abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197861468
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:51 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Die van instellingen/verzorgingstehuizen toch ook?
Die komen ja, net als de rest.
Met voorrang is een beperkt deel van het zorgpersoneel gedaan om de acute zorg beter te kunnen garanderen.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  zaterdag 6 februari 2021 @ 21:55:26 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197861532
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:52 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Vooral dat financieringsdeel hoor ik vaker helaas. Terwijl ik toch het idee heb dat daar wel geld voor is als het de goede partijen gevraagd wordt ;)
Precies, zonde toch

In een ziekenhuis wat ik kende is een succesvolle pre-Covid pilot gestopt omdat de bestuurder het hocus spocus vond en gewoon de ouderwetse declaraties wilde behouden zonder dat hele ketendenken. Tsja...

Van alles kan de reden zijn, maar je hebt gelijk ja. Op de goeie plek, goeie mensen, etc.
Er is echt wel íets mogelijk. Niet voor iedereen, maar als het een deel helpt is dat toch top
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197861633
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:55 schreef Molo het volgende:

[..]

Precies, zonde toch

In een ziekenhuis wat ik kende is een succesvolle pre-Covid pilot gestopt omdat de bestuurder het hocus spocus vond en gewoon de ouderwetse declaraties wilde behouden zonder dat hele ketendenken. Tsja...

Van alles kan de reden zijn, maar je hebt gelijk ja. Op de goeie plek, goeie mensen, etc.
Er is echt wel íets mogelijk. Niet voor iedereen, maar als het een deel helpt is dat toch top
Het "denken in problemen" en "binnen de kaders" denken is iets wat de hele pandemie al zo is. Ideeën zoals voetbalwedstrijden en dergelijken om te kijken hoeveel contact er onderling is zijn natuurlijk dingen die je afgelopen zomer had willen doen.
pi_197861686
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:55 schreef Molo het volgende:

[..]

Precies, zonde toch

Een ziekenhuis wat ik ook ken?
De wens tot ouderwetse declaraties lukt toch al niet. Voor corona zijn aparte codes gekomen.

En natuurlijk is er best veel mogelijk. Een deel zal ook niet of zelfs nooit gaan lukken. Ik ben al blij dat ze er in ieder geval mee bezig zijn. Nu nog hopen op resultaten ;)
pi_197861871
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:45 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als de IC belasting de belangrijkste factor is, dan had men ook niet al het zorgpersoneel (1.3 miljoen) voorrang moeten geven, maar enkel degenen die op de IC werken.
Vooral in de ouderenzorg werden veel mensen besmet door personeel. Daarom was dat advies van het rivm mbt pbm daar ook zo rampzalig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 6 februari 2021 @ 22:06:54 #38
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197861901
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Vooral in de ouderenzorg werden veel mensen besmet door personeel. Daarom was dat advies van het rivm mbt pbm daar ook zo rampzalig.
Intens treurig ja... Ratten in de val destijds
pi_197862079
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

helaas lukt het bij verzorgingstehuizen niet om al het advies op te volgen.
zo zijn er thuiskappers die zich doodleuk als bezoeker inschrijven.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 6 februari 2021 @ 22:15:35 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197862145
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:13 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

_O-

Wel creatief
pi_197862237
quote:

[..]

Wat dat betreft mag daar nog wel een goede onderzoek naar gaan plaats vinden. Liefst door het Openbaar Ministerie. En dan ook naar het kabinet die uiteindelijk bepaald wat er gedaan wordt.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 22:25:56 #42
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197862440
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:19 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Wat dat betreft mag daar nog wel een goede onderzoek naar gaan plaats vinden. Liefst door het Openbaar Ministerie. En dan ook naar het kabinet die uiteindelijk bepaald wat er gedaan wordt.
Wil je de verzorging vervolgen?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zaterdag 6 februari 2021 @ 22:26:19 #43
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197862450
Topcijfers vandaag! _O_
Avondklok _O_
pi_197862483
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:25 schreef zalkc het volgende:

[..]

Wil je de verzorging vervolgen?
Nee, die waren de lul door het bizarre beleid van de regering.
pi_197862568
quote:

[..]

Ik vind dit toch wel zo bizar. Ik heb ook veel kritiek op de aanpak. Maar ik zie werkelijk geen enkele reden om te denken dat hier strafrechtelijk verwijtbaar is gehandeld. Dat roepen getuigt mijns inziens van dom populisme.
zie email 27 oktober
  zaterdag 6 februari 2021 @ 22:41:55 #46
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197862851
quote:

[..]

Dat gaat (helaas) niet gebeuren.

quote:
Strafrechtelijke immuniteit

Daarnaast is de Belastingdienst, als onderdeel van de Staat, immuun voor strafrechtelijke vervolging. Datzelfde geldt voor ambtenaren voor zover die uitvoering geven aan beleid. Uit onderzoek van het OM blijkt niet dat medewerkers van de Belastingdienst uit eigen gewin of belang hebben gehandeld.

Over verwijtbare handelingen die de Staat zijn toe te rekenen, moet verantwoording worden afgelegd in het politieke domein en niet in het strafrecht.
https://www.om.nl/actueel(...)naar-belastingdienst

Gezien het afleggen van politieke verantwoording in Nederland effectief ook wel meevalt, kunnen we alvast stellen dat dit zonder gevolgen blijft.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197863018
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:41 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Dat gaat (helaas) niet gebeuren.
[..]

https://www.om.nl/actueel(...)naar-belastingdienst

Gezien het afleggen van politieke verantwoording in Nederland effectief ook wel meevalt, kunnen we alvast stellen dat dit zonder gevolgen blijft.
Je bent aangekomen bij een van de grappigste stukjes van het Nederlandse recht. Want het vervolgen van een individuele minister kan wel.
quote:
Artikel 355 Met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie, worden gestraft de hoofden van ministeriële departementen:
1°. die hun medeondertekening verlenen aan koninklijke besluiten of koninklijke beschikkingen, wetende dat daardoor de Grondwet of andere wetten of algemene maatregelen van inwendig bestuur van de staat worden geschonden;
2°. die uitvoering geven aan koninklijke besluiten of koninklijke beschikkingen, wetende dat deze niet van de vereiste medeondertekening van een der hoofden van de ministeriële departementen zijn voorzien;
3°. die beschikkingen nemen of bevelen geven of bestaande beschikkingen of bevelen handhaven, wetende dat daardoor de Grondwet of andere wetten of algemene maatregelen van inwendig bestuur van de staat worden geschonden;
4°. die opzettelijk nalaten uitvoering te geven aan de bepalingen van de Grondwet of andere wetten of algemene maatregelen van inwendig bestuur van de staat, voor zover die uitvoering wegens de aard van het onderwerp tot hun ministeriële departementen behoort of uitdrukkelijk hun is opgedragen.
https://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel355
Maar dat is een hele bijzondere procedure. De regering of de Tweede Kamer moet daar opdracht voor geven. De Hoge Raad gaat er dan over beslissen in eerste en enige instantie, in een kamer van 10 rechters.
zie email 27 oktober
pi_197863142
Er is de afgelopen tijd dan ook aangifte gedaan tegen 6 of 7 (voormalig) bewindslieden. Dit vanuit wat er nu speelt met de belastingdienst. Daar zit rutte bij.
pi_197863238
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 21:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Aansluiting op bestaande structuren, decentraal belegd

Dat is dit

Is kut, maar dus echt een bewuste keuze zonder de consequenties te overzien

Mag je Grapperhaus en De Jonge voor bedanken, plus de hele inefficiënt ingerichte zorg zoals ie er al jaren voor staat

Zaterdag geen-nuance-dag hier :+
Als iets slecht is en door inefficiëntie bovendien klauwen vol geld kost, mag het gerust spreekwoordelijk tot de grond toe afgefakkeld worden. })
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 6 februari 2021 @ 22:59:49 #50
284411 crew  heywoodu
pi_197863285
Ik heb weer eens een vraag, omdat ik dingen onduidelijk vind :+

In maart reist mijn vriendin per trein vanuit Duitsland naar Nederland. Vooralsnog kan ik vinden dat je vanuit Duitsland 'vaak' een negatieve test én negatieve sneltest nodig hebt (twee tests dus, apart) om per vliegtuig of schip het land binnen te komen, maar per trein zijn de regels dus soepeler, of hoe zit dat?

En dat ze van buiten de EU komt maakt niet uit als je gewoon binnen de EU reist, lijkt me? Ze gaat nu van Nederland naar Oostenrijk, Tsjechië, Duitsland en dan terug naar Nederland. Respectievelijk per trein, auto, auto en trein.

Ze neemt in elk geval weer een ingevulde relatieverklaring mee, die ze ook moest tonen bij het arriveren in Nederland van buiten de EU, maar dat lijkt me niet van toepassing als je vanuit Duitsland reist (maar zekerheid voor alles, uiteraard).
pi_197863361
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:59 schreef heywoodu het volgende:
Ik heb weer eens een vraag, omdat ik dingen onduidelijk vind :+

In maart reist mijn vriendin per trein vanuit Duitsland naar Nederland. Vooralsnog kan ik vinden dat je vanuit Duitsland 'vaak' een negatieve test én negatieve sneltest nodig hebt (twee tests dus, apart) om per vliegtuig of schip het land binnen te komen, maar per trein zijn de regels dus soepeler, of hoe zit dat?

En dat ze van buiten de EU komt maakt niet uit als je gewoon binnen de EU reist, lijkt me? Ze gaat nu van Nederland naar Oostenrijk, Tsjechië, Duitsland en dan terug naar Nederland. Respectievelijk per trein, auto, auto en trein.

Ze neemt in elk geval weer een ingevulde relatieverklaring mee, die ze ook moest tonen bij het arriveren in Nederland van buiten de EU, maar dat lijkt me niet van toepassing als je vanuit Duitsland reist (maar zekerheid voor alles, uiteraard).
https://www.rijksoverheid(...)vid-19-testuitslagen
Wel de PCR, niet de sneltest.
zie email 27 oktober
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 6 februari 2021 @ 23:06:07 #52
284411 crew  heywoodu
pi_197863449
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

https://www.rijksoverheid(...)vid-19-testuitslagen
Wel de PCR, niet de sneltest.
Ah, dat moet wel goedkomen. Dank u. Blijft apart dat het per land zo verschilt of een test wel of niet nodig is, maar goed. Voor de een heb je een verklaring nodig, voor de ander een test en weer voor een ander beiden :+
pi_197863476
quote:

[..]

Hoezo dat?
pi_197863490
Mensen, als je denkt dat de wereld niet gestoorder kan worden, dan presenteer ik:

~De ambush lockdown~

https://www.scmp.com/comm(...)lory-ambush-measures

Voornamelijk toe te passen op arme burgers!

De wereld is koekoek! koekoek!
#WeesGeenWhales
  zaterdag 6 februari 2021 @ 23:12:41 #55
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197863597
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 23:07 schreef eragon2890 het volgende:
Mensen, als je denkt dat de wereld niet gestoorder kan worden, dan presenteer ik:

~De ambush lockdown~

Dit is Hong Kong, daar is naast Covid ook gewoon een afschaffing van de democratie aan de gang ;)
Daar werden demonstraties ook verboden, want ja, corona...
Niet meer samenkomen, want...

Als er 1 plek op aarde is waar corona ook echt word misbruikt om de democratie af te schaffen dan is het daar.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197863604
quote:

~De ambush lockdown~

Ja nee maar een korte lockdown werkt perfect, zie Azie. Dit soort je reinste maffiapraktijken zijn toch absurd.
zie email 27 oktober
pi_197863615
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 23:12 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dit is Hong Kong, daar is naast Covid ook gewoon een afschaffing van de democratie aan de gang ;)
Daar werden demonstraties ook verboden, want ja, corona...
Niet meer samenkomen, want...

Als er 1 plek op aarde is waar corona ook echt word misbruikt om de democratie af te schaffen dan is het daar.
Vanaf deze week ook in Myanmar gok ik.
zie email 27 oktober
  zaterdag 6 februari 2021 @ 23:13:57 #58
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197863621
Ik heb even niet gekeken maar ik heb begrepen dat ik alleen sneeuwballen naar mezelf mag gooien en niet met anderen, omdat ik anders de coronaregels overtreed?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197863651
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 23:13 schreef popje het volgende:
Ik heb even niet gekeken maar ik heb begrepen dat ik alleen sneeuwballen naar mezelf mag gooien en niet met anderen, omdat ik anders de coronaregels overtreed?
Ze waren weer lekker bezig vandaag ja.
zie email 27 oktober
pi_197863711
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 22:13 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

En wie maken zelf een afspraak met die kappers?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 23:17:38 #61
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197863718
Nou d
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 23:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ze waren weer lekker bezig vandaag ja.
Nou dan ga ik mezelf maar eens lekker inzepen haha en daarna heel coronaproof geen koek en zopie naast het ijs opeten maar meenemen naar huis
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zaterdag 6 februari 2021 @ 23:17:47 #62
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197863724
quote:
Nee hoor, je mag natuurlijk ook sneeuwballen gooien naar de andere mensen in je huishouden, en naar één vriend(in) erbuiten!

Oh, wel wachten tot 04:30 hè!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 6 februari 2021 @ 23:18:00 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197863730
quote:

~De ambush lockdown~

In Azië was alles beter toch? ;)
  zaterdag 6 februari 2021 @ 23:18:10 #64
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197863736
quote:
Bijna, het mag dus wel naar vreemden maar niet naar bekenden, omdat je anders aan groepsvorming doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')