik ken zowel vriendelijke als vervelende 'negers', net zoals da ik zowel aardige als nare landgenoten ken. Als het een topgozer is, heb ik er geen moeite mee, ongeacht zijn (of haar) huidskleur.
Juist omdat bij ons alles op kennis en opleidingsniveau draait, zou je dat niet aan hoeven vullen lijkt me.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het zou gunstiger zijn dat er wegens onze kenniseconomie intelligentere mensen komen ja.
Mensen uit arme Afrikaanse landen hebben we helemaal niets aan. Voegen niets toe en blijven vaak in uitkeringen hangen. Kijk naar Eritreeërs als voorbeeld.
Mensen die nodig zijn voor bepaald werk en bepaalde opleidingen, kunnen vaak ook naar Nederland komen. Alleen dan wordt gewoon gekeken naar opleiding en werkervaring en niet naar ras.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het zou gunstiger zijn dat er wegens onze kenniseconomie intelligentere mensen komen ja.
Mensen uit arme Afrikaanse landen hebben we helemaal niets aan. Voegen niets toe en blijven vaak in uitkeringen hangen. Kijk naar Eritreeërs als voorbeeld.
Als dat IQ onderzoek klopt zie ik geen reden om geen onderscheid te maken op afkomst.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:27 schreef 297534 het volgende:
[..]
Mensen die nodig zijn voor bepaald werk en bepaalde opleidingen, kunnen vaak ook naar Nederland komen. Alleen dan wordt gewoon gekeken naar opleiding en werkervaring en niet naar ras.
Tja, dan moet jij je mischien afvragen wat DAT zegt. Als je vrienden waarmee je appt niet eens bereid zijn om je gesprekken prive te houden dus.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijk mij verstandiger om gewoon te kijken naar het individu en die te beoordelen op zijn of haar competenties. Zou jij het acceptabel vinden om op voorhand te worden afgeschreven, simpelweg omdat je uit de verkeerde wijk komt?quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als dat IQ onderzoek klopt zie ik geen reden om geen onderscheid te maken op afkomst.
Als Aziaten slimmer zijn moeten we alleen immigratie uit die hoek toelaten.
Asielzoekers vergelijken met kennis migranten is ridicuul.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ok, jij hebt dan dus liever een niet-opgeleide analfabeet uit China voor een baan aan een universiteit dan een hoogopgeleide Afrikaan, alleen omdat de gemiddelde Aziaat wellicht een hoger iq heeft dan de gemiddelde Afrikaan? Bovendien: er zijn ook zat banen voor niet-hoopopgeleide mensen. En verder: Immigratie is er niet alleen maar voor werk.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als dat IQ onderzoek klopt zie ik geen reden om geen onderscheid te maken op afkomst.
Of, en nu zeg ik misschien iets geks hè, je zou een persoon niet op zijn afkomst kunnen beoordelen. Want gemiddeldes zeggen niks over de persoon.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ook voor banen in de productie worden Afrikaanse vluchtelingen vaak afgewezen. Die komen niet door de test heen.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Asielzoekers vergelijken met kennis migranten is ridicuul.
En volgens mij hoef je geen bijzonder hoog IQ te hebben om een baan te krijgen in Nederland of hebben al die mensen die in de productie werken of achter een vuilniswagen lopen een IQ van 160 of zo?
Welke test?quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ook voor banen in de productie worden Afrikaanse vluchtelingen vaak afgewezen. Die komen niet door de test heen.
En ook nog eens telkens in apps die in de context van de FvD te zien zijn doordat veel groepsappleden een nauwe band met die partij hebben.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Privégesprekken geven inzicht in het denken van een persoon.
Ik zit in verschillende groepsapp en zeker in die met vrienden wordt een hoop schunnige taal geuit. Toch wordt er nooit gesproken over het IQ van andere rassen en de vraag of zussen met negers mogen thuiskomen. Blijkbaar bestaat er binnen het FvD een dwingende behoefte om dat soort onderwerpen te bespreken.
Als zijn partij niet adequaat reageert op de onthullingen zegt dat wel degelijk iets over de partij.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:41 schreef Chia het volgende:
[..]
En ook nog eens telkens in apps die in de context van de FvD te zien zijn doordat veel groepsappleden een nauwe band met die partij hebben.![]()
Als bijvoorbeeld Mark Rutte onder intieme niet-politieke oude vrienden (die dus ook niet per se VVD sympathisant zijn of zo) in een groepsapp een ontzettende racist blijkt te zijn dan zegt dat vooral iets over hem en niet zozeer over zijn partij.
Zou natuurlijk wel einde verhaal zijn voor Rutte bij zijn partij, die staan namelijk niet achter dat soort praat.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:41 schreef Chia het volgende:
[..]
En ook nog eens telkens in apps die in de context van de FvD te zien zijn doordat veel groepsappleden een nauwe band met die partij hebben.![]()
Als bijvoorbeeld Mark Rutte onder intieme niet-politieke oude vrienden (die dus ook niet per se VVD sympathisant zijn of zo) in een groepsapp een ontzettende racist blijkt te zijn dan zegt dat vooral iets over hem en niet zozeer over zijn partij.
Ligt eraan op welke basis je naar Nederland wil komen. Maar de eisen zijn zeer hoog in Nederland, ja.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:39 schreef timmmmm het volgende:
Maar zoals gezegd, volgens mij gebeurt dat nu ook al. Bij mensen die hier gezellig in ons mooie land willen komen wonen, gaat dat toch helemaal niet zo makkelijk?
Iemand enig idee waar je dan nu op geselecteerd wordt? Opleidingsniveau? Opleidingsniveau van de te vervullen functie hier?
Nee, dat gaat niet om opleidingsniveau. Je hebt natuurlijk verschillende soorten migranten. Maar als het op werk aankomt gaat het er geloof ik om in hoeverre het nodig is dat er iemand voor uit het buitenland wordt gehaald. Dus of het niet ook kan worden ingevuld door iemand uit Nederland. Dat kan gaan om wetenschappers, maar ook om andere soorten werk.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:39 schreef timmmmm het volgende:
Maar zoals gezegd, volgens mij gebeurt dat nu ook al. Bij mensen die hier gezellig in ons mooie land willen komen wonen, gaat dat toch helemaal niet zo makkelijk?
Iemand enig idee waar je dan nu op geselecteerd wordt? Opleidingsniveau? Opleidingsniveau van de te vervullen functie hier?
Grappig bedoeld, zeker?quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zou natuurlijk wel einde verhaal zijn voor Rutte bij zijn partij, die staan namelijk niet achter dat soort praat.
Ah, de test.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ook voor banen in de productie worden Afrikaanse vluchtelingen vaak afgewezen. Die komen niet door de test heen.
Niet alleen Nederland. Bij werk moet de werkgever aangeven of aantonen dat er geen geschikte EU kandidaat is.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:42 schreef 297534 het volgende:
[..]
Nee, dat gaat niet om opleidingsniveau. Je hebt natuurlijk verschillende soorten migranten. Maar als het op werk aankomt gaat het er geloof ik om in hoeverre het nodig is dat er iemand voor uit het buitenland wordt gehaald. Dus of het niet ook kan worden ingevuld door iemand uit Nederland. Dat kan gaan om wetenschappers, maar ook om andere soorten werk.
Als whatsapps zoals van Baudet uitlekken van Ruttes hand, kan ik me niet voorstellen dat dit niet einde verhaal zou zijn bij de VVDquote:
Uiteraard, maar daar was ik voor het gemak wel vanuit gegaan.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:42 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Als zijn partij niet adequaat reageert op de onthullingen zegt dat wel degelijk iets over de partij.
Als je immigranten uit een land krijgt waar het iq gemiddeld hoger is heb je dus een grotere kans dat ze een hoger iq hebben. Tadaa!quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:33 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ok, jij hebt dan dus liever een niet-opgeleide analfabeet uit China voor een baan aan een universiteit dan een hoogopgeleide Afrikaan, alleen omdat de gemiddelde Aziaat wellicht een hoger iq heeft dan de gemiddelde Afrikaan?
Ik wel. Maar goed, dat is een andere discussiequote:Op woensdag 10 februari 2021 11:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als whatsapps zoals van Baudet uitlekken van Ruttes hand, kan ik me niet voorstellen dat dit niet einde verhaal zou zijn bij de VVD
Van fabrieken en uitzendbureaus tijdens sollicitatieprocedures.quote:
Maar waar heb jij het nou over? Voor werkimmigratie wordt gewoon uitgebreid gekeken naar de achtergrond van zo iemand. Dus dan hoef je toch niets met deze gemiddeldes?quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als je immigranten uit een land krijgt waar het iq gemiddeld hoger is heb je dus een grotere kans dat ze een hoger iq hebben. Tadaa!
Ah juist ja. De pers maakt zelf uit of zoiets interessant en publicabel is. Ik vind dat in ieder geval van wel, hoewel het niets nieuws is.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is kennelijk de vrijheid van meningsuiting van een persrat om de vrijheid van een ander om diens mening zelf te uiten te blokkeren.
Ik ken geen gerechtelijke uitspraak waaruit blijkt dat Rutte racistisch is.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er ligt nog ergens een rechterlijke uitspraak dat Rutte racistisch is.
Blok heeft onhandige dingen gezegd, vooral voor een minister van buitenlandse zaken, maar hij heeft geen racistische dingen gezegd.quote:Blok heeft nog steeds een baan na zijn racistische opmerkingen in notabene een klasje,
Zwarte Piet is een cultureel fenomeen, dat heeft in principe weinig met racisme te maken. Gezien ook het feit hoeveel donkere mensen voor Zwarte Piet speelden.quote:Rutte heeft heel Nederland beschaamd met zijn uitspraak dat een Antilliaans politicus zich niet hoeft zwart te schminken voor Zwarte Piet.
He?quote:Allemaal getuigend van racsime als onderdeel van het denken en van beleid.
Okay, je mag wel racistisch zijn als je de massa-immigratie door laat gaan? Jij wringt je echt in de vreemdste bochten om Baudet en FVD vrij te pleiten.quote:Maar de VVD is de partij van de massa-immigratie, en aangezien die moet en zal doorgaan is het geen probleem.
Ga je dit spelletje hier ook proberen?quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En correct citeren en parafraseren natuurlijk, iets wat bij Baudet al een hele tijd niet meer nodig schijnt te zijn. Het is kennelijk de vrijheid van meningsuiting van een persrat om de vrijheid van een ander om diens mening zelf te uiten te blokkeren. Je gaat zelf ook alweer meteen in de fout.door van Latino's en Africans, duidelijk een Amerikaanse context, negers in het algemeen te maken. Wij hebben geen Africans en Latino's hier.
Of jij een racist bent? Weet ik niet. Van Baudet weten we dat nu wel.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
je bent tegen de coronamaatregelen
je wilt vervolgens op een partij gaan stemmen die ook tegen de coronamaatregelen is
je wordt voor racist(kan ook iemand zijn die de Egyptische God Ra eert) uitgemaakt.
rozen verwelkenquote:Op woensdag 10 februari 2021 12:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
je bent tegen de coronamaatregelen
je wilt vervolgens op een partij gaan stemmen die ook tegen de coronamaatregelen is
je wordt voor racist(kan ook iemand zijn die de Egyptische God Ra eert) uitgemaakt.
Nee, dat kan niet. Dan ben je een Ra-vereerder, geen Ra-cist.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
racist(kan ook iemand zijn die de Egyptische God Ra eert)
En dat de god Ra een donkere huidskleur heeft. En waarschijnlijk dezelfde kritiek zou krijgen als binnen de context van een zwarte piet.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:32 schreef viagraap het volgende:
[..]
rozen verwelken
schepen vergaan
maar mensen die onnodig enters gebruiken ipv leestekens om een punt proberen te maken zullen altijd bestaan
Ja, dat is een moeilijk woord, sorry. In deze context bedoelde ik daarmee: publicatiewaardig.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
publicabel (?, laten we het maar niet over de taalbeheersing van deze beroepsgroep hebben) om minderjarige
Je bent een Ra-vereerder als je geboren en getogen bent in Egypte en Ra-cisten zijn ergens anders geboren dan Egypte.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Dan ben je een Ra-vereerder, geen Ra-cist.
Haha, hoe krijg je het verzonnen. Wel een goede voor de tegenstanders van Baudet. Die kunnen zeggen dat ze met racist bedoelden dat hij een buiten Egypte geboren Ra-vereerder is.quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:46 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Je bent een Ra-vereerder als je geboren en getogen bent in Egypte en Ra-cisten zijn ergens anders geboren dan Egypte.
Om Baudet te quoten?quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:52 schreef Dejannn het volgende:
Het valt mij op dat er in dit topic nog geregeld het woord 'neger' wordt gebruikt door users.
Gestenigd gaat wel wat ver. Dan krijgt hij net zo'n status als de gebroeders de Witt. Dat is ook niet de bedoelingquote:
Hagenaar/Hageneesquote:Op woensdag 10 februari 2021 12:49 schreef 297534 het volgende:
[..]
Haha, hoe krijg je het verzonnen. Wel een goede voor de tegenstanders van Baudet. Die kunnen zeggen dat ze met racist bedoelden dat hij een buiten Egypte geboren Ra-vereerder is.
Absoluut. Maar ik vind dat eigenlijk niet zo erg.quote:Op woensdag 10 februari 2021 13:06 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Hagenaar/Hagenees
heb jij ook soms het gevoel dat ze je als een nummer zien?
Nee, we doen het niet effe zo, ik doe niet meer mee als de scheidsrechter meevoetbalt en mijn epistels weghaalt. Ik ben weer weg uit POL.quote:Op woensdag 10 februari 2021 13:10 schreef KoosVogels het volgende:
@:Weltschmerz
Aangezien je epistel is weggehaald, doen we het effe zo. Waarom zouden media geen privégesprekken mogen publiceren? Zolang er maar aan hoor- en wederhoor wordt gedaan.
De suggestie dat media alleen uitspraken mogen citeren die in de openbaarheid zijn gedaan, slaat natuurlijk nergens op. Want dan zou je als nieuwsmedium nooit schandalen kunnen onthullen. En ik weet zeker dat jij daar normaal gesproken ook geen moeite mee hebt. Het zit je nu dwars omdat je geliefde Baudet het doelwit is.
zuchtquote:Op woensdag 10 februari 2021 16:41 schreef Dejannn het volgende:
Ik vind dergelijke uitspraken ergens heel erg ongemakkelijk en tenenkrommend. Aan de andere kant, dat zou ik dan weer minder hebben als pakweg een Keniaan zou zeggen 'ik wil dat Afrika dominant zwart, en cultureel blijft zoals het is' .. of een Chinees 'ik wil dat Oost-Azië dominant Aziatisch, en cultureel blijft zoals het is'
Dat is eigenlijk wel opmerkelijk te noemen.
Nee, want Afrika en Azie zijn eeuwenlang gekoloniseerd geweest, dus dat is wel logisch.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:41 schreef Dejannn het volgende:
Ik vind dergelijke uitspraken ergens heel erg ongemakkelijk en tenenkrommend. Aan de andere kant, dat zou ik dan weer minder hebben als pakweg een Keniaan zou zeggen 'ik wil dat Afrika dominant zwart, en cultureel blijft zoals het is' .. of een Chinees 'ik wil dat Oost-Azië dominant Aziatisch, en cultureel blijft zoals het is'
Dus daarom mogen ze Aziatisch cultureel blijven zoals het is zonder invloeden van buitenaf?quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, want Afrika en Azie zijn eeuwenlang gekoloniseerd geweest, dus dat is wel logisch.
Het lijkt me vrij logisch dat mensen hun land willen behouden zoals het is. Niet elke verandering is immers een verbetering.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:41 schreef Dejannn het volgende:
Zoals miljoenen kansloze Afrikanen in Europa in combinatie met islamisering.quote:Op woensdag 10 februari 2021 16:48 schreef luxerobots het volgende:
Niet elke verandering is immers een verbetering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |