SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Het is 100% tegen ziekenhuisopname en overlijden, in de onderzoeken. Bij AZ, J&J, pfizer, moderna en novavax, afaik.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:36 schreef Predator40 het volgende: [..] Omdat er mutaties zijn/komen, en de bescherming is niet 100%. tevens is het nog steeds niet bekend hoeveel er in het ziekenhuis komen als alles vol open gaat. dan ga je als kwetsbare toch niet direct de druktes opzoeken ?
quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Eerst nog CODE ROOD komende zondag.
Vond ik ook wel ja.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus de britse variant daalt in Engeland ?
interessant, interessant
Ja, en dat klopt ook toch, het is daar net een stukje strenger.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:46 schreef belanov het volgende:
Hoorde ik Jaap nou zeggen dat er in Ierland allerlei dingen gesloten zijn die hier 'wel nog kunnen', of ben ik nog niet helemaal wakker?
De kwetsbaren onder de 60 krijgen AZ, wij zullen in het begin zeker nog wel voorzichtig zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:41 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Het is 100% tegen ziekenhuisopname en overlijden, in de onderzoeken. Bij AZ, J&J, pfizer, moderna en novavax, afaik.
En to burst your bubble: ik heb een vriendin die zeer kwetsbaar is voor corona, al jaar thuis, wordt gek. Gaat altijd ook naar die anime events toe waar ik heenga, heeft al gezegd dat ze niet kan wachten op prik want als het dan weer mag gaat ze weer. Ze heeft er zin in. En bij me werk zegt overgrote meerendeel van mn klanten dat ze er zo klaar mee zijn dat ze nu alweer alles zouden doen als het mocht.
Ik denk veel wel hoor, zeker als ze met moderna worden gevaccineerd. Verder blijven die varianten voor altijd komen, je verwacht en denkt toch zeker niet dat de risicogroepen voor eeuwig vrijwillig niet meer normaal gezellig vrij gaan leven??
Nogal wiedes, die zaten dan ook lekker in de restaurants.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:46 schreef belanov het volgende:
Hoorde ik Jaap nou zeggen dat er in Ierland allerlei dingen gesloten zijn die hier 'wel nog kunnen', of ben ik nog niet helemaal wakker?
Omdat je blijkbaar meerdere keren Corona kan krijgen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:47 schreef Oidipous het volgende:
Nog een vraag: waarom testen we niet op grote schaal wie er antilichamen heeft en daardoor niet meer in quarantaine moet/gevaccineerd moeten worden?
Maar dit zei hij los van de sociale regels dacht ik. Wat is er los van de supermarkten hier nog open dan? Of ligt daar het OV plat. Nou ja, ik zoek de slide zo wel even terug.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, en dat klopt ook toch, het is daar net een stukje strenger.
Helemaal niets.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:48 schreef Noek het volgende:
[..]
Nogal wiedes, die zaten dan ook lekker in de restaurants.
Wat heb je nu eigenlijk aan zulke berekeningen wanneer de beginsituaties compleet verschillen?
Hoe lang blijven die antilichamen actief / aanwezig?quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:47 schreef Oidipous het volgende:
Nog een vraag: waarom testen we niet op grote schaal wie er antilichamen heeft en daardoor niet meer in quarantaine moet/gevaccineerd moeten worden?
JaapGodquote:Op donderdag 4 februari 2021 09:48 schreef raptorix het volgende:
Jaap toont nog even een Dia, wat een baas is het ook
Er zijn nog maar heel beperkt gevallen van herbesmettingen bekend.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:49 schreef -river- het volgende:
[..]
Omdat je blijkbaar meerdere keren Corona kan krijgen.
Wat ik begrijp van een presentatie van Jaap de vorige keer is dat er nauwelijks gevallen bekend zijn van herbesmettingen in de wereld. En de mensen die dan wel herbesmet zijn hadden last van een zwak immuunsysteem. Dus dat argument gaat helaas niet op.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:49 schreef -river- het volgende:
[..]
Omdat je blijkbaar meerdere keren Corona kan krijgen.
Bijzonder dit. En dan niet eens de dalende lijn van die B.1.1.7, maar ook het weer stijgen van de originele variant.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vond ik ook wel ja.
[ afbeelding ]
De griep wordt als maatschappij ook geaccepteerd. En daar gaan er ook heel veel aan dood elk jaar.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:41 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Het is 100% tegen ziekenhuisopname en overlijden, in de onderzoeken. Bij AZ, J&J, pfizer, moderna en novavax, afaik.
En to burst your bubble: ik heb een vriendin die zeer kwetsbaar is voor corona, al jaar thuis, wordt gek. Gaat altijd ook naar die anime events toe waar ik heenga, heeft al gezegd dat ze niet kan wachten op prik want als het dan weer mag gaat ze weer. Ze heeft er zin in. En bij me werk zegt overgrote meerendeel van mn klanten dat ze er zo klaar mee zijn dat ze nu alweer alles zouden doen als het mocht.
Ik denk veel wel hoor, zeker als ze met moderna worden gevaccineerd. Verder blijven die varianten voor altijd komen, je verwacht en denkt toch zeker niet dat de risicogroepen voor eeuwig vrijwillig niet meer normaal gezellig vrij gaan leven??
Als dat zo was zouden ze echt niet deze mensen enten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:51 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Wat ik begrijp van een presentatie van Jaap de vorige keer is dat er nauwelijks gevallen bekend zijn van herbesmettingen in de wereld. En de mensen die dan wel herbesmet zijn hadden last van een zwak immuunsysteem. Dus dat argument gaat helaas niet op.
Het klinkt ook niet logisch dat een (stevige) infectie niet de bescherming biedt die een vaccin zou bieden.
Herbesmettingen zijn helemaal niet zo erg, net zoals mensen die zich niet willen laten vaccineren, het gaat erom dat je als maatschappij het kantelpunt kunt bereiken waarbij je een definitief dalende trend weet te bereiken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:51 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Wat ik begrijp van een presentatie van Jaap de vorige keer is dat er nauwelijks gevallen bekend zijn van herbesmettingen in de wereld. En de mensen die dan wel herbesmet zijn hadden last van een zwak immuunsysteem. Dus dat argument gaat helaas niet op.
Het klinkt ook niet logisch dat een (stevige) infectie niet de bescherming biedt die een vaccin zou bieden.
Naar wat ik begrijp 8 maanden, maar zouden weer geactiveerd kunnen worden door T-cellen als de persoon weer geïnfecteerd wordt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hoe lang blijven die antilichamen actief / aanwezig?
van Delden GODquote:Op donderdag 4 februari 2021 09:53 schreef Scrummie het volgende:
Wie is deze man die nu over de vaccins aan het vertellen is?
Het gaat in elk geval fan-tas-tisch, volgens deze meneer.
Waarschijnlijk hebben wij die waarschuwing al gehad met Sinterklaas.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:54 schreef Noordzijde het volgende:
Je kan de situaties gewoon niet vergelijken. In Engeland/Ierland was alles met Kerst gewoon open. Lekker uiteten, met 20 man kerst vieren (hebben wij toch redelijk goed gedaan), etc etc.
Sensatie / clickbait en het werkt!quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:51 schreef leolinedance het volgende:
Die kop van de Telegraaf
'Wachtkamers vol leed: patiënten moeten steeds langer op behandeling wachten'
https://www.telegraaf.nl/(...)-behandeling-wachten
Dat gaat het nu toch ook? We prikken weg wat er binnen komt in elk geval. Wat kunnen ze nog meer doen? Een beertjespleister in plaats van een gewone?quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:53 schreef Scrummie het volgende:
Wie is deze man die nu over de vaccins aan het vertellen is?
Het gaat in elk geval fan-tas-tisch, volgens deze meneer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |