Ik snap je helemaal, het zou dan ook een goed idee zijn om de mensen (degene die als laatste aan de beurt zijn) die nog niet besmet zijn geraakt eerder te enten indien ze willen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:07 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Helemaal eens. Ik zou hier ook veel meer aandacht hiervoor willen zien bij de deskundigen en media.
Sanquin schat dat er 3 miljoen inmiddels geïnfecteerd zijn. Doe er dan je voordeel mee en draag dat uit.
Het probleem daarvan is dat het niet wellicht de zekerheid biedt als laboratoria testen en dat dit ook niet ondersteund wordt door de regering.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:08 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Je kan zelf voor relatief weinig geld een test bestellen via internet.
Ik weet niet of je via de huisarts een dergelijke test kan aanvragen. Vermoed dat veel mensen wel willen weten of zij al besmet zijn geweest.
Waarschijnlijk wordt de uitleg dan iets van de strekking 'zie je wel dat de avondklok werkt, we hebben code zwart in de derde golf ternauwernood voorkomen. Dus nu volhouden!'.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:08 schreef Oidipous het volgende:
[..]
We gaan het zien. Het is D-week (ipv d-day) voor RIVM/kabinet. Als de besmettingen niet op grote schaal gaan toenemen de komende tijd dan staan ze volledig in hun hemd.
Als je nu een AZ vaccin krijgt dan krijg je in april pas het 2de shot.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:05 schreef Noordzijde het volgende:
Die modellen zijn zo'n bullshit. We hebben vorige zomer het terug kunnen halen naar 50-100 besmettingen per dag. Ik zie oprecht niet in waarom het weer zo 'los' zou gaan na april.
Vaccins, hele hoop mensen is al besmet geweest, kwetsbaarste groep is al overleden of krijgt vaccins.
Seizoenseffect komt er nog, beter weer etc.
Echt complete bangmakerij. Echt awar.
Dat is ook niet zo, zo wordt het hier geframed.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:10 schreef galantis het volgende:
[..]
Aparte situatie dan, dat afnemende cijfers in je nadeel werken
Eens, dat is het ook. Het zou de geloofwaardigheid schaden in de media van het RIVM/kabinet/OMT.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:10 schreef galantis het volgende:
[..]
Aparte situatie dan, dat afnemende cijfers in je nadeel werken
Eens, zo zouden ze het gaan brengen. Ik hoop dat de media en bevolking hier door heen zullen prikken als dat zo verkondigd wordt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wordt de uitleg dan iets van de strekking 'zie je wel dat de avondklok werkt, we hebben code zwart in de derde golf ternauwernood voorkomen. Dus nu volhouden!'.
Je kunt dit altijd zo draaien dat de regering en het OMT gelijk hadden.
Uitstekend idee zeg, laten we dat voor alle vaccins die er zijn maar invoeren dan.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:12 schreef Nielsch het volgende:
Hugo de Jonge moet niet zo buigen voor al die achterlijke coronawappies die zich niet willen laten intenten. Hoezo maakt hij zich zorgen om private bedrijven die een vaccinatiebewijs gaan eisen? Daarmee zouden mensen 'verplicht worden' zich in te enten maar dat is natuurlijke dikke onzin want niemand verplicht die coronawappies gebruik te maken van die diensten. Het zou juist mooi zijn als de minister zegt, omwille van de economie: ja, private bedrijven mogen weer evenementen organiseren als zij ervoor zorgen dat alleen gasten met een vaccinatiebewijs toegang hebben.
AZ werkt toch ook het beste met 12 weken ertussen? Tis geen Pfizer.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Als je nu een AZ vaccin krijgt dan krijg je in april pas het 2de shot.
wij gaan niet zo snel met vaccineren.....helaas
Ik denk dat ze toch wel even met de mond vol tanden staan.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo, zo wordt het hier geframed.
Het probleem is vooral dat de bevolking wil dat de overheid alziend is.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wordt de uitleg dan iets van de strekking 'zie je wel dat de avondklok werkt, we hebben code zwart in de derde golf ternauwernood voorkomen. Dus nu volhouden!'.
Je kunt dit altijd zo draaien dat de regering en het OMT gelijk hadden.
quote:De huidige wetgeving maakt het instellingen en bedrijven mogelijk om een vaccinatiebewijs als voorwaarde te stellen voor toegang tot hun diensten en voorzieningen, schrijft de Gezondheidsraad donderdag in een advies aan het ministerie van Volksgezondheid. De Rijksoverheid moet daarom toezicht houden over hoe bedrijven vaccinatiebewijzen willen inzetten, benadrukken de onderzoekers.
ja prima....maar dat betekend dat kwetsbaren onder de 60 pas vanaf begin mei beschermd zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
AZ werkt toch ook het beste met 12 weken ertussen? Tis geen Pfizer.
Hate to say I told you so.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:15 schreef Gunner het volgende:
Goed daar gaan we;
Bedrijven mogen mensen zonder vaccinatie weigeren
[..]
Nee, dat zou betekenen dat de hele crisis een egotrip is.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat ze toch wel even met de mond vol tanden staan.
Zodra er grootschalig is gevaccineerd is dit een 'oplossing' voor een niet-bestaand probleem. Want:quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:12 schreef Nielsch het volgende:
Hugo de Jonge moet niet zo buigen voor al die achterlijke coronawappies die zich niet willen laten intenten. Hoezo maakt hij zich zorgen om private bedrijven die een vaccinatiebewijs gaan eisen? Daarmee zouden mensen 'verplicht worden' zich in te enten maar dat is natuurlijke dikke onzin want niemand verplicht die coronawappies gebruik te maken van die diensten. Het zou juist mooi zijn als de minister zegt, omwille van de economie: ja, private bedrijven mogen weer evenementen organiseren als zij ervoor zorgen dat alleen gasten met een vaccinatiebewijs toegang hebben.
Ik weet niet in hoeverre daar de bottleneck is, de teststraat, en het afnemen van bloed is geen probleem, naar mijn weten mag bloed ook door niet medici worden afgenomen, echter ik kan me zo voorstellen dat er nog steeds een capaciteits probleem is bij de laboratoria.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:05 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Eens dat het een grote operatie zou worden, maar dat is het afnemen van PCR testen ook.
Ik zie niet in waarom we wel veel te grote PCR teststraten kunnen opzetten in redelijk korte tijd en grootschalige bloedtesten niet.
Trouwens, zo grootschalig hoeft het niet te zijn. Richt de pijlen op de kwetsbare groep die over een maand of twee maanden gevaccineerd zal worden.
Gedeeltelijk eens, maar de overheid/RIVM/OMT verkoopt het ook zo. Ook met dat gehannes met het aandeel Britse variant eergisteren in Op1 door Kuipers. Hij kan niet goed onderbouwen waarom de aannames van 2/3 weken terug zo sterk afwijken met de situatie nu. Breng het dan met 'het zou kunnen gebeuren dat' of 'met aannames zus en zo komen we hier op uit, maar we houden een slag om de arm'.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat de bevolking wil dat de overheid alziend is.
Maar ze mogen het niet eisen voor hun eigen personeel?quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:15 schreef Gunner het volgende:
Goed daar gaan we;
[..]
Nee, vaccines zijn niet 100% effectief.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Zodra er grootschalig is gevaccineerd is dit een 'oplossing' voor een niet-bestaand probleem. Want:
- Alleen wappies kunnen elkaar dan besmetten. Nou dat vindt iedereen alleen maar mooi.
-m
Fraaie boel. Als mijn werkgever dit gaat eisen en ik weiger, dan valt het dus onder werkweigering neem ik aan en mag ik ontslagen worden zonder recht op uitkering, want zelf schuld.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:15 schreef Gunner het volgende:
Goed daar gaan we;
[..]
Er is een oplossing voor.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Fraaie boel. Als mijn werkgever dit gaat eisen en ik weiger, dan valt het dus onder werkweigering neem ik aan en mag ik ontslagen worden zonder recht op uitkering, want zelf schuld.
Puik dit.
Werkgevers mogen het niet eisen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Fraaie boel. Als mijn werkgever dit gaat eisen en ik weiger, dan valt het dus onder werkweigering neem ik aan en mag ik ontslagen worden zonder recht op uitkering, want zelf schuld.
Puik dit.
Mijn god, dis is het begin van het einde.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:15 schreef Gunner het volgende:
Goed daar gaan we;
[..]
quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:15 schreef Gunner het volgende:
Goed daar gaan we;
[..]
Ik wens ze veel succes.quote:"Of de maatregel gerechtvaardigd is, kan verschillen per setting", aldus de raad. Voor die afweging is een zogeheten medisch-ethisch kader ontwikkeld. Zo moeten instellingen kunnen aantonen dat het vaccinatiebewijs een gerechtvaardigd doel dient, dat de maatregel noodzakelijk is om dat doel te bereiken, de voordelen opwegen tegen de nadelen en er geen minder ingrijpende manier is om het doel te bereiken.
Een bevestigde COVID-19 uitslag overleggen? Die heb ik.quote:
Het is slechts een non issue wat zeer korte tijd zal spelen, je hebt als eerste de periode waarin grote evenementen sowieso geen optie zijn (laten we zeggen tot en met Juli), vanaf laten we zeggen Oktober zitten we in een situatie waar een dermate grote groep is ingeent, en R dermate laag is, dat het ook geen probleem is.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:12 schreef Nielsch het volgende:
Zeer onwenselijke situatie dit.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:12 schreef Nielsch het volgende:
We hadden ook vrijheid van vereniging, onderwijs en het recht op het draaien van een onderneming.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:20 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Mijn god, dis is het begin van het einde.
Waar houdt dit op? Hopelijk gaat het kabinet dit niet overnemen, want je hebt altijd nog je lichamelijke integriteit.
Nóg niet. Dat gaat ook wel komen. Net als na de Britse variant de Braziliaanse ineens heel eng is en daarna een willekeurige anderequote:
Nee.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Een bevestigde COVID-19 uitslag overleggen? Die heb ik.
Wat is hier het probleem aan? Ik kan je duizenden voorbeeld van vergelijkbare zaken noemen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:15 schreef Gunner het volgende:
Goed daar gaan we;
[..]
Waarom zou ik, ik heb het al gehad. Tegen de tijd dat ik niet meer immuun ben zijn er zoveel mensen met dat vaccin dat de kans op herbesmetting uiterst minimaal is.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee.
Gewoon een spuit heroïne in je pootje zetten.
Aanname.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Nóg niet. Dat gaat ook wel komen. Net als na de Britse variant de Braziliaanse ineens heel eng is en daarna een willekeurige andere
Dokters kunnen niet rekenen, dat is het échte probleem. Ik ben er oprecht van overtuigd dat Kuipers niet zoveel begrijpt van epidemiologische modellen, ook in het licht van zijn eerdere uitspraken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:18 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Gedeeltelijk eens, maar de overheid/RIVM/OMT verkoopt het ook zo. Ook met dat gehannes met het aandeel Britse variant eergisteren in Op1 door Kuipers. Hij kan niet goed onderbouwen waarom de aannames van 2/3 weken terug zo sterk afwijken met de situatie nu. Breng het dan met 'het zou kunnen gebeuren dat' of 'met aannames zus en zo komen we hier op uit, maar we houden een slag om de arm'.
Neequote:Op donderdag 4 februari 2021 10:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Puik dit.
Nee, je werkgever mag niet aan je vragen of je gevaccineerd bent, ivm privacy wetgeving.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Puik dit.
Oh ik zie nu pas dat je geen negatieve test bedoelde. Dat lijkt me een prima alternatief, maar daar heb ik te weinig kennis voorquote:Op donderdag 4 februari 2021 10:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom zou ik, ik heb het al gehad. Tegen de tijd dat ik niet meer immuun ben zijn er zoveel mensen met dat vaccin dat de kans op herbesmetting uiterst minimaal is.
Nog niet. Heb je nou echt niet in de gaten dat langzaam aan alle deuren worden opengezet om dit mogelijk te maken?quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, je werkgever mag niet aan je vragen of je gevaccineerd bent, ivm privacy wetgeving.
En ook niet aan bezoekers of wie dan ookquote:Op donderdag 4 februari 2021 10:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, je werkgever mag niet aan je vragen of je gevaccineerd bent, ivm privacy wetgeving.
Onzin.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nog niet. Heb je nou echt niet in de gaten dat langzaam aan alle deuren worden opengezet om dit mogelijk te maken?
De rekenmodellen worden dan ook door wiskundigen gedaan.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:23 schreef Lurf het volgende:
[..]
Dokters kunnen niet rekenen, dat is het échte probleem. Ik ben er oprecht van overtuigd dat Kuipers niet zoveel begrijpt van epidemiologische modellen, ook in het licht van zijn eerdere uitspraken.
De uitwerking hiervan gaat fantastisch wordenquote:
Nee de regels zijn juist strenger gewordenquote:Op donderdag 4 februari 2021 10:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nog niet. Heb je nou echt niet in de gaten dat langzaam aan alle deuren worden opengezet om dit mogelijk te maken?
En dit bevestigt alleen maar mijn punt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:18 schreef groenen het volgende:
[..]
Nee, vaccines zijn niet 100% effectief.
Nee, zie het net als een eis dat een werkgever je zou verplichten een congres in Iran bij te wonen, dat kun je ook niet verplichten, maar hij kan dan bijvoorbeeld wel eisen dat je het congres per Video bij woont. Vergeet niet dat dit niet iets nieuws is, er zijn genoeg mensen die bepaalde werkzaamheden niet willen/kunnen uitvoeren omdat ze bezwaard zijn, in de praktijk is dit ook helemaal geen probleem.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Puik dit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |