Bij de gemeente zeker?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 23:51 schreef daNpy het volgende:
https://www.ad.nl/auto/sn(...)t-invoegen~aed12dc9/
Dus. Als je dit soort vragen moet stellen, graag je rijbewijs meteen weer inleveren. De tandjes.
Bonusklacht: mercedesrijders die mooie bochten verpesten door op de linkerbaan te hangen met 0.5km/h verschil met de caravans rechts. Ga dan naar rechts als je niet kan rijden en geef weer gas als de weg recht is.
Morgen de volgende vraag: op welke strook moet je rijden als je niet aan het inhalen bent? Zelfs die godvergeten moffen snappen het beter dan de Nederlanders. Zo'n groene pijl op een matrixbord zou toch overduidelijk moeten zijn?quote:Op zaterdag 10 juli 2021 23:51 schreef daNpy het volgende:
https://www.ad.nl/auto/sn(...)t-invoegen~aed12dc9/
Dus. Als je dit soort vragen moet stellen, graag je rijbewijs meteen weer inleveren. De tandjes.
Nou, het antwoord is ook niet best van een 'expert':quote:Op zaterdag 10 juli 2021 23:51 schreef daNpy het volgende:
https://www.ad.nl/auto/sn(...)t-invoegen~aed12dc9/
Dus. Als je dit soort vragen moet stellen, graag je rijbewijs meteen weer inleveren. De tandjes.
Jawel, daar is alles mis meequote:Al is er natuurlijk niks op tegen als je de ander helpt door een strook op te schuiven of even snelheid terug te nemen als dat kan.
Mwah een beetje gas los of gas bij als je ziet dat het anders net niet uit komt is niks mis mee... dat doe ik meestal ook wel, afhankelijk van hoe lang de invoegstrook is. Als het zo'n super lange is dan ga ik gewoon door op de cruise control en mogen ze het zelf oplossen... maar hier aan de A8 heb je vaak die luxe niet en als je ziet hoe angstige sommige invoegen wil je ook weer niet dat ze zichzelf klem rijden hahaha, heb ik al een paar keer zien gebeuren. Moest rijkswaterstaat langskomen om de celerio van de invoegstrook af te krijgenquote:Op zondag 11 juli 2021 11:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Nou, het antwoord is ook niet best van een 'expert':
[..]
Jawel, daar is alles mis mee
Leer mensen invoegen, in plaats van afhankelijk van anderen te zijn
Inderdaad ja.quote:Op zondag 11 juli 2021 11:46 schreef Piles het volgende:
Jawel, daar is alles mis mee
Leer mensen invoegen, in plaats van afhankelijk van anderen te zijn
Ach vaak heb je de keuze niet echt meer. Het is opzei gaan of hard remmen, omdat diegene toch we invoegt.quote:Op zondag 11 juli 2021 11:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Nou, het antwoord is ook niet best van een 'expert':
[..]
Jawel, daar is alles mis mee
Leer mensen invoegen, in plaats van afhankelijk van anderen te zijn
Ideale lijn jongequote:Op zondag 11 juli 2021 12:15 schreef Saekerhett het volgende:
Wat is dat trouwens toch ook altijd met die halve zolen die tijdens het invoegen op de snelweg de bocht gaan afsnijden en een paar honderd meter vluchtstrook meepakken? Ik zie dat zo vaak... Is het verdomme nou zo moeilijk om binnen de lijntjes te blijven? Er zal net iemand staan met pech...
Haha ja ik ging er een keer langs toen en gast helemaal gek seinen. Tja, als jij op een andere strook gaat rijden dan doe ik niet eens wat fout volgens mij.quote:Op zondag 11 juli 2021 12:15 schreef Saekerhett het volgende:
Wat is dat trouwens toch ook altijd met die halve zolen die tijdens het invoegen op de snelweg de bocht gaan afsnijden en een paar honderd meter vluchtstrook meepakken? Ik zie dat zo vaak... Is het verdomme nou zo moeilijk om binnen de lijntjes te blijven? Er zal net iemand staan met pech...
Ben ik met je eens, maar meestal ben ik wel zo aardig om even ruimte te geven als het wat krap wordt voor de invoeger.quote:Op zondag 11 juli 2021 11:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Nou, het antwoord is ook niet best van een 'expert':
[..]
Jawel, daar is alles mis mee
Leer mensen invoegen, in plaats van afhankelijk van anderen te zijn
Zo vaak meegemaakt dat er niet wordt doorgereden op de invoegstrook. Kijken is sowieso voor de meesten een enorme uitdaging, laat staan dat ze van tevoren even inschatten wat de situatie op de hoofdrijbaan is en hun snelheid daarop aan te passen. Nee, gewoon met 80 aan komen kachelen, ongezien invoegen en *daarna* pas het gas intrappen, niet zelden tot ver boven de Vmax.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 08:09 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar meestal ben ik wel zo aardig om even ruimte te geven als het wat krap wordt voor de invoeger.
Maar dat een hoop mensen niet fatsoenlijk kunnen invoegen is wel duidelijk. Rijd je achter iemand aan richting de invoegstrook, blijft diegene voor je 70 rijden waardoor je niet echt lekker kunt anticiperen op de situatie, zodat jij ook met 70 op de invoegstrook terecht komt. Geef godverdomme gewoon gas, zodat je met de rest van het verkeer meerijdt tijdens het invoegen.
Hartstikke irritant inderdaad.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 08:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Zo vaak meegemaakt dat er niet wordt doorgereden op de invoegstrook. Kijken is sowieso voor de meesten een enorme uitdaging, laat staan dat ze van tevoren even inschatten wat de situatie op de hoofdrijbaan is en hun snelheid daarop aan te passen. Nee, gewoon met 80 aan komen kachelen, ongezien invoegen en *daarna* pas het gas intrappen, niet zelden tot ver boven de Vmax.
Toen schrijver dezes nog chauffeur was heb ik meerdere malen een invoeger ongewild klem gezet omdat deze met dezelfde snelheid op de invoegstrook bleef rijden. En dan achteraf op die stomme klotevrachtwagenchauffeur afreageren, want die ging niet opzij. Middelvingers uit het raam, wild gebaren, toeteren en seinen. Stelletje idioten....
Meestal wacht ik tot ze invoegen en dan blijf ik op de invoegstrook en voeg voor ze in. En dan gaan ze seinen met hun lichten. Die snappen het dus echt niet.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 08:09 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar meestal ben ik wel zo aardig om even ruimte te geven als het wat krap wordt voor de invoeger.
Maar dat een hoop mensen niet fatsoenlijk kunnen invoegen is wel duidelijk. Rijd je achter iemand aan richting de invoegstrook, blijft diegene voor je 70 rijden waardoor je niet echt lekker kunt anticiperen op de situatie, zodat jij ook met 70 op de invoegstrook terecht komt. Geef godverdomme gewoon gas, zodat je met de rest van het verkeer meerijdt tijdens het invoegen.
Ik rij in een kleiner autootje en heb dit zo vaakquote:Op zaterdag 17 juli 2021 08:46 schreef kanovinnie het volgende:
Lekker in een treintje van vijf met 110 waar je 100 mag (sorry Yoshi). Ik reed achteraan.
Er rijd een vrachtwagen op de rechterstrook
Er rijd een auto achter de vrachtwagen
Ik denk nog, hij zal toch niet naar links gaan?
Hij gaat voor me naar links.
Dan ben je ook wel een klootzak hoor. Achter me was 3 km vrij
Als ik mijn eigen auto op de snelweg zie kan ik ‘m ook niet serieus nemenquote:Op zondag 18 juli 2021 21:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik rij in een kleiner autootje en heb dit zo vaak
Denk dat het huidige kruipgedrag meer veroorzaakt wordt door de brandstofprijzen.. ze zullen me wel een rijke idioot vinden als ik met 150 langsknal..quote:Op zondag 18 juli 2021 21:48 schreef NightDancert het volgende:
Weer eens een lang stuk na 1900 uur gereden. Het valt me op hoeveel mensen geen borden kunnen lezen. Gewoon lekker op de linkerbaan 105 rijden waar je 130 mag
Ik sukkel nu met m’n E39 525d ook vrij rustig door, meestal tussen de 100/130km/h. Volgens de boordcomputer staat het verbruik nu op 1 op 19,6 😂 En dan haal ik alsnog meer in dan dat ik ingehaald word. Niet slecht voor een 19 jaar oude 6-cilinder (wel vooral snelweg uiteraard).quote:Op zondag 18 juli 2021 23:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Denk dat het huidige kruipgedrag meer veroorzaakt wordt door de brandstofprijzen.. ze zullen me wel een rijke idioot vinden als ik met 150 langsknal..
In België vorige week waren diesel en benzine even duur; allebei ¤1.44,9 ; diesel is goedkoper in NL, en benzine is daar gruwelijk veel goedkoper als hier.
Heb nu zo'n vier auto's waar ik mee rijd. Gemiddeld verbruik ongeveer:quote:Op maandag 19 juli 2021 12:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik sukkel nu met m’n E39 525d ook vrij rustig door, meestal tussen de 100/130km/h. Volgens de boordcomputer staat het verbruik nu op 1 op 19,6 😂 En dan haal ik alsnog meer in dan dat ik ingehaald word. Niet slecht voor een 19 jaar oude 6-cilinder (wel vooral snelweg uiteraard).
Ook irritant. En als je met 130 km/h aan komt rijden, zich ook rustig - waarschijnlijk zonder te kijken - er tussen rommelen met 100 per uur.quote:Op zondag 18 juli 2021 21:48 schreef NightDancert het volgende:
Weer eens een lang stuk na 1900 uur gereden. Het valt me op hoeveel mensen geen borden kunnen lezen. Gewoon lekker op de linkerbaan 105 rijden waar je 130 mag
Sinds wanneer is een N in het midden van een user namequote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:05 schreef daNpy het volgende:
Sinds wanneer is een N weg binnen de bebouwde kom
Open Google Maps eens en je ziet dat de doorgaande weg in zowat elk dorp een N-weg is. Geen antwoord op je vraag, ik weet het, maar zeldzaam is het in ieder geval niet. Dus het is vast ook al een tijdje zo.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:05 schreef daNpy het volgende:
Sinds wanneer is een N weg binnen de bebouwde kom
Dit.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:16 schreef t-star het volgende:
[..]
Open Google Maps eens en je ziet dat de doorgaande weg in zowat elk dorp een N-weg is. Geen antwoord op je vraag, ik weet het, maar zeldzaam is het in ieder geval niet. Dus het is vast ook al een tijdje zo.
Wat mensen zichzelf allemaal wijs maken, he?quote:Op vrijdag 9 juli 2021 15:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Hangt heel erg van je instructeur af. Ik had een master die gewoon de tijd nam om je echt goed te leren rijden. Ja wel 45 lessen dan maar je weet gewoon dat je echt rijdt.
Je auto met pech aan het eind van een invoegstrook neerzetten, is dan ook heel erg, uhmm, onnadenkend.quote:
Ja, want je hebt altijd zelf in de hand wanneer je auto ermee ophoudt.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je auto met pech aan het eind van een invoegstrook neerzetten, is dan ook heel erg, uhmm, onnadenkend.
Zelfs als je auto er helemaal mee ophoudt bij 100 of 120km/h, dan kun je nog prima een plekje 'uitzoeken'.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:14 schreef Saekerhett het volgende:
Ja, want je hebt altijd zelf in de hand wanneer je auto ermee ophoudt.
Jij voegt met 120 km/u in in de bocht van de oprit? Ok, Max.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zelfs als je auto er helemaal mee ophoudt bij 100 of 120km/h, dan kun je nog prima een plekje 'uitzoeken'.
Welke bocht in de oprit bedoel je eigenlijk?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:25 schreef Saekerhett het volgende:
Jij voegt met 120 km/u in in de bocht van de oprit? Ok, Max.
Heb jij überhaupt wel een rijbewijs, of wat?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Welke bocht in de oprit bedoel je eigenlijk?
[ afbeelding ]
Langer dan jij, vermoed ik. En meer dan 1.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:36 schreef Saekerhett het volgende:
Heb jij überhaupt wel een rijbewijs, of wat?
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:16 schreef t-star het volgende:
[..]
Open Google Maps eens en je ziet dat de doorgaande weg in zowat elk dorp een N-weg is. Geen antwoord op je vraag, ik weet het, maar zeldzaam is het in ieder geval niet. Dus het is vast ook al een tijdje zo.
Klopt alleen dit is de N303 die om Voorthuizen heen is gelegd. Geflitst met 66 waar je dus 80 50 magquote:Op dinsdag 20 juli 2021 23:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dit.
Doorgaans, zo niet altijd, heeft een N-weg binnen de kom wel ook een 'gewone' naam.
Nee, daar heb ik het helemaal niet over, waar lees je dat?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Langer dan jij, vermoed ik. En meer dan 1.
Maar ik was op het verkeerde been gezet door jouw opmerking over de oprit. Die heeft er uiteindelijk niks mee te maken. Jij hebt het over iemand die over de vluchtstrook inhaalt.
quote:Op zondag 11 juli 2021 12:15 schreef Saekerhett het volgende:
Wat is dat trouwens toch ook altijd met die halve zolen die tijdens het invoegen op de snelweg de bocht gaan afsnijden en een paar honderd meter vluchtstrook meepakken? Ik zie dat zo vaak... Is het verdomme nou zo moeilijk om binnen de lijntjes te blijven? Er zal net iemand staan met pech...
Reed ooit de oprit op, toen ik 80 ofzo ging kapte de motor ermee. Was een stukje voor de blokjes gingen beginnen. Toen ik stilstond was ik inderdaad ergens bij het einde van de invoegstrook. Ben maar gauw eruit gestapt.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zelfs als je auto er helemaal mee ophoudt bij 100 of 120km/h, dan kun je nog prima een plekje 'uitzoeken'.
Ja dit heb ik ook eens gehad maar ik ga er gewoon langsquote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:49 schreef Piles het volgende:
Niet mijn filmpje, waar wel exact het (extreme) voorbeeld van zo'n bochtafsnijder.
Toch wel schrikken Maar 2 aanrijdingen op een dag... Als die eerste ook haar fout is geweest moet ze zich even gaan bedenken of ze wel kan autorijden lijkt me.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:28 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Pffff, voor het eerst een aanrijding gehad. Ik heb 15 jaar met grote bestelbussen door Europa gereden (120.000km per jaar) en nooit wat gehad. Rijd nu zo een 9 maanden op een vrachtwagen (bakwagen) en ook al veel gereden en op veel plekken geweest (tot aan Griekenland toe). Laatste tijd zit ik heel veel op UK. Rotondes zijn daar altijd wat lastig, omdat je vanaf de linkerkant gewoon wat slechter zicht hebt. Daar let ik altijd al heel goed op uiteraard.
Het was een rotonde met 3 rijstroken. Ik stond op de linker, die was voor rechtdoor en links en ik wilde rechtdoor. Middelste strook was voor rechtdoor en rechts, rechter voor rechts. De vrouw stond op de middelste strook. Ik was meer gefocust op het verkeer op de rotonde, zodat ik zonder te stoppen mooi de rotonde op kon. Als ik namelijk bij de stopstreep stilsta is het alleen maar nog lastiger om te kijken (omdat je zeg maar wat naar links gedraaid staat en zonder achterruiten heb je minder overzicht naar rechts). Dus dat ging allemaal prima. De vrouw naast mij wachtte nog maar is uiteindelijk vlak na mij gaan rijden (denk ik). En toen BOEM, wilde ze dus even voor mij langs naar links... Ja dat gaat niet natuurlijk. Gelukkig geen gewonden. De vrouw had die ochtend ook al een aanrijding gehad en kwam niet echt over als de meest bekwame bestuurster. Gelukkig staat alles op dashcam waar duidelijk te zien is dat zij in de verkeerde rijstrook staat. Naja, voordeel is dat m'n truckje met zo een 440.000km er op weer een mooie nieuwe voorbumper krijgt, mits ik ook echt gelijk krijg (maar daar ga ik wel vanuit)
Als ik dat filmpje zo eens kijk heb ik het vermoeden dat die automobilst(e) denkt dat ie goed bezig is door zoveel mogelijk rechts te houden en dat denk ik dor het gebruik van de richtingaanwijzer die gebruikt wordt bij het verlaten van de vluchtstrook.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 10:49 schreef Piles het volgende:
Niet mijn filmpje, waar wel exact het (extreme) voorbeeld van zo'n bochtafsnijder.
Misschien woont de leerling daar?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 15:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Niet echt een irritatie, maar meer iets wat ik opmerk
Ik rij vaak in Rotterdam. Regelmatig zie ik lesauto's en je ziet gewoon aan alles dat er beginnende bestuurders in de auto zitten. Waarom wordt er door rijinstructeurs besloten om met beginnelingen direct in een drukke stad te rijden? Ik begon daar pas mee toen ik al redelijk kon autorijden. Gelukkig maar, want ik zou anders gewoon para worden
Ik vraag me af of dat verantwoord is in die zin dat je nog niet de verkeersregels volledig weet en misschien ook niet volledig hoe een auto werkt. Persoonlijk vind ik dat leerlingen veel te snel in het diepe worden gegooid.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 20:49 schreef Fer het volgende:
[..]
Misschien woont de leerling daar?
Ik reed na een paar lessen ook al over de grachten van Amsterdam en de A10
In Oss doen ze dat met vrachtwagenchauffeurs, vol in de spits, hele stad staat stil, bloedirritant.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 15:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Niet echt een irritatie, maar meer iets wat ik opmerk
Ik rij vaak in Rotterdam. Regelmatig zie ik lesauto's en je ziet gewoon aan alles dat er beginnende bestuurders in de auto zitten. Waarom wordt er door rijinstructeurs besloten om met beginnelingen direct in een drukke stad te rijden? Ik begon daar pas mee toen ik al redelijk kon autorijden. Gelukkig maar, want ik zou anders gewoon para worden
Beginnende bestuurders in lesauto's?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 15:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Regelmatig zie ik lesauto's en je ziet gewoon aan alles dat er beginnende bestuurders in de auto zitten.
Er zit toch een instructeur naast?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 20:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat verantwoord is in die zin dat je nog niet de verkeersregels volledig weet en misschien ook niet volledig hoe een auto werkt. Persoonlijk vind ik dat leerlingen veel te snel in het diepe worden gegooid.
Dat ze daar wonen zou inderdaad wel kunnen.
Zegt niet zoveel. Reed eens achter een lesauto die ook als een totale mongol reed dus ik ging er snel voorbij, zat er gewoon niemand naast dus het was de instructeur zelfquote:
Dat en ik zie ook weleens dat de instructeur bezig is op zijn mobiel ipv op de weg te letten.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 09:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zegt niet zoveel. Reed eens achter een lesauto die ook als een totale mongol reed dus ik ging er snel voorbij, zat er gewoon niemand naast dus het was de instructeur zelf
En die reed ook al over het puntstuk aan het begin van het filmpje...quote:Op vrijdag 23 juli 2021 18:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als ik dat filmpje zo eens kijk heb ik het vermoeden dat die automobilst(e) denkt dat ie goed bezig is door zoveel mogelijk rechts te houden en dat denk ik dor het gebruik van de richtingaanwijzer die gebruikt wordt bij het verlaten van de vluchtstrook.
Goede kandidaat voor een opfriscursus van een aantal uur, als je dít al niet snapt.......
Euh.... Ik zie niemand over een puntstuk rijden en ik zie ook niet wie er in de dode hoek van de ander rijdt.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 10:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En die reed ook al over het puntstuk aan het begin van het filmpje...
Maar die dashcammert is de grootste idioot van het filmpje. Waarom ga je in de dode hoek van iemand rijden die er duidelijk niets van kan?
De eerste secondes van het filmpje, daar rijd die auto die over de vluchtstrook rijd wel heel snel de uitvoegstrook op. Iets te vroeg denk ik zelfs.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 18:10 schreef vannelle het volgende:
[..]
Euh.... Ik zie niemand over een puntstuk rijden
Je kijkt over je schouder om in de dode hoek van je spiegels te kijken... Die dode hoek bedoel ik.quote:en ik zie ook niet wie er in de dode hoek van de ander rijdt.
Wat mij betreft heeft een personenauto ook geen dode hoek als de spiegels worden gebruikt EN ook over de schouder wordt gekeken.
Ja was wel geschrokken! Helemaal niet zien aankomen. Het is gewoon zonde van allebei de wagens. Zeker die van haar had flink wat schade te pakken. Kan het echt niet begrijpen. Ze vertrok later of tegelijk met mij, een rode truck van 10 meter valt toch wel op als je naar links kijkt? Of zelfs in je ooghoek? Naja, gelukkig geen gewonden!quote:Op vrijdag 23 juli 2021 15:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Toch wel schrikken Maar 2 aanrijdingen op een dag... Als die eerste ook haar fout is geweest moet ze zich even gaan bedenken of ze wel kan autorijden lijkt me.
Ik ging na een paar lessen ook Rotterdam in, over de Coolsingel door het centrum heen. Was dat leuk? Nee zeker niet, ik vond het een aanslag op mijn zenuwen. Heb ik er veel van geleerd? Ja dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 15:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Niet echt een irritatie, maar meer iets wat ik opmerk
Ik rij vaak in Rotterdam. Regelmatig zie ik lesauto's en je ziet gewoon aan alles dat er beginnende bestuurders in de auto zitten. Waarom wordt er door rijinstructeurs besloten om met beginnelingen direct in een drukke stad te rijden? Ik begon daar pas mee toen ik al redelijk kon autorijden. Gelukkig maar, want ik zou anders gewoon para worden
Als de auto wel zichtbaar is door over je schouder te kijken (klopt niet, moet zijn "naast je" anders staan je spiegels niet goed) dan is het geen dode hoek.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 18:33 schreef kanovinnie het volgende:
Je kijkt over je schouder om in de dode hoek van je spiegels te kijken... Die dode hoek bedoel ik.
Ga jij daar maar rijden dan. Iemand die over een puntstuk rijd en zo over de vluchtstrook rijd is niet iemand waarbij ik zo dicht bij in de buurt wil zitten. Sterker nog, het is eigenlijk kleven wat hij doet.quote:Op zondag 25 juli 2021 18:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als de auto wel zichtbaar is door over je schouder te kijken (klopt niet, moet zijn "naast je" anders staan je spiegels niet goed) dan is het geen dode hoek.
Wat mij betreft is een dode hoek een gedeelte dat je op geen enkele manier kunt zien. Als je in een personenauto rijdt heb je met de geleerde kijktechnieken geen dode hoek.
In een vrachtwagen heb je wél een dode hoek als er geen camerasystemen maar alleen spiegels op zitten.
Dat stukje over het puntstuk vind ik het minst erge, het was ook minimaal maar toegegeven: Het hoort niet zo.
Nou misschien ligt het aan mijn lengte maar in sommige auto's heb ik toch een dode hoek. Ik kan de spiegels wel heel raar afstellen zodat je op de snelweg daar inderdaad mee kan werken (dus spiegel schuiner zetten voor meer zicht op de andere strook), maar dan is het in de binnenstad weer heel vervelend of bijv. met inparkeren. Als ik naar links kijk dan kijk ik naar de b-stijl.quote:Op zondag 25 juli 2021 18:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als de auto wel zichtbaar is door over je schouder te kijken (klopt niet, moet zijn "naast je" anders staan je spiegels niet goed) dan is het geen dode hoek.
Wat mij betreft is een dode hoek een gedeelte dat je op geen enkele manier kunt zien. Als je in een personenauto rijdt heb je met de geleerde kijktechnieken geen dode hoek.
In een vrachtwagen heb je wél een dode hoek als er geen camerasystemen maar alleen spiegels op zitten.
Ik woonde in Rotterdam West, instructeur kwam me thuis ophalen, direct de Middellandstraat op. Was inderdaad niet zo leuk, wel leerzaam.quote:Op zondag 25 juli 2021 12:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ging na een paar lessen ook Rotterdam in, over de Coolsingel door het centrum heen. Was dat leuk? Nee zeker niet, ik vond het een aanslag op mijn zenuwen. Heb ik er veel van geleerd? Ja dat dan weer wel.
En dan bij die 300 kleine rotondes in de stad he geen doorkomen aan.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 22:04 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
In Oss doen ze dat met vrachtwagenchauffeurs, vol in de spits, hele stad staat stil, bloedirritant.
Geweldig, een lotgenoot!quote:Op maandag 26 juli 2021 08:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En dan bij die 300 kleine rotondes in de stad he geen doorkomen aan.
Probeer toch ervoor te zorgen dat ik tijdens de spits niet door de stad hoef te rijden.quote:
Ik vraag me altijd af, hebben die mensen nou heel veel lef of zijn ze gewoon dom? (dan heb ik het over het hard rijden in dat soort omstandigheden he, zonder licht rijden is zonder twijfel dom).quote:Op maandag 26 juli 2021 09:19 schreef dick_laurent het volgende:
Niet persé een grote irritatie maar eerder een verbazing....
Gisteravond reden we terug van een familie bezoekje. Halverwege op de snelweg begon het te storten. En dan bedoel ik echt stortregen, loeihard..... van die regen dat je je ruitenwissers op standje max moet zetten en de lijnen op de weg nauwelijks nog kan zien.
Omdat het zicht echt intens slecht werd door die hevige regen vertraagde ik tot ongeveer 80 a 90 km/h.
Vervolgens wordt ik in een tijdsbestek van een kwartier door meerdere auto's ingehaald, met flink snelheidsverschil die zonder verlichting reden.
Voor de beeldvorming, het was rond 21:00 dus er was al weinig daglicht meer en door de loeiharde stortregen was het zo goed als donker en het zicht was nihil.
En dan nog blijven mensen doodleuk 120 rijden zonder verlichting. Wauw....
Combo van beide gok ikquote:Op maandag 26 juli 2021 11:01 schreef t-star het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af, hebben die mensen nou heel veel lef of zijn ze gewoon dom? (dan heb ik het over het hard rijden in dat soort omstandigheden he, zonder licht rijden is zonder twijfel dom).
Overmoedig is denk ik de juiste term hiervoor.quote:Op maandag 26 juli 2021 11:01 schreef t-star het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af, hebben die mensen nou heel veel lef of zijn ze gewoon dom? (dan heb ik het over het hard rijden in dat soort omstandigheden he, zonder licht rijden is zonder twijfel dom).
Hier in in delen Zuid Limburg hetzelfde. Zeker in het Heuvelland. En bijna niemand haalt in tegenwoordig, dus als je in een treintje terechtkomt kun je amper inhalen. Het lukt wel met sommige auto's, maar dan moet je doortrekken tot over de 150km/u om het treintje goed langs te komen. Maar dat is weer iets te gortig. Zeker gezien er nu regelmatig politie rondrijdt daar.quote:Op maandag 26 juli 2021 13:47 schreef karr-1 het volgende:
Nadeel van wonen op de Utrechtse Heuvelrug, heel veel toeristen. Die blijkbaar nog nooit een boom van dichtbij gezien hebben, want op elke weg (vooral N wegen) rijden ze niet harder dan 50 of zo en hebben meer aandacht voor de omgeving als voor de weg waar ze op rijden. Heel erg irritant dus......
Ik snap nooit zo goed dat mensen dicht op een langzame voorganger gaan rijden. Ik ben niet zo'n held met inhalen op dat soort 80 wegen, puur omdat ik het bijna nooit hoef te doen. Ik probeer altijd een flink gat te houden zodat of een ander er in kan tijdens het inhalen, of ik zelf vaart kan maken om toch in te halen op een flink recht stuk.quote:Op maandag 26 juli 2021 22:58 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Hier in in delen Zuid Limburg hetzelfde. Zeker in het Heuvelland. En bijna niemand haalt in tegenwoordig, dus als je in een treintje terechtkomt kun je amper inhalen. Het lukt wel met sommige auto's, maar dan moet je doortrekken tot over de 150km/u om het treintje goed langs te komen. Maar dat is weer iets te gortig. Zeker gezien er nu regelmatig politie rondrijdt daar.
Netjes. Want inderdaad, je maakt het té vaak mee dat een of andere opoe (ja sorry maar 't zijn vaak wel de oudjes die het doen) stoïcijns 60 blijft pruttelen op een N weg. En op een gegeven moment trekt men dat niet meer en krijg je idd gevaarlijke inhaalmanouvres.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 08:20 schreef Jordy-B het volgende:
Op de dodenweg N34 start Veilig Verkeer Nederland afdeling Drenthe van het najaar een campagne om mensen erop te wijzen dat ze niet te langzaam moeten rijden. Mensen die te langzaam rijden, werken inhaalacties in de hand en dat is nou net wat die weg zo gevaarlijk maakt.
Je mag er ook 100, opaquote:Op dinsdag 27 juli 2021 08:56 schreef dick_laurent het volgende:
edit > overigens heb ik ook de andere kant meegemaakt op dat soort wegen, dat ik al iets boven de 80 gewoon reed en alsnog een of andere pipo het nodig vond om me met een rotvaart in te halen.
Ik doelde dan ook op provinciale wegen waar je 80 mag. Pipo.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |