Vooral een clown.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:12 schreef Grishenko_ het volgende:
'Thierry Baudet doet racistische uitspraken in WhatsApp-groepen'
Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet en andere kandidaten op de kieslijst van de partij hebben racistische uitspraken gedaan in WhatsApp-groepen, zo meldt het Elsevier Weekblad (EW) dinsdag. Het weekblad heeft de hand weten te leggen op de conversaties.
Volgens het blad zei Baudet in de zomer van vorig jaar dat "blanken gemiddeld een IQ scoren van 110", en dat dat voor Hispanics 90 en voor Afro-Amerikanen 75 is.
Ook zou hij in een gesprek met Gideon van Meijeren en Yanick Chevalier, beiden op de kandidatenlijst, hebben gezegd: "wil jij dat je zus met een neger thuiskomt". EW meldt dat Van Meijeren hierop "hell no" antwoordde.
Baudet laat dinsdag in een video weten dat hij "er niet meer op ingaat. Deze gekkigheid, deze stupide heksenjacht. Dit zijn de technieken van een totalitair regime". Daarna zegt hij: "misschien is er in privécontext ooit een grapje gemaakt. Ik zou willen zeggen: wie heeft dat niet?"
EW laat weten dat het blad een groot aantal van de berichten zal afdrukken en hierbij ook een schermafbeelding voegt, "als bewijs voor de authenticiteit van het materiaal".
Eind vorig jaar ontstond wederom onrust in de partij door een artikel in Het Parool, waarin antisemitische uitingen van de jongerenpartij van FVD in chatgroepen werden aangehaald. Meerdere bestuursleden en Forum-politici zijn opgestapt vanwege ontevredenheid over de wijze waarop Baudet omging met de uitlatingen.
_______________________________________________________________________________________
https://www.nu.nl/politie(...)hatsapp-groepen.html
Wat vinden jullie: is Baudet een smerige racist of voert de media een heksenjacht op deze voorman?
Precies.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:18 schreef ikbenrond het volgende:
Hoeveel bewijs willen zijn trouwe volgers nog hebben dat hij antisemitisch en racistisch is? Oh wacht, het interesseert ze niks, want ze zijn het zelf ook.
Baudet is zeker een clown. Daarover ga ik niet in discussie, want er zijn wel meerdere clowns in de Tweede Kamer die een functie hebben als parlementslid en/of als minister. Denk aan De Jonge of Graus van de PVV.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vooral een clown.
Maar ras en IQ gelul doet het goed onder bepaalde rechtsdraaiende lieden, dus de clown kan doen wat hij wil, het blijft voor die Gobineau-klonen een messias.
Niks heksenjacht. Hij zaait wat hij oogst. Blij dat die ranzige club eindelijk door de mand valt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:23 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Baudet is zeker een clown. Daarover ga ik niet in discussie, want er zijn wel meerdere clowns in de Tweede Kamer die een functie hebben als parlementslid en/of als minister. Denk aan De Jonge of Graus van de PVV.
Mijn vraag bestaat uit de stelling of Baudet een uitgesproken racist is met idem achterban of dat het een spelletje is van de media om een oppositiepartij de mond te snoeren. Destijds met Fortuyn hadden de media daar ook een smerige hand in. Alleen is het verschil dat Fortuyn geen racist was, maar Baudet heeft een hele waslijst met dubieuze uitspraken.
Al met al vind ik Baudet als persoon niet oké en als parlementslid is hij al helemaal uitermate ongeschikt om een maatschappelijk debat aan te zwengelen. Dat hij in verband wordt gebracht met rare uitspraken verbaast me dan ook niet.
Hou toch op man.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:23 schreef Grishenko_ het volgende:
een spelletje is van de media om een oppositiepartij de mond te snoeren
Bedoel je de trouwe volgers van FvD of de cultvolgelingen van Baudet zelf?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:18 schreef ikbenrond het volgende:
Hoeveel bewijs willen zijn trouwe volgers nog hebben dat hij antisemitisch en racistisch is? Oh wacht, het interesseert ze niks, want ze zijn het zelf ook.
Mwa "de media" controleert en brengt dit soort dingen naar buiten, niet alleen bij oppositie. Kijk naar de toeslagenaffaire, de hele zittende macht door de media onderuit gehaald.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:23 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Baudet is zeker een clown. Daarover ga ik niet in discussie, want er zijn wel meerdere clowns in de Tweede Kamer die een functie hebben als parlementslid en/of als minister. Denk aan De Jonge of Graus van de PVV.
Mijn vraag bestaat uit de stelling of Baudet een uitgesproken racist is met idem achterban of dat het een spelletje is van de media om een oppositiepartij de mond te snoeren. Destijds met Fortuyn hadden de media daar ook een smerige hand in. Alleen is het verschil dat Fortuyn geen racist was, maar Baudet heeft een hele waslijst met dubieuze uitspraken.
Al met al vind ik Baudet als persoon niet oké en als parlementslid is hij al helemaal uitermate ongeschikt om een maatschappelijk debat aan te zwengelen. Dat hij in verband wordt gebracht met rare uitspraken verbaast me dan ook niet.
Er zijn genoeg voorbeelden geweest waarbij oppositiepartijen buitenspel werd gezet door de coalitie.quote:
De pers is echter vaak niet kritisch genoeg. De banden tussen politiek en media zijn veel te innig waardoor er geen adequate tegenmacht is. En dat is zorgwekkend.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:28 schreef koemleit het volgende:
[..]
Mwa "de media" controleert en brengt dit soort dingen naar buiten, niet alleen bij oppositie. Kijk naar de toeslagenaffaire, de hele zittende macht door de media onderuit gehaald.
Ik weet dat dit niet in je denkbeeld past. Maar de msm is niet regeringsgezind ofzo.
Ik denk dat dit niet zo is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:30 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
De pers is echter vaak niet kritisch genoeg. De banden tussen politiek en media zijn veel te innig waardoor er geen adequate tegenmacht is. En dat is zorgwekkend.
Allebei. Die paar zetels in de peilingen die nog over zijn zijn namelijk die Baudet minions.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:25 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Bedoel je de trouwe volgers van FvD of de cultvolgelingen van Baudet zelf?
Met het partijprogramma is namelijk helemaal niets mis mee, maar wel met de voorman die het partijprogramma behoort te verkondigen.
Oef... hier lult hij zich niet onderuit. Einde verhaal voor Thierry.quote:Ook zou hij in een gesprek met Gideon van Meijeren en Yanick Chevalier, beiden op de kandidatenlijst, hebben gezegd: "wil jij dat je zus met een neger thuiskomt". EW meldt dat Van Meijeren hierop "hell no" antwoordde.
Moet je eens voor de grap de beschouwing van Omtzigt maar eens terugkijken. Hij stelde dat de media en de coalitie met een enkele mond spreken, alsof het twee handen op een buik betreft. De media kon al veel eerder berichten over de toeslagenaffaire, maar journalisten die dit onderwerp hadden uitgekozen zaten al snel zonder een baan. Belangrijke dingen werden onder het tapijt geveegd onder het mom van journalistiek. Kijk maar eens terug; je kijkt je ogen uit.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:28 schreef koemleit het volgende:
[..]
Mwa "de media" controleert en brengt dit soort dingen naar buiten, niet alleen bij oppositie. Kijk naar de toeslagenaffaire, de hele zittende macht door de media onderuit gehaald.
Ik weet dat dit niet in je denkbeeld past. Maar de msm is niet regeringsgezind ofzo.
Gozer, hoeveel bewijs wil je nog hebben dat Thierry antisemitisch en racistisch is? Dat doet de media niet hoor, al die dingen zegt hij gewoon zelf.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:30 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Er zijn genoeg voorbeelden geweest waarbij oppositiepartijen buitenspel werd gezet door de coalitie.
Vandaar dat ik het in een stelling verpakte, zodat er een zinnige discussie eruit kon vloeien. Het is niet mijn persoonlijke mening, maar eerder twee discussiepunten die partijen kunnen innemen.
Met je 'hou toch op man' laat je zien dat je niet leest, aangezien mijn persoonlijke mening niet overeenkomt met deze stelling. Daarnaast voer je geen enkele argumenten aan om jouw standpunt te ondersteunen. Zo blijkt maar weer eens dat dialectiek een kunst is die voorbehouden is aan de enkeling.
Ik reageerde zo omdat het een totale kul-stelling is. Er is bakken bewijs dat Baudet uiterst twijfelachtige denkbeelden heeft, als je dan nog durft te suggereren dat dit misschien "een spelletje van de media" is, verwacht je nou echt dat we daar serieus op in gaan? Baudet krijgt nota bene nog steeds keer op keer een podium op tv en in andere media, omdat ie zo lekker veel ophef (en dus kijkcijfers en views!) genereert. Als we het over spelletjes van de media hebben, dan zou ik het liever daarover hebben: bewust een podium geven aan controversiele en verwerpelijke figuren alleen om zelf lekker in de picture te komen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:30 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Er zijn genoeg voorbeelden geweest waarbij oppositiepartijen buitenspel werd gezet door de coalitie.
Vandaar dat ik het in een stelling verpakte, zodat er een zinnige discussie eruit kon vloeien. Het is niet mijn persoonlijke mening, maar eerder twee discussiepunten die partijen kunnen innemen.
Met je 'hou toch op man' laat je zien dat je niet leest, aangezien mijn persoonlijke mening niet overeenkomt met deze stelling. Daarnaast voer je geen enkele argumenten aan om jouw standpunt te ondersteunen. Zo blijkt maar weer eens dat dialectiek een kunst is die voorbehouden is aan de enkeling.
Zucht, ik moet nogmaals benadrukken dat ik niet sympathiseer met Baudet. Ik vind hem een lulletje rozenwater eerste klas, een nepintellectueel en iemand die onwaarschijnlijk arrogant overkomt. Maar daarnaast ben ik ook kritisch op de media. Of mag dat ook niet meer?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:35 schreef ikbenrond het volgende:
[..]
Gozer, hoeveel bewijs wil je nog hebben dat Thierry antisemitisch en racistisch is? Dat doet de media niet hoor, al die dingen zegt hij gewoon zelf.
Een Speld artikel was nog nooit zo raak: https://speld.nl/2018/03/(...)tterlijk-te-citeren/
Ik ben ook kritisch op de mediaquote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:40 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Zucht, ik moet nogmaals benadrukken dat ik niet sympathiseer met Baudet. Ik vind hem een lulletje rozenwater eerste klas, een nepintellectueel en iemand die onwaarschijnlijk arrogant overkomt. Maar daarnaast ben ik ook kritisch op de media. Of mag dat ook niet meer?
Maar goed, als deze partij wordt gedecimeerd zal ik geen enkele traan laten hoor. Sinds het gehele coronadiner-debacle, afscheiding met Otten, de speech met de uil van Minerva, liet hij zien dat hij intellectueel gezien ruimschoots onder de 110 bungelt.
Zou zijn iq niet te laag zijn?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 13:42 schreef Chia het volgende:
Yernaz Ramautarsing kan gewoon weer kandidaatslid raadslid van de FvD worden lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |