abonnement Unibet Coolblue
pi_197712768
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 18:06 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Hier spreekt je oma, ik heb je bij deze onterfd.
Prima, op bezoek kwamen we toch al niet... :P
  vrijdag 29 januari 2021 @ 21:51:50 #103
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197712811
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 21:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dan zou ik het niet als confronteren beschrijven :P
En wil toch een uitdaging even op de zondag naar het museum plein. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197712834
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 20:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich ben ik nog geen keihard wetenschappelijk bewijs tegen gekomen dat kinderen echt het virus verspreiden op grote schaal. Of meer besmettelijk zijn. En op zich zijn er sneltesten beschikbaar die binnen 15 minuten kunnen aangeven of je bent. Dus die even doen in een teststraat op school. En openen maar. En los van ouders. De onderwijsachterstanden die kinderen nu oplopen is denk ik ernstiger.
Kinderen lijken me logischerwijs net zo vatbaar en besmettelijk, alleen is een bubbel van een basisschool kind mede door de overige maatregelen vrij klein.

Uitbraken zullen lokaler zijn als ze er al komen.
  Beste debater 2022 vrijdag 29 januari 2021 @ 23:18:34 #105
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197714871
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 18:10 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Zeker wel. Online onderwijs is absoluut van mindere kwaliteit dan klassikaal. Daarbij moeten kinderen gewoon sociaal contact hebben met elkaar en is het niet goed om tig uur naar een computerscherm te staren.
Dat deden ze voor Corona niet, inderdaad. :')

Verder ook weer weinig verrassend dat een rechtse bal als jij het over waardeloze 'oude takken' heeft. Dat jij nog nooit van je eigen hersenbagger hebt moeten kotsen, dat verbaast me dan weer wel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 29 januari 2021 @ 23:19:58 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197714894
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 19:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zo ver zijn we inmiddels al. Dat het uitgangspunt is dat ze dicht zijn, en er bewijs geleverd moet worden dat het een goed idee is om kinderen naar school te laten gaan.
Ja, iets met een wereldwijde pandemie en zo.

Heel gek dat we 'zo ver zijn'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 29 januari 2021 @ 23:21:35 #107
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197714924
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 19:33 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Eh, waar haal jij je informatie vandaan ?
Feesboek ?

Die Britse mutatie is helemaal niet gevaarlijker voor kinderen, ze verspreiden het virus ook niet sneller
De besmettingen in Nederland zijn al wekenlang gestaag of aan het dalen, en in de UK dalen de besmettingen ook
https://www.nu.nl/coronav(...)-britse-variant.html

En van wie is de veiligheid niet gegarandeerd ?
Kinderen ?, leraren ?
[..]

Ik vind het onbegrijpelijk dat de scholen ooit gesloten zijn, de verantwoordelijke daarvoor moet zwaar gestraft worden
Wat zou het als de besmettingen weer oplopen ?, dat moet je gewoon accepteren, 'virus gonna virus'
En dood gaan hoort bij het leven, wen er maar aan, daar hoeven die kinderen niet onder te lijden
[..]

Doe niet zo hysterisch, wie was er in levensgevaar toen de scholen open waren dan ?
Kinderen ? leraren ?
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197714960
Ik hoop niet dat dit er toe gaat leiden dat twee weken later weer de scholen dicht moeten, en de avondklok wordt uitgebreid naar 18.00 - 6.00 uur.
  Beste debater 2022 vrijdag 29 januari 2021 @ 23:29:27 #109
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715041
Was in die andere topics over 'verloren generaties' en 'school-moet-open' ook aan de orde: het gaat het gros helemaal niet over het 'welzijn van de jeugd', immers, voor Covid hoorden we nauwelijks iemand daarover, de troebelen in GGZ en jeugdzorg, probleemgezinnen, probleemkinderen, prestatiedruk, te drukke klassen etcetera.

Het gaat er voor de meesten hier gewoon om dat met het openen van scholen gedacht wordt dat de rest snel zal volgen en er dus een eind aan de persoonlijke 'misère' c.q ongemakken komt. En zoals altijd: hoe beter je eigen belangen te verkopen als nobel en edelmoedig dan door met kiddo's te gaan smijten.

Als we dan zien dat datzelfde volk het presteert over ouderen te spreken alsof het fossielen zijn, 'oude takken', nutteloze en waardeloze en uitgeleefde creaturen die ons allemaal enorm dwarszitten en eigenlijk gewoon eens een keer dood moeten, dan moet men mij niet euvel duiden dat ik dat geblèr over 'de jeugd', dat hypocriete gejank over 'de kinderen' noem wat het is: demagogie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 29 januari 2021 @ 23:32:14 #110
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197715072
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat deden ze voor Corona niet, inderdaad. :')

Verder ook weer weinig verrassend dat een rechtse bal als jij het over waardeloze 'oude takken' heeft. Dat jij nog nooit van je eigen hersenbagger hebt moeten kotsen, dat verbaast me dan weer wel.
Is het onderwijs de afgelopen decennia zwaar achteruit gegaan? Absoluut.
Maar laten we het niet nog verder uitholen door het klaslokaal buiten het klaslokaal te plaatsen.
Je maintiendrai -XOXO-
  Beste debater 2022 vrijdag 29 januari 2021 @ 23:33:07 #111
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715086
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:32 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Is het onderwijs de afgelopen decennia zwaar achteruit gegaan? Absoluut.
Maar laten we het niet nog verder uitholen door het klaslokaal buiten het klaslokaal te plaatsen.
En we raken nog wat oud grof vuil kwijt ook, win-win, toch DIMM?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 29 januari 2021 @ 23:38:50 #112
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197715148
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Was in die andere topics over 'verloren generaties' en 'school-moet-open' ook aan de orde: het gaat het gros helemaal niet over het 'welzijn van de jeugd', immers, voor Covid hoorden we nauwelijks iemand daarover, de troebelen in GGZ en jeugdzorg, probleemgezinnen, probleemkinderen, prestatiedruk, te drukke klassen etcetera.

Het gaat er voor de meesten hier gewoon om dat met het openen van scholen gedacht wordt dat de rest snel zal volgen en er dus een eind aan de persoonlijke 'misère' c.q ongemakken komt. En zoals altijd: hoe beter je eigen belangen te verkopen als nobel en edelmoedig dan door met kiddo's te gaan smijten.

Als we dan zien dat datzelfde volk het presteert over ouderen te spreken alsof het fossielen zijn, 'oude takken', nutteloze en waardeloze en uitgeleefde creaturen die ons allemaal enorm dwarszitten en eigenlijk gewoon eens een keer dood moeten, dan moet men mij niet euvel duiden dat ik dat geblèr over 'de jeugd', dat hypocriete gejank over 'de kinderen' noem wat het is: demagogie.
Je gaat volledig voorbij aan de kwaliteit van het leven. Ja je kunt inderdaad het leven van iedereen stil zetten. Geen feestjes, geen vrienden, geen concerten, geen klassikale lessen en minimaal sociaal contact. En daarboven gooi je nog eens een mondkapjesplicht zodat niemand elkaars expressie kan lezen.

Er wordt gecijferneukt op het aantal bejaarden dat niet sterft en dat wordt somehow afgemeten in gewonnen levensjaren. Maar men gaat vervolgens volledig voorbij aan de verloren levensvreugd en kwaliteit van de jongere generaties. Die naar school moeten, zich moeten ontplooien, moeten ondernemen.
Je maintiendrai -XOXO-
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 29 januari 2021 @ 23:39:24 #113
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197715155
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En we raken nog wat oud grof vuil kwijt ook, win-win, toch DIMM?
Is dat wat er staat? Nee.
Je maintiendrai -XOXO-
  Beste debater 2022 vrijdag 29 januari 2021 @ 23:42:50 #114
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715194
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:38 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Je gaat volledig voorbij aan de kwaliteit van het leven. Ja je kunt inderdaad het leven van iedereen stil zetten. Geen feestjes, geen vrienden, geen concerten, geen klassikale lessen en minimaal sociaal contact. En daarboven gooi je nog eens een mondkapjesplicht zodat niemand elkaars expressie kan lezen.

Er wordt gecijferneukt op het aantal bejaarden dat niet sterft en dat wordt somehow afgemeten in gewonnen levensjaren. Maar men gaat vervolgens volledig voorbij aan de verloren levensvreugd en kwaliteit van de jongere generaties. Die naar school moeten, zich moeten ontplooien, moeten ondernemen.
... en dat maakt ouderen 'oude takken' die wel weg kunnen?

Kijk, je hebt jezelf al geheel gediskwalificeerd met die opmerking. Het gaat jou helemaal niet om de jeugd, en hun welzijn. En dat geldt voor en hoop voorstanders van opening hier; jullie eigen woorden (al dan niet in dit topic, dan wel in andere, eerdere draadjes) hebben allang getuigenis gegeven van een uitermate nihilistisch, dan wel egocentrisch wereldbeeld dat geheel draait om rendementsdenken en de korte termijn.

Mensen die al voor deze crisis praatten over ouderen als ballast en parasieten; lieden die voor Covid het niet nalieten te schreeuwen dat ouders maar zelf voor hun kids moeten zorgen want "kinderen zijn een keuze, en waarom moet ik betalen voor andermans kroost", de schande van zaken als kinderbijslag...

... die verkopen zichzelf thans als filantropen, liefhebbers van de menselijkheid en de compassie?

Please.

Als de scholen opengaan, is de kans groot dat de rest op korte termijn volgt. En daar is het jullie om te doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 29 januari 2021 @ 23:46:45 #115
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197715247
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Was in die andere topics over 'verloren generaties' en 'school-moet-open' ook aan de orde: het gaat het gros helemaal niet over het 'welzijn van de jeugd', immers, voor Covid hoorden we nauwelijks iemand daarover, de troebelen in GGZ en jeugdzorg, probleemgezinnen, probleemkinderen, prestatiedruk, te drukke klassen etcetera.

Het gaat er voor de meesten hier gewoon om dat met het openen van scholen gedacht wordt dat de rest snel zal volgen en er dus een eind aan de persoonlijke 'misère' c.q ongemakken komt. En zoals altijd: hoe beter je eigen belangen te verkopen als nobel en edelmoedig dan door met kiddo's te gaan smijten.

Als we dan zien dat datzelfde volk het presteert over ouderen te spreken alsof het fossielen zijn, 'oude takken', nutteloze en waardeloze en uitgeleefde creaturen die ons allemaal enorm dwarszitten en eigenlijk gewoon eens een keer dood moeten, dan moet men mij niet euvel duiden dat ik dat geblèr over 'de jeugd', dat hypocriete gejank over 'de kinderen' noem wat het is: demagogie.
Verbazingwekkend veel waardeoordelen over andere mensen in één post, chapeau.

Ik heb die discussie voorbij zien komen, en volgens mij heeft niemand het over ‘oude takken die ons dwarszitten en gewoon eens een keer dood moeten gehad’

Op basis van je post is er maar één beschuldigd zou kunnen worden van demagogie, jij.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Beste debater 2022 vrijdag 29 januari 2021 @ 23:47:34 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715263
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Verbazingwekkend veel waardeoordelen over andere mensen in één post, chapeau.

Ik heb die discussie voorbij zien komen, en volgens mij heeft niemand het over ‘oude takken die ons dwarszitten en gewoon eens een keer dood moeten gehad’

Op basis van je post is er maar één beschuldigd zou kunnen worden van demagogie, jij.
Ik zou gewoon nog eens wat draadjes doornemen.

Vergeet je kotszakje niet.

Overigens is mijn waardeoordeel in ieder geval nog gebaseerd op wat er uit de toetsenborden van mensen zelf komt, i.p.v. zoiets als mensen waarde toekennen op basis van hoogte van leeftijd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 29 januari 2021 @ 23:49:13 #117
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197715281
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

... en dat maakt ouderen 'oude takken' die wel weg kunnen?

Kijk, je hebt jezelf al geheel gediskwalificeerd met die opmerking. Het gaat jou helemaal niet om de jeugd, en hun welzijn. En dat geldt voor en hoop voorstanders van opening hier; jullie eigen woorden (al dan niet in dit topic, dan wel in andere, eerdere draadjes) hebben allang getuigenis gegeven van een uitermate nihilistisch, dan wel egocentrisch wereldbeeld dat geheel draait om rendementsdenken en de korte termijn.

Mensen die al voor deze crisis praatten over ouderen als ballast en parasieten; lieden die voor Covid het niet nalieten te schreeuwen dat ouders maar zelf voor hun kids moeten zorgen want "kinderen zijn een keuze, en waarom moet ik betalen voor andermans kroost", de schande van zaken als kinderbijslag...

... die verkopen zichzelf thans als filantropen, liefhebbers van de menselijkheid en de compassie?

Please.
Misschien wat bot geformuleerd, maar het is wel zo. Heel de samenleving moet wijken voor 85+'ers.
Die zouden als ze bang zijn voor corona zelf in quarantaine kunnen gaan of er voor kiezen een bepaald risico te accepteren en hun familie en kleinkinderen te blijven zien.
Is 2 jaar in totale isolatie beter dan 1 jaar in gezelschap van vrienden en familie?

Tevens er is niets beters voor mijn rendement dan deze lockdown. :')
Aandelen gaan door het dak omdat men gedwongen wordt naar de grote jongens te gaan ipv kleine ondernemers.
Het vermogen van miljardairs is sinds maart met 40% gestegen.
Je maintiendrai -XOXO-
  Beste debater 2022 vrijdag 29 januari 2021 @ 23:52:29 #118
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715343
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:49 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Misschien wat bot geformuleerd, maar het is wel zo. Heel de samenleving moet wijken voor 85+'ers.
Die zouden als ze bang zijn voor corona zelf in quarantaine kunnen gaan of er voor kiezen een bepaald risico te accepteren en hun familie en kleinkinderen te blijven zien.
Is 2 jaar in totale isolatie beter dan 1 jaar in gezelschap van vrienden en familie?

Tevens er is niets beters voor mijn rendement dan deze lockdown. :')
Aandelen gaan door het dak omdat men gedwongen wordt naar de grote jongens te gaan ipv kleine ondernemers.
Het vermogen van miljardairs is sinds maart met 40% gestegen.
Alleen gaat het dus niet om de mortaliteit van dat virus (ook al kunnen die 85+ers je verder sowieso gestolen worden). Dat je dat nu nog niet doorhebt...

Goed dat het alsnog lekker gaat met je rendement, kunnen we alsnog onze salarissen gaan doneren. Deal?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 29 januari 2021 @ 23:52:59 #119
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197715354
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik zou gewoon nog eens wat draadjes doornemen.

Vergeet je kotszakje niet.
Nee dank je. Je hebt voldoende duidelijk gemaakt hoe je erover denkt en hoe je erin staat. Die ‘roomser dan de paus’ houding is nergens voor nodig.

Je mag best boos zijn. Je mag best boos op andere mensen zijn wanneer ze zich niet aan de regels houden en jij er last van hebt. De generalisaties die je hier uit je toetsenbord gooit zijn nergens voor nodig.

Doordat je spreekt over ‘jullie’ en ‘voorstanders van opening’ voel ik me aangesproken, ik wil ook graag dat basisscholen opengaan. Niet voor mezelf, maar omdat school nodig is voor kinderen. Omdat school een veilige plek is voor kinderen.

Weet je wat pas egoïstisch is? Kinderen hun recht op onderwijs ontnemen omdat een ander deel van de bevolking niet bereid is zijn verantwoordelijkheid te nemen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Beste debater 2022 vrijdag 29 januari 2021 @ 23:55:29 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715410
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee dank je. Je hebt voldoende duidelijk gemaakt hoe je erover denkt en hoe je erin staat. Die ‘roomser dan de paus’ houding is nergens voor nodig.

Je mag best boos zijn. Je mag best boos op andere mensen zijn wanneer ze zich niet aan de regels houden en jij er last van hebt. De generalisaties die je hier uit je toetsenbord gooit zijn nergens voor nodig.

Doordat je spreekt over ‘jullie’ en ‘voorstanders van opening’ voel ik me aangesproken, ik wil ook graag dat basisscholen opengaan. Niet voor mezelf, maar omdat school nodig is voor kinderen. Omdat school een veilige plek is voor kinderen.

Weet je wat pas egoïstisch is? Kinderen hun recht op onderwijs ontnemen omdat een ander deel van de bevolking niet bereid is zijn verantwoordelijkheid te nemen.
Begrijp ik goed dat school een veiliger plek is dan thuis?

En dan is er verder geen enorm onderliggend probleem of zo, als dat zo is?

Typisch. Gooi de scholen gewoon open, dan verdwijnen alle problemen in de categorie jeugd als sneeuw voor de zon.

Overigens, welk 'ander deel' van de bevolking neemt niet diens verantwoordelijkheid, en hoe zou deze die verantwoordelijkheid wel moeten nemen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator vrijdag 29 januari 2021 @ 23:58:07 #121
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197715472
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Begrijp ik goed dat school een veiliger plek is dan thuis?

En dan is er verder geen enorm onderliggend probleem of zo, als dat zo is?

Typisch. Gooi de scholen gewoon open, dan verdwijnen alle problemen in de categorie jeugd als sneeuw voor de zon.

Overigens, welk 'ander deel' van de bevolking neemt niet diens verantwoordelijkheid, en hoe zou deze die verantwoordelijkheid wel moeten nemen?
Natuurlijk is er een onderliggend probleem, dat onderliggende probleem wordt op dit moment alleen maar groter doordat kinderen niet die veilige plek meer hebben.

Heb ik ergens gezegd dat alle problemen in de categorie jeugd verdwijnen als scholen open zijn?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 29 januari 2021 @ 23:58:09 #122
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197715473
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Alleen gaat het dus niet om de mortaliteit van dat virus (ook al kunnen die 85+ers je verder sowieso gestolen worden). Dat je dat nu nog niet doorhebt...

Goed dat het alsnog lekker gaat met je rendement, kunnen we alsnog onze salarissen gaan doneren. Deal?
Je gaat niet in op wat ik zeg en op het feit dat het utilitarisme in dit geval van groter belang is dan krampachtig te proberen een bepaalde teller zo laag mogelijk te houden.
Je maintiendrai -XOXO-
  Beste debater 2022 vrijdag 29 januari 2021 @ 23:59:46 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715505
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:58 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Je gaat niet in op wat ik zeg en op het feit dat het utilitarisme in dit geval van groter belang is dan krampachtig te proberen een bepaalde teller zo laag mogelijk te houden.
Nogal wiedes vind jij dat van groter belang :o
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 00:03:42 #124
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197715571
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nogal wiedes vind jij dat van groter belang :o
quote:
Het utilitarisme (van Latijn utilitas: nut, ook wel: utilisme) is een ethische stroming die de morele waarde van een handeling afmeet aan de bijdrage die deze handeling levert aan het algemeen nut, waarbij onder algemeen nut het welzijn en geluk van alle mensen wordt verstaan.
Utilitarisme is dus per definitie in het belang van de samenleving als geheel.
En wat ik zeg de voordelen van lockdown wegen bijlange na niet meer op bij de nadelen en de algehele pijn die het de maatschappij brengt.
Je maintiendrai -XOXO-
  Beste debater 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 00:07:11 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715636
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:03 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

[..]

Utilitarisme is dus per definitie in het belang van de samenleving als geheel.
En wat ik zeg de voordelen van lockdown wegen bijlange na niet meer op bij de nadelen en de algehele pijn die het de maatschappij brengt.
Ja, alleen lees jij wat anders in wat dat belang precies is dan anderen... Een hoop anderen, hoop ik.

Overigens, de voordelen zijn dat de zorg niet overbelast raakt en de samenleving daadwerkelijk geheel lamgelegd zal worden. Kennelijk heb je nog steeds niet door waaróm dit virus gevaarlijk is. Uiteraard is het logisch dat je blijft focussen op die oude takken, want daar had je al een afkeer van, maar misschien ook eens goed nog eens na te gaan waaróm de overheid (en wereldwijd, overheden) uitermate voorzichtig is (zijn) met dit virus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197715672
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:03 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

[..]

Utilitarisme is dus per definitie in het belang van de samenleving als geheel.
En wat ik zeg de voordelen van lockdown wegen bijlange na niet meer op bij de nadelen en de algehele pijn die het de maatschappij brengt.
Ik denk alsnog dat een (soort van) lockdown de beste optie is van alle slechte die er zijn. Een noodzakelijk kwaad.
Maar goed punt w.b. utilitarisme. Daarmee kun je pas echt goed keuzes gaan onderbouwen zonder in holle retoriek te blijven hangen van 'ja maar de kinderen!' of 'ja maar de ouderen!'.
I'll give you something to do
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 00:13:35 #127
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197715741
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, alleen lees jij wat anders in wat dat belang precies is dan anderen... Een hoop anderen, hoop ik.

Overigens, de voordelen zijn dat de zorg niet overbelast raakt en de samenleving daadwerkelijk geheel lamgelegd zal worden. Kennelijk heb je nog steeds niet door waaróm dit virus gevaarlijk is. Uiteraard is het logisch dat je blijft focussen op die oude takken, want daar had je al een afkeer van, maar misschien ook eens goed nog eens na te gaan waaróm de overheid (en wereldwijd, overheden) uitermate voorzichtig is (zijn) met dit virus.
Nee ik maak afwegingen.

Zijn geïsoleerde levensjaren van 85+ jarige meer waard dan de educatie en levensvreugd van 8 jarige + de levensvreugd van 20 jarige die zich willen ontwikkelen en reizen en naar concerten gaan + de levensvreugd van 40 jarige die een eigen bedrijf hebben, mensen in dienst hebben, een gezin te onderhouden hebben.

Wat ik al zei die afweging is bepaald utilitaristisch. Heel vervelend dat de oma van persoon a sterft, maar het leven van persoon b, c, d t/m z gaat gewoon door.
Je maintiendrai -XOXO-
  Beste debater 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 00:14:56 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715759
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:13 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Nee ik maak afwegingen.

Zijn geïsoleerde levensjaren van 85+ jarige meer waard dan de educatie en levensvreugd van 8 jarige + de levensvreugd van 20 jarige die zich willen ontwikkelen en reizen en naar concerten gaan + de levensvreugd van 40 jarige die een eigen bedrijf hebben, mensen in dienst hebben, een gezin te onderhouden hebben.

Wat ik al zei die afweging is bepaald utilitaristisch. Heel vervelend dat de oma van persoon a sterft, maar het leven van persoon b, c, d t/m z gaat gewoon door.
En dat bepaal jij?

Heb net namelijk begrepen dat dat zo niet werkt.

Typisch verder ook dat je met een hele hoop woorden gewoon zegt: wanneer iemand niet meer rendabel is, of minder, dan gaan de rendabelen altijd voor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 00:15:21 #129
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197715765
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:09 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik denk alsnog dat een (soort van) lockdown de beste optie is van alle slechte die er zijn. Een noodzakelijk kwaad.
Maar goed punt w.b. utilitarisme. Daarmee kun je pas echt goed keuzes gaan onderbouwen zonder in holle retoriek te blijven hangen van 'ja maar de kinderen!' of 'ja maar de ouderen!'.
De beste optie was geweest niet de zorg afbreken tot een absoluut minimum
En toen Covid bekend werd had je maximaal moeten opschalen.
Je maintiendrai -XOXO-
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 00:16:20 #130
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197715773
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En dat bepaal jij?

Heb net namelijk begrepen dat dat zo niet werkt.

Typisch verder ook dat je met een hele hoop woorden gewoon zegt: wanneer iemand niet meer rendabel is, of minder, dan gaan de rendabelen altijd voor.
'
Wie bepaald het dan? Mark Rutte en Hugo de Jonge?
Je maintiendrai -XOXO-
pi_197715781
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:15 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

De beste optie was geweest niet de zorg afbreken tot een absoluut minimum
En toen Covid bekend werd had je maximaal moeten opschalen.
Lineaire oplossingen gaan beperkt tot niet werken bij een exponentieel probleem.
I'll give you something to do
  Beste debater 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 00:17:37 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715793
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:16 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

'
Wie bepaald het dan? Mark Rutte en Hugo de Jonge?
Misschien dat we het ook eerst even vragen aan de 85+er in kwestie, wat die er van denkt. Die doet nog mee in de discussie, hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 00:19:06 #133
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197715812
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:16 schreef galantis het volgende:

[..]

Lineaire oplossingen gaan beperkt tot niet werken bij een exponentieel probleem.
De hele issue in maart (en sindsdien eigenlijk) was dat de zorg het niet aan zou kunnen. En in plaats van de zorg een turbocharge te geven besloot het kabinet het land plaat te leggen :')

Dit geldt overigens voor meer landen dan alleen Nederland.
Je maintiendrai -XOXO-
  Beste debater 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 00:19:29 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715817
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:19 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

De hele issue in maart (en sindsdien eigenlijk) was dat de zorg het niet aan zou kunnen. En in plaats van de zorg een turbocharge te geven besloot het kabinet het land plaat te leggen :')

Dit geldt overigens voor meer landen dan alleen Nederland.
Want zorgmedewerkers maken we gewoon even?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 00:20:03 #135
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197715831
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Misschien dat we het ook eerst even vragen aan de 85+er in kwestie, wat die er van denkt. Die doet nog mee in de discussie, hoor.
Die kunnen zichzelf prima isoleren hoor.

Wil je je familie zien of niet?
Je maintiendrai -XOXO-
  Beste debater 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 00:20:28 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715837
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:20 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Die kunnen zichzelf prima isoleren hoor.

Wil je je familie zien of niet?
Je ziet het niet eens...

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 00:21:15 #137
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197715845
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Want zorgmedewerkers maken we gewoon even?
Die had je in de eerste plaats niet weg moeten bezuinigen.
En ja in 9 maanden tijd kun je absoluut zorgmedewerkers opleiden of het leger leren om vaccinaties te geven.
Je maintiendrai -XOXO-
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 00:22:03 #138
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197715854
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je ziet het niet eens...

:')
Leg het uit dan?
Je maintiendrai -XOXO-
  Beste debater 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 00:22:58 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715867
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:21 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Die had je in de eerste plaats niet weg moeten bezuinigen.
En ja in 9 maanden tijd kun je absoluut zorgmedewerkers opleiden of het leger leren om vaccinaties te geven.
En hoe wordt dat betaald, die crash course van 9 maanden en salariëring? Misschien kun jij dat financieren uit je aandelen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 00:23:51 #140
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715879
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:22 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Leg het uit dan?
De 85'er in kwestie... heeft nog een stem... Zullen we hem even vragen hoe hij over de situatie denkt aleer je alvast voor hem beslist dat zijn leven minder waarde heeft als dat van anderen?

Als we toch over ethiek gaan beginnen, misschien het basisconcept van menselijke autonomie nog even doornemen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 00:24:56 #141
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197715889
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En hoe wordt dat betaald, die crash course van 9 maanden en salariëring? Misschien kun jij dat financieren uit je aandelen?
Dat is goedkoper dan half zelfstandig ondernemend Nederland een uitkering te geven en 750 miljoen over te maken naar zuid Europa.
Je maintiendrai -XOXO-
  Beste debater 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 00:26:18 #142
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715904
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:24 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Dat is goedkoper dan half zelfstandig ondernemend Nederland een uitkering te geven en 750 miljoen over te maken naar zuid Europa.
En waar vinden we al die potentiële zorgmedewerkers?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197715907
Eigenlijk ook een rare discussie hier, want in de eerste plaats zijn 'de ouderen' nooit het primaire argument geweest voor de maatregelen. Dat was namelijk de zorg die op omvallen stond.
I'll give you something to do
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 00:27:22 #144
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197715915
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De 85'er in kwestie... heeft nog een stem... Zullen we hem even vragen hoe hij over de situatie denkt aleer je alvast voor hem beslist dat zijn leven minder waarde heeft als dat van anderen?

Als we toch over ethiek gaan beginnen, misschien het basisconcept van menselijke autonomie nog even doornemen.
Laatst nog een 87 jarige man die van een flat was gesprongen omdat hij liever dood dan eenzaam was.

En zullen we menselijke autonomie nog eens in het kader van abortus plaatsen?

Grappig hoe je meer geeft om mensen tegen het einde van hun leven dan mensen die aan het prille begin staan :)
Je maintiendrai -XOXO-
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 00:29:29 #145
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197715940
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En waar vinden we al die potentiële zorgmedewerkers?
In de eerste plaats had je die niet moeten wegbezuinigen en twee in negen maanden had je die makkelijk kunnen opleiden.
Je maintiendrai -XOXO-
  Beste debater 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 00:30:09 #146
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715948
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:27 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Laatst nog een 87 jarige man die van een flat was gesprongen omdat hij liever dood dan eenzaam was.

En zullen we menselijke autonomie nog eens in het kader van abortus plaatsen?

Grappig hoe je meer geeft om mensen tegen het einde van hun leven dan mensen die aan het prille begin staan :)
Ik ben geen voorstander van abortus, ik ben tegenstander van conservatieve nitwits die ook daar willen beslissen over anderen. (En inderdaad verder schijt hebben aan mensen die er al zijn, zeker als ze geld dreigen te kosten).

Fijn dat je verder je hele relaas over 85+'ers ophangt aan een inductie. Vaak niet zo'n beste manier om je stelling te onderbouwen, maar soit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 00:30:36 #147
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197715954
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:29 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

In de eerste plaats had je die niet moeten wegbezuinigen en twee in negen maanden had je die makkelijk kunnen opleiden.
Ja, captain hindsight zegt dat ook.

Waar halen we die mensen vandaan, DIMM? Gaan we mensen dwingen in de zorg te gaan werken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 30 januari 2021 @ 00:33:17 #148
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_197715992
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, captain hindsight zegt dat ook.

Waar halen we die mensen vandaan, DIMM? Gaan we mensen dwingen in de zorg te gaan werken?
"Regeren is vooruitzien"

Wie zei dat ook alweer? Oh ja Mark Rutte!
Je maintiendrai -XOXO-
pi_197717628
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En waar vinden we al die potentiële zorgmedewerkers?
Die zijn er, lees ook onderstaande topic. Door de bureaucratie is het ruim inzetten van oud zorgmedewerkers mislukt... Geen haan die er naar kraait.

COR / Opschaling zorg mislukt door de bureaucratie

[ Bericht 2% gewijzigd door Oidipous op 30-01-2021 07:05:32 ]
pi_197717660
"in de tussentijd had je ook nieuwe zorgmedewerkers kunnen vinden" is de nieuwe Godwin
pi_197720141
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
Alleen gaat het dus niet om de mortaliteit van dat virus (ook al kunnen die 85+ers je verder sowieso gestolen worden). Dat je dat nu nog niet doorhebt...
Ah, het gaat volgens jou dus niet om de mortaliteit, maar om de druk op de zorg ?

Aangezien er nog niet eens een poging is gedaan om op te schalen, is de zorgcapaciteit blijkbaar geen issue, en kunnen ze daar blijkbaar nog veel meer bezetting aan.
Een andere conclusie is er ondertussen niet meer mogelijk lijkt mij
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
Want zorgmedewerkers maken we gewoon even?
Misschien zou je die duizenden zorgmedewerkers die ontslagen zijn onder Rutte, of die duizenden die er per jaar mee stoppen omdat ze gedesillusioneerd zijn kunnen verleiden om weer te beginnen ?
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 00:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
En hoe wordt dat betaald, die crash course van 9 maanden en salariëring? Misschien kun jij dat financieren uit je aandelen?
Oh, nu zijn de kosten het excuus om de zorg niet op te schalen ?

Er is nu al ¤75 miljard begroot voor 2020 en 2021 voor de coronacrisis
Medunkt dat wat salarissen en extra ziekenhuiscapacitiet daar wel van af kunnen
pi_197720163
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 07:04 schreef spinazieruiker het volgende:
"in de tussentijd had je ook nieuwe zorgmedewerkers kunnen vinden" is de nieuwe Godwin
Nee
"Het gaat niet om de mortaliteit, we moeten zorgen dat de druk op de zorg niet te hoog wordt"

DAT is de nieuwe Godwin....
  zaterdag 30 januari 2021 @ 12:30:56 #153
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_197720934
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 11:30 schreef bluemoon23 het volgende:
Oh, nu zijn de kosten het excuus om de zorg niet op te schalen ?

Er is nu al ¤75 miljard begroot voor 2020 en 2021 voor de coronacrisis
Medunkt dat wat salarissen en extra ziekenhuiscapacitiet daar wel van af kunnen
Zorg opschalen heeft geen zin, door het exponentiële karakter van een epidemie en het feit dat groepsimmuniteit pas bij een hoog besmettingspercentage wordt bereikt. Als je de ic-capaciteit zou verdubbelen bijvoorbeeld, dan scheelt je dat ook precies één verdubbeling in de besmettingen en ziekenhuisopnamen. Bij een ongeremde verspreiding geeft je dat grofweg een week respijt, met maatregelen misschien iets langer. Daarom is het ook zo'n slecht idee om te sturen op ziekenhuisopnames en had afgelopen zomer, toen het aantal besmettingen klein was, veel meer actie moeten worden ondernomen om het niet weer op te laten lopen.

En ¤75 miljard lijkt veel, maar dat is ongeveer wat er in een jaar aan zorg wordt uitgegeven. Ietsje minder zelfs. De grootste kostenpost in de zorg zijn salarissen. Er werken ongeveer 1,5 miljoen mensen in de zorg. Als je die allemaal een flinke structurele loonsverhoging geeft kost dat miljarden, elk jaar weer. En dat mag de rest van werkend Nederland betalen. Daarbij stelt die incidentele ¤75 miljard aan steunmaatregelen niet zoveel voor.

Het tekort aan zorgmedewerkers is ook maar net hoe je er tegenaan kijkt. We hebben een systeem met ontiegelijk veel verschillende beroepsgroepen met allemaal een eigen, afgebakend werkterrein. Toen een paar jaar geleden werd voorgesteld (notabene door de koepel van verpleegkundigen zelf) om het verschil tussen de verpleegkundigenberoepen op te heffen was het land te klein, dat kon echt niet. De gezondheidssector zelf WIL niet veranderen, maar wijst voor de gevolgen daarvan (die we nu zien) naar de overheid die dat ook niet kan oplossen. Het verhaal is veel genuanceerder dan het in de pers of de publieke opinie wordt neergezet.
Never explain, never apologize.
pi_197734887
Thuis onderwijs gaat prima ik zou het tot de voorjaarsvakantie dicht houden. Basisschool kinderen naar school betekent ook weer samenklitten van ouders op school pleinen.
pi_197736581
Tsja als de basisscholen open gaan kunnen ze net zo goed de avondklok weer afschaffen want dan is die totaal nutteloos.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 31 januari 2021 @ 00:01:22 #156
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_197736784
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 23:54 schreef TLC het volgende:
Tsja als de basisscholen open gaan kunnen ze net zo goed de avondklok weer afschaffen want dan is die totaal nutteloos.
Mensen die nog steeds denken dat we bezig zijn met het bestrijden van het virus en de overheid onbekwaam is. En dan dat wereldwijd. :')
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  zondag 31 januari 2021 @ 00:50:02 #157
451005 Grems
Clown World
pi_197737308
Als ik behoorde tot generatie Z of jonger dan zou het zeer zeker, in Minecraft, gevolgen hebben als men mij naast alle andere ellende ook nog mijn jeugd afgepakt hadden.
  Beste debater 2022 zondag 31 januari 2021 @ 02:16:00 #158
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197737733
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 22:46 schreef Harlon het volgende:

[..]

kinderen opofferen om wat graftakken te redden. Niet te verantwoorden, volledig terecht dat ze open gaan en nog steeds een grote schande dat ze gesloten zijn. Nu de middelbarescholen, hogescholen en universiteiten nog.

Mocht je problemen hebben in de zorg met te zware druk, dan een stay-at-home order + visiteverbod voor 65+
Nog steeds totaal geen idee waar het over gaat zie ik.

Toch wel knap na bijna een jaar.

Vergeet niet die 'graftakken' weer van stal te halen wanneer je zit te zeiken over immigranten die alles wat 'onze ouderen hebben opgebouwd' slopen en zo.

Rechts :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_197738448
Scholen zijn een belangrijke broedplaats voor virussen/bacterien/luizen en werken onderlinge besmettingen in de hand. Kinderen en leraren die dicht op elkaar zitten, en in elkaars bijzijn lopen te hoesten,

En het gaat hier niet eens om die 'graftakken' zoals men dat zo denigrerend neerzet. Het virus probeert zich telkens vast te zetten in de longen, en muteert zodanig om dit doel te bereiken, met als gevolg dat je als je deze blootstelling door laat gaan aan onze kinderen, je op een gegeven moment met een Nederlandse mutant opgescheept zit die wel van kind tot kind over kan springen en deze daardoor komen te overlijden.

Ik kan je met dit beleid nu al de krantenkoppen in de telegraaf voorspellen.

"13 jarig meisje overlijdt aan de gevolgen van corona op de basisschool'

Je krijgt met dit beleid gewoon mutanten, en daar gaan ook doden bij vallen onder jongeren. "groene graftakken' noemen we die dan maar. Een tak is ook maar een mens he?

Ik heb het idee dat wanneer ik de reacties zie op het forum, men totaal geen idee heeft waartoe een virus in staat is. En vanwege dit chronische gebrek aan kennis is het niet verwonderlijk dat er zo veel doden vallen. Dit geldt ook voor het openen van de scholen, dit is gewoon (vooral met uitzicht op een derde golf) zeer onverstandig, en totaal onverantwoord. Hier gaan gewoon doden bij vallen, let maar op.
  zondag 31 januari 2021 @ 07:33:37 #160
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_197738501
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 07:21 schreef zetalore het volgende:
Scholen zijn een belangrijke broedplaats voor virussen/bacterien/luizen en werken onderlinge besmettingen in de hand. Kinderen en leraren die dicht op elkaar zitten, en in elkaars bijzijn lopen te hoesten,

En het gaat hier niet eens om die 'graftakken' zoals men dat zo denigrerend neerzet. Het virus probeert zich telkens vast te zetten in de longen, en muteert zodanig om dit doel te bereiken, met als gevolg dat je als je deze blootstelling door laat gaan aan onze kinderen, je op een gegeven moment met een Nederlandse mutant opgescheept zit die wel van kind tot kind over kan springen en deze daardoor komen te overlijden.

Ik kan je met dit beleid nu al de krantenkoppen in de telegraaf voorspellen.

"13 jarig meisje overlijdt aan de gevolgen van corona op de basisschool'

Je krijgt met dit beleid gewoon mutanten, en daar gaan ook doden bij vallen onder jongeren. "groene graftakken' noemen we die dan maar. Een tak is ook maar een mens he?

Ik heb het idee dat wanneer ik de reacties zie op het forum, men totaal geen idee heeft waartoe een virus in staat is. En vanwege dit chronische gebrek aan kennis is het niet verwonderlijk dat er zo veel doden vallen. Dit geldt ook voor het openen van de scholen, dit is gewoon (vooral met uitzicht op een derde golf) zeer onverstandig, en totaal onverantwoord. Hier gaan gewoon doden bij vallen, let maar op.
Hoop geblabla, feitelijke onderbouwing 0. Laat je onderbuik eens niet zo spreken joh.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_197738504
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 07:21 schreef zetalore het volgende:
Scholen zijn een belangrijke broedplaats voor virussen/bacterien/luizen en werken onderlinge besmettingen in de hand. Kinderen en leraren die dicht op elkaar zitten, en in elkaars bijzijn lopen te hoesten,

En het gaat hier niet eens om die 'graftakken' zoals men dat zo denigrerend neerzet. Het virus probeert zich telkens vast te zetten in de longen, en muteert zodanig om dit doel te bereiken, met als gevolg dat je als je deze blootstelling door laat gaan aan onze kinderen, je op een gegeven moment met een Nederlandse mutant opgescheept zit die wel van kind tot kind over kan springen en deze daardoor komen te overlijden.

Ik kan je met dit beleid nu al de krantenkoppen in de telegraaf voorspellen.

"13 jarig meisje overlijdt aan de gevolgen van corona op de basisschool'

Je krijgt met dit beleid gewoon mutanten, en daar gaan ook doden bij vallen onder jongeren. "groene graftakken' noemen we die dan maar. Een tak is ook maar een mens he?

Ik heb het idee dat wanneer ik de reacties zie op het forum, men totaal geen idee heeft waartoe een virus in staat is. En vanwege dit chronische gebrek aan kennis is het niet verwonderlijk dat er zo veel doden vallen. Dit geldt ook voor het openen van de scholen, dit is gewoon (vooral met uitzicht op een derde golf) zeer onverstandig, en totaal onverantwoord. Hier gaan gewoon doden bij vallen, let maar op.
Hou toch op joh paniekzaaier. Er zijn duizenden mutaties. Geen ervan is dodelijk voor een kind. Nog nooit zoveel onzin in 1 post gelezen. :')
pi_197738569
Schreeuwen ze al moord en brand dat ze voorrang willen op het vaccineren? :')
pi_197738582
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 22:49 schreef Duveldrinker het volgende:
Thuis onderwijs gaat prima ik zou het tot de voorjaarsvakantie dicht houden. Basisschool kinderen naar school betekent ook weer samenklitten van ouders op school pleinen.
Hoezo de regels zijn duidelijk je zet je kind af bij school houdt afstand en gaat weg. Maar er zal wel hetzelfde gebeuren als wat ik iedere zaterdag in de supermarkt zie vrouwen die hun treurige leventje gaan staan bespreken zonder mondkapje en zonder afstand te houden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197738605
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 07:44 schreef Document1 het volgende:
Schreeuwen ze al moord en brand dat ze voorrang willen op het vaccineren? :')
https://nos.nl/artikel/23(...)elijk-heropenen.html

Natuurlijk had je anders verwacht van de beroepsgroep die zich veruit van zijn slechtste kant heeft laten zien tijdens deze crisis. Ok ze vragen dit keer niet om voorrang.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 31 januari 2021 @ 08:00:03 #165
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197738629
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 07:53 schreef vipergts het volgende:

de beroepsgroep die zich veruit van zijn slechtste kant heeft laten zien tijdens deze crisis.
:')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197738833
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 07:33 schreef CR7 het volgende:

[..]

Hou toch op joh paniekzaaier. Er zijn duizenden mutaties. Geen ervan is dodelijk voor een kind. Nog nooit zoveel onzin in 1 post gelezen. :')
Alleen wel vervelend als het je eigen kind is.

Ik zie het hele probleem niet van die gesloten scholen.
Anderhalf jaar op een mensenleven en dan kan de zooi weer open, dat is te verwaarlozen.
Maar als we nu de scholen openen hebben we zodirekt een derde en vierde golf te pakken.

Oh ja, het virus zit ook niet stil en dat muteert lekker door dus hoe lang denk je gaat het duren voordat er een nieuwe vorm op het toneel verschijnt die wel dodelijk is voor kinderen/teenagers?
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  zondag 31 januari 2021 @ 08:45:54 #167
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197738851
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 08:42 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Ik zie het hele probleem niet van die gesloten scholen.
Anderhalf jaar op een mensenleven en dan kan de zooi weer open, dat is te verwaarlozen.
Natuurlijk is dat niet te verwaarlozen. Hoe ga je die achterstand weer inlopen? Geen vakanties meer de komende 5 jaar ofzo?
En hoe werkt dat dan met de kinderen in groep 4 of 5 die nog niet eens hebben leren lezen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197738864
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 08:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet te verwaarlozen. Hoe ga je die achterstand weer inlopen? Geen vakanties meer de komende 5 jaar ofzo?
En hoe werkt dat dan met de kinderen in groep 4 of 5 die nog niet eens hebben leren lezen?
Jij bent zelf niet in staat om je kind van 4 of 5 te leren lezen? Kijk, dat kunnen die "ouwe takken" dus wel... :Y
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  zondag 31 januari 2021 @ 08:50:56 #169
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197738874
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 08:48 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Jij bent zelf niet in staat om je kind van 4 of 5 te leren lezen? Kijk, dat kunnen die "ouwe takken" dus wel... :Y
Nee, dat ben ik niet inderdaad. En al helemaal niet op het niveau dat gevraagd wordt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197738903
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 08:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, dat ben ik niet inderdaad. En al helemaal niet op het niveau dat gevraagd wordt.
Ja dat dacht ik al.....lees dit maar eens.
https://nypost.com/2018/0(...)-dumber-by-the-year/

But the selfie generation’s empty-headedness may be linked to the way math and language are now taught — along with more time spent on TV and computers, researchers said. *O*
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  zondag 31 januari 2021 @ 08:58:54 #171
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_197738918
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 12:30 schreef Lurf het volgende:

[..]

Daarom is het ook zo'n slecht idee om te sturen op ziekenhuisopnames en had afgelopen zomer, toen het aantal besmettingen klein was, veel meer actie moeten worden ondernomen om het niet weer op te laten lopen.
Helemaal mee eens. De zomer was hét moment geweest om het virus volledig uit te stampen en de Chinese strategie te volgen.
pi_197738927
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 08:58 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. De zomer was hét moment geweest om het virus volledig uit te stampen en de Chinese strategie te volgen.
MaAr We WiLdEn Op VaKaNtIe En De HoReCa MoEsT oPeN!
  zondag 31 januari 2021 @ 09:12:15 #173
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197738980
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 08:56 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik al.....lees dit maar eens.
https://nypost.com/2018/0(...)-dumber-by-the-year/

But the selfie generation’s empty-headedness may be linked to the way math and language are now taught — along with more time spent on TV and computers, researchers said. *O*
Ja, dus?
Ik laat het nog steeds liever over aan de professionals die hier een opleiding voor hebben gevolgd.
Daarnaast zullen er sowieso veel kinderen achter de TV belanden nu omdat de ouders werken; precies wat je wilt voorkomen dus.
Scholen anderhalf jaar dicht is funest voor het kennis- en kundeniveau van hele generaties.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 31 januari 2021 @ 09:17:11 #174
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_197739008
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 07:21 schreef zetalore het volgende:
Scholen zijn een belangrijke broedplaats voor virussen/bacterien/luizen en werken onderlinge besmettingen in de hand. Kinderen en leraren die dicht op elkaar zitten, en in elkaars bijzijn lopen te hoesten,

En het gaat hier niet eens om die 'graftakken' zoals men dat zo denigrerend neerzet. Het virus probeert zich telkens vast te zetten in de longen, en muteert zodanig om dit doel te bereiken, met als gevolg dat je als je deze blootstelling door laat gaan aan onze kinderen, je op een gegeven moment met een Nederlandse mutant opgescheept zit die wel van kind tot kind over kan springen en deze daardoor komen te overlijden.

Ik kan je met dit beleid nu al de krantenkoppen in de telegraaf voorspellen.

"13 jarig meisje overlijdt aan de gevolgen van corona op de basisschool'

Je krijgt met dit beleid gewoon mutanten, en daar gaan ook doden bij vallen onder jongeren. "groene graftakken' noemen we die dan maar. Een tak is ook maar een mens he?

Ik heb het idee dat wanneer ik de reacties zie op het forum, men totaal geen idee heeft waartoe een virus in staat is. En vanwege dit chronische gebrek aan kennis is het niet verwonderlijk dat er zo veel doden vallen. Dit geldt ook voor het openen van de scholen, dit is gewoon (vooral met uitzicht op een derde golf) zeer onverstandig, en totaal onverantwoord. Hier gaan gewoon doden bij vallen, let maar op.
Een virus muteert niet om een doel te bereiken. Een virus muteert constant, en als één mutatie toevallig besmettelijker is dan zal deze in sommige gevallen succesvoller zijn dan de originele.
Ik ben geen viroloog, maar kan me voorstellen dat áls het zo is dat kinderen minder snel geïnfecteerd raken met het wild-type virus, er een selectiedruk ontstaat die de kans verhoogt dat bepaalde mutaties de kop op steken.
pi_197739013
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 09:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, dus?
Ik laat het nog steeds liever over aan de professionals die hier een opleiding voor hebben gevolgd.
Daarnaast zullen er sowieso veel kinderen achter de TV belanden nu omdat de ouders werken; precies wat je wilt voorkomen dus.
Scholen anderhalf jaar dicht is funest voor het kennis- en kundeniveau van hele generaties.
Bewijs dat maar eens want volgens de link die ik geplaatst heb worden ze alleen maar dommer ondanks het onderwijs. :Y
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  zondag 31 januari 2021 @ 09:19:28 #176
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_197739024
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 09:01 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

MaAr We WiLdEn Op VaKaNtIe En De HoReCa MoEsT oPeN!
En dat was precies weer mogelijk geweest als je vervolgens een bubble zou vormen met landen die dezelfde strategie volgen.
pi_197739049
Als ik naar de school van mijn kids kijk, is de helft van de klas intussen weer gevuld met “uitzonderingen”. Gooi maar weer volledig open dus.
  zondag 31 januari 2021 @ 09:42:18 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197739233
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 09:17 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Bewijs dat maar eens want volgens de link die ik geplaatst heb worden ze alleen maar dommer ondanks het onderwijs. :Y
Als er al een negatief Flynn-effect zichtbaar is, dan is dat inderdaad ondanks het onderwijs.

Het is ook helemaal niet gezegd dat dat effect nog veel erger zal zijn als je pedagogisch ongeschoolde mensen hun eigen kinderen les laat geven. Zie ook: https://www.pnas.org/content/115/26/6674

Het kan zo zijn dat het onderwijs minder goed is dan vroeger, wat gedeeltelijk een anti-Flynn effect kan verklaren. Dat betekent niet dat onderwijs een negatieve impact heeft op het IQ van een individu tov thuisscholing.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197739273
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 09:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als er al een negatief Flynn-effect zichtbaar is, dan is dat inderdaad ondanks het onderwijs.

Het is ook helemaal niet gezegd dat dat effect nog veel erger zal zijn als je pedagogisch ongeschoolde mensen hun eigen kinderen les laat geven. Zie ook: https://www.pnas.org/content/115/26/6674

Het kan zo zijn dat het onderwijs minder goed is dan vroeger, wat gedeeltelijk een anti-Flynn effect kan verklaren. Dat betekent niet dat onderwijs een negatieve impact heeft op het IQ van een individu tov thuisscholing.
Dus we kunnen die zooi net zo goed dichtlaten voor nogeens 3 maanden. Heeft geen impact op de scholing. Maar we hebben gezien wat een versnelde openstelling van de maatschappij oplevert: we zitten nog midden in de gevolgen van de 2de golf.
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  zondag 31 januari 2021 @ 09:50:23 #180
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197739339
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 09:45 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Dus we kunnen die zooi net zo goed dichtlaten voor nogeens 3 maanden. Heeft geen impact op de scholing. Maar we hebben gezien wat een versnelde openstelling van de maatschappij oplevert: we zitten nog midden in de gevolgen van de 2de golf.
Dat heeft uiteraard wel impact op de scholing. Dat scholing wellicht minder goed is dan vroeger (wat slechts een van de onbewezen hypothesen is uit dat onderzoek ), betekent niet dat de hedendaagse scholing niet beter is dan geen of thuisscholing.

Volgens jouw theorie zouden scholen gewoon voor altijd dicht moeten en dan wordt iedereen magisch slimmer.

Scholen gewoon zsm open voordat de achterstanden niet te overzien zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197739340
Open die scholen! Waar ik eerst pro maatregelen was ben ik nu toch iets omgedraaid.

Loop over van de stress met twee kids en een fulltime baan. Kids die hun gebruikelijke structuur missen etc. etc. En dat voor een paar oudjes? :{
Ze hadden de vaccins op orde moeten hebben, we zijn verdomme 1 van de rijkste landen en gedragen ons als een derdewereldland. :(
pi_197739397
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 09:50 schreef Brybry het volgende:
Open die scholen! Waar ik eerst pro maatregelen was ben ik nu toch iets omgedraaid.

Loop over van de stress met twee kids en een fulltime baan. Kids die hun gebruikelijke structuur missen etc. etc. En dat voor een paar oudjes? :{
Ze hadden de vaccins op orde moeten hebben, we zijn verdomme 1 van de rijkste landen en gedragen ons als een derdewereldland. :(
verder kunnen de crematoria de druk nog makkelijk aan
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zondag 31 januari 2021 @ 10:07:24 #183
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_197739542
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 09:50 schreef Brybry het volgende:
Open die scholen! Waar ik eerst pro maatregelen was ben ik nu toch iets omgedraaid.

Loop over van de stress met twee kids en een fulltime baan. Kids die hun gebruikelijke structuur missen etc. etc. En dat voor een paar oudjes? :{
Ze hadden de vaccins op orde moeten hebben, we zijn verdomme 1 van de rijkste landen en gedragen ons als een derdewereldland. :(
En nog steeds popi over "kids" hebben terwijl nu toch wel duidelijk is dat er niks leuks aan is :')

Het is ook wel typisch Nederlands, er wordt die "kids" totaal geen discipline bijgebracht, want "ze hebben adhd" of wat voor sneeuwvlokjesgesteldheid dan ook, en daarom moeten de "oudjes" maar dood.
  zondag 31 januari 2021 @ 10:08:00 #184
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197739553
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 09:50 schreef Brybry het volgende:
Open die scholen! Waar ik eerst pro maatregelen was ben ik nu toch iets omgedraaid.

Loop over van de stress met twee kids en een fulltime baan. Kids die hun gebruikelijke structuur missen etc. etc. En dat voor een paar oudjes? :{
Ze hadden de vaccins op orde moeten hebben, we zijn verdomme 1 van de rijkste landen en gedragen ons als een derdewereldland. :(
Nee, hoor. Een derdewereldland is pas over 2 jaar aan de beurt (als ze geluk hebben). Wij hebben nu al 200k+ mensen gevaccineerd en eind volgende maand zitten we misschien al op een miljoen.
pi_197739591
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 09:19 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

En dat was precies weer mogelijk geweest als je vervolgens een bubble zou vormen met landen die dezelfde strategie volgen.
Zo lang het virus niet 100% is verdwenen kan het ook binnen bubbels gewoon weer oplaaien. Zeker als die bubbels zo groot zijn dat ze over landsgrenzen heen gaan.

Als je wilt dat het virus kan uitdoven dan zul je een situatie zoals we die nu kennen (maar liefst nog strenger) vele maanden moeten volhouden. En dan liefst nog in de zomer als virussen het toch al moeilijk hebben.
pi_197739603
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 10:08 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Nee, hoor. Een derdewereldland is pas over 2 jaar aan de beurt (als ze geluk hebben). Wij hebben nu al 200k+ mensen gevaccineerd en eind volgende maand zitten we misschien al op een miljoen.
Al 200k gevaccineerd? En dat vind jij een prestatie?
Had minstens het dubbele moeten zijn.
  Moderator zondag 31 januari 2021 @ 10:12:51 #187
236264 crew  capricia
pi_197739622
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 11:30 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ah, het gaat volgens jou dus niet om de mortaliteit, maar om de druk op de zorg ?

Aangezien er nog niet eens een poging is gedaan om op te schalen, is de zorgcapaciteit blijkbaar geen issue, en kunnen ze daar blijkbaar nog veel meer bezetting aan.
Een andere conclusie is er ondertussen niet meer mogelijk lijkt mij
[..]

Misschien zou je die duizenden zorgmedewerkers die ontslagen zijn onder Rutte, of die duizenden die er per jaar mee stoppen omdat ze gedesillusioneerd zijn kunnen verleiden om weer te beginnen ?
[..]

Oh, nu zijn de kosten het excuus om de zorg niet op te schalen ?

Er is nu al ¤75 miljard begroot voor 2020 en 2021 voor de coronacrisis
Medunkt dat wat salarissen en extra ziekenhuiscapacitiet daar wel van af kunnen
Er wordt toch opgeschaald?

quote:
ZIEKENHUIZEN SCHALEN ACHTER SCHERMEN AL OP VOOR CODE ZWART
BNR Webredactie zondag 24 januari 2021, 20:20
Update: maandag 25 januari 2021, 8:26
Ziekenhuizen zijn achter de schermen al druk bezig op te schalen voor een eventuele nieuwe piek vanaf half maart. Ook zijn al protocollen en draaiboeken in de maak voor het geval code zwart aan de orde is en ziekenhuizen dreigen over te lopen. Zelfs speciale triageteams worden al klaargestoomd, zegt ic-arts Diederik Gommers in de podcast Vraag het Gommers.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)r#Echobox=1611529771
Definitely not CIA
  zondag 31 januari 2021 @ 10:12:58 #188
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197739623
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 10:10 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Zo lang het virus niet 100% is verdwenen kan het ook binnen bubbels gewoon weer oplaaien. Zeker als die bubbels zo groot zijn dat ze over landsgrenzen heen gaan.

Als je wilt dat het virus kan uitdoven dan zul je een situatie zoals we die nu kennen (maar liefst nog strenger) vele maanden moeten volhouden. En dan liefst nog in de zomer als virussen het toch al moeilijk hebben.
Maarja, dan nog zal je import houden terwijl je je landsgrenzen kan bewaken.

Dat heeft nogal wat haken en ogen op het gebied van personeel maar ook juridisch (Schengenverdrag etc).

Strategieën die sommige eilanden kunnen hanteren zijn wat lastiger in een Europees land.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197739643
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 10:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maarja, dan nog zal je import houden terwijl je je landsgrenzen kan bewaken.

Dat heeft nogal wat haken en ogen op het gebied van personeel maar ook juridisch (Schengenverdrag etc).

Strategieën die sommige eilanden kunnen hanteren zijn wat lastiger in een Europees land.
Inderdaad. Zeker als je ziet hoe goed we zijn in allerlei uitzonderingen toestaan voor "noodzakelijk" reizen.
  zondag 31 januari 2021 @ 10:50:21 #190
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_197740151
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 09:50 schreef Brybry het volgende:
Open die scholen! Waar ik eerst pro maatregelen was ben ik nu toch iets omgedraaid.

Loop over van de stress met twee kids en een fulltime baan. Kids die hun gebruikelijke structuur missen etc. etc. En dat voor een paar oudjes? :{
Ze hadden de vaccins op orde moeten hebben, we zijn verdomme 1 van de rijkste landen en gedragen ons als een derdewereldland. :(
"kids" :')
Zorg gewoon dat je dat addergebroed onder controle hebt.
pi_197740291
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 08:58 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. De zomer was hét moment geweest om het virus volledig uit te stampen en de Chinese strategie te volgen.
Zo'n bord-voor-je-kop post is dit. Naast een handjevol Aziatische landen, Australië en Nieuw-Zeeland is het geen ander land gelukt om het virus volledig uit te roeien. Niet één. En dan ga je er nog vanuit dat het een reële strategie is voor een land met een vrije samenleving op het vaste continent. Sorry, wat ontzettend naïef ben je dan.
  zondag 31 januari 2021 @ 11:08:47 #192
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197740407
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 10:11 schreef Brybry het volgende:

[..]

Al 200k gevaccineerd? En dat vind jij een prestatie?
Had minstens het dubbele moeten zijn.
Wie zegt dan dat ik het een prestatie vind? Ik zeg alleen dat je overdrijft met je ‘derdewereldland ‘. :P
pi_197740425
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 17:45 schreef popje het volgende:
Het openen van de scholen deed in mei vorig jaar ook niks met de besmettingscijfers...
Mei is niet het hoogseizoen voor virussen.

Het vriest nu, droge lucht in gebouwen, meer kans op overdracht van virussen.
  zondag 31 januari 2021 @ 11:17:02 #194
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197740523
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 09:50 schreef Brybry het volgende:
Open die scholen! Waar ik eerst pro maatregelen was ben ik nu toch iets omgedraaid.

Loop over van de stress met twee kids en een fulltime baan. Kids die hun gebruikelijke structuur missen etc. etc. En dat voor een paar oudjes? :{
Ze hadden de vaccins op orde moeten hebben, we zijn verdomme 1 van de rijkste landen en gedragen ons als een derdewereldland. :(
Dus je was promaatregelen tot de maatregelen je persoonlijk raakten. :')
Laffe huichelaar
pi_197740602
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 11:17 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dus je was promaatregelen tot de maatregelen je persoonlijk raakten. :')
Niet helemaal pro want ik vind dat het kabinet er een potje van maakt. In de eerste golf, soit, het is voor iedereen nieuw dus logisch dat het niet lekker loopt maar daarna gewoon exact dezelfde domme fouten maken. Ja , dat kan ik niet steunen.
pi_197740674
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 11:17 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dus je was promaatregelen tot de maatregelen je persoonlijk raakten. :')
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Mijn verbazing ligt vooral in het feit dat zoveel ouders het blijkbaar wel goed vinden als hun kinderen in 1,5 jaar dadelijk een 0,5 jaar niet naar school zijn geweest en daardoor onoverbrugbare achterstanden hebben opgelopen. Het is een positieve ontwikkeling dat steeds meer ouders inzien wat voor negatieve schade dit desastreuse beleid met zich meebrengt.
  Moderator zondag 31 januari 2021 @ 11:33:53 #197
236264 crew  capricia
pi_197740771
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 11:26 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Mijn verbazing ligt vooral in het feit dat zoveel ouders het blijkbaar wel goed vinden als hun kinderen in 1,5 jaar dadelijk een 0,5 jaar niet naar school zijn geweest en daardoor onoverbrugbare achterstanden hebben opgelopen. Het is een positieve ontwikkeling dat steeds meer ouders inzien wat voor negatieve schade dit desastreuse beleid met zich meebrengt.
De wederopbouw werd uitgevoerd door mensen met een onderbroken schoolcarrière.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 31 januari 2021 @ 11:38:10 #198
236264 crew  capricia
pi_197740827
Je zou er bijna voor pleiten om de zomervakantie en de voorjaarsvakantie om te draaien qua aantal weken.
Definitely not CIA
  zondag 31 januari 2021 @ 11:38:21 #199
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197740830
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 11:26 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Mijn verbazing ligt vooral in het feit dat zoveel ouders het blijkbaar wel goed vinden als hun kinderen in 1,5 jaar dadelijk een 0,5 jaar niet naar school zijn geweest en daardoor onoverbrugbare achterstanden hebben opgelopen. Het is een positieve ontwikkeling dat steeds meer ouders inzien wat voor negatieve schade dit desastreuse beleid met zich meebrengt.
Ik vind onoverbrugbaar wat gechargeerd. Maar heel weinig dingen in het leven zijn onoverbrugbaar.
Laffe huichelaar
  zondag 31 januari 2021 @ 11:39:31 #200
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197740848
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 11:38 schreef capricia het volgende:
Je zou er bijna voor pleiten om de zomervakantie en de voorjaarsvakantie om te draaien qua aantal weken.
Je zou er bijna voor pleiten de zomervakantie af te schaffen. Ik heb namelijk net gehoord dat het onoverbrugbare achterstand teweeg brengt als een school zo lang dicht id
Laffe huichelaar
  Moderator zondag 31 januari 2021 @ 11:39:39 #201
236264 crew  capricia
pi_197740856
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 11:38 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vind onoverbrugbaar wat gechargeerd. Maar heel weinig dingen in het leven zijn onoverbrugbaar.
Als je vroeger 6 weken thuis was als puber met Pfeiffer, noemde niemand dat onoverbrugbaar.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 31 januari 2021 @ 11:40:44 #202
236264 crew  capricia
pi_197740868
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 11:39 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je zou er bijna voor pleiten de zomervakantie af te schaffen. Ik heb namelijk net gehoord dat het onoverbrugbare achterstand teweeg brengt als een school zo lang dicht id
Ik gA er vanuit dat docenten ook recht op hun vrije dagen hebben.
Definitely not CIA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')