SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.zie email 27 oktober
Ook in de bevolkingsgrafieken, de groep 80-85 is groter als 85 > (436 vs 385 duizend)quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:09 schreef trein2000 het volgende:
Kijk bij NICE: [ afbeelding ] Na de 75 stort het juist weer in...
Dat is wel wat er telkens gezegd werd toen het afschalen begon. Dat het niet zozeer alleen om de IC capaciteit ging maar ook om de verpleegafdeling. Daar heeft Gommers het een paar keer over gehad, dat de 'zwaarte' dit keer niet op de IC's lag, maar vooral op de verpleegafdelingen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is dat zo? @:lenny_leonard heb jij daar een beeld bij?
Daarom zeg ik ook beide.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat wil nog niet zeggen dat de beperkende factor ineens de kliniek is geworden.
De vraag stellen is 'm beantwoorden denk. De groep waar je het meeste baat bij zult hebben is de groep die in veel gevallen geen smart phone e.d. heeft.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:19 schreef Molo het volgende:
Daarom ook eens tempo maken met thuismonitoring, Luscii app op je device, monitoringsspulletjes mee en hoppa, weer zooi bedden vrij
Snap er werkelijk niets van waarom dat niet massaal toegepast wordt als optie
Dat is wel een aanname natuurlijk, en anders hoor ik graag meer eroverquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:21 schreef marcb1974 het volgende:
Omdat het misschien wel niet werkt zoals iedereen wil?
Ik heb het dus even over de fitte 70+er die nu Covid heeft en die hiermee thuis zou kunnen zijnquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
De vraag stellen is 'm beantwoorden denk. De groep waar je het meeste baat bij zult hebben is de groep die in veel gevallen geen smart phone e.d. heeft.
Mijn opa had zo'n seniorenmobiel, die heeft 'm na 2 weken in de kast gesmeten omdat hij zei: "Dat ding doet 't niet meer, dat opladen is irritant, doe ik niet aan"
Oh ja, dat snap ik. Ik zou het ook graag zien, maar tegelijkertijd zie ik mijn opa (82) niet lopen met die dingen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb het dus even over de fitte 70+er die nu Covid heeft en die hiermee thuis zou kunnen zijn
Niet de 95-jarige of minder gezondheidsvaardige 70+er
Preciesquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh ja, dat snap ik. Ik zou het ook graag zien, maar tegelijkertijd zie ik mijn opa (82) niet lopen met die dingen.
In het meest ideale scenario heb je een soort medische apple watch, met zuurstofsaturatie, hartslag, bloeddruk en de hele shizzle. Het monitoren daarvan kan dan door het huisartsenteam gedaan worden.
Is ook een aanname ja.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is wel een aanname natuurlijk, en anders hoor ik graag meer erover
Wat ik om me heen hoor is dat er nauwelijks dergelijke opties verkend worden.
Zonde als het zou kunnen schelen natuurlijk
Zo absoluut is het nietquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:29 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Is ook een aanname ja.
En die fitte 70+ er die je nu noemt bestaat even niet in dit verhaal. Die heeft namelijk corona en is vrij ziek. Dan is de wereld toch net iets anders?
True. Maar inmiddels moeten we toch wel met een hoog tempo meerdere leeftijdsgroepen tegelijk kunnen vaccineren?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Precies
Wijkverpleegkundige, huisarts, of wel iemand vanuit het ziekenhuis
Niet voor iedereen, maar vast wel grotere groep dan nu
Ja dit ook natuurlijk, absoluutquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
True. Maar inmiddels moeten we toch wel met een hoog tempo meerdere leeftijdsgroepen tegelijk kunnen vaccineren?
60-69 in risicogroep oid met AZ
70+ en mobiel met Pfizer
70+ en niet mobiel met Moderna
Zoiets was de planning toch?
Ze zijn het aan het onderzoeken voor zover ik weet. Er lopen een paar pilots.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Zo absoluut is het niet
Gezonde partner, randgevallen qua ziek etc
Lijkt me toch sowieso de moeite waard om te onderzoeken ipv direct af te schieten in tijden van crisis
Maarliefst 28 km. Sittard-Maastricht.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:35 schreef deedeetee het volgende:
Vaccinatie waanzin, wie heeft dit zo bedacht ?
Regeltje,regeltjes,regeltjes..... dit wel,dat niet enz.... waanzin ten top en dan maar zeuren dat wij ons netjes aan de goede regels moeten houden. Dat is héél belangrijk, zorgvuldig en veilig nietwaar ?
Beide.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is dat zo? @:lenny_leonard heb jij daar een beeld bij?
Aan de ene kant mooi, aan de andere kant... We zijn een jaar onderweg inmiddels, nu pilots draaien is echt heel laatquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:36 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ze zijn het aan het onderzoeken voor zover ik weet. Er lopen een paar pilots.
Dit jaquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Maarliefst 28 km. Sittard-Maastricht.
Hij mag ook wachten tot hij wel op zijn eigen locatie geprikt kan worden. Staat in het artikel.
Mooi toch, dat hij de keuze heeft.
Mijn broertje vertelde hetzelfde, die werkt in een revalidatiecentrum waar ook een verzorgingstehuis aan vast zit.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Maarliefst 28 km. Sittard-Maastricht.
Hij mag ook wachten tot hij wel op zijn eigen locatie geprikt kan worden. Staat in het artikel.
Mooi toch, dat hij de keuze heeft.
Als de IC belasting de belangrijkste factor is, dan had men ook niet al het zorgpersoneel (1.3 miljoen) voorrang moeten geven, maar enkel degenen die op de IC werken.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat wil nog niet zeggen dat de beperkende factor ineens de kliniek is geworden.
Aansluiting op bestaande structuren, decentraal belegdquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn broertje vertelde hetzelfde, die werkt in een revalidatiecentrum waar ook een verzorgingstehuis aan vast zit.
De mensen die op revalidatie liggen worden door het revalidatiecentrum gevaccineerd. In het geval van het verzorgingstehuis kunnen ze hun eigen huisarts houden, dan mogen die mensen niet gevaccineerd worden door het verzorgingstehuis, behalve als ze onder actieve behandeling staan van de huisarts die verbonden is aan het verzorgingstehuis.
Je zou zeggen: Loop met een paar mensen van de GGD het verzorgingstehuis in, vaccineer iedereen die gevaccineerd wil worden en klaar. Iedereen die na dat moment binnenkomt kan door de instelling zelf gevaccineerd worden.
Uh, het moet wel eerst kunnen. Jij zeker moet weten hoe lang het duurt voor zulk soort dingen zijn opgezet.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Aan de ene kant mooi, aan de andere kant... We zijn een jaar onderweg inmiddels, nu pilots draaien is echt heel laat
Maar goed, vaccineer alles, iedereen en zijn moeder, creatief met zorgverlening omgaan inzetten en dan gaan we het wel redden
Algemene beleid met uitgangspunten rondom corona is niet hetzelfde als de vaccinatiestrategie met uitgangspuntenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als de IC belasting de belangrijkste factor is, dan had men ook niet al het zorgpersoneel (1.3 miljoen) voorrang moeten geven, maar enkel degenen die op de IC werken.
Uh, hebben ze al die 1,3 mln mensen ingeënt?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als de IC belasting de belangrijkste factor is, dan had men ook niet al het zorgpersoneel (1.3 miljoen) voorrang moeten geven, maar enkel degenen die op de IC werken.
Ik denk echt dat er wat meer out of the box gedacht had mogen worden en nog steeds van toepassing is.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:46 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Uh, het moet wel eerst kunnen. Jij zeker moet weten hoe lang het duurt voor zulk soort dingen zijn opgezet.
En die monitoring moet wel door iemand gedaan worden. Zoveel vrije mensen om dat er even bij te doen zijn er niet he
Die van instellingen/verzorgingstehuizen toch ook?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Uh, hebben ze al die 1,3 mln mensen ingeënt?
Voor zover ik weet juist alleen het IC personeel, ambulancepersoneel plus de huisartsen.
In de planning bedoelde ik. Maar zie nu dat een deel van het zorgpersoneel pas in Q2 aan de beurt komt. My mistake.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet juist alleen het IC personeel, ambulancepersoneel plus de huisartsen.
Vooral dat financieringsdeel hoor ik vaker helaas. Terwijl ik toch het idee heb dat daar wel geld voor is als het de goede partijen gevraagd wordtquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik denk echt dat er wat meer out of the box gedacht had mogen worden en nog steeds van toepassing is.
Ik ken zat mensen die dergelijke zaken hadden willen (mee) uitdenken, die geen klap te doen hadden de afgelopen maanden.
Niet per se de mensen die op de IC rond renden natuurlijk.
Ik ken ook meerdere van die personen die te horen kregen dat de financiering er niet voor was, of dat het niet paste bij de strategie, of dat het toch maar voor korte duur was dus niet nodig.
Gemiste kansen als je het mij vraagt.
Maar goed, het is zoals het is
Snel vaccineren dan maar
Acute keten, veel lagere aantallen jaquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die komen ja, net als de rest.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die van instellingen/verzorgingstehuizen toch ook?
Precies, zonde tochquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Vooral dat financieringsdeel hoor ik vaker helaas. Terwijl ik toch het idee heb dat daar wel geld voor is als het de goede partijen gevraagd wordt
Het "denken in problemen" en "binnen de kaders" denken is iets wat de hele pandemie al zo is. Ideeën zoals voetbalwedstrijden en dergelijken om te kijken hoeveel contact er onderling is zijn natuurlijk dingen die je afgelopen zomer had willen doen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Precies, zonde toch
In een ziekenhuis wat ik kende is een succesvolle pre-Covid pilot gestopt omdat de bestuurder het hocus spocus vond en gewoon de ouderwetse declaraties wilde behouden zonder dat hele ketendenken. Tsja...
Van alles kan de reden zijn, maar je hebt gelijk ja. Op de goeie plek, goeie mensen, etc.
Er is echt wel íets mogelijk. Niet voor iedereen, maar als het een deel helpt is dat toch top
Een ziekenhuis wat ik ook ken?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Precies, zonde toch
In een ziekenhuis wat ik kende is een succesvolle pre-Covid pilot gestopt omdat de bestuurder het hocus spocus vond en gewoon de ouderwetse declaraties wilde behouden zonder dat hele ketendenken. Tsja...
Van alles kan de reden zijn, maar je hebt gelijk ja. Op de goeie plek, goeie mensen, etc.
Er is echt wel íets mogelijk. Niet voor iedereen, maar als het een deel helpt is dat toch top
Vooral in de ouderenzorg werden veel mensen besmet door personeel. Daarom was dat advies van het rivm mbt pbm daar ook zo rampzalig.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Intens treurig ja... Ratten in de val destijdsquote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vooral in de ouderenzorg werden veel mensen besmet door personeel. Daarom was dat advies van het rivm mbt pbm daar ook zo rampzalig.
helaas lukt het bij verzorgingstehuizen niet om al het advies op te volgen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vooral in de ouderenzorg werden veel mensen besmet door personeel. Daarom was dat advies van het rivm mbt pbm daar ook zo rampzalig.
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
helaas lukt het bij verzorgingstehuizen niet om al het advies op te volgen.
zo zijn er thuiskappers die zich doodleuk als bezoeker inschrijven.
Wat dat betreft mag daar nog wel een goede onderzoek naar gaan plaats vinden. Liefst door het Openbaar Ministerie. En dan ook naar het kabinet die uiteindelijk bepaald wat er gedaan wordt.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wil je de verzorging vervolgen?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wat dat betreft mag daar nog wel een goede onderzoek naar gaan plaats vinden. Liefst door het Openbaar Ministerie. En dan ook naar het kabinet die uiteindelijk bepaald wat er gedaan wordt.
Nee, die waren de lul door het bizarre beleid van de regering.quote:
Ik vind dit toch wel zo bizar. Ik heb ook veel kritiek op de aanpak. Maar ik zie werkelijk geen enkele reden om te denken dat hier strafrechtelijk verwijtbaar is gehandeld. Dat roepen getuigt mijns inziens van dom populisme.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wat dat betreft mag daar nog wel een goede onderzoek naar gaan plaats vinden. Liefst door het Openbaar Ministerie. En dan ook naar het kabinet die uiteindelijk bepaald wat er gedaan wordt.
Dat gaat (helaas) niet gebeuren.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
https://www.om.nl/actueel(...)naar-belastingdienstquote:Strafrechtelijke immuniteit
Daarnaast is de Belastingdienst, als onderdeel van de Staat, immuun voor strafrechtelijke vervolging. Datzelfde geldt voor ambtenaren voor zover die uitvoering geven aan beleid. Uit onderzoek van het OM blijkt niet dat medewerkers van de Belastingdienst uit eigen gewin of belang hebben gehandeld.
Over verwijtbare handelingen die de Staat zijn toe te rekenen, moet verantwoording worden afgelegd in het politieke domein en niet in het strafrecht.
Je bent aangekomen bij een van de grappigste stukjes van het Nederlandse recht. Want het vervolgen van een individuele minister kan wel.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:41 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat gaat (helaas) niet gebeuren.
[..]
https://www.om.nl/actueel(...)naar-belastingdienst
Gezien het afleggen van politieke verantwoording in Nederland effectief ook wel meevalt, kunnen we alvast stellen dat dit zonder gevolgen blijft.
Maar dat is een hele bijzondere procedure. De regering of de Tweede Kamer moet daar opdracht voor geven. De Hoge Raad gaat er dan over beslissen in eerste en enige instantie, in een kamer van 10 rechters.quote:Artikel 355 Met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie, worden gestraft de hoofden van ministeriële departementen:
1°. die hun medeondertekening verlenen aan koninklijke besluiten of koninklijke beschikkingen, wetende dat daardoor de Grondwet of andere wetten of algemene maatregelen van inwendig bestuur van de staat worden geschonden;
2°. die uitvoering geven aan koninklijke besluiten of koninklijke beschikkingen, wetende dat deze niet van de vereiste medeondertekening van een der hoofden van de ministeriële departementen zijn voorzien;
3°. die beschikkingen nemen of bevelen geven of bestaande beschikkingen of bevelen handhaven, wetende dat daardoor de Grondwet of andere wetten of algemene maatregelen van inwendig bestuur van de staat worden geschonden;
4°. die opzettelijk nalaten uitvoering te geven aan de bepalingen van de Grondwet of andere wetten of algemene maatregelen van inwendig bestuur van de staat, voor zover die uitvoering wegens de aard van het onderwerp tot hun ministeriële departementen behoort of uitdrukkelijk hun is opgedragen.
https://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel355
Als iets slecht is en door inefficiëntie bovendien klauwen vol geld kost, mag het gerust spreekwoordelijk tot de grond toe afgefakkeld worden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Aansluiting op bestaande structuren, decentraal belegd
Dat is dit
Is kut, maar dus echt een bewuste keuze zonder de consequenties te overzien
Mag je Grapperhaus en De Jonge voor bedanken, plus de hele inefficiënt ingerichte zorg zoals ie er al jaren voor staat
Zaterdag geen-nuance-dag hier
https://www.rijksoverheid(...)vid-19-testuitslagenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:59 schreef heywoodu het volgende:
Ik heb weer eens een vraag, omdat ik dingen onduidelijk vind
In maart reist mijn vriendin per trein vanuit Duitsland naar Nederland. Vooralsnog kan ik vinden dat je vanuit Duitsland 'vaak' een negatieve test én negatieve sneltest nodig hebt (twee tests dus, apart) om per vliegtuig of schip het land binnen te komen, maar per trein zijn de regels dus soepeler, of hoe zit dat?
En dat ze van buiten de EU komt maakt niet uit als je gewoon binnen de EU reist, lijkt me? Ze gaat nu van Nederland naar Oostenrijk, Tsjechië, Duitsland en dan terug naar Nederland. Respectievelijk per trein, auto, auto en trein.
Ze neemt in elk geval weer een ingevulde relatieverklaring mee, die ze ook moest tonen bij het arriveren in Nederland van buiten de EU, maar dat lijkt me niet van toepassing als je vanuit Duitsland reist (maar zekerheid voor alles, uiteraard).
Ah, dat moet wel goedkomen. Dank u. Blijft apart dat het per land zo verschilt of een test wel of niet nodig is, maar goed. Voor de een heb je een verklaring nodig, voor de ander een test en weer voor een ander beidenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)vid-19-testuitslagen
Wel de PCR, niet de sneltest.
Hoezo dat?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit is Hong Kong, daar is naast Covid ook gewoon een afschaffing van de democratie aan de gangquote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:07 schreef eragon2890 het volgende:
Mensen, als je denkt dat de wereld niet gestoorder kan worden, dan presenteer ik:
~De ambush lockdown~
https://www.scmp.com/comm(...)lory-ambush-measures
Voornamelijk toe te passen op arme burgers!
De wereld is koekoek! koekoek!
Ja nee maar een korte lockdown werkt perfect, zie Azie. Dit soort je reinste maffiapraktijken zijn toch absurd.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:07 schreef eragon2890 het volgende:
Mensen, als je denkt dat de wereld niet gestoorder kan worden, dan presenteer ik:
~De ambush lockdown~
Vanaf deze week ook in Myanmar gok ik.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dit is Hong Kong, daar is naast Covid ook gewoon een afschaffing van de democratie aan de gang
Daar werden demonstraties ook verboden, want ja, corona...
Niet meer samenkomen, want...
Als er 1 plek op aarde is waar corona ook echt word misbruikt om de democratie af te schaffen dan is het daar.
Ze waren weer lekker bezig vandaag ja.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:13 schreef popje het volgende:
Ik heb even niet gekeken maar ik heb begrepen dat ik alleen sneeuwballen naar mezelf mag gooien en niet met anderen, omdat ik anders de coronaregels overtreed?
En wie maken zelf een afspraak met die kappers?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
helaas lukt het bij verzorgingstehuizen niet om al het advies op te volgen.
zo zijn er thuiskappers die zich doodleuk als bezoeker inschrijven.
Nou dan ga ik mezelf maar eens lekker inzepen haha en daarna heel coronaproof geen koek en zopie naast het ijs opeten maar meenemen naar huisquote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze waren weer lekker bezig vandaag ja.
Nee hoor, je mag natuurlijk ook sneeuwballen gooien naar de andere mensen in je huishouden, en naar één vriend(in) erbuiten!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:13 schreef popje het volgende:
Ik heb even niet gekeken maar ik heb begrepen dat ik alleen sneeuwballen naar mezelf mag gooien en niet met anderen, omdat ik anders de coronaregels overtreed?
In Azië was alles beter toch?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:07 schreef eragon2890 het volgende:
~De ambush lockdown~
Bijna, het mag dus wel naar vreemden maar niet naar bekenden, omdat je anders aan groepsvorming doet.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:13 schreef popje het volgende:
Ah nou dan mag het idd naar 1 persoon want mijn huishouden ben ikzelf...quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor, je mag natuurlijk ook sneeuwballen gooien naar de andere mensen in je huishouden, en naar één vriend(in) erbuiten!
Oh, wel wachten tot 04:30 hè!
Dan ga ik maar sneeuwballen gooien in mijn tuin hahaquote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Bijna, het mag dus wel naar vreemden maar niet naar bekenden, omdat je anders aan groepsvorming doet.
Degenen die dat bedacht hebben mogen werkelijk de vliegende vinkentering krijgenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Bijna, het mag dus wel naar vreemden maar niet naar bekenden, omdat je anders aan groepsvorming doet.
Belgiëquote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:19 schreef Janneke141 het volgende:
België houdt overigens de horeca gesloten totdat alle mensen boven de 65 en alle risicogroepen onder de 65 zijn gevaccineerd.
Wel duidelijk en het geeft ook perspectief. Zou een zekere regering eens ...quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:19 schreef Janneke141 het volgende:
België houdt overigens de horeca gesloten totdat alle mensen boven de 65 en alle risicogroepen onder de 65 zijn gevaccineerd.
Die hebben de pech dat evil empire China dat land geannexeerd heeft en dat de rest van de wereld dat gewoon toelaat.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dit is Hong Kong, daar is naast Covid ook gewoon een afschaffing van de democratie aan de gang
Daar werden demonstraties ook verboden, want ja, corona...
Niet meer samenkomen, want...
Als er 1 plek op aarde is waar corona ook echt word misbruikt om de democratie af te schaffen dan is het daar.
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:41 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat gaat (helaas) niet gebeuren.
[..]
https://www.om.nl/actueel(...)naar-belastingdienst
Gezien het afleggen van politieke verantwoording in Nederland effectief ook wel meevalt, kunnen we alvast stellen dat dit zonder gevolgen blijft.
Dus als het advies van het RIVM het resultaat was van politieke en bestuurlijke keuzes zouden het RIVM en zijn medewerkers niet verantwoordelijk zijn. Maar hoe zit het met beroepsfouten door iemand die voor een overheidsdienst werkt? Bvb het instorten van een brug door fouten van de ingenieur.quote:Aan deze aanpak lagen politieke en bestuurlijke keuzes ten grondslag. De Belastingdienst en zijn medewerkers meenden bij de uitvoering van het beleid te handelen binnen het kader van die keuzes. Het correctiemechanisme voor beleid dat achteraf als ‘verkeerd’ wordt beoordeeld, ligt in deze zaak niet in het strafrecht.
Ik kan er niks over vinden op de site van Belgische kranten, alleen dat ze 1 maart te vroeg vinden...quote:
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:19 schreef Janneke141 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat bericht kwam laatst op de NOS corona blog voorbij. Is een reporter van de NOS. Dus zal wel niet alleen in België zo zijn![]()
Nee, het betrof een verzorgingstehuis waar bewoners een vaste kapper hebben die om de zoveel weken op een vaste dag langskomt. Die kapper is gewoon op die dag langs geweest terwijl 'ie wist dat dit niet de bedoeling is.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En wie maken zelf een afspraak met die kappers?
Ik kreeg vandaag een foldertje binnen van een thuiskapperquote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Nee, het betrof een verzorgingstehuis waar bewoners een vaste kapper hebben die om de zoveel weken op een vaste dag langskomt. Die kapper is gewoon op die dag langs geweest terwijl 'ie wist dat dit niet de bedoeling is.
helaas blijven thuiskappers doorwerken. schandalig om dan ook nog bij verzorgingstehuizen naar binnen te stappen. saillant detail: sommige thuiskappers hanteren een corona-toeslag
Mensen worden boos op Marktplaats (#coronadictatuur!) omdat ze geen advertentie kunnen plaatsen "Thuiskapper gezocht regio Amersfoort/Utrecht".quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik kreeg vandaag een foldertje binnen van een thuiskapper![]()
Heb gewoon een advertentie gezien hier in de buurt op marktplaats voor een kapper en ook al een paar massages sinds dit jaar via marktplaats gehad.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Mensen worden boos op Marktplaats (#coronadictatuur!) omdat ze geen advertentie kunnen plaatsen "Thuiskapper gezocht regio Amersfoort/Utrecht".
Wappies ook... op Marktplaats is het helemaal niet toegestaan om Gezocht of Gevraagd advertenties te plaatsen. al tig jaar niet. Heeft niets met corona/kapper te maken.
Ik kan alleen maar vurig hopen dat m'n tondeuse niet de geest geeft. Die dingen zijn op het moment nl. volledig uitverkocht, net als printers, magnetrons enz.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik kreeg vandaag een foldertje binnen van een thuiskapper![]()
Toch wel fijn dat ze in andere landen ook kijken naar andere aspecten inplaats van alleen corona.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoorde in het nieuws dat in België de kapperszaken weer open zijn.
Omdat het hebben van een goed kapsel bijdraagt aan de goede gezondheid. Ja, want een slecht kapsel kan mensen psychisch in de war brengen en een depressie geven.
Allejezus....
Nu ben ik benieuwd naar jouw kapsel!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Toch wel fijn dat ze in andere landen ook kijken naar andere aspecten dan alleen corona.
Dat is wel te hopen als je net bezig bentquote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar vurig hopen dat m'n tondeuse niet de geest geeft. Die dingen zijn op het moment nl. volledig uitverkocht, net als printers, magnetrons enz.
Nu bestelt, maandag of dinsdag in huis die tondeuse. Gewoon via bol.comquote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar vurig hopen dat m'n tondeuse niet de geest geeft. Die dingen zijn op het moment nl. volledig uitverkocht, net als printers, magnetrons enz.
Van De Standaard:quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:28 schreef popje het volgende:
[..]
Ik kan er niks over vinden op de site van Belgische kranten, alleen dat ze 1 maart te vroeg vinden...
Maar het officiële standpunt was altijd dat versoepelingen op basis van de cijfers zouden beslist worden, maw het aantal nieuwe besmettingen en opnames, en het aantal patienten in het ziekenhuis en op de IC. Dat zal nog steeds zo zijn, ik zou die uitspraak eerder interpreteren als een alternatieve voorwaarde, maw versoepeling wanneer de cijfers voldoende gedaald zijn of wanneer de kwetsbare groepen gevaccineerd zijn.quote:Wanneer de kwetsbare groepen gevaccineerd zijn, kan er verder worden versoepeld, liet minister Vandenbroucke al weten.
Ik heb het een weekje geleden zelf gedaan met de tonduese. Want het werd was irritant rondom mijn oren... maar de laatste keer dat ik naar de kapper ben geweest is de laatste dag dat ze officieël open mochtenquote:Op zondag 7 februari 2021 00:00 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nu ben ik benieuwd naar jouw kapsel!
Halverwege de scheerbeurt zou ook best wel kwalitatief uitermate teleurstellend zijn...quote:Op zondag 7 februari 2021 00:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat is wel te hopen als je net bezig bent
quote:Op zondag 7 februari 2021 00:04 schreef Tijn het volgende:
Ik ben vandaag nog geknipt door de thuiskapper. Dat wil zeggen, @:Jane die een paar YouTube-tutorials heeft gekeken. Ik ben hartstikke tevreden met het resultaat
Ja, die plukjes bij de oren is wel een dingetje.quote:Op zondag 7 februari 2021 00:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik heb het een weekje geleden zelf gedaan met de tonduese. Want het werd was irritant rondom mijn oren... maar de laatste keer dat ik naar de kapper ben geweest is de laatste dag dat ze officieël open mochten![]()
Normaal gesproken is het niet lang, maar is het wel in verschillende lengtes en dat kan ik zelf niet.
Ja, buiten hong kong kennelijk.quote:
Ik heb mezelf vandaag geknipt geschoren en zie er nu uit alsof ik net van mijn 3e rondje chemo komquote:Op zondag 7 februari 2021 00:04 schreef Tijn het volgende:
Ik ben vandaag nog geknipt door de thuiskapper. Dat wil zeggen, @:Jane die een paar YouTube-tutorials heeft gekeken. Ik ben hartstikke tevreden met het resultaat
Ja, alhoewel ik niet denk dat het moeilijk is om bij een ander te doen... Maar mijn ouders zou ik niet meer vragen. Ik heb ooit eens aan mijn moeder gevraagd of ze de kam aan de achterkant onder een hoek kon zetten en dan dat het einde zeg maar een beetje afloopt. Maarja, wat zij deed is de kam horizontaal zetten en er gewoon een stuk vanaf gehaald met de tondeuzequote:Op zondag 7 februari 2021 00:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, die plukjes bij de oren is wel een dingetje.![]()
![]()
Verschillende lengtes moet je echt voor knippen, daar ontkom je niet aan.
Dus wacht even, als de rechter bepaald dat de beperkingen op de vrijheid (of sommige ervan) die we nu hebben tegen de grondwet in gaan, kunnen hugo de jonge en grapperhaus (en misschien Rutte) in het gevang worden gegooid?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je bent aangekomen bij een van de grappigste stukjes van het Nederlandse recht. Want het vervolgen van een individuele minister kan wel.
[..]
Maar dat is een hele bijzondere procedure. De regering of de Tweede Kamer moet daar opdracht voor geven. De Hoge Raad gaat er dan over beslissen in eerste en enige instantie, in een kamer van 10 rechters.
Leuk! Extra skills voor @Jane!quote:Op zondag 7 februari 2021 00:04 schreef Tijn het volgende:
Dat doet die ook, maar geef wel een dag waarschuwing en doe het voor een heel gebied, niet alleen voor een grapje arme mensen...quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja nee maar een korte lockdown werkt perfect, zie Azie. Dit soort je reinste maffiapraktijken zijn toch absurd.
Ik 'kan' ook maar 1 kapsel hoor.quote:Op zondag 7 februari 2021 00:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Leuk! Extra skills voor @:Jane!"CreaBea met Tijn"!
![]()
Hier wordt de kapper niet gemist, ik knipte mijn gezin altijd al zelf. Alleen tribals durf ik niet aan. Daar gaan de jongens wel eens voor naar de kapper.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |