abonnement Unibet Coolblue
pi_197903771
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!



klik om te spelen



Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_197903774
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:09 schreef bluuf het volgende:
Een aantal van de irritaties waar ik soms mee te maken heb:
- mensen die uit een zijstraat komen wanneer jij op een voorrangsweg aan het rijden bent en vervolgens 30 gaan rijden waar het 50 is (ze moesten er persé voor om vervolgens flink onder de maximum snelheid te rijden)
- die oude vent van de week die bij een afrit van een grote rotonde van de linkerbaan ineens de rechterbaan op gaat waardoor ik een noodstop moest maken (blijf gewoon binnen de lijnen)
- die blonde muts in een mini van de week die besloot een U bocht te maken (door rood licht) terwijl ik net aan kwam rijden vanaf de andere kant
- sowieso mensen die niet binnen de lijnen kunnen blijven in een bocht met meerdere banen
- mensen die denken dat richting aangeven op de snelweg gelijk staat aan voorrang hebben
- mensen die bijna op je achterbumper zitten op de snelweg terwijl je verkeer voor je hebt (ik kan niet dwars door mijn voorganger rijden)
- mensen die onder de maximum snelheid rijden en toch gaan inhalen (en dan niet even gas bijgeven). Vaak icm op het laatste moment knipperen en jouw baan opkomen (want in hun perceptie is knipperen voorrang)
- De stealth mode die ik in meerdere auto's heb gehad (mensen die gewoon jouw baan insturen terwijl je naast ze aan het rijden bent, hoe de fuck zie je een SUV over het hoofd).

Oja, op nummer 1 die eikel in die XC90 die letterlijk één dag nadat ik mijn auto vers bij de dealer had opgehaald probeerde te parkeren terwijl het niet pastte waardoor hij tegen mijn voorbumper aan kwam (en hij ontkende dat terwijl zijn auto nog letterlijk tegen mijn bumper stond).
Allemaal herkenbaar ;(

Ik rij tegenwoordig 60K-70K km per jaar en ik erger me steeds minder (of het is de leeftijd). Ik ga er standaard vanuit dat alle medeweggebruikers volslagen idioten zijn, dan valt het altijd mee ;)
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_197903842
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 20:14 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Dan had je moeten gaan lopen. ^O^

Je kan niet andermans weg gaan claimen en dan zeiken dat ze jou in de weg zitten
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 10:14 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Ja want de automobilist kan wat aan de prut op de weg doen :')

Nou meid, je hebt het er maar zwaar mee
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 10:37 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Jij reed alleen maar race fiets toch? Geen auto ervaring zo te zien.
Je komt zelf ook niet echt ervaren over. Het is geven en nemen in het verkeer.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_197904238
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:25 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Allemaal herkenbaar ;(

Ik rij tegenwoordig 60K-70K km per jaar en ik erger me steeds minder (of het is de leeftijd). Ik ga er standaard vanuit dat alle medeweggebruikers volslagen idioten zijn, dan valt het altijd mee ;)
Ga je er ook van uit dat je zelf ook niet onfeilbaar bent? Het zou nogal een blinde vlek in je opvatting kunnen opleveren.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_197904284
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:55 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ga je er ook van uit dat je zelf ook niet onfeilbaar bent? Het zou nogal een blinde vlek in je opvatting kunnen zijn.
Zeker, ik mis ook wel eens wat. Maar daarnaast ga ik er van uit dat een medeweggebuiker te allen tijde iets raars kan gaan doen en als dat dan ook gebeurt dan wind ik me daar niet over op.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 13:16:07 #6
76108 bluuf
Powershell fan
pi_197905529
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:55 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ga je er ook van uit dat je zelf ook niet onfeilbaar bent? Het zou nogal een blinde vlek in je opvatting kunnen opleveren.

Iedereen maakt weleens een fuckup in het verkeer, ik ook.
Het is alleen verbazingwekkend hoeveel fuckups sommige mensen maken in korte tijd en ook wat ze precies doen.
Als je 5 minuten achter iemand rijdt die "vreemd" aan het rijden is dan zie je ze vaak de ene na de andere bizarre actie uithalen.

Net ook weer zo'n helder lichtje met deze gladheid. Ik draai een (30) weg op en ik zie vervolgens in mijn binnenspiegel iemand die de bocht te ruim nam en daarmee een berg opgestapelde sneeuw meepakken in de bocht, vervolgens zie ik deze persoon mij snel naderen (reed ongeveer 50). Ik vraag mij dan af of zie iemand een plaat voor zijn kop heeft want de ene bocht haalt hij al niet door te hard aan komen rijden en vervolgens toch niet zijn snelheid aanpassen aan de omstandigheden.
pi_197905850
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 16:41 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Willen alle aso-autmobilisten die zich vandaag hebben geërgerd aan fietsers op de rijbaan even naar rechts, daar waar naar alle waarschijnlijkheid onder een laag sneeuw een fietspad ligt, kijken? Eerst een dijk van modderige aangekoekte stijfbevroren sneeuwklompen, waar je als je een normaal gewicht hebt niet op de fiets doorheen komt, dan een strook waar fietspad en stoep ongezien onder de sneeuw in elkaar over gaan. Dus onder deze abnormale omstandigheden rijden fietsers daar waar geveegd en gestrooid is. Het duurt maar een paar dagen, dus zeur niet!
Pas je snelheid aan en houd rekening met elkaar. Spat elkaar ook niet onder de blubber, dank je wel.

Kijk ook eens naar de hindernisbaan die bij zebra’s is ontstaan voor mensen die niet of over de modderdijk kunnen stappen en slechtzienden. Chapeau voor alle buurtbewoners die de zebra’s in hun buurt ook voor ouderen met een rollator toegankelijk hebben gemaakt.

O, voor alle mensen die sporen op het fietspad zien in de groege ochtend en « dus het kan wel » willen zeggen: die sporen zijn van gisteren. Wel eens met een wiel in de tramrails gekomen? Die hardbevroren sporen hebben hetzelfde effect.
Terechte klacht. Automobilisten draaien heel snel door als je -in hun ogen ten onrechte- gebruik maakt van de rijbaan. Moet je maar eens proberen over de weg te rijden waar een niet-verplicht fietspad naast ligt (zo'n fietspad met een rechthoekig bord met "fietspad" erop geschreven). Iedereen moet nu een beetje schipperen om veilig door het verkeer te gaan. Dan ben je toch ook een lompe hork als je een over de weg glibberende fietser gaat afsnijden, uitschelden of expres bevuilen. :X
  dinsdag 9 februari 2021 @ 13:56:00 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_197906124
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 10:37 schreef OscarMopperkont het volgende: [..] Jij reed alleen maar race fiets toch? Geen auto ervaring zo te zien.
Je komt nogal bekrompen over...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_197912039
Mensen kunnen me nu nauwelijks irriteren omdat ik iedere bocht aan het glijden ben :S___D

Maar de hoofdwegen zijn nu eigenlijk allemaal alweer sneeuwvrij ;(
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 9 februari 2021 @ 19:26:34 #10
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197912599
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 19:09 schreef bluuf het volgende:
...
- De stealth mode die ik in meerdere auto's heb gehad (mensen die gewoon jouw baan insturen terwijl je naast ze aan het rijden bent, hoe de fuck zie je een SUV over het hoofd).
...
Deze vind ik altijd zo bizar. Ik heb een knalrode auto en ik zorg er altijd voor niet in dooie hoeken te blijven hangen. Soms maken ze zelfs oogcontact, zetten dat knipperlicht aan en gaan 8)7
pi_197912996
quote:
6s.gif Op maandag 8 februari 2021 18:02 schreef Tyr80 het volgende: @:la_perle_rouge of je werkt wat harder zodat je je een auto kunt veroorloven.
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 10:37 schreef OscarMopperkont het volgende: [..] Jij reed alleen maar race fiets toch? Geen auto ervaring zo te zien.
Typisch dat de gefrustreerde opgefokte types gelijk op mensen met een defensievere instelling gaan projecteren dat ze geen auto(ervaring) hebben. _O-

la_perle_rouge geeft zelf al aan dat ze die heeft en @kanovinnie verkoopt zijn auto aan mij zodra hij er vanaf wil. :)
  dinsdag 9 februari 2021 @ 20:48:33 #12
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_197914662
Ik had laatst een situatie, waar ik me aan ergerde, maar ook keihard moest lachen. Sta vooraan bij de verkeerslichten en er komt iemand naast mij staan. Licht gaat op groen en ik geef een kwart gas. Mijn auto heeft een vrij hoge koppel op lage toeren, dus ik trek hem eruit. Helemaal geen stoplichtsprint van mij uit. Begint hij druk te seinen met grootlicht en wild te gebaren. Wat da fuck?! :D :D
Horrible Cunt!
pi_197915020
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:48 schreef tong_poh het volgende:
Ik had laatst een situatie, waar ik me aan ergerde, maar ook keihard moest lachen. Sta vooraan bij de verkeerslichten en er komt iemand naast mij staan. Licht gaat op groen en ik geef een kwart gas. Mijn auto heeft een vrij hoge koppel op lage toeren, dus ik trek hem eruit. Helemaal geen stoplichtsprint van mij uit. Begint hij druk te seinen met grootlicht en wild te gebaren. Wat da fuck?! :D :D
Dat is idd grappig. :D Sommige verkeersdeelnemers zijn zo ontzettend leuk om in de gaten te houden. :)
Ik heb een keer meegemaakt dat iemand in zijn auto zo enorm gefocussed was op het verkeerslicht dat hij zodra het groen werd hij direct volop op het gas ging.
Hij was alleen vergeten dat hij 2e was in de rij. *kloink* _O-
  dinsdag 9 februari 2021 @ 21:41:59 #14
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_197916045
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 21:00 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat is idd grappig. :D Sommige verkeersdeelnemers zijn zo ontzettend leuk om in de gaten te houden. :)
Ik heb een keer meegemaakt dat iemand in zijn auto zo enorm gefocussed was op het verkeerslicht dat hij zodra het groen werd hij direct volop op het gas ging.
Hij was alleen vergeten dat hij 2e was in de rij. *kloink* _O-
Hahaha, geweldig!
Horrible Cunt!
pi_197916065
Mensen die het na drie dagen sneeuw nog steeds voor elkaar krijgen om op pad te gaan met zowat de helft van de voorruit nog bedekt met sneeuw. |:(
Flesje bier
pi_197916099
Hoe is het in de ochtend op de weg? Moet morgenochtend mijn baby naar de opvang brengen... Vind het eigenlijk een beetje eng. Is het nog erg glad?
pi_197917332
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 21:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe is het in de ochtend op de weg? Moet morgenochtend mijn baby naar de opvang brengen... Vind het eigenlijk een beetje eng. Is het nog erg glad?
Meeste wegen zijn weer sneeuwvrij, alleen in je woonwijk zelfs ligt nog sneeuw maar als je rustig rijdt is er weinig aan de hand.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 9 februari 2021 @ 23:08:38 #18
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_197917589
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 21:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe is het in de ochtend op de weg? Moet morgenochtend mijn baby naar de opvang brengen... Vind het eigenlijk een beetje eng. Is het nog erg glad?
Valt echt zat mee, maar vooral in de woonwijk moet je de balans vinden tussen rustig rijden en doorrijden. Met name in dikke pakken sneeuw moet je niet te langzaam rijden want dan kom je juist weer vast te zitten.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_197917778
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:48 schreef tong_poh het volgende:
Ik had laatst een situatie, waar ik me aan ergerde, maar ook keihard moest lachen. Sta vooraan bij de verkeerslichten en er komt iemand naast mij staan. Licht gaat op groen en ik geef een kwart gas. Mijn auto heeft een vrij hoge koppel op lage toeren, dus ik trek hem eruit. Helemaal geen stoplichtsprint van mij uit. Begint hij druk te seinen met grootlicht en wild te gebaren. Wat da fuck?! :D :D
Gewoon schijt aan
  woensdag 10 februari 2021 @ 08:48:30 #20
76108 bluuf
Powershell fan
pi_197919970
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:48 schreef tong_poh het volgende:
Ik had laatst een situatie, waar ik me aan ergerde, maar ook keihard moest lachen. Sta vooraan bij de verkeerslichten en er komt iemand naast mij staan. Licht gaat op groen en ik geef een kwart gas. Mijn auto heeft een vrij hoge koppel op lage toeren, dus ik trek hem eruit. Helemaal geen stoplichtsprint van mij uit. Begint hij druk te seinen met grootlicht en wild te gebaren. Wat da fuck?! :D :D
Ik had er laatst één met zo'n blauw kenteken (zoeen waar je verkeershufters aan kan herkennen) die naast mij stond bij het stoplicht met zijn BMW. Licht gaat op groen en ik trek weg (395Nm koppel vanaf 0 toeren).
Vervolgens komt hij mij bij het volgende stoplicht met veel poeha voorbij, via het voorsoorteervak om linksaf te slaan en rijdt zo door rood.
2 stoplichten verderop zie ik hem weer staan en hij steekt vervolgens zijn middelvinger naar mij op. Sommige mensen hebben echt een probleem met zichzelf.
  woensdag 10 februari 2021 @ 09:13:08 #21
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_197920224
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 08:48 schreef bluuf het volgende:

[..]

Ik had er laatst één met zo'n blauw kenteken (zoeen waar je verkeershufters aan kan herkennen) die naast mij stond bij het stoplicht met zijn BMW. Licht gaat op groen en ik trek weg (395Nm koppel vanaf 0 toeren).
Vervolgens komt hij mij bij het volgende stoplicht met veel poeha voorbij, via het voorsoorteervak om linksaf te slaan en rijdt zo door rood.
2 stoplichten verderop zie ik hem weer staan en hij steekt vervolgens zijn middelvinger naar mij op. Sommige mensen hebben echt een probleem met zichzelf.
Je laatste zinnetje somt het op! :D :D
Horrible Cunt!
pi_197920303
Echt hoor, ik vind het juist leuk als mensen eens gas geven... gebeurt er nog wat leuks op de weg. Heb nu helaas geen snelle auto meer (maar als we het over koppel hebben hadden m'n laatste auto's beide 450+) dus kan er weinig mee. Maar een mooi geluidje uit een auto kan ik altijd waarderen.

Wat wel irritant is als mensen vol gas gaan en daarna zit je het hele stuk achter ze en loopt ie te slakken. Misschien dat zoiets bij bovenstaande situatie van toepassing was?
Facts don't care about your feelings
pi_197920623
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 21:43 schreef Gezicht het volgende:
Mensen die het na drie dagen sneeuw nog steeds voor elkaar krijgen om op pad te gaan met zowat de helft van de voorruit nog bedekt met sneeuw. |:(
Dat is een beste boete toch? ¤259 euro. En terecht.
  FOK!fotograaf woensdag 10 februari 2021 @ 11:28:15 #24
842 Zorro
Z
pi_197922051
Ik vind het vooral leuk om net te doen of ik een stoplichtsprintje ga doen, beetje vooruit rollen en zo opzij kijken maar dan rustig wegrijden en die ander als een debiel zien wegscheuren _O-
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_197922443
quote:
6s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:28 schreef Zorro het volgende:
Ik vind het vooral leuk om net te doen of ik een stoplichtsprintje ga doen, beetje vooruit rollen en zo opzij kijken maar dan rustig wegrijden en die ander als een debiel zien wegscheuren _O-
Mensen doen dat heel vaak als ik met de motor bij het stoplicht sta :') Dan spurten ze weg terwijl ik rustig optrek.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_197924804
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:44 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Dat is een beste boete toch? ¤259 euro. En terecht.
Bij staandehouding met de wapenstok de ruit sneeuwvrij maken.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_197927707
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:53 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Mensen doen dat heel vaak als ik met de motor bij het stoplicht sta :') Dan spurten ze weg terwijl ik rustig optrek.
Ga dan wel rechts staan. Hekel aan motors die dan vooraan het stoplicht gaan staan op de linkerstrook en dan optrekken als een vrachtwagen.
Facts don't care about your feelings
pi_197928380
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 16:33 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ga dan wel rechts staan. Hekel aan motors die dan vooraan het stoplicht gaan staan op de linkerstrook en dan optrekken als een vrachtwagen.
Dat doen we alleen als jij achter ons staat #karma :6
pi_197930765
quote:
6s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:28 schreef Zorro het volgende:
Ik vind het vooral leuk om net te doen of ik een stoplichtsprintje ga doen, beetje vooruit rollen en zo opzij kijken maar dan rustig wegrijden en die ander als een debiel zien wegscheuren _O-
Heb ik ook wel eens gedaan toen ik nog een TransAm had, stond een auto links van mij en ik daagde hem uit door oogcontact en door met mijn gas te spelen.
Toen het groen werd spoot hij er vandoor en ik ging rustig rechtsaf. :P
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:52:14 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_197930965
Ik ben meer van het 'laat het hem even een halve autolengte pakken, en dan 1, 2 shortshiften en doewieee :W'

Vooral altijd erg leuk bij van die ritsvakken aan de overkant vd kruising, oh, genotjes O+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_197932031
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:07 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dat doen we alleen als jij achter ons staat #karma :6
Nu mag het wel, heb geen snelle auto meer :') ;( werd er laatst echt uit gereden door een vrachtwagen, maar was wel zonder oplegger.
Facts don't care about your feelings
pi_197932065
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:16 schreef bluuf het volgende:

[..]

Iedereen maakt weleens een fuckup in het verkeer, ik ook.
Het is alleen verbazingwekkend hoeveel fuckups sommige mensen maken in korte tijd en ook wat ze precies doen.
Als je 5 minuten achter iemand rijdt die "vreemd" aan het rijden is dan zie je ze vaak de ene na de andere bizarre actie uithalen.

Net ook weer zo'n helder lichtje met deze gladheid. Ik draai een (30) weg op en ik zie vervolgens in mijn binnenspiegel iemand die de bocht te ruim nam en daarmee een berg opgestapelde sneeuw meepakken in de bocht, vervolgens zie ik deze persoon mij snel naderen (reed ongeveer 50). Ik vraag mij dan af of zie iemand een plaat voor zijn kop heeft want de ene bocht haalt hij al niet door te hard aan komen rijden en vervolgens toch niet zijn snelheid aanpassen aan de omstandigheden.
Volgens mij hebben veel mensen niet door wat die gladheid met je remweg kan doen. Ik denk dat het heel veel onwetendheid/domheid is, want de mensen die ik dit zie doen komen op mij nou niet echt over als gehaaste bumperklevers. Hebben gewoon geen idee en doen ongeveer maar wat ze altijd doen.
  woensdag 10 februari 2021 @ 20:33:58 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_197932177
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 20:30 schreef t-star het volgende:

[..]

Volgens mij hebben veel mensen niet door wat die gladheid met je remweg kan doen. Ik denk dat het heel veel onwetendheid/domheid is, want de mensen die ik dit zie doen komen op mij nou niet echt over als gehaaste bumperklevers. Hebben gewoon geen idee en doen ongeveer maar wat ze altijd doen.
Klopt, mij ook opgevallen van de week.. iedereen rijdt als eendjes 50 - 60 op de snelweg want 'oh het is allemaal zo eng', maar wel op 10 meter tussenruimte _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_197932445
Ja 20km langzamer dan de maximum snelheid rijden en dan bij het stoplicht alsnog op het laatste moment vol remmen.
.
  woensdag 10 februari 2021 @ 21:09:56 #35
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_197933190
Ik vind het grappig om heel hard op te trekken, tot vmax. Meestal komen ze met 20/40 km meer voorbij om te winnen....

En dan bij het volgende stoplicht precies hetzelfde :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 11 februari 2021 @ 01:05:41 #36
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_197937566
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:18 schreef YoshiBignose het volgende:


Wat wel irritant is als mensen vol gas gaan en daarna zit je het hele stuk achter ze en loopt ie te slakken. Misschien dat zoiets bij bovenstaande situatie van toepassing was?
Als je refereert aan mijn verhaal, dan is dat niet het geval. Ik accelereerde nog weg van hem toen hij debiel ging doen. :D
Horrible Cunt!
pi_198320157
Ik had net continu trage mensen voor me, iedere keer wanneer ik legaal in kon halen dook er weer een op :( en blijkbaar zijn die irritante lesauto's ook weer terug :(
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 17 mei 2021 @ 08:11:19 #38
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_199462502
Gisteren niet goed in m'n spiegels gekeken bij het inhalen. Meneer die achter me kwam was niet blij met me. Toen hij mij weer voorbij kwam werd ik getrakteerd op een volledig terechte middelvinger.
Ok stelletje hokboeren
  maandag 17 mei 2021 @ 11:39:57 #39
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_199465195
Op een kleine enkelbaans rotonde, waar fieters voorrang hebben. Auto op de rotonde wil afslaan, maar moet fietsers voorrang verlenen. Dus ik zie mijn kans schoon om de rotonde op te rijden. Zie ik in mijn ooghoek een auto over het stoepje van de rotonde die afslaande auto links voorbij gaan (paste echt net aan tussen de auto en de middencirkel). Ik zat al op de rotonde en krijg een toeterorkest.

Wie zit hier fout en indien ik fout zat, is het niet gewoon aso gedrag van die knakker? het is binnen de bebouwde kom (50kmh) Ik zat al op de rotonde voordat hij voorbij zijn voorligger was en ik hem uberhaupt zag, maarja hij had een flinke vaart en ik trek rustig op.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_199465579
quote:
10s.gif Op maandag 17 mei 2021 11:39 schreef Grielen het volgende:
Op een kleine enkelbaans rotonde, waar fieters voorrang hebben. Auto op de rotonde wil afslaan, maar moet fietsers voorrang verlenen. Dus ik zie mijn kans schoon om de rotonde op te rijden. Zie ik in mijn ooghoek een auto over het stoepje van de rotonde die afslaande auto links voorbij gaan (paste echt net aan tussen de auto en de middencirkel). Ik zat al op de rotonde en krijg een toeterorkest.

Wie zit hier fout en indien ik fout zat, is het niet gewoon aso gedrag van die knakker? het is binnen de bebouwde kom (50kmh) Ik zat al op de rotonde voordat hij voorbij zijn voorligger was en ik hem uberhaupt zag, maarja hij had een flinke vaart en ik trek rustig op.
Joh, iemand probeerde mij OP de (enkelbaans) rotonde in te halen, omdat ik net even sneller op de rotonde was dan hij... Sommige mensen zijn echt gestoord.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_199465677
Verder in korte tijd meegemaakt dat mensen vrolijk op de 3e rijbaan van rechts gaan rijden op een vierbaansweg, maar vervolgens niet doorrijden. Ik vraag mij dan altijd af wat die mensen denken. Het rijdt daar vast beter dan op de rechter rijbaan. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_199466561
quote:
10s.gif Op maandag 17 mei 2021 11:39 schreef Grielen het volgende:
Wie zit hier fout en indien ik fout zat, is het niet gewoon aso gedrag van die knakker?
Jij moet voorrang geven aan verkeer op de rotonde, maar hij is wel de aso uiteraard :)
pi_199466582
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 12:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Verder in korte tijd meegemaakt dat mensen vrolijk op de 3e rijbaan van rechts gaan rijden op een vierbaansweg, maar vervolgens niet doorrijden. Ik vraag mij dan altijd af wat die mensen denken. Het rijdt daar vast beter dan op de rechter rijbaan. :')
Rijstrook, niet rijbaan. En tel vanaf links, dat is de algemene regel. Ook als je een keer 112 of Rijkswaterstaat moet bellen. Dus rijstrook 1 is meest de linkerstrook ;)
pi_199466654
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 12:59 schreef Piles het volgende:

[..]

Rijstrook, niet rijbaan. En tel vanaf links, dat is de algemene regel. Ook als je een keer 112 of Rijkswaterstaat moet bellen. Dus rijstrook 1 is meest de linkerstrook ;)
Hm, today I learned.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_199467054
quote:
10s.gif Op maandag 17 mei 2021 11:39 schreef Grielen het volgende:
Op een kleine enkelbaans rotonde, waar fieters voorrang hebben. Auto op de rotonde wil afslaan, maar moet fietsers voorrang verlenen. Dus ik zie mijn kans schoon om de rotonde op te rijden. Zie ik in mijn ooghoek een auto over het stoepje van de rotonde die afslaande auto links voorbij gaan (paste echt net aan tussen de auto en de middencirkel). Ik zat al op de rotonde en krijg een toeterorkest.

Wie zit hier fout en indien ik fout zat, is het niet gewoon aso gedrag van die knakker? het is binnen de bebouwde kom (50kmh) Ik zat al op de rotonde voordat hij voorbij zijn voorligger was en ik hem uberhaupt zag, maarja hij had een flinke vaart en ik trek rustig op.
Doe ik ook weleens, is toch logisch? Sommige mensen remmen zo traag af voor fietsers en blokkeren dan de hele rotonde... zit niet voor niets zo'n verhoging in het midden dan kan je er nog net langs :) Zou je ook gewoon goed moeten zien hoor tenzij die ander een busje had ofzo, maar dan kan hij ook wel weer logisch nadenken dat je dat niet ziet.

quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 12:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Joh, iemand probeerde mij OP de (enkelbaans) rotonde in te halen, omdat ik net even sneller op de rotonde was dan hij... Sommige mensen zijn echt gestoord.
Dat is wel bullshit :')
Facts don't care about your feelings
pi_199472321
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 12:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Joh, iemand probeerde mij OP de (enkelbaans) rotonde in te halen, omdat ik net even sneller op de rotonde was dan hij... Sommige mensen zijn echt gestoord.
Huh, hoe?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199472516
quote:
11s.gif Op maandag 17 mei 2021 18:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Huh, hoe?
Dit, ben wel benieuw naar pics/paint van de situatie nu.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  maandag 17 mei 2021 @ 18:21:22 #48
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199472626
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:33 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Doe ik ook weleens, is toch logisch?
Uh, nee het is niet logisch om iemand in te halen als er maar 1 rijstrook is.
pi_199472995
Neem aan dat ze dit idee bedoelt:



Dat is uiteraard aso, maar ik bedoel het geval waarbij de auto dus wil afslaan maar er komen fietsers waardoor hij beetje half op de rotonde staat en je dan een stukje verhoging mee pakt om er langs te rijden.



Zal beide wel niet mogen :P in Nederlandje.
Facts don't care about your feelings
  maandag 17 mei 2021 @ 19:06:55 #50
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199473513
Het lijkt me niet de bedoeling dat er meerdere auto's naast elkaar dezelfde rijstrook gebruiken. Maar om heel eerlijk te zijn begrijp ik niet echt waar de uitloopstrook in het midden van een rotonde dan wel voor bedoeld is. Misschien in geval van nood ofzo?
pi_199473825
Op foto 2 kun je prima achterlangs, desnoods met 2 wielen over de verhoging, boeie. Ga toch niet voor niks staan wachten :')
quote:
11s.gif Op maandag 17 mei 2021 19:06 schreef Tijn het volgende:
Het lijkt me niet de bedoeling dat er meerdere auto's naast elkaar dezelfde rijstrook gebruiken.
Doe eens een wetsartikeltje :9
Is namelijk precies dezelfde discussie over motorrijders tussen de file door.

quote:
Maar om heel eerlijk te zijn begrijp ik niet echt waar de uitloopstrook in het midden van een rotonde dan wel voor bedoeld is. Misschien in geval van nood ofzo?
Nee, dan doe je een rondje rotonde. Uitloopstrook is eerder voor vrachtwagens.
  maandag 17 mei 2021 @ 19:34:26 #52
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199473976
quote:
1s.gif Op maandag 17 mei 2021 19:23 schreef Piles het volgende:

Doe eens een wetsartikeltje :9
Is namelijk precies dezelfde discussie over motorrijders tussen de file door.
Geen idee, maar volgens mij wordt het inhalen door motorrijders tijdens files gedoogd en is dat niet officieel toegestaan.
  maandag 17 mei 2021 @ 23:03:03 #53
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199478105
quote:
11s.gif Op maandag 17 mei 2021 19:06 schreef Tijn het volgende:
Het lijkt me niet de bedoeling dat er meerdere auto's naast elkaar dezelfde rijstrook gebruiken. Maar om heel eerlijk te zijn begrijp ik niet echt waar de uitloopstrook in het midden van een rotonde dan wel voor bedoeld is. Misschien in geval van nood ofzo?
vrachtwagens/bussen/tractoren/brandweer/hijskranen/speciaaltransport wellicht?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199478736
Reed laatst lekker met de vrachtwagen op de rechter rijstrook. Het was niet druk maar er reden wel auto’s op de strook links van mij waardoor ik niet kon uitwijken. Op de invoegstrook, die al een tijd langs de snelweg liep, reed een Fiat Panda met een kerel van 55/60 jaar denk ik. Deze Fiat bestuurder had mijn truck al een hele tijd kunnen zien en hierop dus ook kunnen anticiperen (voor en achter mij was veeeel ruimte). Maar dat deed hij niet. Hij belandde dus precies naast mij. Aangezien ik met de vrachtwagen niet aan de kant ga voor invoegende personenwagens (tenzij de situatie er om vraagt uiteraard) bleef ik lekker doorrijden. Zo is het mij ook geleerd overigens en ik dacht dat iedereen wel wist dat vrachtwagens niet gauw aan de kant gaan voor personenauto’s. Maar goed, meneer bleef dus naast me rijden en zat allemaal gebaren te maken, hij werd witheet 😂 Uiteindelijk moest ‘ie remmen om achter mij in te voegen. Zelfs met zo een hok kun je gewoon prima wat gas bij geven en mij voorbij rijden. Uiteindelijk had ‘ie me ingehaald en bleef ‘ie voor me rijden. Toen hij eenmaal een afrit pakte kwam ik weer naast m’n nieuwe vriend. Deze meneer van 55/60 stak z’n middelvinger op 😋 Ik zwaaide en lachte beleefd terug 🥲
pi_199479831
quote:
6s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:52 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ben meer van het 'laat het hem even een halve autolengte pakken, en dan 1, 2 shortshiften en doewieee :W'

Vooral altijd erg leuk bij van die ritsvakken aan de overkant vd kruising, oh, genotjes O+
Dat heb ik ook ooit gedaan hij had een cliootje en ik een Volvo hij had alleen even het getal 660 gemist op de zijkant zoveel pk's had ik namelijk. En meer dan 3000 Nm en een sportstand. Zijn vrienden vonden het wel grappig hij zat met een nogal zuur gezicht achter het stuur.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_199488169
Gisteren op een gehandicaptenparkeerplaats:
Zijn 2 plaatsen naast elkaar maar elke plaats net zo breed als een normale parkeerplaats.
Stond er iemand precies in het midden, dus op 2 plaatsen gelijkertijd en links en rechts daar van was er geen ruimte voor een 2e auto.
Er lag wel een kaart op het dashboard maar om nou 2 plekken in beslag te nemen.........
De handicap zal wel blindheid zijn.
pi_199488467
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Reed laatst lekker met de vrachtwagen op de rechter rijstrook. Het was niet druk maar er reden wel auto’s op de strook links van mij waardoor ik niet kon uitwijken. Op de invoegstrook, die al een tijd langs de snelweg liep, reed een Fiat Panda met een kerel van 55/60 jaar denk ik. Deze Fiat bestuurder had mijn truck al een hele tijd kunnen zien en hierop dus ook kunnen anticiperen (voor en achter mij was veeeel ruimte). Maar dat deed hij niet. Hij belandde dus precies naast mij. Aangezien ik met de vrachtwagen niet aan de kant ga voor invoegende personenwagens (tenzij de situatie er om vraagt uiteraard) bleef ik lekker doorrijden. Zo is het mij ook geleerd overigens en ik dacht dat iedereen wel wist dat vrachtwagens niet gauw aan de kant gaan voor personenauto’s. Maar goed, meneer bleef dus naast me rijden en zat allemaal gebaren te maken, hij werd witheet 😂 Uiteindelijk moest ‘ie remmen om achter mij in te voegen. Zelfs met zo een hok kun je gewoon prima wat gas bij geven en mij voorbij rijden. Uiteindelijk had ‘ie me ingehaald en bleef ‘ie voor me rijden. Toen hij eenmaal een afrit pakte kwam ik weer naast m’n nieuwe vriend. Deze meneer van 55/60 stak z’n middelvinger op 😋 Ik zwaaide en lachte beleefd terug 🥲
Dat ie nog wel tijd heeft voor gebaren naast je... dan kon hij toch ook even gas geven of remmen? Ik heb het af en toe met m'n Berlingo op de A8 wel, maar er zit gewoon een vluchtstrook dus of ik laat gas los en ga achter de vrachtwagen of ik geef gas bij en pak een stukje vluchtstrook. Ik ga er ook absoluut niet vanuit dat vrachtwagens aan de kant gaan tenzij het heel rustig is. Sommige remmen wel voor je als je het net niet lijkt te halen. Soms seinen ze zelfs :P Die denken een arme klusjesman in zo'n Berlingo die niet vooruit te branden is kom er maar tussen.
Facts don't care about your feelings
pi_199513330
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:33 schreef YoshiBignose het volgende:

Dat is wel bullshit :')
Ik vond dat ook een tikje onnodig, ja :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_199513409
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 18:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Neem aan dat ze dit idee bedoelt:

[ afbeelding ]

Dat is uiteraard aso, maar ik bedoel het geval waarbij de auto dus wil afslaan maar er komen fietsers waardoor hij beetje half op de rotonde staat en je dan een stukje verhoging mee pakt om er langs te rijden.

[ afbeelding ]

Zal beide wel niet mogen :P in Nederlandje.
Haha nee, hij probeerde rechts in te halen (wat dus helemaal niet kon) en ik moest afslaan, dus ik sneed hem noodgedwongen af.

Vervolgens was hij daar zo pissig over dat hij mij achtervolgde en inhaalde, dat beviel kennelijk zo dat hij gelijk maar 2 andere auto’s ook inhaalde.

Voor de kenners onder ons, het ging om de rotonde van Delft naar Delfgauw, Delfgauwseweg, langs het water.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_199513987
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 18:55 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat ie nog wel tijd heeft voor gebaren naast je... dan kon hij toch ook even gas geven of remmen? Ik heb het af en toe met m'n Berlingo op de A8 wel, maar er zit gewoon een vluchtstrook dus of ik laat gas los en ga achter de vrachtwagen of ik geef gas bij en pak een stukje vluchtstrook. Ik ga er ook absoluut niet vanuit dat vrachtwagens aan de kant gaan tenzij het heel rustig is. Sommige remmen wel voor je als je het net niet lijkt te halen. Soms seinen ze zelfs :P Die denken een arme klusjesman in zo'n Berlingo die niet vooruit te branden is kom er maar tussen.
Ja dat zou je wel zeggen, hij was ook serieus met 2 handen bezig met z'n gebaren haha! Als ik zie dat iemand het niet gaat lukken ga ik heus wel aan de kant als er mogelijkheden zijn. Maar die sukkel had me echt al langgg in de gaten kunnen hebben en zelfs toen 'ie naast me zat had 'ie prima even gas kunnen geven, zo extreem traag is zo een ding nou ook weer niet.

Voor arme klusjesmannen in gele Berlingo's ga ik standaard een strookje naar links ;)
  Moderator donderdag 20 mei 2021 @ 09:44:43 #61
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199515596
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Reed laatst lekker met de vrachtwagen op de rechter rijstrook. Het was niet druk maar er reden wel auto’s op de strook links van mij waardoor ik niet kon uitwijken. Op de invoegstrook, die al een tijd langs de snelweg liep, reed een Fiat Panda met een kerel van 55/60 jaar denk ik. Deze Fiat bestuurder had mijn truck al een hele tijd kunnen zien en hierop dus ook kunnen anticiperen (voor en achter mij was veeeel ruimte). Maar dat deed hij niet. Hij belandde dus precies naast mij. Aangezien ik met de vrachtwagen niet aan de kant ga voor invoegende personenwagens (tenzij de situatie er om vraagt uiteraard) bleef ik lekker doorrijden. Zo is het mij ook geleerd overigens en ik dacht dat iedereen wel wist dat vrachtwagens niet gauw aan de kant gaan voor personenauto’s. Maar goed, meneer bleef dus naast me rijden en zat allemaal gebaren te maken, hij werd witheet 😂 Uiteindelijk moest ‘ie remmen om achter mij in te voegen. Zelfs met zo een hok kun je gewoon prima wat gas bij geven en mij voorbij rijden. Uiteindelijk had ‘ie me ingehaald en bleef ‘ie voor me rijden. Toen hij eenmaal een afrit pakte kwam ik weer naast m’n nieuwe vriend. Deze meneer van 55/60 stak z’n middelvinger op 😋 Ik zwaaide en lachte beleefd terug 🥲
Wauw. Boze boomer.

Overigens, als er iets makkelijk is, is het wel invoegen als er een vrachtwagen rijdt. Ze zijn namelijk te log om onverwachts opeens te gaan versnellen, dus ervoor invoegen met wat extra gas geven is 9/10 keer easy peasy.
En als het écht een korte invoegstrook is, dan is het gewoon kwestie van even gas los, en rustig er achter invoegen. Ik vind invoegen serieus het meest makkelijk voor/achter een vrachtwagen omdat ze gewoon heel voorspelbaar zijn kwa snelheid/weggedrag zeg maar.

Boomertje kon dus duidelijk niet rijden. Of vond zichzelf te "belangrijk", wat nog veel sneuer is natuurlijk.
pi_199519512
Ja inderdaad, 9 van de 10 vrachtwagens rijden op de cruise control tussen de 80/90km/h dus je kunt inderdaad prima anticiperen. Maar inderdaad, hij vond zichzelf waarschijnlijk belangrijker. Jammer dat m'n dashcam z'n gebaren niet heeft gefilmd :P
pi_199519732
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 14:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ja inderdaad, 9 van de 10 vrachtwagens rijden op de cruise control tussen de 80/90km/h dus je kunt inderdaad prima anticiperen. Maar inderdaad, hij vond zichzelf waarschijnlijk belangrijker. Jammer dat m'n dashcam z'n gebaren niet heeft gefilmd :P
Bij een enkele vrachtwagen of 2 is het inderdaad makkelijk anticiperen. Alleen kwam ik laatst precies naast een treintje van een stuk of 10 vrachtwagens terecht, dan is gas los en erachter invoegen niet echt mogelijk of je moet stil gaan staan op de invoegstrook. Ik heb hem toen in een gaatje tussen 2 vrachtwagens gedrukt waar ik me niet heel comfortabel bij voelde :{
A mind with a heart of it's own
pi_199519753
quote:
1s.gif Op donderdag 20 mei 2021 14:23 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Bij een enkele vrachtwagen of 2 is het inderdaad makkelijk anticiperen. Alleen kwam ik laatst precies naast een treintje van een stuk of 10 vrachtwagens terecht, dan is gas los en erachter invoegen niet echt mogelijk of je moet stil gaan staan op de invoegstrook. Ik heb hem toen in een gaatje tussen 2 vrachtwagens gedrukt waar ik me niet heel comfortabel bij voelde :{
Ja klopt dat kom ik ook tegen. In die situaties maak ik meestal wel ruimte als het echt een treintje is wat vrij dicht op elkaar rijdt. Ik houd meestal wel ruimte zodat er auto’s voor me kunnen invoegen.
  donderdag 20 mei 2021 @ 15:36:11 #65
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199520601
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 14:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja klopt dat kom ik ook tegen. In die situaties maak ik meestal wel ruimte als het echt een treintje is wat vrij dicht op elkaar rijdt. Ik houd meestal wel ruimte zodat er auto’s voor me kunnen invoegen.
Is het als chauffeur ook niet wat eng om dicht op elkaar te rijden? Je ziet niet wat er voor je gebeurd en hebt nooit meer tijd om te anticiperen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199532643
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 15:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Is het als chauffeur ook niet wat eng om dicht op elkaar te rijden? Je ziet niet wat er voor je gebeurd en hebt nooit meer tijd om te anticiperen.
Er zijn chauffeurs die inderdaad vrij dicht er achter blijven. Je kunt door de bochten altijd wel een beetje zien wat de situatie is natuurlijk. Als het verder niet druk is (weinig kans op file) is het niet zo eng. De meeste rijden constant op de cruise control dus vrij voorspelbaar. Bovendien hebben vrachtwagens (vanaf 2016 volgens mij) een noodremsysteem. Als je te laat reageert op een obstakel remt de vrachtwagen automatisch en keihard 😋

Ik houd wel normale afstand overigens. Als je soms ziet wat voor ongelukken er gebeuren door kleven tussen trucks en al helemaal met een personenwagen. Soms vraag ik me ook echt af waarom iemand vrolijk tussen 2 redelijk dicht op elkaar rijdende vrachtwagens blijft rijden. Collega van me is ook verongelukt met de truck tegen een andere truck en die heeft een flinke tijd moeten revalideren. Het lijkt veilig zo een groot ding, maar ook maar tot op zekere hoogte. Vooral omdat er amper ruimte tussen de voorkant en de chauffeur zit.
  Moderator vrijdag 21 mei 2021 @ 10:11:46 #67
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199536615
Dat is inderdaad wel een dingetje ja, als er meerdere trucks vrij dicht op elkaar rijden. Soms moet je jezelf dan (bijvoorbeeld bij invoegen) noodgedwongen daar tussen proppen en dan voel je je in je kleine personenautootje opeens erg nietig en kwetsbaar :{ Heb ook liever dat ze gewoon wat afstand houden, niet alleen daarvoor maar omdat het ook bij een eventuele noodstop gewoon altijd beter is om meer ruimte te hebben.
pi_199536783
Als in tussen 2 trucks moet invoegen, vraag mij altijd af wat minder slecht is. Dicht tegen die voorste en hopen dat hij niet remt. Of dicht voor de achterste en hopen dat hij mij ziet in die dooie hoek.
.
pi_199537252
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 10:28 schreef Fer het volgende:
Als in tussen 2 trucks moet invoegen, vraag mij altijd af wat minder slecht is. Dicht tegen die voorste en hopen dat hij niet remt. Of dicht voor de achterste en hopen dat hij mij ziet in die dooie hoek.
Beetje doorgassen joh, we kennen hier in NL toch nauwelijks korte invoegstroken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199537265
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 23:22 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Vooral omdat er amper ruimte tussen de voorkant en de chauffeur zit.
In de USA hebben ze een puntneus. Beter?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199537503
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 11:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Beetje doorgassen joh, we kennen hier in NL toch nauwelijks korte invoegstroken.
Dat red je niet als je halverwege een rijtje van 10 terecht komt ;)
A mind with a heart of it's own
pi_199537680
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 11:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Beetje doorgassen joh, we kennen hier in NL toch nauwelijks korte invoegstroken.
Jij rijdt zeker nooit op de A8...
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 21 mei 2021 @ 12:07:48 #73
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199537974
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 10:11 schreef dick_laurent het volgende:
Dat is inderdaad wel een dingetje ja, als er meerdere trucks vrij dicht op elkaar rijden. Soms moet je jezelf dan (bijvoorbeeld bij invoegen) noodgedwongen daar tussen proppen en dan voel je je in je kleine personenautootje opeens erg nietig en kwetsbaar :{ Heb ook liever dat ze gewoon wat afstand houden, niet alleen daarvoor maar omdat het ook bij een eventuele noodstop gewoon altijd beter is om meer ruimte te hebben.
Dat is vaak wel een dingetje bij vrachtwagens als je er niet voor komt, dat ze erachter treintje aan het rijden zijn op de afstand van een wagon...

Heb ook weleens gehad dat een stuk of vijf bedrijfsbusjes per se in colonne wilden rijden dicht achter elkaar en bij een korte invoegstrook mensen niet tussen hen lieten invoegen, actief. Een stel jonge onbenullen was dat zeg. Drie auto's op de vluchtstrook uiteindelijk door die gastjes, en dan nog steeds gaten dichtrijden om ze het invoegen onmogelijk te maken.
  vrijdag 21 mei 2021 @ 15:02:04 #74
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199540624
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 11:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Jij rijdt zeker nooit op de A8...
Dat zijn de enige 2 die ik ken die zo kort zijn eigenlijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 23:22 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Er zijn chauffeurs die inderdaad vrij dicht er achter blijven. Je kunt door de bochten altijd wel een beetje zien wat de situatie is natuurlijk. Als het verder niet druk is (weinig kans op file) is het niet zo eng. De meeste rijden constant op de cruise control dus vrij voorspelbaar. Bovendien hebben vrachtwagens (vanaf 2016 volgens mij) een noodremsysteem. Als je te laat reageert op een obstakel remt de vrachtwagen automatisch en keihard 😋

Ik houd wel normale afstand overigens. Als je soms ziet wat voor ongelukken er gebeuren door kleven tussen trucks en al helemaal met een personenwagen. Soms vraag ik me ook echt af waarom iemand vrolijk tussen 2 redelijk dicht op elkaar rijdende vrachtwagens blijft rijden. Collega van me is ook verongelukt met de truck tegen een andere truck en die heeft een flinke tijd moeten revalideren. Het lijkt veilig zo een groot ding, maar ook maar tot op zekere hoogte. Vooral omdat er amper ruimte tussen de voorkant en de chauffeur zit.
Je zit met je knieen al bijna tegen de grille van je vrachtwagen aan ja. Maar ook als je zelf een flinke lading hebt komt die ook gezellig naar voren zetten. :X
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199543889
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 11:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Beetje doorgassen joh, we kennen hier in NL toch nauwelijks korte invoegstroken.
Probeer eens op de A15 of A59 ri 010
.
pi_199557189
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 15:02 schreef kanovinnie het volgende:

Je zit met je knieen al bijna tegen de grille van je vrachtwagen aan ja. Maar ook als je zelf een flinke lading hebt komt die ook gezellig naar voren zetten. :X
Ja met de lading ook oppassen :P

Toevallig gisteren in Engeland vlak voor me een tegenligger die tegen de tegemoetkomende truck voor me reed. Hij stapte 'gewoon' uit en rende weg toen de politie kwam :P
pi_199557247
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 18:44 schreef Fer het volgende:

[..]

Probeer eens op de A15 of A59 ri 010
A27 Oosterhout-Zuid _O_ 300 meter van de kruising tot einde invoegstrook. Zonder vluchtstrook :D
  zaterdag 22 mei 2021 @ 23:57:49 #78
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199569955
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 16:57 schreef Piles het volgende:

[..]

A27 Oosterhout-Zuid _O_ 300 meter van de kruising tot einde invoegstrook. Zonder vluchtstrook :D
Beetje hetzelfde als de A8 op vanaf de provinciale weg bij koog zaandijk. Eerste de brug o rijden en dan ook 300 meter om in te voegen. Daarna begint de 2 baans brug, dus je moet op tijd invoegen. Leuk als het druk is/vrachtwagens rijden of degene voor je sloom is...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199573534
quote:
10s.gif Op donderdag 20 mei 2021 09:44 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Wauw. Boze boomer.

Overigens, als er iets makkelijk is, is het wel invoegen als er een vrachtwagen rijdt. Ze zijn namelijk te log om onverwachts opeens te gaan versnellen, dus ervoor invoegen met wat extra gas geven is 9/10 keer easy peasy.
En als het écht een korte invoegstrook is, dan is het gewoon kwestie van even gas los, en rustig er achter invoegen. Ik vind invoegen serieus het meest makkelijk voor/achter een vrachtwagen omdat ze gewoon heel voorspelbaar zijn kwa snelheid/weggedrag zeg maar.

Boomertje kon dus duidelijk niet rijden. Of vond zichzelf te "belangrijk", wat nog veel sneuer is natuurlijk.
Bij het invoegen vóór de vrachtwagen is wel zaak om goed te kijken of er niet net een auto teruggaat naar de rechterrijstrook na het inhalen van diezelfde vrachtwagen. Ik doe dat alleen als ik nog voldoende invoegstrook over heb zodat ik het invoegen zelf nog kan timen.

Ook in de auto erger ik me trouwens wel aan mensen op de invoegstrook die van hun probleem mijn probleem maken. En van de lui die standaard een baantje opschuiven bij een invoegstrook zonder in de spiegel te kijken of ze daar misschien iemand mee hinderen.
  zondag 23 mei 2021 @ 12:05:52 #80
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_199577959
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 23:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Beetje hetzelfde als de A8 op vanaf de provinciale weg bij koog zaandijk. Eerste de brug o rijden en dan ook 300 meter om in te voegen. Daarna begint de 2 baans brug, dus je moet op tijd invoegen. Leuk als het druk is/vrachtwagens rijden of degene voor je sloom is...
Ik rij daar zelf altijd op de hoofdrijbaan (auto), je kan idd niet altijd een baan opschuiven. Wat ook niet helpt is dat je bij beide opritten niet van tevoren kan zien of er verkeer aankomt en met welke snelheid. Sommigen komen met 100-110 de hoek om en passen er netjes tussen, anderen rijden 60-80. Maar moet zeggen ik ben nog nooit in de knel gekomen. Gewoon genoeg ruimte houden op de voorganger zodat er altijd iemand tussen past en dan hooguit gas loslaten is altijd wel voldoende.
pi_199650966
S ochtends vroeg wil het nog wel eens mistig zijn, maar bij daglicht schakelt de dimverlichting natuurlijk niet automatisch in terwijl dat wel zo fijn is bij mist. Nou snap ik wel dat dat irritant is voor anderen, maar wat echt irritant is zijn die lui die dan constant agressief gaan lopen seinen achter je. Alsof je op dat moment kan ruiken wat er aan de hand is. :')
  vrijdag 28 mei 2021 @ 07:36:35 #82
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199651137
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 07:00 schreef Justinn het volgende:
S ochtends vroeg wil het nog wel eens mistig zijn, maar bij daglicht schakelt de dimverlichting natuurlijk niet automatisch in terwijl dat wel zo fijn is bij mist. Nou snap ik wel dat dat irritant is voor anderen, maar wat echt irritant is zijn die lui die dan constant agressief gaan lopen seinen achter je. Alsof je op dat moment kan ruiken wat er aan de hand is. :')
Van die dwazen die zonder verlichting rondrijden in schaduwrijk gebied, mist of schemering. Je bent totaal onzichtbaar voor tegemoetkomend verkeer maar hebt dat dus niet in de gaten :')_!

Verbieden die DRL en gewoon standaard licht aan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_199651529
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 07:36 schreef daNpy het volgende:

[..]

Van die dwazen die zonder verlichting rondrijden in schaduwrijk gebied, mist of schemering. Je bent totaal onzichtbaar voor tegemoetkomend verkeer maar hebt dat dus niet in de gaten :')_!

Verbieden die DRL en gewoon standaard licht aan.
Ja terecht, we vergeten allemaal wel eens iets. Automatische rijverlichting werkt dat wel enigzins in de hand wat dat betreft.

Constant gaan lopen seinen is overigens ook niet bevorderlijk voor de verkeersveiligheid en onnodig.
pi_199651673
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 08:28 schreef Justinn het volgende:

[..]

Ja terecht, we vergeten allemaal wel eens iets.
Daarom een vriendelijk seintje dat je je lichten aan moet doen. Waardeer dat van je medeweggebruikers ipv het op te vatten als teken van agressie :*
pi_199651743
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 07:00 schreef Justinn het volgende:
S ochtends vroeg wil het nog wel eens mistig zijn, maar bij daglicht schakelt de dimverlichting natuurlijk niet automatisch in terwijl dat wel zo fijn is bij mist. Nou snap ik wel dat dat irritant is voor anderen, maar wat echt irritant is zijn die lui die dan constant agressief gaan lopen seinen achter je. Alsof je op dat moment kan ruiken wat er aan de hand is. :')
Agressief lopen seinen :') wat is dat nou weer dan. Iemand seint achter je, jij gaat nadenken en denkt oh ja laat ik voor de veiligheid m'n verlichting aan doen en klaar. Dan zijn we er toch? Wist niet dat er nu ook al verschillende manieren zijn om te seinen :')
Facts don't care about your feelings
pi_199651752
In de ochtend (omstreeks 7.30) al een wedstrijdje doen bij het stoplicht, daar is het echt veel te vroeg voor. Ga weg. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_199916708
Lekker weekje.

Oma mag weer op pad en rijdt voor je, midden op met 85 op de snelweg. En in je nek, oververhit volk, dat met V-Max +40 op 5cm achter erlangs wil.
.
pi_199918334
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 08:42 schreef Piles het volgende:

[..]

Daarom een vriendelijk seintje dat je je lichten aan moet doen. Waardeer dat van je medeweggebruikers ipv het op te vatten als teken van agressie :*
Als iemand in de schemer of het donker geen licht voert dan sein ik altijd door mijn eigen verlichting uit en weer aan te zetten ipv met groot licht te seinen. Dat wordt over het algemeen wel goed begrepen en komt niet agressief over.
pi_199941771
I agree with this sentence:
"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"
"Love is like war: Easy to begin but hard to end." - Acmejoy
pi_199941952
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 10:56 schreef MirandaPolly het volgende:
I agree with this sentence:
"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"
Facts don't care about your feelings
pi_199986489
Dus je rijdt 60 km/u op een weg waar je 60 km/u mag rijden, heb je zo een stuk perkament met een hond die driftig gaan gebaren dat je langzamer moet rijden omdat mevrouw haar hond uit aan het laten is. .
  maandag 21 juni 2021 @ 10:27:31 #92
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_199986964
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 11:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

In de USA hebben ze een puntneus. Beter?
Mijn broer in de VS rijdt met zo'n Truck.


Die wil niet anders.
pi_199987015
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:27 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Mijn broer in de VS rijdt met zo'n Truck.
[ afbeelding ]

Die wil niet anders.
_O- Iemand verdwijnt echt volledig als die voor de truck gaat staan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 21 juni 2021 @ 11:04:12 #94
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_199987404
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

_O- Iemand verdwijnt echt volledig als die voor de truck gaat staan.
Zit tegenwoordig wel een spiegel waarin dat te zien is.
pi_199987502
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

_O- Iemand verdwijnt echt volledig als die voor de truck gaat staan.
Klopt, maar dat is bij onze platte neus vrachtwagens ook zo. Pas na ongeveer vier meter ziet de bestuurder je volledig staan. Op twee meter misschien een hoofdje als je lang genoeg bent, daarvoor ziet ie je niet.
Facts don't care about your feelings
pi_199987543
Maar hier hebben we wel allemaal spiegel of camera. Als je als persoon om niks pal voor een vrachtwagen gaat blijven staan moet je misschien maar gewoon thuis blijven (of zo een oranje vlaggetje op je hoofd tapen) 😂
pi_199987577
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:18 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Maar hier hebben we wel allemaal spiegel of camera. Als je als persoon om niks pal voor een vrachtwagen gaat blijven staan moet je misschien maar gewoon thuis blijven (of zo een oranje vlaggetje op je hoofd tapen) 😂
Nou een tijdje terug (volgens mij in Hoorn zelfs) reed er nog een vrachtwagen tegen een auto aan bij het stoplicht toen het op groen ging. Hij zag niet dat er een auto voor hem stond. Dan heb je natuurlijk op enig moment lopen te slapen als chauffeur, maar los daarvan kan het technisch gezien wel als het een klein en niet al te hoog autootje is toch?
Facts don't care about your feelings
pi_199987707
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:21 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nou een tijdje terug (volgens mij in Hoorn zelfs) reed er nog een vrachtwagen tegen een auto aan bij het stoplicht toen het op groen ging. Hij zag niet dat er een auto voor hem stond. Dan heb je natuurlijk op enig moment lopen te slapen als chauffeur, maar los daarvan kan het technisch gezien wel als het een klein en niet al te hoog autootje is toch?
Er is zeker een dode hoek, maar met de spiegel kun je wel veel zien. En als je er naar toe rijdt zie je ook of er wat staat. Dus in dit geval inderdaad gewoon een slapende chauffeur geweest.
  maandag 21 juni 2021 @ 18:58:47 #99
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_199994888
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:45 schreef Questular het volgende:
Dus je rijdt 60 km/u op een weg waar je 60 km/u mag rijden, heb je zo een stuk perkament met een hond die driftig gaan gebaren dat je langzamer moet rijden omdat mevrouw haar hond uit aan het laten is. .
Boh ja hey! Daar word ik helemaal gek van. En je kunt ook niks tegen ze zeggen, want ze zijn zo overtuigd van hun gelijk.
Horrible Cunt!
  maandag 21 juni 2021 @ 19:20:13 #100
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199995559
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:21 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nou een tijdje terug (volgens mij in Hoorn zelfs) reed er nog een vrachtwagen tegen een auto aan bij het stoplicht toen het op groen ging. Hij zag niet dat er een auto voor hem stond. Dan heb je natuurlijk op enig moment lopen te slapen als chauffeur, maar los daarvan kan het technisch gezien wel als het een klein en niet al te hoog autootje is toch?
Mijn auto zou daar in verdwijnen.

Nog een klacht, iemand die mijn auto niet zag toen hij van de linkerbaan, over de rechterbaan naar de uitvoegstrook stuurde. Bij de stoplichten heb ik hem vriendelijk gevraagd eens even te kijken in zijn spiegel voordat hij van strook wisselt.

Klacht2: Mijn claxon is al een tijdje stuk en die miste ik in deze situatie weer. :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 21 juni 2021 @ 19:44:55 #101
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_199996256
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:45 schreef Questular het volgende:
Dus je rijdt 60 km/u op een weg waar je 60 km/u mag rijden, heb je zo een stuk perkament met een hond die driftig gaan gebaren dat je langzamer moet rijden omdat mevrouw haar hond uit aan het laten is. .
Bejaarden vinden altijd dat je of te hard rijd of te zacht rijd, een tussenweg is er niet. Ik werd vanmorgen ook opgedrukt door een opa die meende dat ik wel harder dan 50 wilde rijden in een 50 straat. En dat weigerde ik en toen werd opa boos denk ik.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 25 juni 2021 @ 11:50:21 #102
76207 nerd4sale
Het is wat
pi_200054938
quote:
2s.gif Op maandag 17 mei 2021 19:34 schreef Tijn het volgende:

[..]
Geen idee,
Klopt!

quote:
maar volgens mij wordt het inhalen door motorrijders tijdens files gedoogd en is dat niet officieel toegestaan.
Klopt niet.
Vroeger was dit inderdaad niet toegestaan, maar werd het wel gedoogd.
Tegenwoordig is het gewoon toegestaan.

Het lijkt soms wel of bijna niemand dat weet. Niet gek, want dat is ook nog niet zo heel lang geleden veranderd, in 1991 om precies te zijn. |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door nerd4sale op 25-06-2021 11:50:48 (typo) ]
  woensdag 30 juni 2021 @ 21:20:48 #103
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_200148144
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 11:50 schreef nerd4sale het volgende:

Klopt niet.
Vroeger was dit inderdaad niet toegestaan, maar werd het wel gedoogd.
Tegenwoordig is het gewoon toegestaan.

Het lijkt soms wel of bijna niemand dat weet. Niet gek, want dat is ook nog niet zo heel lang geleden veranderd, in 1991 om precies te zijn. |:(
Volgens de ANWB:
quote:
1. Mag dat zomaar, die motoren die tussen de files doorrijden?

Nee en ja. Het is niet bij wet geregeld dat motoren tussen de files door mogen rijden, maar er is een gedragscode met bijbehorende gedragsregels.
Ergo, het wordt gedoogd.

Waarom is het belangrijk om dat te weten? Als jij schade rijdt, terwijl jij tussen de file doorrijdt, dan kan jouw verzekeringsmaatschappij daar wel eens een andere visie over hebben dan jij.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 30 juni 2021 @ 21:22:32 #104
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200148166
Knipperen op een rotonde. Sommige mensen doen het alleen bij afslaan, sommige mensen knipper naar links tot ze er af gaan.

In dat laatste geval, zet dan ook je knipperlicht naar rechts aan als je er af gaat. }:|
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 30 juni 2021 @ 21:40:17 #105
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200148430
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 21:22 schreef kanovinnie het volgende:
Knipperen op een rotonde. Sommige mensen doen het alleen bij afslaan, sommige mensen knipper naar links tot ze er af gaan.

In dat laatste geval, zet dan ook je knipperlicht naar rechts aan als je er af gaat. }:|
Echte helden zetten m naar rechts als ze de rotonde oprijden, naar links als ze op de rotonde rijden, en geven niet aan dat ze de rotonde gaan verlaten.
Nadat ze de rotonde pas oprijden als de hele rotonde leeg is. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_200152574
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 21:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Volgens de ANWB:
[..]

Ergo, het wordt gedoogd.

Waarom is het belangrijk om dat te weten? Als jij schade rijdt, terwijl jij tussen de file doorrijdt, dan kan jouw verzekeringsmaatschappij daar wel eens een andere visie over hebben dan jij.
Maar als je een beetje verder googled dan zie je dat verzekeringsmaatschappijen deze "gedoogde" regeltjes gewoon volgen.

https://www.diks.nl/blog/motor/motor-langs-de-file-rijden/

https://www.centraalbehee(...)rijders-inhalen-file

Ook op rijksoverheid staat er dat motoren ook tussen de files door mogen rijden dus het lijkt me dat een verzekeringsmaatschappij daar ook niet tussen uit kan komen. Tenzij je je natuurlijk niet aan de gedragscode blijkt te houden.

https://www.rijksoverheid(...)g-rijden-op-de-motor

quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 21:22 schreef kanovinnie het volgende:
Knipperen op een rotonde. Sommige mensen doen het alleen bij afslaan, sommige mensen knipper naar links tot ze er af gaan.

In dat laatste geval, zet dan ook je knipperlicht naar rechts aan als je er af gaat. }:|
Sommige doen het niet..... vd week haalde ik iemand in die als een slak voor me invoegde en al allemaal gebaren maakte, na het inhalen ook nog seinen. Van die mensen die denken dat ze politieagent zijn ofzo... maar dan twee rotondes achter me rijden en geen één keer knipperlicht gebruiken :') zijn vaak erg selectief met de verkeersregels.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 1 juli 2021 @ 13:37:52 #107
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_200155262
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 09:33 schreef YoshiBignose het volgende:

Maar als je een beetje verder googled dan zie je dat verzekeringsmaatschappijen deze "gedoogde" regeltjes gewoon volgen.

Tuurlijk, pik. Totdat jij je Hayabusa achterin een bestelbus hebt gepropt. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_200155556
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 13:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Tuurlijk, pik. Totdat jij je Hayabusa achterin een bestelbus hebt gepropt. :')
Ja dan wat? Er staan zelfs dit soort borden op de snelweg:



In een rechtszaak kom je er gewoon mee weg hoor als motorrijder... er vanuit gaande dat je niet met 100+ km/u met je Hayabusa door de file ging.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 1 juli 2021 @ 14:03:48 #109
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_200155573
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 14:02 schreef YoshiBignose het volgende:

In een rechtszaak kom je er gewoon mee weg hoor als motorrijder... er vanuit gaande dat je niet met 100+ km/u met je Hayabusa door de file ging.
Behalve dan dat jij ergens achterop bent geklapt (want file) en dus ALTIJD de sjaak bent. Dat is namelijk wel in de wet vastgelegd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_200155619
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 14:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Behalve dan dat jij ergens achterop bent geklapt (want file) en dus ALTIJD de sjaak bent. Dat is namelijk wel in de wet vastgelegd.
Bedoel je dan achterop rijden als iemand van baan wisselt terwijl je tussendoor komt? Want bij zijdelingse verplaatsingen moet je ook iedereen voor laten gaan ;) Wel een theoretische discussie, want zie het maar eens te bewijzen (zonder camera).
Als je achterop rijdt terwijl diegene stilstaat of langzaam rijdt, dan ben je natuurlijk wel de sjaak (en terecht).
  donderdag 1 juli 2021 @ 14:10:06 #111
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_200155651
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 14:07 schreef Piles het volgende:

Bedoel je dan achterop rijden als iemand van baan wisselt terwijl je tussendoor komt? Want bij zijdelingse verplaatsingen moet je ook iedereen voor laten gaan ;)
Je moet niet iedereen voor laten gaan. Wel het verkeer in de rijstrook waar je naartoe gaat. En toon jij maar aan in welke rijstrook jij je op dat moment bevond. Zat je net rechts of links van de streep? Of wisselde jij zelf ook net van rijstrook? Ik wens je heel veel succes. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_200155727
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 14:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je moet niet iedereen voor laten gaan. Wel het verkeer in de rijstrook waar je naartoe gaat.
quote:
Artikel 54
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.
Ik zie geen beperking op de rijstrook waar je heen gaat.
Sterker nog, je moet een voetganger die door de file heen loopt voor laten gaan :D
pi_200156284
Gisteren reed ik binnen de bebouwde kom met 2 kleine kinderen in de auto. Ik reed netjes 50 met nog net geen vrachtwagen (of iets wat er op leek) op mijn bumper. Ik was zo pissig en ik wilde van alles doen, maar hij zou het toch niet zien.

Zo op iemands bumper rijden met een wagen tig keer zwaarder en groter, die mag van mij voor eeuwig zijn rijbewijs kwijt raken :W
pi_200163941
Wordt wel een interessante zaak als je met je uitgebouwde chopper of MP3 wieler een extra striping trekt over de lengte van een auto, die je te weinig ruimte laat.

Iemand die gewoon rechtdoor over de eigen rijbaan blijft.
.
pi_200166282
Fietsers die zonder hand uit te steken afslaan waardoor je voor jan met de korte lul staat te wachten gun ik ook levenslang een steentje in de schoen.
A mind with a heart of it's own
pi_200169036
quote:
18s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:22 schreef DrMarten het volgende:
Fietsers die zonder hand uit te steken afslaan waardoor je voor jan met de korte lul staat te wachten gun ik ook levenslang een steentje in de schoen.
Als ik zie hoe sommige hier fietsen heb ik het gevoel dat ze niet eens durven een hand uit te steken. Misschien het verstandigste ook...
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:29:25 #117
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200171294
Iemand die 2 rotonde's pakt, de hoofdweg in het dorp en een zijstraatje terwijl zijn spiegels nog ingeklapt waren. Terwijl hij constant fietsers in de buurt had.

Dan ben je ook wel een hele slechte automobilist hoor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200171517
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:29 schreef kanovinnie het volgende:
Iemand die 2 rotonde's pakt, de hoofdweg in het dorp en een zijstraatje terwijl zijn spiegels nog ingeklapt waren. Terwijl hij constant fietsers in de buurt had.

Dan ben je ook wel een hele slechte automobilist hoor.
Of een hele goeie... met goed kijken heb je geen spiegels nodig >:)
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 2 juli 2021 @ 17:50:19 #119
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200171562
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Of een hele goeie... met goed kijken heb je geen spiegels nodig >:)
Dat ben ik niet met je eens. Als je naar rechts afslaat kan je nooit een brommer zien die van achter over het fietspad komt. Of je moet je helemaal omdraaien in de auto. Maar dat is ook weer onveilig tov het gebruik van de spiegels, omdat je de rest niet meer ziet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200172166
Zijn er echt mensen die niet snappen dat mensen op een zebrapad voorrang hebben?

Damn :(
pi_200172233
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:30 schreef Dajha het volgende:
Zijn er echt mensen die niet snappen dat mensen op een zebrapad voorrang hebben?

Damn :(
Maar zat helaas. :(
Maar ook zat fietsers die denken voorrang te horen krijgen op een zebrapad.......
pi_200172283
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:35 schreef vannelle het volgende:

[..]

Maar zat helaas. :(
Maar ook zat fietsers die denken voorrang te horen krijgen op een zebrapad.......
Fietsend niet in ieder geval.
pi_200172333
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:35 schreef vannelle het volgende:

[..]

Maar zat helaas. :(
Maar ook zat fietsers die denken voorrang te horen krijgen op een zebrapad.......
Gewoon terecht dat ze dat denken als je stilstaat. :D
Die fiets is binnen 0,5 tellen dat kruispunt over immers.

Als je gewoon aan komt rijden vind ik het een ander verhaal, gaat altijd prima hier op die manier.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200174324
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Als je naar rechts afslaat kan je nooit een brommer zien die van achter over het fietspad komt. Of je moet je helemaal omdraaien in de auto. Maar dat is ook weer onveilig tov het gebruik van de spiegels, omdat je de rest niet meer ziet.
Kan wel, gewoon rustig afremmen en kijken. Met nieuwere auto's lastiger dan oudere, daar heb je wat beter zicht. Rechterspiegel was niet eens verplicht tot 2010 dacht ik. En een dooie hoek houd je met spiegels ook, daarom moet je sowieso omkijken in de meeste gevallen. En altijd zorgen dat je harder rijdt dan de rest, dan krijg je geen mensen achter je die er langs willen >:)

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:30 schreef Dajha het volgende:
Zijn er echt mensen die niet snappen dat mensen op een zebrapad voorrang hebben?

Damn :(
Hier in mijn wijk laten de meeste gewoon auto's voor (maar je bent je leven hier ook niet zeker). Ik pak zelden zebrapaden, steek dan liever paar meter verderop over als het kan. Alleen bij hele drukke wegen heb je zebrapaden nodig anders kan je uren wachten. Vrachtwagens laat ik al helemaal voor gaan. Die moeten helemaal zoveel ton remmen en weer optrekken omdat ik met 75 kg niet 5 sec. stil kan blijven staan :')
Facts don't care about your feelings
pi_200174467
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 17:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Als je naar rechts afslaat kan je nooit een brommer zien die van achter over het fietspad komt. Of je moet je helemaal omdraaien in de auto. Maar dat is ook weer onveilig tov het gebruik van de spiegels, omdat je de rest niet meer ziet.
Als je hard genoeg rijdt wel.
.
pi_200189284
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:39 schreef Dajha het volgende:

[..]

Fietsend niet in ieder geval.
Dat weet jij, dat weet ik. Nu veel fietsers nog.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 18:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Gewoon terecht dat ze dat denken als je stilstaat. :D
Die fiets is binnen 0,5 tellen dat kruispunt over immers.

Als je gewoon aan komt rijden vind ik het een ander verhaal, gaat altijd prima hier op die manier.
Het gaat me om fietsers in beweging. Afgestapt met de fiets aan de hand zijn het voetgangers die voorrang horen te krijgen. Dan wel.
Maar niet fietsend over een zebrapad.
pi_200189418
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 19:14 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat weet jij, dat weet ik. Nu veel fietsers nog.
[..]

Het gaat me om fietsers in beweging. Afgestapt met de fiets aan de hand zijn het voetgangers die voorrang horen te krijgen. Dan wel.
Maar niet fietsend over een zebrapad.
Zeker niet.

Eigenlijk moeten fietsers ook een theorie examen doen :D

Elke gek mag op de fiets deelnemen aan het verkeer.
pi_200190953
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 19:14 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat weet jij, dat weet ik. Nu veel fietsers nog.
[..]

Het gaat me om fietsers in beweging. Afgestapt met de fiets aan de hand zijn het voetgangers die voorrang horen te krijgen. Dan wel.
Maar niet fietsend over een zebrapad.
Inderdaad. Ze fietsen gewoon zonder een spier te vertrekken zonder te stoppen over het zebrapad en krijg je bijna nog een vinger ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door gebrokenglas op 03-07-2021 21:23:49 ]
pi_200191567
Een ergenis die ik in Rotterdam heel vaak zie, auto's die gewoon op het rijvlak stil gaan staan. Alarmlichten aan en het schijnt allemaal maar te kunnen.

Wat ik hier ook steeds meer zie: rijden tegen de richting in. Kan ook allemaal maar. Het verkeer wordt steeds gevaarlijker en dat komt echt door de bestuurders zelf.
  Moderator zondag 4 juli 2021 @ 10:25:44 #130
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200197329
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 19:27 schreef Dajha het volgende:

[..]

Zeker niet.

Eigenlijk moeten fietsers ook een theorie examen doen :D

Elke gek mag op de fiets deelnemen aan het verkeer.
Wat mij idd al langere tijd verbaasd is hoe achteloos en haast roekeloos sommige mensen fietsen.

Oversteken zonder over de schouder te kijken, overal door rood fietsen, tegen het verkeer in fietsen terwijl ze naar hun telefoon staren (ja, meegemaakt :') )
En dat terwijl ze een van de meest kwetsbare verkeersdeelnemers zijn :?
pi_200218988
Meest kwetsbaar is een feit, meest beschermd ook.
Bij een aanrijding is de automobilist altijd aansprakelijk (dat is wat anders dan schuldig) tenzij aangetoond kan worden dat de fietser zich totaal onverantwoordelijk heeft gedragen.
Ja leuk, maar hoe dan? Moet iedere automobilist dan maar een 360 graden cam aanschaffen om onschuld aan te tonen? Hopen dat iedere getuige contactgegevens achterlaat en dan maar hopen dat er ook een getuigenverklaring komt?
Ik vind dat een hele verkeerde wet, de fietsers zijn daardoor nog nonchalanter en gevaarlijker geworden dan ze al waren.
pi_200219866
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 18:40 schreef vannelle het volgende:
Meest kwetsbaar is een feit, meest beschermd ook.
Bij een aanrijding is de automobilist altijd aansprakelijk (dat is wat anders dan schuldig) tenzij aangetoond kan worden dat de fietser zich totaal onverantwoordelijk heeft gedragen.
Ja leuk, maar hoe dan? Moet iedere automobilist dan maar een 360 graden cam aanschaffen om onschuld aan te tonen? Hopen dat iedere getuige contactgegevens achterlaat en dan maar hopen dat er ook een getuigenverklaring komt?
Ik vind dat een hele verkeerde wet, de fietsers zijn daardoor nog nonchalanter en gevaarlijker geworden dan ze al waren.
Fietsers zijn niet gevaarlijker geworden. Ze zijn überhaupt niet gevaarlijk. Het hele punt is juist dat je het als automobilist doorgaans prima kan navertellen als een fietser een fout maakt, maar dat voor die fietser lang niet altijd geldt en de schade vaak letselschade betreft.

De automobilist is, mits er geen sprake van overmacht is, minimaal 50% aansprakelijk voor de schade die een fietser of voetganger oploopt. Ook als de fietser een fout maakt, ben je als automobilist voor tenminste 50% aansprakelijk. Dan is het aan jou om ervoor te zorgen dat je de fietsers dus ook de extra aandacht schenkt.

Ja, je kan bezwaar maken als de fietser bijzonder onverantwoord gedrag vertoond heeft, maar het uitgangspunt is meestal "wie eist bewijst". Wie eist bewijst is meestal ook van toepassing als je jouw schade op de fietser wil verhalen. Dus inderdaad is een dashcam geen overbodige luxe als je van plan bent met enige regelmaat fietsers te scheppen. Zelf rij ik er meestal in een grote boog omheen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 05-07-2021 20:06:30 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 5 juli 2021 @ 20:21:39 #133
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_200220327
kutbelgen.

nuff said.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_200220735
quote:
13s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:21 schreef Sounddragon het volgende:
kutbelgen.

nuff said.
Ben je niet blauw meer :P ik vond je ook al geen type voor mod...
Facts don't care about your feelings
pi_200222433
quote:
13s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:21 schreef Sounddragon het volgende:
kutbelgen.

nuff said.
Kutland. Ik moet er vaak doorheen om in een ander Nederlands grensdorpje te werken, maar ik zou het liefst vijftien kilometer om willen rijden om maar in Nederland te blijven...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_200233276
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 19:50 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Fietsers zijn niet gevaarlijker geworden. Ze zijn überhaupt niet gevaarlijk. Het hele punt is juist dat je het als automobilist doorgaans prima kan navertellen als een fietser een fout maakt, maar dat voor die fietser lang niet altijd geldt en de schade vaak letselschade betreft.

De automobilist is, mits er geen sprake van overmacht is, minimaal 50% aansprakelijk voor de schade die een fietser of voetganger oploopt. Ook als de fietser een fout maakt, ben je als automobilist voor tenminste 50% aansprakelijk. Dan is het aan jou om ervoor te zorgen dat je de fietsers dus ook de extra aandacht schenkt.

Ja, je kan bezwaar maken als de fietser bijzonder onverantwoord gedrag vertoond heeft, maar het uitgangspunt is meestal "wie eist bewijst". Wie eist bewijst is meestal ook van toepassing als je jouw schade op de fietser wil verhalen. Dus inderdaad is een dashcam geen overbodige luxe als je van plan bent met enige regelmaat fietsers te scheppen. Zelf rij ik er meestal in een grote boog omheen.
Nu laat je het lijken alsof ik actief op fietsers jaag of er totaal geen rekening mee hou.
Dat is dus absoluut niet zo, ik weet wat er kan gebeuren met die onberekenbare verkeersdeelnemers en ik hou daar ook zeker rekening mee.
Lees mijn post nog eens goed en hopelijk begrijp je mijn intentie dan beter. ;)
pi_200233360
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 19:50 schreef Jordy-B het volgende:

Dus inderdaad is een dashcam geen overbodige luxe als je van plan bent met enige regelmaat fietsers te scheppen. Zelf rij ik er meestal in een grote boog omheen.
Nee die fietsers proberen met enige regelmaat onder een auto te komen...
Facts don't care about your feelings
pi_200244209
Oh vanochtend weer het standaard verdwaasden gedrag. Stoplicht met twee stroken, ik kom op links aanrijden met m'n dikke Audi en op laatste moment gaat nog eentje van rechts naar de linkerstrook. Prima, stond een Yaris voor haar dus kan ik begrijpen. Dan wordt het groen en trekt ze nog langzamer op dan de Yaris, om eindelijk een beetje er naast te gaan hangen met 1 km/u verschil. Uiteindelijk er langs maar gaat niet naar rechts want 1 km verderop rijdt nog een auto (ofzo?). Ik tüteren... gaat ze toch naar rechts.... om dan ineens wel gas te geven :') :( wat bezielt zulke mensen toch....
Facts don't care about your feelings
pi_200244245
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 08:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh vanochtend weer het standaard verdwaasden gedrag. Stoplicht met twee stroken, ik kom op links aanrijden met m'n dikke Audi en op laatste moment gaat nog eentje van rechts naar de linkerstrook. Prima, stond een Yaris voor haar dus kan ik begrijpen. Dan wordt het groen en trekt ze nog langzamer op dan de Yaris, om eindelijk een beetje er naast te gaan hangen met 1 km/u verschil. Uiteindelijk er langs maar gaat niet naar rechts want 1 km verderop rijdt nog een auto (ofzo?). Ik tüteren... gaat ze toch naar rechts.... om dan ineens wel gas te geven :') :( wat bezielt zulke mensen toch....
Volgens mij zijn dat dezelfde mensen als die op de snelweg inhalen op de cruise control, waarna ze niet naar rechts gaan omdat er in de verte een vrachtwagen zichtbaar is die ze ook nog even willen inhalen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_200244309
quote:
99s.gif Op woensdag 7 juli 2021 08:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Volgens mij zijn dat dezelfde mensen als die op de snelweg inhalen op de cruise control, waarna ze niet naar rechts gaan omdat er in de verte een vrachtwagen zichtbaar is die ze ook nog even willen inhalen.
Ook irritant, maar dat kan ik nog een beetje begrijpen... die zijn gewoon te lui om hun cruise control te veranderen. Deze biatch besluit dus eerst om links te gaan staan omdat (lijkt me) je geen zin hebt om op te trekken achter een slak. Om daarna ook als een slak op te trekken en als je er dan eenmaal langs bent en mij genoeg geïrriteerd hebt vol gas te geven :')
Facts don't care about your feelings
pi_200245752
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 08:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh vanochtend weer het standaard verdwaasden gedrag. Stoplicht met twee stroken, ik kom op links aanrijden met m'n dikke Audi en op laatste moment gaat nog eentje van rechts naar de linkerstrook. Prima, stond een Yaris voor haar dus kan ik begrijpen. Dan wordt het groen en trekt ze nog langzamer op dan de Yaris, om eindelijk een beetje er naast te gaan hangen met 1 km/u verschil. Uiteindelijk er langs maar gaat niet naar rechts want 1 km verderop rijdt nog een auto (ofzo?). Ik tüteren... gaat ze toch naar rechts.... om dan ineens wel gas te geven :') :( wat bezielt zulke mensen toch....
Wat lees ik nou?! Mis je BMW al? 😋 Welke Audi heb je nu?
pi_200246117
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 10:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Wat lees ik nou?! Mis je BMW al? 😋 Welke Audi heb je nu?
Kon een wrak van een klant overnemen, beetje opknappen en het rijdt weer. Rijdt verdacht lekker ook nog eens, maar natuurlijk niet als een BMW ;) A6 uit 2005 met witte wrap en carbon op dak :') dat half los laat enzo. 2.4 V6 dus ook niet echt bijzonder qua vermogen maar rijdt wel soepel. Multitronic :%

Voornaamste verschil is gewoon dat ik lekker zit. Stuur kan naar voren, stoelen zijn perfect te stellen. Een jaar in een Berlingo rijden heeft m'n rug vernacheld :') maar ja dit ding zuipt wel en met de benzineprijzen van nu gaat het nergens over.
Facts don't care about your feelings
pi_200280471
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 10:51 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Kon een wrak van een klant overnemen, beetje opknappen en het rijdt weer. Rijdt verdacht lekker ook nog eens, maar natuurlijk niet als een BMW ;) A6 uit 2005 met witte wrap en carbon op dak :') dat half los laat enzo. 2.4 V6 dus ook niet echt bijzonder qua vermogen maar rijdt wel soepel. Multitronic :%

Voornaamste verschil is gewoon dat ik lekker zit. Stuur kan naar voren, stoelen zijn perfect te stellen. Een jaar in een Berlingo rijden heeft m'n rug vernacheld :') maar ja dit ding zuipt wel en met de benzineprijzen van nu gaat het nergens over.
Ah dat model vind ik nog steeds best mooi (vooral de Avant dan). FWD Audi's rijden in mijn ervaring inderdaad erg saai, quattro maakt het al wat beter. Maar voor een comfy daily is het prima natuurlijk, zeker als de aanschaf lekker laag is.

Brandstofprijs is wel balen ja. Ik heb de E38 728i ook maar geschorst en rijd nu de E39 525d Touring (ook nodig voor wat aanhanger klusjes). Maar met beetje normaal doen rijdt de E39 gewoon 1 op 15/16 en dat is toch wel beter te behappen. Al is LPG in de 540i helemaal goed te doen nu, maar die heeft weer wat kuren dus die ook maar geschorst :P
  vrijdag 9 juli 2021 @ 12:10:25 #144
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_200280656
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 20:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ben je niet blauw meer :P ik vond je ook al geen type voor mod...
Ben je lekker vlot mee :D

PTA / Sounddragon bedankt

quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:20 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Kutland. Ik moet er vaak doorheen om in een ander Nederlands grensdorpje te werken, maar ik zou het liefst vijftien kilometer om willen rijden om maar in Nederland te blijven...
ruim 800 per week nu, al een maandje of anderhalf lang.. wat een ellende, die mensen zijn echt niet te doorzien op de weg.. wat een malloten :X
En dan hebben we het nog niet over de wegen zelf.. rijstroken onder water als het regent, gaten waarin je jezelf kunt verstoppen, lawaai asfalt, betonplaten wegen, 75% non-zoab, and it goes on and on.. Het enige wat nog een beetje voor ze spreekt is dat ze wel naar rechts gaan op de snelweg als je links zit en harder rijdt.. naja.. 'rechts'.. de middelste rijstrook, verder naar rechts durven ze niet want daar houdt de wereld op, maar voor mij ver genoeg. :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_200281208
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 11:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ah dat model vind ik nog steeds best mooi (vooral de Avant dan). FWD Audi's rijden in mijn ervaring inderdaad erg saai, quattro maakt het al wat beter. Maar voor een comfy daily is het prima natuurlijk, zeker als de aanschaf lekker laag is.

Brandstofprijs is wel balen ja. Ik heb de E38 728i ook maar geschorst en rijd nu de E39 525d Touring (ook nodig voor wat aanhanger klusjes). Maar met beetje normaal doen rijdt de E39 gewoon 1 op 15/16 en dat is toch wel beter te behappen. Al is LPG in de 540i helemaal goed te doen nu, maar die heeft weer wat kuren dus die ook maar geschorst :P
Je hebt genoeg auto's :P Wat is er mis met die 728i dan, zonde als een BMW stil staat.

quote:
7s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:10 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ben je lekker vlot mee :D

PTA / Sounddragon bedankt

Ik kom je blijkbaar niet zo vaak tegen op Fok :') maar ik vind dat je als moderator ook wel een voorbeeldfunctie hebt en als je dan zo vaak te hard rijdt en mod bent van PTA dan kan dat gewoon niet.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 9 juli 2021 @ 12:54:43 #146
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200281480
Opfriscursus.nl

Dat is dus iets voor mensen die niet zo zeker op de weg zijn.

Dat je dan wel netjes afstand houd in de file, en daardoor 20 auto's de gelegenheid geeft om voor te kruipen is nog tot daar aan toe. Maar als het dan begint te rijden en je gaat niet naar rechts EN de instructeur zegt er ook niets van gaat er wel iets heel mis hoor.

En dan chagrijnig kijken als ik op den duur rechts er langs ga :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200283029
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je hebt genoeg auto's :P Wat is er mis met die 728i dan, zonde als een BMW stil staat.

Airco werkt niet. Maar verder rijdt ‘ie heerlijk hoor, staat nu alleen stil omdat ik aanhangerklusjes heb. Denk dat we met de E38 op vakantie gaan, maar dan moet ik de airco wel zien te fixen.
pi_200283983
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:54 schreef kanovinnie het volgende:
Opfriscursus.nl

Dat is dus iets voor mensen die niet zo zeker op de weg zijn.

Dat je dan wel netjes afstand houd in de file, en daardoor 20 auto's de gelegenheid geeft om voor te kruipen is nog tot daar aan toe. Maar als het dan begint te rijden en je gaat niet naar rechts EN de instructeur zegt er ook niets van gaat er wel iets heel mis hoor.

En dan chagrijnig kijken als ik op den duur rechts er langs ga :')
Heb ook eens ruzie met een rijinstructeur gehad... echt uitstappen enzo :') Tuurlijk het is normaal dat een lesauto amateuristisch rijdt maar een heel lang stuk gewoon ver onder minimumsnelheid rijden slaat nergens op. Mijn instructeur zou na 10 sec. al zeggen je mag hier harder. Of eigenlijk je MOET hier harder want je houdt andere mensen op. Harder rijden maakt alles zoveel makkelijker... invoegen op de snelweg bijvoorbeeld. Domste is als je met 80/90 gaat invoegen, dan loop je altijd te kutten... of je hindert auto's die 100/120 gaan of je komt naast een vrachtwagen of een mof met caravan.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 9 juli 2021 @ 15:43:36 #149
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200284045
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:39 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Heb ook eens ruzie met een rijinstructeur gehad... echt uitstappen enzo :') Tuurlijk het is normaal dat een lesauto amateuristisch rijdt maar een heel lang stuk gewoon ver onder minimumsnelheid rijden slaat nergens op. Mijn instructeur zou na 10 sec. al zeggen je mag hier harder. Of eigenlijk je MOET hier harder want je houdt andere mensen op. Harder rijden maakt alles zoveel makkelijker... invoegen op de snelweg bijvoorbeeld. Domste is als je met 80/90 gaat invoegen, dan loop je altijd te kutten... of je hindert auto's die 100/120 gaan of je komt naast een vrachtwagen of een mof met caravan.
Een lesauto die loopt te kutten maakt me niet zo veel uit, daar zal je me ook niet zo snel over horen klagen.

Maar als je al auto behoort te kunnen rijden en je hebt een instructeur naast je en toch gaat het zo knullig, nee, daar heb ik geen begrip voor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200284157
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Een lesauto die loopt te kutten maakt me niet zo veel uit, daar zal je me ook niet zo snel over horen klagen.

Maar als je al auto behoort te kunnen rijden en je hebt een instructeur naast je en toch gaat het zo knullig, nee, daar heb ik geen begrip voor.
Ja maar kutten is één ding, drie kilometer op een dijkweg 40 rijden waar je 60 mag is wat anders. Dan moet je als instructeur gewoon zeggen geef ff wat gas.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 9 juli 2021 @ 15:52:39 #151
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200284199
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:50 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja maar kutten is één ding, drie kilometer op een dijkweg 40 rijden waar je 60 mag is wat anders. Dan moet je als instructeur gewoon zeggen geef ff wat gas.
Helemaal mee eens.

De eerste keer/keren de snelweg op vond ik wat spannend, dus ging ik er ook niet heel rap op. Waarom niet? Geen idee. Maargoed, ik moest er even doorheen dat je het gaspedaal even flink mag intrappen. Zodra ik door die grens was is er meteen weinig meer aan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200284257
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

De eerste keer/keren de snelweg op vond ik wat spannend, dus ging ik er ook niet heel rap op. Waarom niet? Geen idee. Maargoed, ik moest er even doorheen dat je het gaspedaal even flink mag intrappen. Zodra ik door die grens was is er meteen weinig meer aan.
Hangt heel erg van je instructeur af. Ik had een master die gewoon de tijd nam om je echt goed te leren rijden. Ja wel 45 lessen dan maar je weet gewoon dat je echt rijdt. Was ook 1x gezakt. En dan ken ik genoeg mensen die in 1x zijn geslaagd, ook vrouwen met minder dan 30 lessen en dan zit je een keer bij ze in de auto en schrik je je rot. Rijbewijs halen is één, maar echt kunnen rijden...... en ja ik weet het... iedereen denkt van zichzelf dat ze goed kunnen rijden, maar ik ben toch vrij objectief al zeg ik het zelf :P
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 9 juli 2021 @ 16:57:55 #153
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_200285460
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 12:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je hebt genoeg auto's :P Wat is er mis met die 728i dan, zonde als een BMW stil staat.
[..]

Ik kom je blijkbaar niet zo vaak tegen op Fok :') maar ik vind dat je als moderator ook wel een voorbeeldfunctie hebt en als je dan zo vaak te hard rijdt en mod bent van PTA dan kan dat gewoon niet.

Ga alsjeblieft weg met je voorbeeldfunktie, mafklapper :')
Té hard, is als het mis gaat.. eind dit jaar ga ik naar de hoogste trede schadevrij, en dan hebben we het over 700k km denk ik ofzo..
Voorbeeldig schadevrij gereden, en dan nog op hoge snelheid ook.. prestatie am sich met zoveel prutsers op de weg _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 9 juli 2021 @ 17:08:55 #154
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200285657
quote:
1s.gif Op maandag 5 juli 2021 22:20 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Kutland. Ik moet er vaak doorheen om in een ander Nederlands grensdorpje te werken, maar ik zou het liefst vijftien kilometer om willen rijden om maar in Nederland te blijven...
Blijkbaar vinden zij hetzelfde, want de hoeveelheid Belgische kentekens in de omgeving Utrecht is niet meer te tellen.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_200285895
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 16:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ga alsjeblieft weg met je voorbeeldfunktie, mafklapper :')
Té hard, is als het mis gaat.. eind dit jaar ga ik naar de hoogste trede schadevrij, en dan hebben we het over 700k km denk ik ofzo..
Voorbeeldig schadevrij gereden, en dan nog op hoge snelheid ook.. prestatie am sich met zoveel prutsers op de weg _O_
Blijkbaar doen ze het toch goed dat ze zo'n roekeloze coureur kunnen ontwijken :')

Ik heb de laatste 10 jaar ook al geen schades gereden met m'n biertjes achter het stuur dusssss B:)B
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 9 juli 2021 @ 17:47:46 #156
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_200286226
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 17:23 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Blijkbaar doen ze het toch goed dat ze zo'n roekeloze coureur kunnen ontwijken :')

Ik heb de laatste 10 jaar ook al geen schades gereden met m'n biertjes achter het stuur dusssss B:)B
En dat zegt wat van mij _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_200288575
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 17:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En dat zegt wat van mij _O-
JA EN je kan me niks meer maken ^p^
Facts don't care about your feelings
pi_200301632
Op de A16, richting Rotterdam, vlak voor de Moerdijkbrug. Twee gasten in een hatchback (merk en type, geen idee). Passagier had een dikke bruine ballon bij zich. Geen idee of de bestuurder ook meedeed, maar gezien zijn rijstijl (zwabberend op rijstrook 2) zou het me niet verbazen...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_200303586
Vandaag reed ik achter iemand die 40 km/u ging waar je 50 mocht. Vervolgens kwam er een 80 km/u stuk en deze bestuurder bleef gewoon rustig 40 rijden :D. Meerdere mensen toeteren, maar dat mocht niet baten _O-
pi_200303676
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 20:37 schreef appeleibanaan het volgende:
Vandaag reed ik achter iemand die 40 km/u ging waar je 50 mocht. Vervolgens kwam er een 80 km/u stuk en deze bestuurder bleef gewoon rustig 40 rijden :D. Meerdere mensen toeteren, maar dat mocht niet baten _O-
Maar wat voor persoon was het achteraf? Ik wil dan altijd zien wat voor iemand het is. Meestal een bejaarde, dan kun je er ook al niets meer mee.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 10 juli 2021 @ 23:51:56 #161
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200306796
https://www.ad.nl/auto/sn(...)t-invoegen~aed12dc9/

Dus. Als je dit soort vragen moet stellen, graag je rijbewijs meteen weer inleveren. De tandjes.

Bonusklacht: mercedesrijders die mooie bochten verpesten door op de linkerbaan te hangen met 0.5km/h verschil met de caravans rechts. Ga dan naar rechts als je niet kan rijden en geef weer gas als de weg recht is.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 11 juli 2021 @ 01:28:17 #162
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200307571
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 23:51 schreef daNpy het volgende:
https://www.ad.nl/auto/sn(...)t-invoegen~aed12dc9/

Dus. Als je dit soort vragen moet stellen, graag je rijbewijs meteen weer inleveren. De tandjes.

Bonusklacht: mercedesrijders die mooie bochten verpesten door op de linkerbaan te hangen met 0.5km/h verschil met de caravans rechts. Ga dan naar rechts als je niet kan rijden en geef weer gas als de weg recht is.
Bij de gemeente zeker? :')
Leuk verhaal hoor, maar ze kiezen er toch zelf voor om de weg op te gaan? Beslis maar wie er voorrang heeft.

Bleeh :r
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_200310043
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 23:51 schreef daNpy het volgende:
https://www.ad.nl/auto/sn(...)t-invoegen~aed12dc9/

Dus. Als je dit soort vragen moet stellen, graag je rijbewijs meteen weer inleveren. De tandjes.

Morgen de volgende vraag: op welke strook moet je rijden als je niet aan het inhalen bent? Zelfs die godvergeten moffen snappen het beter dan de Nederlanders. Zo'n groene pijl op een matrixbord zou toch overduidelijk moeten zijn?
Facts don't care about your feelings
pi_200310068
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 23:51 schreef daNpy het volgende:
https://www.ad.nl/auto/sn(...)t-invoegen~aed12dc9/

Dus. Als je dit soort vragen moet stellen, graag je rijbewijs meteen weer inleveren. De tandjes.
Nou, het antwoord is ook niet best van een 'expert':
quote:
Al is er natuurlijk niks op tegen als je de ander helpt door een strook op te schuiven of even snelheid terug te nemen als dat kan.
Jawel, daar is alles mis mee :(
Leer mensen invoegen, in plaats van afhankelijk van anderen te zijn |:(
pi_200310134
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 11:46 schreef Piles het volgende:

[..]

Nou, het antwoord is ook niet best van een 'expert':
[..]

Jawel, daar is alles mis mee :(
Leer mensen invoegen, in plaats van afhankelijk van anderen te zijn |:(
Mwah een beetje gas los of gas bij als je ziet dat het anders net niet uit komt is niks mis mee... dat doe ik meestal ook wel, afhankelijk van hoe lang de invoegstrook is. Als het zo'n super lange is dan ga ik gewoon door op de cruise control en mogen ze het zelf oplossen... maar hier aan de A8 heb je vaak die luxe niet en als je ziet hoe angstige sommige invoegen wil je ook weer niet dat ze zichzelf klem rijden hahaha, heb ik al een paar keer zien gebeuren. Moest rijkswaterstaat langskomen om de celerio van de invoegstrook af te krijgen :D
Facts don't care about your feelings
  zondag 11 juli 2021 @ 12:06:51 #166
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200310301
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 11:46 schreef Piles het volgende:

Jawel, daar is alles mis mee :(
Leer mensen invoegen, in plaats van afhankelijk van anderen te zijn |:(
Inderdaad ja.
Omdat mensen opschuiven, denken de invoegers tegenwoordig dat ze voorrang hebben |:(
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 11 juli 2021 @ 12:09:29 #167
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_200310339
Mensen die naast de stoep lopen :') en dan ook nog met z'n tweeën :')

Ik snap dat echt niet.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_200310378
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 11:46 schreef Piles het volgende:

[..]

Nou, het antwoord is ook niet best van een 'expert':
[..]

Jawel, daar is alles mis mee :(
Leer mensen invoegen, in plaats van afhankelijk van anderen te zijn |:(
Ach vaak heb je de keuze niet echt meer. Het is opzei gaan of hard remmen, omdat diegene toch we invoegt.
.
pi_200310442
Wat is dat trouwens toch ook altijd met die halve zolen die tijdens het invoegen op de snelweg de bocht gaan afsnijden en een paar honderd meter vluchtstrook meepakken? Ik zie dat zo vaak... Is het verdomme nou zo moeilijk om binnen de lijntjes te blijven? Er zal net iemand staan met pech...
  zondag 11 juli 2021 @ 13:35:06 #170
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200311558
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 12:15 schreef Saekerhett het volgende:
Wat is dat trouwens toch ook altijd met die halve zolen die tijdens het invoegen op de snelweg de bocht gaan afsnijden en een paar honderd meter vluchtstrook meepakken? Ik zie dat zo vaak... Is het verdomme nou zo moeilijk om binnen de lijntjes te blijven? Er zal net iemand staan met pech...
Ideale lijn jonge :7

Als er iemand staat met pech zit je niet op te letten. Of je kan niet rijden. Of allebei.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 11 juli 2021 @ 14:35:18 #171
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_200312339
Ze hebben hier (Zwolle) sinds een maand of zo van die groene leensnorfietsen. Die boek je via een app en laat ze ook weer achter vlakbij je bestemming op een handige plek. Er staan dus her en der van die snorfietsen op strategische plaatsen in de stad.

Daar kunnen de lokale inboorlingen natuurlijk niet mee omgaan. Die dingen moeten omgetrapt worden, of in de plomp geduwd, er moet overheen gepist worden.

Echt categorie: waarom kan dit niet normaal!?
  zondag 11 juli 2021 @ 15:10:29 #172
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_200312754
=> KLB
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_200317037
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 12:15 schreef Saekerhett het volgende:
Wat is dat trouwens toch ook altijd met die halve zolen die tijdens het invoegen op de snelweg de bocht gaan afsnijden en een paar honderd meter vluchtstrook meepakken? Ik zie dat zo vaak... Is het verdomme nou zo moeilijk om binnen de lijntjes te blijven? Er zal net iemand staan met pech...
Haha ja ik ging er een keer langs toen en gast helemaal gek seinen. Tja, als jij op een andere strook gaat rijden dan doe ik niet eens wat fout volgens mij.
Facts don't care about your feelings
pi_200402648
- Mensen die sloom rijden op de linkerbaan.
- Kut brug die altijd open gaat wanneer ik kom.
- mensen die ineens hard remmen.
- traag verkeer, maar net te hard om tussen het verkeer door te gaan met de motor.
- mensen die op 2 stroken tegelijk rijden :')
- stoplichten die op groen gaan terwijl in met mijn motor tussendoor wil.
- stoplichten die te snel op groen gaan waardoor ik niet vooraan kan staan met de motor.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_200404506
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 11:46 schreef Piles het volgende:

[..]

Nou, het antwoord is ook niet best van een 'expert':
[..]

Jawel, daar is alles mis mee :(
Leer mensen invoegen, in plaats van afhankelijk van anderen te zijn |:(
Ben ik met je eens, maar meestal ben ik wel zo aardig om even ruimte te geven als het wat krap wordt voor de invoeger.

Maar dat een hoop mensen niet fatsoenlijk kunnen invoegen is wel duidelijk. Rijd je achter iemand aan richting de invoegstrook, blijft diegene voor je 70 rijden waardoor je niet echt lekker kunt anticiperen op de situatie, zodat jij ook met 70 op de invoegstrook terecht komt. Geef godverdomme gewoon gas, zodat je met de rest van het verkeer meerijdt tijdens het invoegen.
pi_200404632
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 08:09 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar meestal ben ik wel zo aardig om even ruimte te geven als het wat krap wordt voor de invoeger.

Maar dat een hoop mensen niet fatsoenlijk kunnen invoegen is wel duidelijk. Rijd je achter iemand aan richting de invoegstrook, blijft diegene voor je 70 rijden waardoor je niet echt lekker kunt anticiperen op de situatie, zodat jij ook met 70 op de invoegstrook terecht komt. Geef godverdomme gewoon gas, zodat je met de rest van het verkeer meerijdt tijdens het invoegen.
Zo vaak meegemaakt dat er niet wordt doorgereden op de invoegstrook. Kijken is sowieso voor de meesten een enorme uitdaging, laat staan dat ze van tevoren even inschatten wat de situatie op de hoofdrijbaan is en hun snelheid daarop aan te passen. Nee, gewoon met 80 aan komen kachelen, ongezien invoegen en *daarna* pas het gas intrappen, niet zelden tot ver boven de Vmax.
Toen schrijver dezes nog chauffeur was heb ik meerdere malen een invoeger ongewild klem gezet omdat deze met dezelfde snelheid op de invoegstrook bleef rijden. En dan achteraf op die stomme klotevrachtwagenchauffeur afreageren, want die ging niet opzij. Middelvingers uit het raam, wild gebaren, toeteren en seinen. Stelletje idioten....
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 08:46:31 #177
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200404698
Lekker in een treintje van vijf met 110 waar je 100 mag (sorry Yoshi). Ik reed achteraan.
Er rijd een vrachtwagen op de rechterstrook
Er rijd een auto achter de vrachtwagen
Ik denk nog, hij zal toch niet naar links gaan?
Hij gaat voor me naar links.

Dan ben je ook wel een klootzak hoor. Achter me was 3 km vrij :{
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200408719
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 08:35 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Zo vaak meegemaakt dat er niet wordt doorgereden op de invoegstrook. Kijken is sowieso voor de meesten een enorme uitdaging, laat staan dat ze van tevoren even inschatten wat de situatie op de hoofdrijbaan is en hun snelheid daarop aan te passen. Nee, gewoon met 80 aan komen kachelen, ongezien invoegen en *daarna* pas het gas intrappen, niet zelden tot ver boven de Vmax.
Toen schrijver dezes nog chauffeur was heb ik meerdere malen een invoeger ongewild klem gezet omdat deze met dezelfde snelheid op de invoegstrook bleef rijden. En dan achteraf op die stomme klotevrachtwagenchauffeur afreageren, want die ging niet opzij. Middelvingers uit het raam, wild gebaren, toeteren en seinen. Stelletje idioten....
Hartstikke irritant inderdaad.

Niet te filmen hoeveel mensen denken dat dat invoegstrook niet bedoeld is om je aan te passen aan de snelheid op de weg en dan in te voegen, maar enkel om maar zo snel mogelijk in te voegen of met 'n slakkengangetje tot het einde te rijden en 'm dan naar links te plempen. :')
  zondag 18 juli 2021 @ 20:57:58 #179
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_200430839
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 08:09 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar meestal ben ik wel zo aardig om even ruimte te geven als het wat krap wordt voor de invoeger.

Maar dat een hoop mensen niet fatsoenlijk kunnen invoegen is wel duidelijk. Rijd je achter iemand aan richting de invoegstrook, blijft diegene voor je 70 rijden waardoor je niet echt lekker kunt anticiperen op de situatie, zodat jij ook met 70 op de invoegstrook terecht komt. Geef godverdomme gewoon gas, zodat je met de rest van het verkeer meerijdt tijdens het invoegen.
Meestal wacht ik tot ze invoegen en dan blijf ik op de invoegstrook en voeg voor ze in. En dan gaan ze seinen met hun lichten. Die snappen het dus echt niet.
Horrible Cunt!
  zondag 18 juli 2021 @ 21:24:46 #180
62419 CherryLips
chocoholic
pi_200431378
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 08:46 schreef kanovinnie het volgende:
Lekker in een treintje van vijf met 110 waar je 100 mag (sorry Yoshi). Ik reed achteraan.
Er rijd een vrachtwagen op de rechterstrook
Er rijd een auto achter de vrachtwagen
Ik denk nog, hij zal toch niet naar links gaan?
Hij gaat voor me naar links.

Dan ben je ook wel een klootzak hoor. Achter me was 3 km vrij :{
Ik rij in een kleiner autootje en heb dit zo vaak :')
Tap tap tap
pi_200431929
Weer eens een lang stuk na 1900 uur gereden. Het valt me op hoeveel mensen geen borden kunnen lezen. Gewoon lekker op de linkerbaan 105 rijden waar je 130 mag :')
  zondag 18 juli 2021 @ 22:20:42 #182
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200432688
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik rij in een kleiner autootje en heb dit zo vaak :')
Als ik mijn eigen auto op de snelweg zie kan ik ‘m ook niet serieus nemen :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 18 juli 2021 @ 23:18:58 #183
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_200433589
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:48 schreef NightDancert het volgende:
Weer eens een lang stuk na 1900 uur gereden. Het valt me op hoeveel mensen geen borden kunnen lezen. Gewoon lekker op de linkerbaan 105 rijden waar je 130 mag :')
Denk dat het huidige kruipgedrag meer veroorzaakt wordt door de brandstofprijzen.. ze zullen me wel een rijke idioot vinden als ik met 150 langsknal..

In België vorige week waren diesel en benzine even duur; allebei ¤1.44,9 ; diesel is goedkoper in NL, en benzine is daar gruwelijk veel goedkoper als hier.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_200438796
quote:
7s.gif Op zondag 18 juli 2021 23:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Denk dat het huidige kruipgedrag meer veroorzaakt wordt door de brandstofprijzen.. ze zullen me wel een rijke idioot vinden als ik met 150 langsknal..

In België vorige week waren diesel en benzine even duur; allebei ¤1.44,9 ; diesel is goedkoper in NL, en benzine is daar gruwelijk veel goedkoper als hier.
Ik sukkel nu met m’n E39 525d ook vrij rustig door, meestal tussen de 100/130km/h. Volgens de boordcomputer staat het verbruik nu op 1 op 19,6 😂 En dan haal ik alsnog meer in dan dat ik ingehaald word. Niet slecht voor een 19 jaar oude 6-cilinder (wel vooral snelweg uiteraard).
pi_200438872
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ik sukkel nu met m’n E39 525d ook vrij rustig door, meestal tussen de 100/130km/h. Volgens de boordcomputer staat het verbruik nu op 1 op 19,6 😂 En dan haal ik alsnog meer in dan dat ik ingehaald word. Niet slecht voor een 19 jaar oude 6-cilinder (wel vooral snelweg uiteraard).
Heb nu zo'n vier auto's waar ik mee rijd. Gemiddeld verbruik ongeveer:

Berlingo 1 op 15 diesel
Peugeot 206 1 op 15 benzine
BMW E36 cabrio 1 op 10 (en E5)
Audi A6 1 op 10

De cabrio is het duurste dus maar met dit weer wel het leukste. De Audi zit het lekkerste en heeft als enige airco dus is het wel waard. De andere twee zijn zuinig maar sloeber wrakken ;( Maar je merkt wel hoe snel je te hard rijdt in een goede auto. Bij de Audi ga je direct naar de linkerbaan en je rijdt voor je gevoel nog rustiger dan de Berlingo achter een vrachtwagen.

De waarde van mijn totale wagenpark is trouwens alsnog niet meer dan de velgen van m'n Tesla ooit waren :')
Facts don't care about your feelings
pi_200439378
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 21:48 schreef NightDancert het volgende:
Weer eens een lang stuk na 1900 uur gereden. Het valt me op hoeveel mensen geen borden kunnen lezen. Gewoon lekker op de linkerbaan 105 rijden waar je 130 mag :')
Ook irritant. En als je met 130 km/h aan komt rijden, zich ook rustig - waarschijnlijk zonder te kijken - er tussen rommelen met 100 per uur.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 12:05:43 #187
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200453489
Sinds wanneer is een N weg binnen de bebouwde kom :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 12:09:54 #188
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_200453550
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 12:05 schreef daNpy het volgende:
Sinds wanneer is een N weg binnen de bebouwde kom :')
Sinds wanneer is een N in het midden van een user name
Ok stelletje hokboeren
pi_200453627
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 12:05 schreef daNpy het volgende:
Sinds wanneer is een N weg binnen de bebouwde kom :')
Open Google Maps eens en je ziet dat de doorgaande weg in zowat elk dorp een N-weg is. Geen antwoord op je vraag, ik weet het, maar zeldzaam is het in ieder geval niet. Dus het is vast ook al een tijdje zo.
  Spellchecker dinsdag 20 juli 2021 @ 23:34:57 #190
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_200464431
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 12:16 schreef t-star het volgende:

[..]

Open Google Maps eens en je ziet dat de doorgaande weg in zowat elk dorp een N-weg is. Geen antwoord op je vraag, ik weet het, maar zeldzaam is het in ieder geval niet. Dus het is vast ook al een tijdje zo.
Dit.

Doorgaans, zo niet altijd, heeft een N-weg binnen de kom wel ook een 'gewone' naam.
Tevens -purist.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 09:05:09 #191
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_200497740
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 15:55 schreef YoshiBignose het volgende:

Hangt heel erg van je instructeur af. Ik had een master die gewoon de tijd nam om je echt goed te leren rijden. Ja wel 45 lessen dan maar je weet gewoon dat je echt rijdt.
Wat mensen zichzelf allemaal wijs maken, he? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 juli 2021 @ 09:09:23 #192
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_200497791
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 12:15 schreef Saekerhett het volgende:
Er zal net iemand staan met pech...
Je auto met pech aan het eind van een invoegstrook neerzetten, is dan ook heel erg, uhmm, onnadenkend.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_200497873
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 09:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je auto met pech aan het eind van een invoegstrook neerzetten, is dan ook heel erg, uhmm, onnadenkend.
Ja, want je hebt altijd zelf in de hand wanneer je auto ermee ophoudt.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 09:23:17 #194
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_200497982
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 09:14 schreef Saekerhett het volgende:

Ja, want je hebt altijd zelf in de hand wanneer je auto ermee ophoudt.
Zelfs als je auto er helemaal mee ophoudt bij 100 of 120km/h, dan kun je nog prima een plekje 'uitzoeken'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_200498016
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 09:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zelfs als je auto er helemaal mee ophoudt bij 100 of 120km/h, dan kun je nog prima een plekje 'uitzoeken'.
Jij voegt met 120 km/u in in de bocht van de oprit? Ok, Max.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 09:31:25 #196
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_200498104
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 09:25 schreef Saekerhett het volgende:

Jij voegt met 120 km/u in in de bocht van de oprit? Ok, Max.
Welke bocht in de oprit bedoel je eigenlijk?

"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_200498163
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 09:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Welke bocht in de oprit bedoel je eigenlijk?

[ afbeelding ]
Heb jij überhaupt wel een rijbewijs, of wat?

Hier, om e.e.a. wat te verduidelijken:



Leuk leesvoer voor je: https://www.alblasserdams(...)15-bij-alblasserdam/
  vrijdag 23 juli 2021 @ 09:43:32 #198
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_200498247
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 09:36 schreef Saekerhett het volgende:

Heb jij überhaupt wel een rijbewijs, of wat?

Langer dan jij, vermoed ik. En meer dan 1.

Maar ik was op het verkeerde been gezet door jouw opmerking over de oprit. Die heeft er uiteindelijk niks mee te maken. Jij hebt het over iemand die over de vluchtstrook inhaalt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 23 juli 2021 @ 09:51:13 #199
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200498322
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 12:16 schreef t-star het volgende:

[..]

Open Google Maps eens en je ziet dat de doorgaande weg in zowat elk dorp een N-weg is. Geen antwoord op je vraag, ik weet het, maar zeldzaam is het in ieder geval niet. Dus het is vast ook al een tijdje zo.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 23:34 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dit.

Doorgaans, zo niet altijd, heeft een N-weg binnen de kom wel ook een 'gewone' naam.
Klopt alleen dit is de N303 die om Voorthuizen heen is gelegd. Geflitst met 66 waar je dus 80 50 mag :')

Maargoed dat er van die slome voor me zaten, blijkt nu :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_200498449
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 09:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Langer dan jij, vermoed ik. En meer dan 1.

Maar ik was op het verkeerde been gezet door jouw opmerking over de oprit. Die heeft er uiteindelijk niks mee te maken. Jij hebt het over iemand die over de vluchtstrook inhaalt.
Nee, daar heb ik het helemaal niet over, waar lees je dat?

quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 12:15 schreef Saekerhett het volgende:
Wat is dat trouwens toch ook altijd met die halve zolen die tijdens het invoegen op de snelweg de bocht gaan afsnijden en een paar honderd meter vluchtstrook meepakken? Ik zie dat zo vaak... Is het verdomme nou zo moeilijk om binnen de lijntjes te blijven? Er zal net iemand staan met pech...
pi_200498890

Niet mijn filmpje, waar wel exact het (extreme) voorbeeld van zo'n bochtafsnijder.
pi_200498933
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 09:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Zelfs als je auto er helemaal mee ophoudt bij 100 of 120km/h, dan kun je nog prima een plekje 'uitzoeken'.
Reed ooit de oprit op, toen ik 80 ofzo ging kapte de motor ermee. Was een stukje voor de blokjes gingen beginnen. Toen ik stilstond was ik inderdaad ergens bij het einde van de invoegstrook. Ben maar gauw eruit gestapt.
.
pi_200499579
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 10:49 schreef Piles het volgende:

Niet mijn filmpje, waar wel exact het (extreme) voorbeeld van zo'n bochtafsnijder.
Ja dit heb ik ook eens gehad maar ik ga er gewoon langs :P
Facts don't care about your feelings
pi_200501351
Pffff, voor het eerst een aanrijding gehad. Ik heb 15 jaar met grote bestelbussen door Europa gereden (120.000km per jaar) en nooit wat gehad. Rijd nu zo een 9 maanden op een vrachtwagen (bakwagen) en ook al veel gereden en op veel plekken geweest (tot aan Griekenland toe). Laatste tijd zit ik heel veel op UK. Rotondes zijn daar altijd wat lastig, omdat je vanaf de linkerkant gewoon wat slechter zicht hebt. Daar let ik altijd al heel goed op uiteraard.

Het was een rotonde met 3 rijstroken. Ik stond op de linker, die was voor rechtdoor en links en ik wilde rechtdoor. Middelste strook was voor rechtdoor en rechts, rechter voor rechts. De vrouw stond op de middelste strook. Ik was meer gefocust op het verkeer op de rotonde, zodat ik zonder te stoppen mooi de rotonde op kon. Als ik namelijk bij de stopstreep stilsta is het alleen maar nog lastiger om te kijken (omdat je zeg maar wat naar links gedraaid staat en zonder achterruiten heb je minder overzicht naar rechts). Dus dat ging allemaal prima. De vrouw naast mij wachtte nog maar is uiteindelijk vlak na mij gaan rijden (denk ik). En toen BOEM, wilde ze dus even voor mij langs naar links... Ja dat gaat niet natuurlijk. Gelukkig geen gewonden. De vrouw had die ochtend ook al een aanrijding gehad en kwam niet echt over als de meest bekwame bestuurster. Gelukkig staat alles op dashcam waar duidelijk te zien is dat zij in de verkeerde rijstrook staat. Naja, voordeel is dat m'n truckje met zo een 440.000km er op weer een mooie nieuwe voorbumper krijgt, mits ik ook echt gelijk krijg (maar daar ga ik wel vanuit) ;)
pi_200503759
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 13:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Pffff, voor het eerst een aanrijding gehad. Ik heb 15 jaar met grote bestelbussen door Europa gereden (120.000km per jaar) en nooit wat gehad. Rijd nu zo een 9 maanden op een vrachtwagen (bakwagen) en ook al veel gereden en op veel plekken geweest (tot aan Griekenland toe). Laatste tijd zit ik heel veel op UK. Rotondes zijn daar altijd wat lastig, omdat je vanaf de linkerkant gewoon wat slechter zicht hebt. Daar let ik altijd al heel goed op uiteraard.

Het was een rotonde met 3 rijstroken. Ik stond op de linker, die was voor rechtdoor en links en ik wilde rechtdoor. Middelste strook was voor rechtdoor en rechts, rechter voor rechts. De vrouw stond op de middelste strook. Ik was meer gefocust op het verkeer op de rotonde, zodat ik zonder te stoppen mooi de rotonde op kon. Als ik namelijk bij de stopstreep stilsta is het alleen maar nog lastiger om te kijken (omdat je zeg maar wat naar links gedraaid staat en zonder achterruiten heb je minder overzicht naar rechts). Dus dat ging allemaal prima. De vrouw naast mij wachtte nog maar is uiteindelijk vlak na mij gaan rijden (denk ik). En toen BOEM, wilde ze dus even voor mij langs naar links... Ja dat gaat niet natuurlijk. Gelukkig geen gewonden. De vrouw had die ochtend ook al een aanrijding gehad en kwam niet echt over als de meest bekwame bestuurster. Gelukkig staat alles op dashcam waar duidelijk te zien is dat zij in de verkeerde rijstrook staat. Naja, voordeel is dat m'n truckje met zo een 440.000km er op weer een mooie nieuwe voorbumper krijgt, mits ik ook echt gelijk krijg (maar daar ga ik wel vanuit) ;)
Toch wel schrikken :o Maar 2 aanrijdingen op een dag... Als die eerste ook haar fout is geweest moet ze zich even gaan bedenken of ze wel kan autorijden lijkt me.
pi_200503840
Niet echt een irritatie, maar meer iets wat ik opmerk

Ik rij vaak in Rotterdam. Regelmatig zie ik lesauto's en je ziet gewoon aan alles dat er beginnende bestuurders in de auto zitten. Waarom wordt er door rijinstructeurs besloten om met beginnelingen direct in een drukke stad te rijden? Ik begon daar pas mee toen ik al redelijk kon autorijden. Gelukkig maar, want ik zou anders gewoon para worden :')
pi_200506791
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 10:49 schreef Piles het volgende:

Niet mijn filmpje, waar wel exact het (extreme) voorbeeld van zo'n bochtafsnijder.
Als ik dat filmpje zo eens kijk heb ik het vermoeden dat die automobilst(e) denkt dat ie goed bezig is door zoveel mogelijk rechts te houden en dat denk ik dor het gebruik van de richtingaanwijzer die gebruikt wordt bij het verlaten van de vluchtstrook.
Goede kandidaat voor een opfriscursus van een aantal uur, als je dít al niet snapt....... |:(
pi_200508388
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Niet echt een irritatie, maar meer iets wat ik opmerk

Ik rij vaak in Rotterdam. Regelmatig zie ik lesauto's en je ziet gewoon aan alles dat er beginnende bestuurders in de auto zitten. Waarom wordt er door rijinstructeurs besloten om met beginnelingen direct in een drukke stad te rijden? Ik begon daar pas mee toen ik al redelijk kon autorijden. Gelukkig maar, want ik zou anders gewoon para worden :')
Misschien woont de leerling daar?

Ik reed na een paar lessen ook al over de grachten van Amsterdam en de A10
.
pi_200508438
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 20:49 schreef Fer het volgende:

[..]

Misschien woont de leerling daar?

Ik reed na een paar lessen ook al over de grachten van Amsterdam en de A10
Ik vraag me af of dat verantwoord is in die zin dat je nog niet de verkeersregels volledig weet en misschien ook niet volledig hoe een auto werkt. Persoonlijk vind ik dat leerlingen veel te snel in het diepe worden gegooid.

Dat ze daar wonen zou inderdaad wel kunnen.
  vrijdag 23 juli 2021 @ 22:04:04 #210
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200509585
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Niet echt een irritatie, maar meer iets wat ik opmerk

Ik rij vaak in Rotterdam. Regelmatig zie ik lesauto's en je ziet gewoon aan alles dat er beginnende bestuurders in de auto zitten. Waarom wordt er door rijinstructeurs besloten om met beginnelingen direct in een drukke stad te rijden? Ik begon daar pas mee toen ik al redelijk kon autorijden. Gelukkig maar, want ik zou anders gewoon para worden :')
In Oss doen ze dat met vrachtwagenchauffeurs, vol in de spits, hele stad staat stil, bloedirritant.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_200516170
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Regelmatig zie ik lesauto's en je ziet gewoon aan alles dat er beginnende bestuurders in de auto zitten.
Beginnende bestuurders in lesauto's? :D
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_200516206
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 20:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat verantwoord is in die zin dat je nog niet de verkeersregels volledig weet en misschien ook niet volledig hoe een auto werkt. Persoonlijk vind ik dat leerlingen veel te snel in het diepe worden gegooid.

Dat ze daar wonen zou inderdaad wel kunnen.
Er zit toch een instructeur naast?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_200516222
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 09:52 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Er zit toch een instructeur naast?
Zegt niet zoveel. Reed eens achter een lesauto die ook als een totale mongol reed dus ik ging er snel voorbij, zat er gewoon niemand naast dus het was de instructeur zelf 8)7
Facts don't care about your feelings
pi_200516551
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 09:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zegt niet zoveel. Reed eens achter een lesauto die ook als een totale mongol reed dus ik ging er snel voorbij, zat er gewoon niemand naast dus het was de instructeur zelf 8)7
Dat en ik zie ook weleens dat de instructeur bezig is op zijn mobiel ipv op de weg te letten.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 10:07:27 #215
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200516571
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 18:43 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als ik dat filmpje zo eens kijk heb ik het vermoeden dat die automobilst(e) denkt dat ie goed bezig is door zoveel mogelijk rechts te houden en dat denk ik dor het gebruik van de richtingaanwijzer die gebruikt wordt bij het verlaten van de vluchtstrook.
Goede kandidaat voor een opfriscursus van een aantal uur, als je dít al niet snapt....... |:(
En die reed ook al over het puntstuk aan het begin van het filmpje...

Maar die dashcammert is de grootste idioot van het filmpje. Waarom ga je in de dode hoek van iemand rijden die er duidelijk niets van kan? :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200524457
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 10:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

En die reed ook al over het puntstuk aan het begin van het filmpje...

Maar die dashcammert is de grootste idioot van het filmpje. Waarom ga je in de dode hoek van iemand rijden die er duidelijk niets van kan? :')
Euh.... Ik zie niemand over een puntstuk rijden en ik zie ook niet wie er in de dode hoek van de ander rijdt.
Wat mij betreft heeft een personenauto ook geen dode hoek als de spiegels worden gebruikt EN ook over de schouder wordt gekeken.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 18:33:54 #217
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200524777
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 18:10 schreef vannelle het volgende:

[..]

Euh.... Ik zie niemand over een puntstuk rijden
De eerste secondes van het filmpje, daar rijd die auto die over de vluchtstrook rijd wel heel snel de uitvoegstrook op. Iets te vroeg denk ik zelfs.
quote:
en ik zie ook niet wie er in de dode hoek van de ander rijdt.
Wat mij betreft heeft een personenauto ook geen dode hoek als de spiegels worden gebruikt EN ook over de schouder wordt gekeken.
Je kijkt over je schouder om in de dode hoek van je spiegels te kijken... Die dode hoek bedoel ik.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200536495
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Toch wel schrikken :o Maar 2 aanrijdingen op een dag... Als die eerste ook haar fout is geweest moet ze zich even gaan bedenken of ze wel kan autorijden lijkt me.
Ja was wel geschrokken! Helemaal niet zien aankomen. Het is gewoon zonde van allebei de wagens. Zeker die van haar had flink wat schade te pakken. Kan het echt niet begrijpen. Ze vertrok later of tegelijk met mij, een rode truck van 10 meter valt toch wel op als je naar links kijkt? Of zelfs in je ooghoek? Naja, gelukkig geen gewonden!
  zondag 25 juli 2021 @ 12:29:43 #219
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_200537419
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 15:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Niet echt een irritatie, maar meer iets wat ik opmerk

Ik rij vaak in Rotterdam. Regelmatig zie ik lesauto's en je ziet gewoon aan alles dat er beginnende bestuurders in de auto zitten. Waarom wordt er door rijinstructeurs besloten om met beginnelingen direct in een drukke stad te rijden? Ik begon daar pas mee toen ik al redelijk kon autorijden. Gelukkig maar, want ik zou anders gewoon para worden :')
Ik ging na een paar lessen ook Rotterdam in, over de Coolsingel door het centrum heen. Was dat leuk? Nee zeker niet, ik vond het een aanslag op mijn zenuwen. Heb ik er veel van geleerd? Ja dat dan weer wel.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_200542137
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juli 2021 18:33 schreef kanovinnie het volgende:

Je kijkt over je schouder om in de dode hoek van je spiegels te kijken... Die dode hoek bedoel ik.
Als de auto wel zichtbaar is door over je schouder te kijken (klopt niet, moet zijn "naast je" anders staan je spiegels niet goed) dan is het geen dode hoek.
Wat mij betreft is een dode hoek een gedeelte dat je op geen enkele manier kunt zien. Als je in een personenauto rijdt heb je met de geleerde kijktechnieken geen dode hoek.
In een vrachtwagen heb je wél een dode hoek als er geen camerasystemen maar alleen spiegels op zitten.

Dat stukje over het puntstuk vind ik het minst erge, het was ook minimaal maar toegegeven: Het hoort niet zo.
  zondag 25 juli 2021 @ 19:43:13 #221
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200543415
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 18:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als de auto wel zichtbaar is door over je schouder te kijken (klopt niet, moet zijn "naast je" anders staan je spiegels niet goed) dan is het geen dode hoek.
Wat mij betreft is een dode hoek een gedeelte dat je op geen enkele manier kunt zien. Als je in een personenauto rijdt heb je met de geleerde kijktechnieken geen dode hoek.
In een vrachtwagen heb je wél een dode hoek als er geen camerasystemen maar alleen spiegels op zitten.

Dat stukje over het puntstuk vind ik het minst erge, het was ook minimaal maar toegegeven: Het hoort niet zo.
Ga jij daar maar rijden dan. Iemand die over een puntstuk rijd en zo over de vluchtstrook rijd is niet iemand waarbij ik zo dicht bij in de buurt wil zitten. Sterker nog, het is eigenlijk kleven wat hij doet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200544027
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 18:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als de auto wel zichtbaar is door over je schouder te kijken (klopt niet, moet zijn "naast je" anders staan je spiegels niet goed) dan is het geen dode hoek.
Wat mij betreft is een dode hoek een gedeelte dat je op geen enkele manier kunt zien. Als je in een personenauto rijdt heb je met de geleerde kijktechnieken geen dode hoek.
In een vrachtwagen heb je wél een dode hoek als er geen camerasystemen maar alleen spiegels op zitten.
Nou misschien ligt het aan mijn lengte maar in sommige auto's heb ik toch een dode hoek. Ik kan de spiegels wel heel raar afstellen zodat je op de snelweg daar inderdaad mee kan werken (dus spiegel schuiner zetten voor meer zicht op de andere strook), maar dan is het in de binnenstad weer heel vervelend of bijv. met inparkeren. Als ik naar links kijk dan kijk ik naar de b-stijl.

In m'n bestelbus heb ik zo'n extra spiegeltje, dat is wel echt een oplossing. Hoef je (bijna) nooit meer je hoofd te bewegen. Zou verplicht moeten zijn op iedere auto.
Facts don't care about your feelings
  maandag 26 juli 2021 @ 07:46:57 #223
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_200550327
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 12:29 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik ging na een paar lessen ook Rotterdam in, over de Coolsingel door het centrum heen. Was dat leuk? Nee zeker niet, ik vond het een aanslag op mijn zenuwen. Heb ik er veel van geleerd? Ja dat dan weer wel.
Ik woonde in Rotterdam West, instructeur kwam me thuis ophalen, direct de Middellandstraat op. Was inderdaad niet zo leuk, wel leerzaam.
Ok stelletje hokboeren
pi_200550615
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 22:04 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

In Oss doen ze dat met vrachtwagenchauffeurs, vol in de spits, hele stad staat stil, bloedirritant.
En dan bij die 300 kleine rotondes in de stad he _O- geen doorkomen aan.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 26 juli 2021 @ 08:16:27 #225
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200550890
quote:
99s.gif Op maandag 26 juli 2021 08:05 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En dan bij die 300 kleine rotondes in de stad he _O- geen doorkomen aan.
Geweldig, een lotgenoot!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_200551033
quote:
10s.gif Op maandag 26 juli 2021 08:16 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Geweldig, een lotgenoot!
Probeer toch ervoor te zorgen dat ik tijdens de spits niet door de stad hoef te rijden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_200551130
Aaaargh, van die oude mensen voor je die 20 kilometer onder de snelheidslimiet rijden op stukken waar je niet mag/kan inhalen. Gebeurt steeds vaker.
#kanernietmeeomgaan
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator maandag 26 juli 2021 @ 09:19:05 #228
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200552114
Niet persé een grote irritatie maar eerder een verbazing....

Gisteravond reden we terug van een familie bezoekje. Halverwege op de snelweg begon het te storten. En dan bedoel ik echt stortregen, loeihard..... van die regen dat je je ruitenwissers op standje max moet zetten en de lijnen op de weg nauwelijks nog kan zien.

Omdat het zicht echt intens slecht werd door die hevige regen vertraagde ik tot ongeveer 80 a 90 km/h.

Vervolgens wordt ik in een tijdsbestek van een kwartier door meerdere auto's ingehaald, met flink snelheidsverschil die zonder verlichting reden. |:(
Voor de beeldvorming, het was rond 21:00 dus er was al weinig daglicht meer en door de loeiharde stortregen was het zo goed als donker en het zicht was nihil.
En dan nog blijven mensen doodleuk 120 rijden zonder verlichting. Wauw.... :{
pi_200553916
quote:
11s.gif Op maandag 26 juli 2021 09:19 schreef dick_laurent het volgende:
Niet persé een grote irritatie maar eerder een verbazing....

Gisteravond reden we terug van een familie bezoekje. Halverwege op de snelweg begon het te storten. En dan bedoel ik echt stortregen, loeihard..... van die regen dat je je ruitenwissers op standje max moet zetten en de lijnen op de weg nauwelijks nog kan zien.

Omdat het zicht echt intens slecht werd door die hevige regen vertraagde ik tot ongeveer 80 a 90 km/h.

Vervolgens wordt ik in een tijdsbestek van een kwartier door meerdere auto's ingehaald, met flink snelheidsverschil die zonder verlichting reden. |:(
Voor de beeldvorming, het was rond 21:00 dus er was al weinig daglicht meer en door de loeiharde stortregen was het zo goed als donker en het zicht was nihil.
En dan nog blijven mensen doodleuk 120 rijden zonder verlichting. Wauw.... :{
Ik vraag me altijd af, hebben die mensen nou heel veel lef of zijn ze gewoon dom? (dan heb ik het over het hard rijden in dat soort omstandigheden he, zonder licht rijden is zonder twijfel dom).
  Moderator maandag 26 juli 2021 @ 11:30:43 #230
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200554381
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:01 schreef t-star het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af, hebben die mensen nou heel veel lef of zijn ze gewoon dom? (dan heb ik het over het hard rijden in dat soort omstandigheden he, zonder licht rijden is zonder twijfel dom).
Combo van beide gok ik :P
pi_200554438
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:01 schreef t-star het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af, hebben die mensen nou heel veel lef of zijn ze gewoon dom? (dan heb ik het over het hard rijden in dat soort omstandigheden he, zonder licht rijden is zonder twijfel dom).
Overmoedig is denk ik de juiste term hiervoor.
  maandag 26 juli 2021 @ 13:47:55 #232
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_200556855
Nadeel van wonen op de Utrechtse Heuvelrug, heel veel toeristen. Die blijkbaar nog nooit een boom van dichtbij gezien hebben, want op elke weg (vooral N wegen) rijden ze niet harder dan 50 of zo en hebben meer aandacht voor de omgeving als voor de weg waar ze op rijden. Heel erg irritant dus......
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 26 juli 2021 @ 14:23:18 #233
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_200557523
Gisteravond reed ik op de A2 bij Den Bosch en vervolgens de afslag N279 richting Veghel. De N279 is een provinciale weg maar wél 2-baans tot aan Veghel. Een Volkswagen Touran bleef er traag rijdend (70 terwijl 80 de snelheidslimiet is) op de linkerbaan plakken, en vanwege de enigszins zwabberende koers van de Touran durfde ik niet rechts te passeren. Na een paar minuten ging de Touran dan uiteindelijk naar rechts en zakte nóg verder terug in snelheid, maar dit vormde nu voor mij een gelegenheid om te passeren en de Volkswagen achter me te laten, dacht ik ...

De koplampen achter me werden aanvankelijk kleiner, maar kwamen na een minuut ineens weer rap dichterbij; de Touran had er nu flink de vaart inzitten! Het gedeelte van de N279 waarop ik op dat moment reed was dus 2-baans en de Volkswagen had me probleemloos kunnen inhalen zoals op een snelweg, maar het draaide uit op het ergste geval van bumperkleven dat ik in de afgelopen paar jaar heb meegemaakt. Ik begon te vermoeden dat de bestuurder van de Touran mij nu specifiek op de korrel nam met kwade bedoelingen, maar de bestuurder week vervolgens uit naar links en ging me vervolgens volgas voorbij en verdween in de verte.

Eenmaal voorbij Veghel duikt die verdraaide Volkswagen wéér op omdat ie op een nu enkelbaans N279 met een gangetje van 60-70 voortsukkelt, maar neemt vervolgens gelukkig een afslag en ik ben er nu definitief vanaf 8-)
  maandag 26 juli 2021 @ 14:36:17 #234
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200557812
Nog een kleine van mijn kant dan.

Ik moest van Amsterdam naar Emmeloord, en de A6 was afgesloten. Omdat ik koppig was om zo ver mogelijk door te blijven rijden moest ik door Almere naar de dijk en die naar Lelystad volgen.

Dan rij je een stuk over 80 wegen door Almere, (voor de kenners, N702). Daarna over de Vaartweg naar de N701 (de dijk).

Dat ik net van de snelweg af kwam reed er een auto voor me die niet bijster snel doorreed, dus ik ging er voorbij op de N702. En wat bleek, hij had zijn grootlicht aan. En moest dezelfde richting op als mij. Herhaaldelijk zwaaien, mijn eigen grootlicht knipperen en zelfs de verlichting aan/uit zetten boden geen uitkomst. Op de dijk werd ik er zo zat van dat ik eerst probeerde weg te rijden (maar hij bleef bij me) en daarna maar 60 ging rijden. Toen ging hij ook 60 rijden. Toen maar 50. Ja hoor, eindelijk ging hij er langs.

Toen maar een paar keer zitten seinen met groot licht en eindelijk was de hint duidelijk. Zijn grootlicht ging uit. En hij reed weer 70/75...

Ik kan op zo'n moment echt verbaasd zijn waarom iemand het niet door heeft.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 26 juli 2021 @ 22:58:05 #235
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_200565780
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 13:47 schreef karr-1 het volgende:
Nadeel van wonen op de Utrechtse Heuvelrug, heel veel toeristen. Die blijkbaar nog nooit een boom van dichtbij gezien hebben, want op elke weg (vooral N wegen) rijden ze niet harder dan 50 of zo en hebben meer aandacht voor de omgeving als voor de weg waar ze op rijden. Heel erg irritant dus......
Hier in in delen Zuid Limburg hetzelfde. Zeker in het Heuvelland. En bijna niemand haalt in tegenwoordig, dus als je in een treintje terechtkomt kun je amper inhalen. Het lukt wel met sommige auto's, maar dan moet je doortrekken tot over de 150km/u om het treintje goed langs te komen. Maar dat is weer iets te gortig. Zeker gezien er nu regelmatig politie rondrijdt daar.
Horrible Cunt!
  maandag 26 juli 2021 @ 23:07:25 #236
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200565871
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 22:58 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Hier in in delen Zuid Limburg hetzelfde. Zeker in het Heuvelland. En bijna niemand haalt in tegenwoordig, dus als je in een treintje terechtkomt kun je amper inhalen. Het lukt wel met sommige auto's, maar dan moet je doortrekken tot over de 150km/u om het treintje goed langs te komen. Maar dat is weer iets te gortig. Zeker gezien er nu regelmatig politie rondrijdt daar.
Ik snap nooit zo goed dat mensen dicht op een langzame voorganger gaan rijden. Ik ben niet zo'n held met inhalen op dat soort 80 wegen, puur omdat ik het bijna nooit hoef te doen. Ik probeer altijd een flink gat te houden zodat of een ander er in kan tijdens het inhalen, of ik zelf vaart kan maken om toch in te halen op een flink recht stuk.

Beetje aso als je dan dicht op de langzame bestuurder gaat rijden, want je maakt het dan voor een ander moeilijker om in te halen. Zeker als het een lang treintje is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200569012
Op de dodenweg N34 start Veilig Verkeer Nederland afdeling Drenthe van het najaar een campagne om mensen erop te wijzen dat ze niet te langzaam moeten rijden. Mensen die te langzaam rijden, werken inhaalacties in de hand en dat is nou net wat die weg zo gevaarlijk maakt. :P
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator dinsdag 27 juli 2021 @ 08:56:57 #238
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200569634
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:20 schreef Jordy-B het volgende:
Op de dodenweg N34 start Veilig Verkeer Nederland afdeling Drenthe van het najaar een campagne om mensen erop te wijzen dat ze niet te langzaam moeten rijden. Mensen die te langzaam rijden, werken inhaalacties in de hand en dat is nou net wat die weg zo gevaarlijk maakt. :P
Netjes. Want inderdaad, je maakt het té vaak mee dat een of andere opoe (ja sorry maar 't zijn vaak wel de oudjes die het doen) stoïcijns 60 blijft pruttelen op een N weg. En op een gegeven moment trekt men dat niet meer en krijg je idd gevaarlijke inhaalmanouvres.

edit > overigens heb ik ook de andere kant meegemaakt op dat soort wegen, dat ik al iets boven de 80 gewoon reed en alsnog een of andere pipo het nodig vond om me met een rotvaart in te halen. Om vervolgens enkele seconden later bij mijn voorligger te gaan kleven :')
Dus ja, opgefokte Harry's heb je ook altijd.

[ Bericht 9% gewijzigd door dick_laurent op 27-07-2021 09:02:06 ]
pi_200569798
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 08:56 schreef dick_laurent het volgende:
edit > overigens heb ik ook de andere kant meegemaakt op dat soort wegen, dat ik al iets boven de 80 gewoon reed en alsnog een of andere pipo het nodig vond om me met een rotvaart in te halen.
Je mag er ook 100, opa :6
  Moderator dinsdag 27 juli 2021 @ 09:09:26 #240
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200569826
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:07 schreef Piles het volgende:

[..]

Je mag er ook 100, opa :6
Ik doelde dan ook op provinciale wegen waar je 80 mag. Pipo.
pi_200569933
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:09 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik doelde dan ook op provinciale wegen waar je 80 mag. Pipo.
Je zegt dus eigenlijk in z'n algemeen rijden er mensen weleens te langzaam en weleens te snel. Nou bedankt voor die info maar dat wist iedereen hier al :')
Facts don't care about your feelings
  Moderator dinsdag 27 juli 2021 @ 09:19:55 #242
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200570021
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:16 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je zegt dus eigenlijk in z'n algemeen rijden er mensen weleens te langzaam en weleens te snel. Nou bedankt voor die info maar dat wist iedereen hier al :')
En? Alsof alle input hier perse nieuw en baanbrekend is wou je zeggen. :') Gristus wat een stelletje jankballen. Nou ik ga wel weer meelezen ipv posten, kijken wat voor ge-wel-dige verhalen jullie hebben ^O^
pi_200570612
quote:
11s.gif Op maandag 26 juli 2021 14:23 schreef MissionPhailed het volgende:
Gisteravond reed ik op de A2 bij Den Bosch en vervolgens de afslag N279 richting Veghel. De N279 is een provinciale weg maar wél 2-baans tot aan Veghel. Een Volkswagen Touran bleef er traag rijdend (70 terwijl 80 de snelheidslimiet is) op de linkerbaan plakken, en vanwege de enigszins zwabberende koers van de Touran durfde ik niet rechts te passeren. Na een paar minuten ging de Touran dan uiteindelijk naar rechts en zakte nóg verder terug in snelheid, maar dit vormde nu voor mij een gelegenheid om te passeren en de Volkswagen achter me te laten, dacht ik ...

De koplampen achter me werden aanvankelijk kleiner, maar kwamen na een minuut ineens weer rap dichterbij; de Touran had er nu flink de vaart inzitten! Het gedeelte van de N279 waarop ik op dat moment reed was dus 2-baans en de Volkswagen had me probleemloos kunnen inhalen zoals op een snelweg, maar het draaide uit op het ergste geval van bumperkleven dat ik in de afgelopen paar jaar heb meegemaakt. Ik begon te vermoeden dat de bestuurder van de Touran mij nu specifiek op de korrel nam met kwade bedoelingen, maar de bestuurder week vervolgens uit naar links en ging me vervolgens volgas voorbij en verdween in de verte.

Eenmaal voorbij Veghel duikt die verdraaide Volkswagen wéér op omdat ie op een nu enkelbaans N279 met een gangetje van 60-70 voortsukkelt, maar neemt vervolgens gelukkig een afslag en ik ben er nu definitief vanaf 8-)
Ik vraag me altijd af wat mensen die zo rijden denken :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 09:54:53 #244
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200570672
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af wat mensen die zo rijden denken :')
Druk met de telefoon en daarna tijd inhalen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200570685
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Druk met de telefoon en daarna tijd inhalen?
Verschrikkelijk, wel een goede verklaring trouwens. Nog niet direct zo over nagedacht.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 09:56:17 #246
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200570693
quote:
16s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:19 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

En? Alsof alle input hier perse nieuw en baanbrekend is wou je zeggen. :') Gristus wat een stelletje jankballen. Nou ik ga wel weer meelezen ipv posten, kijken wat voor ge-wel-dige verhalen jullie hebben ^O^
Yoshi is een beetje de dorpsgek van dit topic. Je moet er mee om leren gaan, maar stiekem is het wel een lief kereltje.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 09:56:35 #247
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200570696
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Verschrikkelijk, wel een goede verklaring trouwens. Nog niet direct zo over nagedacht.
Verklaart alleen niet waarom die daarna weer langzaam rijd...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200570902
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Verklaart alleen niet waarom die daarna weer langzaam rijd...
Weer met de telefoon, de navigatie, de partner, kinderen bezig? :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_200570950
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Verklaart alleen niet waarom die daarna weer langzaam rijd...
Dan is 'ie waarschijnlijk met andere dingen bezig.
pi_200571049
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Yoshi is een beetje de dorpsgek van dit topic. Je moet er mee om leren gaan, maar stiekem is het wel een lief kereltje.
Dat is precies hoe mensen mij in real-life ook omschrijven :')
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 27 juli 2021 @ 10:17:58 #251
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200571076
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 10:15 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat is precies hoe mensen mij in real-life ook omschrijven :')
Ik ben blij dat wel elkaar enkel virtueel kennen, dan krijg ik geen kwijl op m'n gezicht als je weer eens enthousiast aan het wauwelen bent.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 10:23:15 #252
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_200571175
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 10:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Weer met de telefoon, de navigatie, de partner, kinderen bezig? :')
Zaten inderdaad wel meerdere mensen in inclusief (denk ik?) een kind, dus vermoedelijk meer een kwestie van afleiding dan agressie of iets dergelijks :+
pi_200571182
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:09 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik doelde dan ook op provinciale wegen waar je 80 mag. Pipo.
Weet ik toch joh, was ook maar een grapje :D
pi_200579622
Oef, 2 verstuivers stuk, reguliere garage kan niet helpen... Dealer?? (Zijn die niet super duur?!).
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200579973
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 18:25 schreef ludovico het volgende:
Oef, 2 verstuivers stuk, reguliere garage kan niet helpen... Dealer?? (Zijn die niet super duur?!).
Die zijn zeker duur... bij m'n bestelbusje waren die ook niet goed meer maar een garage kon ze nog een beetje fine tunen en reviseren waardoor ze toch nog acceptabel genoeg waren. Merk een beetje hikken en schudden in de 4e versnelling soms maar voor de rest rijdt het wel. Is wel een eenvoudige auto, geen turbo of roetfilter.

Of bedoel je gewoon injectoren van een benzine auto?
Facts don't care about your feelings
pi_200580139
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 18:51 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Die zijn zeker duur... bij m'n bestelbusje waren die ook niet goed meer maar een garage kon ze nog een beetje fine tunen en reviseren waardoor ze toch nog acceptabel genoeg waren. Merk een beetje hikken en schudden in de 4e versnelling soms maar voor de rest rijdt het wel. Is wel een eenvoudige auto, geen turbo of roetfilter.

Of bedoel je gewoon injectoren van een benzine auto?
Dieselauto bestelbusje, kwam in Maart al wat rook achter uit de uitlaat soms kort.

Verhuur het busje ook dus ben bang dat iemand gewoon benzine heeft staan tanken ofzo. Ook al is het maar een paar liter.

Auto rijdt gewoon nog maar garagehouder vindt het geen strak plan om er veel mee te rijden, zo kort mogelijk naar de garage eigenlijk (die het wel kan uitvoeren dan).
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200633497
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 12:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Over het algemeen zijn het vrij goede auto's. Maar je kunt altijd pech hebben uiteraard. Roest is inderdaad wel een puntje. Mijn broer heeft toevallig bij een E46 320i Touring gekeken van de week. De handelaar had 'ie eerst gebeld en zei dat 'ie klein plekje roest had en verder heel netjes. Komt 'ie daar aan, veel roestplekken.. Dus niet gekocht. Maar roest is wel iets waarom ik inderdaad wel een modernere auto zou willen.
[..]

Haha ja je hebt dan wel een heerlijke auto! En 1 op 15 is onderdaad gewoon erg netjes.

Een 120d vind ik ook erg interessant nog. Ruim genoeg als de baby wel een keer mee moet en niet absurd groot voor alleen rijden. En dieseltje is vrij zuinig uiteraard. Selectie maar maken met wat verschillende auto's en dan eens gaan rijden.
Ik heb er van geleerd zullen we maar zeggen. Toen ik mijn auto kocht was er geen roest zichtbaar. Maar wel wat bubbeltjes. De vorige eigenaar of die daarvoor had het dus gecamoufleerd met wat lak.

Toen de puntjes naar een jaar of twee doorkwamen heb ik nog geïnformeerd wat verwijderen zou koste. Dat zou al rond de 2k zijn dus toen maar geaccepteerd en zo lang mogelijk doorgereden.
pi_200633626
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 12:26 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Ik heb er van geleerd zullen we maar zeggen. Toen ik mijn auto kocht was er geen roest zichtbaar. Maar wel wat bubbeltjes. De vorige eigenaar of die daarvoor had het dus gecamoufleerd met wat lak.

Toen de puntjes naar een jaar of twee doorkwamen heb ik nog geïnformeerd wat verwijderen zou koste. Dat zou al rond de 2k zijn dus toen maar geaccepteerd en zo lang mogelijk doorgereden.
Huh, ik dacht al: ik had toch in BMW gereageerd? Haha ;)
Maar dat is kut ja. Bij m'n E34 ook altijd een probleem, maar de E39 is nog erger hoor. Ligt er maar net aan hoe de auto gebruikt en gestald is geweest.
pi_200654754
Kut koekblikken die onder de maximum snelheid rijden op de linkerstrook en altijd naar rechts gaan zodra je er rechts langsgaat.

Rij gewoon 10km erboven als je denkt dat elke camera een flitspaal is :') zit je altijd goed.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_200767356
Woensdag langs de A6 in Frankrijk: iemand met een rode trui aan bezig iets te doen aan het linkerachterwiel van een op de vluchtstrook stilgezette caravan met een Nederlands kenteken.
Dacht eerst aan een slecht neergezet waarschuwingsteken, toen aan een ondersteunend kussen. Op het allerlaatste moment zag ik het hoofd op de wegbelijning.
Benieuwd hoe deze waanzin is afgelopen.
Geen waarschuwingslichten, geen gevaren driehoek, geen gele hesjes, niet iemand die een paar honderd meter terug is gelopen om verkeer te waarschuwen.

Gevaarlijk uitzwierende vrachtwagens die er ruimer omheen wilden.
pi_200769350
Denk dat ie met z'n stomme caravan, vrouw en kut kinderen in de auto stiekem had gehoopt dat iemand over z'n kop reed :')
Facts don't care about your feelings
pi_200775269
:')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:49:52 #263
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_200779483
Ik rij geregeld in een vrachtwagen over de N36 tussen Almelo en Hardenberg. Als je daar de acties van sommige bestuurders ziet is het niet gek dat het ook wel de dodenweg wordt genoemd.
Voorbeeldje., een flauwe bocht naar rechts met aan beide kanten van de weg bomen/bosjes. Ik kan niet zien of er in de bocht een tegenligger aankomt. Maar degene die mij aan het inhalen is wel :? Volgens mij mis ik 1 of andere gave dat andere mensen door mijn vrachtauto/bosjes heen kunnen kijken :N
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_200793131
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Denk dat ie met z'n stomme caravan, vrouw en kut kinderen in de auto stiekem had gehoopt dat iemand over z'n kop reed :')
Dat risico zat erin. Maar meer nog dat uitwijkende (vracht)wagens een ongeluk veroorzaakten.
Je schrikt je echt rot als je ineens ziet dat het geen kussen is, maar een mens op nog geen halve meter van je wielen,
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:31:39 #265
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200796314
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 17:49 schreef boertie het volgende:
Ik rij geregeld in een vrachtwagen over de N36 tussen Almelo en Hardenberg. Als je daar de acties van sommige bestuurders ziet is het niet gek dat het ook wel de dodenweg wordt genoemd.
Voorbeeldje., een flauwe bocht naar rechts met aan beide kanten van de weg bomen/bosjes. Ik kan niet zien of er in de bocht een tegenligger aankomt. Maar degene die mij aan het inhalen is wel :? Volgens mij mis ik 1 of andere gave dat andere mensen door mijn vrachtauto/bosjes heen kunnen kijken :N
Sommige mensen doen dat op goed geluk en het interesseert ze geen stuiver of ze dan een hyundai coupe rijden of een porsche Panamera rijden. Ze mogen van geluk spreken dat ik niet zo achterlijk ben als achterlijke daan met z'n achterlijke kinderachtige stadsebaangrapjes. Ik had die teef van de weg gereden.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_200832730
https://www.at5.nl/artike(...)rijding-met-slagboom

Zo vaak zijn die slagbomen al naar de klote gereden. Zitten volgens mij nu zelfs lampjes op en matrix borden erboven. Meestal auto's maar dit keer dus een motorrijder die zichzelf dood rijdt. Nou prima wat mij betreft want als je te blind bent om zoiets te zien dan kan je ook zomaar een kind doodrijden.
Facts don't care about your feelings
pi_200832935
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 18:07 schreef YoshiBignose het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)rijding-met-slagboom

Zo vaak zijn die slagbomen al naar de klote gereden. Zitten volgens mij nu zelfs lampjes op en matrix borden erboven. Meestal auto's maar dit keer dus een motorrijder die zichzelf dood rijdt. Nou prima wat mij betreft want als je te blind bent om zoiets te zien dan kan je ook zomaar een kind doodrijden.
De motorrijder is waarschijnlijk tegen de slagboom op de rijstrook richting Zaandam aangereden.
Er hangt volgens mij een camera bij die slagboom... Ze moeten er beelden van hebben. Dat zijn geen leuke beelden.
pi_200833159
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 18:23 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

De motorrijder is waarschijnlijk tegen de slagboom op de rijstrook richting Zaandam aangereden.
Er hangt volgens mij een camera bij die slagboom... Ze moeten er beelden van hebben. Dat zijn geen leuke beelden.
Of het leuk is of niet is niet relevant. Is ie echt als een blinde erop gereden of is er toch wat anders gebeurt. Afgesneden, uitgegleden etc.
Facts don't care about your feelings
  FOK!fotograaf dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:03:35 #269
842 Zorro
Z
pi_200845668
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 18:07 schreef YoshiBignose het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)rijding-met-slagboom

Zo vaak zijn die slagbomen al naar de klote gereden. Zitten volgens mij nu zelfs lampjes op en matrix borden erboven. Meestal auto's maar dit keer dus een motorrijder die zichzelf dood rijdt. Nou prima wat mij betreft want als je te blind bent om zoiets te zien dan kan je ook zomaar een kind doodrijden.
Allemaal waar, maar toch vraag ik me af welke klaphark het heeft bedacht dat het een goed idee was om een slagboom midden over een snelweg te hangen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_200846275
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 15:03 schreef Zorro het volgende:

[..]

Allemaal waar, maar toch vraag ik me af welke klaphark het heeft bedacht dat het een goed idee was om een slagboom midden over een snelweg te hangen.
Tja, hoe wil je een wisselbaan anders beveiligen? Volgens mij is een stukje verder een verrijdbare barrier (geleiderail) die de baan fysiek afsluit. Die wil je ook niet als eerste object tegenkomen (na 4 rode kruizen etc.).
En zo'n slagboom rij je er als auto wel af (zonder grote lichamelijke schade) als laatste waarschuwing. Alleen als motorrijder komt ie wat harder aan :{
pi_200848381
Misschien zouden ze inderdaad zo'n verrijdbare vangrail moeten maken die dat in- en uitklapt maar die schuin loopt zodat je niet meteen tegen een barrière aanrijdt. Zoiets:



Of gewoon een spijkermat en daarachter zo'n shredder zodat automobilisten ook meteen dood zijn en de baan schoon is. Letten ze misschien wat beter op.
Facts don't care about your feelings
pi_200868182
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 18:23 schreef gebrokenglas het volgende:

Dat zijn geen leuke beelden.
Nee, zeker niet. :N
Heb 1 keer de gevolgen van een ongeluk van een motorrijder echt duidelijk gezien, hij was tegen een pijlwagen van de wegbeheerder gereden.
Motor een heel eind korter en hij lag er meters vandaan.
Nog een stuk verder lag zijn helm. Met zijn hoofd er nog in.......
Ik wou echt dat ik dat nooit gezien had.
pi_200872047
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Misschien zouden ze inderdaad zo'n verrijdbare vangrail moeten maken die dat in- en uitklapt maar die schuin loopt zodat je niet meteen tegen een barrière aanrijdt. Zoiets:

[ afbeelding ]

Of gewoon een spijkermat en daarachter zo'n shredder zodat automobilisten ook meteen dood zijn en de baan schoon is. Letten ze misschien wat beter op.
_O-
Dat is wel heel drastisch, maar het verbaast me wel hoe slecht mensen opletten.

Ook laatst met die poller die +20 keer omver is gereden in Den Haag. :') Meestal rijden ze dan achter een bus of hulpdienst en dan is het gokken of je wel of niet kan doorrijden.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_200872156
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 08:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ook laatst met die poller die +20 keer omver is gereden in Den Haag. :') Meestal rijden ze dan achter een bus of hulpdienst en dan is het gokken of je wel of niet kan doorrijden.
De weginrichting daar is ook om te janken, dus daar heeft de wegbeheerder ook een flink aandeel in...
pi_200872193
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 08:48 schreef Piles het volgende:

[..]

De weginrichting daar is ook om te janken, dus daar heeft de wegbeheerder ook een flink aandeel in...
Ik hoor wel verhalen over omrijden idd, maar die weg is kennelijk nooit open geweest (??), dus waarom mensen ook daadwerkelijk op die poller knallen vind ik nog best knap met al die waarschuwingsborden.

Bij de poller in de schilderswijk was het de eerste dag ook prijs.

Ik vraag me af of de mensen de schade vergoed krijgen van hun verzekering...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 13:17:30 #276
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200875919
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 18:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Misschien zouden ze inderdaad zo'n verrijdbare vangrail moeten maken die dat in- en uitklapt maar die schuin loopt zodat je niet meteen tegen een barrière aanrijdt. Zoiets:

[ afbeelding ]

Of gewoon een spijkermat en daarachter zo'n shredder zodat automobilisten ook meteen dood zijn en de baan schoon is. Letten ze misschien wat beter op.
A2 ter hoogte van Maarssen _O_
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:27:04 #277
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_200898479
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 18:07 schreef YoshiBignose het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)rijding-met-slagboom

Zo vaak zijn die slagbomen al naar de klote gereden. Zitten volgens mij nu zelfs lampjes op en matrix borden erboven. Meestal auto's maar dit keer dus een motorrijder die zichzelf dood rijdt. Nou prima wat mij betreft want als je te blind bent om zoiets te zien dan kan je ook zomaar een kind doodrijden.
Eenzijdige ongelukken met dodelijke afloop gewoon opruimen en niet teveel aandacht aan schenken.
Laat Darwin gewoon z'n werk doen :7
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_200956132
Ik begrijp de adoratie van het rijden in Duitsland niet. Wat een kamikaze kom je daar tegen joh :D heb me scheel gelachen.
Dit, dus.
pi_201105355
Prutsers (M/V) die een grotere auto hebben dan hun vaardigheid. Zoals de trut die eergisteren niet normaal kon parkeren. Tja, als je persé een Range Rover wilt rijden, zorg dan op z'n minst dat je zo'n ding kunt handelen...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_201105362
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:34 schreef Buitendam het volgende:
Ik begrijp de adoratie van het rijden in Duitsland niet. Wat een kamikaze kom je daar tegen joh :D heb me scheel gelachen.
Klopt ook geen kut van. Nederlanders zijn de beste autorijders van de wereld, en dat denk ik serieus.

Als je per kilometer afgelegd gaat rekenen uiteraard niet maar NL wegennzijn ook wat dichter bevolkt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 6 september 2021 @ 21:09:38 #281
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201244913
Met 80 km per uur aan komen rijden op de invoegstrook en meteen willen invoegen |:(
Terwijl ik daar rij |:(
Daarna een vrachtwagen hinderen door er langzaam voor te rijden |:(

Dat soort volk moet echt met een busje vervoert worden ipv zelf rijden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201252021
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 21:41 schreef vannelle het volgende:

[..]
Nee, zeker niet. :N
Heb 1 keer de gevolgen van een ongeluk van een motorrijder echt duidelijk gezien, hij was tegen een pijlwagen van de wegbeheerder gereden.
Motor een heel eind korter en hij lag er meters vandaan.
Nog een stuk verder lag zijn helm. Met zijn hoofd er nog in.......
Ik wou echt dat ik dat nooit gezien had.
Ik snap overigens niet hoe je een pijlwagen over het hoofd kan zien. Zeker als motorrijder (die kunnen immers niet op hun mobiel aan het kloten zijn).
pi_201252094
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:02 schreef DW457 het volgende:

[..]
Ik snap overigens niet hoe je een pijlwagen over het hoofd kan zien. Zeker als motorrijder (die kunnen immers niet op hun mobiel aan het kloten zijn).
Aangezien een hoofd niet zomaar van een romp gescheiden wordt, zal het wel met de nodige snelheid gegaan zijn. Dus de pijlwagen zal wel gezien zijn, maar de raketbestuurder zal wel een verkeerde inschatting gemaakt hebben. "ik stuur me er wel langs"
pi_201252114
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:09 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Aangezien een hoofd niet zomaar van een romp gescheiden wordt, zal het wel met de nodige snelheid gegaan zijn. Dus de pijlwagen zal wel gezien zijn, maar de raketbestuurder zal wel een verkeerde inschatting gemaakt hebben. "ik stuur me er wel langs"
Een nek kan weinig hebben hoor, dat lukt met 100 km/u ook wel (met 80 moet dat ook nog wel lukken trouwens).
  Moderator dinsdag 7 september 2021 @ 14:44:21 #285
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201252513
Dit is waarom ik nooit mijn motorrijbewijs heb gehaald.

Best gaaf hoor een motor, maar je bent zó kwetsbaar en als het mis gaat dan gaat het 9 vd 10 keer ook ernstig mis :{
  dinsdag 7 september 2021 @ 15:04:18 #286
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201252736
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:44 schreef dick_laurent het volgende:
....
en als het mis gaat dan gaat het 9 vd 10 keer ook ernstig mis :{
Dood gaan we allemaal. *O*
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 7 september 2021 @ 15:59:25 #287
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_201253389
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:44 schreef dick_laurent het volgende:
Dit is waarom ik nooit mijn motorrijbewijs heb gehaald.

Best gaaf hoor een motor, maar je bent zó kwetsbaar en als het mis gaat dan gaat het 9 vd 10 keer ook ernstig mis :{
Ja, zo denk ik er ook over. Meerdere zwaargewonden en doden onder de motorrijders in mijn sociale omgeving. En geen enkele daarvan reed asociaal. Meest wrange was iemand die met zijn motor op wat bladeren is uitgegleden, verkeerd neerkwam en zijn bek brak. In 1 keer klaar door iets kleins.
Horrible Cunt!
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:02:24 #288
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_201253424
Mensen die de rotonde verkeerd om nemen 8)7

Toen stond ik ineens voor hem en moest petje toch achteruit :')
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_201253729
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:02 schreef aloa het volgende:
Mensen die de rotonde verkeerd om nemen 8)7

Toen stond ik ineens voor hem en moest petje toch achteruit :')
Huh, echt? Wauw, dan ben je echt t spoor bijster.
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:39:31 #290
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201253933
quote:
4s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:02 schreef aloa het volgende:
Mensen die de rotonde verkeerd om nemen 8)7

Toen stond ik ineens voor hem en moest petje toch achteruit :')
Als er niemand op de weg is vind ik het nog steeds discutabel, maar overdag...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 7 september 2021 @ 18:28:18 #291
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_201255089
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:25 schreef DW457 het volgende:

[..]
Huh, echt? Wauw, dan ben je echt t spoor bijster.
Behoorlijk asociaal idd.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_201256990
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:02 schreef DW457 het volgende:

[..]
Ik snap overigens niet hoe je een pijlwagen over het hoofd kan zien. Zeker als motorrijder (die kunnen immers niet op hun mobiel aan het kloten zijn).
Nee, ik begrijp dat ook niet. Als een automobilist dat zou doen zou ik ook 0 begrip hebben.
Kijk, iedereen maakt fouten natuurlijk, we zijn tenslotte mensen en absoluut niet onfeilbaar. Maar dit is geen fout meer, dit was gewoon een dikke blunder.
Blunders die ik zelf, omdat ik een mens ben die fouten kan maken, ook wel heb gemaakt en gelukkig alleen mezelf heb verwond toen ik nog motor reed. Terwijl ik er eigenlijk niks aan kon doen. Wie verwacht er nou een slipperig slakkenspoor op een rotonde die niet zichtbaar was (vermoedelijk olielekkage gezien de kleur van mijn broek na dat voorval) waar je bij een normale snelheid op je bek gaat?
Kreeg het gewicht van de motor vol op mijn knie en heb 2 weken mijn been niet kunnen buigen.
Maar daar hadden we het niet over.
Ik vind het ook onvoorstelbaar dat iemand notabene een pijlwagen die best wel optisch aanwezig is over het hoofd ziet?
Dan zit je echt niet op te letten. Wat ook vaak de reden is voor andere ongevallen.
Ik begrijp dat niet. Als je aan het verkeer deelneemt heb je maar 1 taak en dat is focussen op je verkeersdeelname.
Als dat te veel gevraagd is pak je maar een taxi, bus, trein, Über of wat dan ook. Maar breng geen anderen in gevaar. En ook niet opzadelen met het resultaat van je overduidelijke blindheid.
Maar het resultaat van wat ik gezien heb heeft best wel een impact op mij gehad, én het besef dat mensen verantwoordelijkheid in het verkeer moeten nemen, het is gewoon niet zo dat er altijd wel iemand is die jouw fout wel ff oplost, een bestuurder (en ook voetgangers die alles wel best vinden en hun reet afvegen met de verkeersregels) is gewoon zélf verantwoordelijk. Voor alles om zich heen..
En als iemand die verantwoordelijkheid niet wil nemen dan hoort die persoon ook niet in het verkeer thuis.
pi_201257014
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:44 schreef dick_laurent het volgende:
Dit is waarom ik nooit mijn motorrijbewijs heb gehaald.

Best gaaf hoor een motor, maar je bent zó kwetsbaar en als het mis gaat dan gaat het 9 vd 10 keer ook ernstig mis :{
Ze rijden ook zelf als mongolen hoor. Vandaag ook weer rij ik lekker links treintje en opeens wordt er geremd (standaard) dus motorrijder gaat rechts iedereen voorbij om dan weer tussen twee auto's in te voegen die al best dicht op elkaar zitten doordat er als een accordeon wordt gereden. Of van die motorrijders die je de hele tijd kleven en dan ga je naar rechts geven ze vol gas om daarna voor je weer als een slak te rijden en m'n cruise control verneuken.

Of de allerergste, die voordringt bij het stoplicht om dan (op de linkerstrook zelfs) voor je te gaan staan en dan optrekken als een bejaarde. Daar ga ik echt een keer overheen rijden :')

quote:
4s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:02 schreef aloa het volgende:
Mensen die de rotonde verkeerd om nemen 8)7

Toen stond ik ineens voor hem en moest petje toch achteruit :')
Doen ze hier wel vaker haha maar de meeste rotondes zijn zo gemaakt dat je niet de overkant kan zien en dat maakt het nogal gevaarlijk. Bij overzichtelijke rotondes kan het wel, maar je komt dan ook op de verkeerde weghelft of je moet een onnatuurlijke bocht maken. Ik zou zoiets inderdaad nooit doen als het druk is :P
Facts don't care about your feelings
pi_201271659
Gisteren reed ik op de rechterrijstrook op de snelweg. Nog iets boven de maximumsnelheid zelfs. Uiteraard willen anderen altijd sneller dus links van mij reden 2 auto`s met daarachter nummer 3 die lekker zat te bumperkleven. Ik had wel een vermoeden waarom meneer dat deed omdat hij verderop uit wilde gaan voegen. Eindelijk zag ik het knipperlicht naar rechts dus ik remde af om hem ervoor te laten. Netjes toch? Want ik ben dat zeker niet verplicht. Als je weet dat je verderop uit moet voegen en ziet dat je eigenlijk niet voor mij langs kan dan ga je terug naar achteren maar nee hij moest en zou voor mij gaan rijden.

Is ook meteen de laatste keer dat ik ga remmen voor zulke idioten want vervolgens werd ik getrakteerd op een brake-check,
pi_201272068
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 20:46 schreef YoshiBignose het volgende:

Bij overzichtelijke rotondes kan het wel, maar je komt dan ook op de verkeerde weghelft of je moet een onnatuurlijke bocht maken. Ik zou zoiets inderdaad nooit doen als het druk is :P
Zeg je nou dat als er in jouw ogen overzicht is en als het niet druk is dat je gaat spookrijden?
pi_201274640
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:44 schreef Onderdeurtje het volgende:
Gisteren reed ik op de rechterrijstrook op de snelweg. Nog iets boven de maximumsnelheid zelfs. Uiteraard willen anderen altijd sneller dus links van mij reden 2 auto`s met daarachter nummer 3 die lekker zat te bumperkleven. Ik had wel een vermoeden waarom meneer dat deed omdat hij verderop uit wilde gaan voegen. Eindelijk zag ik het knipperlicht naar rechts dus ik remde af om hem ervoor te laten. Netjes toch? Want ik ben dat zeker niet verplicht. Als je weet dat je verderop uit moet voegen en ziet dat je eigenlijk niet voor mij langs kan dan ga je terug naar achteren maar nee hij moest en zou voor mij gaan rijden.

Is ook meteen de laatste keer dat ik ga remmen voor zulke idioten want vervolgens werd ik getrakteerd op een brake-check,
Weet je zeker dat het een brake-check was... hij moest toch sowieso remmen voor die uitvoegstrook.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 22:13 schreef vannelle het volgende:

[..]
Zeg je nou dat als er in jouw ogen overzicht is en als het niet druk is dat je gaat spookrijden?
Je maakt het dramatischer dan het is. Het is gewoon een alternatief voor een kruispunt, normaal ga je ook naar links als je linksaf wil slaan en niet eerst naar rechts. Maar goed er zijn weinig rotondes waar het kan want meestal kun je niet goed zien of er een auto van die kant komt. Ik ga toch ook niet wachten voor een rood stoplicht midden in de nacht met niemand te bekennen? Ik begrijp het nut van ale lampjes en lijntjes heus wel en overdag werkt het meestal efficiënt (enkele slecht afgestelde stoplichten daargelaten) maar er is ook een reden dat veel stoplichten uit gaan als het rustiger is...
Facts don't care about your feelings
pi_201275197
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:08 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Weet je zeker dat het een brake-check was... hij moest toch sowieso remmen voor die uitvoegstrook.
[..]
Je maakt het dramatischer dan het is. Het is gewoon een alternatief voor een kruispunt, normaal ga je ook naar links als je linksaf wil slaan en niet eerst naar rechts. Maar goed er zijn weinig rotondes waar het kan want meestal kun je niet goed zien of er een auto van die kant komt. Ik ga toch ook niet wachten voor een rood stoplicht midden in de nacht met niemand te bekennen? Ik begrijp het nut van ale lampjes en lijntjes heus wel en overdag werkt het meestal efficiënt (enkele slecht afgestelde stoplichten daargelaten) maar er is ook een reden dat veel stoplichten uit gaan als het rustiger is...
Oeps...en dan toch die ene verdwaalde voetganger op je motorkap...dat is balen.
  Moderator donderdag 9 september 2021 @ 10:14:14 #298
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201275363
Lol, we hadden het hier toch laatst over motorrijders en hoe die zichzelf regelmatig naar de gruzelementen rijden?

Gister, ik reed op de A2 nabij Utrecht.
Komt er serieus een motorrijder (en nee, ik overdrijf niet, zo ging het echt) in zijn t-shirt en korte broek, nog wel met helm op :') met een TYFUS vaart me rechts inhalend voorbij, terwijl hij zigzaggend met ik gok 140/150 links rechts tussen al het verkeer ging, rakelings langs auto's etc. :D :')

Ik bedoel, ja weet je.... als je echt zo graag voor orgaandonor wilt spelen, be my guest :W
pi_201275456
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:55 schreef DW457 het volgende:

[..]
Oeps...en dan toch die ene verdwaalde voetganger op je motorkap...dat is balen.
Ja maar dat kan je altijd gebeuren... ik reed eens middernacht ook over straat en er stak zomaar een donkere man met zwarte kleding over. Schrok me rot, was echt nauwelijks te zien. Gezond verstand is nog altijd belangrijker dan blindelings naar kleurtjes rood of groen kijken. Moet je maar eens zien wat er gebeurt als op een druk kruispunt de stoplichten kapot zijn _O- _O- ik woonde aan zo'n kruispunt en mensen hebben dan echt geen flauw benul meer wat ze moeten doen.

quote:
10s.gif Op donderdag 9 september 2021 10:14 schreef dick_laurent het volgende:
Lol, we hadden het hier toch laatst over motorrijders en hoe die zichzelf regelmatig naar de gruzelementen rijden?

Gister, ik reed op de A2 nabij Utrecht.
Komt er serieus een motorrijder (en nee, ik overdrijf niet, zo ging het echt) in zijn t-shirt en korte broek, nog wel met helm op :') met een TYFUS vaart me rechts inhalend voorbij, terwijl hij zigzaggend met ik gok 140/150 links rechts tussen al het verkeer ging, rakelings langs auto's etc. :D :')

Ik bedoel, ja weet je.... als je echt zo graag voor orgaandonor wilt spelen, be my guest :W
Nou dat zal geen weefseldonatie worden denk ik :P

[ Bericht 20% gewijzigd door YoshiBignose op 09-09-2021 10:30:00 ]
Facts don't care about your feelings
  donderdag 9 september 2021 @ 10:28:42 #300
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201275517
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:55 schreef DW457 het volgende:

[..]
Oeps...en dan toch die ene verdwaalde voetganger op je motorkap...dat is balen.
lekkere dooddoener…
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201275534
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 10:28 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
lekkere dooddoener…
Maar dat maakt t niet minder waar. Oeh en dezs post, is er ook 1: bam, dicht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')