abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197799602
Welkom in Het Positiviteitstopic met cijfers en grafieken!

De insteek van dit topic is positief. Negatieve zaken mogen elders genoemd en bediscussieerd worden.

Hierbij een link naar het Dashboard coronavirus van de Rijksoverheid.

Corona locator Nederland met heel veel cijfers:
https://www.bddataplan.nl/corona/

Ben je het niet met een ander eens? Prima, maar dat hoeft niet per se hier gepost te worden. Voer dat gesprek desgewenst via DM of PM.

Het doel van dit topic is positief nieuws onderbouwen met cijfers. Het volgen van positief nieuws dat ook gewoon waar is, kan veel schelen voor je gemoedstoestand.

Iedereen die meepost, bedankt! Het is een fijn topic geworden wat gewaardeerd wordt door meerdere mensen. Samen slepen we elkaar er doorheen!
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_197799639
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:38 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja die redenatie snap ik, maar voor mijn gevoel liep het in maart/april op een gegeven moment sneller leeg :?
we hadden toen in korte tijd een hoge piek in besmettingen en opnames, maar bijkomend voordeel was dat we richting de lente en zomer gingen, dus het seizoen was korter waarin dit virus graag op zich heen slaat. nu zitten we in de heerfst / winter periode en dat vind het virus fijn en blijven we langer doorlopen met de besmettingen ondanks de maatregelen.

vergeet niet dat we vorig jaar rond deze tijd nog geen (bekende) besmettingen hadden in Nederland. Dus we hebben nog even te gaan voor het virus zich ook minder prettig voelt en minder schade kan aanrichten. Hopen op een mooi vroeg voorjaar.
  woensdag 3 februari 2021 @ 16:46:26 #3
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197799640
quote:
17s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:07 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Volgens mij las ik dit al eerder hier maar kijken jullie ook weleens naar Vlaamse nieuws/achtergrond programma's? Ik vind dat echt een verademing omdat dat gewoon rustige programma's zijn, het wordt helder en duidelijk uitgelegd en er zitten vooral geen hysterische mensen aan tafel :)
Ja, de Belgen zijn denk ik vaak rationeler en verstandiger dan wij. Vond ik ook vaak met die spelletjesprogramma's vroeger.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197799751
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:46 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, de Belgen zijn denk ik vaak rationeler en verstandiger dan wij. Vond ik ook vaak met die spelletjesprogramma's vroeger.
Die hebben ze nog steeds, spelletjesprogramma's, maar ze maken sowieso wel betere programma's dan Nederland :)
  woensdag 3 februari 2021 @ 16:59:19 #5
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197799824
quote:
17s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:52 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Die hebben ze nog steeds, spelletjesprogramma's, maar ze maken sowieso wel betere programma's dan Nederland :)
Ja, maar ik kijk er al heel lang niet meer naar. Ik keek vaak naar dat programma met Herman van Molle.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_197799899
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:46 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

En de Belgen maken aanzienlijk betere muziek (Balthazar) en series (Undercover). Maargoed, dat allemaal terzijde :)
pi_197800304
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 17:04 schreef Stephen1985 het volgende:

[..]

En de Belgen maken aanzienlijk betere muziek (Balthazar) en series (Undercover). Maargoed, dat allemaal terzijde :)
Ook dat :Y

Maar ik haal toch veel positiviteit uit die praatprogramma's, relativeert een stuk makkelijker
pi_197800336
Mooie cijfers van vandaag, dalingen in de kliniek en op de IC en ~700 minder besmettingen dan vorige week woensdag.

De grafieken van vandaag:

De gegevens lijken nu compleet tot en met 27 januari en ik verwacht ook weinig correcties meer voor de 28e. Ook deze week weer een geleidelijke daling in de eerste paar dagen van de week. De twee voorgaande weken was de totale daling vooral aan het eind van de week te zien.

Wat me opvalt in de dagcurve van vandaag is dat naar verhouding de 'buik' wat sterker gestegen is dan de piek. Dit kan komen omdat er sneller bekend is wat de dag van eerste klachten was. Daardoor verwacht ik de komende paar dagen wat minder correcties voor de dagen waar de 'buik' nu hoog is, dus 30 en 31 januari.
pi_197801583
quote:
17s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:52 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Al 200 jaar Tetris *O* Met een geweldige presentator en ‘JP’ (geen idee hoe zo iemand heet).
pi_197801600
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:14 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Ben bang dat het vooral veel egotripperij is. Een beetje zoals ik in deze topicreeks, maar dan erger. oO<
Sommige users mogen dat c_/
pi_197801679
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 16:38 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja die redenatie snap ik, maar voor mijn gevoel liep het in maart/april op een gegeven moment sneller leeg :?
Klopt, we hadden toen ook echt een korte piek die ineens tot stilstaan kwam door de stevige lockdown.

Deze golf is veel langer, elke dag meer dan 200 opnames voor langere tijd.
Ook de groep in het ziekenhuis is anders denk ik. In de eerste golf waren er een hoop oude mensen die niet levend weggingen of naar huis werden gestuurd om daar in alle rust te sterven. Dat werd oneerbiedig ‘dor hout’ genoemd. Nu liggen er meer fitte mensen die meer overlevingskansen hebben en enerzijds dus minder overlijdens en anderzijds minder mensen die naar huis worden gestuurd om te sterven. Men blijft langer in het ziekenhuis, maar komt er wel veelal lopend uit.
pi_197802100
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:46 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Al 200 jaar Tetris *O* Met een geweldige presentator en ‘JP’ (geen idee hoe zo iemand heet).
De jury noemt Ben dat toch? Blijft een geniaal programma *O*
pi_197802169
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 18:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Klopt, we hadden toen ook echt een korte piek die ineens tot stilstaan kwam door de stevige lockdown.

Deze golf is veel langer, elke dag meer dan 200 opnames voor langere tijd.
Ook de groep in het ziekenhuis is anders denk ik. In de eerste golf waren er een hoop oude mensen die niet levend weggingen of naar huis werden gestuurd om daar in alle rust te sterven. Dat werd oneerbiedig ‘dor hout’ genoemd. Nu liggen er meer fitte mensen die meer overlevingskansen hebben en enerzijds dus minder overlijdens en anderzijds minder mensen die naar huis worden gestuurd om te sterven. Men blijft langer in het ziekenhuis, maar komt er wel veelal lopend uit.
Terwijl de lockdown nu veel heftiger is. En veel langer ook nog eens.
pi_197803306
quote:
17s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:18 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

De jury noemt Ben dat toch? Blijft een geniaal programma *O*
Jaaa! :) Tof programma inderdaad :)
pi_197803348
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:22 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Terwijl de lockdown nu veel heftiger is. En veel langer ook nog eens.
Klopt. De eerste golf werkte voornamelijk door de angst. De volle ziekenhuizen in Italië en de lijkkisten in Wuhan zorgden ervoor dat men vrijwillig binnen bleef.

Maar vergeet ook niet dat we toen vrij snel goed weer hadden, dat scheelt ook ontzettend veel. Niet alleen helpt de vitamine D die de zon opwekt, ook dat we niet allemaal binnen in slecht geventileerde ruimtes zitten scheelt een hoop. Dat is ook 1 van de redenen waarom de Apres-Ski en Carnaval een groot probleem waren, heel veel mensen op elkaar gepakt in amper geventileerde ruimtes.
pi_197805077
Voordeel was ook wel dat het tijdens de eerste golf voornamelijk in Brabant te doen was. Nu is het in het hele land verspreid. Hetgeen leidt tot een brede verspreiding van ziekenhuisopname.
- verwijderd door admin -
pi_197805325
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:45 schreef groenen het volgende:
Voordeel was ook wel dat het tijdens de eerste golf voornamelijk in Brabant te doen was. Nu is het in het hele land verspreid. Hetgeen leidt tot een brede verspreiding van ziekenhuisopname.
Oh oooh die brabanders ook hè...... ;) :6

(sorry kon deze even niet laten :o :D )
pi_197806289
In deze update staan de vaccinaties tegen het coronavirus die door de GGD'en, ziekenhuizen en langdurige zorginstellingen zijn gezet. Het RIVM publiceert het totaal aantal gevaccineerden tegen het coronavirus in Nederland op het Dashboard coronavirus.

GGD'en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziekenhuizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Langdurige zorginstellingen
SPOILER
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_197806337
Ruim 400000 dus nu, het begint langzaam aan op gang te komen...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197806420
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:59 schreef TheVulture het volgende:
Ruim 400000 dus nu, het begint langzaam aan op gang te komen...
Echt een fijn idee dat het tempo erin komt. Grappig genoeg is dit bij alle landen zo, begint langzaam en dan knallen.

Over 2 weken hebben we dus bijna een half miljoen mensen die 50 procent minder kans op besmetting hebben, en als ze toch besmet raken minder ziek worden. En dan krijgen ze nog een 2e prik om het allemaal te boosten.

Ben echt heel benieuwd wanneer we effect gaan zien, ik schat zo in na ongeveer 5 miljoen prikken. Dat denk ik omdat:
1 er geschat wordt dat zo’n 3 miljoen mensen de ziekte hebben gehad
2 er dan 8 miljoen mensen immuun zijn
3 dat ongeveer de helft van Nederland is, voldoende om effecten te gaan zien van de groepsimmuniteit
pi_197806724
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Echt een fijn idee dat het tempo erin komt. Grappig genoeg is dit bij alle landen zo, begint langzaam en dan knallen.

Over 2 weken hebben we dus bijna een half miljoen mensen die 50 procent minder kans op besmetting hebben, en als ze toch besmet raken minder ziek worden. En dan krijgen ze nog een 2e prik om het allemaal te boosten.

Ben echt heel benieuwd wanneer we effect gaan zien, ik schat zo in na ongeveer 5 miljoen prikken. Dat denk ik omdat:
3 dat ongeveer de helft van Nederland is, voldoende om effecten te gaan zien van de groepsimmuniteit
Niet om de pret te drukken, maar die 5 miljoen die je vaccineert, daar zullen ongetwijfeld al mensen uit die groep van 3 miljoen tussen zitten. Sterker nog, dit kun je uitrekenen als besmettingen homogeen verdeeld zijn geweest. Je komt dan door de overlap uit op zo'n 7,1 miljoen als ik het goed heb. Maar ach, het is al tig miljoen dus dat is altijd goed ;)
I'll give you something to do
pi_197806903
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:56 schreef MyTiredFeet het volgende:
In deze update staan de vaccinaties tegen het coronavirus die door de GGD'en, ziekenhuizen en langdurige zorginstellingen zijn gezet. Het RIVM publiceert het totaal aantal gevaccineerden tegen het coronavirus in Nederland op het Dashboard coronavirus.

[ afbeelding ]

GGD'en
SPOILER
Ziekenhuizen
SPOILER
SPOILER
Ik schrok van het grafiekje :')
Tap tap tap
  donderdag 4 februari 2021 @ 07:46:58 #23
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197807997
quote:

[..]

Klink logisch. Het enige is dan nog of er varianten zijn die het vaccin omzeilen, maar laten we hopen dat dat niet zo is.
  donderdag 4 februari 2021 @ 07:47:42 #24
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197808003
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:51 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, we zijn hier niet gewend dat lijnen die naar boven gaan positief zijn.
pi_197808202
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:51 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ook haha. Maar dit is het enige grafiekje dat van mij zo snel en steil mogelijk omhoog mag *O*
pi_197808269
quote:

[..]

Ik denk eerder, want de kwetsbaarste worden nu gevaccineerd, de doelgroep die evt in het ziekenhuis komt. Dus bij 3 miljoen vaccins is dat "probleem" grotendeels getackeld.
  donderdag 4 februari 2021 @ 08:53:52 #27
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197808508
NICE heeft nog maar 595 patiënten op de ic *O*
Het blijft dalen dus.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197808791
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 07:46 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Klink logisch. Het enige is dan nog of er varianten zijn die het vaccin omzeilen, maar laten we hopen dat dat niet zo is.
Neem maar van mij aan dat die varianten er niet zijn, en ik verwacht ze ook niet. Hooguit zal het vaccin bij bepaalde varianten wat beter of slechter werken, maar niets om bang van te worden.
pi_197808820
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:30 schreef galantis het volgende:

[..]

Niet om de pret te drukken, maar die 5 miljoen die je vaccineert, daar zullen ongetwijfeld al mensen uit die groep van 3 miljoen tussen zitten. Sterker nog, dit kun je uitrekenen als besmettingen homogeen verdeeld zijn geweest. Je komt dan door de overlap uit op zo'n 7,1 miljoen als ik het goed heb. Maar ach, het is al tig miljoen dus dat is altijd goed ;)
Je drukt de pret niet, je bent realistisch. Dat mag, en nu ik dit gelezen hebt besef ik mij dat ik er wat naast zat. Waarschijnlijk zijn er 500.000 tot 1.000.000 extra prikken nodig om het goed te gaan merken, maar met het tempo van 1 miljoen prikken per week wat genoemd wordt is dat gelukkig niet zo heel spannend.
pi_197808842
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 08:28 schreef koemleit het volgende:

[..]

Ik denk eerder, want de kwetsbaarste worden nu gevaccineerd, de doelgroep die evt in het ziekenhuis komt. Dus bij 3 miljoen vaccins is dat "probleem" grotendeels getackeld.
Dat zal zeker een effect hebben op de ziekenhuizen en IC, ik vind het lastig om daar een getal aan te hangen omdat ik niet zo goed weet hoeveel mensen het betreft.

Maar dat is een eerste effect wat we zullen merken, ik kan er niet op wachten! *O*
pi_197809045
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:21 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat zal zeker een effect hebben op de ziekenhuizen en IC, ik vind het lastig om daar een getal aan te hangen omdat ik niet zo goed weet hoeveel mensen het betreft.

Maar dat is een eerste effect wat we zullen merken, ik kan er niet op wachten! *O*
Ik ook niet. dat er in de categorie 15-40 mensen klachten krijgen is vervelend, maar je kunt wel terug naar het "normale" leven als die ziekenhuizen leeg blijven
pi_197809136
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik ook niet. dat er in de categorie 15-40 mensen klachten krijgen is vervelend, maar je kunt wel terug naar het "normale" leven als die ziekenhuizen leeg blijven
Inderdaad, en die paar mensen die dan toch naar het ziekenhuis moeten kunnen we dan prima hebben.

Het is goed om in de media te lezen dat er veel mobiele 90+'ers op dit moment een vaccin krijgen. Er zit goede vaart in nu, denk dat we eind volgende week de miljoen wel aan gaan tikken in Nederland.

Als je wereldwijd kijkt, meer dan 100 miljoen prikken. Dat is toch onvoorstelbaar groot getal toch, 12 maanden geleden kenden we Corona alleen van berichten uit China en nu hebben we al meerdere vaccins én meer dan 100 miljoen prikken. Ik ben echt zwaar onder de indruk van de wetenschap in de wereld, een nieuwe auto ontwikkelen duurt langer.
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:55:18 #33
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197809305
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:35 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja, daarom vind ik ook dat ze de zwakkeren goed moeten afschermen en de rest vrij moeten laten.
pi_197809484
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:55 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, daarom vind ik ook dat ze de zwakkeren goed moeten afschermen en de rest vrij moeten laten.
Ik denk dat dat de wens is van iedereen. Dit hebben we ook in de eerste golf geprobeerd, maar dat is jammerlijk mislukt. Nu hebben we gelukkig een middel om ze goed te kunnen beschermen, hopelijk zijn we snel op het niveau dat iedereen van 60+ een vaccin heeft gehad, dan is er ineens veel meer mogelijk.
  Redactie Games donderdag 4 februari 2021 @ 10:26:10 #35
181272 crew  Noppie2000
pi_197809765
Weet niet of het al bekend was, maar:
quote:
Van Delden zegt verder dat er meer doses van het AstraZeneca-vaccin voorhanden zijn, omdat is gebleken dat er elf of misschien wel twaalf doses uit een flacon kunnen worden gehaald. "Dat is meer dan verwacht en goed nieuws."
Uit de briefing zojuist :)
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:26:17 #36
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_197809767
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:41 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Inderdaad, en die paar mensen die dan toch naar het ziekenhuis moeten kunnen we dan prima hebben.

Het is goed om in de media te lezen dat er veel mobiele 90+'ers op dit moment een vaccin krijgen. Er zit goede vaart in nu, denk dat we eind volgende week de miljoen wel aan gaan tikken in Nederland.

Als je wereldwijd kijkt, meer dan 100 miljoen prikken. Dat is toch onvoorstelbaar groot getal toch, 12 maanden geleden kenden we Corona alleen van berichten uit China en nu hebben we al meerdere vaccins én meer dan 100 miljoen prikken. Ik ben echt zwaar onder de indruk van de wetenschap in de wereld, een nieuwe auto ontwikkelen duurt langer.
De wetenschap is ook prima (al zou je er veel meer nadruk op moeten leggen. Let's say via onderwijs)...

Het 'probleem' nu is meer de hele wisselwerking eromheen. Dat hele Sputnikverhaal bijvoorbeeld. De enige reden dat dat plat gezegd heel stroperig de EU binnenkomt is kort door de bocht genomen er vooral eentje van aanbesteden en contracten. Idem met de distributie en opslag. Ik stel me oprecht vragen bij de creatieve bereidheid en het noodsituatiedenken van de overheid. Als iets niet lukt (vaak omdat iets te duur is), wordt er in mijn optiek veel te weinig naar de noodoplossing gekeken. Wie niets heeft, moet slim zijn? Niet waar?

Op zich is het allemaal wel logisch en verklaarbaar met alle regels en de stroperigheid van uitvoer, maar je moet je afvragen waarom we van het omgekeerde adagium 'waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan' zijn... Schep een noodprecedent.... Of zijn we echt zo bang dat we ons daar impopulair mee maken? Soms heb je troep nodig om iets te doorbreken.
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:38:57 #37
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_197809972
Niet echt positief nieuws, maar ik kon hier toch wel om lachen. Vanochtend zag ik eerst deze kop:
quote:
Besluit over dichthouden basisscholen in Bergen op Zoom valt goed: 'Ouders voornamelijk positief’
En een paar uur later daarnaast deze:
quote:
Ouders boos om dicht blijven scholen rond Bergen op Zoom: ‘Mijn kind huilde’
Wat klopt er niet? :P
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_197810070
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:38 schreef L3viathan het volgende:
Niet echt positief nieuws, maar ik kon hier toch wel om lachen. Vanochtend zag ik eerst deze kop:
[..]

En een paar uur later daarnaast deze:
[..]

Wat klopt er niet? :P
Tja het is maar wie er wordt geïnterviewd. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_197811144
Even terugkomend over die opmerking dat de experts zich vooral bezig moeten houden met advies geven aan het kabinet en geen tv-optredens moeten doen. Dit wil je in een democratie juist niet hebben. Het is juist positief dat wij als burger direct door professionals worden geïnformeerd, dat heet transparantie. Anders krijg je Chinese of Russische praktijken waar je maar moet geloven dat de overheid de waarheid vertelt.

Ik stoor mij trouwens niet zo aan die praatprogramma's, maar ik kijk ook alleen Op1 momenteel. Daar doen ze het in mijn beleving wel prettig. Ze nodigen een viroloog uit als Ad Osterhaus die het vrij theoretisch benadert en zetten daar vaak dan iemand tegenover die het wat meer emotioneel benadert. Het is niet altijd opbeurend, maar goed het gaat ook over een crisis.
  Public Relations / Redactie Film donderdag 4 februari 2021 @ 12:27:33 #40
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_197811876
Als ik de grafieken goed lees verwachten ze komende weken een stijging op de IC met een omslagpunt medio maart. De strenge maatregelen van nu moeten dan wel aangehouden worden.
Ik kan niet zeggen wat dit precies voor versoepelingen betekenen, maar mochten de huidige generatie vaccins hun werk blijven doen dan zou dat de laatste piek moeten zijn en daarmee voorkomen we 'code zwart'. Dat lijkt me goed nieuws.
pi_197812743
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:44 schreef Bananenpap het volgende:
Even terugkomend over die opmerking dat de experts zich vooral bezig moeten houden met advies geven aan het kabinet en geen tv-optredens moeten doen. Dit wil je in een democratie juist niet hebben. Het is juist positief dat wij als burger direct door professionals worden geïnformeerd, dat heet transparantie. Anders krijg je Chinese of Russische praktijken waar je maar moet geloven dat de overheid de waarheid vertelt.

Ik stoor mij trouwens niet zo aan die praatprogramma's, maar ik kijk ook alleen Op1 momenteel. Daar doen ze het in mijn beleving wel prettig. Ze nodigen een viroloog uit als Ad Osterhaus die het vrij theoretisch benadert en zetten daar vaak dan iemand tegenover die het wat meer emotioneel benadert. Het is niet altijd opbeurend, maar goed het gaat ook over een crisis.
Ik ben ook zeker voor transparantie, maar mijn inziens is dat wel iets anders dan op de voorgrond treden om bewust een bepaald verhaal te houden. Zeker omdat ze dat doen voordat de overheid iets bekend maakt. Bijvoorbeeld een Ernst Kuipers die zich bewust uitlaat over de maatregelen, dat is niet zijn taak en kennisgebied en daar moet hij dus gewoon zijn mond over houden wat mij betreft.

Het is zeker belangrijk dat mensen als Ab Osterhaus en Diederik Gommers in bepaalde media opduiken, maar dat is een heel andere manier van informeren dan bijvoorbeeld een Ernst Kuipers doet.
pi_197812903
Met al het goede nieuws van de laatste weken zou je bijna vergeten dat we nog steeds in een ernstige situatie zitten. Nu lees ik dit mooie nieuws weer:
quote:
Mensen van 80 tot 85 jaar oud die nog zelfstandig wonen, zijn aan de beurt om zich te laten vaccineren tegen het coronavirus. Zij krijgen vanaf vrijdag een uitnodiging om een afspraak te maken, maar zij kunnen dat nu ook al regelen met de GGD in hun regio.

Er is genoeg ruimte op de priklocaties en er zijn genoeg vaccindoses op voorraad, zegt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), dat het vaccinatieprogramma leidt. 80-plussers zouden eigenlijk pas over een paar dagen aan de beurt zijn, maar dat wordt vervroegd. In de afgelopen dagen zijn 85- tot 90-jarigen al uitgenodigd en vorige week begon de vaccinatie van 90-plussers.
BRON: Ad blog
pi_197813635
Ziekenhuizen mooi mooi mooi!

Zou vandaag de grote uittocht begonnen zijn?
  Redactie Games donderdag 4 februari 2021 @ 14:03:25 #44
181272 crew  Noppie2000
pi_197813674
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:01 schreef GereDathan het volgende:
Ziekenhuizen mooi mooi mooi!

Zou vandaag de grote uittocht begonnen zijn?
Geen idee, ik zie geen cijfers :P
  donderdag 4 februari 2021 @ 14:06:04 #45
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197813728
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Opnieuw een daling op IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal een daling van 93 in de ziekenhuizen. Het zijn 2.121 bezette bedden in totaal. Hopelijk duiken we deze week onder de 2.000.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- donderdag 4 februari: 602 (absolute daling 11; relatieve daling 1,8%);
- woensdag 3 februari: 613 (absolute daling 16; relatieve daling 2,5%);
- dinsdag 2 februari: 629 (absolute daling 10; relatieve daling 1,6%);
- maandag 1 februari: 639 (absolute daling 7; relatieve daling 1,1%);
- zondag 31 januari: 646 (absolute stijging 6; relatieve stijging 0,9%);
- zaterdag 30 januari: 640 (absolute daling 19; relatieve daling 2,9%);
- vrijdag 29 januari: 659 (absolute stijging 14; relatieve stijging 2,2%);
- donderdag 28 januari: 645 (absolute daling 6; relatieve daling 0,9%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- donderdag 4 februari: 1.519 (absolute daling 82; relatieve daling 5,1%);
- woensdag 3 februari: 1.601 (absolute daling 39; relatieve daling 2,4%);
- dinsdag 2 februari: 1.640 (absolute stijging 9; relatieve stijging 0,6%);
- maandag 1 februari: 1.631 (absolute stijging 58; relatieve stijging 3,7%);
- zondag 31 januari: 1.573 (absolute daling 27; relatieve daling 1,7%);
- zaterdag 30 januari: 1.600 (absolute stijging 28; relatieve stijging 1,8%);
- vrijdag 29 januari: 1.572 (absolute daling 23; relatieve daling 1,4%);
- donderdag 28 januari: 1.595 (absolute daling 53; relatieve daling 3,2%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 04-02-2021 17:34:24 ]
pi_197813783
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:06 schreef Federer-fan het volgende:
2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
En eindelijk in de buurt van die 1500, dat we die morgen maar snel mogen passeren! ^O^
pi_197813965
Hè hè eindelijk de langverwachte serieuze ziekenhuisdaling! *O*
pi_197814058
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:03 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Geen idee, ik zie geen cijfers :P
Die eer is voor onze meester van de ziekenhuiscijfers @Federer-fan *O*
pi_197815212
4193. Een hele lichte stijging (180) ten opzichte van gisteren. Amper noemenswaardig. We zitten duidelijk op een plateau rond de 4000 op dit moment.
pi_197815364
Besmettingcijfers dinsdag 24 november tot en met maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 1 december tot en met maandag 7 december
Totaal: 41.116:
Wijziging t.o.v. week ervoor: + 22,7%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 8 december tot en met maandag 14 december
Totaal: 58.065
Wijziging t.o.v. week ervoor: + 41,2%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 15 december tot en met maandag 21 december
Totaal: 79.328
Wijziging t.o.v. week ervoor: + 36,6%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 22 december tot en met maandag 28 december:
Totaal: 69.865
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 11,9%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 29 december tot en met maandag 4 januari
Totaal: 57.738
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 17,4%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 5 januari tot en met maandag 11 januari:
Totaal: 50.999
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 11,7%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
Totaal: 39.562
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 22,4%

SPOILER
totaal: 39.562

Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 9,7%

dinsdag: 4.272
woensdag: 5.615
donderdag: 5.774
vrijdag: 5.744
zaterdag: 5.414
zondag: 4.891
maandag: 4.017

totaal: 35.727

Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met 1 februari:
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 19,5%

dinsdag: 3.917
woensdag: 4.726
donderdag: 4.669
vrijdag: 4.392
zaterdag: 4.173
zondag: 3.700
maandag: 3.188

totaal: 28.768

Besmettingcijfers dinsdag 2 februari tot en met 8 februari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: -11,4%

dinsdag: 3.561
woensdag: 4.013
donderdag: 4.196
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:

totaal: 27.463 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
pi_197815435
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:17 schreef GereDathan het volgende:
4193. Een hele lichte stijging (180) ten opzichte van gisteren. Amper noemenswaardig. We zitten duidelijk op een plateau rond de 4000 op dit moment.
Helaas zal diverse media dit niet zo brengen. Die zullen het melden als de derde dag op rij dat de positieve tests cijfers stijgen.

Dat we gewoon nog dalen ten opzichte van vorige week zal helaas nauwelijks benoemt worden
pi_197815455
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:27 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Helaas zal diverse media dit niet zo brengen. Die zullen het melden als de derde dag op rij dat de positieve tests cijfers stijgen.

Dat we gewoon nog dalen ten opzichte van vorige week zal helaas nauwelijks benoemt worden
Ik ben er ook bang van :'(
pi_197815561
quote:

[..]

Ja want anders kunnen ze volgende week niet melden dat de levensgevaarlijke Britse variant er is :')
pi_197815637
quote:
17s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:34 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ja want anders kunnen ze volgende week niet melden dat de levensgevaarlijke Britse variant er is :')
Zullen we vast afscheid van elkaar nemen? Volgende week zullen we allemaal ten onder gaan als het aan de media ligt.

:')
pi_197815646
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:17 schreef GereDathan het volgende:
Inderdaad en toch weer 500 minder dan vorige week donderdag. ^O^
pi_197815675
Ik lees al enige tijd mee en wilde graag als eerste post dit bericht van Volkskrant live blog delen:

Live

15:31

Aantal besmettingen in Nederland blijft fors dalen

Het aantal besmettingen blijft in Nederland in een flink tempo dalen, een eventuele kentering door de opmars van de Britse variant is nog niet zichtbaar. De komende twee weken zou de opmars van deze nieuwe variant zichtbaar moeten worden.

Sinds vorige week is het aantal nieuwe coronabesmettingen met 19 procent afgenomen naar 27.178. Een week eerder was de afname op weekbasis nog 10 procent. In heel Nederland zijn deze week 156 besmettingen per 100 duizend inwoners gemeld, vorige week donderdag was dit aantal 192.
pi_197815714
quote:

[..]

ik denk dat we nog een stukje kunnen zakken, maar dat we uiteindelijk een x aantal weken rond de 20k per week positief geteste personen zullen noteren. vaccins en mooier weer gaan het dan verder omlaag brengen, maar tot eind april heb ik er een hard hoofd over in. maar we zitten nog onder het gemiddelde van vorige week, dus het is gewoon positief de aantallen die nu gemeld worden.
pi_197815850
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:45 schreef BorTheWolf het volgende:

[..]

ik denk dat we nog een stukje kunnen zakken, maar dat we uiteindelijk een x aantal weken rond de 20k per week positief geteste personen zullen noteren. vaccins en mooier weer gaan het dan verder omlaag brengen, maar tot eind april heb ik er een hard hoofd over in. maar we zitten nog onder het gemiddelde van vorige week, dus het is gewoon positief de aantallen die nu gemeld worden.
Mijn voorspelling is dat we dalen naar een niveau van 2000-2500 per dag, totdat de vaccins en betere weer invloed gaan uitoefenen. Voor mijn gevoel zitten we met de huidige +/- 4000 nog niet op de bodem.
pi_197815853
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:42 schreef Optimist76 het volgende:
Ik lees al enige tijd mee en wilde graag als eerste post dit bericht van Volkskrant live blog delen:

Live

15:31

Aantal besmettingen in Nederland blijft fors dalen

Het aantal besmettingen blijft in Nederland in een flink tempo dalen, een eventuele kentering door de opmars van de Britse variant is nog niet zichtbaar. De komende twee weken zou de opmars van deze nieuwe variant zichtbaar moeten worden.

Sinds vorige week is het aantal nieuwe coronabesmettingen met 19 procent afgenomen naar 27.178. Een week eerder was de afname op weekbasis nog 10 procent. In heel Nederland zijn deze week 156 besmettingen per 100 duizend inwoners gemeld, vorige week donderdag was dit aantal 192.
Welkom en bedankt voor deze positieve post!
pi_197815895
Dank je wel!! Jullie hebben mij veel steun gegeven de afgelopen maanden met jullie positiviteit!
  donderdag 4 februari 2021 @ 15:58:05 #62
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197815916
quote:
17s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:34 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

_O-
  donderdag 4 februari 2021 @ 15:59:01 #63
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197815930
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:53 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Mijn voorspelling is dat we dalen naar een niveau van 2000-2500 per dag, totdat de vaccins en betere weer invloed gaan uitoefenen. Voor mijn gevoel zitten we met de huidige +/- 4000 nog niet op de bodem.
Hoe snel verwacht je dat die daling gaat?
pi_197815953
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:40 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zullen we vast afscheid van elkaar nemen? Volgende week zullen we allemaal ten onder gaan als het aan de media ligt.

:')
Je weet dat dit het positiviteitstopic is hè?

:6 :D :D
pi_197815966
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:56 schreef Optimist76 het volgende:
Dank je wel!! Jullie hebben mij veel steun gegeven de afgelopen maanden met jullie positiviteit!
Dat mag ik hopen met zo'n username
pi_197816301
quote:
17s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:00 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Je weet dat dit het positiviteitstopic is hè?

:6 :D :D
}) c_/
pi_197816309
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 15:59 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Hoe snel verwacht je dat die daling gaat?
Dag of 14 - 20 denk ik, vanaf vandaag.
pi_197816894
quote:

[..]

4246 nieuwe besmettingen, gemiddelde daling blijft stevig - https://nos.nl/l/2367307

Gelukkig blijft ook de NOS nu ook positief!
  donderdag 4 februari 2021 @ 16:58:01 #69
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197816914
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 16:57 schreef DikDikkie het volgende:

[..]

4246 nieuwe besmettingen, gemiddelde daling blijft stevig - https://nos.nl/l/2367307

Gelukkig blijft ook de NOS nu ook positief!
Da's eh... positief.
  donderdag 4 februari 2021 @ 18:55:03 #70
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197818671
NICE heeft er nu 597 op de ic liggen, ben zeer benieuwd hoe dit de komende dagen verder gaat. Zo te zien nogal wat mensen ontslagen en niet veel nieuwe opnames.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197820339

GGD'en
SPOILER
Ziekenhuizen
SPOILER
SPOILER
Niet schrikken @CherryLips en @Shaar12! Dit is een positief grafiekje! ;)
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_197821453
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:08 schreef MyTiredFeet het volgende:
Niet schrikken @:CherryLips en @:Shaar12! Dit is een positief grafiekje! ;)
Top die updates steeds, thanx! ^O^
pi_197827347
quote:
Iets wat we hier al sinds het begin van het-jaar-wat-niet-genoemd-mag-worden, ze manipuleren bewust de berichtgeving zodat alles enger wordt.
Edit: en dan bedoel ik dus de media als het AD en de Telegraaf en niet Geenstijl.

Overigens is de laatste stukje van de Volkskrant wel heel treffend, die beginnen nu ook aan te geven dat de Britse variant er helemaal niet toe doet.

We worden nu alweer weken, zo niet maanden, bang gemaakt met die Britse en ZA variant die zóóóóóó besmettelijk is. Maar in de cijfers zien we dat alles behalve terug.

[ Bericht 4% gewijzigd door GereDathan op 05-02-2021 09:12:31 ]
pi_197827445
https://www.nu.nl/coronav(...)ng-coronavaccin.html

Dat de EU maar snel mag volgen. Dit kan de vaccinantiesnelheid behoorlijk omhoog helpen *O*

Edit: @MyTiredFeet, bedankt voor de overzichten, ziet er top uit!
pi_197827572
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 18:55 schreef deedeetee het volgende:
NICE heeft er nu 597 op de ic liggen, ben zeer benieuwd hoe dit de komende dagen verder gaat. Zo te zien nogal wat mensen ontslagen en niet veel nieuwe opnames.
Zojuist gekeken, het aantal staat nu op 571 _O_
pi_197827701
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 08:14 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Iets wat we hier al sinds het begin van het-jaar-wat-niet-genoemd-mag-worden, ze manipuleren bewust de berichtgeving zodat alles enger wordt.
Nee, dat doen ze niet. Dit is een gevaarlijke opvatting die wat mij betreft al helemaal niet in het positiviteitstopic thuis hoort. Dit is zoals dat artikel op GS gewoon aangeeft geen manipulatie, maar gewoon domweg verkeerd interpreteren van cijfers.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197827726
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 08:48 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee, dat doen ze niet. Dit is een gevaarlijke opvatting die wat mij betreft al helemaal niet in het positiviteitstopic thuis hoort. Dit is zoals dat artikel op GS gewoon aangeeft geen manipulatie, maar gewoon domweg verkeerd interpreteren van cijfers.
De afgelopen +/- 12 maanden hebben geregeld gezien dat de media bewust de meest negatieve cijfers opzoekt. Helaas. Ze manipuleren de cijfers niet, ze manipuleren de berichtgeving zodanig dat altijd het negatieve (angst zaaiende) in de krant komt. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen bijvoorbeeld om het getal te noemen met het getal van de week ervoor. Ze kiezen bewust voor deze berichtgeving. Journalisten en kranten zijn niet dom, die interpreteren cijfers echt niet verkeerd.

En daarom is het positief dat we dit topic hebben, hier worden de echte cijfers (óók negatief) bekeken en besproken. Maar altijd met een positieve inslag.
pi_197827733
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 08:38 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Zojuist gekeken, het aantal staat nu op 571 _O_
Straks zitten onze verpleegkundigen zonder patiënten :o O+

Nee serieus, mooi nieuws zo aan het begin van de dag!
pi_197827734
quote:

[..]

Ehm nee, want op de dagen met lagere aantallen zijn ze juist weer onterecht positief over dat het die dag onder het weekgemiddelde zit (voor sommige dagen vrijwel elke week dus).
pi_197827751
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 08:50 schreef GereDathan het volgende:

[..]

De afgelopen +/- 12 maanden hebben geregeld gezien dat de media bewust de meest negatieve cijfers opzoekt. Helaas.

Pertinente onzin. En ook met een negatieve blik gekeken. Dus niet voor hier geschikt.
In Southern Sun
pi_197827776
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 08:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Pertinente onzin. En ook met een negatieve blik gekeken. Dus niet voor hier geschikt.
Wat jij schrijft ook niet.
pi_197827784
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 08:54 schreef Sangha het volgende:

[..]

Wat jij schrijft ook niet.
Oorzaak gevolg.
In Southern Sun
pi_197827792
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 08:51 schreef Chia het volgende:

[..]

Ehm nee, want op de dagen met lagere aantallen zijn ze juist weer onterecht positief over dat het die dag onder het weekgemiddelde zit (voor sommige dagen vrijwel elke week dus).
Moet je maar eens gaan opletten de komende periode. Als zo meteen de besmettingscijfers positiever zijn, zoals vorig jaar na de eerste golf, dan schakelen ze door op berichtgeving over overledenen of verpleegkundigen die oververmoeid zijn. Het is allemaal waar hoor, geen woord aan gelogen. Maar het komt pas prominent op de voorpagina als ander nieuws te positief wordt.

Logisch ook, angst verkoopt. Never waste a good crisis.
pi_197827819
Het ging over dat bericht van GeenStijl
quote:
Media die berichten over 'meer of minder dan gemiddeld', berichten dus in feite nog steeds vooral over welke dag van de week het is in plaats van over de ontwikkeling van de pandemie.
Berichten welke dag van de week het is heeft niks te maken met de situatie bewust enger weergeven hoor _O-

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2021 08:58:12 ]
pi_197827821
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 08:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dan zou ik maar eens snel gaan teruglezen in dit topic. We hebben zelfs sinds kort een journalist van het AD hier mee posten die ervoor heeft moeten vechten om iets positiefs in de krant te krijgen. En zelfs toen dat lukte werd dat artikel zo ver mogelijk weggemoffeld door de redactie in plaats van het met chocoladeletters op de voorpagina te zetten.

Maar ik begrijp niet zo goed wat je negativiteit hier komt doen?
pi_197827833
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 08:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Moet je maar eens gaan opletten de komende periode. Als zo meteen de besmettingscijfers positiever zijn, zoals vorig jaar na de eerste golf, dan schakelen ze door op berichtgeving over overledenen of verpleegkundigen die oververmoeid zijn. Het is allemaal waar hoor, geen woord aan gelogen. Maar het komt pas prominent op de voorpagina als ander nieuws te positief wordt.

Logisch ook, angst verkoopt. Never waste a good crisis.
Wat had je dan gewild, dagelijks grote koppen met 'Vandaag maar tien besmettingen'?
In Southern Sun
pi_197827844
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 08:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat had je dan gewild, dagelijks grote koppen met 'Vandaag maar tien besmettingen'?
De vraag wordt niet aan mij gesteld, maar ik wil dat wel ja :P
pi_197827860
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 08:57 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dan zou ik maar eens snel gaan teruglezen in dit topic. We hebben zelfs sinds kort een journalist van het AD hier mee posten die ervoor heeft moeten vechten om iets positiefs in de krant te krijgen. En zelfs toen dat lukte werd dat artikel zo ver mogelijk weggemoffeld door de redactie in plaats van het met chocoladeletters op de voorpagina te zetten.

Maar ik begrijp niet zo goed wat je negativiteit hier komt doen?
quote:
Haha, bovenstaande stukje uit het AD is van mijn hand. We vonden op de redactie dat we ook de positieve zaken wel eens mochten benoemen!
"Voor moeten vechten"
In Southern Sun
pi_197827868
quote:
Als je hiermee niet op het bericht van GeenStijl doelde had je Olivier niet moeten quoten maat of expliciet moeten benoemen dat dit stukje niks met dat berichtte maken heeft.

Het stukje van GeenStijl gaat dus puur over de onnozele berichtgeving per dag die eigenlijk alleen aangeeft welke dag van de week het is. Niks enger of negatiever.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2021 09:02:14 ]
pi_197827878
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 08:58 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

De vraag wordt niet aan mij gesteld, maar ik wil dat wel ja :P
Nee dat lijkt je nu leuk omdat we dan in betere tijden zitten maar jij wil echt niet dagelijks die kop in de krant hoor. Dan is het wel tijd voor wat anders. En ja, dat is dan de aftermath met mensen die bijvoorbeeld nog steeds klachten hebben.
In Southern Sun
pi_197827886
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 08:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oorzaak gevolg.
Hou op :{w , je komt hier (haast) nooit, komt ineens binnenvallen en gaat bepalen wat hier wel en niet gepost moet worden. :W Maar ik laat me niet meetrekken door je negativiteit. :N

On topic weer; Ik hoop dat we vandaag weer mooie cijfers hebben. ^O^
pi_197827893
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee dat lijkt je nu leuk omdat we dan in betere tijden zitten maar jij wil echt niet dagelijks die kop in de krant hoor.
Ah nee okee. Dan wil ik dat niet _O-
pi_197827899
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:02 schreef Sangha het volgende:

[..]

Hou op :{w , je komt hier (haast) nooit, komt ineens binnenvallen en gaat bepalen wat hier wel en niet gepost moet worden. :W Maar ik laat me niet meetrekken door je negativiteit. :N

:').
In Southern Sun
pi_197827902
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:02 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Ah nee okee. Dan wil ik dat niet _O-
Kijk, positief.
In Southern Sun
pi_197827909
Ik kom hier voornamelijk voor de cijfers van Olivier. O.a. omdat ik elders inderdaad geen goed weekbeeld kon vinden. Dus dank daarvoor. O+
pi_197827910
Kinderen!
Tap tap tap
pi_197827922
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Kijk, positief.
Ja prima dat je hier komt discussiëren gap. Maar laat mij wel ff voor mezelf bepalen wat ik wel of niet wil, okee?
pi_197827936
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:00 schreef Chia het volgende:

[..]

Als je hiermee niet op het bericht van GeenStijl doelde had je Olivier niet moeten quoten maat of expliciet moeten benoemen dat dit stukje niks met dat berichtte maken heeft.

Het stukje van GeenStijl gaat dus puur over de onnozele berichtgeving per dag die eigenlijk alleen aangeeft welke dag van de week het is. Niks enger of negatiever.
Ah, je dacht dat ik afgaf op Geenstijl? Sorry als dat onduidelijk was, ik heb het over de media zoals AD en Telegraaf die bewust bangmakende koppen en teksten plaatsen.
pi_197827944
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:04 schreef Shaar12 het volgende:

[..]

Ja prima dat je hier komt discussiëren gap. Maar laat mij wel ff voor mezelf bepalen wat ik wel of niet wil, okee?
Ik kom niet discussiëren, ik kijk wel uit. Ik kwam even wat positief nieuws lezen en zag een hoop onterechte negativiteit richting de media. Dat hoort hier niet want positief topic.
In Southern Sun
pi_197827961
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:02 schreef Sangha het volgende:

[..]
De ziekenhuizen zien er op NICE goed uit, dus ik hoop dat we daar rond 14:00 ook een mooi bericht over krijgen. Besmettingen verwacht ik zelf tussen de 4000 en 4500, hopelijk net wat lager.
pi_197827976
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ah, je dacht dat ik afgaf op Geenstijl? Sorry als dat onduidelijk was, ik heb het over de media zoals AD en Telegraaf die bewust bangmakende koppen en teksten plaatsen.
Opnieuw negatief, helaas.
In Southern Sun
pi_197827981
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:07 schreef GereDathan het volgende:

[..]

De ziekenhuizen zien er op NICE goed uit, dus ik hoop dat we daar rond 14:00 ook een mooi bericht over krijgen. Besmettingen verwacht ik zelf tussen de 4000 en 4500, hopelijk net wat lager.
Ja ik las het, klinkt goed, we gaan het straks weer zien! ^O^
pi_197828004
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Nee jij lijkt te stellen dat GeenStijl manipulatie van de cijfers aankaart terwijl die enkel onnozele dagberichtgeving aan de kaak stellen. Wat niks met bangmakerij te maken heeft.

Dus die zinsnede van je over manipulatie en enger weergeven heeft niks met dat bericht te maken terwijl dat door je manier van quoten wel jouw interpretatie van het bericht van GeenStijl lijkt te zijn.
pi_197828008
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:08 schreef Sangha het volgende:

[..]

Ja ik las het, klinkt goed, we gaan het straks weer zien! ^O^
Ben zelf helaas onderweg vanmiddag dus zie het pas vanavond ben ik bang. Hoop dat ik ergens tijd heb om even snel in het topic te spieken :)
pi_197828015
Oh en blijf maar uit m'n DM hoor, als je hier niet gewoon kunt reageren @GereDathan
In Southern Sun
pi_197828023
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:10 schreef Chia het volgende:

[..]

Nee jij lijkt te stellen dat GeenStijl manipulatie van de cijfers aankaart terwijl die enkel onnozele dagberichtgeving aan de kaak stellen. Wat niks met bangmakerij te maken heeft.

Dus die zinsnede van je over manipulatie en enger weergeven heeft niks met dat bericht te maken terwijl dat door je manier van quoten wel jouw interpretatie van het bericht van GeenStijl lijkt te zijn.
Inderdaad, dat is dus fout begrepen. Ik heb het niet over GS, die stellen dit terecht aan de kaak.
pi_197828032
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is dus fout begrepen. Ik heb het niet over GS, die stellen dit terecht aan de kaak.
Nee jij begrijpt verkeerd wat ze aan de kaak stellen. En aangezien dat veel negatiever is dan wat ze nu werkelijk aan de kaak stellen rectificeer ik dat.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Oh en blijf maar uit m'n DM hoor, als je hier niet gewoon kunt reageren @:GereDathan
Ja dit. Je snapt werkelijk niet op deze manier interpreteren niet veel negatiever overkomt en dat het simpelweg het rapporteren is van welke dag het is en dat staat ook in het bericht van GeenStijl zelf.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2021 09:15:26 ]
pi_197828207
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:12 schreef Chia het volgende:

[..]

Nee jij begrijpt verkeerd wat ze aan de kaak stellen. En aangezien dat veel negatiever is dan wat ze nu werkelijk aan de kaak stellen rectificeer ik dat.
[..]

Ja dit. Je snapt werkelijk niet op deze manier interpreteren niet veel negatiever overkomt en dat het simpelweg het rapporteren is van welke dag het is en dat staat ook in het bericht van GeenStijl zelf.
Er staat in dat GS artikel zelfs een link naar een tweet van de RTL-redacteur, waarin hij verwijst naar een eerdere tweet dat redacteuren gewoon zoeken naar het hoe zo goed en feitelijk mogelijk weergeven van de dagcijfers. Maar nee, volgens positivo @GereDathan zitten ze bewust de boel op te stoken.
In Southern Sun
pi_197828510
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er staat in dat GS artikel zelfs een link naar een tweet van de RTL-redacteur, waarin hij verwijst naar een eerdere tweet dat redacteuren gewoon zoeken naar het hoe zo goed en feitelijk mogelijk weergeven van de dagcijfers. Maar nee, volgens positivo @:GereDathan zitten ze bewust de boel op te stoken.
GereDathan heeft ook gewoon gelijk, de media zoeken constant de sensatie op, en paniek verkoopt beter dan positiviteit. Zo'n tweet van de RTL (wij van WC eend) doet daar niks aan af. En echt kritische vragen over bijv de belachelijke nieuwe routekaart worden nauwelijks gesteld.
Alpha kenny one
pi_197828596
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:45 schreef falling_away het volgende:

[..]

GereDathan heeft ook gewoon gelijk, de media zoeken constant de sensatie op, en paniek verkoopt beter dan positiviteit. Zo'n tweet van de RTL (wij van WC eend) doet daar niks aan af. En echt kritische vragen over bijv de belachelijke nieuwe routekaart worden nauwelijks gesteld.
Waarom doet een zelfkritische tweet van iemand die juist die koppen maakt daar niets aan af :D?
In Southern Sun
pi_197828866
Mag het weer leuk worden?
We kunnen verschillen van mening over de intentie van nieuwsberichten. Wel is duidelijk dat het nieuws hier positiever verteld wordt dan in nieuwsberichten terug te vinden is. Dat is ook gelijk het doel van dit topic. Niet om onwaarheden te verkondigen, maar om de positieve lijn te vinden.
pi_197828936
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:12 schreef Brad het volgende:
Mag het weer leuk worden?
We kunnen verschillen van mening over de intentie van nieuwsberichten. Wel is duidelijk dat het nieuws hier positiever verteld wordt dan in nieuwsberichten terug te vinden is. Dat is ook gelijk het doel van dit topic. Niet om onwaarheden te verkondigen, maar om de positieve lijn te vinden.
Het zijn dan ook geen onwaarheden.
Van mening verschillen prima, zomaar roepen dat de media bewust manipuleert hoort nergens en al helemaal niet in een positiviteitstopic.
In Southern Sun
pi_197830759
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 10:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het zijn dan ook geen onwaarheden.
Van mening verschillen prima, zomaar roepen dat de media bewust manipuleert hoort nergens en al helemaal niet in een positiviteitstopic.
Mooi gezegd: In een positiviteitstopic past het wellicht minder om te klagen over negatieve berichtgeving elders.

Ik denk dat meerdere mensen dat proberen te bewaken in dit topic. Maar zelfs voor de meest positief ingestelde persoon is het moeilijk je niet te irriteren aan berichtgeving die in jouw ogen een verkeerd beeld schetst. Volgens mij wilde je dat aankaarten, prima lijkt me. Het werd echter een wellus/nietus discussie en dat vind niemand positief lijkt me. Mijn vraag om weer allen "positief" te worden was ook niet aan 1 persoon gericht maar om het onderwerp te laten voor wat het is.

Ik hoop in ieder geval weer mooie cijfers straks te zien. De lijn van de laatste 2 weken is hartstikke mooi en gisteren leek er een begin aan een dalende lijn in de ziekenhuizen.
pi_197831323
Ik ben via TR's gevraagd dit topic op te schonen maar eerlijk gezegd weet ik niet waar ik moet beginnen, ik zie van twee kanten zaken die niet aansluiten bij de raison d'etre van dit topic en ik stel voor dat iedereen weer terug gaat naar de basis en hier positieve berichten plaatst.

Tenzij men van mening is dat we alle niet-positieve posts moeten verwijderen. Als daar een consensus over is, prima, maar zoals gezegd, dan gaan er heel veel posts weg hier.
pi_197831408
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:18 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ben via TR's gevraagd dit topic op te schonen maar eerlijk gezegd weet ik niet waar ik moet beginnen, ik zie van twee kanten zaken die niet aansluiten bij de raison d'etre van dit topic en ik stel voor dat iedereen weer terug gaat naar de basis en hier positieve berichten plaatst.

Tenzij men van mening is dat we alle niet-positieve posts moeten verwijderen. Als daar een consensus over is, prima, maar zoals gezegd, dan gaan er heel veel posts weg hier.
Opschonen hoeft niet, lijkt me. Teruggaan naar de basis inderdaad wel.
Los daarvan: raison d'être. Mooi!
pi_197831618
Hierbij de wekelijkse update van de vaccinaties wereldwijd. Israël de onbetwiste koploper als het gaat om one-shot vaccinatie met bijna 62%. Ook met de second-shot zijn ze absoluut koploper met bijna 23% volledige gevaccineerden.

Wat dat met de besmetting cijfers doe kan ik niet helemaal duiden. De afgelopen 24 uur zijn er 3500 cases gemeld.
De 7 daagse trend gaat een beetje op en neer. Ik had gehoopt te zien dat ze nu wel flink naar benden zouden gaan zakken, het is misschien nog even de komende dagen afwachten wat het gaat doen. Het kan ook zo zijn dat de besmettingen momenteel alleen nog hoog zijn bij de orthodoxe en arabische deel van de bevolking. Bij die bevolkings- groepen is aan de ene kant nog niet gevaccineerd en aan de andere kant wil men zich niet laten vaccineren, maar kan daar geen specifieke data over vinden.

one-shot

second-shot

[ Bericht 4% gewijzigd door BorTheWolf op 05-02-2021 12:50:47 ]
  vrijdag 5 februari 2021 @ 12:59:32 #118
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197832079
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 09:03 schreef Chia het volgende:
Ik kom hier voornamelijk voor de cijfers van Olivier. O.a. omdat ik elders inderdaad geen goed weekbeeld kon vinden. Dus dank daarvoor. O+
Leuk om dit te lezen _O_
  vrijdag 5 februari 2021 @ 13:06:19 #119
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197832199
Al bijna 120 miljoen shots volgens Bloomberg :)

https://www.bloomberg.com(...)global-distribution/
  vrijdag 5 februari 2021 @ 14:10:10 #120
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197833411
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Opnieuw een daling op IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal een daling van 69 in de ziekenhuizen. Het zijn 2.052 bezette bedden in totaal. Hopelijk duiken we deze week onder de 2.000.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- vrijdag 5 februari: 573 (absolute daling 29; relatieve daling 4,8%);
- zaterdag 30 januari: 640 (absolute daling 19; relatieve daling 2,9%);
- vrijdag 29 januari: 659 (absolute stijging 14; relatieve stijging 2,2%).

- vrijdag 5 februari: 1.479 (absolute daling 40; relatieve daling 2,6%);
- zaterdag 30 januari: 1.600 (absolute stijging 28; relatieve stijging 1,8%);
- vrijdag 29 januari: 1.572 (absolute daling 23; relatieve daling 1,4%).

vrijdag 5 februari 2021 @ 14:14:25 #121
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197833473
Wederom weer een mooie daling _O_

Ben nu met een projectje bezig om de wekelijkse stijging/daling (procentueel) op IC en verpleegafdeling in kaart te brengen
  vrijdag 5 februari 2021 @ 14:17:25 #122
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197833531
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:14 schreef Oliver23 het volgende:
Wederom weer een mooie daling _O_

Ben nu met een projectje bezig om de wekelijkse stijging/daling (procentueel) op IC en verpleegafdeling in kaart te brengen
Wijziging t.o.v. week ervoor patiënte op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
vrijdag 13-11-2020 tot en met vrijdag 20-11-2020: - 9,8%
vrijdag 20-11-2020 tot en met vrijdag 27-11-2020: - 3,9%
vrijdag 27-11-2020 tot en met vrijdag 04-12-2020: - 12,1%
vrijdag 04-12-2020 tot en met vrijdag 11-12-2020: - 0,2%
vrijdag 11-12-2020 tot en met vrijdag 18-12-2020: + 16,3%
vrijdag 18-12-2020 tot en met vrijdag 25-12-2020: + 9,3%
vrijdag 25-12-2020 tot en met vrijdag 01-01-2021: + 17,2%
vrijdag 01-01-2021 tot en met vrijdag 08-01-2021: + 0,7%
vrijdag 08-01-2021 tot en met vrijdag 15-01-2021: - 2,5%
vrijdag 15-01-2021 tot en met vrijdag 22-01-2021: - 2,3%
vrijdag 22-01-2021 tot en met vrijdag 29-01-2021: - 8,3%
vrijdag 29-01-2021 tot en met vrijdag 05-02-2021: - 15,1%

Wijziging t.o.v. week ervoor patiënten op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen:
vrijdag 13-11-2020 tot en met vrijdag 20-11-2020: - 6,8%
vrijdag 20-11-2020 tot en met vrijdag 27-11-2020: - 7,1%
vrijdag 27-11-2020 tot en met vrijdag 04-12-2020: - 26,6%
vrijdag 04-12-2020 tot en met vrijdag 11-12-2020: + 4,9%
vrijdag 11-12-2020 tot en met vrijdag 18-12-2020: + 22,8%
vrijdag 18-12-2020 tot en met vrijdag 25-12-2020: + 14,7%
vrijdag 25-12-2020 tot en met vrijdag 01-01-2021: + 14,8%
vrijdag 01-01-2021 tot en met vrijdag 08-01-2021: - 1,1%
vrijdag 08-01-2021 tot en met vrijdag 15-01-2021: - 7,9%
vrijdag 15-01-2021 tot en met vrijdag 22-01-2021: - 5,6%
vrijdag 22-01-2021 tot en met vrijdag 29-01-2021: - 6,7%
vrijdag 29-01-2021 tot en met vrijdag 05-02-2021: - 5,9%

* Je ziet met name de IC-afdelingen grote sprongen maken qua daling. Verpleegafdelingen hebben al een aantal weken lang een wekelijkse daling tussen de 5 en de 7%.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 14:26:43 #123
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197833698
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:17 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Wijziging t.o.v. week ervoor patiënte op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
[...]

Wijziging t.o.v. week ervoor patiënten op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen:
[...]

* Je ziet met name de IC-afdelingen grote sprongen maken qua daling. Verpleegafdelingen hebben al een aantal weken lang een wekelijkse daling tussen de 5 en de 7%.
Interessant, dank je wel!
pi_197834504
Ik las dit net op de NOS live blog. Wat zal een verklaring kunnen zijn dat bij ons het percentage omhoog gaat en bij de Belgen omlaag?
(Ik wist überhaupt niet dat het ook weer kon dalen).

Opmars Britse variant in België lijkt te vertragen

De opmars van de Britse variant van het coronavirus lijkt iets te vertragen in België. In de laatste week van januari was 16 procent van de nieuwe besmettingen in het land met de besmettelijkere mutant. Een week eerder was dat nog 20 procent. "De toename van het aantal infecties lijkt af te vlakken. De opnames in de ziekenhuizen dalen nog, al lijkt die daling de laatste dagen wat te vertragen", zei viroloog Steven Van Gucht volgens de Vlaamse omroep
VRT.
pi_197834521
Laat ik ook weer eens live meekijken :) Paar weken maar even helemaal niks covid-achtigs gelezen. Werd er onderhand wat neerslachtig van.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 5 februari 2021 @ 15:11:16 #126
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197834662
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:04 schreef Optimist76 het volgende:
Ik las dit net op de NOS live blog. Wat zal een verklaring kunnen zijn dat bij ons het percentage omhoog gaat en bij de Belgen omlaag?

De opmars van de Britse variant van het coronavirus lijkt iets te vertragen in België. In de laatste week van januari was 16 procent van de nieuwe besmettingen in het land met de besmettelijkere mutant. Een week eerder was dat nog 20 procent. "De toename van het aantal infecties lijkt af te vlakken. De opnames in de ziekenhuizen dalen nog, al lijkt die daling de laatste dagen wat te vertragen", zei viroloog Steven Van Gucht volgens de Vlaamse omroep
VRT.
Naar dit verhaal zocht ik inderdaad. _O_
  vrijdag 5 februari 2021 @ 15:22:59 #127
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197834900
4.365 positieve tests (ongecorrigeerd).
  vrijdag 5 februari 2021 @ 15:23:03 #128
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197834901
Besmettingcijfers dinsdag 24 november tot en met maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 1 december tot en met maandag 7 december
Totaal: 41.116:
Wijziging t.o.v. week ervoor: + 22,7%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 8 december tot en met maandag 14 december
Totaal: 58.065
Wijziging t.o.v. week ervoor: + 41,2%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 15 december tot en met maandag 21 december
Totaal: 79.328
Wijziging t.o.v. week ervoor: + 36,6%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 22 december tot en met maandag 28 december:
Totaal: 69.865
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 11,9%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 29 december tot en met maandag 4 januari
Totaal: 57.738
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 17,4%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 5 januari tot en met maandag 11 januari:
Totaal: 50.999
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 11,7%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
Totaal: 39.562
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 22,4%

SPOILER
totaal: 39.562

Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 9,7%

dinsdag: 4.272
woensdag: 5.615
donderdag: 5.774
vrijdag: 5.744
zaterdag: 5.414
zondag: 4.891
maandag: 4.017

totaal: 35.727

Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met 1 februari:
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 19,5%

dinsdag: 3.917
woensdag: 4.726
donderdag: 4.669
vrijdag: 4.392
zaterdag: 4.173
zondag: 3.700
maandag: 3.188

totaal: 28.768

Besmettingcijfers dinsdag 2 februari tot en met 8 februari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: -9,1%

dinsdag: 3.561
woensdag: 4.013
donderdag: 4.196
vrijdag: 4.326
zaterdag:
zondag:
maandag:

totaal: 28.168 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
pi_197835555
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:00 schreef Noordzijde het volgende:

En even zonder een betaalmuur:
https://www.timesofisrael(...)ithin-days-hospital/

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2021 18:35:01 ]
Tap tap tap
pi_197836154
Mooi dat de ziekenhuiscijfers blijven dalen. Besmettingen zijn weer wat stijgende, maja als er vooral Britse variant tussen zit dan is dat wat logischer...

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:04 schreef Optimist76 het volgende:

VRT.
Dat is idd zeer goed nieuws! ^O^ Ik zag een paar dagen terug (kan het helaas niet meer vinden) op de NOS blog dat het aantal besmettingen van de Britse variant in de UK zelf ook flink aan het dalen waren, vreemd dat daar weer zo weinig aandacht voor was, aangezien de situatie in de UK heel erg was/is. Hopelijk blijven dit soort trends dalende...

Komende dagen wordt het zeer koud en winters, misschien vriest het virus ook wel dood. :+ (Flauw grapje, maja bijna weekend en zo he :P )
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_197836935
Mooie cijfers!

Ook positief, percentage positief (dus hoeveel procent van de testen positief is) is gezakt naar 10,8%.

Mooi ook dat de instroom ziekenhuizen laag is *O*
pi_197837419
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:10 schreef Federer-fan het volgende:

Eindelijk voorbij die 1500! ^O^
pi_197837719
Nu.nl vergelijkt wel elke dag de dagcijfers met het weekgemiddelde. Een grafiek erbij zou eea kunnen verduidelijken, maar op zich doen ze dat wel goed.
Op basis van hoeveel samples bepalen ze dat in Belgie, en hoe worden die samples geselecteerd? Dat kan ook wel van invloed zijn.
UK gaat inderdaad goed, bijna 5000 mensen minder in het ziekenhuis tov vorige week.
pi_197837772
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 17:24 schreef GereDathan het volgende:
Mooie cijfers!

Ook positief, percentage positief (dus hoeveel procent van de testen positief is) is gezakt naar 10,8%.

Mooi ook dat de instroom ziekenhuizen laag is *O*
Dit is mooi! Er wordt dus weer meer getest na het "dipje" van vorige week.
pi_197838062
De grafieken van vandaag:

De data is nu compleet tot ongeveer 30 januari. Van maandag 25 januari tot en met 30 januari is weer een mooie daling te zien. Voor 31 januari zullen er nog een paar correcties bijkomen, maar ik verwacht dat we daar rond de 3000 uitkomen, terwijl dat een week eerder nog ~3750 waren.

In de dagcurves is te zien dat de verhouding tussen de piek en de 'buik' voor de curve van vandaag weer wat hoger is. Ik verwacht dat dat komt doordat de tijd tussen aanmelding voor de test en de uitslag naar beneden gaat.
Misschien wordt straks de tijd nog wat korter, ik las dat er nu ook een machine is die in zijn eentje 20.000 PCR-testen per dag kan verwerken.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 21:32:01 #136
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_197842105

GGD'en
SPOILER
Ziekenhuizen
SPOILER
SPOILER
Langzaam maar gestaag stijgt het aantal vaccinaties per dag.
pi_197844614
@simonblue @Federer-fan @Oliver23 @VoMy In het begin van de pandemie kon je ook ziekenhuisopname data per leeftijdsgroep zien, of in ieder geval voor de IC's. Is dat nog steeds ergens te vinden? Nu het aantal inentingen toeneemt is het wel de moeite om daar aandacht aan te besteden, aangezien je verwacht dat het aandeel opnames in de oudere leeftijdsgroepen het eerst zal dalen (vooral proportioneel).
pi_197845270
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 21:32 schreef MyTiredFeet het volgende:

[ afbeelding ]

GGD'en
SPOILER
Ziekenhuizen
SPOILER
SPOILER
Langzaam maar gestaag stijgt het aantal vaccinaties per dag.
Ruim 40000 prikken op een dag begint ergens op te lijken
  zaterdag 6 februari 2021 @ 08:29:28 #139
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197846679
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
@:simonblue @:Federer-fan @:Oliver23 @:VoMy In het begin van de pandemie kon je ook ziekenhuisopname data per leeftijdsgroep zien, of in ieder geval voor de IC's. Is dat nog steeds ergens te vinden? Nu het aantal inentingen toeneemt is het wel de moeite om daar aandacht aan te besteden, aangezien je verwacht dat het aandeel opnames in de oudere leeftijdsgroepen het eerst zal dalen (vooral proportioneel).
Goed punt. Op de NICE-site staat heel veel. Zie de derde grafiek van onderen op deze pagina voor de leeftijdsdistributie op de IC's en de derde grafiek van onderen op deze pagina voor de leeftijdsdistributie op de verpleegafdelingen.
pi_197847675
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 23:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
@:simonblue @:Federer-fan @:Oliver23 @:VoMy In het begin van de pandemie kon je ook ziekenhuisopname data per leeftijdsgroep zien, of in ieder geval voor de IC's. Is dat nog steeds ergens te vinden? Nu het aantal inentingen toeneemt is het wel de moeite om daar aandacht aan te besteden, aangezien je verwacht dat het aandeel opnames in de oudere leeftijdsgroepen het eerst zal dalen (vooral proportioneel).
Goede vraag inderdaad.
Het zou mooi zijn om het aantal ziekenhuisopnames per leeftijdsgroep per week te kunnen volgen. Deze informatie kwam volgens mij eerder van de GGD.
Nu wordt de informatie van stichting NICE gebruikt voor de ziekenhuisopnames. Die is qua aantallen goed up-to-date maar maakt volgens mij geen splitsing naar leeftijdsgroep per week. Federer-fan heeft de links gedeeld naar de grafieken met leeftijdsverdeling van patienten, maar dit is volgens mij het totaal overzicht.

Stichting NICE heeft ook een aantal twee-wekelijkse rapporten op hun website staan (link). Hierin staat een grafiek met de leeftijdsverdeling in twee-maandelijkse blokken (pagina 13 voor de personen in de kliniek). Er staat ook een tabel in met het aantal mensen per leeftijdsgroep die opgenomen is geweest of nog is. Als ik dit weekend wat tijd heb wil ik deze gegevens kopieren ook voor oudere rapporten; het verschil tussen twee opeenvolgende rapporten is dan het aantal opnames per leeftijdsgroep in deze twee weken.

Wat ook interessant kan zijn om te volgen is:
- Het aantal besmettingen per leeftijdsgroep (kan uit de dagelijkse update van het RIVM gehaald worden)
- Het percentage positieve testen per leeftijdsgroep. Dit staat in het wekelijkse rapport van het RIVM (https://www.rivm.nl/coron(...)ovid-19-in-nederland, tabel 14). De hoogste leeftijdsgroep is hierin 70+, dus ik verwacht daar nog niet veel effect te zien.
- Het percentage positieve testen per beroepsgroep (dit staat ook ion het wekelijkse rapport van het RIVM, dan tabel 16. Hierin zitten groepen zorgmedewerkers ziekenhuizen en zorgmedewerkers verpleeg- of verzorgingshuizen. In ieder geval een deel van deze zorgmedewerkers heeft op het moment al 1 of 2 prikken gehad. (Ziekenhuizen in ieder geval de acute zorg en volgens mij is er verschil gemaakt tussen vaccineren van verpleeghuismedewerkers en verzorgingshuismedewerkers).
pi_197848144
Zouden we vandaag voor de 3de dag op rij een stevige daling hebben in de ziekenhuizen? Lang geleden dat we dat meegemaakt hebben, zou echt top zijn!
pi_197849611
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 10:55 schreef GereDathan het volgende:
Zouden we vandaag voor de 3de dag op rij een stevige daling hebben in de ziekenhuizen? Lang geleden dat we dat meegemaakt hebben, zou echt top zijn!
IC stond een uur geleden op een keurige 552 _O_
pi_197851012
550 op IC vandaag
pi_197851232
Het aantal afgenomen testen gaat fors achteruit vanaf morgen,dus het aantal geregistreerde positieve uitslagen ook. Gaan we onder de 1000 komen komende week?
  zaterdag 6 februari 2021 @ 14:07:55 #145
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_197851257
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Opnieuw een daling op IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal opnieuw een daling van 69 in de ziekenhuizen. Het zijn 1.983 bezette bedden in totaal. We zitten dus onder de 2.000, zoals ik al had voorspeld. :') *O*

- zaterdag 6 februari: 547 (absolute daling 26; relatieve daling 4,5%);
- vrijdag 5 februari: 573 (absolute daling 29; relatieve daling 4,8%);
- zaterdag 30 januari: 640 (absolute daling 19; relatieve daling 2,9%).

- zaterdag 6 februari: 1.436 (absolute daling 43; relatieve daling 2,9%);
- zaterdag 30 januari: 1.600 (absolute stijging 28; relatieve stijging 1,8%).

zaterdag 6 februari 2021 @ 14:18:57 #146
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_197851501
Mooie daling weer *O*
pi_197851509
Gaan we nu eindelijk een daling zien van het ziekenhuis? :-)
pi_197851583
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 14:06 schreef pretpletter het volgende:
Het aantal afgenomen testen gaat fors achteruit vanaf morgen,dus het aantal geregistreerde positieve uitslagen ook. Gaan we onder de 1000 komen komende week?
Zou mooi zijn dan kunnen we flink versoepelen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197851633
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 14:19 schreef Stienn het volgende:
Gaan we nu eindelijk een daling zien van het ziekenhuis? :-)
In een heel flauwe bui had ik hierop gereageerd met een grapje dat we niet moeten hopen dat ziekenhuizen gaan dalen...
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  zaterdag 6 februari 2021 @ 15:02:52 #150
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_197852509
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 14:25 schreef Multatilu het volgende:

[..]

In een heel flauwe bui had ik hierop gereageerd met een grapje dat we niet moeten hopen dat ziekenhuizen gaan dalen...
Tja, wat moet je anders met zo n vraag ......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')