Ah, dat moet wel goedkomen. Dank u. Blijft apart dat het per land zo verschilt of een test wel of niet nodig is, maar goed. Voor de een heb je een verklaring nodig, voor de ander een test en weer voor een ander beidenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)vid-19-testuitslagen
Wel de PCR, niet de sneltest.
Hoezo dat?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vooral in de ouderenzorg werden veel mensen besmet door personeel. Daarom was dat advies van het rivm mbt pbm daar ook zo rampzalig.
Dit is Hong Kong, daar is naast Covid ook gewoon een afschaffing van de democratie aan de gangquote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:07 schreef eragon2890 het volgende:
Mensen, als je denkt dat de wereld niet gestoorder kan worden, dan presenteer ik:
~De ambush lockdown~
https://www.scmp.com/comm(...)lory-ambush-measures
Voornamelijk toe te passen op arme burgers!
De wereld is koekoek! koekoek!
Ja nee maar een korte lockdown werkt perfect, zie Azie. Dit soort je reinste maffiapraktijken zijn toch absurd.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:07 schreef eragon2890 het volgende:
Mensen, als je denkt dat de wereld niet gestoorder kan worden, dan presenteer ik:
~De ambush lockdown~
Vanaf deze week ook in Myanmar gok ik.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dit is Hong Kong, daar is naast Covid ook gewoon een afschaffing van de democratie aan de gang
Daar werden demonstraties ook verboden, want ja, corona...
Niet meer samenkomen, want...
Als er 1 plek op aarde is waar corona ook echt word misbruikt om de democratie af te schaffen dan is het daar.
Ze waren weer lekker bezig vandaag ja.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:13 schreef popje het volgende:
Ik heb even niet gekeken maar ik heb begrepen dat ik alleen sneeuwballen naar mezelf mag gooien en niet met anderen, omdat ik anders de coronaregels overtreed?
En wie maken zelf een afspraak met die kappers?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
helaas lukt het bij verzorgingstehuizen niet om al het advies op te volgen.
zo zijn er thuiskappers die zich doodleuk als bezoeker inschrijven.
Nou dan ga ik mezelf maar eens lekker inzepen haha en daarna heel coronaproof geen koek en zopie naast het ijs opeten maar meenemen naar huisquote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze waren weer lekker bezig vandaag ja.
Nee hoor, je mag natuurlijk ook sneeuwballen gooien naar de andere mensen in je huishouden, en naar één vriend(in) erbuiten!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:13 schreef popje het volgende:
Ik heb even niet gekeken maar ik heb begrepen dat ik alleen sneeuwballen naar mezelf mag gooien en niet met anderen, omdat ik anders de coronaregels overtreed?
In Azië was alles beter toch?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:07 schreef eragon2890 het volgende:
~De ambush lockdown~
Bijna, het mag dus wel naar vreemden maar niet naar bekenden, omdat je anders aan groepsvorming doet.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:13 schreef popje het volgende:
Ah nou dan mag het idd naar 1 persoon want mijn huishouden ben ikzelf...quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor, je mag natuurlijk ook sneeuwballen gooien naar de andere mensen in je huishouden, en naar één vriend(in) erbuiten!
Oh, wel wachten tot 04:30 hè!
Dan ga ik maar sneeuwballen gooien in mijn tuin hahaquote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Bijna, het mag dus wel naar vreemden maar niet naar bekenden, omdat je anders aan groepsvorming doet.
Degenen die dat bedacht hebben mogen werkelijk de vliegende vinkentering krijgenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Bijna, het mag dus wel naar vreemden maar niet naar bekenden, omdat je anders aan groepsvorming doet.
Belgiëquote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:19 schreef Janneke141 het volgende:
België houdt overigens de horeca gesloten totdat alle mensen boven de 65 en alle risicogroepen onder de 65 zijn gevaccineerd.
Wel duidelijk en het geeft ook perspectief. Zou een zekere regering eens ...quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:19 schreef Janneke141 het volgende:
België houdt overigens de horeca gesloten totdat alle mensen boven de 65 en alle risicogroepen onder de 65 zijn gevaccineerd.
Die hebben de pech dat evil empire China dat land geannexeerd heeft en dat de rest van de wereld dat gewoon toelaat.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dit is Hong Kong, daar is naast Covid ook gewoon een afschaffing van de democratie aan de gang
Daar werden demonstraties ook verboden, want ja, corona...
Niet meer samenkomen, want...
Als er 1 plek op aarde is waar corona ook echt word misbruikt om de democratie af te schaffen dan is het daar.
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:41 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat gaat (helaas) niet gebeuren.
[..]
https://www.om.nl/actueel(...)naar-belastingdienst
Gezien het afleggen van politieke verantwoording in Nederland effectief ook wel meevalt, kunnen we alvast stellen dat dit zonder gevolgen blijft.
Dus als het advies van het RIVM het resultaat was van politieke en bestuurlijke keuzes zouden het RIVM en zijn medewerkers niet verantwoordelijk zijn. Maar hoe zit het met beroepsfouten door iemand die voor een overheidsdienst werkt? Bvb het instorten van een brug door fouten van de ingenieur.quote:Aan deze aanpak lagen politieke en bestuurlijke keuzes ten grondslag. De Belastingdienst en zijn medewerkers meenden bij de uitvoering van het beleid te handelen binnen het kader van die keuzes. Het correctiemechanisme voor beleid dat achteraf als ‘verkeerd’ wordt beoordeeld, ligt in deze zaak niet in het strafrecht.
Ik kan er niks over vinden op de site van Belgische kranten, alleen dat ze 1 maart te vroeg vinden...quote:
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:19 schreef Janneke141 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat bericht kwam laatst op de NOS corona blog voorbij. Is een reporter van de NOS. Dus zal wel niet alleen in België zo zijn![]()
Nee, het betrof een verzorgingstehuis waar bewoners een vaste kapper hebben die om de zoveel weken op een vaste dag langskomt. Die kapper is gewoon op die dag langs geweest terwijl 'ie wist dat dit niet de bedoeling is.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En wie maken zelf een afspraak met die kappers?
Ik kreeg vandaag een foldertje binnen van een thuiskapperquote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Nee, het betrof een verzorgingstehuis waar bewoners een vaste kapper hebben die om de zoveel weken op een vaste dag langskomt. Die kapper is gewoon op die dag langs geweest terwijl 'ie wist dat dit niet de bedoeling is.
helaas blijven thuiskappers doorwerken. schandalig om dan ook nog bij verzorgingstehuizen naar binnen te stappen. saillant detail: sommige thuiskappers hanteren een corona-toeslag
Mensen worden boos op Marktplaats (#coronadictatuur!) omdat ze geen advertentie kunnen plaatsen "Thuiskapper gezocht regio Amersfoort/Utrecht".quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik kreeg vandaag een foldertje binnen van een thuiskapper![]()
Heb gewoon een advertentie gezien hier in de buurt op marktplaats voor een kapper en ook al een paar massages sinds dit jaar via marktplaats gehad.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Mensen worden boos op Marktplaats (#coronadictatuur!) omdat ze geen advertentie kunnen plaatsen "Thuiskapper gezocht regio Amersfoort/Utrecht".
Wappies ook... op Marktplaats is het helemaal niet toegestaan om Gezocht of Gevraagd advertenties te plaatsen. al tig jaar niet. Heeft niets met corona/kapper te maken.
Ik kan alleen maar vurig hopen dat m'n tondeuse niet de geest geeft. Die dingen zijn op het moment nl. volledig uitverkocht, net als printers, magnetrons enz.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik kreeg vandaag een foldertje binnen van een thuiskapper![]()
Toch wel fijn dat ze in andere landen ook kijken naar andere aspecten inplaats van alleen corona.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoorde in het nieuws dat in België de kapperszaken weer open zijn.
Omdat het hebben van een goed kapsel bijdraagt aan de goede gezondheid. Ja, want een slecht kapsel kan mensen psychisch in de war brengen en een depressie geven.
Allejezus....
Nu ben ik benieuwd naar jouw kapsel!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Toch wel fijn dat ze in andere landen ook kijken naar andere aspecten dan alleen corona.
Dat is wel te hopen als je net bezig bentquote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar vurig hopen dat m'n tondeuse niet de geest geeft. Die dingen zijn op het moment nl. volledig uitverkocht, net als printers, magnetrons enz.
Nu bestelt, maandag of dinsdag in huis die tondeuse. Gewoon via bol.comquote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar vurig hopen dat m'n tondeuse niet de geest geeft. Die dingen zijn op het moment nl. volledig uitverkocht, net als printers, magnetrons enz.
Van De Standaard:quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:28 schreef popje het volgende:
[..]
Ik kan er niks over vinden op de site van Belgische kranten, alleen dat ze 1 maart te vroeg vinden...
Maar het officiële standpunt was altijd dat versoepelingen op basis van de cijfers zouden beslist worden, maw het aantal nieuwe besmettingen en opnames, en het aantal patienten in het ziekenhuis en op de IC. Dat zal nog steeds zo zijn, ik zou die uitspraak eerder interpreteren als een alternatieve voorwaarde, maw versoepeling wanneer de cijfers voldoende gedaald zijn of wanneer de kwetsbare groepen gevaccineerd zijn.quote:Wanneer de kwetsbare groepen gevaccineerd zijn, kan er verder worden versoepeld, liet minister Vandenbroucke al weten.
Ik heb het een weekje geleden zelf gedaan met de tonduese. Want het werd was irritant rondom mijn oren... maar de laatste keer dat ik naar de kapper ben geweest is de laatste dag dat ze officieël open mochtenquote:Op zondag 7 februari 2021 00:00 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nu ben ik benieuwd naar jouw kapsel!
Halverwege de scheerbeurt zou ook best wel kwalitatief uitermate teleurstellend zijn...quote:Op zondag 7 februari 2021 00:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat is wel te hopen als je net bezig bent
quote:Op zondag 7 februari 2021 00:04 schreef Tijn het volgende:
Ik ben vandaag nog geknipt door de thuiskapper. Dat wil zeggen, @:Jane die een paar YouTube-tutorials heeft gekeken. Ik ben hartstikke tevreden met het resultaat
Ja, die plukjes bij de oren is wel een dingetje.quote:Op zondag 7 februari 2021 00:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik heb het een weekje geleden zelf gedaan met de tonduese. Want het werd was irritant rondom mijn oren... maar de laatste keer dat ik naar de kapper ben geweest is de laatste dag dat ze officieël open mochten![]()
Normaal gesproken is het niet lang, maar is het wel in verschillende lengtes en dat kan ik zelf niet.
Ja, buiten hong kong kennelijk.quote:
Ik heb mezelf vandaag geknipt geschoren en zie er nu uit alsof ik net van mijn 3e rondje chemo komquote:Op zondag 7 februari 2021 00:04 schreef Tijn het volgende:
Ik ben vandaag nog geknipt door de thuiskapper. Dat wil zeggen, @:Jane die een paar YouTube-tutorials heeft gekeken. Ik ben hartstikke tevreden met het resultaat
Ja, alhoewel ik niet denk dat het moeilijk is om bij een ander te doen... Maar mijn ouders zou ik niet meer vragen. Ik heb ooit eens aan mijn moeder gevraagd of ze de kam aan de achterkant onder een hoek kon zetten en dan dat het einde zeg maar een beetje afloopt. Maarja, wat zij deed is de kam horizontaal zetten en er gewoon een stuk vanaf gehaald met de tondeuzequote:Op zondag 7 februari 2021 00:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, die plukjes bij de oren is wel een dingetje.![]()
![]()
Verschillende lengtes moet je echt voor knippen, daar ontkom je niet aan.
Dus wacht even, als de rechter bepaald dat de beperkingen op de vrijheid (of sommige ervan) die we nu hebben tegen de grondwet in gaan, kunnen hugo de jonge en grapperhaus (en misschien Rutte) in het gevang worden gegooid?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je bent aangekomen bij een van de grappigste stukjes van het Nederlandse recht. Want het vervolgen van een individuele minister kan wel.
[..]
Maar dat is een hele bijzondere procedure. De regering of de Tweede Kamer moet daar opdracht voor geven. De Hoge Raad gaat er dan over beslissen in eerste en enige instantie, in een kamer van 10 rechters.
Leuk! Extra skills voor @Jane!quote:Op zondag 7 februari 2021 00:04 schreef Tijn het volgende:
Dat doet die ook, maar geef wel een dag waarschuwing en doe het voor een heel gebied, niet alleen voor een grapje arme mensen...quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja nee maar een korte lockdown werkt perfect, zie Azie. Dit soort je reinste maffiapraktijken zijn toch absurd.
Ik 'kan' ook maar 1 kapsel hoor.quote:Op zondag 7 februari 2021 00:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Leuk! Extra skills voor @:Jane!"CreaBea met Tijn"!
![]()
Hier wordt de kapper niet gemist, ik knipte mijn gezin altijd al zelf. Alleen tribals durf ik niet aan. Daar gaan de jongens wel eens voor naar de kapper.
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]AFAIK zijn ze in spanje momenteel niet dichtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat bericht kwam laatst op de NOS corona blog voorbij. Is een reporter van de NOS. Dus zal wel niet alleen in België zo zijn
#WeesGeenWhales
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |