Vooral een clown.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:12 schreef Grishenko_ het volgende:
'Thierry Baudet doet racistische uitspraken in WhatsApp-groepen'
Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet en andere kandidaten op de kieslijst van de partij hebben racistische uitspraken gedaan in WhatsApp-groepen, zo meldt het Elsevier Weekblad (EW) dinsdag. Het weekblad heeft de hand weten te leggen op de conversaties.
Volgens het blad zei Baudet in de zomer van vorig jaar dat "blanken gemiddeld een IQ scoren van 110", en dat dat voor Hispanics 90 en voor Afro-Amerikanen 75 is.
Ook zou hij in een gesprek met Gideon van Meijeren en Yanick Chevalier, beiden op de kandidatenlijst, hebben gezegd: "wil jij dat je zus met een neger thuiskomt". EW meldt dat Van Meijeren hierop "hell no" antwoordde.
Baudet laat dinsdag in een video weten dat hij "er niet meer op ingaat. Deze gekkigheid, deze stupide heksenjacht. Dit zijn de technieken van een totalitair regime". Daarna zegt hij: "misschien is er in privécontext ooit een grapje gemaakt. Ik zou willen zeggen: wie heeft dat niet?"
EW laat weten dat het blad een groot aantal van de berichten zal afdrukken en hierbij ook een schermafbeelding voegt, "als bewijs voor de authenticiteit van het materiaal".
Eind vorig jaar ontstond wederom onrust in de partij door een artikel in Het Parool, waarin antisemitische uitingen van de jongerenpartij van FVD in chatgroepen werden aangehaald. Meerdere bestuursleden en Forum-politici zijn opgestapt vanwege ontevredenheid over de wijze waarop Baudet omging met de uitlatingen.
_______________________________________________________________________________________
https://www.nu.nl/politie(...)hatsapp-groepen.html
Wat vinden jullie: is Baudet een smerige racist of voert de media een heksenjacht op deze voorman?
Precies.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:18 schreef ikbenrond het volgende:
Hoeveel bewijs willen zijn trouwe volgers nog hebben dat hij antisemitisch en racistisch is? Oh wacht, het interesseert ze niks, want ze zijn het zelf ook.
Baudet is zeker een clown. Daarover ga ik niet in discussie, want er zijn wel meerdere clowns in de Tweede Kamer die een functie hebben als parlementslid en/of als minister. Denk aan De Jonge of Graus van de PVV.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vooral een clown.
Maar ras en IQ gelul doet het goed onder bepaalde rechtsdraaiende lieden, dus de clown kan doen wat hij wil, het blijft voor die Gobineau-klonen een messias.
Niks heksenjacht. Hij zaait wat hij oogst. Blij dat die ranzige club eindelijk door de mand valt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:23 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Baudet is zeker een clown. Daarover ga ik niet in discussie, want er zijn wel meerdere clowns in de Tweede Kamer die een functie hebben als parlementslid en/of als minister. Denk aan De Jonge of Graus van de PVV.
Mijn vraag bestaat uit de stelling of Baudet een uitgesproken racist is met idem achterban of dat het een spelletje is van de media om een oppositiepartij de mond te snoeren. Destijds met Fortuyn hadden de media daar ook een smerige hand in. Alleen is het verschil dat Fortuyn geen racist was, maar Baudet heeft een hele waslijst met dubieuze uitspraken.
Al met al vind ik Baudet als persoon niet oké en als parlementslid is hij al helemaal uitermate ongeschikt om een maatschappelijk debat aan te zwengelen. Dat hij in verband wordt gebracht met rare uitspraken verbaast me dan ook niet.
Hou toch op man.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:23 schreef Grishenko_ het volgende:
een spelletje is van de media om een oppositiepartij de mond te snoeren
Bedoel je de trouwe volgers van FvD of de cultvolgelingen van Baudet zelf?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:18 schreef ikbenrond het volgende:
Hoeveel bewijs willen zijn trouwe volgers nog hebben dat hij antisemitisch en racistisch is? Oh wacht, het interesseert ze niks, want ze zijn het zelf ook.
Mwa "de media" controleert en brengt dit soort dingen naar buiten, niet alleen bij oppositie. Kijk naar de toeslagenaffaire, de hele zittende macht door de media onderuit gehaald.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:23 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Baudet is zeker een clown. Daarover ga ik niet in discussie, want er zijn wel meerdere clowns in de Tweede Kamer die een functie hebben als parlementslid en/of als minister. Denk aan De Jonge of Graus van de PVV.
Mijn vraag bestaat uit de stelling of Baudet een uitgesproken racist is met idem achterban of dat het een spelletje is van de media om een oppositiepartij de mond te snoeren. Destijds met Fortuyn hadden de media daar ook een smerige hand in. Alleen is het verschil dat Fortuyn geen racist was, maar Baudet heeft een hele waslijst met dubieuze uitspraken.
Al met al vind ik Baudet als persoon niet oké en als parlementslid is hij al helemaal uitermate ongeschikt om een maatschappelijk debat aan te zwengelen. Dat hij in verband wordt gebracht met rare uitspraken verbaast me dan ook niet.
Er zijn genoeg voorbeelden geweest waarbij oppositiepartijen buitenspel werd gezet door de coalitie.quote:
De pers is echter vaak niet kritisch genoeg. De banden tussen politiek en media zijn veel te innig waardoor er geen adequate tegenmacht is. En dat is zorgwekkend.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:28 schreef koemleit het volgende:
[..]
Mwa "de media" controleert en brengt dit soort dingen naar buiten, niet alleen bij oppositie. Kijk naar de toeslagenaffaire, de hele zittende macht door de media onderuit gehaald.
Ik weet dat dit niet in je denkbeeld past. Maar de msm is niet regeringsgezind ofzo.
Ik denk dat dit niet zo is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:30 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
De pers is echter vaak niet kritisch genoeg. De banden tussen politiek en media zijn veel te innig waardoor er geen adequate tegenmacht is. En dat is zorgwekkend.
Allebei. Die paar zetels in de peilingen die nog over zijn zijn namelijk die Baudet minions.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:25 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Bedoel je de trouwe volgers van FvD of de cultvolgelingen van Baudet zelf?
Met het partijprogramma is namelijk helemaal niets mis mee, maar wel met de voorman die het partijprogramma behoort te verkondigen.
Oef... hier lult hij zich niet onderuit. Einde verhaal voor Thierry.quote:Ook zou hij in een gesprek met Gideon van Meijeren en Yanick Chevalier, beiden op de kandidatenlijst, hebben gezegd: "wil jij dat je zus met een neger thuiskomt". EW meldt dat Van Meijeren hierop "hell no" antwoordde.
Moet je eens voor de grap de beschouwing van Omtzigt maar eens terugkijken. Hij stelde dat de media en de coalitie met een enkele mond spreken, alsof het twee handen op een buik betreft. De media kon al veel eerder berichten over de toeslagenaffaire, maar journalisten die dit onderwerp hadden uitgekozen zaten al snel zonder een baan. Belangrijke dingen werden onder het tapijt geveegd onder het mom van journalistiek. Kijk maar eens terug; je kijkt je ogen uit.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:28 schreef koemleit het volgende:
[..]
Mwa "de media" controleert en brengt dit soort dingen naar buiten, niet alleen bij oppositie. Kijk naar de toeslagenaffaire, de hele zittende macht door de media onderuit gehaald.
Ik weet dat dit niet in je denkbeeld past. Maar de msm is niet regeringsgezind ofzo.
Gozer, hoeveel bewijs wil je nog hebben dat Thierry antisemitisch en racistisch is? Dat doet de media niet hoor, al die dingen zegt hij gewoon zelf.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:30 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Er zijn genoeg voorbeelden geweest waarbij oppositiepartijen buitenspel werd gezet door de coalitie.
Vandaar dat ik het in een stelling verpakte, zodat er een zinnige discussie eruit kon vloeien. Het is niet mijn persoonlijke mening, maar eerder twee discussiepunten die partijen kunnen innemen.
Met je 'hou toch op man' laat je zien dat je niet leest, aangezien mijn persoonlijke mening niet overeenkomt met deze stelling. Daarnaast voer je geen enkele argumenten aan om jouw standpunt te ondersteunen. Zo blijkt maar weer eens dat dialectiek een kunst is die voorbehouden is aan de enkeling.
Ik reageerde zo omdat het een totale kul-stelling is. Er is bakken bewijs dat Baudet uiterst twijfelachtige denkbeelden heeft, als je dan nog durft te suggereren dat dit misschien "een spelletje van de media" is, verwacht je nou echt dat we daar serieus op in gaan? Baudet krijgt nota bene nog steeds keer op keer een podium op tv en in andere media, omdat ie zo lekker veel ophef (en dus kijkcijfers en views!) genereert. Als we het over spelletjes van de media hebben, dan zou ik het liever daarover hebben: bewust een podium geven aan controversiele en verwerpelijke figuren alleen om zelf lekker in de picture te komen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:30 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Er zijn genoeg voorbeelden geweest waarbij oppositiepartijen buitenspel werd gezet door de coalitie.
Vandaar dat ik het in een stelling verpakte, zodat er een zinnige discussie eruit kon vloeien. Het is niet mijn persoonlijke mening, maar eerder twee discussiepunten die partijen kunnen innemen.
Met je 'hou toch op man' laat je zien dat je niet leest, aangezien mijn persoonlijke mening niet overeenkomt met deze stelling. Daarnaast voer je geen enkele argumenten aan om jouw standpunt te ondersteunen. Zo blijkt maar weer eens dat dialectiek een kunst is die voorbehouden is aan de enkeling.
Zucht, ik moet nogmaals benadrukken dat ik niet sympathiseer met Baudet. Ik vind hem een lulletje rozenwater eerste klas, een nepintellectueel en iemand die onwaarschijnlijk arrogant overkomt. Maar daarnaast ben ik ook kritisch op de media. Of mag dat ook niet meer?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:35 schreef ikbenrond het volgende:
[..]
Gozer, hoeveel bewijs wil je nog hebben dat Thierry antisemitisch en racistisch is? Dat doet de media niet hoor, al die dingen zegt hij gewoon zelf.
Een Speld artikel was nog nooit zo raak: https://speld.nl/2018/03/(...)tterlijk-te-citeren/
Ik ben ook kritisch op de mediaquote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:40 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Zucht, ik moet nogmaals benadrukken dat ik niet sympathiseer met Baudet. Ik vind hem een lulletje rozenwater eerste klas, een nepintellectueel en iemand die onwaarschijnlijk arrogant overkomt. Maar daarnaast ben ik ook kritisch op de media. Of mag dat ook niet meer?
Maar goed, als deze partij wordt gedecimeerd zal ik geen enkele traan laten hoor. Sinds het gehele coronadiner-debacle, afscheiding met Otten, de speech met de uil van Minerva, liet hij zien dat hij intellectueel gezien ruimschoots onder de 110 bungelt.
Zou zijn iq niet te laag zijn?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:42 schreef Chia het volgende:
Yernaz Ramautarsing kan gewoon weer kandidaatslid raadslid van de FvD worden lijkt me.
Sorry voor de offtopic maar wat een draak van een kapsel. Was met semi langhaar nog wel een knappe vent om te zien maar schijnbaar prefereert hij de koorknaap-lookquote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
Sneuneus Sjerrie waant zich weer het zielige slachtoffer:
[ twitter ]
Ben wel benieuwd welke kapper hij heeft, dan ga ik daar ook even langs.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:44 schreef 2dope het volgende:
[..]
Sorry voor de offtopic maar wat een draak van een kapsel. Was met semi langhaar nog wel een knappe vent om te zien maar schijnbaar prefereert hij de koorknaap-look
Persoonlijk vind ik die suggestie ook belachelijk, maar er zijn genoeg mensen die in deze heksenjacht van de media geloven. Mensen die een andere mening hebben, wil ik niet meteen wegzetten als 'idioot' of 'wappie'. Maar ik vraag me wel telkens af hoe ze deze uitspraken telkens kunnen/willen verdedigen. Door met hen in gesprek te gaan, zou ik graag willen achterhalen waarom ze opzien tegen een randfiguur als Baudet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:40 schreef ikbenrond het volgende:
[..]
Ik ben ook kritisch op de mediaMaar alleen de suggestie al dat zelfs dit nog een spelletje van de media zou kunnen zijn.. sorry, maar dat is echt belachelijk.
Of het het resultaat van zijn haren laten knippen door iemand die geen kapper is. Dan spreekt het voor hem dat hij niet naar de coronakapper is geweest.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:44 schreef 2dope het volgende:
[..]
Sorry voor de offtopic maar wat een draak van een kapsel. Was met semi langhaar nog wel een knappe vent om te zien maar schijnbaar prefereert hij de koorknaap-look
Dat compenseert hij door antisemiet te zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zou zijn iq niet te laag zijn?
Dit soort cijfers zijn vaak uit shit onderzoek (zoals de Bell curve) en daarbij zegt het droppen van dit soort data niks over de variabelen (land waar mensen in wonen, onderwijs, armoede, enz) en daarmee niks over de oorzaak. Neonazi/alt right en twijfelachtige clubs gooien er gretig mee en insinueren zo een correlatie tussen ras en intelligentie die nooit is aangetoond. Zelfde gebeurt vaak met het hogere percentage van criminaliteit bij minderheidsgroepen die ook sociologisch te verklaren zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:38 schreef Zorro het volgende:
Als die IQ statistieken juist zijn (ALS zeg ik he) zie ik er weinig racistisch in. Als het onzingetallen zijn dan zijn het gewoon leugens en wordt het een ander verhaal.
"Stijgt in de peilingen" 1 zeteltje erbij(bij de Hond) na maandenlang alleen maar verloren te hebben.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
Sneuneus Sjerrie waant zich weer het zielige slachtoffer:
[ twitter ]
Mwah. Dit is een zacht nabriesje vergeleken bij de storm van een paar maanden terug. En mensen zoals Baudet gaan alleen aan tafel bij jaknikkers. Laatst was hij zelfs bij Ongehoord Nederlandquote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:23 schreef DarkwingDuck het volgende:
Wat een stripfiguur. Vanavond of morgen krijgt hij weer volop aandacht in een actualiteitenprogramma om het uit te leggen...
Maar wel bij buitenhof laatst.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Mwah. Dit is een zacht nabriesje vergeleken bij de storm van een paar maanden terug. En mensen zoals Baudet gaan alleen aan tafel bij jaknikkers. Laatst was hij zelfs bij Ongehoord Nederland
U kan het weten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:52 schreef Gehrman het volgende:
Afro-Amerikanen hebben gemiddeld een grotere penis dan blanken en Hispanics.
Dit ter info.
JA21 is ook geen knip voor de neus waard. Nanninga heeft zelf hele dubieuze uitspraken gedaan, met Thierry jarenlang opgetrokken en een dolksteek gegeven op het moment dat Baudet zwak stond. Ook is de rol van Eerdmans ook zeer discutabel door wisselgeld te eisen voor de vermeende racistische appgroepjes stil te houden in ruil voor een paar plaatsen hoger op de kieslijst.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:49 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dit soort cijfers zijn vaak uit shit onderzoek (zoals de Bell curve) en daarbij zegt het droppen van dit soort data niks over de variabelen (land waar mensen in wonen, onderwijs, armoede, enz) en daarmee niks over de oorzaak. Neonazi/alt right en twijfelachtige clubs gooien er gretig mee en insinueren zo een correlatie tussen ras en intelligentie die nooit is aangetoond. Zelfde gebeurt vaak met het hogere percentage van criminaliteit bij minderheidsgroepen die ook sociologisch te verklaren zijn.
Ik kon de nieuwste reactievideo niet langer dan 5 seconden bekijken, maar laat me raden. Het is de schuld van links/media/ex-leden. 'Screenshots' tussen aanhalingstekens maar nergens inhoudelijke verklaring van waarom de screenshots fake/uit context zijn gehaald. + Wat holle verkiezingretoriek.
Ik erger me echt kapot aan deze doorzichtige fascistoïde propogandamethoden en vraag me serieus af of Baudet nog wel in staat is politiek te bedrijven of dat hij gewoon gek is.
Gelukkig dat JA21 als alternatief is opgedoken en gezien de peilingen wat terrein van dat ellendige clubje kan afsnoepen.
Het spelletje is natuurlijk de timing. Zo vlak voor de verkiezingen hebben deze berichten het meeste effect hopen ze.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:40 schreef ikbenrond het volgende:
[..]
Ik ben ook kritisch op de mediaMaar alleen de suggestie al dat zelfs dit nog een spelletje van de media zou kunnen zijn.. sorry, maar dat is echt belachelijk.
Ben geen fan van JA21 of überhaupt populistisch rechts (of überhaupt rechts). Nanninga zei eens wat over dobbernegers, gooit graag met het knuppel in het linkse hoenderhok van Amsterdam. Eerdmans zal ook wel wat shit op z'n kerfstok hebben, geloof ik best.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:55 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
JA21 is ook geen knip voor de neus waard. Nanninga heeft zelf hele dubieuze uitspraken gedaan, met Thierry jarenlang opgetrokken en een dolksteek gegeven op het moment dat Baudet zwak stond. Ook is de rol van Eerdmans ook zeer discutabel door wisselgeld te eisen voor de vermeende racistische appgroepjes stil te houden in ruil voor een paar plaatsen hoger op de kieslijst.
Het zijn allemaal hypocriete wappies die elkaar allemaal behoren te verdienen - JA21, FvD en lijst Otten.
Nu heb ik niks met het nazisme dus ik praat niks goed. Maar als 1 kant de laatste tijd extreem veel met ras en kleur bezig is, dan zijn het wel de trouwe volgers van de linkse kerk.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vooral een clown.
Maar ras en IQ gelul doet het goed onder bepaalde rechtsdraaiende lieden, dus de clown kan doen wat hij wil, het blijft voor die Gobineau-klonen een messias.
... die linkse kerk heeft het echter niet nodig op basis van pseudo-wetenschap en ander geleuter hele volksstammen te degraderen to IQ-loos en crimineel.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nu heb ik niks met het nazisme dus ik praat niks goed. Maar als er 1 kant van de politieke as de laatste tijd extreem veel met ras en kleur bezig is, dan zijn het wel de trouwe volgers van de linkse kerk.
Eens. Het wordt niet aan IQ gekoppeld. Echter helaas in bepaalde extremere uithoeken wel degelijk aan bepaald voorbestemd crimineel gedrag. Bijvoorbeeld: blanke mensen dragen een erfzonde van de slavernij. Alleen blanke mensen zijn racistich. Blanke mensen zijn pedo. Blanke mensen hebben een privilege die zij uitbuiten ten nadele van de gekleurde medemens. Etcquote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... die linkse kerk heeft het echter niet nodig op basis van pseudo-wetenschap en ander geleuter hele volksstammen te degraderen to IQ-loos en crimineel.
Ho ho, linkse partijen moet de hand boven het hoofd worden gehouden natuurlijk. Het is alleen leuk om rechtsgeoriënteerde partijen in een kwaad daglicht te zetten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens Halsmema was hij een hindoestaan, dus dan niet. Hoog tijd om eens even lekker GL priveberichten door te spitten en te publiceren dus.
Indirect wordt dit wel gedaan. Voornamelijk door links-en progressief ingestelden. Al heeft het hier voornamelijk een infantiliserend karakter, dus wellicht maakt dat het inhoudelijk iets anders.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... die linkse kerk heeft het echter niet nodig op basis van pseudo-wetenschap en ander geleuter hele volksstammen te degraderen to IQ-loos en crimineel.
Je zou kunnen zeggen dat ze juist racisme aantonen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:38 schreef Zorro het volgende:
Als die IQ statistieken juist zijn (ALS zeg ik he) zie ik er weinig racistisch in. Als het onzingetallen zijn dan zijn het gewoon leugens en wordt het een ander verhaal.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:43 schreef Confetti het volgende:
Het verhaal over het IQ is een ongemakkelijke waarheid. Sommige volkeren zitten tot wel 50 IQ punten lager dan hier. Dat ga je niet verklaren met slecht onderwijs. Maar dat zijn ook gewoon mensen en superieuriteitsdenken heeft nooit tot iets goeds geleid. Ik snap ook niet waar de obsessie van Fvd met de 'neger' vandaan komt. Er zijn zoveel andere problemen in Nederland. Daarom zal het nooit wat meer worden dan een splinterpartijtje. Baudet heeft ook niks anders dan de Kamer. Zonder dat salaris staat hij weer op straat.
50 is misschien hoog ingeschat. 30-40 dan. In Nederland was het ongeveer 105? Ja die IQ test is natuurlijk Westers georiënteerd etc. maar dan nog is het een grof verschil van tientallen punten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]50 IQpunten onder ons betekent zwaar verstandelijk beperkt.
Werkelijk ja? Werkelijk?
Nee 100.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
50 is misschien hoog ingeschat. 30-40 dan. In Nederland was het ongeveer 105? Ja die IQ test is natuurlijk Westers georiënteerd etc. maar dan nog is het een grof verschil van tientallen punten.
De aanval is ingezet. Hier intrappen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:12 schreef Grishenko_ het volgende:
'Thierry Baudet doet racistische uitspraken in WhatsApp-groepen'
Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet en andere kandidaten op de kieslijst van de partij hebben racistische uitspraken gedaan in WhatsApp-groepen, zo meldt het Elsevier Weekblad (EW) dinsdag. Het weekblad heeft de hand weten te leggen op de conversaties.
Volgens het blad zei Baudet in de zomer van vorig jaar dat "blanken gemiddeld een IQ scoren van 110", en dat dat voor Hispanics 90 en voor Afro-Amerikanen 75 is.
Ook zou hij in een gesprek met Gideon van Meijeren en Yanick Chevalier, beiden op de kandidatenlijst, hebben gezegd: "wil jij dat je zus met een neger thuiskomt". EW meldt dat Van Meijeren hierop "hell no" antwoordde.
Baudet laat dinsdag in een video weten dat hij "er niet meer op ingaat. Deze gekkigheid, deze stupide heksenjacht. Dit zijn de technieken van een totalitair regime". Daarna zegt hij: "misschien is er in privécontext ooit een grapje gemaakt. Ik zou willen zeggen: wie heeft dat niet?"
EW laat weten dat het blad een groot aantal van de berichten zal afdrukken en hierbij ook een schermafbeelding voegt, "als bewijs voor de authenticiteit van het materiaal".
Eind vorig jaar ontstond wederom onrust in de partij door een artikel in Het Parool, waarin antisemitische uitingen van de jongerenpartij van FVD in chatgroepen werden aangehaald. Meerdere bestuursleden en Forum-politici zijn opgestapt vanwege ontevredenheid over de wijze waarop Baudet omging met de uitlatingen.
_______________________________________________________________________________________
https://www.nu.nl/politie(...)hatsapp-groepen.html
Wat vinden jullie: is Baudet een smerige racist of voert de media een heksenjacht op deze voorman?
Doet me hieraan denken 'tis ironie' 'tis poezië' daar kan 'tis filosofie' zo bij. En dan is van Haga de nieuwe Hiddema.quote:
Wil je nu niet meer met hem daten dan?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:44 schreef 2dope het volgende:
Ze moeten wel een beetje hè, omdat ze gedwongen worden te reageren op het gestook van rechts daarover.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nu heb ik niks met het nazisme dus ik praat niks goed. Maar als 1 kant de laatste tijd extreem veel met ras en kleur bezig is, dan zijn het wel de trouwe volgers van de linkse kerk.
Ja.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:12 schreef Grishenko_ het volgende:
Eens jaquote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niks heksenjacht. Hij zaait wat hij oogst. Blij dat die ranzige club eindelijk door de mand valt.
Ego manducare pullum ergo sumquote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:37 schreef archito het volgende:
[..]
Hahahaha.
'Wil jij dat je zus met een neger thuiskomt?' is inderdaad een filosofische vraag.
Eindelijk door de mand valt? Voor de hoeveelste keer inmiddels?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niks heksenjacht. Hij zaait wat hij oogst. Blij dat die ranzige club eindelijk door de mand valt.
Ja dat is racistisch. Ik zou namelijk willen dat als ik een dochter had ze met een goede man thuis zou komen, blank of zwart maakt dan niet uit. Genoeg blanke tokkies die hun vrouw verlaten. Kijk alleen maar naar de figuren waar een Barbie elke keer mee thuiskomt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:48 schreef AToontje87 het volgende:
Even buiten het feit of je de uitspraken verwerpelijk vindt of niet...
Is het ook daadwerkelijk racistisch? Wat nou als de uitspraak op waarheid berust en valt te onderbouwen met bronnen? Ben ik ook een racist als ik zeg dat Marokkanen verhoudingsgewijs meer misdrijven plegen, wanneer dit een feit is?
Ben ik bijvoorbeeld een racist als ik liever niet heb dat een dochter thuis komt met een donkere man, als de cijfers zouden laten zien dat donkere mannen eerder bij hun vrouw/kind weg gaan dan blanke mannen?
Ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
Als je het al niet racistisch wilt noemen is het in ieder geval extreem kortzichtig.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:48 schreef AToontje87 het volgende:
Even buiten het feit of je de uitspraken verwerpelijk vindt of niet...
Is het ook daadwerkelijk racistisch? Wat nou als de uitspraak op waarheid berust en valt te onderbouwen met bronnen? Ben ik ook een racist als ik zeg dat Marokkanen verhoudingsgewijs meer misdrijven plegen, wanneer dit een feit is?
Ben ik bijvoorbeeld een racist als ik liever niet heb dat een dochter thuis komt met een donkere man, als de cijfers zouden laten zien dat donkere mannen eerder bij hun vrouw/kind weg gaan dan blanke mannen?
Ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
Is niet elke vraag filosofisch?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:37 schreef archito het volgende:
[..]
Hahahaha.
'Wil jij dat je zus met een neger thuiskomt?' is inderdaad een filosofische vraag.
Het partijprogramma lijkt mij nogal irrelevant als het opzij geschoven wordt zodra Baudet dat goed uitkomt net als kandidaten of volksvertegenwoordigers.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:25 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Bedoel je de trouwe volgers van FvD of de cultvolgelingen van Baudet zelf?
Met het partijprogramma is namelijk helemaal niets mis mee, maar wel met de voorman die het partijprogramma behoort te verkondigen.
Nu dat niet van toepassing omdat het in EW staat is dat een kenmerk van een totalitair regime, natuurlijk, Baudet is altijd wel bereid om de de grenzen van het ridicule te overschrijden.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:34 schreef Ringo het volgende:
Whehe, het vijandsbeeld van ‘de linkse media’ is met deze Elsevier-onthullingen wel een beetje achterhaald.
Iedereen met een brein en een ziel wist dit natuurlijk al.
Cliteur geen anti-semiet op de universiteit van Leiden betekent volgens mij niet dat Baudet ergens van vrijgepleit is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:54 schreef Nober het volgende:
[..]
De aanval is ingezet. Hier intrappen.
[ twitter ]
Sowieso is mij niet duidelijk wat er 'totalitair' is aan media die onthullingen doen die prominente politici in verlegenheid brengen. Sterker, zoiets gebeurt niet in een totalitaire staat.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu dat niet van toepassing omdat het in EW staat is dat een kenmerk van een totalitair regime, natuurlijk, Baudet is altijd wel bereid om de de grenzen van het ridicule te overschrijden.
Zoiets zal wel de bedoeling zijn, ja, ik zou zijn volgers even vragen hoe hij dat bedoelt, we hebben er hier een rondlopen die altijd wel bereid is om uit te leggen wat hij bedoelde in plaats van wat hij zeiquote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sowieso is mij niet duidelijk wat er 'totalitair' is aan media die onthullingen doen die prominente politici in verlegenheid brengen. Sterker, zoiets gebeurt niet in een totalitaire staat.
Of suggereert Baudet dat EW handelt in opdracht van de regering?
Minder immigratie, minder EU, minder islamisering en meer integratie zijn standpunten die ik van harte toejuich. Dat deze standpunten in de handen zijn gevallen van een demagoog is daarom ook uitermate jammer.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het partijprogramma lijkt mij nogal irrelevant als het opzij geschoven wordt zodra Baudet dat goed uitkomt net als kandidaten of volksvertegenwoordigers.
En zelfs op papier is het een drama, het is een verzameling one-liners zonder onderbouwing.
Ongetwijfeld waar maar hoeveel van die appjes zijn afkomstig van leiders van politieke partijen. Dat er zat racisten rondlopen is geen geheim.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:33 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
Ah de dagelijkse rel over de FvD. Ik zie hier niets wat dagelijks te zien is in honderden, zo niet duizenden, WhatsApp en Telegram groepen.
Maar het zijn allemaal one liners zonder inhoud. En dus altijd in handen geweest van demagogen, het is populisme zonder inhoud of consequenties.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:34 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Minder immigratie, minder EU, minder islamisering en meer integratie zijn standpunten die ik van harte toejuich. Dat deze standpunten in de handen zijn gevallen van een demagoog is daarom ook uitermate jammer.
Een goed bestuurder zou hier een heel goed beleid op kunnen maken - een functie waar Baudet ongeschikt voor is.
Als er uitspraken, die over een grens gaan, worden gedaan door Rutte of Klaver in hun whatsapp groepjes dan mag dat ook van mij prima uitgemeten worden in de pers.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:33 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
Ah de dagelijkse rel over de FvD. Ik zie hier niets wat dagelijks te zien is in honderden, zo niet duizenden, WhatsApp en Telegram groepen.
Wat een rare en instabiele indruk maakt deze man.quote:
Dat zijn alleen geen volksvertegenwoordigers he?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:33 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
Maar je mag nog steeds op je grote held stemmen hoor. Wat een mafklapper het ook is. Democratie genoemd.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:33 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
Ik zit in meerdere groepapps van m'n werk. In die chats worden nooit racistische uitlatingen gedaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:33 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
Rare vraag trouwens, wat doe je als je zus thuiskomt met een neger. Alsof jij daar wat over te zeggen hebt of mee te maken hebt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zit in meerdere groepapps van m'n werk. In die chats worden nooit racistische uitlatingen gedaan.
Zelfs in vriendenapps gebeurt dat niet of nauwelijks. Niet omdat de mensen met wie ik omga roomser zijn de paus, maar omdat het niet bij ons opkomt om zulke gesprekken te voeren, en al helemaal niet via de app.
Binnen FvD bestaat er blijkbaar een dwingende behoefte om dat soort onderwerpen te bespreken (IQ van andere rassen en wat je doet als je zus thuiskomt met een neger).
Hetzelfde geldt dan ook voor D66 en GroenLinks.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar het zijn allemaal one liners zonder inhoud. En dus altijd in handen geweest van demagogen, het is populisme zonder inhoud of consequenties.
Ja, want Rutte en Kaag worden niet zo ondervraagd als Thierry.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sowieso is mij niet duidelijk wat er 'totalitair' is aan media die onthullingen doen die prominente politici in verlegenheid brengen. Sterker, zoiets gebeurt niet in een totalitaire staat.
Of suggereert Baudet dat EW handelt in opdracht van de regering?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |