SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.zie email 27 oktober
Ook in de bevolkingsgrafieken, de groep 80-85 is groter als 85 > (436 vs 385 duizend)quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:09 schreef trein2000 het volgende:
Kijk bij NICE: [ afbeelding ] Na de 75 stort het juist weer in...
Dat is wel wat er telkens gezegd werd toen het afschalen begon. Dat het niet zozeer alleen om de IC capaciteit ging maar ook om de verpleegafdeling. Daar heeft Gommers het een paar keer over gehad, dat de 'zwaarte' dit keer niet op de IC's lag, maar vooral op de verpleegafdelingen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is dat zo? @:lenny_leonard heb jij daar een beeld bij?
Daarom zeg ik ook beide.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat wil nog niet zeggen dat de beperkende factor ineens de kliniek is geworden.
De vraag stellen is 'm beantwoorden denk. De groep waar je het meeste baat bij zult hebben is de groep die in veel gevallen geen smart phone e.d. heeft.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:19 schreef Molo het volgende:
Daarom ook eens tempo maken met thuismonitoring, Luscii app op je device, monitoringsspulletjes mee en hoppa, weer zooi bedden vrij
Snap er werkelijk niets van waarom dat niet massaal toegepast wordt als optie
Dat is wel een aanname natuurlijk, en anders hoor ik graag meer eroverquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:21 schreef marcb1974 het volgende:
Omdat het misschien wel niet werkt zoals iedereen wil?
Ik heb het dus even over de fitte 70+er die nu Covid heeft en die hiermee thuis zou kunnen zijnquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
De vraag stellen is 'm beantwoorden denk. De groep waar je het meeste baat bij zult hebben is de groep die in veel gevallen geen smart phone e.d. heeft.
Mijn opa had zo'n seniorenmobiel, die heeft 'm na 2 weken in de kast gesmeten omdat hij zei: "Dat ding doet 't niet meer, dat opladen is irritant, doe ik niet aan"
Oh ja, dat snap ik. Ik zou het ook graag zien, maar tegelijkertijd zie ik mijn opa (82) niet lopen met die dingen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb het dus even over de fitte 70+er die nu Covid heeft en die hiermee thuis zou kunnen zijn
Niet de 95-jarige of minder gezondheidsvaardige 70+er
Preciesquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh ja, dat snap ik. Ik zou het ook graag zien, maar tegelijkertijd zie ik mijn opa (82) niet lopen met die dingen.
In het meest ideale scenario heb je een soort medische apple watch, met zuurstofsaturatie, hartslag, bloeddruk en de hele shizzle. Het monitoren daarvan kan dan door het huisartsenteam gedaan worden.
Is ook een aanname ja.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is wel een aanname natuurlijk, en anders hoor ik graag meer erover
Wat ik om me heen hoor is dat er nauwelijks dergelijke opties verkend worden.
Zonde als het zou kunnen schelen natuurlijk
Zo absoluut is het nietquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:29 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Is ook een aanname ja.
En die fitte 70+ er die je nu noemt bestaat even niet in dit verhaal. Die heeft namelijk corona en is vrij ziek. Dan is de wereld toch net iets anders?
True. Maar inmiddels moeten we toch wel met een hoog tempo meerdere leeftijdsgroepen tegelijk kunnen vaccineren?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Precies
Wijkverpleegkundige, huisarts, of wel iemand vanuit het ziekenhuis
Niet voor iedereen, maar vast wel grotere groep dan nu
Ja dit ook natuurlijk, absoluutquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
True. Maar inmiddels moeten we toch wel met een hoog tempo meerdere leeftijdsgroepen tegelijk kunnen vaccineren?
60-69 in risicogroep oid met AZ
70+ en mobiel met Pfizer
70+ en niet mobiel met Moderna
Zoiets was de planning toch?
Ze zijn het aan het onderzoeken voor zover ik weet. Er lopen een paar pilots.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Zo absoluut is het niet
Gezonde partner, randgevallen qua ziek etc
Lijkt me toch sowieso de moeite waard om te onderzoeken ipv direct af te schieten in tijden van crisis
Maarliefst 28 km. Sittard-Maastricht.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:35 schreef deedeetee het volgende:
Vaccinatie waanzin, wie heeft dit zo bedacht ?
Regeltje,regeltjes,regeltjes..... dit wel,dat niet enz.... waanzin ten top en dan maar zeuren dat wij ons netjes aan de goede regels moeten houden. Dat is héél belangrijk, zorgvuldig en veilig nietwaar ?
Beide.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is dat zo? @:lenny_leonard heb jij daar een beeld bij?
Aan de ene kant mooi, aan de andere kant... We zijn een jaar onderweg inmiddels, nu pilots draaien is echt heel laatquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:36 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ze zijn het aan het onderzoeken voor zover ik weet. Er lopen een paar pilots.
Dit jaquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Maarliefst 28 km. Sittard-Maastricht.
Hij mag ook wachten tot hij wel op zijn eigen locatie geprikt kan worden. Staat in het artikel.
Mooi toch, dat hij de keuze heeft.
Mijn broertje vertelde hetzelfde, die werkt in een revalidatiecentrum waar ook een verzorgingstehuis aan vast zit.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Maarliefst 28 km. Sittard-Maastricht.
Hij mag ook wachten tot hij wel op zijn eigen locatie geprikt kan worden. Staat in het artikel.
Mooi toch, dat hij de keuze heeft.
Als de IC belasting de belangrijkste factor is, dan had men ook niet al het zorgpersoneel (1.3 miljoen) voorrang moeten geven, maar enkel degenen die op de IC werken.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat wil nog niet zeggen dat de beperkende factor ineens de kliniek is geworden.
Aansluiting op bestaande structuren, decentraal belegdquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn broertje vertelde hetzelfde, die werkt in een revalidatiecentrum waar ook een verzorgingstehuis aan vast zit.
De mensen die op revalidatie liggen worden door het revalidatiecentrum gevaccineerd. In het geval van het verzorgingstehuis kunnen ze hun eigen huisarts houden, dan mogen die mensen niet gevaccineerd worden door het verzorgingstehuis, behalve als ze onder actieve behandeling staan van de huisarts die verbonden is aan het verzorgingstehuis.
Je zou zeggen: Loop met een paar mensen van de GGD het verzorgingstehuis in, vaccineer iedereen die gevaccineerd wil worden en klaar. Iedereen die na dat moment binnenkomt kan door de instelling zelf gevaccineerd worden.
Uh, het moet wel eerst kunnen. Jij zeker moet weten hoe lang het duurt voor zulk soort dingen zijn opgezet.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Aan de ene kant mooi, aan de andere kant... We zijn een jaar onderweg inmiddels, nu pilots draaien is echt heel laat
Maar goed, vaccineer alles, iedereen en zijn moeder, creatief met zorgverlening omgaan inzetten en dan gaan we het wel redden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |