abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:20:00 #76
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197809651
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:19 schreef vosss het volgende:

[..]

Fraaie boel. Als mijn werkgever dit gaat eisen en ik weiger, dan valt het dus onder werkweigering neem ik aan en mag ik ontslagen worden zonder recht op uitkering, want zelf schuld.

Puik dit. :{
Werkgevers mogen het niet eisen.
pi_197809652
quote:
Mijn god, dis is het begin van het einde.
Waar houdt dit op? Hopelijk gaat het kabinet dit niet overnemen, want je hebt altijd nog je lichamelijke integriteit.
pi_197809654
quote:
quote:
"Of de maatregel gerechtvaardigd is, kan verschillen per setting", aldus de raad. Voor die afweging is een zogeheten medisch-ethisch kader ontwikkeld. Zo moeten instellingen kunnen aantonen dat het vaccinatiebewijs een gerechtvaardigd doel dient, dat de maatregel noodzakelijk is om dat doel te bereiken, de voordelen opwegen tegen de nadelen en er geen minder ingrijpende manier is om het doel te bereiken.
Ik wens ze veel succes.
I'll give you something to do
pi_197809656
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er is een oplossing voor.
Een bevestigde COVID-19 uitslag overleggen? Die heb ik.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_197809659
quote:
6s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:12 schreef Nielsch het volgende:
Hugo de Jonge moet niet zo buigen voor al die achterlijke coronawappies die zich niet willen laten intenten. Hoezo maakt hij zich zorgen om private bedrijven die een vaccinatiebewijs gaan eisen? Daarmee zouden mensen 'verplicht worden' zich in te enten maar dat is natuurlijke dikke onzin want niemand verplicht die coronawappies gebruik te maken van die diensten. Het zou juist mooi zijn als de minister zegt, omwille van de economie: ja, private bedrijven mogen weer evenementen organiseren als zij ervoor zorgen dat alleen gasten met een vaccinatiebewijs toegang hebben.
Het is slechts een non issue wat zeer korte tijd zal spelen, je hebt als eerste de periode waarin grote evenementen sowieso geen optie zijn (laten we zeggen tot en met Juli), vanaf laten we zeggen Oktober zitten we in een situatie waar een dermate grote groep is ingeent, en R dermate laag is, dat het ook geen probleem is.

Kortom die situatie bestaat maar een maandje of 3, en dat mensen zich niet willen laten inenten zie ik alleen maar als voordeel, namelijk dat je geen verspilling krijgt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:20:38 #81
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197809662
quote:
6s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:12 schreef Nielsch het volgende:
Hugo de Jonge moet niet zo buigen voor al die achterlijke coronawappies die zich niet willen laten intenten. Hoezo maakt hij zich zorgen om private bedrijven die een vaccinatiebewijs gaan eisen? Daarmee zouden mensen 'verplicht worden' zich in te enten maar dat is natuurlijke dikke onzin want niemand verplicht die coronawappies gebruik te maken van die diensten. Het zou juist mooi zijn als de minister zegt, omwille van de economie: ja, private bedrijven mogen weer evenementen organiseren als zij ervoor zorgen dat alleen gasten met een vaccinatiebewijs toegang hebben.
Zeer onwenselijke situatie dit.
Onbegrijpelijk dat mensen er echt voor zijn om hun prive, laat staan medische, gegevens te delen met bedrijven :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_197809663
Ik ben helemaal pro vaccineren maar je mag het niet eisen.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:20:41 #83
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197809665
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:20 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Mijn god, dis is het begin van het einde.
Waar houdt dit op? Hopelijk gaat het kabinet dit niet overnemen, want je hebt altijd nog je lichamelijke integriteit.
We hadden ook vrijheid van vereniging, onderwijs en het recht op het draaien van een onderneming.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197809669
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:20 schreef tja77 het volgende:

[..]

Werkgevers mogen het niet eisen.
Nóg niet. Dat gaat ook wel komen. Net als na de Britse variant de Braziliaanse ineens heel eng is en daarna een willekeurige andere :{
vosss is de naam,
pi_197809677
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Een bevestigde COVID-19 uitslag overleggen? Die heb ik.
Nee.

Gewoon een spuit heroïne in je pootje zetten.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197809684
quote:
Wat is hier het probleem aan? Ik kan je duizenden voorbeeld van vergelijkbare zaken noemen.
pi_197809694
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee.

Gewoon een spuit heroïne in je pootje zetten.
Waarom zou ik, ik heb het al gehad. Tegen de tijd dat ik niet meer immuun ben zijn er zoveel mensen met dat vaccin dat de kans op herbesmetting uiterst minimaal is.
vosss is de naam,
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:22:13 #88
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197809697
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Nóg niet. Dat gaat ook wel komen. Net als na de Britse variant de Braziliaanse ineens heel eng is en daarna een willekeurige andere :{
Aanname.
Ik denk niet dat dat gaat komen.
Zeker niet wanneer een vaccinatie niet 100% dekkend is.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:23:00 #89
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_197809713
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:18 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Gedeeltelijk eens, maar de overheid/RIVM/OMT verkoopt het ook zo. Ook met dat gehannes met het aandeel Britse variant eergisteren in Op1 door Kuipers. Hij kan niet goed onderbouwen waarom de aannames van 2/3 weken terug zo sterk afwijken met de situatie nu. Breng het dan met 'het zou kunnen gebeuren dat' of 'met aannames zus en zo komen we hier op uit, maar we houden een slag om de arm'.
Dokters kunnen niet rekenen, dat is het échte probleem. Ik ben er oprecht van overtuigd dat Kuipers niet zoveel begrijpt van epidemiologische modellen, ook in het licht van zijn eerdere uitspraken.
Never explain, never apologize.
pi_197809718
quote:

[..]

Fraaie boel. Als mijn werkgever dit gaat eisen en ik weiger, dan valt het dus onder werkweigering neem ik aan en mag ik ontslagen worden zonder recht op uitkering, want zelf schuld.

Nee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197809731
quote:

[..]

Nee, je werkgever mag niet aan je vragen of je gevaccineerd bent, ivm privacy wetgeving.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197809752
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:22 schreef vosss het volgende:

[..]

Waarom zou ik, ik heb het al gehad. Tegen de tijd dat ik niet meer immuun ben zijn er zoveel mensen met dat vaccin dat de kans op herbesmetting uiterst minimaal is.
Oh ik zie nu pas dat je geen negatieve test bedoelde. Dat lijkt me een prima alternatief, maar daar heb ik te weinig kennis voor :7.
In Southern Sun
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:25:25 #93
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197809754
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, je werkgever mag niet aan je vragen of je gevaccineerd bent, ivm privacy wetgeving.
Nog niet. Heb je nou echt niet in de gaten dat langzaam aan alle deuren worden opengezet om dit mogelijk te maken?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197809758
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

En ook niet aan bezoekers of wie dan ook
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197809761
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nog niet. Heb je nou echt niet in de gaten dat langzaam aan alle deuren worden opengezet om dit mogelijk te maken?
Onzin.
In Southern Sun
pi_197809766
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:23 schreef Lurf het volgende:

[..]

Dokters kunnen niet rekenen, dat is het échte probleem. Ik ben er oprecht van overtuigd dat Kuipers niet zoveel begrijpt van epidemiologische modellen, ook in het licht van zijn eerdere uitspraken.
De rekenmodellen worden dan ook door wiskundigen gedaan.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:26:17 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197809768
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:20 schreef galantis het volgende:

[..]

[..]

Ik wens ze veel succes.
De uitwerking hiervan gaat fantastisch worden

Bizarrrrrr

Hadden we natuurlijk compleet zien aankomen maar alsnog, bizarrrrrrr
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197809771
quote:

[..]

Nee de regels zijn juist strenger geworden
pi_197809780
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:18 schreef groenen het volgende:

[..]

Nee, vaccines zijn niet 100% effectief.
En dit bevestigt alleen maar mijn punt.
pi_197809785
quote:

[..]

Nee, zie het net als een eis dat een werkgever je zou verplichten een congres in Iran bij te wonen, dat kun je ook niet verplichten, maar hij kan dan bijvoorbeeld wel eisen dat je het congres per Video bij woont. Vergeet niet dat dit niet iets nieuws is, er zijn genoeg mensen die bepaalde werkzaamheden niet willen/kunnen uitvoeren omdat ze bezwaard zijn, in de praktijk is dit ook helemaal geen probleem.

Ik heb zelf in een ontwikkelteam gezeten met mensen waar hun Christelijke geloof dermate belangrijk is daat ze pertinent niet op zondag beschikbaar zijn, dus ook niet in geval van calamiteiten, nou dat lossen we gewoon op door dat ik dat geen probleem vind, net zoals dat ik dan met kerst werk, en dat zij het geen probleem vinden om met oud en nieuw of Koningsweek te werken :)
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:27:18 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197809786
quote:

[..]

De kwestie naar je werk gaan is een andere dan naar een evenement gaan

Lees de documenten van de Gezondheidsraad maar

Echter... Ja, glijdende schaal, dat zeker
pi_197809787
3,3 miljoen Israëli's zijn voor eerste keer ingeënt en 1,9 miljoen twee keer. Dat wil zeggen, 20,69% van de Israëli's zijn 2x gevaccineerd, waarvan 90 jaar en ouder 78,1%, 80 - 90 jaar 76,8%, 70 tot 79 jaar 83,8% van 60 tot 69 jaar 65,3%.

twitter

Gidsland Israël
*O* *O* *O* *O*
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197809788
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En ook niet aan bezoekers of wie dan ook
Maar bezoekers mogen ze wellicht wel weigeren als die niet kunnen aantonen geen besmettingsgevaar te vormen.
pi_197809792
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:26 schreef Molo het volgende:

[..]

De uitwerking hiervan gaat fantastisch worden

Bizarrrrrr

Hadden we natuurlijk compleet zien aankomen maar alsnog, bizarrrrrrr
Als het überhaupt al valt uit te werken.
Wat een berg moeite voor fucking niks.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:27:40 #105
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197809793
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:04 schreef BeriBeri het volgende:
Deze shit gaat dus nog maanden duren
Weer een verloren jaar
[..]

Goodbye 2021... hoe komt het dat ze toch altijd zo'n mineur weten te schetsen? Houden ze geen rekening met seizoenseffect dat vanaf begin maart een rol gaat spelen?

En over die avondklok ook weer... het explodeert als we de avondklok loslaten... we weten het effect nog niet eens wat het nu doet!! Dat is zo'n speculatie.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:28:28 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197809804
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:27 schreef galantis het volgende:

[..]

Als het überhaupt al valt uit te werken.
Wat een berg moeite voor fucking niks.
De belangen zijn groot dus dat gaat wel gebeuren

Handhaving erop echter.................
  Moderator donderdag 4 februari 2021 @ 10:28:37 #107
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197809807
Ok, dus die 3e golf komt hoe dan ook, maar het is een beetje aan ons hoe "zwart" dat scenario gaat worden kwa naleving vd maatregelen?

Tof. Beetje als een arts die zegt, nou ... binnen enkele maanden verlies je sowieso een ledemaat, alleen als je echt hard je best doet blijft het bij een hand. Doe je minder je best dan worden het je beide benen!

Succes! :)
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:29:15 #108
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197809820
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, dus die 3e golf komt hoe dan ook, maar het is een beetje aan ons hoe "zwart" dat scenario gaat worden kwa naleving vd maatregelen?

Tof. Beetje als een arts die zegt, nou ... binnen enkele maanden verlies je sowieso een ledemaat, alleen als je echt hard je best doet blijft het bij een hand. Doe je minder je best dan worden het je beide benen!

Altijd blijven lachen.
pi_197809823
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:27 schreef popje het volgende:

[..]

Goodbye 2021... hoe komt het dat ze toch altijd zo'n mineur weten te schetsen? Houden ze geen rekening met seizoenseffect dat vanaf begin maart een rol gaat spelen?

En over die avondklok ook weer... het explodeert als we de avondklok loslaten... we weten het effect nog niet eens wat het nu doet!! Dat is zo'n speculatie.
Ik blijf zeggen dat men dit puur doet om mensen nu bewust te maken, we moeten nog 2/3 maanden zien te rekken, het zijn leugentjes om bestwil, ik zou als overheid nu het zelfde doen, dit is de eerste keer dat ik eindelijk een stukje leiderschap zie bij Rutte.
pi_197809825
Ik hoor nog maar weinig van het Sputnik-vaccin op het moment (heb ik een apart topic over geopend), terwijl dat effectief blijkt te zijn en Rusland ons wil helpen met vaccins. Rusland wil het Sputnik-vaccin ook in Duitsland gaan produceren.

Als ook dit vaccin gebruikt mag worden en op korte termijn beschikbaar is, dan zou het vaccineren veel sneller kunnen gaan.

Ik vind dat de Nederlandse overheid vroegtijdig, dus nu, moet zorgen om dit vaccin zo snel als mogelijk beschikbaar te krijgen voor Nederland
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_197809826
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hate to say I told you so.
Het is ook zo ontzettend doorzichtig hè. Natuurlijk ging dit komen.
pi_197809831
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:27 schreef popje het volgende:

[..]

avondklok weten we nog niet maar de scholen open zorgt zeker voor meer besmettingen.
en alleen daarom willen ze de avondklok houden.

gewoon ruilhandel
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:30:01 #113
3778 popje
pi_197809835
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hate to say I told you so.
Betekent dat ik voorlopig nergens binnen mag want het duurt nog wel even voor ik word opgeroepen. En de boomers mogen lekker overal heen??
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:30:07 #114
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197809840
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar bezoekers mogen ze wellicht wel weigeren als die niet kunnen aantonen geen besmettingsgevaar te vormen.
Zolang vaccinaties niet 100 procent besmettelijkheid voorkomen hebben 'bewijzen' helemaal geen nut.
pi_197809843
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

De kwetsbaren onder de 60 krijgen AZ, wij zullen in het begin zeker nog wel voorzichtig zijn.
niks mis mee lijkt me, we doen er niemand kwaad mee.
Natuurlijk is daar niets mis mee (ook met AZ hoefde niemand naar het ziekenhuis/werd ernstig ziek btw).

Maar je bent loco als overheid als je daar beleid op gaat maken. Heel veel, het zijn net mensen, zullen gewoon blij zijn dat alles weer mag en vol in het leven springen.

Dat moet uiteraard ook gewoon mogen.

Dus maak daar niet je beleid op bedoel ik.

Hoewel het feit dat je er incompetent en geschift voor moet zijn... oh. Oh nee. Ik zie huge het al aankondigen 😬
#WeesGeenWhales
pi_197809856
quote:

Of erger, als de rest van de samenleving zijn best doet blijft het bij een hand.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_197809861
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee, zie het net als een eis dat een werkgever je zou verplichten een congres in Iran bij te wonen, dat kun je ook niet verplichten, maar hij kan dan bijvoorbeeld wel eisen dat je het congres per Video bij woont. Vergeet niet dat dit niet iets nieuws is, er zijn genoeg mensen die bepaalde werkzaamheden niet willen/kunnen uitvoeren omdat ze bezwaard zijn, in de praktijk is dit ook helemaal geen probleem.

Ik heb zelf in een ontwikkelteam gezeten met mensen waar hun Christelijke geloof dermate belangrijk is daat ze pertinent niet op zondag beschikbaar zijn, dus ook niet in geval van calamiteiten, nou dat lossen we gewoon op door dat ik dat geen probleem vind, net zoals dat ik dan met kerst werk, en dat zij het geen probleem vinden om met oud en nieuw of Koningsweek te werken :)
Ik hen vaak genoeg meegemaakt dat mensen niet werken op feestdagen en zondagen ivm geloof, ook niet bij calamiteiten. Ze weigeren gewoon en dat is nooit eenn probleem geweest.
pi_197809866
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:53 schreef zalkc het volgende:

[..]

De griep wordt als maatschappij ook geaccepteerd. En daar gaan er ook heel veel aan dood elk jaar.
Exact. Zodra regels weg zijn gaat iedereen weer los.

Kan niet wachten.
#WeesGeenWhales
pi_197809869
quote:

Stel je voor, er staat een sterke stroming in zee, en je weet dat er best wel wat mensen kunnen verzuipen, dan kun je hard roepen: Mensen ga niet te ver in zee!! Je kunt ook lekken naar de Telegraaf: Witte Haai gespot voor de kust voor Zandvoort, grote zorgen om veiligheid! Vervolgens toon je een burgemeester in beeld die nog eens benadrukt dat het ABSOLUUT veilig is.

Echt die lui zouden mij moeten inhuren, zijn allemaal veuuuuuuuuuuuuuuuul te braaf.
pi_197809873
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:30 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Natuurlijk is daar niets mis mee (ook met AZ hoefde niemand naar het ziekenhuis/werd ernstig ziek btw).

Maar je bent loco als overheid als je daar beleid op gaat maken. Heel veel, het zijn net mensen, zullen gewoon blij zijn dat alles weer mag en vol in het leven springen.

Dat moet uiteraard ook gewoon mogen.

Dus maak daar niet je beleid op bedoel ik.

Hoewel het feit dat je er incompetent en geschift voor moet zijn... oh. Oh nee. Ik zie huge het al aankondigen 😬
Ik zeg toch ook, alles open gooien en de kwetsbaren moeten zelf maar weten wat ze doen ( zolang de ziekenhuizen leeg blijven )

WIJ zijn nog wel even voorzichtig met extreme druktes en gelijk jan en alleman bezoeken.
pi_197809878
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:23 schreef Lurf het volgende:

[..]

Eens, maar dat zal hij toch niet zelf bedenken/doen? Heeft hij toch wel een expert voor?
Sowieso denk ik te vaak in deze crisis: schoenmaker blijf bij je leest. Ga je inderdaad niet wagen aan voorspellingen als dat niet je vak is.

Eventjes mijn laatste post hier voor vandaag, anders blijf ik bezig met dit forum en kan ik niets anders meer gedaan krijgen. :'(
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:33:17 #122
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197809880
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:05 schreef Noordzijde het volgende:
Die modellen zijn zo'n bullshit. We hebben vorige zomer het terug kunnen halen naar 50-100 besmettingen per dag. Ik zie oprecht niet in waarom het weer zo 'los' zou gaan na april.

Vaccins, hele hoop mensen is al besmet geweest, kwetsbaarste groep is al overleden of krijgt vaccins.
Seizoenseffect komt er nog, beter weer etc.

Echt complete bangmakerij. Echt awar.
100% waar. Houdt het RIVM daar echt geen rekening mee? ongelovelijk.
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:33:20 #123
3778 popje
pi_197809881
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:08 schreef Oidipous het volgende:

[..]

We gaan het zien. Het is D-week (ipv d-day) voor RIVM/kabinet. Als de besmettingen niet op grote schaal gaan toenemen de komende tijd dan staan ze volledig in hun hemd.
Dus als het de komende week niet fiks gaat stijgen kloppen de modellen niet?
pi_197809885
twitter

:D
pi_197809886
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is andersom. De werkgever moet dit aantonen
pi_197809887
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:29 schreef rutger05 het volgende:
Ik hoor nog maar weinig van het Sputnik-vaccin op het moment (heb ik een apart topic over geopend), terwijl dat effectief blijkt te zijn en Rusland ons wil helpen met vaccins. Rusland wil het Sputnik-vaccin ook in Duitsland gaan produceren.

Als ook dit vaccin gebruikt mag worden en op korte termijn beschikbaar is, dan zou het vaccineren veel sneller kunnen gaan.

Ik vind dat de Nederlandse overheid vroegtijdig, dus nu, moet zorgen om dit vaccin zo snel als mogelijk beschikbaar te krijgen voor Nederland
Het is nog te vroeg om te stellen dat het effectief is. Is meer onderzoek voor nodig.
pi_197809900
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:33 schreef popje het volgende:

[..]

Dan klopt of de R niet of het percentage wat nu al brits is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197809905
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:27 schreef Molo het volgende:

[..]

De kwestie naar je werk gaan is een andere dan naar een evenement gaan

Lees de documenten van de Gezondheidsraad maar

Echter... Ja, glijdende schaal, dat zeker
Er is geen glijdende schaal want de regels zijn strenger geworden.
pi_197809908
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik hen vaak genoeg meegemaakt dat mensen niet werken op feestdagen en zondagen ivm geloof, ook niet bij calamiteiten. Ze weigeren gewoon en dat is nooit eenn probleem geweest.
Net zoals dat als je in teams werkt met jonge mensen altijd wel 1 of 2 mensen een tijdje op wereldreis of zwangerschapsvakantie zijn, het is echt niet zo een probleem voor bedrijven als mensen zich niet willen laten vaccineren, je kunt thuis werken, je kunt onbetaald verlof opnemen, aangepast werken, etc.
Ik zou het ook omdraaien, maak het mogelijk om mensen die gevacccineerd zijn weer op lokatie te werken, en niet te roepen dat het verboten is voor mensen die weigeren.
  Moderator donderdag 4 februari 2021 @ 10:35:06 #130
Dick Laurent Is Dead
pi_197809911
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dan klopt of de R niet of het percentage wat nu al brits is.
En dan gaat het niet deze week giga stijgen maar volgende week!!!

Hoe dan ook, positief nieuws verwacht ik inmiddels gewoon niet meer :') :r
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:35:20 #131
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197809913
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is slechts een non issue wat zeer korte tijd zal spelen, je hebt als eerste de periode waarin grote evenementen sowieso geen optie zijn (laten we zeggen tot en met Juli), vanaf laten we zeggen Oktober zitten we in een situatie waar een dermate grote groep is ingeent, en R dermate laag is, dat het ook geen probleem is.

Kortom die situatie bestaat maar een maandje of 3, en dat mensen zich niet willen laten inenten zie ik alleen maar als voordeel, namelijk dat je geen verspilling krijgt.
Die laatste zin kon nog weleens behoorlijk relevant gaan zijn met de huidige schaarste.
pi_197809916
quote:

[..]

Nee
pi_197809929
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Die laatste zin kon nog weleens behoorlijk relevant gaan zijn met de huidige schaarste.
De schaarste speelt vooral een rol in Q1 en het eerste deel van Q2, daarna komen de grote batches beshikbaar en gaat het vooral om minder kwetsbaren :)
pi_197809930
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Net zoals dat als je in teams werkt met jonge mensen altijd wel 1 of 2 mensen een tijdje op wereldreis of zwangerschapsvakantie zijn, het is echt niet zo een probleem voor bedrijven als mensen zich niet willen laten vaccineren, je kunt thuis werken, je kunt onbetaald verlof opnemen, aangepast werken, etc.
Ik zou het ook omdraaien, maak het mogelijk om mensen die gevacccineerd zijn weer op lokatie te werken, en niet te roepen dat het verboten is voor mensen die weigeren.
Daarnaast mogen werkgevers hier niet om vragen.
Het alleen vragen is al verboden
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:37:26 #135
14505 OProg
A Life in Music
pi_197809945
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:32 schreef Oidipous het volgende:
Sowieso denk ik te vaak in deze crisis: schoenmaker blijf bij je leest. Ga je inderdaad niet wagen aan voorspellingen als dat niet je vak is.
Daar doen de media vrolijk aan mee. Zij zelf natuurlijk ook. Je bent 'expert' op een medisch vlak dus dan gaan we er vanuit dat je alles wel weet. En sommigen doen er vrolijk aan mee, dus dan gaat een regulier arts als expert ineens een mening neergooien over de vaccinatiestrategie. En dan kopt het AD vrolijk 'Top-expert zegt...'.

Dat is een beetje het niveautje dat ik als technisch consultant/programmeur dan de vraag krijg waarom iemands PC niet meer wil starten. "Want jij bent toch IT'er?".
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:38:42 #136
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197809963
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Precies. En zoals je zelf al zegt: het zal uiteindelijk een korte overgangsperiode zijn. Ik denk dat het op de meeste werkplekken gewoon samen opgelost gaat worden zonder drama.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:38:54 #137
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197809970
quote:

[..]

Het ligt iets genuanceerder vind ik. Er hoeft niet perse een fikse stijging te komen, maar de daling moet dan wel echt gaan afvlakken.
pi_197809975
Goed nieuws uit Israël

twitter
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:39:14 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197809976
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Er is geen glijdende schaal want de regels zijn strenger geworden.
Nog wel ja

Dat waren ze ook op gebied van bijzondere persoonsgegevens en het bezoeken van gelegenheden

Daar wordt nu dus ook zwaar zwaar aan gemorreld, door vaccinatiebewijzen toe te staan qua gebruik
pi_197809977
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daarnaast mogen werkgevers hier niet om vragen.
Het alleen vragen is al verboden
De meeste werkgevers zijn fatsoenlijk voor hun personeel, ik werk zelf voor een organisatie met 40K man en die doen er alles aan om hun mensen gezond te houden, dat gaat niet via dwang, maar gewoon via adviezen, bijvoorbeeld in de periode van versoepeling: Ga niet met het hele team afspreken, maar doe dat in kleinere groepjes, ga niet in een restaurant zittten, maar maak samen een wandeling.

Common sense werkt beter dan dwang.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:40:33 #141
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197809986
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is nog maar de vraag of R echt dermate laag wordt met vaccinaties.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:40:45 #142
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197809989
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:37 schreef OProg het volgende:

[..]

Daar doen de media vrolijk aan mee. Zij zelf natuurlijk ook. Je bent 'expert' op een medisch vlak dus dan gaan we er vanuit dat je alles wel weet. En sommigen doen er vrolijk aan mee, dus dan gaat een regulier arts als expert ineens een mening neergooien over de vaccinatiestrategie. En dan kopt het AD vrolijk 'Top-expert zegt...'.

Dat is een beetje het niveautje dat ik als technisch consultant/programmeur dan de vraag krijg waarom iemands PC niet meer wil starten. "Want jij bent toch IT'er?".
Haha die tsunami aan top-experts inderdaad. En dan lees je verder en is het één of ander type dat reeds 3,5 jaar ervaring als aio heeft _O-
pi_197810005
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:38 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Het ligt iets genuanceerder vind ik. Er hoeft niet perse een fikse stijging te komen, maar de daling moet dan wel echt gaan afvlakken.
Het punt is dat een model pas goed gevalideert kan worden bij voldoende data, op dit moment is de data nog aan de dermate lage kant dat je je moet baseren op afgeleide data, kortom net zoals weermodellen, 1-3 dagen is prima te doen, 10-14 is slechts een well educated guess.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:41:34 #144
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197810007
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Edoch:
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:39 schreef _serial_ het volgende:
Goed nieuws uit Israël

[ twitter ]
pi_197810016
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Nog wel ja

Dat waren ze ook op gebied van bijzondere persoonsgegevens en het bezoeken van gelegenheden

Daar wordt nu dus ook zwaar zwaar aan gemorreld, door vaccinatiebewijzen toe te staan qua gebruik
Er is niks veranderd
  Moderator donderdag 4 februari 2021 @ 10:42:15 #146
Dick Laurent Is Dead
pi_197810019
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Haha die tsunami aan top-experts inderdaad. En dan lees je verder en is het één of ander type dat reeds 3,5 jaar ervaring als aio heeft _O-
Om nog maar te zwijgen over alle Twitter ''experts'' die al honderdmiljoenmiljard keer voorbij zijn gekomen. Vaak postend met veel hoofdletters en uitroeptekens om hun bericht EXTRA geloofwaardig!!!!!! te maken.... :')
pi_197810020
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:37 schreef OProg het volgende:

[..]

Bedoel je nu Kuipers die uitleg geeft over epidemiologie? Of aangeeft waarom Spoetnik zo snel mogelijk goedgekeurd moet worden? Of dat de avondklok en andere maatregelen moeten blijven omdat het de R drukt? Of...

:P
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:42:58 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197810027
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Er is niks veranderd
Hou dat jezelf vooral voor
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:43:20 #149
14505 OProg
A Life in Music
pi_197810032
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:40 schreef Qarrad het volgende:

En de overtreffende trap is dat homeopaten die nooit een medische opleiding hebben gehad nu als 'Arts' opduiken in het debat. _O-
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197810035
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is nog even afwachten, maar de eerste indicaties wijzen erop dat gevaccineerde mensen ook geen verspreiders worden, anders is het slechts een lichte tegenvaller, niet eens een zware, en treft dan vooral mensen die zich zelf bewust niet laten vaccineren, als je kijkt naar de groep die dat is, zijn dat vooral mensen die toch al niet in de risicogroep zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')