abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197809129

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_197809135
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:36 schreef Predator40 het volgende: [..] Omdat er mutaties zijn/komen, en de bescherming is niet 100%. tevens is het nog steeds niet bekend hoeveel er in het ziekenhuis komen als alles vol open gaat. dan ga je als kwetsbare toch niet direct de druktes opzoeken ?
Het is 100% tegen ziekenhuisopname en overlijden, in de onderzoeken. Bij AZ, J&J, pfizer, moderna en novavax, afaik.

En to burst your bubble: ik heb een vriendin die zeer kwetsbaar is voor corona, al jaar thuis, wordt gek. Gaat altijd ook naar die anime events toe waar ik heenga, heeft al gezegd dat ze niet kan wachten op prik want als het dan weer mag gaat ze weer. Ze heeft er zin in. En bij me werk zegt overgrote meerendeel van mn klanten dat ze er zo klaar mee zijn dat ze nu alweer alles zouden doen als het mocht.

Ik denk veel wel hoor, zeker als ze met moderna worden gevaccineerd. Verder blijven die varianten voor altijd komen, je verwacht en denkt toch zeker niet dat de risicogroepen voor eeuwig vrijwillig niet meer normaal gezellig vrij gaan leven??
#WeesGeenWhales
pi_197809145
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Eerst nog CODE ROOD komende zondag.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197809175
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:34 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dus de britse variant daalt in Engeland ?
interessant, interessant :D
Vond ik ook wel ja.

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197809177
Ik behoor lichamelijk tot de groep kwetsbare maar geestelijk wil en kan ik er gerust op los feesten dus kom maar op met die prik, maar iedereen moet zelf de keuze krijgen of ze wel of niet geënt willen worden.
pi_197809195
Hoorde ik Jaap nou zeggen dat er in Ierland allerlei dingen gesloten zijn die hier 'wel nog kunnen', of ben ik nog niet helemaal wakker?
pi_197809201
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:46 schreef belanov het volgende:
Hoorde ik Jaap nou zeggen dat er in Ierland allerlei dingen gesloten zijn die hier 'wel nog kunnen', of ben ik nog niet helemaal wakker?
Ja, en dat klopt ook toch, het is daar net een stukje strenger.
pi_197809205
Nog een vraag: waarom testen we niet op grote schaal wie er antilichamen heeft en daardoor niet meer in quarantaine moet/gevaccineerd moeten worden?
pi_197809210
Jaap toont nog even een Dia, wat een baas is het ook :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197809214
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:41 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Het is 100% tegen ziekenhuisopname en overlijden, in de onderzoeken. Bij AZ, J&J, pfizer, moderna en novavax, afaik.

En to burst your bubble: ik heb een vriendin die zeer kwetsbaar is voor corona, al jaar thuis, wordt gek. Gaat altijd ook naar die anime events toe waar ik heenga, heeft al gezegd dat ze niet kan wachten op prik want als het dan weer mag gaat ze weer. Ze heeft er zin in. En bij me werk zegt overgrote meerendeel van mn klanten dat ze er zo klaar mee zijn dat ze nu alweer alles zouden doen als het mocht.

Ik denk veel wel hoor, zeker als ze met moderna worden gevaccineerd. Verder blijven die varianten voor altijd komen, je verwacht en denkt toch zeker niet dat de risicogroepen voor eeuwig vrijwillig niet meer normaal gezellig vrij gaan leven??
De kwetsbaren onder de 60 krijgen AZ, wij zullen in het begin zeker nog wel voorzichtig zijn.
niks mis mee lijkt me, we doen er niemand kwaad mee.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197809215
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:46 schreef belanov het volgende:
Nogal wiedes, die zaten dan ook lekker in de restaurants.
Wat heb je nu eigenlijk aan zulke berekeningen wanneer de beginsituaties compleet verschillen?
Go hard or go home
pi_197809220
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:47 schreef Oidipous het volgende:
Nog een vraag: waarom testen we niet op grote schaal wie er antilichamen heeft en daardoor niet meer in quarantaine moet/gevaccineerd moeten worden?
Omdat je blijkbaar meerdere keren Corona kan krijgen.
pi_197809229
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja, en dat klopt ook toch, het is daar net een stukje strenger.
Maar dit zei hij los van de sociale regels dacht ik. Wat is er los van de supermarkten hier nog open dan? Of ligt daar het OV plat. Nou ja, ik zoek de slide zo wel even terug.
pi_197809232
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:48 schreef Noek het volgende:

[..]

Nogal wiedes, die zaten dan ook lekker in de restaurants.
Wat heb je nu eigenlijk aan zulke berekeningen wanneer de beginsituaties compleet verschillen?
Helemaal niets.
pi_197809237
quote:
Hoe lang blijven die antilichamen actief / aanwezig?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197809241
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:48 schreef raptorix het volgende:
Jaap toont nog even een Dia, wat een baas is het ook :)
JaapGod _O_
pi_197809248
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:49 schreef -river- het volgende:

[..]

Er zijn nog maar heel beperkt gevallen van herbesmettingen bekend.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_197809250
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:49 schreef -river- het volgende:

[..]

Wat ik begrijp van een presentatie van Jaap de vorige keer is dat er nauwelijks gevallen bekend zijn van herbesmettingen in de wereld. En de mensen die dan wel herbesmet zijn hadden last van een zwak immuunsysteem. Dus dat argument gaat helaas niet op.
Het klinkt ook niet logisch dat een (stevige) infectie niet de bescherming biedt die een vaccin zou bieden.
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:51:31 #19
14505 OProg
A Life in Music
pi_197809252
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Vond ik ook wel ja.

[ afbeelding ]
Bijzonder dit. En dan niet eens de dalende lijn van die B.1.1.7, maar ook het weer stijgen van de originele variant.

Wat zou die stijgende onbekende variant zijn? :?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:51:45 #20
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197809257
Die kop van de Telegraaf :')

'Wachtkamers vol leed: patiënten moeten steeds langer op behandeling wachten'

https://www.telegraaf.nl/(...)-behandeling-wachten
pi_197809276
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:41 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

De griep wordt als maatschappij ook geaccepteerd. En daar gaan er ook heel veel aan dood elk jaar.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197809281
Wie is deze man die nu over de vaccins aan het vertellen is?

Het gaat in elk geval fan-tas-tisch, volgens deze meneer.
pi_197809286
Je kan de situaties gewoon niet vergelijken. In Engeland/Ierland was alles met Kerst gewoon open. Lekker uiteten, met 20 man kerst vieren (hebben wij toch redelijk goed gedaan), etc etc.
pi_197809287
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:51 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Wat ik begrijp van een presentatie van Jaap de vorige keer is dat er nauwelijks gevallen bekend zijn van herbesmettingen in de wereld. En de mensen die dan wel herbesmet zijn hadden last van een zwak immuunsysteem. Dus dat argument gaat helaas niet op.
Het klinkt ook niet logisch dat een (stevige) infectie niet de bescherming biedt die een vaccin zou bieden.
Als dat zo was zouden ze echt niet deze mensen enten.
pi_197809294
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:51 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Herbesmettingen zijn helemaal niet zo erg, net zoals mensen die zich niet willen laten vaccineren, het gaat erom dat je als maatschappij het kantelpunt kunt bereiken waarbij je een definitief dalende trend weet te bereiken.

Daarom denk ik ook dat we veel sneller van het routeplan kunnen afwijken, het gaat nu hard qua inentingen en anderzijds blijft groepsimmuniteit groeien, echter men wil nu nog graag "streng" overkomen omdat we het nog een race tegen de klok word om de Britse variant naar beneden te hameren.
pi_197809299
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:50 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Hoe lang blijven die antilichamen actief / aanwezig?
Naar wat ik begrijp 8 maanden, maar zouden weer geactiveerd kunnen worden door T-cellen als de persoon weer geīnfecteerd wordt.

Onderbouwing van de 8 maanden: https://www.healthline.co(...)ovid-19-what-we-know
Onderbouwing van t-cellen kan ik helaas niet zo snel meer vinden.
pi_197809301
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:53 schreef Scrummie het volgende:

van Delden GOD
pi_197809304
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:54 schreef Noordzijde het volgende:
Je kan de situaties gewoon niet vergelijken. In Engeland/Ierland was alles met Kerst gewoon open. Lekker uiteten, met 20 man kerst vieren (hebben wij toch redelijk goed gedaan), etc etc.
Waarschijnlijk hebben wij die waarschuwing al gehad met Sinterklaas.
pi_197809309
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:51 schreef leolinedance het volgende:
Die kop van de Telegraaf :')

'Wachtkamers vol leed: patiënten moeten steeds langer op behandeling wachten'

https://www.telegraaf.nl/(...)-behandeling-wachten
Sensatie / clickbait en het werkt! ;) Wel ranzige journalistiek, maar welke krant doet dat tegenwoordig niet.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197809313
quote:

Dat gaat het nu toch ook? We prikken weg wat er binnen komt in elk geval. Wat kunnen ze nog meer doen? Een beertjespleister in plaats van een gewone?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197809317
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:55 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hebben wij die waarschuwing al gehad met Sinterklaas.
Inderdaad, ik vind het oprecht gewoon niet te vergelijken. Ja tuurlijk, we moeten nog steeds uitkijken, maar dat over code zwart over een maand etc. slaat nergens op imo.
pi_197809318
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:54 schreef -river- het volgende:

[..]

Als dat zo was zouden ze echt niet deze mensen enten.
Ik heb wel begrepen dat ze mensen die PCR-positieve test hebben achterin de vacciniatierij willen zetten. Maar ik zou zeggen dat ze ook veel pro-actiever op zoek kunnen gaan naar de antilichamen bij individuele personen, want er zullen er ook genoeg zijn die zich niet laten testen.
pi_197809321
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:18 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Ik denk bij iedereen wel, en het weer in deze tijd helpt ook niet mee, januari/februari zijn de meest depressieve maanden van het jaar volgens mij.

iedereen zit nu wel aan zijn max en is het kotsbeu, daarom zeg ik ook vanaf de zomer is het klaar.
Dan is het draagvlak ook gewoon op, het kan zo niet langer, ook economisch gezien niet.

kwetsbaren/ouderen vaccineren, en gooi de alles open vanaf 1 juli ( horeca binnen 1 mei ), en dan moet de kwetsbare groep maar gewoon even nadenken en niet de druktes expres op gaan zoeken.
Maar dan ga je er van uit dat de kwetsbaren alleen risico lopen in drukke situaties.

Overigens als die dan gevaccineerd zijn, behoren ze niet meer tot de risicogroep.
Uiteraard zal een vaccin niet 100% zekerheid geven, maar dat geldt ook voor de groep die 1 juli nog niet is gevaccineerd.
Die zijn ook niet 100% ongevoelig voor het virus.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197809346
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:56 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ik heb wel begrepen dat ze mensen die PCR-positieve test hebben achterin de vacciniatierij willen zetten. Maar ik zou zeggen dat ze ook veel pro-actiever op zoek kunnen gaan naar de antilichamen bij individuele personen, want er zullen er ook genoeg zijn die zich niet laten testen.
Bedoel je bijvoorbeeld dat je mensen die zich niet willen laten enten kan adviseren dat als ze nog geen corona hebben gehad ze geen anti lichamen hebben opgebouwd?
pi_197809358
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:56 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Wil je daar echt winst behalen dan word dat een behoorlijk grote operatie, ik vermoed dat dit voor de laatste grote groep wel mogelijk is, voor de eerste groepen niet, daarnaast hoop ik dat ze hier medewerking zullen krijgen van de mensen zelf, dus waarbij je zelf de verantwoording neemt om je nog niet aan te melden voor een vaccinatie als je weet dat je antistoffen hebt, op die manier zorg je ervoor dat je geen enorme boekhouding hoeft te doen.
pi_197809393
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:58 schreef -river- het volgende:

[..]

Bedoel je bijvoorbeeld dat je mensen die zich niet willen laten enten kan adviseren dat als ze nog geen corona hebben gehad ze geen anti lichamen hebben opgebouwd?
Ik begrijp je vraag niet helemaal maar zal 'm proberen te beantwoorden.
Mijn punt is dat vele vaccins niet gezet hoeven te worden als het aantal antilichamen actief wordt gemeten in het bloed bij mensen die op de nominatie staan om gevaccineerd te worden. Daarmee zou je een hoop vaccins kunnen besparen.
Ik zie het ook in mijn omgeving: mijn schoonvader heeft een stevige infectie doorgemaakt en wil zich toch laten inenten. Dat is zijn eigen recht natuurlijk, maar het is wel zonde omdat er een vaccin verspild wordt die we op korte termijn beter kunnen inzetten.
pi_197809408
quote:

Dat is andere JaapGOD, Jaap van delden. Het kan bijna niet beter dan dat het Jaap & Jaap zijn :D
pi_197809412
Deze shit gaat dus nog maanden duren
Weer een verloren jaar

quote:
De RIVM-modelleurs maakten een aantal scenario's over verwachte ziekenhuisbezetting de komende maanden.

Die grafieken vertonen vrijwel allemaal een derde golf, zelfs met vaccins die verspreiding en symptomen remmen. Zo loopt de coronacurve rap op als scholen opengaan, maar explodeert de lijn als de avondklok of de bezoekrestricties geschrapt worden: ,,Het zijn sombere modellen. Donkere wolken. Je kan een geweldige toename verwachten van de IC-bezetting, met getallen die boven de 1500 bezette bedden komen. Maar de onzekerheidsmarges zijn groot, we kennen het exacte R-getal niet. Een heel kleine verandering kan een heel groot gevolg hebben.” Van Dissel noemt de dalende dagkoersen ‘een schijnbeeld’: ,,Omdat de Britse variant onder het oppervlak toeneemt, dat gaat tot een derde golf leiden. Hoe groot die wordt, zal afhangen van veel factoren. Maar het hele maatregelenpakket zal nodig zijn om de variant eronder te krijgen.”
pi_197809420
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:02 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ik begrijp je vraag niet helemaal maar zal 'm proberen te beantwoorden.
Mijn punt is dat vele vaccins niet gezet hoeven te worden als het aantal antilichamen actief wordt gemeten in het bloed bij mensen die op de nominatie staan om gevaccineerd te worden. Daarmee zou je een hoop vaccins kunnen besparen.
Ik zie het ook in mijn omgeving: mijn schoonvader heeft een stevige infectie doorgemaakt en wil zich toch laten inenten. Dat is zijn eigen recht natuurlijk, maar het is wel zonde omdat er een vaccin verspild wordt die we op korte termijn beter kunnen inzetten.
Het is beter de keuze bij de mensen zelf te laten nadat deze goed zijn geīnformeerd door deskundigen.
pi_197809424
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:04 schreef BeriBeri het volgende:
Zo loopt de coronacurve rap op als scholen opengaan, maar explodeert de lijn als de avondklok of de bezoekrestricties geschrapt worden
Voor wat betreft die avondklok waag ik dat ten zeerste te betwijfelen. }:|
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:04:51 #41
3542 Gia
User under construction
pi_197809425
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:53 schreef zalkc het volgende:

De griep wordt als maatschappij ook geaccepteerd. En daar gaan er ook heel veel aan dood elk jaar.
Elk jaar krijgen kwetsbaren een griepprik. Met een immuunsysteem wat nog naar behoren werkt, kun je daarmee een eventuele griepbesmetting overleven. Je wordt minder ziek dankzij de griepprik.

Ouderen en mensen met een verzwakt immuunsysteem hebben minder kansen om een fikse griep te overleven.

Maar de IC's worden minder snel overbelast. Hoewel ook dat weleens dramatisch is geweest. Lijkt me dat uitbreiding van de IC's in Nederland geen overbodige luxe is.
pi_197809434
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wil je daar echt winst behalen dan word dat een behoorlijk grote operatie, ik vermoed dat dit voor de laatste grote groep wel mogelijk is, voor de eerste groepen niet, daarnaast hoop ik dat ze hier medewerking zullen krijgen van de mensen zelf, dus waarbij je zelf de verantwoording neemt om je nog niet aan te melden voor een vaccinatie als je weet dat je antistoffen hebt, op die manier zorg je ervoor dat je geen enorme boekhouding hoeft te doen.
Eens dat het een grote operatie zou worden, maar dat is het afnemen van PCR testen ook.
Ik zie niet in waarom we wel veel te grote PCR teststraten kunnen opzetten in redelijk korte tijd en grootschalige bloedtesten niet.

Trouwens, zo grootschalig hoeft het niet te zijn. Richt de pijlen op de kwetsbare groep die over een maand of twee maanden gevaccineerd zal worden.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:05:22 #43
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197809435
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:32 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

In het VK zijn kinderen echter verreweg de grootste bron van eerste besmettingen binnen een huishouden en verspreiden ze het ook naar andere huishoudens. Vraag me af waarom dat verschilt met hier.

https://mobile.twitter.co(...)695249344180225?s=20
Dat is het grote probleem met het beperkte testbeleid dat veel landen hanteerden: men test (of testte) enkel personen met symptomen, kinderen zijn veel vaker asymptomatisch, werden dus minder vaak getest. Bovendien geeft de PCR test enkel aan of iemand besmettelijk is (het virus in neus of keel heeft), niet of iemand besmet geweest is, waardoor volgend scenario mogelijk is:

- kind raakt besmet, brengt het virus in het gezin
- kind besmet ouder
- ouder krijgt symptomen, laat zich testen
- test blijkt positief, andere gezinsleden worden getest
- kind test negatief omdat de besmetting reeds voorbij is (en omdat kinderen meestal een lagere viral load hebben).

Dan denk je dat de ouder de besmetting binnenbracht. En ook als het kind positief test zal men misschien denken dat de ouder de bron is, omdat die het eerst symptomen vertoonde.

Nu men in België wegens de Britse variant massatests in scholen uitvoert wanneer er iemand besmet is, vindt men veel besmette leerlingen. En blijkt ook dat die besmette leerlingen vaak hun ouders besmetten.
Voordien zou men enkel die besmette ouders opgemerkt hebben, en had men niet de link met de school gelegd.
are we infinite or am I alone
pi_197809439
Die modellen zijn zo'n bullshit. We hebben vorige zomer het terug kunnen halen naar 50-100 besmettingen per dag. Ik zie oprecht niet in waarom het weer zo 'los' zou gaan na april.

Vaccins, hele hoop mensen is al besmet geweest, kwetsbaarste groep is al overleden of krijgt vaccins.
Seizoenseffect komt er nog, beter weer etc.

Echt complete bangmakerij. Echt awar.
pi_197809453
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:05 schreef Noordzijde het volgende:
Echt complete bangmakerij.
Dat denk ik inmiddels ook.

Die avondklok kan zonder problemen afgeschaft worden, net als bv het verbod op alcohol verkopen of bij je hebben na 20:00 uur 's avonds.
vosss is de naam,
pi_197809461
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:04 schreef -river- het volgende:

[..]

Het is beter de keuze bij de mensen zelf te laten nadat deze goed zijn geīnformeerd door deskundigen.
Helemaal eens. Ik zou hier ook veel meer aandacht hiervoor willen zien bij de deskundigen en media.
Sanquin schat dat er 3 miljoen inmiddels geīnfecteerd zijn. Doe er dan je voordeel mee en draag dat uit.
pi_197809480
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is andere JaapGOD, Jaap van delden. Het kan bijna niet beter dan dat het Jaap & Jaap zijn :D
er is maar een JaapGOD .....en dat is van Delden ;)
pi_197809481
quote:
Je kan zelf voor relatief weinig geld een test bestellen via internet.

Ik weet niet of je via de huisarts een dergelijke test kan aanvragen. Vermoed dat veel mensen wel willen weten of zij al besmet zijn geweest.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_197809483
quote:
Die modellen zijn zo'n bullshit. We hebben vorige zomer het terug kunnen halen naar 50-100 besmettingen per dag. Ik zie oprecht niet in waarom het weer zo 'los' zou gaan na april.

Vaccins, hele hoop mensen is al besmet geweest, kwetsbaarste groep is al overleden of krijgt vaccins.

We gaan het zien. Het is D-week (ipv d-day) voor RIVM/kabinet. Als de besmettingen niet op grote schaal gaan toenemen de komende tijd dan staan ze volledig in hun hemd.
pi_197809507
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:08 schreef Oidipous het volgende:

[..]

We gaan het zien. Het is D-week (ipv d-day) voor RIVM/kabinet. Als de besmettingen niet op grote schaal gaan toenemen de komende tijd dan staan ze volledig in hun hemd.
Aparte situatie dan, dat afnemende cijfers in je nadeel werken :+
I'll give you something to do
pi_197809512
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:07 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Helemaal eens. Ik zou hier ook veel meer aandacht hiervoor willen zien bij de deskundigen en media.
Sanquin schat dat er 3 miljoen inmiddels geīnfecteerd zijn. Doe er dan je voordeel mee en draag dat uit.
Ik snap je helemaal, het zou dan ook een goed idee zijn om de mensen (degene die als laatste aan de beurt zijn) die nog niet besmet zijn geraakt eerder te enten indien ze willen.
pi_197809513
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:08 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Je kan zelf voor relatief weinig geld een test bestellen via internet.

Ik weet niet of je via de huisarts een dergelijke test kan aanvragen. Vermoed dat veel mensen wel willen weten of zij al besmet zijn geweest.
Het probleem daarvan is dat het niet wellicht de zekerheid biedt als laboratoria testen en dat dit ook niet ondersteund wordt door de regering.
Mijn punt is: net als dat je dadelijk een vaccinatiestempel gaat krijgen zodra je gevaccineerd bent, zou er ook een dergelijke stempel moeten bestaan voor mensen die antistoffen hebben. Want die hoeven niet gevaccineerd te worden.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:10:45 #53
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197809514
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:08 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wordt de uitleg dan iets van de strekking 'zie je wel dat de avondklok werkt, we hebben code zwart in de derde golf ternauwernood voorkomen. Dus nu volhouden!'.
Je kunt dit altijd zo draaien dat de regering en het OMT gelijk hadden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197809517
quote:

Als je nu een AZ vaccin krijgt dan krijg je in april pas het 2de shot.
wij gaan niet zo snel met vaccineren.....helaas
pi_197809519
Beste lijst van betrokken partijen, detacherend Nederland weet weer goed waar ze een graantje kunnen meeprikken }:|
pi_197809536
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:10 schreef galantis het volgende:

[..]

Dat is ook niet zo, zo wordt het hier geframed.
pi_197809539
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:10 schreef galantis het volgende:

[..]

Eens, dat is het ook. Het zou de geloofwaardigheid schaden in de media van het RIVM/kabinet/OMT.
Ze zijn all-in gegaan. Nu nog kijken of het daadwerkelijk zo uitkomt.
pi_197809544
Hugo de Jonge moet niet zo buigen voor al die achterlijke coronawappies die zich niet willen laten intenten. Hoezo maakt hij zich zorgen om private bedrijven die een vaccinatiebewijs gaan eisen? Daarmee zouden mensen 'verplicht worden' zich in te enten maar dat is natuurlijke dikke onzin want niemand verplicht die coronawappies gebruik te maken van die diensten. Het zou juist mooi zijn als de minister zegt, omwille van de economie: ja, private bedrijven mogen weer evenementen organiseren als zij ervoor zorgen dat alleen gasten met een vaccinatiebewijs toegang hebben.
pi_197809553
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wordt de uitleg dan iets van de strekking 'zie je wel dat de avondklok werkt, we hebben code zwart in de derde golf ternauwernood voorkomen. Dus nu volhouden!'.
Eens, zo zouden ze het gaan brengen. Ik hoop dat de media en bevolking hier door heen zullen prikken als dat zo verkondigd wordt.
pi_197809559
quote:
6s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:12 schreef Nielsch het volgende:
Hugo de Jonge moet niet zo buigen voor al die achterlijke coronawappies die zich niet willen laten intenten. Hoezo maakt hij zich zorgen om private bedrijven die een vaccinatiebewijs gaan eisen? Daarmee zouden mensen 'verplicht worden' zich in te enten maar dat is natuurlijke dikke onzin want niemand verplicht die coronawappies gebruik te maken van die diensten. Het zou juist mooi zijn als de minister zegt, omwille van de economie: ja, private bedrijven mogen weer evenementen organiseren als zij ervoor zorgen dat alleen gasten met een vaccinatiebewijs toegang hebben.
Uitstekend idee zeg, laten we dat voor alle vaccins die er zijn maar invoeren dan.
pi_197809564
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:10 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Als je nu een AZ vaccin krijgt dan krijg je in april pas het 2de shot.
wij gaan niet zo snel met vaccineren.....helaas
AZ werkt toch ook het beste met 12 weken ertussen? Tis geen Pfizer.
pi_197809566
hahaha, Jaap toch:

Een grafiek van het RIVM in het AD:

"ik ben niet verantwoordelijk wat het AD brengt"
pi_197809570
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:11 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is ook niet zo, zo wordt het hier geframed.
Ik denk dat ze toch wel even met de mond vol tanden staan.
pi_197809586
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het probleem is vooral dat de bevolking wil dat de overheid alziend is.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:15:39 #65
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197809595
Goed daar gaan we;

Bedrijven mogen mensen zonder vaccinatie weigeren

quote:
De huidige wetgeving maakt het instellingen en bedrijven mogelijk om een vaccinatiebewijs als voorwaarde te stellen voor toegang tot hun diensten en voorzieningen, schrijft de Gezondheidsraad donderdag in een advies aan het ministerie van Volksgezondheid. De Rijksoverheid moet daarom toezicht houden over hoe bedrijven vaccinatiebewijzen willen inzetten, benadrukken de onderzoekers.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_197809601
quote:
6s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

AZ werkt toch ook het beste met 12 weken ertussen? Tis geen Pfizer.
ja prima....maar dat betekend dat kwetsbaren onder de 60 pas vanaf begin mei beschermd zijn.
het duurt allemaal nog wel even.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:16:32 #67
346939 Janneke141
pi_197809608
quote:
Hate to say I told you so.
pi_197809609
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:14 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik denk dat ze toch wel even met de mond vol tanden staan.
Nee, dat zou betekenen dat de hele crisis een egotrip is.
De betrokken partijen geven al een jaar aan dat ze maatregelen moeten treffen op basis van te weinig informatie.
pi_197809610
quote:
Zodra er grootschalig is gevaccineerd is dit een 'oplossing' voor een niet-bestaand probleem. Want:
- Alleen wappies kunnen elkaar dan besmetten. Nou dat vindt iedereen alleen maar mooi.
- Mensen die geen vaccin kunnen of bij wie het slecht werkt moeten sowieso al voorzichtig zijn, want het is nog niet eens aangetoond dat je als gevaccineerde het virus niet meer kan verspreiden.
pi_197809617
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:05 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Eens dat het een grote operatie zou worden, maar dat is het afnemen van PCR testen ook.
Ik zie niet in waarom we wel veel te grote PCR teststraten kunnen opzetten in redelijk korte tijd en grootschalige bloedtesten niet.

Trouwens, zo grootschalig hoeft het niet te zijn. Richt de pijlen op de kwetsbare groep die over een maand of twee maanden gevaccineerd zal worden.
Ik weet niet in hoeverre daar de bottleneck is, de teststraat, en het afnemen van bloed is geen probleem, naar mijn weten mag bloed ook door niet medici worden afgenomen, echter ik kan me zo voorstellen dat er nog steeds een capaciteits probleem is bij de laboratoria.
pi_197809625
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het probleem is vooral dat de bevolking wil dat de overheid alziend is.
Gedeeltelijk eens, maar de overheid/RIVM/OMT verkoopt het ook zo. Ook met dat gehannes met het aandeel Britse variant eergisteren in Op1 door Kuipers. Hij kan niet goed onderbouwen waarom de aannames van 2/3 weken terug zo sterk afwijken met de situatie nu. Breng het dan met 'het zou kunnen gebeuren dat' of 'met aannames zus en zo komen we hier op uit, maar we houden een slag om de arm'.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:18:22 #72
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197809629
quote:
Maar ze mogen het niet eisen voor hun eigen personeel?
pi_197809630
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:16 schreef galantis het volgende:

[..]

Zodra er grootschalig is gevaccineerd is dit een 'oplossing' voor een niet-bestaand probleem. Want:
- Alleen wappies kunnen elkaar dan besmetten. Nou dat vindt iedereen alleen maar mooi.
-m
Nee, vaccines zijn niet 100% effectief.
- verwijderd door admin -
pi_197809636
quote:
Fraaie boel. Als mijn werkgever dit gaat eisen en ik weiger, dan valt het dus onder werkweigering neem ik aan en mag ik ontslagen worden zonder recht op uitkering, want zelf schuld.

Puik dit. :{
vosss is de naam,
pi_197809645
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:19 schreef vosss het volgende:

[..]

Fraaie boel. Als mijn werkgever dit gaat eisen en ik weiger, dan valt het dus onder werkweigering neem ik aan en mag ik ontslagen worden zonder recht op uitkering, want zelf schuld.

Er is een oplossing voor.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:20:00 #76
342627 tja77
pi_197809651
quote:

[..]

Werkgevers mogen het niet eisen.
pi_197809652
quote:
Mijn god, dis is het begin van het einde.
Waar houdt dit op? Hopelijk gaat het kabinet dit niet overnemen, want je hebt altijd nog je lichamelijke integriteit.
pi_197809654
quote:
quote:
"Of de maatregel gerechtvaardigd is, kan verschillen per setting", aldus de raad. Voor die afweging is een zogeheten medisch-ethisch kader ontwikkeld. Zo moeten instellingen kunnen aantonen dat het vaccinatiebewijs een gerechtvaardigd doel dient, dat de maatregel noodzakelijk is om dat doel te bereiken, de voordelen opwegen tegen de nadelen en er geen minder ingrijpende manier is om het doel te bereiken.
Ik wens ze veel succes.
pi_197809656
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er is een oplossing voor.
Een bevestigde COVID-19 uitslag overleggen? Die heb ik.
vosss is de naam,
pi_197809659
quote:
Het is slechts een non issue wat zeer korte tijd zal spelen, je hebt als eerste de periode waarin grote evenementen sowieso geen optie zijn (laten we zeggen tot en met Juli), vanaf laten we zeggen Oktober zitten we in een situatie waar een dermate grote groep is ingeent, en R dermate laag is, dat het ook geen probleem is.

Kortom die situatie bestaat maar een maandje of 3, en dat mensen zich niet willen laten inenten zie ik alleen maar als voordeel, namelijk dat je geen verspilling krijgt.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:20:38 #81
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197809662
quote:
Zeer onwenselijke situatie dit.
Onbegrijpelijk dat mensen er echt voor zijn om hun prive, laat staan medische, gegevens te delen met bedrijven :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_197809663
Ik ben helemaal pro vaccineren maar je mag het niet eisen.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:20:41 #83
346939 Janneke141
pi_197809665
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:20 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Mijn god, dis is het begin van het einde.
Waar houdt dit op? Hopelijk gaat het kabinet dit niet overnemen, want je hebt altijd nog je lichamelijke integriteit.
We hadden ook vrijheid van vereniging, onderwijs en het recht op het draaien van een onderneming.
pi_197809669
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:20 schreef tja77 het volgende:

[..]

Werkgevers mogen het niet eisen.
Nķg niet. Dat gaat ook wel komen. Net als na de Britse variant de Braziliaanse ineens heel eng is en daarna een willekeurige andere :{
vosss is de naam,
pi_197809677
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Een bevestigde COVID-19 uitslag overleggen? Die heb ik.
Nee.

Gewoon een spuit heroīne in je pootje zetten.
In Southern Sun
pi_197809684
quote:
Wat is hier het probleem aan? Ik kan je duizenden voorbeeld van vergelijkbare zaken noemen.
pi_197809694
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee.

Gewoon een spuit heroīne in je pootje zetten.
Waarom zou ik, ik heb het al gehad. Tegen de tijd dat ik niet meer immuun ben zijn er zoveel mensen met dat vaccin dat de kans op herbesmetting uiterst minimaal is.
vosss is de naam,
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:22:13 #88
342627 tja77
pi_197809697
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Nķg niet. Dat gaat ook wel komen. Net als na de Britse variant de Braziliaanse ineens heel eng is en daarna een willekeurige andere :{
Aanname.
Ik denk niet dat dat gaat komen.
Zeker niet wanneer een vaccinatie niet 100% dekkend is.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:23:00 #89
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_197809713
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:18 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Gedeeltelijk eens, maar de overheid/RIVM/OMT verkoopt het ook zo. Ook met dat gehannes met het aandeel Britse variant eergisteren in Op1 door Kuipers. Hij kan niet goed onderbouwen waarom de aannames van 2/3 weken terug zo sterk afwijken met de situatie nu. Breng het dan met 'het zou kunnen gebeuren dat' of 'met aannames zus en zo komen we hier op uit, maar we houden een slag om de arm'.
Dokters kunnen niet rekenen, dat is het échte probleem. Ik ben er oprecht van overtuigd dat Kuipers niet zoveel begrijpt van epidemiologische modellen, ook in het licht van zijn eerdere uitspraken.
Never explain, never apologize.
pi_197809718
quote:

[..]

Nee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197809731
quote:

[..]

Nee, je werkgever mag niet aan je vragen of je gevaccineerd bent, ivm privacy wetgeving.
pi_197809752
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:22 schreef vosss het volgende:

[..]

Waarom zou ik, ik heb het al gehad. Tegen de tijd dat ik niet meer immuun ben zijn er zoveel mensen met dat vaccin dat de kans op herbesmetting uiterst minimaal is.
Oh ik zie nu pas dat je geen negatieve test bedoelde. Dat lijkt me een prima alternatief, maar daar heb ik te weinig kennis voor :7.
In Southern Sun
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:25:25 #93
346939 Janneke141
pi_197809754
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, je werkgever mag niet aan je vragen of je gevaccineerd bent, ivm privacy wetgeving.
Nog niet. Heb je nou echt niet in de gaten dat langzaam aan alle deuren worden opengezet om dit mogelijk te maken?
pi_197809758
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

En ook niet aan bezoekers of wie dan ook
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197809761
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nog niet. Heb je nou echt niet in de gaten dat langzaam aan alle deuren worden opengezet om dit mogelijk te maken?
Onzin.
In Southern Sun
pi_197809766
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:23 schreef Lurf het volgende:

[..]

Dokters kunnen niet rekenen, dat is het échte probleem. Ik ben er oprecht van overtuigd dat Kuipers niet zoveel begrijpt van epidemiologische modellen, ook in het licht van zijn eerdere uitspraken.
De rekenmodellen worden dan ook door wiskundigen gedaan.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:26:17 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197809768
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:20 schreef galantis het volgende:

[..]

[..]

Ik wens ze veel succes.
De uitwerking hiervan gaat fantastisch worden

Bizarrrrrr

Hadden we natuurlijk compleet zien aankomen maar alsnog, bizarrrrrrr
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197809771
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee de regels zijn juist strenger geworden
pi_197809780
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:18 schreef groenen het volgende:

[..]

Nee, vaccines zijn niet 100% effectief.
En dit bevestigt alleen maar mijn punt.
pi_197809785
quote:

[..]

Nee, zie het net als een eis dat een werkgever je zou verplichten een congres in Iran bij te wonen, dat kun je ook niet verplichten, maar hij kan dan bijvoorbeeld wel eisen dat je het congres per Video bij woont. Vergeet niet dat dit niet iets nieuws is, er zijn genoeg mensen die bepaalde werkzaamheden niet willen/kunnen uitvoeren omdat ze bezwaard zijn, in de praktijk is dit ook helemaal geen probleem.

Ik heb zelf in een ontwikkelteam gezeten met mensen waar hun Christelijke geloof dermate belangrijk is daat ze pertinent niet op zondag beschikbaar zijn, dus ook niet in geval van calamiteiten, nou dat lossen we gewoon op door dat ik dat geen probleem vind, net zoals dat ik dan met kerst werk, en dat zij het geen probleem vinden om met oud en nieuw of Koningsweek te werken :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')