Naar wat ik begrijp 8 maanden, maar zouden weer geactiveerd kunnen worden door T-cellen als de persoon weer geïnfecteerd wordt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoe lang blijven die antilichamen actief / aanwezig?
van Delden GODquote:Op donderdag 4 februari 2021 09:53 schreef Scrummie het volgende:
Wie is deze man die nu over de vaccins aan het vertellen is?
Het gaat in elk geval fan-tas-tisch, volgens deze meneer.
Waarschijnlijk hebben wij die waarschuwing al gehad met Sinterklaas.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:54 schreef Noordzijde het volgende:
Je kan de situaties gewoon niet vergelijken. In Engeland/Ierland was alles met Kerst gewoon open. Lekker uiteten, met 20 man kerst vieren (hebben wij toch redelijk goed gedaan), etc etc.
Sensatie / clickbait en het werkt!quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:51 schreef leolinedance het volgende:
Die kop van de Telegraaf
'Wachtkamers vol leed: patiënten moeten steeds langer op behandeling wachten'
https://www.telegraaf.nl/(...)-behandeling-wachten
Dat gaat het nu toch ook? We prikken weg wat er binnen komt in elk geval. Wat kunnen ze nog meer doen? Een beertjespleister in plaats van een gewone?quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:53 schreef Scrummie het volgende:
Inderdaad, ik vind het oprecht gewoon niet te vergelijken. Ja tuurlijk, we moeten nog steeds uitkijken, maar dat over code zwart over een maand etc. slaat nergens op imo.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben wij die waarschuwing al gehad met Sinterklaas.
Ik heb wel begrepen dat ze mensen die PCR-positieve test hebben achterin de vacciniatierij willen zetten. Maar ik zou zeggen dat ze ook veel pro-actiever op zoek kunnen gaan naar de antilichamen bij individuele personen, want er zullen er ook genoeg zijn die zich niet laten testen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:54 schreef -river- het volgende:
[..]
Als dat zo was zouden ze echt niet deze mensen enten.
Maar dan ga je er van uit dat de kwetsbaren alleen risico lopen in drukke situaties.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik denk bij iedereen wel, en het weer in deze tijd helpt ook niet mee, januari/februari zijn de meest depressieve maanden van het jaar volgens mij.
iedereen zit nu wel aan zijn max en is het kotsbeu, daarom zeg ik ook vanaf de zomer is het klaar.
Dan is het draagvlak ook gewoon op, het kan zo niet langer, ook economisch gezien niet.
kwetsbaren/ouderen vaccineren, en gooi de alles open vanaf 1 juli ( horeca binnen 1 mei ), en dan moet de kwetsbare groep maar gewoon even nadenken en niet de druktes expres op gaan zoeken.
Bedoel je bijvoorbeeld dat je mensen die zich niet willen laten enten kan adviseren dat als ze nog geen corona hebben gehad ze geen anti lichamen hebben opgebouwd?quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:56 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ik heb wel begrepen dat ze mensen die PCR-positieve test hebben achterin de vacciniatierij willen zetten. Maar ik zou zeggen dat ze ook veel pro-actiever op zoek kunnen gaan naar de antilichamen bij individuele personen, want er zullen er ook genoeg zijn die zich niet laten testen.
Wil je daar echt winst behalen dan word dat een behoorlijk grote operatie, ik vermoed dat dit voor de laatste grote groep wel mogelijk is, voor de eerste groepen niet, daarnaast hoop ik dat ze hier medewerking zullen krijgen van de mensen zelf, dus waarbij je zelf de verantwoording neemt om je nog niet aan te melden voor een vaccinatie als je weet dat je antistoffen hebt, op die manier zorg je ervoor dat je geen enorme boekhouding hoeft te doen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:56 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ik heb wel begrepen dat ze mensen die PCR-positieve test hebben achterin de vacciniatierij willen zetten. Maar ik zou zeggen dat ze ook veel pro-actiever op zoek kunnen gaan naar de antilichamen bij individuele personen, want er zullen er ook genoeg zijn die zich niet laten testen.
Ik begrijp je vraag niet helemaal maar zal 'm proberen te beantwoorden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:58 schreef -river- het volgende:
[..]
Bedoel je bijvoorbeeld dat je mensen die zich niet willen laten enten kan adviseren dat als ze nog geen corona hebben gehad ze geen anti lichamen hebben opgebouwd?
Dat is andere JaapGOD, Jaap van delden. Het kan bijna niet beter dan dat het Jaap & Jaap zijnquote:Op donderdag 4 februari 2021 09:53 schreef Scrummie het volgende:
quote:De RIVM-modelleurs maakten een aantal scenario's over verwachte ziekenhuisbezetting de komende maanden.
Die grafieken vertonen vrijwel allemaal een derde golf, zelfs met vaccins die verspreiding en symptomen remmen. Zo loopt de coronacurve rap op als scholen opengaan, maar explodeert de lijn als de avondklok of de bezoekrestricties geschrapt worden: ,,Het zijn sombere modellen. Donkere wolken. Je kan een geweldige toename verwachten van de IC-bezetting, met getallen die boven de 1500 bezette bedden komen. Maar de onzekerheidsmarges zijn groot, we kennen het exacte R-getal niet. Een heel kleine verandering kan een heel groot gevolg hebben.” Van Dissel noemt de dalende dagkoersen ‘een schijnbeeld’: ,,Omdat de Britse variant onder het oppervlak toeneemt, dat gaat tot een derde golf leiden. Hoe groot die wordt, zal afhangen van veel factoren. Maar het hele maatregelenpakket zal nodig zijn om de variant eronder te krijgen.”
Het is beter de keuze bij de mensen zelf te laten nadat deze goed zijn geïnformeerd door deskundigen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:02 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ik begrijp je vraag niet helemaal maar zal 'm proberen te beantwoorden.
Mijn punt is dat vele vaccins niet gezet hoeven te worden als het aantal antilichamen actief wordt gemeten in het bloed bij mensen die op de nominatie staan om gevaccineerd te worden. Daarmee zou je een hoop vaccins kunnen besparen.
Ik zie het ook in mijn omgeving: mijn schoonvader heeft een stevige infectie doorgemaakt en wil zich toch laten inenten. Dat is zijn eigen recht natuurlijk, maar het is wel zonde omdat er een vaccin verspild wordt die we op korte termijn beter kunnen inzetten.
Voor wat betreft die avondklok waag ik dat ten zeerste te betwijfelen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:04 schreef BeriBeri het volgende:
Zo loopt de coronacurve rap op als scholen opengaan, maar explodeert de lijn als de avondklok of de bezoekrestricties geschrapt worden
Elk jaar krijgen kwetsbaren een griepprik. Met een immuunsysteem wat nog naar behoren werkt, kun je daarmee een eventuele griepbesmetting overleven. Je wordt minder ziek dankzij de griepprik.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:53 schreef zalkc het volgende:
De griep wordt als maatschappij ook geaccepteerd. En daar gaan er ook heel veel aan dood elk jaar.
Eens dat het een grote operatie zou worden, maar dat is het afnemen van PCR testen ook.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wil je daar echt winst behalen dan word dat een behoorlijk grote operatie, ik vermoed dat dit voor de laatste grote groep wel mogelijk is, voor de eerste groepen niet, daarnaast hoop ik dat ze hier medewerking zullen krijgen van de mensen zelf, dus waarbij je zelf de verantwoording neemt om je nog niet aan te melden voor een vaccinatie als je weet dat je antistoffen hebt, op die manier zorg je ervoor dat je geen enorme boekhouding hoeft te doen.
Dat is het grote probleem met het beperkte testbeleid dat veel landen hanteerden: men test (of testte) enkel personen met symptomen, kinderen zijn veel vaker asymptomatisch, werden dus minder vaak getest. Bovendien geeft de PCR test enkel aan of iemand besmettelijk is (het virus in neus of keel heeft), niet of iemand besmet geweest is, waardoor volgend scenario mogelijk is:quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In het VK zijn kinderen echter verreweg de grootste bron van eerste besmettingen binnen een huishouden en verspreiden ze het ook naar andere huishoudens. Vraag me af waarom dat verschilt met hier.
https://mobile.twitter.co(...)695249344180225?s=20
Dat denk ik inmiddels ook.quote:
Helemaal eens. Ik zou hier ook veel meer aandacht hiervoor willen zien bij de deskundigen en media.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:04 schreef -river- het volgende:
[..]
Het is beter de keuze bij de mensen zelf te laten nadat deze goed zijn geïnformeerd door deskundigen.
er is maar een JaapGOD .....en dat is van Deldenquote:Op donderdag 4 februari 2021 10:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is andere JaapGOD, Jaap van delden. Het kan bijna niet beter dan dat het Jaap & Jaap zijn
Je kan zelf voor relatief weinig geld een test bestellen via internet.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:47 schreef Oidipous het volgende:
Nog een vraag: waarom testen we niet op grote schaal wie er antilichamen heeft en daardoor niet meer in quarantaine moet/gevaccineerd moeten worden?
We gaan het zien. Het is D-week (ipv d-day) voor RIVM/kabinet. Als de besmettingen niet op grote schaal gaan toenemen de komende tijd dan staan ze volledig in hun hemd.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:05 schreef Noordzijde het volgende:
Die modellen zijn zo'n bullshit. We hebben vorige zomer het terug kunnen halen naar 50-100 besmettingen per dag. Ik zie oprecht niet in waarom het weer zo 'los' zou gaan na april.
Vaccins, hele hoop mensen is al besmet geweest, kwetsbaarste groep is al overleden of krijgt vaccins.
Seizoenseffect komt er nog, beter weer etc.
Echt complete bangmakerij. Echt awar.
Aparte situatie dan, dat afnemende cijfers in je nadeel werkenquote:Op donderdag 4 februari 2021 10:08 schreef Oidipous het volgende:
[..]
We gaan het zien. Het is D-week (ipv d-day) voor RIVM/kabinet. Als de besmettingen niet op grote schaal gaan toenemen de komende tijd dan staan ze volledig in hun hemd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |