Algemene beleid met uitgangspunten rondom corona is niet hetzelfde als de vaccinatiestrategie met uitgangspuntenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als de IC belasting de belangrijkste factor is, dan had men ook niet al het zorgpersoneel (1.3 miljoen) voorrang moeten geven, maar enkel degenen die op de IC werken.
Uh, hebben ze al die 1,3 mln mensen ingeënt?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als de IC belasting de belangrijkste factor is, dan had men ook niet al het zorgpersoneel (1.3 miljoen) voorrang moeten geven, maar enkel degenen die op de IC werken.
Ik denk echt dat er wat meer out of the box gedacht had mogen worden en nog steeds van toepassing is.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:46 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Uh, het moet wel eerst kunnen. Jij zeker moet weten hoe lang het duurt voor zulk soort dingen zijn opgezet.
En die monitoring moet wel door iemand gedaan worden. Zoveel vrije mensen om dat er even bij te doen zijn er niet he
Die van instellingen/verzorgingstehuizen toch ook?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Uh, hebben ze al die 1,3 mln mensen ingeënt?
Voor zover ik weet juist alleen het IC personeel, ambulancepersoneel plus de huisartsen.
In de planning bedoelde ik. Maar zie nu dat een deel van het zorgpersoneel pas in Q2 aan de beurt komt. My mistake.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet juist alleen het IC personeel, ambulancepersoneel plus de huisartsen.
Vooral dat financieringsdeel hoor ik vaker helaas. Terwijl ik toch het idee heb dat daar wel geld voor is als het de goede partijen gevraagd wordtquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik denk echt dat er wat meer out of the box gedacht had mogen worden en nog steeds van toepassing is.
Ik ken zat mensen die dergelijke zaken hadden willen (mee) uitdenken, die geen klap te doen hadden de afgelopen maanden.
Niet per se de mensen die op de IC rond renden natuurlijk.
Ik ken ook meerdere van die personen die te horen kregen dat de financiering er niet voor was, of dat het niet paste bij de strategie, of dat het toch maar voor korte duur was dus niet nodig.
Gemiste kansen als je het mij vraagt.
Maar goed, het is zoals het is
Snel vaccineren dan maar
Acute keten, veel lagere aantallen jaquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die komen ja, net als de rest.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die van instellingen/verzorgingstehuizen toch ook?
Precies, zonde tochquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:52 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Vooral dat financieringsdeel hoor ik vaker helaas. Terwijl ik toch het idee heb dat daar wel geld voor is als het de goede partijen gevraagd wordt
Het "denken in problemen" en "binnen de kaders" denken is iets wat de hele pandemie al zo is. Ideeën zoals voetbalwedstrijden en dergelijken om te kijken hoeveel contact er onderling is zijn natuurlijk dingen die je afgelopen zomer had willen doen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Precies, zonde toch
In een ziekenhuis wat ik kende is een succesvolle pre-Covid pilot gestopt omdat de bestuurder het hocus spocus vond en gewoon de ouderwetse declaraties wilde behouden zonder dat hele ketendenken. Tsja...
Van alles kan de reden zijn, maar je hebt gelijk ja. Op de goeie plek, goeie mensen, etc.
Er is echt wel íets mogelijk. Niet voor iedereen, maar als het een deel helpt is dat toch top
Een ziekenhuis wat ik ook ken?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Precies, zonde toch
In een ziekenhuis wat ik kende is een succesvolle pre-Covid pilot gestopt omdat de bestuurder het hocus spocus vond en gewoon de ouderwetse declaraties wilde behouden zonder dat hele ketendenken. Tsja...
Van alles kan de reden zijn, maar je hebt gelijk ja. Op de goeie plek, goeie mensen, etc.
Er is echt wel íets mogelijk. Niet voor iedereen, maar als het een deel helpt is dat toch top
Vooral in de ouderenzorg werden veel mensen besmet door personeel. Daarom was dat advies van het rivm mbt pbm daar ook zo rampzalig.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Intens treurig ja... Ratten in de val destijdsquote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vooral in de ouderenzorg werden veel mensen besmet door personeel. Daarom was dat advies van het rivm mbt pbm daar ook zo rampzalig.
helaas lukt het bij verzorgingstehuizen niet om al het advies op te volgen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vooral in de ouderenzorg werden veel mensen besmet door personeel. Daarom was dat advies van het rivm mbt pbm daar ook zo rampzalig.
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
helaas lukt het bij verzorgingstehuizen niet om al het advies op te volgen.
zo zijn er thuiskappers die zich doodleuk als bezoeker inschrijven.
Wat dat betreft mag daar nog wel een goede onderzoek naar gaan plaats vinden. Liefst door het Openbaar Ministerie. En dan ook naar het kabinet die uiteindelijk bepaald wat er gedaan wordt.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wil je de verzorging vervolgen?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wat dat betreft mag daar nog wel een goede onderzoek naar gaan plaats vinden. Liefst door het Openbaar Ministerie. En dan ook naar het kabinet die uiteindelijk bepaald wat er gedaan wordt.
Nee, die waren de lul door het bizarre beleid van de regering.quote:
Ik vind dit toch wel zo bizar. Ik heb ook veel kritiek op de aanpak. Maar ik zie werkelijk geen enkele reden om te denken dat hier strafrechtelijk verwijtbaar is gehandeld. Dat roepen getuigt mijns inziens van dom populisme.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Wat dat betreft mag daar nog wel een goede onderzoek naar gaan plaats vinden. Liefst door het Openbaar Ministerie. En dan ook naar het kabinet die uiteindelijk bepaald wat er gedaan wordt.
Dat gaat (helaas) niet gebeuren.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:19 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
https://www.om.nl/actueel(...)naar-belastingdienstquote:Strafrechtelijke immuniteit
Daarnaast is de Belastingdienst, als onderdeel van de Staat, immuun voor strafrechtelijke vervolging. Datzelfde geldt voor ambtenaren voor zover die uitvoering geven aan beleid. Uit onderzoek van het OM blijkt niet dat medewerkers van de Belastingdienst uit eigen gewin of belang hebben gehandeld.
Over verwijtbare handelingen die de Staat zijn toe te rekenen, moet verantwoording worden afgelegd in het politieke domein en niet in het strafrecht.
Je bent aangekomen bij een van de grappigste stukjes van het Nederlandse recht. Want het vervolgen van een individuele minister kan wel.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 22:41 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat gaat (helaas) niet gebeuren.
[..]
https://www.om.nl/actueel(...)naar-belastingdienst
Gezien het afleggen van politieke verantwoording in Nederland effectief ook wel meevalt, kunnen we alvast stellen dat dit zonder gevolgen blijft.
Maar dat is een hele bijzondere procedure. De regering of de Tweede Kamer moet daar opdracht voor geven. De Hoge Raad gaat er dan over beslissen in eerste en enige instantie, in een kamer van 10 rechters.quote:Artikel 355 Met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie, worden gestraft de hoofden van ministeriële departementen:
1°. die hun medeondertekening verlenen aan koninklijke besluiten of koninklijke beschikkingen, wetende dat daardoor de Grondwet of andere wetten of algemene maatregelen van inwendig bestuur van de staat worden geschonden;
2°. die uitvoering geven aan koninklijke besluiten of koninklijke beschikkingen, wetende dat deze niet van de vereiste medeondertekening van een der hoofden van de ministeriële departementen zijn voorzien;
3°. die beschikkingen nemen of bevelen geven of bestaande beschikkingen of bevelen handhaven, wetende dat daardoor de Grondwet of andere wetten of algemene maatregelen van inwendig bestuur van de staat worden geschonden;
4°. die opzettelijk nalaten uitvoering te geven aan de bepalingen van de Grondwet of andere wetten of algemene maatregelen van inwendig bestuur van de staat, voor zover die uitvoering wegens de aard van het onderwerp tot hun ministeriële departementen behoort of uitdrukkelijk hun is opgedragen.
https://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel355
Als iets slecht is en door inefficiëntie bovendien klauwen vol geld kost, mag het gerust spreekwoordelijk tot de grond toe afgefakkeld worden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Aansluiting op bestaande structuren, decentraal belegd
Dat is dit
Is kut, maar dus echt een bewuste keuze zonder de consequenties te overzien
Mag je Grapperhaus en De Jonge voor bedanken, plus de hele inefficiënt ingerichte zorg zoals ie er al jaren voor staat
Zaterdag geen-nuance-dag hier
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |