Die komen ja, net als de rest.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die van instellingen/verzorgingstehuizen toch ook?
Precies, zonde tochquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Vooral dat financieringsdeel hoor ik vaker helaas. Terwijl ik toch het idee heb dat daar wel geld voor is als het de goede partijen gevraagd wordt
Het "denken in problemen" en "binnen de kaders" denken is iets wat de hele pandemie al zo is. Ideeën zoals voetbalwedstrijden en dergelijken om te kijken hoeveel contact er onderling is zijn natuurlijk dingen die je afgelopen zomer had willen doen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Precies, zonde toch
In een ziekenhuis wat ik kende is een succesvolle pre-Covid pilot gestopt omdat de bestuurder het hocus spocus vond en gewoon de ouderwetse declaraties wilde behouden zonder dat hele ketendenken. Tsja...
Van alles kan de reden zijn, maar je hebt gelijk ja. Op de goeie plek, goeie mensen, etc.
Er is echt wel íets mogelijk. Niet voor iedereen, maar als het een deel helpt is dat toch top
Een ziekenhuis wat ik ook ken?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Precies, zonde toch
In een ziekenhuis wat ik kende is een succesvolle pre-Covid pilot gestopt omdat de bestuurder het hocus spocus vond en gewoon de ouderwetse declaraties wilde behouden zonder dat hele ketendenken. Tsja...
Van alles kan de reden zijn, maar je hebt gelijk ja. Op de goeie plek, goeie mensen, etc.
Er is echt wel íets mogelijk. Niet voor iedereen, maar als het een deel helpt is dat toch top
Vooral in de ouderenzorg werden veel mensen besmet door personeel. Daarom was dat advies van het rivm mbt pbm daar ook zo rampzalig.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als de IC belasting de belangrijkste factor is, dan had men ook niet al het zorgpersoneel (1.3 miljoen) voorrang moeten geven, maar enkel degenen die op de IC werken.
Intens treurig ja... Ratten in de val destijdsquote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vooral in de ouderenzorg werden veel mensen besmet door personeel. Daarom was dat advies van het rivm mbt pbm daar ook zo rampzalig.
helaas lukt het bij verzorgingstehuizen niet om al het advies op te volgen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vooral in de ouderenzorg werden veel mensen besmet door personeel. Daarom was dat advies van het rivm mbt pbm daar ook zo rampzalig.
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
helaas lukt het bij verzorgingstehuizen niet om al het advies op te volgen.
zo zijn er thuiskappers die zich doodleuk als bezoeker inschrijven.
Wat dat betreft mag daar nog wel een goede onderzoek naar gaan plaats vinden. Liefst door het Openbaar Ministerie. En dan ook naar het kabinet die uiteindelijk bepaald wat er gedaan wordt.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wil je de verzorging vervolgen?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wat dat betreft mag daar nog wel een goede onderzoek naar gaan plaats vinden. Liefst door het Openbaar Ministerie. En dan ook naar het kabinet die uiteindelijk bepaald wat er gedaan wordt.
Nee, die waren de lul door het bizarre beleid van de regering.quote:
Ik vind dit toch wel zo bizar. Ik heb ook veel kritiek op de aanpak. Maar ik zie werkelijk geen enkele reden om te denken dat hier strafrechtelijk verwijtbaar is gehandeld. Dat roepen getuigt mijns inziens van dom populisme.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wat dat betreft mag daar nog wel een goede onderzoek naar gaan plaats vinden. Liefst door het Openbaar Ministerie. En dan ook naar het kabinet die uiteindelijk bepaald wat er gedaan wordt.
Dat gaat (helaas) niet gebeuren.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
https://www.om.nl/actueel(...)naar-belastingdienstquote:Strafrechtelijke immuniteit
Daarnaast is de Belastingdienst, als onderdeel van de Staat, immuun voor strafrechtelijke vervolging. Datzelfde geldt voor ambtenaren voor zover die uitvoering geven aan beleid. Uit onderzoek van het OM blijkt niet dat medewerkers van de Belastingdienst uit eigen gewin of belang hebben gehandeld.
Over verwijtbare handelingen die de Staat zijn toe te rekenen, moet verantwoording worden afgelegd in het politieke domein en niet in het strafrecht.
Je bent aangekomen bij een van de grappigste stukjes van het Nederlandse recht. Want het vervolgen van een individuele minister kan wel.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:41 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat gaat (helaas) niet gebeuren.
[..]
https://www.om.nl/actueel(...)naar-belastingdienst
Gezien het afleggen van politieke verantwoording in Nederland effectief ook wel meevalt, kunnen we alvast stellen dat dit zonder gevolgen blijft.
Maar dat is een hele bijzondere procedure. De regering of de Tweede Kamer moet daar opdracht voor geven. De Hoge Raad gaat er dan over beslissen in eerste en enige instantie, in een kamer van 10 rechters.quote:Artikel 355 Met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie, worden gestraft de hoofden van ministeriële departementen:
1°. die hun medeondertekening verlenen aan koninklijke besluiten of koninklijke beschikkingen, wetende dat daardoor de Grondwet of andere wetten of algemene maatregelen van inwendig bestuur van de staat worden geschonden;
2°. die uitvoering geven aan koninklijke besluiten of koninklijke beschikkingen, wetende dat deze niet van de vereiste medeondertekening van een der hoofden van de ministeriële departementen zijn voorzien;
3°. die beschikkingen nemen of bevelen geven of bestaande beschikkingen of bevelen handhaven, wetende dat daardoor de Grondwet of andere wetten of algemene maatregelen van inwendig bestuur van de staat worden geschonden;
4°. die opzettelijk nalaten uitvoering te geven aan de bepalingen van de Grondwet of andere wetten of algemene maatregelen van inwendig bestuur van de staat, voor zover die uitvoering wegens de aard van het onderwerp tot hun ministeriële departementen behoort of uitdrukkelijk hun is opgedragen.
https://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel355
Als iets slecht is en door inefficiëntie bovendien klauwen vol geld kost, mag het gerust spreekwoordelijk tot de grond toe afgefakkeld worden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Aansluiting op bestaande structuren, decentraal belegd
Dat is dit
Is kut, maar dus echt een bewuste keuze zonder de consequenties te overzien
Mag je Grapperhaus en De Jonge voor bedanken, plus de hele inefficiënt ingerichte zorg zoals ie er al jaren voor staat
Zaterdag geen-nuance-dag hier
https://www.rijksoverheid(...)vid-19-testuitslagenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:59 schreef heywoodu het volgende:
Ik heb weer eens een vraag, omdat ik dingen onduidelijk vind
In maart reist mijn vriendin per trein vanuit Duitsland naar Nederland. Vooralsnog kan ik vinden dat je vanuit Duitsland 'vaak' een negatieve test én negatieve sneltest nodig hebt (twee tests dus, apart) om per vliegtuig of schip het land binnen te komen, maar per trein zijn de regels dus soepeler, of hoe zit dat?
En dat ze van buiten de EU komt maakt niet uit als je gewoon binnen de EU reist, lijkt me? Ze gaat nu van Nederland naar Oostenrijk, Tsjechië, Duitsland en dan terug naar Nederland. Respectievelijk per trein, auto, auto en trein.
Ze neemt in elk geval weer een ingevulde relatieverklaring mee, die ze ook moest tonen bij het arriveren in Nederland van buiten de EU, maar dat lijkt me niet van toepassing als je vanuit Duitsland reist (maar zekerheid voor alles, uiteraard).
Ah, dat moet wel goedkomen. Dank u. Blijft apart dat het per land zo verschilt of een test wel of niet nodig is, maar goed. Voor de een heb je een verklaring nodig, voor de ander een test en weer voor een ander beidenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)vid-19-testuitslagen
Wel de PCR, niet de sneltest.
Hoezo dat?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit is Hong Kong, daar is naast Covid ook gewoon een afschaffing van de democratie aan de gangquote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:07 schreef eragon2890 het volgende:
Mensen, als je denkt dat de wereld niet gestoorder kan worden, dan presenteer ik:
~De ambush lockdown~
https://www.scmp.com/comm(...)lory-ambush-measures
Voornamelijk toe te passen op arme burgers!
De wereld is koekoek! koekoek!
Ja nee maar een korte lockdown werkt perfect, zie Azie. Dit soort je reinste maffiapraktijken zijn toch absurd.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:07 schreef eragon2890 het volgende:
Mensen, als je denkt dat de wereld niet gestoorder kan worden, dan presenteer ik:
~De ambush lockdown~
Vanaf deze week ook in Myanmar gok ik.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:12 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dit is Hong Kong, daar is naast Covid ook gewoon een afschaffing van de democratie aan de gang
Daar werden demonstraties ook verboden, want ja, corona...
Niet meer samenkomen, want...
Als er 1 plek op aarde is waar corona ook echt word misbruikt om de democratie af te schaffen dan is het daar.
Ze waren weer lekker bezig vandaag ja.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:13 schreef popje het volgende:
Ik heb even niet gekeken maar ik heb begrepen dat ik alleen sneeuwballen naar mezelf mag gooien en niet met anderen, omdat ik anders de coronaregels overtreed?
En wie maken zelf een afspraak met die kappers?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
helaas lukt het bij verzorgingstehuizen niet om al het advies op te volgen.
zo zijn er thuiskappers die zich doodleuk als bezoeker inschrijven.
Nou dan ga ik mezelf maar eens lekker inzepen haha en daarna heel coronaproof geen koek en zopie naast het ijs opeten maar meenemen naar huisquote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze waren weer lekker bezig vandaag ja.
Nee hoor, je mag natuurlijk ook sneeuwballen gooien naar de andere mensen in je huishouden, en naar één vriend(in) erbuiten!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:13 schreef popje het volgende:
Ik heb even niet gekeken maar ik heb begrepen dat ik alleen sneeuwballen naar mezelf mag gooien en niet met anderen, omdat ik anders de coronaregels overtreed?
In Azië was alles beter toch?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:07 schreef eragon2890 het volgende:
~De ambush lockdown~
Bijna, het mag dus wel naar vreemden maar niet naar bekenden, omdat je anders aan groepsvorming doet.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 23:13 schreef popje het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |