De daling werd al ingezet een dag of twee voor de scholen dichtgingen. Maar dat weet jij ook wel.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goh, je zou bijna gaan denken dat scholen toch wel een hele grote factor zijn als het om corona besmettingen gaat met dat soort aantallen.
Niet echt, ik volg de dagcijfers niet op de voet.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De daling werd al ingezet een dag of twee voor de scholen dichtgingen. Maar dat weet jij ook wel.
Neuh, het feit dat veel werkende ouders daardoor verplicht vanuit huis moesten gaan werken misschien. Maar scholen dicht? Nee.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goh, je zou bijna gaan denken dat scholen toch wel een hele grote factor zijn als het om corona besmettingen gaat met dat soort aantallen.
Nou, bij deze. Ook de heropening van de scholen in mei en juni leidde op dat moment niet tot stijgingen van de besmettingen, en de stijging aan het einde van de zomer was ook al ingezet voordat de scholen weer opengingen. De onderzoeken rondom besmettelijkheid in schoolsituaties zijn op zijn zachtst gezegd bijzonder tegenstrijdig.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt, ik volg de dagcijfers niet op de voet.
Ik verzin het niet zelf hè, dat het niet goed genoeg gaat. Vorige week moesten we nog verzwarende maatregelen invoeren omdat het niet goed ging.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, toen de scholen dichtgingen zaten we rond de 12k besmettingen per dag en nu rond de 4500. Er is dus wel degelijk wat veranderd. Maar wat mij betreft was het toen ook geen goede beslissing om de scholen te sluiten.
Net zoals het ook niet te verdedigen is dat het tertiaire onderwijs al 10 maanden nauwelijks functioneert, wat mij betreft.
Eh, waar haal jij je informatie vandaan ?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 17:20 schreef zetalore het volgende:
Met de opmars van het Britse corona virus, en de hogere besmettingsgraad onder kinderen voor dit virus, zie ik niet hoe het een goed idee is om dan nu, zonder dat de veiligheid gegarandeerd kan worden
Ik vind het onbegrijpelijk dat de scholen ooit gesloten zijn, de verantwoordelijke daarvoor moet zwaar gestraft wordenquote:Ik vind het daarom onbegrijpelijk dat de overheid juist nu op dit gevoelige moment de scholen weer opendoet en zo de besmettingen en het aantal doden weer op laat lopen[
Doe niet zo hysterisch, wie was er in levensgevaar toen de scholen open waren dan ?quote:Ik kan het me heel goed voorstellen dat de ouders helemaal gek worden van de kinderen, maar dat mag geen excuus zijn om mensen in levensgevaar te brengen.
Wat mij betreft het laatste.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik verzin het niet zelf hè, dat het niet goed genoeg gaat. Vorige week moesten we nog verzwarende maatregelen invoeren omdat het niet goed ging.
Daarbij is het weekgemiddelde al een week of 3 rond de 5000, daar is niet veel aan veranderd.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het helemaal met je eens dat de scholen open moeten en dat dit de ontwikkeling van kinderen te erg verstoort. Maar de afweging is volgens mij niet veranderd de afgelopen 3 weken. Dan lijkt me of deze afweging niet goed, of de afweging van de weken hiervoor niet goed.
Ik heb er eerlijk gezegd geen idee van, maar het nu openen van de scholen is in ieder geval bijzonder inconsequent en lijkt te duiden op fout beleid, of nu of afgelopen maand.quote:
Bij thuisonderwijs komen leraren en leerlingen alleen in contact met hun gezinsleden, niet met elkaar.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:33 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Eh, waar haal jij je informatie vandaan ?
Feesboek ?
Die Britse mutatie is helemaal niet gevaarlijker voor kinderen, ze verspreiden het virus ook niet sneller
De besmettingen in Nederland zijn al wekenlang gestaag of aan het dalen, en in de UK dalen de besmettingen ook
https://www.nu.nl/coronav(...)-britse-variant.html
En van wie is de veiligheid niet gegarandeerd ?
Kinderen ?, leraren ?
[..]
Ik vind het onbegrijpelijk dat de scholen ooit gesloten zijn, de verantwoordelijke daarvoor moet zwaar gestraft worden
Wat zou het als de besmettingen weer oplopen ?, dat moet je gewoon accepteren, 'virus gonna virus'
En dood gaan hoort bij het leven, wen er maar aan, daar hoeven die kinderen niet onder te lijden
[..]
Doe niet zo hysterisch, wie was er in levensgevaar toen de scholen open waren dan ?
Kinderen ? leraren ?
Ik denk echt dat het seizoen de grootste rol speelt...quote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, bij deze. Ook de heropening van de scholen in mei en juni leidde op dat moment niet tot stijgingen van de besmettingen, en de stijging aan het einde van de zomer was ook al ingezet voordat de scholen weer opengingen. De onderzoeken rondom besmettelijkheid in schoolsituaties zijn op zijn zachtst gezegd bijzonder tegenstrijdig.
Dat in tegenstelling tot de onderzoeken naar gevolgen voor kinderen van een schoolsluiting, die zijn bijzonder eenduidig.
De juiste keuzes of niet, ik blijf dit filmpje aanraden:quote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:37 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik heb er eerlijk gezegd geen idee van, maar het nu openen van de scholen is in ieder geval bijzonder inconsequent en lijkt te duiden op fout beleid, of nu of afgelopen maand.
Het oogt in ieder geval weer als broddelwerk
Fijn dat jij wat opgestoken hebt van dit filmpje, daar is het jeugdjournaal ook voor. Vind het kinderlijke gedoe zelf net wat te versimpeldquote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:39 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
De juiste keuzes of niet, ik blijf dit filmpje aanraden:
Alles telt in zekere mate mee.
quote:The benefits of school reopening must be weighed against the morbidity and mortality risks and the impact of enhancing spread of COVID-19. We investigated the effects of school reopening and easing of social distancing restrictions on the dynamics of SARS-CoV-2 infections in Israel, between March-July 2020.
Methods
We examined the nationwide agewise weekly incidence, prevalence, SARS-CoV-2 PCR tests, their positivity, COVID-19 hospitalizations and associated mortality. Temporal differences in these parameters following school reopening, school ending, and following easing of restrictions such as permission of large scale gatherings, were examined.
Results
No increase was observed in COVID-19 associated hospitalizations and deaths following school reopening.
Lastig hè, als iets zo begrijpelijk wordt gemaakt dat je het moet gelovenquote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Fijn dat jij wat opgestoken hebt van dit filmpje, daar is het jeugdjournaal ook voor. Vind het kinderlijke gedoe zelf net wat te versimpeld
Wie betwist dan wat er in dat filmpje gesteld wordt?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:46 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Lastig hè, als iets zo begrijpelijk wordt gemaakt dat je het moet geloven
En wat zou het dat er vele tientallen mensen relatief dicht bij elkaar staan ?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:38 schreef spinazieruiker het volgende:
Bij thuisonderwijs komen leraren en leerlingen alleen in contact met hun gezinsleden, niet met elkaar.
Maar ga voor de grap binnenkort 's middags ook eens in de buurt van een schoolplein staan vlak voor de school uit gaat. Ondanks dat scholen wel wat 'verkeersmaatregelen' kunnen nemen heb je het over vele tientallen mensen relatief dicht bij elkaar.
Kijk, die Jekel snapt het dus NIETquote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:39 schreef spinazieruiker het volgende:De juiste keuzes of niet, ik blijf dit filmpje aanraden:
Alles telt in zekere mate mee.
Ja, logisch dat je dan het kabinetsbeleid en RIVM niet afkraakt.....quote:Voor het RIVM heb ik een video gemaakt waarin ik uitleg hoe je de maatregelen moet zien, hoe het zit met de Britse variant, wanneer we kunnen versoepelen en de vaccins. Voor veel mensen is het niet te begrijpen meer en daarom heb ik geprobeerd een heldere uitleg te maken
Indirect effect is ook een effect, he?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:30 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Neuh, het feit dat veel werkende ouders daardoor verplicht vanuit huis moesten gaan werken misschien. Maar scholen dicht? Nee.
Diederik doet alsof het allemaal besluiten zijn die genomen MOETEN worden omdat er een virus isquote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:55 schreef spinazieruiker het volgende:
Eh, Diederik zegt ook dat er blokjes af kunnen zodra er ruimte ontstaat, en dat het dan een kwestie van prioriteren is? Hij legt uit welke logica het RIVM en het kabinet aanhouden en dat daarbinnen best perspectief bestaat, hoe hopeloos het nu ook lijkt.
Door nu te roepen dat de scholen vrijwel zeker open gaan neemt de overheid een risico, maar dat vinden ze kennelijk gerechtvaardigd.
Dit is een post vol open deuren.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:55 schreef spinazieruiker het volgende:
Eh, Diederik zegt ook dat er blokjes af kunnen zodra er ruimte ontstaat, en dat het dan een kwestie van prioriteren is? Hij legt uit welke logica het RIVM en het kabinet aanhouden en dat daarbinnen best perspectief bestaat, hoe hopeloos het nu ook lijkt.
Door nu te roepen dat de scholen vrijwel zeker open gaan neemt de overheid een risico, maar dat vinden ze kennelijk gerechtvaardigd.
Zo lus ik er nog wel een paar...quote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Indirect effect is ook een effect, he?
Ja, dat mag je vinden. Maar het doet weinig af aan de resultaten, denk ik en ik weet niet wat "voor de rechten van de mens" brengen moet betekenen maar ik vermoed dat jij zwaar teleurgesteld gaat worden als je dat zou doen.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 20:06 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Zo lus ik er nog wel een paar...
Zoiets mag je niet als dwangmiddelen gebruiken. Zit gewoon tegen het criminele aan wat mij betreft en zou voor de rechten voor de mens (ofnin dit geval het kind) gebracht mogen worden.
Welke resultaten precies?quote:Op vrijdag 29 januari 2021 20:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat mag je vinden. Maar het doet weinig af aan de resultaten, denk ik en ik weet niet wat "voor de rechten van de mens" brengen moet betekenen maar ik vermoed dat jij zwaar teleurgesteld gaat worden als je dat zou doen.
Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens is het niet met je eens.quote:PS: Er is geen Hof voor de rechten van de mens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |